Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties, 11.387 views •

Samsung heeft afgelopen tien maanden tien miljoen exemplaren van zijn smartphone Galaxy Note verkocht. De Koreaanse fabrikant was vorig najaar de eerste die een cross-over van telefoon en tablet met een stylus op de markt bracht.

De Galaxy Note heeft een 5,3"-scherm en is daarmee het grootste product wat door Samsung als telefoon op de markt is gezet. Mede door de beeldverhouding van 16:10 is het toestel bovendien vrij breed. Daardoor was het bij de release lang niet voor iedereen duidelijk of het een verkoopsucces zou worden.

Hoewel de verkopen van de Galaxy Note achter blijven bij die van de Galaxy S III en Galaxy S II, heeft Samsung tijdens een eigen evenement in New York woensdag bekendgemaakt dat er tien miljoen exemplaren verkocht zijn van de grote telefoon, meldt Engadget. Het aantal van tien miljoen wordt zelden gehaald met een enkel model: wat Samsung betreft zijn de drie Galaxy S-telefoons voor zover bekend de enige modellen die ook zo goed verkochten. Bij andere fabrikanten is de mijlpaal ook zeldzaam.

De Galaxy Note wordt waarschijnlijk binnenkort opgevolgd door een nieuw model, waarover al volop geruchten de ronde doen. De Note 2 zou een 5,5"-scherm krijgen met 1280x720 resolutie. De Note 2 zou de eerste telefoon worden met een Super Amoled HD-scherm met rgb-layout. Bovendien zou het gaan om wellicht de eerste telefoon met flexibel amoled-display. Het scherm zou desondanks niet gebogen kunnen worden.

Het concept van een grote telefoon met stylus is ook opgepikt door andere fabrikanten. Zo bracht LG de Optimus Vu op de markt en zou HTC volgens hardnekkige geruchten dit najaar met een telefoon volgens dezelfde formule komen. Samsung heeft de Note-naam inmiddels ook gebruikt voor de net uitgebrachte tablet Galaxy Note 10.1.

Galaxy Note

Reacties (80)

Reactiefilter:-180073+145+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Blij om te horen dat de Note 2 een RGB-layout zou gaan moeten krijgen...
Dat is gewoon hoe schermen horen te zijn Samsung, netjes, we will see!
Blij om te horen dat de Note 2 een RGB-layout zou gaan moeten krijgen...
Dat is gewoon hoe schermen horen te zijn Samsung, netjes, we will see!


Heb jij niet laatst het gepubliceerde artikel gelezen over schermen van smartphones?

De nadelen van PenTile waren:
- Minder subpixels. Door de RGBR opzet zijn er minder subpixels aanwezig dan in de traditionele RBG RBG opzet.
- Vermeende kleurzweem. Door het relatief vele gebruik van groen, waar het menselijk oog gevoeliger voor is, (de retina van de mens; klik) zou er een indruk van kleurzweem kunnen ontstaan. Dit is het makkelijkst te zien bij het weergeven van wit, wat als beroerd kan worden omscheven. (Hele link, kopje Display; klik)
- Psychologisch klinkt het goedkoop.

De voordelen waren

- Duurzamer. Doordat de blauwe subpixels sneller kapot gaan, heeft een PenTile scherm minder kans om voortijdig uitval van pixels te krijgen. Nu vind ik dit persoonlijk een kulargument van Samsung, het hele punt van PenTile is de resolutie dusdanig verhogen met minder moeite, dus het totaal aantal blauwe subpixels zal niet drastisch verminderen.
- Goedkoper te produceren op dit moment.
- Minder accu intensief. Aangezien, zoals al eerder is aangetoond, het menselijk ook gevoeliger is voor groen licht, is er ook een relatief minder sterke verlichting van het scherm nodig om het toch als helder waargenomen te laten worden.

Joel Pollack, (Executive VP bij Nouvoyance, Samsung's company that developed the PenTile matrix scheme), zegt hierover; "In a PenTile display, there are only two subpixels per pixel as the green sub-pixel is shared by two pixels. This enables larger sub-pixels, and a higher aperture ratio (or fill factor - the ratio of active area to nonactive area). This reduces the current density required to achieve a given luminance - which improves lifetime," en "An OLED display is made from colored (RGB) sub pixels. A blue OLED has the lowest luminous efficiency (lower then red and green) and so needs to be driven at higher current - which means a lower lifetime." Deze uitspraak kan ook gestaafd worden met biologische kennis over de menselijke retina. (klik, kopje types & klik, de waargenomen golflengten & klik, de layout van de retina.)

Met een PenTile scherm met een pixel density van boven de 287ppi vervalt het nadeel van het hebben van minder subpixels voor een scherper zichtbaar beeld. Scherper dan gemiddeld 287 ppi kan het menselijk ook op een afstand van 30,48 cm niet waarnemen. Om maar meteen al het commentaar, "ik zie wel pixels als ik hem voor mijn neus houd" in de kiem te smoren citeer ik hieruit;

"According to Bryan Jones, Ph.D, retinal neuroscientist at the University of Utah, the eye is only capable of seeing 287 ppi. Note that this is based on the average human eye. Some people might have more sensitive eyes and see maybe 300 ppi while others can only see 250 ppi."

En Bryan Jones zelf: "So, if a normal human eye can discriminate two points separated by 1 arcminute/cycle at a distance of a foot, we should be able to discriminate two points 89 micrometers apart which would work out to about 287 pixels per inch."

We kunnen dus concluderen dat één van de nadelen van het PenTile scherm alleen op papier bestaat, mits de pixel density maar hoog genoeg is. Ook valt door de RGBG indeling de resolutie flink omhoog te boosten, gaat het scherm langer mee gemiddeld dan een RGB scherm en door de menselijke gevoeligheid voor groen licht is er ook minder stroom nodig om eenzelfde helderheid te bereiken, waardoor er accu word gespaard. Ook kost het scherm op dit moment minder om te produceren. Het nadeel van de kleurzweem zal blijven bestaan, al is dit afhankelijk van persoon tot persoon.

Concluderend vind ik een RGB scherm met een resolutie van 1280 bij 720 op de Note 2 dus niet per definitie een stap vooruit. Ik kan goed begrijpen dat mensen toch graag het idee hebben een 'echt' scherm te hebben in hun smartphone, maar de meeste hinder van PenTile bestaat alleen op papier. We moeten genuanceerder kijken naar beide schermtechnieken en PenTile niet meteen de afvalbak in schuiven.

[Reactie gewijzigd door HgnX op 16 augustus 2012 11:48]

Veel (dure) woorden. Vind ik verdacht.
Het scherm van de Galaxy SIII heb ik zelf laatst bekeken. De onregelmatigheid van de pentile-verdeling is van afstand zichtbaar, en de typische door pentile veroorzaakte kleurzweem ook. Toen kreeg ik een gevoel van "nèh".
De onregelmatigheid van de pentile-verdeling is van afstand zichtbaar,
Vreemd, omdat bijna alle reviews spreken van een van de betere schermen in smartphones..

ik vind jouw uitspraak verdacht
Ik zie geen dure woorden.. of bedoel je gewoon vaktaal? Tsja daar moet je aan wennen hier op tweakers.
Je argument over 300ppi gaan niet op bij pentile. De rode en blauwe pixels hebben maar een resolutie van 150ppi op een 300ppi pentile scherm en zijn door veel mensen wel te zien (zij het pas vanaf dichtbij).

De rode pixels zijn voor mij duidelijk zichtbaar op mijn note. En als je naar dit plaatje kijkt:

http://cdn4.digitaltrends...s-theverge/2976736088.jpg

dan weet je ook waarom. Kijk maar naar de enorme zwart ratio in een rood vlak. Ik ben dus ook blij dat de nieuwe Note overgaat op een niet pentile scherm.

[Reactie gewijzigd door PuzzleSolver op 16 augustus 2012 19:17]

Ik heb het over ppi als geheel ;)
Ik ben ook blij dat de Note2 RGB wordt, maar zeker niet eens dat schermen zo horen te zijn, als dat zo was had ik nu namelijk geen 720p resolutie (icm pentile) maar 800*480 scherm gehad...

RGB wint natuurlijk alleen als de resolutie niet veel lager is :)

Als ik moet kiezen tussen 800*480 RGB en 720P pentile is de keus HEEEEEEEL makkelijk :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 augustus 2012 10:12]

Ik ben ook blij dat de Note2 RGB wordt, maar zeker niet eens dat schermen zo horen te zijn, als dat zo was had ik nu namelijk geen 720p resolutie (icm pentile) maar 800*480 scherm gehad...

RGB wint natuurlijk alleen als de resolutie niet veel lager is :)

Als ik moet kiezen tussen 800*480 RGB en 720P pentile is de keus HEEEEEEEL makkelijk :)
Mja, alleen jammer dat 't niet meteen ook full HD is, dat zou een significante upgrade zijn tov de huidige note(los van de 2 extra cores)
Pentile, weet je, ik vind de Note een fantastisch scherm hebben :)
Ach, een scherm mag van mij best een extra pixel hebben voor geel of wit. ;)
Erg knap voor een telefoon waar de wereld nogal sceptisch over was. Ik hoop dat Samsung met de Note-serie de deuren open heeft gezet voor druk gevoelige stylussen en zo programmamakers warm kan maken op hiervoor applicaties te ontwikkelen.
Blijkbaar was 'de wereld' niet sceptisch maar alleen de reviewers/pers/media/etc want 'de wereld' heeft er 10 miljoen afgenomen, ondanks al het scepticisme.
Ik heb ermee gewerkt.. tis een enorm gaaf ding en die stylus is erg leuk speelgoed (werkt verrassend goed). Veel webpagina direct leesbaar zonder te zoomen.
Voor mensen die hun foon toch altijd in hun tassen doen zou de size helemaal geen probleem moeten zijn.
Ik moet juist zeggen dat ik als koper niet zo sceptisch was. Ik was juist op zoek naar een GSM/Smartphone met een groter scherm omdat mijn ogen niet meer zo best zijn. Ik wilde echter niet ook nog met een Tablet in mijn zak zitten..

De Note kwam als geroepen! Precies hetgeen wat ik zocht: klein genoeg voor in mijn zak en groot genoeg om alle handelingen makkelijk te kunnen doen. Ook groot genoeg om een filmpje op te kijken zonder meteen hoofdpijn te krijgen, de normale headphone jack is ook een uitkomst.

Enige jammere van de Samsung 'Kies' software is dat synchronisatie met Outlook klote is. In mijn ogen is synchroniseren niet simpelweg alle items kopiëren naar de Note agenda (andersom lukt me overigens ook niet..) maar items vergelijken en als deze gelijk zijn niet lukraak een nieuwe afspraak erbij planten.. Ik heb toen ik er voor het eerst mee aan de gang ging al mijn oude en nieuwe agenda-items er 8 dubbel instaan..

Via Bluetooth aanmelden en syncen lukt overigens ook niet, dit euvel had ik ook met mijn vorige Samsung i900 (en die had Windows OS). Maar ja, ik verwacht op termijn wel een goede oplossing hiervoor.
Je zegt dat je synchro met Outlook klote is, ik kan mij niet voorstellen dat er geen apps op de play store zijn die dit beter kunnen.
Kies zuigt, Samsungs firmwares en upgrade beleid is ook niet best, go go custom-roms!

Outlook sync? Dit is toch geen 2004 meer?! Sync gewoon lekker met google-agenda, zet die in je outlook, of gebruik een exchange server.

Wat mail betreft, er zijn weinig mailclients die zo prettig werken als K9 mail, de standaard Samsung mailclient is alles behalve soepel / efficiënt. Maar goed, dat vind ik ook van die van HTC eigenlijk.

Deze nadelen gelden voor alle Samsung Galaxy series trouwens, niet alleen voor de Note.
Kies zuigt, Samsungs firmwares en upgrade beleid is ook niet best, go go custom-roms!
Zowel mijn S1 als S2 had genoeg updates gekregen, moet je voorstellen dat S1 begon met Froyo en nu 2.3.6 heeft met ICS features. S1 heeft dus echt hele hoop updates nu gehad net als de S2. Ik heb de S2 denk wel 6 a 7x geupdate in totaal.. kan zijn dat ik nog updates vergeten ben ook.

Als je High-End toestel neemt van Samsung dan ben je meestal verzekerd van genoeg updates. Bedoel de Note 1 en S2 krijgen toch ook Jelly Bean?

Bij goedkope toestellen hoef je inderdaad niet te veel verwachten, maar dat is bij elk merk zo. Apple geeft toch ook geen updates meer voor de artikelen die niet meer verkocht worden? Bedoel vraag alle iPad 1 eigenaren maar hoe geweldig Apple met updates is. Ik moet nog zien dat een merk 5 jaar later nog updates uitbrengt voor hun toestel.
Ik vind het ook onzin dat iedereen zich maar aan het Microsoft Lock-in systeem moet vergrijpen. Waarom perse Outlook Sync... Vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk ouderwets.
Ik vindt 5,3" ook te groot voor een telefoon... ik weet niet waar je 5,3" voor nodig hebben.


Bellen, Smsen, Video bellen.


Allemaal geen 5,3" voor nodig, games enz zijn niet bedoeld voor een mobiel.
Presentaties doe je op een tablet of laptop.
Bellen, Smsen, Video bellen.
Is dat alles? Waar heb je dan een smartphone voor nodig?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 augustus 2012 10:33]

Games niet bedoeld voor een mobiel? Een galaxy note is anders een uitstekend gaming device hoor.
Een smartphone is al lang niet meer bedoelt voor enkel te bellen of te smsen. Ik denk dat deze 2 opties ook in verhouding niet zoveel gebruikt worden op smartphones. Internetten,games, video's kijken, agenda bijhouden etc daarvoor heb je een smartphone. Als je enkel doet bellen of smsen kan je ook een dumbphone kopen.
Wat dacht je van internetten? filmpjes kijken? email beantwoorden? Navigatie?
Ik gebruik de mogelijkheden van mijn note dagelijks. Ik wilde niet dubbel betalen door een telefoon en tablet te kopen. Daarnaast kijk ik vaak op internet als ik niet thuis ben. En mijn tablet zou ik toch niet mee nemen (te groot)

Kortom de note is voor mij ideaal. Toch een groot scherm voor onderweg en je kunt er alles mee wat je ook met een andere smartphone kan.

Ik kan me voorstellen dat sommige em te groot vinden maar ik heb er zelf geen last van. Past prima in de broekzak. Zelfs met een sleeve er omheen.

Ik denk wel dat hij kleiner had kunnen zijn zonder dat het scherm kleiner wordt. En hoop dan ook dat de note 2 dit gaat krijgen.
Ik vindt 5,3" ook te groot voor een telefoon... ik weet niet waar je 5,3" voor nodig hebben.


Bellen, Smsen, Video bellen.


Allemaal geen 5,3" voor nodig, games enz zijn niet bedoeld voor een mobiel.
Presentaties doe je op een tablet of laptop.
Ah, een nokia 3310 user! Ze zijn er nog!

Volgens jouw argumentatie heeft geen enkele smartfoon bestaansrecht, want om te bellen heb je ook geen 4" nodig, of 3" of uberhaupt een touchscreen, ook heb je geen 3g of hsdpa nodig om te bellen, of wifi, of dual cores, of een SD kaart, of een agenda, of (streaming) muziek&video, of een webbrowser, of of of...

Dat bepaalde aspecten van een telefoon je niet wat lijken(zoasl de scherm grootte) is tot daar aan toe, maar draag dan iig argumenten aan waarmee je niet elke telefoon sinds de DynaTAC buiten de discussie gooit...dan heb je gwn geen fucking idee waar 't hier over gaat 8)7

Overigens wens ik je sterkte om elke dag een tablet, een laptop én je dynaTAC op en neer naar je werk te sjouwen :+
Dan is een nintendo ds ook niet bedoeld voor te gamen...komaan zeg 8)7
"De Koreaanse fabrikant was vorig najaar de eerste die een cross-over van telefoon en tablet met een stylus op de markt bracht" dit klopt niet, hiervoor was er ook al de Dell Streak / een 5" inch tablet phone die helaas niet aan sloeg doordat er bij de levering al een verouderde Android versie bij zat en te laat overging naar een nieuwere versie.
De Dell Streak heeft geen geïntegreerde Wacom pen (stylus).
Er zaten meerdere stylussen bij maar niet zo'n 'slimme' zoals die van de note nee :)
"De Koreaanse fabrikant was vorig najaar de eerste die een cross-over van telefoon en tablet met een stylus op de markt bracht" dit klopt niet, hiervoor was er ook al de Dell Streak / een 5" inch tablet phone die helaas niet aan sloeg doordat er bij de levering al een verouderde Android versie bij zat en te laat overging naar een nieuwere versie.
Wat is het cross-over punt?
S3 is 4.8", maar nog steeds een telefoon.

Ik denk dat men gwn handig gebruik maakt van de de onduidelijkheid van een harde grens...
Gister de introductie van de Galaxy Note 10.1 inch gezien.
Ze verkondigden dat de Note 5.3 inch een succesvol product is en dus ook
aan een 10.1 inch behoefte is. Ik betwijfel het want de Note is vanwege de grote populair en niet vanwege de S pen.
Door de S-pen onderscheid de note 10.1 zich wel op de tablet markt. Deze drukgevoelige pen (1024 drukniveaus) heeft veel potentie voor schetswerk etc. Ik heb lang gewacht een tablet te kopen omdat er geen deftige pennen voor waren. Als software ontwikkelaars deze extra functionaliteit kunnen inbouwen kan dit een enorme meerwaarde zijn. Als bijvoorbeeld Autodesk in hun Sketchbook Pro deze drukgevoeligheid bruikbaarmaakt, is deze tablet een enorm handig apparaatje geworden om onderweg op te tekenen.
Dat ze zich onderscheiden en dat er mensen zoals jij heel blij zijn met een dergelijke pen staat buiten kijf. Toch vermoed ik dat alteclansing gelijk heeft en het gros van de Note gebruikers vooral gaat voor het grotere scherm en niet de pen.
Dat ze zich onderscheiden en dat er mensen zoals jij heel blij zijn met een dergelijke pen staat buiten kijf. Toch vermoed ik dat alteclansing gelijk heeft en het gros van de Note gebruikers vooral gaat voor het grotere scherm en niet de pen.
De pen was idd een leuke extra en een continuering van de stylus op mijn Touch HD, een van de laatste winmo toestellen met een stylus(en die had je ook echt nodig met een resistief scherm). Op de note gebruikte ik 'm nauwelijks..inmiddels ben ik 'm ook kwijt geraakt, maar ik mis 'm niet echt.
Andere kant is weer dat Apple deze enorme markt aan Apps voornamelijk bediend. Als zo'n pen komt (en ja die is er al) voor de iPad geloof ik er veel meer in. Geen bash naar Samsung, maar eerder een compliment naar de mannen uit Cupertino.
Heb je alsnog het probleem dat het scherm niet geschikt is als tekentool, in de tablet van samsung zit een wacom touchscreen ingebouwd. Die maakt het mogelijk om supergevoelig te tekenen. Dat gaat je op geen enkele ipad lukken.
Desondanks spreken we over een behoorlijke niche markt.
Het ironische aan het succes van de Note is dat Nokia dit concept met hun Internet Tablets (770, N800, N810, N900) jarenlang geprobeerd heeft zonder enig succes.
Dat lag niet aan het concept, maar aan de implementatie. De N770 was traag, de N800 en N900 werden geplaagd door onzekerheden en trage ontwikkeling van Maemo als platform. Ik heb twee jaar geleden een N900 overwogen, maar op dat moment was het voortbestaan en doorontwikkeling van Maemo al niet zeker.
Implentatie en vooral software is bij Nokia jarenlang hopeloos geweest. Met de 7710 hadden ze ook al zo'n geweldig concept (een all-touchscreen smartphone, met apps en...hee dat klinkt bekend!), en verprutsten het grondig met het vreselijke Symbian S90 en waardeloze developer support.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 16 augustus 2012 11:27]

Snap deze reacties dus niet. De Note is een hybride tussen een kleine tablet en telefoon. Ja, als je echt een telefoon wilt om mee te bellen, dan neem je hem niet. Maar als je films wilt kijken, notities wilt maken, webbrowsen en gamen e.d. dan is dit wel een leuk toestel.

En dan af en toe een belletje plegen met de Note... Wat is belangrijker? De mening van anderen of je eigen gebruikersgemak? Ik zeg Fuck the world, ik koop niet een telefoon zodat mensen denken "hey ziet er goed uit". Gaat om het eigen gebruikersgemak.
Ik gebruik de note vooral voor bellen, smsen en whatsappen en internet hoor.

ik game er niet mee, en maak nooit notities of kijk films.
Het voordeel voor mij is gewoon dat hij groot is, ik heb grote handen, die minitoesteltjes heb ik niks aan.
Dat je een telefoon met een hand moet bedienen, waar staat dat?
Gaat wel trouwens, toetsenbordje kun je naar links of rechts verplaatsen. Neat.
Als eigenaar van een Note vind ik dit succes eigenlijk weinig verrassend.

De Note vult een gat dat heel lang bestaan heeft sinds die eerste echte tablets. Ik heb altijd een tablet te groot gevonden (zelfs een 7" past niet in je zak en je bent genoodzaakt hem in een tas mee te nemen, voor de meeste mannen een no-go), en een telefoon te klein om bijvoorbeeld normale webpagina's te kunnen lezen zonder continu te scrollen en zoomen. Video kijken op een gemiddeld formaat smartphone doet pijn aan m'n ogen na een uur. De Note is niet voor elke broekzak geschikt, maar aangezien ik een telefoon toch niet de hele dag in m'n zak heb (zelfs niet de Nokia 6300), maar er wel in past als dat nodig is, is voor mij de Note perfect. Veel dames zijn gewend geen broekzakken te hebben, en stoppen hun telefoon dan meestal in hun handtasje, dus zeker voor veel dames is dit formaat geen probleem.

De accuduur is een ander groot pluspunt van de Note: en één woord fantastisch.

De S-pen is een aangename toevoeging, maar voor mij geen dealbreaker geweest. Misschien dat ik het nut er nog van ga inzien.

Jammer dat de Touchwiz launcher niet roteert. Ik gebruik de Note vooral in landscape. GO launcher lost dat probleem op.
[...]
Veel dames zijn gewend geen broekzakken te hebben, en stoppen hun telefoon dan meestal in hun handtasje, dus zeker voor veel dames is dit formaat geen probleem.
[...]
Jammer dat de Touchwiz launcher niet roteert. Ik gebruik de Note vooral in landscape. GO launcher lost dat probleem op.
Je vergeet dat vrouwen doorgaans kleinere handen hebben en dus een hard time hebben om dat ding single handedly te bedienen, met ICS zijn er wel xtra functionaliteiten gekomen,
maar dat was zo'n beetje het enige argument van mijn din om voor een Galaxy S+ te gaan ipv een Note, G2 of G3: allemaal n'et iets te groot of hoekig.

Kan zelf prima met one hand wegkomen, albeit dan 2 handig landscape echt wel fvet is. Had alleen liever een tablet-achtige layout gehad voor 't homescreen(vooral een die idd roteert) ipv een bredere S2 ayout.
Ik vind persoonlijk geen enkele telefoon fijn te bedienen met 1 hand, zelfs niet een normale candybar "dumbphone" met het toetsenbordje onderaan.

Maar ik bedenk net nog een reden waarom bij dames de Note populair zou kunnen zijn: met lange nagels is een capacitief touchscreen een ramp. De S-pen is dan geweldig.
Ff wachten totdat HTC met de Note 2 concurrent komt en de prijzen van de Note 2 naar beneden gaan, dan de Note 2 halen.
Ik verwacht dat de HTC een soort zelfde bouw heeft als.......bijna alle andere HTC's, en waarschijnlijk weer geen ruimte voor een mSD kaart...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True