Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 16, views: 9.833 •

Electronic Arts zou graag een vervolg op rpg Kingdoms of Amalur: Reckoning op de markt brengen. Ontwikkelaar 38 Studios is echter failliet. Wie de rechten op de game in handen krijgt, is nog niet duidelijk. Ze zijn nu in handen van de overheid.

Frank Gibeau, hoofd van de diverse labels die uitgever Electronic Arts hanteert, stelde in tijdschrift GameInformer dat hij graag een vervolg op Kingdoms of Amalur: Reckoning op de markt zou brengen. "Ik denk dat het zeer onfortuinlijk is hoe alles is uitgepakt voor 38 Studios", zei Gibeau. "We zagen een heleboel creativiteit en visie bij het team. We vonden de game geweldig en de game kreeg goede cijfers. We hebben goede zaken gedaan en ik hoop dat er een vervolg komt. Dat zouden we graag op de markt brengen."

Electronic Arts bezit echter niet de rechten op de game. Die zijn in handen van 38 Studios, de studio die sinds mei in financiële problemen verkeert. Het personeel van zowel 38 Studios als Big Huge Games, de studio die het in 2009 overnam, is ontslagen nadat het bedrijf de lening die het van de staat Rhode Island had gekregen, niet meer kon aflossen. De staat is de grootste schuldeiser en claimt daarmee de rechten op de titel. Het grootste deel van het personeel van Big Huge Games is overgenomen door Epic Games, dat rond de teamleden een nieuwe studio in Baltimore gaat openen.

Makers leggen uit hoe combat werkt in Kingdoms of Amalur: Reckoning

Reacties (16)

Erg jammer inderdaad, ik vond het echt een goede game die vooral wat betreft het uitgebreide realtime vechtsysteem veel beter werkte dan concurrerende RPG's. Toch was de tijd zo rond Skyrim en andere grote namen niet heel handig voor een compleet nieuwe franchise. Als men de game rond deze tijd zou uitgeven, waren de verkopen denk ik wel hoger geweest.
Het probleem was dat ze tegelijkertijd tijd bezig waren met Project Copernicus, een MMO, en een MMO kost nogal wat geld om te maken. Als je dan ook nog een Single-Player game maakt met 200+ uur aan gameplay, en deze op een verkeerde tijdstip released. Dan kun je zoiets verwachten imo.

Je zou haast kunnen zeggen dat ze Reckoning hebben gemaakt om geld in het laatje te krijgen.
Veel van de gameplay deed me namelijk denken aan een MMORPG stijl. Vooral de quests , 'Collect X of Y', had nogal een 'MMORPG feel'.

Al met al is het nog steeds jammer. De combat van Reckoning was erg leuk.
Ik was dan ook benieuwd naar Copernicus en of het dezelfde combat zou hebben.

Dus.... wie heeft er 20 miljoen om 38 studios te kopen van Rhode Island?
Reckoning IS ook gemaakt om geld in het laatje te krijgen en om het publiek al wat warm te krijgen voor hun MMORPG Project Copernicus. De ontwikkeling hiervan is nooit stopgezet tot het ogenblik dat de studio failliet ging.

Gisteren nog een heel mooi filmpje met ingame footage van Project Copernicus gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=m9nvnrP0j8U

Ik hoop echt dat Rhode Island slim is en deze MMORPG verkoopt aan een studio die gespecialiseerd is in F2P MMORPG's, liefst Turbine of NEXON. Zoals ik het begreep was men klaar om te gaan naar open-beta toen de ontwikkeling gestaakt werd.
Note: heb hem zelf niet gespeeld maar mijn pa is hier verslaafd aan.

Als ik de game zo bekijk dan is het echt een grote fout van EA geweest. Deze game heeft geen tot weinig marketing budget gehad terwijl het, in het geval van mijn Pa, toch wel de game van het jaar is geweest (naar zijn mening beter dan Skyrim). Persoonlijk denk ik dat de verkopen zeker verdubbeld had kunnen worden met een beetje naamsbekendheid
Ik vond het spel gigantische gehyped. Volgens mij was men bij Gamekings er ook helemaal lyrisch over. Ik heb het 15 minuten gespeeld en was er helemaal klaar mee, de hele besturing voelde maar vreemd aan en deed helemaal niet wat ik wilde.

[Reactie gewijzigd door Abom op 16 juli 2012 12:25]

Ondergewaardeerd :)
Helemaal mee eens. Al snap ik wel wat men bedoeld.
Op de PC was de besturing echt ruk. Echter heb mijzelf er goed mee vermaakt op de PS3. Je kon wel duidelijk merken dat het meer voor Consoles gemaakt was.
ach is schijnbaar normaal dat ik in controls van games een xbox controller zie.
bewegen met pijltjes reageert alsof je idd een controller in je klauwen zou moeten hebben. plus de oh zo niet vloeiende manier van bewegen met de muis, wat afschuwelijk.

ben daarom wel blij dat ik games lekker kan downloaden proberen, want er is nog maar weinig boeiends wat ook nog eens niet een console-port is.
Dat zie ik de laatste tijd zo vaak joh. Echt goede games op consoles en dan een bagger port naar de PC en dan wel even de volle mep vragen (50-60 euro).

Daarom download ik eerst een spel alvorens ik deze ga kopen, want als de besturing al zo ruk is, dan is het gewoon weggegooid geld als je het toch niet gaat spelen.
Een singleplayer MMORPG. Inspiratieloos, innovatieloos een regelrechte WoW rip-off met identieke manier van questen maar dan zonder medespelers. Met alle respect dit spel was van het begin af aan gedoemd om te mislukken. MASSIVE ONLINE games in je eentje spelen is niet leuk.
Een singleplayer MMORPG? 8)7 Het is gewoon een RPG, hoor ;)
Niet helemaal, omdat het originele concept voor een MMORPG was. Ze zijn halverwege development afgestapt van het idee en is het een RPG geworden. Dit is vooral te merken aan de grote zones die bijna leeg zijn..

Vond het zelf wel een vermakelijke RPG, maar het werd op het eind erg makkelijk. Ik heb toen ook veel side quest geskipped omdat het een waste of time was.
De game is ook ooit begonnen als MMORPG maar ergens later in de development traject is besloten om er een single player game van te maken.

Vooral de grind quests waren echt vervelend idd, die horen niet thuis in een single player game.

Het verhaal daar in tegen vond ik wel erg goed en ook de combat zat leuk in elkaar.
Ik heb toch stiekem redelijk wat uurtjes in deze game gestoken, maar in tegen stelling tot de meeste andere RPG was de replay value erg laag, als je de game 1 keer doorgespeeld had dan had je het ook wel gezien.

Maar gezien het (naar mijn mening) goede verhaal en de interessante wereld hoop ik dat iemand anders met de IP wel een leuke game neer kan zetten, nu maar hopen dat een fatsoenlijk studio de rechten in handen krijgt en niet EA zelf....
En terecht dat ze failliet zijn.
Man wat een slechte game was de KoA: the reckoning (gameplay was echt verschrikkelijk, graphics waren ruk en de storytelling was unbelievable) en wat ik gezien heb van die MMO was allesbehalve denderend (been there, done that).

Blij dat op deze wijze het kaf van het koren gescheiden is :)
Alleen dus zonde van die bug.. (dat je tijdens de mainquest een bepaalde deur niet door komt als je eerst sommige side q uests gedaan had). Jammer moest helemaal overnieuw beginnen en tja.. dan houd het voor mij wel op.

Ook raar is : de prijzen van het spel.. Eerst verkocht EA het voor 49,99 , toen weer voor 9,99. En nu met de 50 procent actie weer voor 24 euro nog wat.
Tevens als je het spel wil kopen bij bv frs of gamemania kost hij 49,99 en bij bartsmit zo beetje 20 euro.. En dat voor een spel waarvan de makers failliet zijn en dus never de nooit niet een update van het spel uitkomt om die bug te fixen.

Ben ook opgehouden met spelen nadat ik vernam dat de studio de deuren gesloten had.
Heb me best vermaakt met Reckoning. Jammer dat die MMO er nu waarschijnlijk nooit gaat komen. Was die studio niet van een bekende honkballer trouwens?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014