Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 145, views: 19.795 •

Samsung heeft tien miljoen exemplaren verkocht van zijn topmodel Galaxy S III. Dat heeft de topman van de mobiele divisie van Samsung gezegd, zegt een Koreaans persbureau. Daarmee is de mijlpaal sneller bereikt dan bij de Galaxy S II.

Galaxy S IIISamung heeft de mijlpaal van tien miljoen exemplaren van de Galaxy S III bereikt binnen twee maanden, waar dat bij voorganger Galaxy S II vier maanden duurde. Het lag voor de hand dat de mijlpaal sneller zou worden bereikt; de telefoon was direct na de release op diverse continenten verkrijgbaar, terwijl versies voor de Verenigde Staten en Zuid-Korea binnen een maand volgden. Samsung verkocht er ook tien miljoen van de Galaxy S uit 2010, maar dat duurde nog een aantal maanden langer.

Er worden ongeveer 190.000 Galaxy S III's per dag verkocht, heeft persbureau Yonhap berekend naar aanleiding van de uitspraken van JK Shin, de directeur van de mobiele divisie van Samsung. Daarmee loopt de verkoop nog altijd niet zo hard als die van de iPhone 4S, de smartphone die wereldwijd het meeste is verkocht in de maanden na release. In de eerste 2,5 maand na de release verkocht Apple naar schatting tussen twintig en 35 miljoen exemplaren van dat model.

Samsung en Apple maken komende weken hun kwartaalcijfers bekend, waarbij ook weer meer naar buiten zal komen over het aantal verkochte smartphones. Verwacht wordt dat de verkoop van iPhones zal stagneren of teruglopen, omdat er al enige tijd geruchten gaan over een opvolger voor de iPhone 4S. Samsung is inmiddels marktleider op het gebied van smartphones; volgens schattingen verkoopt de Koreaanse fabrikant per drie maanden 50 miljoen smartphones.

Reacties (145)

Reactiefilter:-11450131+158+23+30
Toch doen ze dat goed hoor... binnen enkele jaren van middelgrote tot grote speler op de mobiele telefoonmarkt.
Ik zelf ben sinds een paar jaar heel blij met de produkten die samsung aflevert.. en ik hoop dat apple en samsung elkaar altijd blijven uitdagen een betere telefoon dan de andere te maken.
De toenmalige marktleider Nokia heeft in het afgelopen kwartaal 10 miljoen smartphones verkocht, dus alle modellen bij elkaar.
Dat doet Samsung dus met een telefoon waar veel meer marge op zit, dan Nokia op hun telefoons heeft. Kan je na gaan hoe gigantisch de markt is verschoven in een paar jaar tijd.
Over marktverschuivingen gesproken: de analisten verwachten dat Chinese producten in het lopende jaar ongeveer 100 miljoen smartphones verkopen. Vrijwel allemaal Android trouwens.

Wij winden ons op over de 10 miljoen van Nokia per kwartaal en dan nog specifieker de 40% windows telefoons. Deze verschuiving naar het Oosten, die zich in 2 jaar afgespeeld heeft, is ongekend en de Europese tech sector mag zich gerust achter de oren krabben waardoor ze de boot gemist hebben.

Gek genoeg ligt het antwoord niet in de productie-kosten, aangezien bedrijven als Nokia gewoon in Azie produceren.
Klopt deze bedrijven zijn naïef geweest. Gewoon slecht beleid.

Echter zal dit altijd gebeuren. Iets inhalen en voorbij gaan is makkelijker dan het vast houden.

Als Nokia z'n zaakjes snel weer op de rit heeft dan kunnen ze nog makkelijk bij komen. maar dan moeten ze wel dit jaar een inhaal slag maken.

Dat kan alleen als MS met w8 een goed stabiel OS aflevert.
toch krijg je weer alle kinderziektes, die elk besturingssysteem heeft.
En over 2 jaar komt natuurlijk windows phone 9, wat het echte besturingssysteem voor telefoons moet worden. Windows 8 was dan eigenlijk maar een tussendoortje, net als WP 7.5, WP 7, WM6.5....
Bij microsoft denken ze dat consumenten voor de gek gehouden kunnen worden met allerlei kulsmoesjes. Ik vraag me af wie hier nog intrapt.
Situatie is toch anders denk ik. WP 7 was inderdaad v1 van iets nieuws en 7.5 een uitbreiding hierop, maar met dezelfde beperkingen.

Met WP8 zijn deze veelal hardwarematige beperkingen opgeheven en kan het dus concurreren. Als ik naar mijn eigen Lumia kijk zie ik een intuitief OS, wat heerlijk werkt. Maar duidelijke minpunten die ik zie zijn 'raw power' voor het opstarten van applicaties, notificaties en dat sommie populaire apps niet of later komen dan bij de concurrentie.
Hierdoor is voor veel mensen bijvoorbeeld Android toch een betere keuze, wat naar mijn bescheiden mening een relatief trager en minder intuitief OS is. Maar op basis van hardwareprestaties blaast een nieuwe Android mijn Lumia compleet weg

Het ziet er naar uit de meeste nadelen straks als sneeuw onder de zon zijn verdwenen met WP8. Met Windows 8 heeft MS ook een duidelijke visie voor tablet/ultrabook hybrides. Als straks beide tegelijkertijd op de markt komen (geen toeval lijkt me) icm met een nieuwe Office en een sterke cloudoplossing kan het zo maar zijn dat ze opeens ver vooruit lopen op de concurrentie. In elk geval zakelijk gezien.

Het is in elk geval een hele duidelijke visie die ze hebben. Ze zijn er zeer laat mee, en ik weet niet of het gaat werken, maar ik heb niet het idee dat men met W(P)8 een proefballonetje opgooit.
Toch zeiden ze dat bij wp 7 ook al. Dat ze voor 7 volledig opnieuw waren begonnen en dat er daarom op het nulpunt moest worden begonnen.
Nog geen 2 jaar later is weer hetzelfde het geval. In mijn ogen neem je klanten dan echt niet serieus.

En het is een nieuw besturingssysteem. En dus met allerlei kinderziektes. Dat hebben we bij elk besturingssysteem gezien. (of het nu voor de telefoon of voor desktop is)
Een doorontwikkeling is vaak makkelijker en gaat vaak gepaard met wat minder kinderziektes. (daarintegen kan er wel meer vervuiling komen)
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat werken als de kernel van de telefoon gelijk is met die van de desktop. Of de desktop wordt te kaal, of de telefoon te log. Is mijn veronderstelling hoor...

Om ook iets positiefs te zeggen over microsoft: je hebt kan dat wp8 het ultieme tablet-besturingssysteem wordt. Voor de rest is het in mijn ogen echt afwachten. Ik zou er niet op durven gokken, als ik telefoonbouwer was.

edit:
nieuws: Microsoft bevestigt dat Windows Phone 7 op 11 oktober komt
Met Windows Phone 7 wil Microsoft het roer compleet omgooien, om zo de strijd aan te kunnen met de iPhone, en telefoons die het Android-besturingssysteem draaien.
om maar een voorbeeld te geven.

[Reactie gewijzigd door Quacka op 23 juli 2012 13:01]

Ik bedoelde overigens niet de blaam bij Microsoft te leggen. In anderhalf jaar tijd hebben ze bij Nokia drie platforms dood verklaard (Symbian, Meego, Windows 7), waardoor je op dit moment als consument geen telefoon kunt kopen met enige toekomst.

Zoiets heet het Osborne effect en het heeft al meer bedrijven de das omgedaan. Als ik het goed heb is Nokia de enige Europeaan die nog telefoons maakt. De rest heeft zichzelf uitgeschakeld (Siemens, Philips, Ericsson, Bosch, weet ik het) en geen weg terug gevonden terwijl blijkt dat het Amerikanen en Chinezen wel lukt.
Wat een kul opmerking, alsof Samsung toestellen zo geweldig zijn en Android geen kinderziektes meer heeft. Voor mij geen samsung meer, snel leeg en na 1 jaar al problemen heeft met batterij opladen en spontane ruis bij opbellen die helaas niet altijd reproduceerbaar is. Android 4 is nog steeds traag, ondanks de zgn geweldige specs van S2, veel lags... Alsof de meeste Android leveranciers hun toestellen altijd updaten naar de nieuwste versies! Het is zo makkelijk om andere mobiele OS leveranciers ihb bijzonder Microsoft, te bashen. Gebruik wel gefundeerde argumenten!
Weet wat je slecht vind aan bedrijven die niet met miljarden worden gesteund door de overheid.
Wordt wel erg moeilijk om de concurrentie aan te gaan dan, denk zelf dat het een rekensom is. Zelf miljarden er in steken terwijl de concurrent ze krijgt, daardoor marges veel lager >> niet rendabel, dus niet doen.
Op zich niet zo gek: Aziaten kopen waarschijnlijk ook liever producten van lokale leveranciers. En de markt ligt in Azie op het moment. Europa is helemaal niet meer interessant voor leveranciers.
Integendeel, "de Aziaten" houden héél erg veel van buitenlandse "luxe". BWM, Mercedes, Luis Vuitton, enz. enz. Nokia was dan ook jaaaaarenlang *de* toestel om te hebben, gewoon maar omdat het zo'n imago had.

Tegenwoordig is dat meer iPhone, denk ik, hoewel Samsung doet het ook vrij goed (maar heeft toch iets van "ik wilde een iPhone maar dit was goedkoper").

Maar ik kan je verzekeren dat buiten China zelf, er is *niemand* daar die iets chinees wil kopen! Ze hebben nog minder vertrouwen in de kwaliteit van producten uit China dan mensen hier of in de VS!
Sterker nog, Samsung is momenteel de grootste speler op de mobiele telefoonmarkt en voorlopig is het einde nog niet in zicht. Apple heeft als nadeel dat ze hun verkoopaantallen maar met een beperkt aantal toestellen kunnen realiseren en wanneer de verkoop van een toestel dan stagneert heeft dat gelijk grote invloed.
Zijn er trouwens ook verkoopcijfers van de HTC One X bekend? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Een beperkt aantal toestellen kan ook een voordeel zijn (bv exclusiever).
Samsung brengt Android 4.1 update voor de Galaxy S3 in augustus-september op basis van Know Your Mobile http://www.knowyourmobile...3_in_augustseptember.html
Zozo, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ben op het moment in Finland, hier zag ik in de grote steden overal reclame, in Nederland helemaal niks.
Ben zelf niet zo van Samsung, maar wat blijkt: ik sta volgens mij alleen...
Ga maar ff TV kijken :P Gisteren (voor mij) de eerste reclame voor de SGS3 gezien!

Edit: Voor de rest is het naar mijn mening logisch. Vrijwel iedereen die ik spreek/hoor die een SGS of een SGS2 heeft gehad geeft aan bij Samsung te blijven. Ze leveren naar mijn mening ook gewoon exact de kwaliteit die mensen willen hebben. Het leuke is wel dat mensen die bijv een iPhone hebben altijd klagen over het feit dat de Galaxies "slap/goedkoop aanvoelen" terwijl de Galaxy gebruikers de kwaliteit juist extreem goed vinden :D (leuk feitje dat de iPhone, voor al 4 serie, sneller kapot gaat)

Hoe jammer sommige mensen het ook vinden het lijkt er steeds meer op dat de markt verdeeld gaat worden onder Samsung en Apple waarbij de vroegere reuzen (Nokia, Sony, LG enz) falliet zullen gaan of nog maar een heel klein stukje van de taart zullen krijgen (kijk naar de verkoop cijfers van Nokia, eerste riep iedereen dat het na WP7 weer super zou gaan, nu roepen alle fanboys dat we moeten wachten op W8 maar het blijft een feit dat Nokia gewoon iets aan het worden is uit het gouden verleden)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 23 juli 2012 09:10]

Hoe jammer sommige mensen het ook vinden het lijkt er steeds meer op dat de markt verdeeld gaat worden onder Samsung en Apple waarbij de vroegere reuzen
In 2007 had ook niemand voorspeld dat Nokia zo hard omlaag zou vallen, dus waarom zou je nu stellen dat Apple en Samsung de komende jaren aan de top blijven staan?
In 2007 zag je al dat Nokia zich bezighield met 100e verschillende "innovatie" projectjes maar steeds meer de boot miste en bij de belangrijke innovaties (Ze liepen bijv altijd achter bij nieuwe formfactors...) Hoe spijtig het ook is (en zonde van het beste europese merk van de afgelopen jaren) is het een feit dat Nokia niet heeft kunnen omgaan met de ontwikkelingen. Dit heb je jaren achter elkaar gezien....

Daarom vind ik het jammer dat Nokia de richting van MS heeft gekozen.... Persoonlijk zie ik Nokia liever een onderzoek instelling worden waarbij ze hun ideeën verkopen aan bedrijven die dit kunnen omzetten naar consumenten producten want daar heeft het (zeker vanaf de N97) flink de boot gemist

Edit: Ik praat nu natuurlijk wel met de kennis van vandaag :P

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 23 juli 2012 09:26]

Ik ben het eens met zkotz hierboven. Niet dat Nokia weer de marktleider wordt, maar wel dat de markt nog enige tijd zeer dynamisch zal blijken. Apple heeft heel hoge verwachtingen waar te maken met de iPhone 5 en het zou zo maar kunnen dat ze die net niet waarmaken. Dat kan genoeg zijn om hun hele marktpositie om te kiepen.

Bovendien kun je verwachten dat het marktaandeel van Android zal blijven groeien t.o.v. iOS. Dat betekent op een gegeven moment dat het voor ontwikkelaars interessanter wordt om eerst op Android te lanceren en daarna pas op iOS. (Google heeft goed in de gaten dat ze het ontwikkelen voor diverse hardwareconfiguraties makkelijker moeten maken, dus dat voordeel voor iOS zal ook kleiner worden).

Natuurlijk heeft Apple ontzettend veel merk-kapitaal. Je ziet nu reclames voor een iPhone 3gs uit 2009 (!). Van welk ander merk zou je met een strak gezicht een drie jaar oud model in je marketing kunnen gebruiken? Daarnaast heeft Apple ook veel echt kapitaal ($$$), kennis (patenten) en kunde (operationele processen).

Precies die tegengestelde krachten maken het zo moeilijk te voorspellen. Apple staat inmiddels wel voor een grote uitdaging om hun succes vast te houden, laat staan uitbouwen. Dan heb ik het niet over de iPhone 5, maar over 3-5 jaar.

Ook Samsung is niet safe. Er staat nog veel te veranderen in de mobiele markt. Net als Nokia vanaf 2008 kunnen ze de boot missen. Er komt bijvoorbeeld nog een interessante OS-strijd aan: Windows 8 + WP8 biedt een interessante integratie van desktop/laptop/tablet/telefoon ecosysteem. Dat zou over 5 jaar best eens heel groot kunnen zijn. En misschien dat Nokia en andere fabrikanten (Asus?) daar beter op inspelen dan Samsung. Dat zet nu kennelijk meer in op Tizen.

Maar als ik toch een gok moet doen, dan denk ik dat Samsung er over 5 jaar beter voor staat dan Apple (op de telefoonmarkt). De concurrentiedruk is zo hoog
Er komt bijvoorbeeld nog een interessante OS-strijd aan: Windows 8 + WP8 biedt een interessante integratie van desktop/laptop/tablet/telefoon ecosysteem.
Ik ben ontzettend benieuwd naar deze ontwikkeling. Persoonlijk denk ik dat MS hier gaat falen en wel omdat het ten eerste enorm achterloopt en ten tweede alles wat ook maar een beetje behoefte heeft aan een consumerfriendly OS Android draait of gaat draaien:
http://en.wikipedia.org/w...oid_devices#Other_devices

Er zijn stapels devices die nu al een smaakje van Linux draaien, simpelweg omdat het de goedkoopste manier is om een full-fledged _aanpasbaar_ OS op een willekeurig stuk elektronica te krijgen. Nu is er _gratis_ Android, dat niet alleen gebaseerd is op Linux, maar ook nog eens het gros van de UI-development voor touch-devices uit handen neemt van ontwikkelaars van elektronica en een enorm ecosysteem aan bestaande apps en developers biedt.

Met een beetje effort zou het mogelijk moeten zijn om binnen een weekje een Android-based interface voor een koelkast/magnetron/random basic device in elkaar te klussen en deze redelijk stabiel en consumer market ready te krijgen - zonder licentiekosten!
Dat zie ik met iOS of WP8/Win8 RT nog niet gebeuren.

Nu kun je je afvragen: wie geeft daarom als hij/zij een telefoon koopt?
Niemand natuurlijk, maar dergelijke devices voeden het Android-ecosysteem natuurlijk wel.

Als er daadwerkelijk een marketable Android-based console uitkomt, dan is het hek helemaal van de dam. Dat is namelijk het enige gebied waar ik Microsoft een kans geef om mee te kunnen doen op de handheld-markt: nauwe integratie van Xbox Live met Win8 en WP8. Ik ben zelf geen console-gamer, maar ik kan me best voorstellen dat het toegevoegde waarde kan hebben om op je telefoon live updates van game-gebeurtenissen te krijgen of zelfs je telefoon een functie binnen een spel te geven.
heb zelf een samsung galaxy ace gehad, maar ik moet toch echt zeggen: alle apparaten uit de galaxy-lijn, zijn extreem schokbestendig, een maat van me heeft een galaxy S en je wilt niet weten wat er wel niet allemaal mee is gebeurt, heb het ook zien gebeuren dat dat ding van de trap af valt, vervolgens terecht komt op een marmeren vloer en dan nog steeds gewoon geen schade of een kapot scherm(iphone 4), mijn galaxy ace is ook al duizenden keren gevallen uit mijn broekzak of gewoon uit mijn hand op een stenen vloer, maar nee die dingen zijn niet kapot te krijgen haha
Het leuke is wel dat mensen die bijv een iPhone hebben altijd klagen over het feit dat de Galaxies "slap/goedkoop aanvoelen" terwijl de Galaxy gebruikers de kwaliteit juist extreem goed vinden (leuk feitje dat de iPhone, voor al 4 serie, sneller kapot gaat)
Dat zit hem in het woordje "aanvoelen". Een iPhone is zwaarder, dikker en van glas, mensen associeren dat met degelijkheid. Het tegendeel is echter waar, hij is juist kwetsbaarder, zie bijv. de vele valtesten. Of het plastic van de Samsungs mooi is is een kwestie van smaak, maar het is zeker steviger, dunner en lichter. Dat zijn kwaliteiten die mensen ook belangrijk vinden.
Die valtesten zeggen mij weinig. Ten eerste, als een toestel ongelukkig terecht komt bij een val (d.w.z. met het scherm op een hard oppervlak), dan is het scherm vrijwel altijd stuk / gebarsten / gekrast. (edit: ik bedoel dus élke telefoon, ongeacht merk)
Ten tweede, ik snap niet waarom dat hele 'vallen' zo'n issue is. Als je met een stuk hardware van honderden euro's rondloopt, moet je er gewoon zorgvuldig mee omgaan. Ik heb m'n smartphone nog nooit laten vallen, een ouwe telefoon van een paar tientjes wel herhaaldelijk. Komt gewoon doordat ik met die smartphone gewoon veel voorzichtiger omga.

De stevigheid van Samsungs plastic laat trouwens te wensen over, gezien de scheurtjes in het chassis van de GS3.

[Reactie gewijzigd door zkotz op 23 juli 2012 09:41]

Ik heb tientallen iPhones in gebruik op de zaak en ik heb zeker de helft al terug gekregen met barsten in het scherm. Veel hebben ook al barsten op de achterkant maar dan krijgen ze geen nieuwe. Wat voor jou geldt boeit heel veel mensen dus helemaal NIET ;)

Ik ga onzorgvuldig met mijn telefoon om, heel slecht maar het is wel zo, en daarom ben ik dus heel erg blij dat ik mijn sgs2 tegen flinke klappen kan (al kan hij natuurlijk ook kapot haha)
Klopt helaas voor jou niet. Mijn vorige telefoon (HTC Desire) is in 2 jaar tijd toch echt een aantal keer met scherm naar beneden gevallen. Geen krasje te zien. Mijn huidige telefoon (Sony Xperia S) is ook al een aantal keer gevallen, ook met scherm naar beneden. Geen kras. Waarom? Omdat het design van deze telefoons ervoor zorgt dat niet direct het scherm in contact komt met de grond, maar de bezel. Iets wat bij de iPhone ontbreekt. Deze komt wel direct met het scherm op de grond. Blijft, naar mijn mening, nog steeds de grootste designfail van de afgelopen jaren. Het ziet er mooi uit, maar praktisch is het niet.

En tuurlijk moet je voorzichtig zijn met je telefoon. Jij laat hem dan nooit vallen, maar daarmee ben jij één van de weinigen. Een telefoon hoort gewoon van een metertje te kunnen vallen, zonder dat het scherm direct aan gruzelementen is. Niet elke dag natuurlijk, maar de fabrikant moet er gewoon rekening mee houden naar mijn mening.

De scheurtjes worden gerepareerd (of behuizing natuurlijk vervangen), en ze komen er eerlijk voor uit. Mensen met een iPhone voor de 4 hadden ook massaal last van haarscheurtjes. Maar dat lag aan de gebruiker, niet aan Apple.
Klopt helaas voor jou niet.
Hoezo 'helaas' voor mij? Je bent wel één van de weinige gelukkigen die geen enkele schade hebt na een val: je ziet genoeg verhalen over kapotte telefoons van elk merk na valpartijen.
De scheurtjes worden gerepareerd (of behuizing natuurlijk vervangen), en ze komen er eerlijk voor uit. Mensen met een iPhone voor de 4 hadden ook massaal last van haarscheurtjes. Maar dat lag aan de gebruiker, niet aan Apple.
De iPhone 3 / 3G had last van scheurtjes en dat werd ook gewoon gerepareerd hoor.

Edit: aangepast, niet goed gelezen
Edit2: zie dat de fanboys weer druk bezig zijn met downmodden van inhoudelijke reacties.

[Reactie gewijzigd door zkotz op 23 juli 2012 10:51]

De iPhone 3 / 3G had last van scheurtjes (niet de 4 dus), en dat werd ook gewoon gerepareerd hoor.
Goed lezen wat hij heeft geschreven...
Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, die je intensief gebruikt. Die moet per definitie tegen een stootje kunnen. Natuurlijk kan hij altijd een keer verkeerd vallen, het blijft een kwestie van kans, maar er is geen enkele twijfel dat de Samsungs een stuk duurzamer zijn dan iPhones.

Mijn S2 is onder andere een keer van de trap gevallen op een station omdat iemand tegen me aanliep en een keer uit mn zak gevlogen op de fiets en op het asvalt belandt. Afgezien van een paar krasjes op de hoeken van de behuizing heeft die niks. Het is gewoon een verdomd stevig ding, ook al is hij erg licht.

Dat een aantal telefoons door een productiefout zijn getroffen doet niks aan de stevigheid af.
maar er is geen enkele twijfel dat de Samsungs een stuk duurzamer zijn dan iPhones.
Nee, je bedoelt: Samsungs zijn minder snel stuk na een val. Duurzamer zijn ze absoluut niet: het plastic vertoont scheuren en de Amoled-schermen krijgen na verloop van tijd last van burn-in.
[...]
het plastic vertoont scheuren en de Amoled-schermen krijgen na verloop van tijd last van burn-in.
Ja heb ik inderdaad ook veel gezien bij iPhones.. :o
Dat is knap, burn-in bij een IPS scherm...
Nee, je bedoelt: Samsungs zijn minder snel stuk na een val. Duurzamer zijn ze absoluut niet: het plastic vertoont scheuren en de Amoled-schermen krijgen na verloop van tijd last van burn-in.
Verleden tijd blijkbaar, dat is als zeggen dat de metalen achterkant van de iPhone de GPS hinderd.

http://webdevsys.com/galaxys2-screenBurn.htm

Dit is al een iets ouder artikel, maar er zijn nog steeds geen geverifieerde reports van burn-in op de S2, die ondertussen toch ook al meer dan een jaar oud is.

Plastic dat scheurtjes vertoond klopt inderdaad voor de S3, maar mijn 3GS werkt nog steeds en deze had scheurtjes op enkele maanden oud, de scheurtjes doen dus imho weinig aan z'n duurzaamheid.
Dit is al een iets ouder artikel, maar er zijn nog steeds geen geverifieerde reports van burn-in op de S2, die ondertussen toch ook al meer dan een jaar oud is.
Ik las op fora anders wel berichten over burn-in op GS2 toestellen, b.v. op de plek waar de klok wordt weergegeven. En het gaat niet alleen om burn-in van bepaalde gebieden die steeds op dezelfde manier belicht worden, maar om het algemene feit dat Amoled pixels na verloop van tijd allemaal zwakker gaan branden (met name de blauwe subpixels). Dus -zeker bij intensief gebruik- wordt je hele scherm kwalitatief minder na verloop van tijd. En dat is waarom ik de GS3 zeker niet 'duurzamer' vind dan de iphone...
Ja echt duurzamer en steviger:

http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

Welke komt er nu beter uit?

en hier nog 1:

http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

echt 'duurzamer' inderdaad.
Ik ben harstikke zuinig, maar door haast en een samenloop van omstandigheden is mijn SGS twee keer gevallen.

1. wilde ik tijdens het skeeleren mijn jas aan doen deze zat in een rugzak, en de telefoon zat onderop. Maar onderweg iemand tegen gekomen en even iets genoteerd. Door de regen snel een jas aan doen en natuurlijk knalt de telefoon uit de tas. Er is zelfs half overheen geskeelerd. En er was niks van te zien.
2. Iemand belt je legt hem ergens neer en in alle haast trek je het spul weg waar hij op ligt. Weer op de grond.

Nu is er wat lak af van de bezel, maar geen kras te zien.

Ondanks dat je zuinig moet zijn is het wel fijn te weten dat als het wel ooit mis gaat je telefoon van 600 euro niet kapot is.
Waar baseer je dat op? Dat de iPhone 4 sneller kapot gaat?

Een telefoon is niet bedoelt om te laten vallen, wil je dat toch doen moet je gewoon een hoesje kopen. Overigens heb ik mijn iPhone 4 al 10x laten vallen (ook op stenen/badkamer vloer) en op een paar putjes na geen schade.. Terwijl een vriend van mij zijn s2 in achterzak had waarna er een krakend geluid klonk toen hij ging zitten..

Ik vind de galaxy toestellen er goedkoop uit zien en veelst te licht/breekbaar aanvoelen.. Alsof je niets in je hand hebt.. De 1 vind t fijn maar ik heb liever iets vast..
een telefoon kun je altijd per ongeluk laten vallen. Het is ook wel voorspelbaar dat een telefoon kapot gaat als je er op de verkeerde manier op gaat zitten. eerder de fout van de eigenaar dan van de telefoon, die is geen stoel.

overigens heb ik echt wel wat in mijn hand met mijn S3. zou Apple de iPhone bewust zwaar hebben gemaakt? ik kan het me haast niet voorstellen, ik denk dat ze bijzonder graag glas en aluminium zagen en het dan maar accepteerden.
Appels en peren... een paar keer vallen met hoesje vergelijken met zitten op je telefoon terwijl ie klem zit. Als je een hoesje om je telefoon doet ben je het voordeel van het mooie uiterlijk meteen weer kwijt. Overigens kun je om een Galaxy-telefoon ook een hoesje doen om deze nog sterker te maken of zwaarder te maken. Je punt mis ik dus een beetje.

Zelf vind ik het lichte juist heerlijk en heb ik deze al vaak genoeg op verschillende hoeken op de grond laten vallen en er zit geen barst in. Plastic of niet, het is rete degelijk.
Waar baseer je dat op? Dat de iPhone 4 sneller kapot gaat?

Een telefoon is niet bedoelt om te laten vallen, wil je dat toch doen moet je gewoon een hoesje kopen. Overigens heb ik mijn iPhone 4 al 10x laten vallen (ook op stenen/badkamer vloer) en op een paar putjes na geen schade.. Terwijl een vriend van mij zijn s2 in achterzak had waarna er een krakend geluid klonk toen hij ging zitten..

Ik vind de galaxy toestellen er goedkoop uit zien en veelst te licht/breekbaar aanvoelen.. Alsof je niets in je hand hebt.. De 1 vind t fijn maar ik heb liever iets vast..
Een telefoon moet er tegen kunnen als ie valt, je draagt m ook continu bij je.. Dan moet ie gewoon zonder problemen tegen kunnen dat ie valt.. Maakt niet uit hoe.. De phone moet ook tegen vochtige handen kunnen, zeg niet natte
De s3 is nog nu al goedkoper te krijgen dan 4s. De 4s is in een jaar tijd niet/nauwelijks in prijs gedaald. De hamvraag nu is natuurlijk waarom zou iemand ooit meer betalen voor een jaar oude 4s dan een s3 die in veel reviews gehakt maakt van 4s? Ik vind het echt knap van Apple dat ze nu nog zoveel 4s weten te verkopen.

[Reactie gewijzigd door llee op 23 juli 2012 08:57]

Niet alles gaat om specs en leeftijd van het toestel.

De een koopt een Android om er lekker mee te tweaken en vanwege het enorme scherm, de ander koopt een iPhone omdat alles out-of-the-box direct werkt, je er weinig aan hoeft te tweaken en je veel apps hebt.

In mijn persoonlijke kring ken ik weinig mensen die kijken naar de leeftijd of specs.
Een Android telefoon hoef je ook niet te tweaken en alles werkt out-of-the-box. Het kan wel. Overigens is de software ook altijd onderdeel van reviews, en ook daar doet de S3 het goed.
Ik wil niet al te veel op de details ingaan, maar er missen toch wel dingen als CalDAV support, accessibility settings (voor mensen met een handicap), ondersteuning voor Chinese taal, een kalender die goed samenwerkt met Exchange, corrigeren van landcodes in telefoonnummers, gratis berichten onderling sturen (iMessage), makkelijk te syncen muziekspeler.

Dingen die binnen Android prima met apps of desnoods custom roms goed op te lossen zijn, maar binnen iOS out-of-the-box standaard erin zitten. Omdat iOS zo gesloten is moeten ze dit namelijk wel op OS niveau implementeren, Android laat dat andere developers doen.

En de ene persoon heeft dan liever dat hij zelf de perfecte muziek-app in Google Play opzoekt, en de ander wilt dat dat gewoon standaard al lekker werkt. Daarom koopt de een een Galaxy SIII, en de ander een iPhone 4S.
Idd en veel mensen vinden het echt super vervelend dat ze ALTIJD iTunes moeten gebruiken (of lastig moeten doen via Third party). Zo heeft alles nadelen ;)
Ik hoor iTunes en goed werken indirect in één zin.

dat iMessage is leuk, maar wat als je vrienden geen iPhone hebben. Iedereen gebruikt wattsapp. Dus dat iMessage is leuk maar voor vele nutteloos omdat vrienden geen dure iphone hebben maar een 200 euro samsung android.

Al die "apps" die iOS standaard heeft en jij als positief noemt zijn dezelfde Apps die ik op een windows pc van HP (of willekeurig ander merk) direct verwijder gewoon omdat het troep is waar je niks aan hebt in veel gevallen. (diezelfde troep zit ook in Android overigens hoor). Maar om dat nou positief te noemen gaat me te ver.

[Reactie gewijzigd door Kevinp op 23 juli 2012 11:07]

- Caldav: op google play 1 appje installeren en Caldav sync'ed met de default calender app. Caldav komt niet zo vaak voor, waarschijnlijk is dit de reden dat fabrikanten het er niet standaard bijdoen.
- Accessibility settings zit eveneens in Android
- Chinese support zit eveneens in android. Hoewel vele fabrikanten dan weer geen chinees toestsenbord meeleveren in de europese varianten, is dit snel te installeren vanaf google play (of koop direct een chinese android).
- Wat is het probleem met de Exchange kalender? Ik heb hier nog nooit problemen over gezien/gehoord.
- gratis berichten: Google Talk (default). Is tevens cross-platform en ook bruikbaar vanaf iedere browser. Alternatieven zijn Chaton, whatsapp,...
- landcodes: ?
- Ik zie niets mis met de standaard music player in Android. Over het syncen heb je een punt (Google music is niet beschikbaar in Europa, implementaties van fabrikanten is niet altijd even goed of te specifiek aan eigen modellen).
Accessibility settings zijn er gewoon, Chinese taal ook. De calender is ook weinig mis mee en werkt gewoon met exchange, landcodes doet hij ook. Het enige is het onderlinge berichtjes sturen. Alsof er iemand zit te wachten op zo'n dienst, daar is WhatsApp voor. Overigens heeft Samsung wel een overname gedaan op dat gebied. Al je voorbeelden gaan niet op, dus ik ben benieuwd wat je dan bedoelt met het werkt niet out-of-the-box.

Daarnaast vergeet je alle features die Android wel heeft en iOS niet. Zo heb je bijv. offline navigatie, dat moet je bij iOS bijkopen. Tethering zit in Android ingebakken, volgens mij in iOS tegenwoordig ook maar vroeger niet. Voor widgets moet je iOS jailbreaken, Android kan dat gewoon. Android heeft dus ook zaken ingebakken zitten waar je bij iOS moeilijk voor moet doen.

En ja, sommige dingen moet je met apps doen, dat geldt voor beiden. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je een iPhone zonder apps gaat gebruiken? De apps market is juist een van de weinige pluspunten die iOS nog heeft tov Android.
De een koopt een Android om er lekker mee te tweaken en vanwege het enorme scherm, de ander koopt een iPhone omdat alles out-of-the-box direct werkt, je er weinig aan hoeft te tweaken en je veel apps hebt.
Alsof Androids out of the box niet werken :P Voor sommigen misschien niet nee, dat kan, maar dat is bij de iPhone niet anders, anders was jailbreaken ook niet nodig.

Wat wel kan is met tweakes je toestel nog beter maken dan het al is, oftewel meer uit je investering halen, en als je dat ook nog is leuk vindt om te doen is dat mooi :) Maar dat maakt het niet nodig/vereist.
Niet alles gaat om specs en leeftijd van het toestel.

De een koopt een Android om er lekker mee te tweaken en vanwege het enorme scherm, de ander koopt een iPhone omdat alles out-of-the-box direct werkt, je er weinig aan hoeft te tweaken en je veel apps hebt.
?????????

Android is geen Microsoft Windows waar je 1 miljoen drivers moet installeren.. Antivirus moet installeren office, browser players en de hele meuk..

Android werkt out-of-the-box Net zoals Appel Iphone Volgens mij heb je nooit een Android phone gehad want je argumenten slaan nog kant nog wal

[Reactie gewijzigd door demilord op 23 juli 2012 11:12]

Omdat veel mensen gewoon alleen op software geven. Ik was ook nooit zo'n gelover in Apple. Maar ik moet je zeggen, nadat mijn moeder een iPhone 4S heeft gekocht en alles onmiddelijk begreep ben ik wel een beetje om. Daarvoor heeft ze nog een symbian telefoon ingeruild voor een simpele omdat ze het niet snapte zeg maar. Het boeit haar niet in hoeveel ms hij een browserscherm opent of hoeveel FPS angry birds haalt, maar softwarematig is iOS voor haar begrijpelijk en Android zou dat zeker niet zijn.

Android is toch een beetje voor de tech-generatie. Maar vergeet niet dat er ook een hele hoop mensen rondlopen die dat allemaal niet boeit, en die komen al snel bij iOS uit.

[Reactie gewijzigd door Makkelijk op 23 juli 2012 09:08]

Ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt. Natuurlijk is Android veel ingewikkelder vergeleken met iOS maar gebruikers hoeven die diepte helemaal niet in te duiken. Als ik kijk naar bijv mn vriendin dan is ze nooit verder gekomen dan het homescreen, playstore en haar wifi instellingen (allemaal exact even simpel als bij iOS). Meer heeft ze niet nodig en gebruikt ze dus ook zeker niet.
gebruikers hoeven die diepte helemaal niet in te duiken
Ik denk dat je hoeven met willen moet vervangen. Dat maakt het verschil dat de tech-generatie een Android heeft. De iPhone koper wil een 4x4 matrixje om apps te starten. Android-kopers hoeven ook de diepte niet in maar willen het.
Nee de tweakers willen het. Wat mijn voorbeeld duidelijk aangeeft is dat veel gebruikers (de casuals) het niet hoeven, willen en dus zeker ook niet doen!
Om toch maar even te reageren;
Het is zo dat voor simpele gebruikers(dus gebruikers die niet willen tweaken e.d.) iOS beter is. Waar baseer ik dat op?
Ten eerste omdat het OS zo in elkaar steekt dat alles voor een leek beschikbaar is. Ik hoor hier "je hoeft die diepte niet in te duiken". Maar bij iOS is die "diepte" van Android gewoonweg heel oppervlakkig en makkelijk beschikbaar. Ook voor leken.
Ten tweede hebben we ook nog zoiets als onderzoeken. Hieruit blijkt dat iPhone gebruikers hun telefoon het meest benutten. Ze gebruiken bijna alle functies die er beschikbaar zijn. Dit in tegenstelling tot Android en al helemaal Symbian.
Persoonlijk verwacht ik echter dat WP7 het ook goed zal doen met zulke onderzoeken. Maar dat is nog even afwachten.
Het mooie aan iOS is dat als je wel wil tweaken je het eenvoudig kunt jailbreaken en dan is het net zo open als bijvoorbeeld Android. Je kunt met iOS twee kanten op en dat is het mooie eraan. :)

Edit:
@Mellow Jack;
Ik weet heel goed waar ik het over heb ;) . Ik ben zeg maar iPhone-gebruiker vanaf het eerste uur en heb dus ook de jailbreak-scene zien ontstaan. Jailbreak is veel meer dan "apps installeren buiten de app-store om". Want een Jailbreak zorgt ervoor dat je kunt doen met je telefoon wat je wilt. Je hebt enkel een beetje programmeer-kennis nodig en je kunt doen wat je wilt. Dit gaat inderdaad meestal met apps maar je kunt ook gewoon een terminal gebruiken om aan te passen wat je wilt. Inderdaad dit is wat anders dan de custom-roms van Android maar het is ook maar de vraag of je daarvoor een iOS toestel zou kopen.(Daarnaast kun je ook prima een ander OS naast iOS op de iPhone zetten zoals Android).

[Reactie gewijzigd door Denni op 23 juli 2012 15:31]

Beetje jammer dat je reageert maar niet goed lees waarop je reageert.

In mijn eerste reactie geef ik al duidelijk aan dat Android veel ingewikkelder is. Dat maakt dus heel je reactie onnodig ;)

Daarnaast moet ik toch even aangeven dat jij eens goed moet kijken wat jailbreaken is en wat de openheid van Android inhoud. Als je dat hetzelfde vind ben je helaas geen kenner
Jouw perceptie van "de diepte in" is wel heel erg anders dan de mijne.
Jij denkt dat je homescreen aanpassen, launcher wijzigen of widges plaatsen de diepte in is? Dat zijn namelijk zaken de het bij de iOS gebruiker al doet duizelen.
Alle "casuals" zoals jij ze noemt vallen volgens mij in de categorie Android-gebruikers. Mensen die het leuk vinden om wat meer te doen met het OS dan ikoontjes klikken.
Android kopers willen de diepte in? Dat is denk ik alleen voor slechts een beperkt groepje. Mensen die voor ¤ 250,- een smartphone willen, zijn snel aangewezen op Android. Niet omdat je ermee de diepte in kan.
Voor iets meer heb je een 3GS en anders is er altijd nog de tweede hands markt. Als je echt per se een Apple wil voor minder geld dan kan dat, maar weinig mensen kiezen daarvoor.
ze vragen nog iets van 325-350 euro voor een 3gs in de winkel en dat is wel 1 vd grootste afzetterij die er bestaat. Voor hetzelfde geld koop je een mid range Android zoals een sgs2 die veel beter is maar dan ook echt veel beter. Hetzelfde geldt trouwens voor de 2ehands markt....nog betere deals zelfs. 2e hands koopt je echt veel betere Android voor hetzelfde geld.
Mensen die voor ¤ 250,- een smartphone willen, zijn snel aangewezen op Android.
Er zijn zal Windows Phones te krijgen voor onder te 250 euro. Vanaf 169 euro te vinden
Tja, en mij weinig technische zus heeft een HTC-toestel gekocht met Android en die vond het ook supersimpel. Mogelijk was dat voor jouw moeder net zo duidelijk geweest maar dat zullen we nooit weten. Andersom zou mijn zus waarschijnlijk ook prima met iOS uit de voeten kunnen, het scheelde alleen 500 euro ;)
Dat is niet waar. Ik ken best wat tech-onbeholpen personen die perfect met een android kunnen werken.
Reviews kijken naar benchmarks, maar hoe de gebruikservaring is hoor je niemand over.

Ik hou persoonlijk meer van Apple's manier van denken, integratie en UI design/interactie.

Als ik een website op een iPhone open en scroll door de tekst, dan voelt dit heel natuurlijk aan, taptap, pinch to zoom etc, doe ik ditzelfde op een Galaxy Note, dan hort en stoot het, scroll je door de page, dan vliegt de pagina onnatuurlijk onder je vinger door, het stopt niet op een natuurlijke manier.

Het zijn die kleine specifieke dingetjes die het voor mij onaantrekkelijk maken en veel belangrijker dan dat een benchmark het wel of niet fantastisch doet, het is niet zo boeiend voor de praktijk.
Wat je nu zegt kan ik ook omdraaien: Waarom wordt de s3 in prijs verlaagd in zo'n korte tijd? Omdat ie niet goed verkoopt of de prijs niet waard is? Er zal wel een reden zijn dat de iPhone zo goed blijft verkopen ondanks de prijs.

Maar ik ben deze discussies zat. Het gaat om smaak, gebruikersgemak en niet om of een telefoon 0,1 sec sneller is in opstarten. Die fractie van een seconde merk je niet, zolang het toestel maar soepel en goed loopt. Er komt meer kijken dan alleen specs en getallen.
Ik mijn 2 jaar oude SGS S niet voor een 4s.
flexibiliteit + vrijheid = priceless
Ik heb geen telefoon van beide merken, nooit gehad ook. Maar wat ik niet snap is als vrienden een iPhone voor de hoofdprijs kopen terwijl je op een goedkopere hetzelfde of meer kan doen. Design, gebruikersgemak, wat dan ook is geen reden om altijd bij hetzelfde merk te blijven, beetje rondkijken en uitproberen geeft je juist een beter beeld van de "smartphone-wereld". Veel andere modellen bieden eenzelfde ervaring (anders natuurlijk maar van hetzelfde niveau) voor een zachter prijsje!

En kom nou niet dat iOS makkelijker te leren is. Ik heb één oma met een iPad en één met een HTC Flyer. Beide hebben nog nooit computers daarvoor in hun leven zo intens gebruikt. Beide doen exact hetzelfde. Wordfeud en email. Dus nee, Android is anders maar dat maakt het niet lastiger. Allebei hebben ze flink aan de weg getimmerd aan gebruiksvriendelijkheid en zijn nu makkelijker dan ooit te begrijpen. Zolang je er gewoon rustig aan begint en er even de tijd voor neemt leer je het zo.

Kan me ook niet schelen welke nou beter is, ik heb alleen het idee dat Apple meer een religie is. Dit is geen persoonlijke aanval tegen iemand.
De s3 is nog nu al goedkoper te krijgen dan 4s. De 4s is in een jaar tijd niet/nauwelijks in prijs gedaald. De hamvraag nu is natuurlijk waarom zou iemand ooit meer betalen voor een jaar oude 4s dan een s3 die in veel reviews gehakt maakt van 4s? Ik vind het echt knap van Apple dat ze nu nog zoveel 4s weten te verkopen.
Helemaal interessant is dat Hollandse Nieuwe nu reclame maakt met een aanbieding voor de iPhone 3gs. Dat toestel is inmiddels 3 jaar oud!!!

Kun je je voorstellen dat Hi of Telfort reclame maakt met de HTC Hero? Terug van weggeweest...
Ben zelf niet van de Samsung.
Producten voelen altijd zo goedkoop gemaakt aan, daarnaast overspoelen ze de markt met verschillende telefoons net als LG.

Ik had een hekel aan Android 2.2 ( Samsung Galaxy ) maar nadat ik de Sony xperia s een tijdje in mijn handen had zie ik dat er vooruitgang is geboekt... Kan ik van galaxy S niet zeggen
Ze overspoelen de markt niet echt, ze hebben een breed gamma met voor elk wat wils. Een smartphone voor ieders budget en noden waar Apple dan weer kiest voor de one size fits all.
Want?

Het feit dat de SGS2 en nu de SGS3 constant zo goed door reviews heen komen en dus waarschijnlijk ook door klanten als goed worden ervaren draagt er niks aan bij?

Wat een onzin, samsung heeft gewoon voor de derde keer het "beste" topmodel android telefoon van de fabrikanten. Je kunt van samsung vinden wat je wilt, maar hun productlijn sluit gewoon beter aan bij de wensen van de consument dan HTC of Sony.

Ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier hun mening op samsung puur baseren op bouwkwaliteit en dan maar meteen de hele telefoon niks vinden. Natuurlijk, wij tweakers houden van degelijk, maar dan moest Nokia maar in de android markt stappen ;)

[Reactie gewijzigd door Makkelijk op 23 juli 2012 09:04]

Grote marketing?
Af en toe een billboard valt mee. HTC was en is nog altijd groter, maar doet het minder.
Wat SoSueMe zegt heeft wel een kern van waarheid. Je zag in Nederland ook nauwelijks iPhone reclames en toch was de iPhone altijd een grote hype en briljante marketing van Apple. Dit werd echter puur gesteld omdat de iPhone veel verkocht werd en de best verkopende smartphone was/is. Het feit dat de reacties toen der tijd altijd +2 spotlight kregen en nu opeens als onzin bestempeld worden(terwijl de reactie nu wel meer een kern van waarheid bevat dan vroeger) zegt in mijn ogen vooral iets over de vooringenomenheid van de gemiddelde tweaker.
Natuurlijk zijn die reacties "onzin", maar deze reactie is niet meer onzinnig dan de reacties bij het gemiddelde iPhone-bericht.

Edit;
Even aan Mellow Jack:
Dit heb ik ook niet beweerd. Waar ik op doelde was dat de GS3 op eenzelfde manier in de markt wordt gezet als de iPhone(grote presentatie waarbij de pers wordt uitgenodigd etc.) met dan nog als extra dat Samsung meer reclame gebruikt. Het is dus zeker waar dat Samsung in ieder geval probeert om meer de aandacht naar zich toe te trekken dan Apple. Maar de vergelijking die SoSueMe dan maakt is blijkbaar vloeken in de kerk..

[Reactie gewijzigd door Denni op 23 juli 2012 12:10]

Ook tegen jou moet ik helaas zeggen. Verdiep je eens in marketing :) Alle reclame is een vorm van marketing maar niet alle marketing is reclame ;)

Het is de kunst om het juiste te doen in elk apart land
Das voor Apple net hetzelfde. Ik denk trouwens dat vele toestellen nog altijd verkocht worden met mond-op-mond reclame en na advies in de winkel.
Hier geef je het dus ook aan, mond-op-mond werkt prima voor Apple, ik zie hier zelden een reclame van Apple namelijk, Samsung is op iedere hoek te vinden.
Beperkte view :) Apple heeft geen tot weinig focus op Nederland want Nederlanders lopen redelijk voor, zijn vrij rijk en willen altijd het nieuwste... Zelfde reden waarom je nu pas reclames ziet voor de SGS3 (de early adapters kopen het in NL toch wel)
Het is mond-tot-mond.. :)

Leuk toestel hoor, die S3. Wel een beetje girly en helaas alleen verkrijgbaar in blauw en wit. Quadcore is wat overdone voor mijn doen. Voor het echte werk gebruik ik wel m'n tablet of pc. Beetje aan de prijs ook, het blijft Samsung. .

Met de recente custom-rom upgrade naar Jelly Bean op m'n "oude" Motorola Defy uit 2010, werk ik dat alles nog sneller is dan voorheen. Vorolopig kan ik nog wel een jaartje vooruit.
Dan zal je zien dat Apple net zo'n grote marketing apparaat heeft vergeleken met Samsung. Daarnaast staat marketing niet gelijk aan reclame. Apple gebruikt een globale positionering met een lokaal marketing plan. Dit is dus per land verschillend.

Heel klein voorbeeldje... Al zie jij een bekende artiest in een video clip met een iPhone lopen is dat vrijwel altijd marketing van Apple... Tis niet dat die artiest dat mag bepalen oid het is gewoon een overeenkomst tussen Apple en de maatschappij waarbij die artiest is aangesloten (elk merk doet dit natuurlijk he...) Kijk eens bijv naar de origine van de SOAPS... Elke soap (zoals GTST) is niets meer dan een reclame en is volledig eigendom van commerciële merken... Nog duidelijker is bijv Eigen huis en tuin... Die show is volledig eigendom van de Praxis (oid :P)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 23 juli 2012 10:38]

Ga is naar de US...

Daarbij elke nieuwe film/serie zit vol gestopt met Apple hardware (op GTST na :P)...
Marketing is niet enkel directe reclame, dat is maar 1 klein deel eigenlijk!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2012 09:48]

ik kijk regelmatig naar Britse commerciële omroepen en daar zie je Apple en HTC toch ook regelmatig voorbijkomen. Hier bij ons inderdaad minder.
Er is dan ook op moment geen nieuw Apple apparaat. Als er een nieuwe iPhone of iPad uit komt, dan zie je overal reclame.
Er is dan ook op moment geen nieuw Apple apparaat. Als er een nieuwe iPhone of iPad uit komt, dan zie je overal reclame.
Maar niet van Apple zelf doorgaans :) Enne, de iPad 3 is nieuw genoeg dunkt me, die is net 4 maanden uit.

En op straat zie ik zelden reclame voor Apple producten, op tv ook niet. (of ik moet de verkeerde zenders kijken, ik kijk alleen de docu kanalen, en de BBC's). Op de radio hoor ik ook nooit iets. (3FM).

de Samsung Galaxy S III heb ik dan wel weer reclame van voorbij zien komen, in abrii's en op tv.
@jroz2001
Nee hoor.
Volgens mij heb ik nog nooit reclame in Nederland gezien van Apple zelf.
Het is altijd een T-mobile of vodafone die een iPhone gebruiken in de reclame. Maar van Apple zelf heb ik eigenlijk nog geen reclame voorbij zien komen.
Geldt ook voor je favoriete merk Apple. Voor het geval je zegt dat Apple nooit reclames maakt op tv en billboards, in het het buitenland struikel je erover.
Geldt ook voor je favoriete merk Apple. Voor het geval je zegt dat Apple nooit reclames maakt op tv en billboards, in het het buitenland struikel je erover.
Ik zag in London en Tokyo inderdaad vrij veel reclame, maar die leken eerder van resellers en telco's dan van Apple zelf.
En wie denk je dat die mede betaalt?
Jij denkt dat Apple mede betaalt aan reclames van T-Mobile etc.? Denk het niet.
Klopt. Niemand verkoopt iets zonder marketing. Als je voor 100 euro een computer kan kopen die sneller beter is dan alles wat er nu is. Maar je kent het niet hoe koop je het dan?

En marketing begint al met kenbaar maken bij de leverancier dus niet zeggen via de winkel die je er op wijst. Want ook die weet het niet.
Dat zijn mooie cijfers! Respect voor Samsung.
Maak me aleen wel zorgen dat de concurrentie alleen tussen Apple en Samsung zal worden.
Iphone met IOS en Samsung die duidelijk het icoon voor Android begint te worden, zie ik het somber in voor Sony, HTC, LG etc.
Somber zou ik het niet zo inzien Sony, HTC, LG. ~540¤ voor een SIII is veel geld. Ik ken wel een reeks mensen die dit veel te veel vinden voor uiteindelijk gewoon een gsm met een reeks extra's.

Sony, HTC, LG bieden dan een goedkoper alternatief voor de android liefhebbers. Zij hebben een aandeel in de markt voor de personen die minder willen uitgeven aan een smartphone.

Apple heeft dit goedkoper alternatief niet. Wat dan misschien weer mensen naar de goedkopere android versies gaan grijpen.
Apple verkoopt de 3GS en de 4 nog steeds, tegenwoordig als goedkoper alternatief.
En Samsung heeft ook net mooie patenten gekocht :) Denk niet dat er veel veranderd...
Ja, want de SIII ziet er idd identiek uit aan de iPhone xx en die afgeronde hoeken, die zwarte bezel en dat scherm zo mooi in het midden zijn toch echt unieke designpunten waar de Apple R&D afdeling jaren aan moeten werken heeft en wat Apple miljarden heeft gekost.
de SGS3 verschilt qua uiterlijk wel zoveel tov de toestellen van Apple dat we niet bang hoeven te zijn dat ze daar een claim over kunnen indienen.
Inderdaad niet zo gek dat de mijlpaal eerder werd bereikt met de Galaxy S3 dan vorig jaar met de S2 bij een (bijna) wereld-wijde release; hier (in Australie 8-) ) was hij direct beschikbaar, dat duurde bij de S2 nog ruim 4 maanden.. Hoewel veel mensen de S2 uit de UK haalden bleef de algemene adoptie toch achter. Het lijkt ook op dat er voor de S3 veel meer reclame wordt gemaakt!
Ik vind het wel heel erg veel, zeker gezien de toch hoge prijs van het apparaat. Ik snap dat een heleboel mensen dat er graag voor over heeft maar 10 miljoen (ook al is dit wereldwijd) en een tweetal maanden vind ik wonderbaarlijk veel. Misschien is de crisis toch minder ernstig dan het lijkt (nieuwsberichten als consumenten houden het geld in de zak).
Hoge prijs? Dan zou je eens moeten kijken naar de verhouding tussen mensen die de volle mep betalen voor het toestel, en degenen die 'm voor 0 tot weinig euro 'kopen' met een duur abonnement erbij.
Dan is het nog steeds een boel geld, zeker omdat je een duur abbonement moet nemen wil je niet hoeven bijbetalen voor de S3 (dat je hem gratis krijgt is helaas een fabeltje waar mensen nog steeds in geloven).
(dat je hem gratis krijgt is helaas een fabeltje waar mensen nog steeds in geloven)
Ja, maar dat is dus júist waar het om gaat. Prijs is grotendeels een psychologisch gegeven, niet alleen een kwestie van wat je in je portemonnee / bankrekening hebt. Mensen beseffen niet dat 45 euro per maand, 2 jaar lang, een totaalbedrag oplevert dat nog veel hoger ligt dan de aanschafprijs van een los toestel.

Vandaar ook de grote aantallen jongeren met financiële problemen. Vroegâh moest je je spaarpot omkeren om te kijken wat je je kon veroorloven, tegenwoordig kan zogenaamd alles, tegen een 'voordelig' abonnement.
Sim only is tegenwoordig helemaal niet zo goedkoop meer ( bij de grotere aanbieders dan )
Vrijwel iedereen kent de SIM Only's en het trucje met gratis inmiddels echt wel. Het is echter in veel gevallen nog steeds de meest voordelige oplossing. Kijk wat het toestel los kost, neem er een SIM Only abo bij, en vergelijk dat met het goedkoopste abo waarbij de telefoon gratis is.

Over het algemeen is een SIM Only + los toestel alleen goedkoper als je een abo wilt met weinig belminuten/ data.
Misschien niet gratis, maar ik betaal in vergelijking met sim only (bij tele2) slechts 300 euro voor mijn s3. Tegenwoordig is abonnement met telefoon voordeliger als sim only.. (natuurlijk afhankelijk van je abo).
Tsja ik heb de mijne gewoon los gekocht. Maar ik heb mijn S2 en Tab 10.1 weer verkocht waardoor paar tientjes bijleggen genoeg was.

Maar ben mee eens meeste kopen via abo en laatste tijd zijn dat ook belachelijke prijzen.. 4 jaar geleden had ik het top model voor 25 euro. Nu betaal je 50 euro per maand.

Maar Samsung mooie prestatie die zeker wel verdient is. Ik ben zeer tevreden gebruiker die al jaren Samsung telefoons gebruikt, Galaxy S was mijn eerste Android telefoon. Daarna in Juli de S2 gekocht en nu in Juni de blauwe S3 toen deze net eindelijk werd geleverd. Nooit verwacht dat ik zo gek zou zijn om een telefoon zo snel na release zou kopen. Maar goed ik vind het mijn geld meer dan waard, ik doe echt alles mee. De S4 zal volgend jaar ook wel komen bij mij haha.

Voordeel is ook de devcommunity gewoon gigantische groot is en dat je zeker gezien custom roms of bepaalde Apps erg snel en veel keus voor hebt.
hoge prijs valt mee kijkend naar de hardware en behuizing. ik heb hem nu een paar dagen en het is een heerlijk apparaat en ook echt zijn geld waard!
Het verbaasd me niets dat de verkoop zo snel gaat, het is een goed product met veel mogelijkheden voor de high-end user. Aangezien de mensen deze dagen toch veel eisen aan het telefoon stellen komt Samsung met hun Galaxy S3 goed in de buurt met de wensen van de high-end user.
Ik heb hem in handen gehad en het is echt een geweldig ding.
Degelijk gebouwd, snel en alles behalve boring.
Ik gebruik nu al 2 jaar de oervader van de Galaxy-serie de SGS 1, ben er nog altijd super tevreden over. Mijn volgende telefoon wordt zeker een Samsung Galaxy.
Momenteel heb ik ook een SGS 1 maar ga waarschijnlijk geen SGS 3 meer kopen, niet omdat ik niet tevreden ben maar ik vind hem veel te groot. Heb er even mee gespeeld hier op het werk omdat een paar collega's er een hebben maar ik vond het een beetje onhandelbaar. Verder is het scherm prachtig en alles maar de grootte houdt me echt tegen.

Tot nu toe heb ik nog geen beperkingen met m'n SGS 1 die dankzij CyanogenMod 10 ook een upgrade krijgt naar Android 4.1 Jelly Bean. Ik acht de kans vrij groot dat ik overga op Sim Only, lekker goedkoop :)
Ik had eerst een BB 9700 en ben nu sinds 3 weken in bezit van een s3. Ik heb bij niks gemerkt van het grotere scherm. Ik ben nu helemaal gewent zonder enig last te ondervinden. Wel is enigszins grotere handen wenselijk voor de s3. Mijn vriendin vind het maar niks :P

In combinatie met mn abonnement was de s3 veruit de voordeligste keuze voor mij (had nog 10 maanden simonly lopen die vervallen is met mn nieuwe abonnement). Netto kost het toestel me 300 euro met als "prijs" dat ik een jaar langer vast zit bij Tele2.
Ik zou zelf het liefst een note hebben (waarschijnlijk straks een note 2) dus smaken verschillen blijkt wel weer. :+

Het upgraden naar zowel ICS en JB heeft altijd wel wat voeten in aarde. Ik heb al verschillende ICS customroms geprobeerd maar keer elke keer weer terug naar good old GB. Deze ervaar ik als sneller, stabieler en ik kan mijn FM-radio niet missen (die somehow technisch niet werkend te krijgen is, vreemd want er is wel een commercieel alternatief in de vorm van Spirit FM radio).
Misschien ga ik straks JB proberen als dat merkbaar erg veel beter is.
Zoals gezegd: de customrom GB is voor mij al nagenoeg perfect.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Laptops Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013