Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties, 10.980 views •

Codemasters heeft een nieuwe spelmodus aangekondigd voor racespel F1 2012. Het spel, dat in september moet verschijnen, wordt voorzien van een Champions Mode, waarin de speler het opneemt tegen zes wereldkampioenen.

In de nieuwe Champions Mode neemt de speler het op tegen de zes wereldkampioenen die momenteel actief zijn in de Formule 1. Elke kampioen heeft zijn eigen uitdaging, die door de speler moet worden volbracht om die kampioen te verslaan en door te gaan naar de volgende uitdaging en de volgende kampioen, zo maakte Codemasters maandag bekend.

De speler begint met de Kimi Räikönnen-challenge. Die vindt plaats op het circuit van Spa Francorchamps en speelt zich af drie ronden voor het einde van een wedstrijd. De speler rijdt met hagelnieuwe banden het circuit op, terwijl de rest van het veld op afgesleten banden rondrijdt. Het doel is om de Finse ex-wereldkampioen binnen die drie ronden in te halen. Is dat gelukt, dan staan uitdagingen tegen Lewis Hamilton, Jenson Button, Sebastian Vettel, Fernando Alonso en als laatste Michael Schumacher op het programma.

F1 2012 verschijnt in september voor de Xbox 360, PlayStation 3 en pc, en bevat alle teams, coureurs en circuits van het lopende seizoen in de hoogste autosportklasse. Het circuit van Austin, Texas maakt dit jaar zijn debuut op de Formule 1-kalender in het spel en het Duitse Hockenheim keert terug na een jaar afwezig te zijn geweest.

Reacties (18)

Dan is de vraag of deze Champions Mode een vastgestelde difficulty heeft; voorheen kon je gewoon de heren Hamilton en Webber op een rondje rijden als je de dificulty maar ver genoeg omlaag zette en je auto op een bepaalde manier instelde.

CodeMasters kennende zullen ze het aan de speler laten; het aantal mensen wat in een videospelletje goed genoeg kan rijden om een Hamilton in te halen, is natuurlijk op 1 hand te tellen.
en het Duitse Hockenheim keert terug na een jaar afwezig te zijn geweest.
Open deur natuurlijk; ze hebben net een paar weken geleden op Hockenheim gereden dus zal 'ie ook wel in het spel zitten.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 6 augustus 2012 14:45]

ik denk dat je het inderdaad wel kan instellen, maar als je zo sneu bent om het je zelf makkelijk te maken dan verpest je spel voor jezelf en kan je beter ook maar gelijk stoppen..
Ben ik helemaal met je eens maar wat is dan de meerwaarde van een difficulty-setting?

Bij veel games vind ik het ook erg vervelend dat je, bijvoorbeeld, een bepaald doel moet halen om in-game iets extra's te krijgen of een bepaalde achievement te halen (console / PC) ofzo maar dat de game-maker dan geen rekening houdt met een aantal randvoorwaarden.

Games moeten entertainment zijn, ongetwijfeld maar ondertussen kan je veel dingen achteraf gewoon kopen via DLC, te behalen door met 4 vriendjes tegelijk te spelen of door de difficulty zo laag te zetten dat de AI bij wijze van spreken de andere kant op kijkt / vliegt /rijdt.

/edit: de "eer" om iets speciaals te bereiken, gaat er zo wel een beetje af.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 6 augustus 2012 14:52]

Wil je dit spel een pak gemakkelijker maken, moet je niet met de instellingen prutsen, maar een stuurwiel gebruiken....

dit doet zoveel aan je precisie en gevoeligheid dat het spel ineens veel natuurlijker, vloeiender en vooral handiger speelt.

Ik gebruik gewoon mijn draadloze xbox 360 stuurwiel, maar dan op de pc (omdat de pc veel betere gfx heeft ondertussen..). Het verschil tussen een controller (of een keyboard) en een stuurwiel is énorm ...

zo heb ik ook vrienden die F1 spelen en die dan bij mij voor de eerste keer 'toch maar eens proberen' met dat 'stomme stuurwiel'; en dan verbaasd zijn dat ze ineens zonder problemen voorbij de qualifiers geraken waar ze thuis zo lang op zaten te prutsen..
Een weekje later zie je dan bij hen ineens het nieuwste stuurwiel staan... (maar ik hoef geen ander hoor, ben nog steeds tevreden met dat 99¤ wieltje van microsoft)
Een stuur maakt het spel niet makkelijker, maar anders.
Heb met beide gespeeld, voorheen een stuur en daarna controller nadat ik het stuur verkocht had.
Hoewel ik met veel meer plezier reed met het gebruik van het stuur is het niet sneller dan een controller, zolang je er maar mee om kan gaan.

En ik reed niet een paar rondjes, gewoon 50-100% league races wekelijks met de nodige voorbereidingen.

Verwacht niet te veel van deze spel modus qua moeilijkheidsgraad. Maar ik waardeer het zeer omdat dit gewoon leuke dingen zijn om te doen, een beetje andere challenges dan een hele race rijden!

[Reactie gewijzigd door Bron op 6 augustus 2012 17:48]

Waarom? Er zijn genoeg mensen die F1 leuk genoeg vinden om er een spel over te spelen. Maar helemaal geen zin hebben in simulator achtige zaken en gewoon lekker hard gaan!
gewoon lekker hard gaan, en dan over het gras een stuk "afsnijden" en dan boos worden dat het niet mag,, het moet natuurlijk wel leuk blijven, en als je dan alles instelt zodat je de hele meuk op een ronde klokt terwijl je gewoon vol gas hebt en niet of nauwelijks remt beleef ik persoonlijk geen lol aan (beetje overdreven natuurlijk), dan ga je maar need for speed spelen ofzo
Daarbij, als je zo'n spel voor het eerst speelt dan zijn de makkelijkere standen al uitdaging genoeg. Je kunt dan lekker opbouwen. De eerste keer dat ik Fifa speelde deed ik dat ook op amateur en won ik niet, nu speel ik op worldclass en win ik vrijwel alles.

Ik ben heel blij dat je dankzij deze instellingen rustig kunt beginnen en veel meer plezier aan het spel beleeft.
Het zou leuk zijn als ze ook de GP2 en GP3 zouden toevoegen. Kan je (relatief) onderaan de ladder beginnen en zo je weg omhoog werken.
kijk dat zou nu leuk zijn. nu in f1 2011 kan je een redelijk team kiezen waarmee je al een race kan winnen vanaf het begin en zo al kampioen kan worden als arcade racer. Als je nu bij een gp2 of gp3 team begint en zo in bijvoorbeeld 4 jaar een doel moet halen van top 10 rijder in de gp1 dan heb je al veel meer uitdaging voor veel mensen die niet alles als een echte gp rijder willen spelen maar lekker arcade willen racen.
De Schumacher challenge zal vast iets met regen te maken hebben gok ik zo. Ziet er leuk uit, hopelijk hebben de challenges iets te maken met het karakter of rijstijl van de betreffende champion!
of misschien moet je ergens iemand inhalen op een bepaalde bocht zonder te raken (wat bijna onmogelijk zal blijken omdat die je bocht begint af te snijden?)

:)
Ik hoop dat ze nu wel een keer de performance problemen in de ps3 versie hebben opgelost.
Op mijn oude ps3 (eerste model) was de frame rate van F12011 zo beroerd dat ik na 10 minuten racen moest stoppen wegens acute koppijn. F12010 was ook niet goed, maar deze was in de meeste gevallen nog wel acceptabel.
Wordt toch tijd dat ze eens overschakelen naar een DLC model... Om nu elk jaar een nieuwe full price f1 game te kopen die eigenlijk heel eg op de vorige lijkt...

Na f1 2010 (eerste f1 game voor de pc in jaren!) heb ik ook F1 2011 gekocht omdat hier een coop championship in zat. Uiteindelijk de game tot nu toe slechts 20 uur gespeeld. Aan een nieuw deel ben ik voorlopig dan ook niet toe. Zeker niet als de veranderingen aan de engine minimaal zijn.

Een DLC van een paar euro voor de wagens van het nieuwe seizoen lijkt me een beter idee...
2010 en 2011 waren toch echt heel erg verschillend van elkaar, dat kun je niet zomaar met DLC even toepassen.
Ze gebruiken gewoon dezelfde engine hoor. F1 2011 had wat nieuwe zaken maar dit kon prima met een dlc...

Belangrijkste uit f1 2011:
-iets andere handling
-safety car
-2011 wagens
-challenge mode
-online ai
-iets betere "be the driver"
-betere ai
-kers en drs

F1 2011 kwam ook een jaar na 2010 uit dus er konden ook geen grote veranderingen in zitten. Wat ik tot nu toe lees over f1 2012 klinkt ook niet spectaculair vernieuwend.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 7 augustus 2012 01:35]

Ik hoop dat naast nieuwe gamemodes en meer attentie voor de rijder zelf ook veel meer aandacht wordt besteedt aan bug-fixing. Laatste 2 games brachten ze maar 2 patches uit terwijl er nog echte gamebreaker-bugs in zaten die hele races naar de mallemoeren helpt. Hun excuus voor het afbreken van de support was om de aandacht van het team naar de nieuwe game uit te laten gaan.
Erg slecht naar mijn mening, ik koop ook niks meer van Codemasters.. was voorheen groot fan van hun games maar de laatste 2 F1 games zijn gewoonweg nog niet af en ze negeren het gewoon.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True