Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties, 16.432 views •

Acer wil zich meer als premium-merk positioneren en gaat zijn Packard Bell-dochter meer inzetten voor de low-endmarkt, blijkt uit uitlatingen van een Britse woordvoerder. Het verschil tussen de merken zou duidelijker moeten worden.

Volgens de woordvoerder kan er enigszins sprake zijn van een verwarrende boodschap nu beide bedrijven zich op de low-end- en de mainstream-markt richten. "Acer schuift weg van de lower end", zegt hij tegen TechRadar, "Er zal een crossover zijn, maar het belangrijkste volume van de markt zit bij een prijspeil van ongeveer 400 pond." De meeste notebooks die verkocht worden zitten dus rond omgerekend 500 euro en Acer wil grotendeels boven dat prijspeil gaan zitten, terwijl Packard Bell eronder zou moeten blijven.

"Acer zal meer premium worden. We proberen de beide merken zoveel mogelijk te scheiden, zodat de gemiddelde consument geen idee heeft dat de twee merken bij elkaar horen", vervolgt de woordvoerder. Het was al langer bekend dat Acer zich meer met high-endproducten wil profileren, omdat hier meer winst mee te behalen valt. Onder andere de ultrabooks van het Taiwanese bedrijf moeten hier voor zorgen. Nu maakt het bedrijf dus ook duidelijk dat het de lagere segmenten wil verlaten. Onduidelijk is of dit ook betekent dat Acer de netbookmarkt achter zich laat. Acer heeft een belangrijke positie op deze markt, maar de netbookverkoop heeft een flinke duikeling gemaakt.

Reacties (93)

Het zijn alle 2 baggermerken (krijg ze regelmatig te repareren)(werk in een PC repair shop, acer is samen met PB het merk dat het meeste hier over de vloer komt)

te hopen dat Acer hun niveau dan wel omhoog krijgt en er niet meer de goedkopere hardware in te zetten maar die iets duurbare.

edit : Het zijn zoals Ting87 zegt vaker het moederbord wat kapot is als ik dit leg naast merken zoals Asus en Thoshiba.

[Reactie gewijzigd door Iftert op 5 juli 2012 10:48]

Inderdaad, naar mijn ervaring komt acer op vele vlakken te kort ten opzichte van de concurrenten.

Reparatiekosten van mijn Acer waren volgens hun ¤600,- (mobo) laptop nieuw was ¤699,-
Service kwam veel te kort, slecht te verstaan, en nemen je niet serieus.

Hoop dat ze erop vooruit gaan, maar dan moeten ze veel verbeteren ten opzichte van 2 a 3 jaar geleden (nu ander merk en bevalt GOED)

Packard Bell is overigens ook niet echt fijn.
Elke reparatie van een laptop buiten garantie is buitensporig duur. Dit had je met een Toshiba of HP hetzelfde gehad.
Bij Apple valt t wel mee.. 200 euro voor nieuw moederboard dacht ik dat een vriend laatst moest betalen..

Zal wel met t feit dat Acer 100 nieuwe modellen per jaar maakt tegenover 3 bij Apple te maken hebben.. De 6 maanden oude asus van een vriend was niet eens meer te repareren (mobo kapot) en kon toen kiezen tussen een nieuw model of geld terug..
Bij Apple heb je de laptop praktisch al twee keer betaald. Die 100 verschillende modellen zullen overigens niet allemaal een verschillend moederbord hebben, of er nou een i3 of i7 in zit tis vaak hetzelfde plankje.

Verschil zit er ook in dat deze merken bij nieuwe hardware op de eerste rij zitten, Apple released volgens een vast patroon.
Is dat slecht dan, nieuw model of geld terug?
Tegenwoordig krijg je gewoon een refurbished model in je handen geduwd, of zeggen ze vlakaf dat zo'n dingen niet gedekt worden door garantie en dat je moet betalen.
Dat lijkt me een beetje raar aangezien ik de gemiddelde prijs van 500 Euro hier voorbij zie komen voor mobo repairs voor en door Apple. En zelf losse moederborden bestellen zitten we vaak al bijna op 300 Euro.

De reden dat ASUS waarschijnlijk niet meer ging repareren is omdat ze problemen met spare parts leveren zouden hebben. En een reperatie mag van ASUS zelf niet langer dan een maand duren en daaro mgeven ze dan meestal sneller model of geld terug.
Dat is dan ook het enige "goedkope" van Apple.. en dat mag ook wel na zo'n duur ding aan te schaffen.

OT: Acer is ook bij mijn oude werkgever het meest gebracht voor reparaties (grappig genoeg was dat een Acer reseller, dus eigenlijk alleen maar Acer wat we toen verkochten) Packerd Bell kwam niet vaak voor, maar dat merk is ook niet meer zo aanwezig als dat het vroeger was, ook vanwege de overname denk ik.
Lijkt me sterk, ondanks dat ze veel marge draaien. Service van Apple is nu ook niet echt bijzonder. Maar ze hebben en klein aanbod tov van andere fabrikanten, dus het kan wel. Kan me niet echt voorstellen dat ze hier geen flinke marge op draaien, maar de hardware is nu niet echt geweldig te noemen (kwa mobo) dus best realistisch.

Wel netjes van Asus trouwens, al heb je veel kans op een refurbished exemplaar. Hoeft niet per definitie slecht te zijn overigens.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, Apple kan je ook meer dan twee keer de nieuwprijs vragen voor reparatie.

Heb met MSI bijzonder goede ervaringen, laptop opgestuurd doordat de videokaart last van hitte problemen had, kreeg ik de laptop terug met een betere videokaart erin. Heb er niet over geklaagd - een dergelijke upgrade zelf uitvoeren kost minstens 300 euro.
Bij Apple valt t wel mee...
Dat ligt er maar aan wat een laptop kost.

Een Acer laptop heb je vanaf ¤399. Als je die na 2.5 jaar moet laten repareren voor ¤200, dan zou ik er niet eens over denken. Als je een notebook hebt dat ¤1500+ heeft gekost, dan is ¤200 opeens een heel stuk aantrekkelijker, omdat een nieuwe, gelijkwaardige of betere Apple laptop waarschijnlijk weer / nog steeds ¤1500 kost.

Waarom denk je dat mensen het geen probleem vinden om na 3 jaar een Leica rangefiner te laten servicen en kalibreren voor ¤500? Dat is alleen maar omdat de camera ¤5499 kost en je voor een 50mm lens makkelijk ¤1500-3500 mag aftikken. Dan is ¤500 voor een service- en kalibratiebeurt een schijntje.

Als het servicen van je 1000D ¤500 euro zou kosten denk ik dat de meeste mensen het ding nog liever in de plomp mieteren.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 5 juli 2012 17:59]

Hij was 3 maanden oud, warm geworden, krom getroppen door op schoot hebben.
Beetje sneu vind ik dat, met mijn huidige laptop kan dat toch echt wel zonder enig probleem (en die heeft niet de minste specs). Ondanks dat het mogelijk idd door mijn toedoen komt, vind ik het meer dan redelijk als zo'n bedrijf tenminste nog een tussenweg aanbied, zoals iets goedkoper repareren bijv....
Dat zorgt dat je nogmaals een merk koopt!
3 maanden oud en dan geen vervanging krijgen! Dit is volgens mij en geval van garantie als de laptop te warm word moet die gewoon uit te schakelen,het mb hoort dan niet kapot te gaan ik zou zeggen dat dit een productie fout is!
Niet alleen bij laptops en netbooks maar ook bij tablets en smartphones komt Acer te kort.
De service en kennis van procedures intern is bij Acer na vele ervaringen ver onder de maat gebleken helaas.

Support is onderdeel van een product: dat zit immers bij de prijs in gedurende de garantie, slechte support resulteert dan ook dat het product slecht te noemen is.

Als Acer zich op de premium markt wil positioneren dan zullen klanten A: juist voorgelicht dienen te worden aangaande bepaalde procedures waar het helaas vaak aan schort en B; moeten de support afdeling en het service center van C status naar A status, zonder dit is het gedoemd te falen.
Dat jij ze regelmatig krijgt om te repareren wil niet per definitie betekenen dat het baggermerken zijn. Als het marktaandeel bij je klantenkring van Acer 40% en dat van Dell 10% (noem even 2 willekeurige merken en percentage's) dan krijg je gemiddeld denk ik 4X zoveel acer te repareren als Dell. Is Acer daarmee een baggermerk, nee niet meer of minder dan Dell. Dus zonder wat meer gegevens over je klantenkring heeft men niet zoveel aan je uitspraak.
Waarom krijg je dan 4x zoveel Acer? Misschien is de uitval van een van de 2 voorbeeld merken wel veel hoger.

40x Merk X t.o.v. 10x Merk Y betekend natuurlijk helemaal niet dat je dan 4x meer Merk X krijgt als dat betere producten zijn.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 5 juli 2012 10:53]

Eens,

Maar zie mijn edit.

Waar het bij andere merken meestal de harde schijf of het beeldscherm is, valt het mij op dat het bij deze 2 merken veelal het moederbord is wat de geest heeft gegeven. En dan heb ik het over aparaten die net 1-2 jaar oud zijn (en dan volgens de mediamarkt of een andere dozenschuiven) geen garantie meer hebben.
en ik heb al 3 laptops van acer die tot dusver allemaal nog perfect werken, geen dode pixels geen problemen met het mobo, alleen de accu's zijn na zo'n 5 jaar intensief gebruik een beetje dood, dat heb ik met mijn vorrige Dell en toshiba laptops niet gehaald sterker nog die kwamen net tot aan de helft...

dus dell en toshiba maken echt prutsproducten.... of wacht zou het iets te maken hebben mijn mijn bekrompen ervarings wereldje met in totaal niet al te veel laptops,

dat hij in zijn winkel vaak acer terug krijgt is omdat je vaak ziet dat dat soort klanten het onderste van de markt koopt.. en dan op hoge poten naar de repair shop als er eens wat is..

if you pay peanuts you get monkeys
Prijs <> Kwaliteit.

Ik denk als Acer betere laptops zou maken dan zou prijs ook omhoog schieten. Uit mijn ervaring: Willekeurig (Gemiddeld) Klant A wil laptop aanschaffen:

Laptop 1 (Toshiba): 2GHZ 2GB 200GB Prijs: 399,-
Laptop 2 (Acer): 2GH 2GB 200GB Prijs: 329,-

Drie keer raden wat gemiddelde klant voor kiest?

Niet gek dat ze dan zo'n marktaandeel hebben, dat zegt weer niks over hun service.
Acer maakt ook gewoon goede laptops, alleen kopen de mensen deze niet omdat dit de duurdere zijn.

Ik heb 5 jaar (waarvan 4 elke dag in de tas vervoerd) geen enkel probleem gehad met mijn Acer. daarna een kapote harde schijf en was hij zo traag dat ik hem maar weg heb gedaan, maar hij werkte nog gewoon.

Mijn zusje had een goedkope Acer en die heeft het veel minder lang uit gehouden. Het blijft vaak gewoon zo hoe duurder hoe beter. (tot op zekere hoogte).
Prijs kwaliteit kun je niet als regel stellen, heb een HP van 4 jaar oud, 500e en ook nog een geduchte g86m chip, keihard plastic werkt nog perfect.

Een vriend van me heeft zijn MacBook pro weggegeven, die andere jongen heeft dat ding overigens weer aan de gang gekregen.

Prijs zegt niet altijd iets over de kwaliteit, maar dat krijg je als je Apple er bij betrekt. Maar je krijgt al snel shifting tussen die begrippen.
@ frietje met: It is all made in China. Duidelijk te zien als je bijvoorbeeld een Dell online bestelt.
Ik maak geregeld laptops voor heel wat mensen, waarvan denk ik 10% een Acer heeft, 10% Packerd Bell en 50% een HP en 30% andere merken.

Maar die 20% van Packerd Bell en Acer zorgen toch zeker voor 85% van alle notebooks die gerepareerd moeten worden. Ik kan dus op basis van mij "klanten" toch wel echt bevestigen dat het bagger merken zijn,

Ik zal ook nooit iemand een Packerd Bell of een Acer aanraden om te kopen en eigenlijk als iemand tegenwoordig vraagt of ik er naar wil kijken doe ik dat ook niet meer is gewoon opgegeven hoop is gewoon troep.
Dat jij ze regelmatig krijgt om te repareren wil niet per definitie betekenen dat het baggermerken zijn.
Dat zal best, maar haal jij maar eens een Acer laptop uit elkaar, en dan snap je direct waarom het een baggermerk is, daar heb je helemaal geen reparatie statistieken voor nodig.

Ik heb een tijdje terug de Acer laptop van mijn broer 'gerepareerd'. Het defect was dat ze in de fabriek vergeten waren de ventilatiesleuven aan de onderkant weg te halen, die zaten gewoon nog vol plastic, waardoor de laptop in no-time oververhitte. Ik heb het ding toen helemaal uit elkaar moeten halen om die sleuven vrij te maken, en dan krijg je een mooi inkijkje in de bouwkwaliteit. Overal super dunne snoertjes die slecht gesoldeerd zijn en met plakkertjes op hun plek zitten, kwetsbare onderdelen die vastzitten met buigbaar plastic bevestigingen, een stuk of 8 verschillende mini logic-boards verspreid door de hele laptop, die vaak met 1 schroef vastzitten waardoor ze kunnen draaien of schuiven, en een kast die volledig met plastic palletjes in elkaar klikt in plaats van met degelijke schroeven.

Als je de binnenkant van een Acer vergelijkt met een fatsoenlijk gebouwde laptop dan snap je waarom die rommel zo goedkoop is, en waarom niemand er nog een rooie cent voor een tweedehands Acer laptop geeft. Wat bouwkwaliteit is zoiets als een MacBook bijna een kunstwerk vergeleken bij een Acer. Wat laptops betreft is goedkoop gewoon duurkoop, het verschil in aanschafprijs haal je er bijna volledig weer uit bij doorverkoop.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 5 juli 2012 12:35]

Toch vreemd dat ik met een Acer van ¤1200,--, die ik meerdere keren open heb gehad om hem te ontstoffen, hele andere ervaringen heb. Of is het misschien toch zo dat je krijgt waarvoor je betaald?

Dit doe ik overigens ook bij andere laptops van andere merken. Verlengt de levensduur van die dingen enorm en de temperaturen blijven netjes.
Dat klopt misschien als het redelijk was om aan te nemen dat de verhoudingen zo liggen. Wanneer je kijkt naar wat andere merken te bieden hebben in hetzelfde prijssegment is het redelijk om aan te nemen dat Acer geen dominante positie inneemt op de markt.
Persoonlijk ken ik maar één persoon in mijn sociale kring met een Acer laptop.
heb ook al 2 acer laptops gehad. laatste was de 8943g en beiden heb ik binnen het half jaar moeten RMA'en. een packe
ard bell pc was mn eerste pc ooit(13jr geleden) en die werkte overigens wel zonder problemen. acer/hp/pb/toshiba zijn
toch merken die ik altijd vermijd hoe goed hun specs ook zijn.
Nou HP is anders naar mijn ervaring toch wel goed hoor.
Ik heb geen probs met de mijnes, maar mijn zusje wel met haar elitebook.

De service is wel beter, ze had hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug, tegenover de 2 weken van Acer voor alleen inspectie.

Laptops blijven moeilijke apparaten, volgens mij heeft elk merk wel een serie met fail laptops...
De consumenten laptops van hp hebben vaak hitte problemen, de zakelijke zijn wel weer top, je moet net de goeie laptop kunnen vinden in de hooiberg.

Ik heb nu een Acer, die werkt gewoon goed, alleen de bezel laat een beetje los, maar wat wil je. gelukkig heb ik em via school en valt dit onder garantie, kga em denk ik vlak voor het eind opsturen, en laten repareren. na het contract verkoop ik em dan wel. verder fijn laptopje, tis een travelmate met een 8-uurs accu. (op normale instellingen haalt ie dat ook. je moet natuurlijk niet de hele tijd gaan gamen.)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door SureEye op 5 juli 2012 10:56]

Klopt!

Heb niets tegen acer overigens, heb hier een mooie full hd led monitor van ze zonder problemen.
Negatieve reacties zijn er altijd veel meer als positieve, omdat het niet meer dan normaal is dat je laptop goed werkt.

Als Acer & PB nu al een slechte reputatie hebben door bovenstaand, zal het met de nog meer budget PB niet minder worden.
Dan kan je net zo goed op vakantie in Azie een imitatie laptop kopen van een chinees merk voor een prikkie!
In dat square trade onderzoek van 2,5 jaar geleden kwam HP echter wel als slechtste uit het onderzoek. En ik neem aan dat die verzekeringen vooral zakelijk afgesloten worden, en het dus redelijk is om aan te nemen dat de Probooks ook niet bepaald laptops zijn waar je vrolijk van wordt kwalitatief gezien en gemiddeld genomen. Ik heb ze meermaals overwogen omdat ze er zo goed uit zien, maar uiteindelijk toch niet aangedurft.

Wat Acer betreft, horen we nu al jaren dat ze zich willen profileren als een high-end merk. Eerst zien, dan geloven.
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Laptops die ik gebruik en mensen aanraad zijn eigenlijk altijd van wat vroeger IBM was en nu Lenovo. Daarbij gaat het dan niet alleen om reparatie curves maar meer om het totale plaatje aan service en ondersteuning......

Overigens zijn uit een grijs verleden mijn eigen ervarinen met PB wel positief.
(vooral de scharnieren van PB waren van onverwoestbare kwaliteit _/-\o_ )
Lenovo geeft slechts één jaar fabrieksgarantie. Wanneer je anderen iets moet aanraden zijn kleine nuance voordelen sowieso irrelevant. En de fabrikanten die wel standaard 2 jaar pickup and return bieden hebben genoeg opties. Derhalve raad ik altijd notebooks van die merken aan (Asus, Toshiba, Sony, Samsung, MSI hebben gezamenlijk zat opties aan te bieden).
Ik zie op de zaak hezelfde idd, er staan vaak Acer's en Packardbell's op de werkbank. Veel vaker dan Sony's, hp's, Apple's en Asus modellen.

Zegt misschien weinig over de hele wereld markt maar verdacht is het zeker.
ik denk dat daarbuiten om ook gekeken moet worden naar de verkochte hoeveelheden.
De kans is natuurlijk veel groter dat je een Acer tegenkomt als er x maal zoveel Acer's verkocht worden, zonder dat dat aangeeft dat een Acer dus onbetrouwbaarder/slechter is...
Ja uiteraard, Hp wordt ook erg veel verkocht maar heb ik dan weer een heel stuk minder op de repair bank staan.
Dan ben jij echt een uitzondering: ik verkoop al jaren geen HP meer wegens de grootste rommel: Probooks met 3 jaar garantie die 2 x binnen moeten tijdens garantie, moederborden die sneuvelen bij de vleet en die meer kosten dan de laptop ooit gekost heeft... Neen, Acer is echt waar voor je geld en ik heb bij niemand aandelen of voordelen dus ik kan hier heel rechtuit in zijn.
Vergelijk je dat ook wel met het marktaandeel? Acer verkoopt behoorlijk wat meer consumentendesktops dan HP, FSC, ASUS etc. Dan is het ook logisch dat de uitval in aantallen hoger ligt?
Je ervaring is gebaseerd op je type klanten. Je klanten zijn wellicht thuisgebruikers met een klein budget. Deze zullen dan vaak bij Acer uitkomen en deze zullen niet snel een Sony, Dell of hoge HP serie bij je aankomen.
Logisch dus dat mensen met een Acer bij je komen.
Hij zegt toch al dat hij 50% HP verkoopt en 20% Acer.

En die 20% Acer komt is 85 % van de aantal reparaties.

Het is nou eenmaal een feit dat Acer makkelijk uit elkaar valt.

De accu's en laders van Acer zijn vaak ook van bedroevende kwaliteit, daar besparen ze op.

Bij gebruik merk je niks van de goedkope materialen omdat er gewoon normale hardware in zit maar alle zaken eromheen wordt gewoon zwaar op bespaard.
Ook even in acht nemend dat Acer ongeveer het meest verkochte merk is en dat daarvan dan weer 80% de budgetmodellen zijn he :) Nuance is key in dit soort berichten, maar Acer-flaming is een fenomeen onder ELKE post die Acer in de titel heeft. Succes verder :O
Ik zou het eerder andersom doen. Mijn ervaringen (en die van vele andere) met Acer zijn niet echt goed te noemen, die met Packard Bell wel. Daarnaast bestaat Packard Bell al langer en heeft ook een redelijke naam
Nou hier is het dan weer net andersom hoor ;) Als ik Packard Bell hoor dan gaan alle alarm bellen direct af.
Hier ook.

Als iemand komt met (hardware) problemen in een packard bell pc of laptop, is het eerste dat ik adviseer ook kijk maar uit naar een nieuwe, en dit keer aub geen packard bell.

Acer is ook zeker geen triple A merk, maar het doet de laatste jaren wel zijn best om van dat budget troep imago af te komen.
Zou het niet beter zijn als Acer Packard Bell voor low-end zou gebruiken, Acer voor mid-end en een nieuwe naam voor high-end producten. Acer en PB worden inderdaad vaak gezien als bagger merken (heb er ook alleen maar ellende mee, zelfs een Acer laptop gehad die in de fik vloog TERWIJL HIJ UIT STOND) en dit imago zal denk ik niet snel veranderen.
Sony had dit ook met een serie notebooks, en trust zelfs ooit met desktopvoedingen. Dit zijn wel gewoon componenten die door derde partijen gefabriceerd worden en gewoon ingekocht door de assembleur en weggebouwd worden en overgestickerd..

Low-cost hardware heeft meestal geen of minder intensieve duurtest. Het enige merk wat ik nooit meer ergens binnen wil hebben is Safeway/Sweexx
Het enige merk wat ik nooit meer ergens binnen wil hebben is Safeway/Sweexx
Voeg daar Trust ook aan toe. Leuke merknaam, maar hun crappy shit is zo onbetrouwbaar als de neten. Jaren geleden (in 2003) heb ik op de dag van aankoop een camera van Trust uit het raam gegooid (écht waar!)

Ontopic: Met Acer heb ik tot nu toe nog geen slechte ervaring gehad (gelukkig!), maar met Packard-Bell alleen maar. Wat een vreselijke zooi is dat!

Trust en Packard-Bell zijn voor mij échte "no-no's". Al krijg ik er geld op toe dan wil ik ze nog steeds niet hebben....
Packard Hell heb ik slechte ervaringen mee met desktop. Na verloop van tijd sprongen al mijn transistors open op het moederbord. De meeste onderdelen die erin zaten waren van NEC toendertijd.

Apple daarentegen is ook leuk. De zus van een vriend van mij stuurde hem op ter analyse. Reperatie: 400 euro minimaal. Analyse 80 euro. Zij dacht ik laat reperatie zitten en koop een Imac. Zijn broer was alleen nogal handig. 50 euro aan apple spullen besteld en er zelf ingezet. (hij moest een fractie van toetsenbord afzagen maar daar zie je zelfs niets van!)

Beste waren vroeger vaak de IBM laptops. Die zagen er misschien standaard en niet uit. Maar dat was nog eens kwaliteit vaak. (hoe dat met Lenevo zit weet ik niet?)
Hier een laptop van Lenovo, een B570e, fijn apparaatje, voor mijn dochter. Heb een een review over geschreven. Om kort over te zijn, voor het geld wel een goed systeem. Lenovo levert trouwens nog steeds de al oude Thinkpad lijn, tegen de al oude prijs ;)
Ze hadden het beter andersom kunnen doen denk ik
Juist, dat denk ik ook. Acer staat juist bekend als prijsstunter, terwijl veel mensen Packard Bell zien als mid-end merk. Ik vraag me wel af wat Acer nu met zijn lowbudget eMachines serie notebooks gaat doen. Acer is momenteel de grootste netbookfabrikant, dus ik geloof niet dat ze daar mee stoppen. Zie ook nieuws: Acer houdt vast aan netbooks
Mijn idee ook, maar zoveel mensen zoveel meningen. Voor mij persoonlijk zie ik meer kapotte acer's dan PB. Vooral omdat ze zo ongelofelijk op koeling bezuinigen en dan gaan ze gewoon kapot. Acer en Nvidia is een erg ongelukkig huwelijk, vaak gaan ze al binnen de garantie periode kapot. Dan wordt het wel is waar vervangen (duurt btw vaak veel te lang voordat ij weer terug is) en dan weet je al dat je met aftellen kan gaan beginnen. En ook nog steeds in de nieuwere modellen zie ik geen verbetering.

Er zit totaal geen extra marge op de koeling, het is zo net aan dat een beetje stof in de koeler vaak al funest is.

Bij advies vragen over wat te kiezen is standaard al het antwoord: Geen acer !
Dus als ze die naam nu willen gaan pushen mogen ze aardig hun best gaan doen en ook daadwerkelijk wat aan de kwaliteit gaan doen. Liever minder verschillende modellen en dan goed door ontwikkelde met goed koeling. Beter 1000 leveren van hetzelfde model dan 10 x 100 en alles anders. Het is dan ook goedkoper om toch de prijs laag te houden...
Interessante move, temeer omdat beide merken de reputatie hebben goedkoop te zijn en niet heel veel kwaliteit te bieden. Nou is daar zeker markt voor, maar ik ben benieuwd hoe (en of) Acer dit imago van zich af gaat schudden en mensen ervan overtuigt dat ze beter spul maken dan voorheen.
Ja, ik kan me wel vinden in je reactie lfthert.
Acer heeft nou niet bepaalt een kwalitatief topreputatie en we noemen niet voor niks PB Packard Hell .
Je kan reacties weg modden maar het is gewoon uit de praktijk dat je die dingen tegenkomt.
Grappig om al die reacties over slechte service en kwaliteit te lezen bij elk artikel over Acer. Ik ben dus niet de enige. Ik raad iedereen altijd af Acer te kopen.
Als je bij de MediaMarkt mensen langs de laptops ziet lopen springt Acer er wel altijd uit qua prijs, ik denk dat dat de enige reden is dat ze nog zo goed verkopen. Maar hoe meer mensen ervaring met Acer hebben, hoe meer mensen zullen uitwijken naar een ander merk. Jammer dat Acer niet doorheeft dat ze eigenlijk zo'n slechte naam hebben. Die reputatie kan ze ooit de kop gaan kosten.

[Reactie gewijzigd door aantwerk op 5 juli 2012 10:52]

Raar, bij mij, en ik geloof bij velen, zweeft toch wel de gedachte dat Acer het absolute budgetmerk is als het op laptops aankomt. Het zal ze wel behoorlijk wat moeite kosten om dat imago om te draaien.

Ik denk dat het voor Acer vooral van belang is dat ze hun service flink verhogen willen ze meer premium aanvoelen, d.w.z. snelle service en niet moeilijk doen zolang de klant niet helemaal tevreden is. Zolang ik nog af en toe dat soort verhalen hoor en zolang ze geen goede kwaliteit onderdelen gebruiken denk ik dat ik niet snel een Acer in huis neem.
Hmm Packard Bell wordt dus NOG lower-end dan Acer. Da's dan in elk geval een merk waar ik met een grote boog omheen loop, evenals Acer.

Wellicht had Acer beter kunnen proberen een nieuw premium merk in de markt te zetten ipv Acer, dat de meeste mensen die ik ken associeren met budget meuk, herpositioneren als premium.
Weinig hoop hier voor, Acer heeft terecht de reputatie goedkope zooi gekregen, die werp je niet van je af door de prijs te verdubbelen, dan lijk je gewoon overpriced en kopen zelfs de mensen die bouwkwaliteit niks uit maken je apparaten niet meer.
Denk dat Acer het hier wel moeilijk mee krijgt, aangezien ze nu een markt willen aan boren waar kwaliteit de prijs rechtvaardigt. Laat dat nou net zijn wat Acer niet goed voor elkaar heeft. Al mocht het Acer lukken, dan denk ik nog dat veel mensen die voor een laptop 1000+ uitgeven liever naar een ander merk heen gaat. Puur uit het oogpunt wat ze kwalitatief de laatste 5 jaar hebben neer gezet. Daarbij komt het feit dat de markt van de duurde laptops zijn mensen die vaak niet lukraak de goedkoopste laptop kopen, maar juist onderzoek doen naar het product dat ze willen kopen, en graag iets meer willen betalen voor de kwaliteit.
Acer zit nou ook in een markt waarin de kwaliteit de prijs rechtvaardigt: beide erg laag. Je betaalt weinig en je krijgt ook weinig. Blijkbaar is weinig voor velen genoeg (in elk geval 1 x, daarna zullen ze geen Acer meer kopen).
Dat is nou juist wat ik zeg, in de High end markt komen ze daar niet mee weg. Denk dat ze het moeilijk gaan krijgen omdat soort mensen wat high end koopt van de budget gedachte af te krijgen. Budget markt is de markt van de onwetende die elke euro in dit soort apparatuur te duur vind of simpel weg het niet hebben.

Aan de andere kant, Asrock was 5 jaar geleden ook crap geen mens wou een Asrock moederbord hebben, en als je het wel kocht kreeg je daar vroeg of laat spijt van. Tegenwoordig gaan ze toch lekker mee in de mainstream markt. De stempel crap is er toch echt wel vanaf. Het kan dus wel, maar een moederbord a 50 tot 200 euro of een laptop 700+. Onmogelijk is het niet een flinke uitdaging is het zeker voor Acer

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True