Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 123 reacties, 24.885 views •

Samsung gaat eind deze maand een nieuwe versie van zijn Galaxy Note presenteren. Tijdens een event voorafgaand aan de IFA-beurs in Berlijn zal Samsung de nieuwe Note uit de doeken doen. Over features liet Samsung nog niets los.

Galaxy NoteDe nieuwe Galaxy Note zal tijdens het Samsung Mobile Unpacked-event op 29 augustus worden aangekondigd, zo wil de Zuid-Koreaanse telefoonfabrikant kwijt tegenover persbureau Reuters. Dat is twee dagen voor de opening van de elektronicabeurs IFA.

Over de specificaties van zijn nieuwe topmodel wilde Samsung nog niets kwijt. Volgens Reuters gaat het in ieder geval om een nieuwe smartphone in de Galaxy Note-reeks; deze omvat op dit moment zowel een 5,3"-smartphone als een nog niet uitgebrachte 10,1"-tablet. Of en wanneer een nieuwe tablet in de Galaxy Note-lijn zal worden getoond, is nog onbekend.

Volgens Zuid-Koreaanse media zal het aan te kondigen model echter een scherm van 5,5" hebben, waardoor het dus inderdaad zou gaan om een telefoon. De nieuwe versie zou daarmee iets groter zijn dan de huidige Galaxy Note-smartphone. Daarnaast zou het nieuwe model een snellere processor en een betere camera bevatten. Ook zou het scherm robuuster zijn.

Reacties (123)

Reactiefilter:-11230113+167+25+30
Ik ben heel benieuwd, de vorige note (telefoon variant) heb ik zeer serieus zitten overwegen maar die bood voor mij niet genoeg extra naast het scherm ten opzichte van mijn huidige SII

Hopelijk gaat dit toestel dat wel doen ;)

[Reactie gewijzigd door CILLER op 3 augustus 2012 08:46]

Ik typ op het kleine iPhone scherm continu SMS'jes, e-mails, notities en andere berichten.
Werkt uitstekend hoor. Dus op een 4.2" Android telefoon gaat dat dus ook prima ;-)
'Uitstekend' is natuurlijk een erg relatief begrip. Ik typte voorheen ook prima een bericht op mijn 4.2 scherm. Maar toen ik mijn S3 kreeg was mijn oordeel over de 4.2 toch ineens anders. Toch vindt ik 5.5 ook wel erg groot misschien... Maargoed, ik respecteer ieder zijn smaak :)
Ach, analisten zeggen dat tegen 2015 5inch de normale grote is.
Vroeger moest het allemaal zo klein mogelijk, toen werd internet belangrijk en sinsdien groeien de smartphones elk jaar een inch ofzo ?

Je kunt dus zeggen dat de Note gebruikers voor zijn op hun tijd :)

Ik heb trouwens ook een note, ik ben er heel tevreden mee, surfen gaat perfect.
Als ik nu een iphone in mijn handen houd lijkt het wel een vrouwengsm, hij verdwijnt bijna volledig in mijn handpalm als ik mijn hand dicht doe (ik heb geen grote handen)
Dan zijn die analisten toch wel zwaar fout. Het zal nog effe duren voor het doordringt bij de achterlopers maar de smartphone als must-do-all-device is voorbij. Nu de Nexus 7 uit is zal het stilletjes gaan beginnen doordringen bij de achterlopers en zullen smartphones terug de status van foon krijgen. Ook zal dan blijken dat 5" gewoon te klein is voor een touch interface.

Mensen die al langer met een tablet werken, kennen het wel die topics waar mensen bij hoog en laag blijven beweren dat 4" <> 5" ideaal is voor films, games, ... Beetje lachwekkend als je al die dingen op grotere schermen kan. Eens je een groter scherm hebt is alles wat kleiner is gewoon belachelijk. Net zoals Note gebruikers lachen met bvb 3,5" begrijpt niemand met 10" waarom je die dingen zou willen doen op een 5".

En begin alsjeblieft niet over broekzakken in een 5" foon topic, broekzakken gaan heus niet richting clownsmodel ;)
nvm verkeerd gelezen.

Je hebt gelijk, ik doe veel dingen zoals sms-en, internetten etc vaak op mijn telefoon, maar wanneer ik thuis ben of ergens ben pak ik toch liever gewoon een tablet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, in mijn ogen moet een telefoon mobiel blijven, ik moet er geen last van hebben als ik rondloop.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 3 augustus 2012 14:57]

Ow ik weet het niet want ik zie volop Samsung Galaxy S III met 4.8" schermen, en ook HTC One X met 4.7" en de LG Optimus 4X HD met 4.7" schermen.

Dat zijn allemaal zo goed als 5" schermen, dan kan ik er zeker van wezen dat over +/- 3 jaar er volop telefoons zijn met 5+" schermen.
@SoSueMe,

Ik heb een normaal formaat broek, geen skate of wijde clownsbroek.

De Nexus 7 Past er nagenoeg prima in gek genoeg. Had ik ook niet verwacht.
Het formaat van de Galaxy Note is niet vreemd voor een broekzak hoor.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 3 augustus 2012 16:18]

Past er prima in? Misschien een keer een bezoekje brengen aan Maik de Boer.
Ik wil niks anders meer dan mijn Note. Maar wie ben ik. Die iPhone formaten zijn mij nu echt veel te klein.

[Reactie gewijzigd door RielN op 3 augustus 2012 23:34]

Persoonlijk vind ik 4.2-inch het perfecte formaat, ik heb momenteel een iPhone en zal ook niet snel overstappen naar Android, maar een groter scherm zal ik in ieder geval wel waarderen, ook zit ik trouwens niet te wachten op een 16:9 scherm.
Tja, als we de statistiekjes er op naslaan: er word het meeste getwitterd, gefacebooked, gesurfed met iphones, dat is niet omdat ze zo rot tiepen lijkt me.
Er is in mijn ogen geen beter toetsenbord dan dat van de iPhone, ik vind het tenminste geweldig typen.
Mss moet je zelf ook moderator worden als je niet akkoord gaat met de huidige moderaties. Daar hoef je geen medewerker voor te zijn :).
gezien de tijd dat ik mijn telefoon als telefoon gebruik zal dat wel meevallen. Als ik al bel is dat in de meeste gevallen in de auto via carkit.
Voor alles behalve bellen en je broekzak is de note een fijner apparaat als een klein toestel.
Sinds ik mijn note heb is er geen telefoon meer die ik liever zou hebben dan mijn note. One x, s3, iphone 4s ik sla ze allemaal over. De note 2 is de enige telefoon waar ik naar uitkijk. Blijf jij maar lekker lachen je weet niet wat je mist.
Kinderen, kinderen. Smaken verschillen nu eenmaal. Laat ieder in zijn waarde. Nederland is al zo intolerant als de pest.
Meewarig?

Ik dineerde met een groepje mensen in een restaurant rond de dag dat de 1e note uitkwam. Onder hen 1 met zo'n note.

Hij trok weliswar veel bekijks maar meewarige blikken zater er niet tussen, veel goedkeurende blikken juist, en veel (positieve) aandacht.
1 ding is zeker waar, je trekt wel de aandacht. ;)

Heb er toen ook even mee mogen spelen, en ik was bijna om.
Een vriend van mij heeft nog steeds een oude Nokia (zo'n baksteen, ik geloof een 6100). Hij krijgt vaak meewarige blikken. Maar hij rijdt in een Mercedes C 200, dus wat mij betreft is zijn image daarmee wel meer dan gered :)
Dat is er nu ook wel beetje af, massa zal nu denk wat een kleine tablet, vond mijn 7" al klein. ;)

Zelfs oudere mensen die niet veel hebben met computers weet al wat tablet is, maar note of smartphone in algemeen kennen ze amper.
Precies hier. Afgelopen week op vakantie in Istanbul en ja, ik leg de Note wel op tafel, zittend is het niet altijd even gemakkelijk in de broekzak.

Wat een bekijks dan toch ;) Iedereen wil even spelen en houdt m aan een oor.

Geniaal toestel. Samsung durft een grens te passeren en slaagt. En dan zegt men dat Samsung afkijkt en niet innoveert. Maja.
Je kunt in ieder geval rekenen op meewarige blikken als je dat ding als telefoon gebruikt. Ik vind het telkens weer een lachwekkend gezicht als ik weer een note gebruiker zie bellen met dat grote ding.
Dat deden ze 4 jaar geleden ook al toen ik nog een 4" Touch HD had, maar blijkbaar lag je toen gwn 2 jaar voor op de rest...aangezien 4" inmiddels toch wel mainstream is.

Zal met 5"+ niet snel gebeuren, but still...verschil met een S3 is minimaal imo...
Persoonlijk zou ik dat ding dan ook niet tegen mijn hoofd houden, maar simpelweg in mijn hand alsof ik aan het beeldbellen ben. Het nadeel is natuurlijk dat meer mensen je gesprekspartner kunnen horen.
Alles wat er ook maar iets anders uitziet dan normaal wordt altijd direct veroordeelt. De galaxy Note mag dan groot zijn, naar 10 jaar geleden waren de telefoons nog groter (mijn eerste GSM past echt niet in mijn broekzak m'n Note wel).

De paraplu werd om diezelfde reden in eerste instantie ook geen succes, mensen regenden liever nat dan voor schut te lopen met zo'n ding. Uiteindelijk werd de plu wel geaccepteerd vanwege het praktisch nut. De Note en andere grote schermen worden straks waarschijnlijk standaard, over 5 jaar loop je misschien wel weer voor schut als je een telefoon van 3,6" hebt.

Overigens hoeft de Note met een 5,5" scherm in totaal niet veel groter te zijn dan de huidige aangezien de resolutie van 1280*800 naar 1280*720 zou gaan volgens de geruchten.

Een 5,3" van 1280*800 = 114,2 x 71,3 mm
Een 5,5" van 1280*720 = 121,8 x 68,5 mm

Als de plaats waar nu het SAMSUNG logo staat gebruiken voor het scherm dan zou de nieuwe note zelfs kleiner kunnen zijn met een groter scherm.
Tsja, van de mensen die ik ken die een tijdje met de Note hebben mogen werken, zeggen een hoop dat ze aan een dergelijke grootte prima zouden kunnen wennen. Ik denk dat de Note een beetje is wat de iPaq in hun day waren. Mensen die wat meer belang hechten aan veel werkruimte voor het maken of lezen van documenten of afspraken.

Daarnaast is de Note nog altijd de enige in deze formfactor (iig van de grote aanbieders). Wanneer je de meesten van de mensen die hiervoor gaan, weet te pakken, heb je nog altijd een succesvol product. Een beetje zoals Nokia met de Communicator-modellen destijds. Niet veel mensen wilden het, maar zij die het wel wilden, gingen allemaal achterelkaar voor die toestellen, waardoor ze niet aan te slepen waren.

Ik vraag me wel af wat Samsung nu precies wil met die namen. Het komt op mij totaal niet logisch over. We krijgen nu dus Galaxy tablets en telefoons en Note tablets en telefoons. Waarom niet gewoon Galaxy voor de reguliere smartphones, Note voor de grotere smartphones en Tab voor te tablets?

Nu zal het wel iets zijn als dat Galaxy de naam is van die hele productlijn, S voor de high end smartphones, en Note voor de grotere/zakelijke. Maar echt overzichtelijk kan ik dat niet noemen.
Ik ben een benieuwd naar dit nieuwe toestel. En vooral naar het scherm waar dit zou. 16:9 kunnen zijn ipv 16:10 nu en persoonlijk vind ik de laatste prettiger. Ik had dat ook op mijn hd2. De huidige note bevalt goed ik denk akten wel dat ze de randen dunner hadden kunnen maken waardoor het scherm even groot is maar het toestel toch kleiner. Er zijn genoeg toestellen die dunnere randen rond het scherm hebben. Verder zou ik graag een notificatie LED hebben want dat is echt een groot gemis. Gelukkig is er noled maar dat gebruikt helaas behoorlijk wat van je accu.

Klein ik ben heel benieuwd wat ze er van maken. Wellicht haal ik de note2 meteen.
Van wat ik heb begrepen.
Zelfde sock als SIII, maar 200Mhz hoger geklokt.
Dezelfde Mail400 als de note1 maar ook weer hoger geklokt (onbekend hoeveel)
5,5" met een 1280x768 super amoled plus scherm.

De oude note had een hoger geklockte SII dual core.
Pentile 5,3" 1280x800 scherm.
En die zelfde Mali400.

Performance zal wel wat beter zijn, maar een upgrade waard?
Nee dat niet niet.

Super Amoled plus is flink beter, maar dat verschil word deels de de lagere resolutie icm het grotere scherm te niet gedaan.
Wel fijn dat hij een andere formfactor krijgt en daardoor iets smaller word.
De note1 is misschien net dat tikkeltje te breed.
Als je naar de tests van de SIII kijkt is het batterij verbruik een heel stuk lager dan de SII. De oude Note heeft al een zeer laag batterij verbruik, maar de nieuwe zal nog beter zijn. Dat kan een goede reden zijn om toch te upgraden. De SIII geeft tot 50% meer browse tijd.

http://www.anandtech.com/bench/Product/489?vs=630

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 3 augustus 2012 09:29]

zou ik de test van T.net er nog maar eens op nakijken. daaruit blijkt dat de Note V1 dankzij zijn bigass accu het juist erg netjes doet in verhouding.
Als hij een notificatie LED heeft is dat alleen al een upgrade waard. Qua performance niet meer dat gaat het me ook niet om. Vooral accuduur en grote vind ik belangrijk. Ik vind de huidige note niet te breed dus van mij had het weer erin 16:10 scherm mogen zijn. Wel denk ik dat ze de huidige note kleiner hadden kunnen maken dan hij is een dus minder breed en hoog zonder dat je een kleiner scherm krijgt.
Als je dezelfde SoC hebt als de S3 dan heb je dus ook dezelfde GPU als de S3, oftewel: een zeer hoog geklokte Mali-400MP4.

In een SoC, zijn de processor, GPU, geheugencontroller, baseband processor en I/O onlosmakelijk van elkaar verbonden.
Gewoon normaal geklokt, 400Mhz is niks hoog. Mijn allwinner A10 chip in mijn cheap tablet draait de mali400 ook gewoon op 400Mhz, dat is gewoon standaard snelheid.
Waar staat dat de Note een Amoled + scherm krijgt? Dat zijn nog steeds speculaties en lijkt me zeer vreemd als de Note die krijgt.

De Galaxy S serie stond altijd bekend als Samsung zijn meest high-end toestel. Als de Note bijna alles beter heeft dan de Galaxy S3 gaan ze in hun eigen handen snijden.. Want dan ga ik zelfs nog denken om mijn S3 te verkopen om een Galaxy Note voor te kopen. Aangezien S3 denk zo ¤450,- kan opleveren 2e hands als ie er netjes uitziet zou de aanschaf ervan niet zo probleem zijn.

Nee ik denk gewoon dat ie een Pentile scherm krijgt. Dat zou stuk logischer zijn als je naar Samsung haar telefoons en verleden kijkt.

Mali-400 zit trouwens ook in de S3 maar dan op 400Mhz geklokt, gezien het feit dat het op een 32nm procedé is gedrukt ipv 45nm. Daarnaast is de 32nm ook nog eens High-K Metal Gate die minder stroom zou moeten kosten (naast het feit dat kleinere procedé al zuiniger is). Maar ja S3 op 1,6 Ghz zetten lijkt me nou ook niet bepaald een moeilijk kunstje, het gaat immers om het exact dezelfde SoC.

[Reactie gewijzigd door linkkrw op 3 augustus 2012 11:16]

Hoezo zou samsung zich in de vingers snijden? Zolang je samsung producten koopt zijn hun blij, hoe duurder hoe beter waarschijnlijk. De originele note was ook iets hoger geklokt dan de S2 toendertijd en Samsung lijkt aardig blij met het verkoopsucces ervan.
Ik vind dat mensen te veel bashen op pentile. Tuurlijk is het niet ideaal, maar wanneer je het goed uitvoert, zoals bij de Galaxy SIII (bij de presentatie wisten mensen pas dat het Pentile was toen het verteld werd), hoeft het geen bezwaar te zijn. Verschillende Super Amoled-schermen laten kleuren ook over-saturized overkomen.
vanaf de Desire vind ik pen-tile echt zo'n non-issue :)

Ja, je kan het zien als je er op let. Ik zie het als een eigenschap van de telefoon, het verminderd mijn ervaring echt totaal niet.
Er zijn genoeg toestellen die dunnere randen rond het scherm hebben
De Note 2 heeft de allerbeste scherm/complete oppervlakte van alle telefoons die verkrijgbaar zijn!

http://www.androidauthori...o-body-size-ratios-89576/
66.9% van de voorkant is scherm, en bij bijv de iPhone is dat net iets meer dan de helft met 55.4%. De SGS3 zit trouwens op 66.1%.
Ja DUH! Als je het scherm groter maakt en de randen even breed, dan neemt het percentage rand natuurlijk altijd af. Bij een scherm van 0" zou je nl. 100% rand hebben. Hoe groter je scherm ,hoe kleiner percentueel gezien je rand.
Ik had het gelezen ben heel benieuwd klinkt goed! Zou ideaal zijn. Ook dat is erg rede om over te stappen net wat kleiner zonder dat het scherm kleiner wordt.
Ik ben ook wel benieuwd wat dit gaat worden. Een nog groter scherm zal het niet worden denk ik (ik zelf vond hem eigenlijk al véél te groot om lekker mee te werken), maar wellicht wel een beter scherm en natuurlijk verbeterde hardware. Toch denk ik dat er aan het Note concept niet teveel gekloot moet worden, de mensen die hem hebben lijken zeer content te zijn met de huidige note. (Wil niet zeggen dat er geen ugprades plaats mogen vinden! Maar hopelijk geen super ingrijpende wijzigingen waardoor trouwe gebruikers gaan afhaken.)
Ik geloof niet dat het formaat groter wordt samen met het scherm. Er zal alleen minder rondom het scherm zitten. Ik denk dat we in de toekomst telefoons zullen krijgen die alleen maar uit een scherm bestaan aan de voorkant.
Daar zou HTC al mee bezig zijn, een telefoon zonder die randen om het glas.
Volgens geruchten (voor wat het waard is) wordt de Note 2 zelf niet groter maar het scherm wel doordat de randen rondom het scherm smaller worden.
Gaat niet gebeuren. Je krijgt dan veel te veel unintended touches met de palm van je hand als je hem in 1 hand vast houdt.

Edit: gaat wel gebeuren, 1x door Samsung, HTC of LG om later te concluderen dat bovenstaande gebeurd. Immers, wanneer heeft 1 van die bedrijven écht nagedacht over de perfecte telefoon ipv alle mogelijke iteraties lanceren en kijken wat wel of niet werkt.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 3 augustus 2012 09:11]

Edit: gaat wel gebeuren, 1x door Samsung, HTC of LG om later te concluderen dat bovenstaande gebeurd. Immers, wanneer heeft 1 van die bedrijven écht nagedacht over de perfecte telefoon ipv alle mogelijke iteraties lanceren en kijken wat wel of niet werkt.
Beetje kinderachtig niet?

Anyway, hoop dat Samsung het inderdaad probeert/doet, en dan zien we of het wel of niet werkt, ipv dat we het bij voorbaat maar afschrijven omdat we een vermoeden hebben dat het niet lekker werkt.
Het gaat niet werken, met de Note heb ik nu al unintended touches omdat je dat ding vaak in de palm vasthoud. Het is niet zozeer een vermoeden, maar ik heb deze ervaring wel.
Dat lijkt me erg eenvoudig op te lossen met een millimeterhoog randje rond het scherm, waardoor je palm het scherm niet meer raakt en je als bijkomend voordeel (als je scherm tenminste niet gekromd is zoals bij de Galaxy Nexus) krijgt dat je niet kunt krassen als je je telefoon met het scherm naar beneden op je bureau legt :)
Een andere oplossing is om de randen van het scherm niet te voorzien van touchsensoren (bijv. x pixels breed)
en wat is daar verkeerd aan ?
de Note was ook als proefballonetje gelanceerd om te kijken of mensen het niet te groot vonden en hij verkocht bij bosjes en mensen zijn er echt blij mee. Ja ik krijg regelmatig vragen maar velen weten toch wel dat het de note is en ook door niet tweakers of gadgetfreaks dus dat doen ze toch goed.

Niemand verplicht je iets te kopen als het niet jouw perfecte telefoon is. Anderen denken daar anders over.
Er is maar een manier om er achter te komen of mensen iets willen, dat is door het aan te bieden. Er bestaat per definitie niet iets als de perfecte telefoon, wat de een fijn vindt vindt de ander onhandig, en dan is er nog gewoon smaak. Waarom zou iemand met grote handen zich moeten aanpassen aan een klein scherm omdat iemand in een kantoortje heeft besloten dat dat scherm de ideale maat is?

Bovendien zijn er genoeg oplossingen denkbaar, je zou het scherm net een beetje dieper kunnen laten liggen of slimme software kunnen ontwikkelen die unintended touches weet te detecteren.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 3 augustus 2012 11:11]

Ben zelf een gelukkige Note gebruiker, moet nog 1 jaar met deze doen ( aangeschaft in oktober 2011) Vind dat waneer je 4.04 update hebt gekregen en deze vers installeerd er helemaal niets te klagen is over dit toestel.

Ja 1 ding dat het een dualcore is :9

Zal wel jaloers kijken naar de 2 de generatie Note gebruikers. Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke looks van de Note 2... Vind het wel leuk een nog groter scherm met dezelfde grootte qua toestel...
Hopelijk komt Jelly Bean nog wel naar de Note 1, ik irriteer me soms aan de (kleine) hoeveelheid lag die je krijgt tijdens het ''scrollen'' door apps.
Hoezo moet je er nog 1 jaar mee doen? Niemand houdt je tegen om de Note 2 aan te schaffen hoor.
De Note 1 op marktplaats.nl zetten en zelf een losse Note 2 kopen? Op die manier hoef je ook niet aan die nieuwe abo vormen met lease constructie te gaan :)
Topmodel? Ik dacht dat de de Galaxy S ( <n>, momenteel 3) was? Of heb ik nou echt ergens een memo gemist?
De Note en de Galaxy zijn topmodellen :)
De Note en de Galaxy zijn topmodellen :)
Wat zijn de low en mid end modellen ten opzichte van de Note? Precies, de Note is geen topmodel, maar een top apparaat :) Het is alleen wel zure met zoete appels vergelijken.
Je kunt natuurlijk meerdere topmodellen hebben per sector van de smartphonemarkt :) De S3 is veel compacter dan de note. Ik denk dat die twee prima naast elkaar kunnen bestaan.
De S en Note zijn beide topmodel-series, dat is altans de bedoeling, niks mis met meerdere per jaar, zeker omdat ze ondanks de gelijkheid ook erg verschillen (in grootte maar ook de s-pen)..
De S en Note zijn beide topmodel-series, dat is altans de bedoeling, niks mis met meerdere per jaar, zeker omdat ze ondanks de gelijkheid ook erg verschillen (in grootte maar ook de s-pen)..
Ah, ja, ik snap 'm ja. Verschillende topmodellen voor verschillende doelgroepen. :)
Benieuwd of ie een Tegra 3 heeft.
Zal geen Tegra 3 zijn lijkt me, Samsung heeft natuurlijk zijn eigen Exynos 4 Quad processor ontwikkeld...
Zeer onwaarschijnlijk. Samsung maakt zelf zijn eigen Exynos chips.
Zeer onwaarschijnlijk. Samsung maakt zelf zijn eigen Exynos chips.
Dat houdt ze niet altijd tegen toch? De Tegra 2 wordt bijvoorbeeld gebruikt in de Samsung Galaxy R en de Galaxy Tab 10.1

Maar voor flagship products zullen ze wel proberen hun eigen SoC te gebruiken denk ik.
Waarom zouden ze, waarschijnlijk, gewoon een Exynos 4412 @1.6Ghz ipv 1.4Ghz zoals in de S2, en dan met 2GB RAM :)
Zouden ze hem fabriek-af kunnen overclocken zonder koeling?
Zou wel heel erg vet zijn. Zieke benchmarks!
Tuurlijk kan dat zonder koeling in de SGS3 is 1.7Ghz al goed te doen, en wordt het niet te heet tenzij je 10 minuten lang 100% load hebt. Benchmark resultaten zijn online wel te vinden:
https://picasaweb.google....axyS3#5753116533772067266
https://picasaweb.google....axyS3#5753116602244553826
https://picasaweb.google....axyS3#5753116603705510178
https://picasaweb.google....axyS3#5753116601849842546
https://picasaweb.google....axyS3#5753116609962502386
https://picasaweb.google....axyS3#5753116616507159218

De Note 1 had ook een OCed versie van de Exynos 4210, en de GPU was ook wat hoger geklokt nog, dat zullen ze nu weer doen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 augustus 2012 10:06]

Waarom zouden ze
Geld? Als ze hun Exynos SoC's goed kunnen verkopen aan anderen, en daarmee geen capaciteit hebben voor zichzelf, kunnen ze er voor kiezen om een andere SoC te gebruiken. Vooral als ze de Exynos voor meer kunnen verkopen dan de inkoop van de andere Soc kost.

Was dat ook niet de gedachte achter waarom er een Tegra 2 in de Galaxy Tab 10.1 zit?
Was dat ook niet de gedachte achter waarom er een Tegra 2 in de Galaxy Tab 10.1 zit?
Nee dat was omdat de reference-versie van Android 3.0 gemaakt was voor Tegra 2, (reference-model is de XOOM). Misschien een combinatie van redenen, dat kan ook natuurlijk :)

Daarbij moet het model de S3 natuurlijk overtreffen en dat lukt met een Tegra 3 gewoon niet met de juiste marge, de Tegra 3 is GPU-wise zelfs vergelijkbaar met de Galaxy S2, en is de S3 ongeveer 2x zo krachtig!
Nvidia Tegra 3 has a Kal-El GeForce GPU it can produce 7.2 GFLOPS at 300MHz.

Exynos 4210 powered by Mali-400 GPU, it can produce 10.8 GFLOPS at 300MHz.

Exynos 4412’s GPU (Mali-400) clocked at 400MHz will produce 14.4 GFLOPS
Uiteraard is het speculatie, ik werk niet bij/voor Samsung, maar het is wel de meest logische stap, zeker als ze hetzelfde succes willen behalen als met de S2.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 augustus 2012 10:22]

Ben benieuwd, had de Note maar vond hem toch lelijk, hopelijk ziet deze er meer uit als de S3.
Vreemd, ik vind juist de S3 lelijk en de Note heel mooi. Zo zie je maar weer :) smaken verschillen !
dat ding past ook zo lekker in je broekzak ;)
Met gemak :)
Als je ermee gaat bellen heb je letterlijk een plaat voor je kop.
Dat jij met je voorhoofd belt kunnen wij niks aan doen, ik en mijn collega hielden/ouden hem gewoon tegen het oor, schaamde me er ook echt niet voor, mensen beoordelen het maar weten niet eens wat ze missen, moet ik me daar wat van aan trekken? :)
Maar oke, handig is die wel als je net voor je maten 10 bier hebt besteld de dienbladen zijn op.
+1 slechtste grap van de dag...
hij past wel degelijk in een normale broek alleen als je van die superstrakke modebroeken draagt zit het niet lekker. Maar een normale spijkerbroek past ie perfect in en heb ik er geen probleem mee. Niet iedereen heeft dezelfde maat en wensenpakket aan een telefoon.
Er zijn nou eenmaal mensen met grote handen. Kijken we naar de nieuwe Aandring Galaxy S3 dan heeft die een display van 4,8", wat met de huidige Note maar 0,5" is ( 1.27 cm ). Er zijn inderdaad een heleboel mensen die zeggen dat die al te groot is, maar persoonlijk kan ik niet wachten tot de Note 2 uitkomt.

P.s.: in het Engels noemen ze het ook een phablet, wat zoveel betekent als teleblet. Een echte mix tussen telefoon en tablet.
Er zijn nou eenmaal mensen met grote handen. Kijken we naar de nieuwe Aandring Galaxy S3 dan heeft die een display van 4,8", wat met de huidige Note maar 0,5" is ( 1.27 cm ). Er zijn inderdaad een heleboel mensen die zeggen dat die al te groot is, maar persoonlijk kan ik niet wachten tot de Note 2 uitkomt.

P.s.: in het Engels noemen ze het ook een phablet, wat zoveel betekent als teleblet. Een echte mix tussen telefoon en tablet.
De juiste term is afaik 'Smablet', bekt waaaaaay lekkerder dan teleblet of phablet...
wat een haat zeg. Volgens mij heb je het toestel zelf niet kunnen gebruiken. Bellen blijkt wel wat raar ja maar goed het kan erger en je kunt ook altijd iets gebruiken.

Hij kunt iedereen uitlachen zodra je iets op internet wil lezen of filmpjes wilt kijken want ik heb nog geen telefoon gehad waar dat zo mooi gaat.

Maar goed genoeg keuze qua telefoons als je dit te groot vind koop je toch gewoon een kleinere.
Misschien maak jij altijd van die gekke bewegingen die normale mensen niet doen? Ik heb geen oversized broeken en dat gaat prima. Ik denk dat je eerst zelf moet gaan proberen voordat je gaat oordelen.

Geldt ook voor gebruiksgemak. Voor browsen en dat soort stuff (zeker 80% van de tijd waarvoor ik het gebruik) is het veel fijner dan een 3,5 of 3,7 inch scherm. Ik ga nooit meer terug naar dat formaat.

Ook al lachen andere mensen erom, so what? Andere mensen hebben overal wel ergens commentaar op. Als je daar altijd rekening mee moet houden, kun je beter niks meer doen (zelfs dan nog zul je weer commentaar krijgen).

Dus laat mij maar lekker genieten van mijn Note en ga jij maar zoveel mogelijk ervoor zorgen dat je niet uitgelachen wordt door andere mensen met alles wat je doet. Ieder z'n leven zou ik zeggen.
Een collega van me heeft er ook eentje. Het is idd werkelijk geen gezicht. De volgende MOET wel groter worden, want anders kan Samsung niet "innoveren", dus dat wordt een nog belachelijker gezicht. Wie gebruikt zoiets nu als telefoon?
Gelukkig is het maar een gebruiksvoorwerp, en als iemand vind dat hij prettig werkt zal het mij echt een worst zijn wat mensen er van denken. Doe vooral jezelf te kort om mensen die je toch niet kent tegemoet te komen. Zo vind ik het weer lachwekkend om mensen te zien prutsen met hun vingers, films te zien kijken of te zien navigeren op een piep klein (<4 inch) schermpje, dan denk ik ook wat doe je nou moeilijk en koop gewoon een toestel met een groter scherm. Als mensen op vakantie hun tablet als fototoestel gebruiken denk ik ook dat is alleen maar lastig en maakt toch geen goede foto's. Maar he, als mensen dat prettig vinden moeten ze het vooral doen. We leven in een vrij land, iedereen is anders, gelukkig hebben we de keuze.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 3 augustus 2012 11:10]

correctie: JIJ vindt het geen gezicht.
Mijn buurmeisje heeft er een. Zij is formaatje 1m65, slank, strakke broeken en hij past bij haar gewoon in haar broekzak. Dan moet het bij de gemiddelde mens zeker passen en in mijn broekzak ook. Mijn Galaxy Nexus past ook prima in mijn broekzak, terwijl ik hem eigenlijk ook al behoorlijk groot vond vergeleken met mijn vorige telefoon, een Motorola Milestone (die ik ook al behoorlijk groot vond t.o.v. de HTC Touch Enhanced die ik ervoor had).

Je zou verbaasd staan wat er allemaal in je broekzak past. Het gaat meer om dikte dan om lengte/breedte. Ik zou niet eens verbaasd zijn als een Nexus 7 in je broekzak past :Y)
Doe een Note in een broekzak en probeer dan bv een Desire of Sensation. Beide zijn kleiner dan de Note maar je voelt veel duidelijker dat je ze in je broekzak hebt dan een Note. Heb het pas geleden geprobeerd en je merkt bij een normale spijkerbroek nauwelijks iets van de Note.
Dapyroo gooit huilend zijn galaxy note in de prullenbak. Hij heeft er maanden plezier van gehad en vind hem heerlijk in gebruik, vooral door het grote scherm, maar is nu overtuigd door iemand die zichzelf schimmel noemt.

Bovendien gooit hij al zijn broeken weg, die moeten wel oversized zijn want de note past probleemloos. Hij zal vanmiddag een aantal maillots in spijkerbroekstof gaan kopen.

Ohja en zijn portemonnee gaat ook weg want die is 4x zo dik en breder dan zijn note, een broek waar dat in past moet wel uit de jaren 20 komen.
Haha. Paddestoel.
Wil niks anders meer dan mijn Note.
als je een mannen broek hebt past hij prima merk je er niet eens veel van omdat hij plat is.
Vrouwen krijgen en niet in de broekzak maar die kunnen een gewoon in de handtas doen :)
Moet wel lachen om de reactie's dat ie prima in de (spijker)broekzak zou passen. Hij past inderdaad, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Je bent je er continue bewust van dat ie er zit, en zodra je wilt gaan zitten moet ie er echt uit anders wordt het zéér oncomfortabel.
Ik heb de mijne er voor weggedaan. Prima voor thuis op de bank, maar te lomp "on the road".
Aangezien een grote groep gebruikers hier geen last van hebben, zegt het denk ik eerder iets over jou dan over de rest, nietwaar? Kom jij eens van de zolder een trek een broek aan die in de 21e eeuw is gemaakt. Je zult dan zien dat het prima gaat :Y)
Tja, dat jij je telefoon in je onderbroek stopt is inderdaad best sneu ja....
Wat een conclusie's zeg.
Jij hebt zeker grote voeten of niet?
Dat hij groot is, dat is zeker waar.
Maar het hangt van de broek af of hij comfortabel zit.

Ik heb 1 broek die op zich niet strak zit, maar wel een ondiepe zak.
Daar gaat ie wel in maar zit niet prettig tijdens zitten.
De rest van de broeken gaat allemaal prima en die zijn heus niet allemaal "baggy".

Dat jij het schuift op compensatie gedrag moet je zelf weten, maar houd het dan liever voor je.
Soms vraag ik me af wat paddestoelen als jij op Tweakers.net doet. Kun je niet zo'n score halen dat je volgende opmerking bij voorbaat al laaggemod wordt?
Hij heeft wel gelijk hoor. Als je slimfits draagt past die telefoon onder geen beding in je broekzak. Mijn iPhone past net in mijn broeken maar de SGSIII zal dus echt moeilijk passen.
Maar mensen die een 501 dragen zullen best die telefoon erin krijgen, maar de 501 is dan ook een jeans waar de originaliteit ver bij te zoeken is.
Hij heeft wel gelijk hoor. Als je slimfits draagt past die telefoon onder geen beding in je broekzak. Mijn iPhone past net in mijn broeken maar de SGSIII zal dus echt moeilijk passen.
Maar mensen die een 501 dragen zullen best die telefoon erin krijgen, maar de 501 is dan ook een jeans waar de originaliteit ver bij te zoeken is.
So?
Loop jij hele dagen in een modeshow ofzo, dat je niet gezien wil/kan worden in een broek die geen creativiteit, geen orginaliteit en blijkbaar wel broekzakken heeft?

In zo'n slimfit krijg ik mijn portomonee(of mijn oude HTC Touch HD for that matter) niet eens in mijn fatsoenlijk in een zak, dus die zijn sowieso een nogo.
4" is helemaal niet zo gek klein tegenwoordig, ook al riepen mensen in 2008 dat ik gek was met zo'n 'groot' apparaat, moet je nu eens kijken :+
Ik zie maar weinig mannen een slimfit aantrekken hoor.
Die zitten veelal niet eens lekker zonder spullen in je zakken.
Vrouwen wel, maar die hebben zelfs hun iphone in de handtas.
Bovendien komt de metroman ook steeds meer omhoog en die kunnen eventueel ook een tasje bij zich hebben.
Al met al genoeg mannen en vrouwen voor wie een grote telefoon geen probleem is.

Voor jou duidelijk wel en dan ben jij dus niet de doelgroep :)

btw, samsung was zelf ook verrast door het succes.
Dus jij loopt in die spannende meisjes broeken tot net onder je kont met je onderbroek bijna helemaal zichtbaar ?

En dit noem jij originaliteit ?
Misschien heb jij wel kleine dunne beentjes of strakke broeken. Het toestel is dun en past daardoor makkelijker in zakken en valt ook minder op dan een dikker en zwaarder toestel. Juist omdat de mens niet one-size-fits-all is.
Als ik het idee had dat de wereld beter af was met mannen in strakke pakjes, had ik wel leggings gedragen. Gelukkig weet ik beter en koop ik broeken die me goed staan en ook nog eens lekker zitten. Wel ironisch dat lekker zittende kleding blijkbaar als "hobbezak" wordt omschreven, maar een telefoon die praktisch is, maar niet lekker in jouw legging past, is irritant 8)7 Wil je nu comfort of niet?

Ik snap sowieso niet waarom je je zo druk maakt om wat anderen dragen. Als zij in jouw ogen voor lul lopen, moeten zij dat toch weten? Je hebt wel een waardeoordeel over hun telefoon en auto, want dat zou compensatiespul zijn, maar jouw modepopjegedrag is volkomen normaal? :?

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 3 augustus 2012 13:42]