Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 34, views: 18.045 •

Voormalig Infinity Ward-woordvoerder Robert Bowling werkt met zijn nieuwe bedrijf Robotoki aan een game voor de Ouya, de Android-console die eerder deze maand in het nieuws kwam. Het is de eerste game die voor de Ouya is aangekondigd.

De makers van de Ouya, de console die eerder deze maand werd aangekondigd, laten via hun Kickstarter-pagina weten dat Robotoki een game maakt die enkel op de Ouya zal verschijnen. Het wordt een prequel van Human Element, de game die Robotoki in ontwikkeling heeft. De studio van voormalig Infinity Ward-medewerker Robert Bowling is daarmee de eerste die een game aankondigt die exclusief voor de Ouya ontworpen wordt.

Veel meer dan dat laat Bowling er nog niet over los. De studio, die pas sinds begin dit jaar bestaat, werkt aan een eerste game die moet verschijnen voor de opvolgers van de Xbox 360 en PlayStation 3. Bowling hoopt de game in 2015 op de markt te brengen. Voor de Ouya wil Bowling een prequel maken, waarin duidelijk wordt hoe de ramp die in Human Element centraal staat, zich voltrekt. Human Element speelt zich 35 jaar na de ramp af; de game die Robotoki voor de Ouya maakt, speelt zich af ten tijde van de ramp. Bowling wil voor de Ouya een game maken die is opgedeeld in verschillende episodes. Wanneer de game verschijnt, is niet bekend.

Bowling was tot begin dit jaar werkzaam bij Infinity Ward. Na een start als community manager, wist hij zich op te werken tot creative strategist, een functie die hij bekleedde tijdens de ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3.

Wanneer de Ouya op de markt verschijnt, is ook nog niet bekend. Het gelijknamige bedrijf achter de opensource-console wist via Kickstarter voldoende geld binnen te halen om met de productie te beginnen. Het kubusvormige apparaat moet voor 99 dollar op de markt komen. Het apparaat draait op Android en is volledig opensource. De console wordt zelfs geleverd met een software development kit, zodat kopers zelf software voor het apparaat kunnen schrijven. De games die voor de Ouya verschijnen, moeten gratis elementen bevatten.

Robert Bowling kondigt eerste Ouya-game aan

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)

Reacties (34)

Klinkt als een aardig idee, aangezien alle games gratis zijn lijkt me het systeem van episodes ook wat haalbaarder als bij betaalde games.

Wat ik me herinner uit het HL2 episodes verhaal, was dat het niet zo geslaagd was als dat Valve had verwacht. Persoonlijk vind ik HL2:ep1 en ep2 erg leuk en een echte toevoeging aan het verhaal.
Minecraft komt (waarschijnlijk) naar de OUYA. Dit kan alleen door deze game al een groot succes worden.

Er is een top20 lijst opgesteld waar je kan "voten" welke games je naar de OUYA wilt hebben. Er is ook een mogelijkheid zelf games in te vullen die je graag op de OUYA terug wilt zien:

https://www.surveymonkey.com/s/ouyatop20

Ik zeg, vul HL2 in ;)
Ik zeg, vul HL3 in... misschien versnelt dat het proces een beetje ;-)
Dat is misleiding van de OUYA devs:
But wait, isn’t Minecraft a game that will run on the OUYA? “Mojang has committed that Minecraft (and their other games) will be on OUYA,” the Kickstarter page stated. The next sentence, however, makes it very clear that there is not the case: “But only if we prove that we can make a great product (that’s our job) AND enough people want their games (that’s your job). Show them with your numbers that you want Minecraft on OUYA!” In other words, there is no commitment being made, and no reason to believe the game will ever come to the platform. If the console sells well and consumers seem to be interested in the product, Mojang may offer its games on the platform. That’s a very big “if.”
Sowieso is dat hele artikel een redelijke eye-opener: http://penny-arcade.com/r...ype-why-you-should-be-ske

Maar zie ook mijn comment over de OUYA kickstarter, ze gaan harstikke falliet en er zal nooit iets komen, puur als je naar de nummertjes kijkt (zonde)

roy-t in 'nieuws: Android-console van 99 dollar kent succesvolle start op Kickstarter'
Als je de update 3 hebt gelezen ontkrachten ze een deel van die stelling.
  • If you look online at the teardowns of other devices with some of the same components, you’ll see that our device can be built for well under $99.
En ja dan maken ze er te weinig winst misschien op volgens jou, maar aangezien ze nu wel een grote naam hebben denk ik dat de rest wel goedkomt.
Dit bericht heeft mij over de streep getrokken om toch ook er een te bestellen.
OUYA gratis speelbaar betekend minimaal een demo. Niet gratis als in compleet gratis of free-2-play dus.

For gamers, every game will be free to play: what this means is that there will at least be a free demo, or you’ll be able to play the entirety of the game for free but may have access to additional items, upgrades, or other features that come at a cost.
Bron (Kickstarter.com)
Okay, dat stuk heb ik niet gelezen. Ik ging even uit van de laatste zin van het artikel. Hierin staat:
De games die voor de Ouya verschijnen, worden allemaal gratis.
Misschien was mijn opmerkingen wat optimistisch.
Als alle games gratis *moeten* zijn gaat er toch niemand voor ontwikkelen? Dan blijft het een hobby console waar je alleen ports van half-afgemaakte open source games op kunt spelen. Ik vind het verplichten van een demo een goede zet. Wie wil er nou games kopen waarvan je niet weet of je het uberhaupt leuk vind?
Ik begin steeds meer overtuigd te raken dat het een goede investering was om dit project op Kickstarter te backen :). Robert Bowling vind ik zelf een van de meest toegankelijke mensen uit de game wereld vanwege zijn grote betrokkenheid bij de community tijdens zijn COD tijdperk :)
Ik denk dat er in dit geval minstens twee voorwaarden zijn voor succes:
  • Genoeg goede games: als alle Android games speelbaar zijn (hoe moet dat met de bediening?) en er speciaal voor deze console gemaakte games komen zit dat wel snor.
  • De menselijke factor: zoals bij Google+ is gebleken is een goed product niet genoeg, mensen moeten het product ook willen en kunnen krijgen. Als de console en de games goed en goed te verkrijgen zijn heb ik er wel vertrouwen in, maar je weet nooit hoe het loopt.

[Reactie gewijzigd door NdotGdot op 20 juli 2012 10:50]

Google+ is geen vergelijking. Een sociaal netwerk heb je niks aan als je er in je eentje op zit. Als je op facebook 100 vrienden heb en op g+ een stuk of 10 is de lol er gauw af. Dat is ook een van de redenen dat hyves nu leeg loopt.
Een console is echter nog steeds leuk als alleen jij hem hebt. Sterker nog, dan wordt ie extra leuk, want dan komen je vrienden bij jou gamen als ze zelf zo'n ding niet hebben. Zolang genoeg mensen het een leuk ding vinden verkoopt het wel, ongeacht wat de xbox of playstation doet. En ik ben zeker wel van plan er een te gaan halen als er genoeg games voor komen. Die 99 euro is natuurlijk geen geld voor een console waar een deel van de game ook nog eens gratis moet zijn.
Volgens mij is het enige wat dit ding nodig heeft een paar sterke games.
vraag me toch nog altijd af hoeveel gamers geintreseerd zijn in een console met zo weinig power en enkel f2p games, ik allersinds niet
Momenteel zijn er 40,925 backers van het project, dus in ieder geval zo veel gamers. Overigens gaat het niet altijd alleen maar om graphics, maar speelt hier een heel andere interessante factor mee, namelijk Android! Het wordt een open platform waarvoor ontwikkelaars zelf kunnen ontwikkelen. Ik ben zelf vrij actief op xda-developers en ben er dan ook van overtuigd dat er hele mooie dingen gebouwd gaan worden, en dat OUYA in ieder geval in de xda contreien een groot succes gaat worden!
Absoluut, ik vind de keuze voor Android een interessante ontwikkeling. Ik heb zelf geld in Ouya gestoken omdat ik het gerealiseerd wil zien. Het zal een goede boost betekenen om Android nog beter geschikt te maken voor spellen, ik denk niet dat Google dat zal negeren. Daarbij vind ik de keuze om Twitch.tv streaming een primaire plaats te geven op de Ouya ook een goede keuze. Streams kijken is als medium steeds groter aan het worden, dus waarom dat niet naar je tv doorzetten in plaats van je, vaak, kleinere monitor.

En als het niet gaat zoals het zou moeten kan je waarschijnlijk die hardware altijd nog gebruiken voor een Mame-doos of iets dergelijks.
het zijn ook demo's van spellen niet alles is F2P.. zie het meer als "the shareware machine"
vraag me toch nog altijd af hoeveel gamers geintreseerd zijn in een console met zo weinig power en enkel f2p games, ik allersinds niet
Zo weinig power ? Op zich zijn er prachtige dingen te toveren uit de Nvidia Tegra chipset of uberhaupt mobiele games, zie Infinity Blade op iOS, Mass Effect Infiltrator, Shadowgun.
En games van dat caliber op een console voor maar 99 dollar/euro waarbij een software development kit geleverd word klinkt bij mij als win win situatie in de oren.
verschil met een klein klote scherm en een tv kerel.
Dit heeft niks met elkaar te maken, de resolutie waarop gerenderd word blijft 720p :) Iets met renderen en resoluties kerel.
Een heleboel. Er zijn een heleboel mensen die die power geen zak interesseert. Anders zou de Wii nooit hebben verkocht. Of zelfs gemaakt zijn. Denk je dat Nintendo dat ding uitgebracht zou hebben als ze dezelfde mening hadden als jij?
Voor mij, en een heleboel met mij, gaat het nog steeds om de lol, de funfactor. Zolang het HD ondersteund ben ik blij (anders ziet het er niet uit op m'n 50" tv).
hey het ouya project lijkt ook nog opgepakt te worden, dit kan dan best eens een goede wind in de rug zijn voor android game development...
De games worden niet allemaal volledig gratis: er moet een minimale gratis gameplay zijn voor ieder spel, dus een gratis demo-versie of gratis installeren maar met bijvoorbeeld in-app purchases.

Er zijn verder op kckstarter ook al andere OUYA games te vinden waar developers fondsen voor aan het zoeken zijn.

off-topic: ik heb ook al $119 gebacked voor dit project :)
De games die voor de Ouya verschijnen, worden allemaal gratis.
Dit is volledig onjuist. Er is gezegd dat elk spel op zijn minst "free to try" zal zijn. Kortom dat je demo's kunt downloaden. Over uiteindelijke prijzen van spellen is niets gezegd.

Edit: Sorry ik zie dat berndvv net hetzelfde zei.

[Reactie gewijzigd door mddd op 20 juli 2012 11:09]

Dat gratis zijn van de games is relatief. Het betreft speelbare demo's en eerste levels. Daarna zal er toch echt wel geld in het laatje moeten komen.
ik betaal graag voor games en episodes, als de game goed is en er komen 200 episodes dan is dat mega goeie business waar denk ik veel mensen zonder moeite voor betalen, vooral micro transacties (5 dollar per episode) betalen mensen een stuk sneller dan in een keer 60 euro.
Professionele audio :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013