Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 94, views: 34.009 •

Blizzard heeft details vrijgegeven over de aankomende patch 1.0.4 voor Diablo III. Het moet daarin onder andere makkelijker worden om het spel in co-op-modus te spelen en ook moeten skills en runes die weinig worden gebruikt populairder worden.

In een uitgebreide blogpost laat Blizzard weten dat de beloofde patch met versienummer 1.0.4 nog steeds in ontwikkeling is en over enkele weken wordt uitgebracht. De update zorgt ervoor dat npc's in co-op-mode minder sterk zijn, waardoor het spelen met vrienden makkelijker wordt gemaakt. In single player wordt het verschil in hitpoints tussen monsters op normal- en elite-niveau verkleind. Frustrerende elementen bij monsters zoals Fire Chains en Shielding worden aangepast, terwijl de kans op zeldzame voorwerpen juist aanzienlijk wordt verhoogd.

Blizzard gaat tevens alle beschikbare classes nog eens goed onder de loep nemen, waarbij gekeken wordt naar welke skills en runes veel worden gebruikt. Degenen die weinig worden gebruikt worden verbeterd, om zo alternatieven voor populaire builds te bieden. Blizzard heeft naar eigen zeggen heel veel veranderingen in planning, waardoor er later meer uitleg wordt gegeven over wat er precies wordt aangepast.

Het uitbrengen van de patch werd enige tijd geleden al beloofd door Blizzard-directeur Mike Morhaime, die toen al aangaf dat er meer, betere en diversere Legendary-voorwerpen in het spel gestopt zullen worden. Inmiddels heeft Blizzard bekendgemaakt dat in patch 1.0.4 vooral de eigenschappen van wapens worden aangepast. Ook andere voorwerpen staan op de planning om te worden aangepast, maar dit zal pas in latere patches worden doorgevoerd.

Er zijn inmiddels meer dan 10 miljoen exemplaren van Diablo III verkocht, zo maakte Blizzard onlangs bekend. De uitgever noteerde mede door het succes van de derde telg in de Diablo-reeks goede kwartaalcijfers.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)

Reacties (94)

En dit is waarom ik na twee weken ben opgehouden met D3 spelen...Ik wist dat ze de drop rates zouden gaan verhogen en de stats aanpassen, ik heb 2 nutteloze legendaries gevonden in 30 of 40 uur spelen. Kijken of het na deze patch wat wordt.
2 legendaries in 30-40 uur is anders vrij veel... sjongejonge. Ik heb er nu zo'n 150 uur opzitten en heb nog geen enkele legendary gevonden.

Ik hoop dat deze patch wat mensen doet besluiten om terug te komen, het is akelig stil.
Magic Find gear aantrekken kan je kansen verhogen.

Zo heb ik mijn eerste Legendary gevonden op level 59 (eerste character), daarna heel lang geen drops meer gehad en toen besloten mijn MF wat te verhogen. Kort daarna had ik al 7 Legendaries! (Geen enkele die wat waard was echter, maar dat is met bijna alle Legendaries zo)
Weekje bezig. Ben lvl 40 en heb eerste legendary gevonden. Gewoon kans. Natuurlijk nutteloze legendary, maar het is wat.

Hoop dat er door de skill veranderingen inderdaad meer build options komen. Met wizzard is bijvoorbeeld shockpulse met pericing orb verweg de beste primary spel.
220 uur erop zitten met valor en mf van totaal 150% heb ik ook nog 0 legendary´s gevonden.

Maar ja Diablo 3 heeft gewoon geen endgame en valt tov Diablo 2 zeer tegen.
ik ben zo'n 120 uur verder en heb al zeker 10 legendary items gevonden. Maar helaas raak ik ze aan de straatstenen niet kwijt.
Misschien vraag je gewoon te veel...
Op de een of andere manier kan je gewoon geluk en pech hebben; met mn barbarian na 85 uur eindelijk een legendary gevonden (zonder neph buff op dat moment). En uren spelen mét neph buff vind je alleen maar meer rares.
Het doel van Blizzard is dan ook dat jij deze nutteloze legendaries verkoopt en in de RMAH je eigen geld uitgeeft om nuttige legendaries te kopen.
Het probleem is dat nutteloze legendaries momenteel voor alle classes nutteloos zijn en dus vrijwel niets opleveren (zeker als ze geen level 60 zijn). Als je zelf een legendary wil kopen dan moet je ofwel heel erg veel geluk gehad hebben om een superdrop te krijgen ofwel verschrikkelijk veel farmen ofwel geld uit gaan geven.
Doe je dan beter dan mij, ik heb na 56 uur nog geen 1 legendary gezien. Wel een gigantisch hoeveelheid aan waardeloze gele items.
56 uur en geen legendarys ?? das niks .. ik had na 200 uur nog steeds niks.. en zomaar 1 game.. had ik er 3 waardeloos natuurlijk maar tog wen een beetje vreemd . kleine opm.. vrienden van mij vonden die dag ook 1 tot 3 legans en viel wel n beetje op want daarna werd er een patch uitgerold ..
de drops zijn idd echt waardeloos, maar daar gaan ze zo te zien nu wat aan doen.
In een paar posts hierboven werd het ook al aangegeven, de magic find gear doet wat dat betreft echt wonderen. Qua quantiteit in ieder geval. Absoluut niet wat betreft kwaliteit.

Ik heb zelf op lvl 23 al mijn eerste legendary gevonden en die voor een 1 miljoentje kunnen kopen (toen nog niet elk item op AH 40+ miljoen waard was) en zo in ieder geval nooit meer gear problemen hoeven hebben. Heb ondertussen enkele tientallen legendaries voorbij zien komen, maar geen enkele echt nuttig geweest.
Dat komt simpelweg door de manier waarop loot wordt bepaald in Diablo 3.

Dit wordt redelijk goed uitgelegd door een pro-speler (wiens naam ik niet meer kan herinneren, maar welke redelijk bekend is in de Diablo 3 scene).

Loot wordt niet bepaald door 1 willekeurige trekking (per item), maar door verscheidene achter elkaar. Eerst wordt een `roll' gedaan voor een legendary item, `faalt' deze rol: dan wordt gerolled voor 2e klasse item enz, tot je bij blauwe/witte items bent aanbeland.

Magic find beïnvloed de kansen op alle items. Maar wel enkel op het voorkomen, of dus succesvol `rollen' van items, niet op de stats die aan dat item hangen. Met magic find 100%, vind je dus twee maal zoveel legendaries. Maar met een base droprate van heel weinig, is dit (natuurlijk) nog steeds niet veel. Men mag natuurlijk wel op basis van een normaal verdeelde curve verwachten dat wanneer je meer magic find hebt, en dus meer legendaries/rares etc vind je betere legendaries/rares tegenkomt (niet relatief, maar wel absoluut).
Mocht ook wel, want niks is frustrerender dan firechains ... zeker icm molten / arcane oid. Helemaal drama, gewoon bepaalde skills niet combineren, en firechains gewoon dumpen
Ik speel pas 50 uur dus daar zal het wel aan liggen. Maar wat is er precies zo vervelend aan fire-chains? Ik vind Jailing-Frozen-Arcane Pas echt dodelijk, en ik speel hardcore dus dan moet je echt rennen!
Barb op inferno. continu lopen, rennen springen om uit die firechains te komen ... Die mobs doen t zelfde om jou er in te houden.
Arcane is tenminste een vast patroon, firchains doet ongeveer even veel damage maar is niet voorspelbaar uit te lopen
Fire Chains is een link (rechte lijn) tussen de mobs die gewoon aso veel damage doet. De mobs doen er ook nog eens alles aan om te zorgen dat jij tussen 2 van hen staat zodat die Chains jouw lekker afmaken.
Die firechains groepen moet je ook uit elkaar halen. Eentje afzonderen en doodmaken. rinse repeat. Dan heb je er geen last van.
Dit vind ik persoonlijk nou weer erg jammer.
Blizzard heeft er langzamerhand een beetje de gewoonte om hogere moeilijkheidgraden zo makkelijk te maken dat elke speler die zowat kan halen.
Terwijl volgens mij het altijd de bedoeling was dat hogere moeilijkheidsgraden een uitdaging boden voor iedereen.
Hoop ook dat ze het niet TE makkelijk maken, enigste commentaar op de moeilijkheid die ik heb zijn toch wel de soms belachelijke combinaties specials die sommige elites hebben zoals arcane sentry en frozen, of die rot-muurtjes in smalle gangetjes. Of op zijn minst zouden die in ieder geval niet tegelijk moeten komen, die zijn gewoon te sterk samen. Vooral voor melee is dit een ramp.

En de enrage timer mag best wat langer, soms ben je gewoon verplicht veel resistance enzo op je gear te gebruiken wil je überhaupt een kans maken tegen sommige vijanden, met lagere DPS als gevolg. Als dan de mob alsnog enraged ga je alsnog dood. Maar verder hoop ik dat ze niet teveel veranderen, heet tenslotte niet voor niets Inferno, mag best wel moelijk zijn en blijven, niet dat ze het verpesten zoals WoW die nu ultra-casual is.
Een uitdaging waarbij de spelers weglopen (want Diablo verliest aan populariteit) is vast ook niet de bedoeling van Blizzard. Ik heb een paar honderd uur staan voor Diablo, maar act 3 is door combo's van de elites gewoonweg onmogelijk zonder 2000 resistance (ik heb de helft daarvan en dan ben je in een seconde weer terug bij je checkpoint).
De allerergste design fail is de enrage timer. Maak je eindelijk een kans een groep te doden loopt de timer af en ben je dood. Heb al verscheidene vrienden die hierom gekapt zijn.
Een uitdaging waarbij de spelers weglopen (want Diablo verliest aan populariteit) is vast ook niet de bedoeling van Blizzard. Ik heb een paar honderd uur staan voor Diablo, maar act 3 is door combo's van de elites gewoonweg onmogelijk zonder 2000 resistance (ik heb de helft daarvan en dan ben je in een seconde weer terug bij je checkpoint).
Ligt vooral aan je class, met 2k resistance across the board gok ik dat je monk bent, ipv resistance verhogen beter over kan gaan op LoH, Crits en attack speed. Met 750 res, 2k loh, 2 attack/s en 200 crit dmg is de eerste helft van act 1 wel te facetanken...
Ik denk dat ze het niet makkelijker moeten maken. Als ze in plaats van makkelijker maken er nou eens voor zorgen dat de items die je vindt ook daadwerkelijk beter zijn dan wat je hebt, dan kom je het spel ook wel door.

Nu ben je gewoon veel geld aan het verdienen voor dat ene item waardoor je misschien iets verder kan komen.

En ze moeten echt eens zorgen dat de wapens een gevoel geven. Vindt het zo stom dat bij de Monk en Wizard je een wapen hebt, wat het dan ook mag zijn, en je het wapen eigenlijk niet gebruikt. Je stopt het weg om je spell te doen, of om de slaan in geval van de Monk.
Dat werd stilaan tijd.
Heb D3 toch al een maand niet meer aangeraakt, terwijl ik in het begin redelijk verslaafd was :)

Vooral de slechte loot deed mijn interesse verzwakken.
Toen ik nog speelde was het onmogelijk om de Inferno moeilijkheidsgraad te spelen zonder gebruik te maken van de Auction House. Uiteraard koop je dan het best mogelijk item en dan is het bijzonder zeldzaam dat je loot krijgt die beter blijkt dan hetgeen je al hebt.

Het is alvast een stap in de goede richting, nu nog die Legendary loot beter maken dan de random (trash-) loot en dan kan dit spelletje weer helemaal top worden :D
Ik heb veel uren in het spel zitten, maar het voelt wat doelloos naar verloop van tijd. Het spel zit goed in elkaar begrijp me goed.

Maar ik denk dat als dit zelfde spel door een andere ontwikkelaar was gemaakt dat hij veel meer kritiek had gekregen op al zijn tekortkomingen.

Dat ze coop nu fixen is wel fijn trouwens.
Sjongejonge mensen, het is net alsof een spel geen uitdaging meer kan zijn... Hitpoints van mobs moeten naar beneden, droprates moeten omhoog, het hele spel moet makkelijker worden gemaakt omdat het nog effe wat minder interessant te maken.

Ik ben na een weekje gestopt met D3 omdat het gewoon een ripped-off extreem casual versie van D2 gecombineerd met al het slechte van WoW bleek te zijn. Het enige wat de community lijkt te doen is het aanmoedigen.
mwah heb je de community wel s gelezen ??.. alle forum posters zin allemaal haters
Zou je denken, maar ergens moet de motivatie vandaan komen om het zo te veranderen en gezien Blizzard de laatste jaren heeft laten zien dat het puur en alleen geïnteresseerd is in geld, zal het toch ergens uit de community moeten komen.
jah dat is zo maar dat is alleen puur vanwege de grote bazen die boven in zitten en die hijgen in de nekken van de dev's.. ik bedoel geld moet altijd verdient worden maar dat ze de game way to eary hebben uitgebracht als zijnde compleet.. na ah we kregen voor 45? gewoon een halve alpha beta test versie in ons neus gedrukt ^^ maar word zeker beter ..
Dan heb je Inferno dus ook niet gedaan als je maar een week hebt gespeeld. Probeer daar maar eens doorheen te rushen als het zo casual is, ik wens je veel succes.
Inferno is na de laatste nerf goed te doen. Nog makkelijker en het is ook een lachertje, zeker met nog hogere drop-rates zodat de prijs van goede items nog verder daalt en iedereen zwaar over-geared speelt.

Nee, diablo 3 is dood. Dit is de laatste inflatieslag; spelers steeds meer geven en het spel steeds makkelijker maken.
Eindelijk lees ik exact dezelfde gedachte als welke mij al weken teistert !!
Diablo 3 is gewoon daadwerkelijk een ordinaire rip-off van deel 2 !!
Ziek ben ik er van dat we zo enorm lang zo belachelijk in de zeik genomen zijn ..
Niets géén totaal nieuw verhaal ...
Een rip-off? Het is een vervolg, dat is per definitie geen rip-off. D3 is gewoon een karikatuur van D2 en een toonbeeld van hoe Blizzard nu is als bedrijf.

Dat ze meer klanten proberen te trekken (en meer willen verdienen) tot daaraan toe... maar met de praktijken die ze de laatse paar jaar toepassen verliezen ze wel hun loyale fans en dié verzekeren Blizzard juist van langdurige inkomsten en een goede naam. De casuals zal het een worst schelen en stappen probleemloos over op het volgende spelletje dat langs komt, of het van Blizzard is of niet.
beter .. ik heb zelf al bijna 300 uur erin zitten en ik vind de game nog steeds tegek . maar een slight change of droprate zou wel fijn zijn .. zodat ik ok s wat meer vind dan troep troep troep.. en als ik iets epic's vind dan kost t meteen mills en niemand betaald t r voor dus een price drop zou ik ook niet erg vinden zegmaar sell faster earn more lijkt me beter . en wat betreft de Packs fire life en inv minions.. beter dat die igg oprotte want daar word ik in act 2 en 3 heulemaal lierisch van . fuking ge1hit .. kheb r mee leren leven.. maar toch aangezien de repcosts nog al fiks zijn.. elke x 40k neertellen.. doet me runs niet goed zeg maar .. maar chin up cuz it gets better every time ... en voor alle haters : het verhaal is niet het doel... items items items .. ^^ <3 yall
Diablo III... Heb er ook ondertussen rond de 230 uur in zitten, heb het nu al een maand niet meer gespeeld. Vind het een spel die vooral heel veel potentieel heeft. Ik denk dat dat potentieel pas waar word gemaakt over een paar maanden zodra alle minpuntjes eruit worden gepatcht...
  • Performance issues (HDD stutter, Lag etc.)
  • Inflatie (Onmogelijk om zelf genoeg gold te verdienen voor uberhaupt redelijke items.)
  • Overpowered combat (Life on Hit en Critical Strike is echt overpowered en eigenlijk ook de enige manier om Inferno door te komen.)
  • Geen end-game (End game is grinden voor items waar je ook niet echt veel mee opschiet.)
  • Geen (beloofde) PvP (En ja het is duidelijk aangegeven dat deze er nog niet zou zijn bij release maar het duurt nu wel heel erg lang...)
En zo is er nog een hele lijst met "flaws" aan de game. En opzich zijn een paar flaws nog niet erg in een spel maar er zitten gewoon te veel game breakers tussen.... Alsnog, goed voor 200 uur vermaak en ik hoop dat Blizzard al een deel van het potentieel waarmaakt met 1.0.4
wat betreft en OP* VAN CRIT DMG .. je moet een hoge base dps hebben en dan crit chance stacken . meer conti van je constante dps.. en low dropsrate van je sharpshooter.. :)
Life on hit heb je niet nodig hoor. Zie mijn post hieronder. Ik heb 0 life on hit. Met de bewering dat critical hits overpowered is ben ik het ook niet eens. Critical hits is beter dan IAS, maar alleen als je je hele gear daar op afstelt. En dat kost een stuk meer dan IAS.
Vind het zelf heel jammer dat het dus gear based is of je iets kan doen. Opzich logisch dat je niet naakt Act 3 Inferno binnen kan lopen maar je moet wel hele specifieke gear hebben wil je enige kans maken.

Hiermee zet Blizzard eigenlijk de trend van Diablo II (en WoW, maar dat is appels met peren vergelijken) door, er is een hele kleine metagame en maar een paar specifieke builds werken echt goed op de hoogste moeilijkheid (in DII respectievelijk Hammerdin, Javazon en Lightning sorc).
200+ uur vind ik nog best wel veel voor iets wat eigenlijk gewoon een single player game is (welliswaar met multi-player co-op mogelijkheden). Het is voor zover ik weet geen MMO game waarbij end-game echt belangrijk is om het te laten lopen.

De meeste single player games speel je door en dan ben je klaar. Dan misschien nog één of twee keer om alles te zien, andere moeilijkheidsgraad of wat achievements te halen, en dan is het wel klaar. En vaak nog minder dan 200 uur ook.

Er zijn zat games die ik een maand of twee speel en er dan mee klaar ben, en een half jaar of langer niet meer aanraak. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar het idee vandaan komt dat je tegenwoordig alle games maar constant moet blijven spelen, en als je het een maand niet speelt het raar of jammer is.
Nou komt dat in dit geval natuurlijk ook doordat veel mensen diablo 2 jaren gespeeld hebben en dat verwachten ze nu weer te doen met diablo 3. Als deze dan na een maand hun interesse verliest dan zijn ze pissed, hebben ze daar nou jaren op zitten wachten?
Bovendien blijven Blizzard games ook duurder dan andere games, dus ook om die reden zou je er meer van kunnen verwachten.
Wacht ff, er zit geen end-game in? Ik heb dit spel gekocht en speel het casual, maar dit is.... Kan ik mijn geld terug krijgen van Blizzard?
De droprate wordt verhoogd
de moeilijkheidsgraad wordt verlaagd

Wat de fuck blizzard Dat deden jullie bij patch 1.0.3 ook. Toen zat iedereen uit mijn groepje te zeuren dat het te makkelijk was. Ik heb nog een screenshot liggen:
http://tweakers.net/ext/f/l10V0RLaaDIm3P302Lanitqw/full.png
ja dat is inferno. Spam revenge, ga nooit dood. Ik had de rest van mijn skills niet eens nodig.

Het is de bedoeling dat inferno moeilijk/onmogelijk is. Maak het dan niet nog makkelijker dan het al is.

[Reactie gewijzigd door Darkstone op 11 augustus 2012 13:21]

Dat is juist het probleem revenge zou genrfed mogen worden en andere skills gebuffed. Revenge is te goed imo
Zodra je gear sterk genoeg is, gebruik je revenge niet eens meer. Na 200 uur had ik die skill niet meer nodig en was het leuk om nog meer voor de damage skills te gaan.
De droprate wordt verhoogd
de moeilijkheidsgraad wordt verlaagd

Wat de fuck blizzard Dat deden jullie bij patch 1.0.3 ook. Toen zat iedereen uit mijn groepje te zeuren dat het te makkelijk was. Ik heb nog een screenshot liggen:
http://tweakers.net/ext/f/l10V0RLaaDIm3P302Lanitqw/full.png
ja dat is inferno. Spam revenge, ga nooit dood. Ik had de rest van mijn skills niet eens nodig.

Het is de bedoeling dat inferno moeilijk/onmogelijk is. Maak het dan niet nog makkelijker dan het al is.
Er zijn ook andere classes dan een barb en daarmee is inferno een flink stuk lastiger
Een maat van mij heeft een monk. Nog niet half zo veel resist gear als ik heb. Die kwam tot dezelfde conclusie. Nog een andere maat speelt DH. Daarmee is het ook simpel. Maar zn gear kost dan ook 5x zo veel als ik heb, dus dat is niet geheel een eerlijke vergelijking.

Na mijn barb had ik een wizzard gemaakt. Met diamond skin en teleport (met fracture) kan je zo veel damage ontwijken dat zelfs fire chains molten arcane enchanted jailer hulking phasebeasts tot de mogelijkheden behoren. Ja, dat kost een minuut of 4 maar de gear is dan ook allerminst spectaculair.

Het punt is, toen blizzard inferno aankondigden zou het zogenaamd heel erg moeilijk zijn. Het zou maanden kosten om te verslaan. Maar het is gewoon te doen met gemiddelde gear. Dat gaat er bij mij niet in.
Ze maken co-op makkelijker op alle moeilijkheidsgraden? Ik heb me altijd beetje geërgerd aan co-op, omdat het zo simpel was. Per speler werd het steeds makkelijker had ik het idee. Als ik de blog post van ze zo lees werd het alleen op Inferno echt moeilijker (110%)?

Ik speel het spel nauwelijks meer omdat het gewoon te weinig variatie biedt. Ik heb het met 4 van de 5 classes 1 of meerdere keren doorgespeeld, en vind het gewoon wel ff genoeg eerlijk gezegd. Ook vind ik het jammer dat het spel totaal niet om spelersvaardigheden draait, maar compleet om gear. Als het na verloop van tijd moeilijk begint te worden, koop ik voor een paar centjes (fictieve centjes, no way in hell dat ik voor echt geld zooi ga kopen) wat upgrades in de auction house en het is allemaal weer redelijk cookie cutter (op elitepacks na dan, die kunnen best irri zijn ;)).
Eigenlijk was Inferno niet meer te doen pre patched.
je had 4 man, alle monsters gaan met, wat was het? 20% ? omhoog per man.
ze slaan al voor meer damage dan jij aan hp hebt, daar komt nog eens een bonus 80% boven op. het was niet te doen meer.

hebben ze uit eindelijk de damage buff er uit gehaald, ging stukken beter kan ik je vertellen. Maar dan blijf je nog steeds met het probleem dat ze ongelovelijk veel hp hebben en zonder de beste gear half uur over doet om rares te killen.

Uit eindelijk maakt deze patch hoe de game had moeten zijn. Weer een stukje meer als diablo 2, voor de mensen die denken dat d2 moeilijk was, alsjeblieft d2 was ontzettend simple vanwege de preset builds die je nam die helemaal over de top overpowered zijn.

Diablo gaat om het dood slaan van dingen en het krijgen van loot, nooit ontworpen om ongelovelijk moeilijk te zijn want daar mist de game de diepte voor.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013