Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 22, views: 8.939 •

Uitgever Square Enix maakt bekend dat de pc-versie van Sleeping Dogs een high-resolution texture pack bevat en dat de depth of field beter is in de Windows-versie. De uitgever maakt bovendien de systeemeisen van de game bekend.

Volgens uitgever Square Enix levert ontwikkelaar United Front Games de pc-versie van Sleeping Dogs af met een high-resolution texture pack. Bovendien is de depth of field van de pc-versie beter dan die van de consolegames en kan de game op 60 frames per seconde in 1080p bekeken worden. De pc-versie maakt bovendien gebruik van DirectX 11, en de makers hebben ondersteuning voor 3d en multimonitoropstellingen ingebouwd.

De minimale configuratie die nodig is om de game op te draaien, bestaat uit een Core 2 Duo 2GHz of Althon X2 2,4GHz, met 2GB aan ram, aangevuld met een Radeon 3870 of GeForce 8800 GT. De makers raden een quadcore-cpu aan met 4GB ram, aangevuld met een GeForce GTX 560 of Radeon 6950 die over 1GB eigen geheugen beschikt. De game neemt 15GB aan ruimte in beslag op de harde schijf. Sleeping Dogs verschijnt op 17 augustus in de winkel, niet alleen voor de pc, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

Details pc-versie Sleeping Dogs
Pc-versie Sleeping Dogs Pc-versie Sleeping Dogs

Reacties (22)

Ben benieuwd, vond de E3 trailer super gaaf, maar de laatst uitgegeven trailers vond ik een beetje matig.
De makers raden een quadcore-cpu aan met 4GB ram, aangevuld met een GeForce GTX 560 of Radeon 6950 die over 1GB eigen geheugen beschikt.
Wel, dat is op zijn minst toch een pittige gpu die je 'nodig' hebt.

[Reactie gewijzigd door Mathieu_Hinder op 9 augustus 2012 11:22]

'nodig' is dus niet het juiste woord tenzij je zin mist 'bij hogere settings', anders kan je al af met een 5 jaar oude kaart :)
Het is wat ze aanraden, dus niet wat je nodig hebt. Je hebt minimaal een 8800 GT/Radeon 3870 nodig en dat zijn kaarten van vijf jaar oud.

Persoonlijk vind ik een GTX560/Radeon 6950 degelijke gaming hardware, die DX11 games prima moeten kunnen draaien. Voor een game die er blijkbaar erg goed uit gaat zien, zijn deze specificaties daarom prima.

Ik denk dat een Radeon 5870 de game ook prima zal spelen trouwens, gezien de prestaties ten opzichte van de Radeon 6850 niet veel verschilllen.
5870 doet het toch nog een stuk beter dan de 6850. had jij een typo met 6950?

Want 6850<5850<6870<5870<6950

Maar zelfs de 6850 zal dit wss kunnen draaien op deftige specs
spel ziet er dan ook echt strak uit. hopelijk geen console port.
en hoppelijkt ondersteund die mijn crossfire goed
De bron heb je nog tegoed, maar er wordt vanaf de release ondersteuning geleverd voor SLI en Crossfire. Dat belooft wat, ben erg benieuwd.
Ik snap alleen die limiet van 60 fps niet, juist nu je langzaam steeds meer mensen met 120Hz monitoren ziet.
omdat het verschil voor het menselijk oog tussen 60hz en 120hz vrijwel nihiel is? maakt het uit?
Hoewel ikzelf al lang tevreden ben met 60Hz, en bij mijn volgende monitor (en dat duurt nog wel even) ook niet meer wil betalen voor >60Hz, kan ik je wel zeggen dat er zeker een verschil is. Het is allemaal net ietsje vloeiender, maar zeker niet wereldschokkend.

Echter zie je het enkel bij scherpe beelden: zodra er motionblur op je beeld zit (wat bij snelle actiescenes in films, en in moderne games op de hogere instellingen meestal wel zo is) merk je de hogere refreshrate inderdaad niet meer op.
Ja het maakt uit. De meeste monitoren met 120 Hz zijn deze voor een 3D-rig bedoeld, en dan moet je 120 Hz hebben om per oog 60 Hz over te houden. Nu kan je dit dus al niet meer doen. Daarnaast zijn er blijkbaar wel mensen die het verschil merken, en tenslotte is een lock op 60 fps toch nergens goed voor? Als je er de hardware voor hebt, waarom zou je dan moeten blijven steken op hun limiet?
Uitgever Square Enix maakt bekend dat de pc-versie van Sleeping Dogs een high-resolution texture pack bevat en dat de depth of field beter is in de Windows-versie. De uitgever maakt bovendien de systeemeisen van de game bekend.
Hopelijk betekent dit dat je Depth of Field uit kan zetten. :P DoF is leuk als een dedicated sensor (zonder vertraging) kijkt waar de ogen van de speler op gericht zijn om zo deze diepte scherp te stellen (of beter gezegd alles wat dichterbij of verder is onscherp te maken). Nu is het gewoon de irritantste special effect die ooit in games is verschenen, en erger nog vaak niet eens uit te zetten (soms zelfs niet eens na het wijzigen van de .ini's). Ergens is er toch vast een gamedev die snapt dat het menselijk oog geen camera is en een beeldscherm geen hologram?
Het ziet er fancy uit op screenshots en in filmpjes. En daar verkoop je een game mee.
Een heel klein beetje ervaar ik zelf niet altijd als storend maar vaak is het meteen overdone.
Overigens is motion blur imo de meest waardeloze special effect die ooit in gaming history bedacht is.

OT.
Erg goed om te zien dat de specs meevallen (voor de graphics) en er meteen multi monitor en 3d meegenomen worden in de ontwikkeling. Dit wijst op hopelijk op een goed ontwikkelde game en geen snelle port.
Voor diegene die meer PC gameplay willen zien, is hier zo'n 50 minuten (+ dev commentaar) te bekijken! Staat nu zeker op m'n verlanglijstje :P
Er zitten nog veel meer verbeteringen in dan alleen DX11, HD textures en Depth of field:

Advanced PC Features
• Nvidia 3D Support
• Nvidia Multi Screen Monitor Support
• AMD EyeFinity Multi-Monitor Gold Status Support
• Window and Full Screen Mode Support
• Benchmark Mode

DirectX11 Specific Features
• Contact hardening shadows
• HD-AO
• Use of Direct Compute

Performance Enhancements
• Enhanced Performance on Dual Core and Quad Core Processors
• Enhanced Performance on Nvidia SLi
• Enhanced Performance on AMD Crossfire

Mouse, Keyboard, and Controller Support
• Xbox360 Controller Support
• Keyboard and Mouse Support including Key Remapping
• Auto Pad, Mouse and Keyboard Switching

Advanced PC Graphic Features
• Increased Small Object Detail
• High Resolution Texture Support
• High Resolution Shadows
• High Quality Shadow Filters
• Soft Particles
• High Quality SSAO (Screen Space Ambient Occlusion)
• High Quality Motion Blur
• Super Sample Anti-Aliasing

Steamworks Features Supported
• DLC Support
• Achievements
• Auto Patching
• Pre-Download
• Store Save Games to the Cloud
• Player to Player Chat

Bron: http://www.sleepingdogs.net/news/Sleeping-Dogs-PC-Specs
Gisteren een filmpje gezien waarin een van de devs aangeeft dat ze er alles aan hebben gedaan om de PC-versie te optimaliseren. Ook extra opties en betere textures. Of het klopt moet nog blijken maar er is in ieder geval goede hoop dat dit geen nieuw GTA4-fiasco wordt :)
Had niet anders verwacht, verwacht zelf veel van deze game en hoop niet dat deze verdrinkt in slechte DLC en een uitgestelde launch.
hmm GTX 650...

ik heb een GT 650M (gaan ze niet goed vinden zeker :P ) in m'n retina MacBook Pro zitten...

medium settings dan maar...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013