Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Volgens het Japanse tijdschrift Famitsu krijgt Resident Evil 6 de Agent Hunt-spelvorm. Daarin kunnen spelers inbreken in de campagne van andere spelers en proberen hun personage uit te schakelen. De speler weet niet wie de inbreker is.

Volgens weekblad Famitsu krijgt Resident Evil 6 een nieuwe multiplayer-modus die spelers vrijspelen als ze de campagne van het spel volbracht hebben. Daarna kunnen spelers voor de nieuwe Agent Hunt-spelvorm kiezen. Daarmee kunnen ze inbreken in de campagne van een andere speler. De inbrekende speler kan de gedaante aannemen van één van de vele npc's in het spel en daarmee proberen de gastheer te vermoorden. De gastheer krijgt wel een waarschuwing dat er een gast is die op zijn leven uit is, maar niet in wat voor gedaante deze rondloopt. Er kunnen zelfs verschillende spelers inbreken in de campagne van de gastheer. De gasten kunnen via voice chat met elkaar communiceren. Het in 2010 verschenen Demon's Souls had een vergelijkbare optie.

Resident Evil 6 is een horrorgame die door het Japanse Capcom gemaakt en uitgegeven wordt. De game verschijnt op 2 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Een pc-versie verschijnt later.

ComicCon-trailer van Resident Evil 6

Reacties (43)

Reactiefilter:-143040+132+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Dit "īnbreken" is geintroduceerd bij "nichegames" zoals Demon's souls en Dark souls (beiden sales van meer dan 1 miljoen exemplaren) en wordt allom gewaardeerd door spelers. Nu wordt het voor het eerst gebruikt in een grote franchise. Ik voorspel dat hiermee toch echt een trend/ontwikkeling is ingezet in games. Wat een interessante ontwiikkeling op het eind van de zevende generatie spelconsoles.
ach, als het spel-principe weer net zoveel wapens en ammunitie naar je toe gooit als in RE5 dan zal het voor de campagne-speler allemaal wel meevallen, de hele serie is van survival horror naar action-horror gegaan, met af en toe een steekje naar de ouwe principes. begrijp me niet verkeerd, een concept als dit zie ik als een leukere uitdaging als je de campagne voor de 2de keer speelt, of om het allemaal net iets uitdagender te maken. ik zelf zie de lol er wel goed van in om samen met vrienden een andere vriend compleet zijn cover in te laten duiken uit het niets!
Wat is het verschil tussen een 'survival' horror en een 'action' horror dan wel niet, behalve dat het temp misschien wat hoger ligt, maar voor de rest is dat gewoon exact hetzelfde..
Dat je meer wapens e.d. krijgt, het gaat minder om het overleven, maar meer om het schieten enzo.
Dit lijkt me een gigantische afknapper te worden.
In plaats van dat je nu tegen de computer speelt of een duidelijk herkenbare tegenstander hebt kun je door meerdere spelers tegelijk om zeep gebracht worden.
Het lijkt mij juist geweldig! Niet alleen de "standaard" moeilijkheid van NPC's (die op het moeilijkste niveau nog altijd erg easy is) maar ook van andere spelers ...
Ja uiteraard voor hardcore skilled gamers die alles te makkelijk vinden.
Maar houd ook in dat hele volkstammen door betere spelers hun singleplayer ervaring nogal een stress festijn kan worden.
Ipv smooth ride op Easy.
het is niks voor niks een game mode om te unlocken als je daar dus geen intresse in hebt start je een andere game mode
Nee, wil jij dus kunnen inbreken bij anderen moet je die gamemodus unlocken, heb je dat gedaan, dan kun je dus bij anderen (ongeacht of die de modus wel/niet hebben geunlocked) inbreken..
Nou laten we hopen dat je dit ook uit kunt zetten. Een leuke feature maar dit is dus simpel weg een stukje 'PvP'.. niet iedereen zit er op te wachten om elke minuut niet verder te kunnen met je campagne omdat iemand met zijn vriendjes jou probeert te pakken.
Eerst maar eens zien hoe die "balance" is tussen de "gastheer" die een NPC overneemt en de speler zelf.
Wellicht krijgen de 'inbrekers' maar enkele abilities/etc. in verhouding met de moeilijkheidsgraad, zodat de balans erin blijft. :)
Brilliant concept. Het spel was al eng, laat staan nu!

Ik was even bang dat het een always-on optie zou zijn, maar als ik de tekst zo lees is het gewoon goed uitgevoerd.
Het spel wordt waarschijnlijk niet always-online om te spelen (tenzij capcom zn gewoontes zou veranderen), dus lijkt me het onlogisch dat dit een feature is die altijd op staat aangezien je gewoon je internet uit zou kunnen zetten.

Ik vind het zeer mooi bedacht, 'eindelijk' eens een echt innovatief idee voor een shooter.
Lijkt me een erg gave toevoeging. Maakt het alleen maar spannender.
Een zombie spel met een versus mode?
Kom't me bekend voor. Maar gelukkig pakken ze het net iets anders aan.
Ik hoop iig dat je die optie wel uit kunt zetten als je die pvp vorm niet wilt als je aan het levelen bent of gewoon probeert te genieten van je nieuwe game.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel de 1ste keer dat ze het spel spelen die optie ook aan willen hebben, voor extra spanning enzo. Maar ik hoor daar iig niet bij. Ik wil gewoon rustig en op mijn gemak het spel spelen en niet elke keer getrolled worden door mensen die het leuk vinden om anderen lastig te vallen.
Als de optie om anderen te blokkeren er niet in zit zal ik iig dit spel niet kopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG Nexus 5X Apple iPhone 6s FIFA 16 Microsoft Windows 10 Home NL Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Gear S2 Skylake Samsung Galaxy S6 edge+

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True