Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 64 reacties, 26.569 views •

Google zou mogelijk naast een 7"-versie ook een tablet met een 10"-scherm op de markt willen brengen, zo blijkt uit bestellingen van schermpanelen. Daarnaast slaagden hackers erin om root op de Nexus-tablet te verkrijgen.

Volgens Digitimes heeft Google 10"-panelen besteld bij AU Optronics en Wintek. Die laatstgenoemde levert al de 7"-schermen die voor de Nexus 7-tablet worden gebruikt. In totaal zou Wintek in de maanden mei, juni en juli een miljoen touchscreens van het zogenaamde ogs-type aanleveren voor de Nexus-tablets. Bij dergelijke panelen worden enkele lagen samengevoegd zodat het paneel dunner wordt. Google heeft zelf nog geen aankondigingen gedaan over een eventuele 10"-tablet, waardoor nog onduidelijk is wat precies de plannen zijn.

Ondertussen zijn hackers er al in geslaagd om de pas uitgebrachte Nexus 7-tablet te rooten, ondanks dat deze nog niet officieel uit is. Volgens RootzWiki, die de methode publiceerde, wordt root verkregen door een aangepaste bootloader te installeren, waarna de welbekende Super SU-app geïnstalleerd moet worden. Hackers slaagden er ook al in om een vroege versie van een Android 4.1-rom te verkrijgen, die op de Galaxy Nexus geïnstalleerd kan worden, maar inmiddels ook al geport is naar andere smartphones.

Googles Nexus 7-tablet is gebaseerd op de Tegra 3-soc van Nvidia en heeft een 7"-scherm met 1280x800 beeldpunten. Er is een kale installatie van Android 4.1 geïnstalleerd, waarmee het apparaat de eerste is met deze Android-versie aan boord. De nieuwe release van het mobiele OS biedt onder andere prestatieverbeteringen en aangepaste notificaties.

Reacties (64)

Reactiefilter:-164061+136+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het probleem met een 10" versie = prijs.

Als men 199$/¤ vraagt voor de 7" versie, zal men waarschijnlijk een duurder bedrag vragen voor de 10" versie ( meer scherm, materiaal, vervoer kost, groter batterij enz ). Gevolg is, dat men zeker 250$/¤ zal komen.

Nu, dit begint dan zeer dicht in de buurt te komen van enkel andere 10" tablets, welke wel meer features hebben ( zoals SD enz ). Zet de focus gelijk, met 16GB vs 16GB, en je eindigt nog dichter bij elkaar kwa prijs.

Als men een 10" voor 199$/¤ kan doen, zoveel te beter, maar men weet dat die kans onrealistische is aangezien we de 7" prijs nu hebben.
Rare redeneringen. De 7" versie biedt veel waar voor je geld, waarom zouden ze dat met een 10" ook niet gewoon kunnen herhalen?

Zoek maar eens op hoeveel je kwijt bent aan een 10" tablet met Tegra 3, IPS scherm en USB aansluiting. Voor ¤400 vind je er bij mijn weten geen (Iconia A510: geen IPS, Transformer 300T: geen USB).

Als ze dus een 10" met Tegra 3 en IPS voor ¤300 op de markt zouden kunnen zetten mag hij nog SD mankeren, geen tablet die erbij in de buurt komt.
"geen tablet die erbij in de buurt komt"

En wat denk je dat er nu zal gebeuren, met de andere fabrikanten? De reden dat ze nog hoge prijzen durven vragen, is gewoon omdat ze een beetje gentlemen agreement met elkaar hebben. Men concurreert niet te zwaar op prijs.

Ik voorzie al dat we binnen x aantal maanden, de eerste grondige prijsdalingen gaan meemaken.

Men zit met a) Google Nexus 7 op de markt, tegen 200 a 250$ b) De Oude Kindle Fire, dat vervangen gaat worden door een meer up to date spec ( ook tegen lage prijs range ).

Neem dan erbij de mogelijke concurrentie van Google Nexus 10...

De prijs van de Tegra3 is aan het dalen geweest, maar is bijna niet ingerekend in de prijzen. Het was de Baas van Nvidia ( Huang ) zelf, dat zei dat tegen de Zomer, we meerdere! 200$ Tegra3 toestellen zouden hebben.

In mijn ogen, is het ontbreken van een SD kaart, meer van belang, zeker op de baan, dan een USB aansluiting. Daarbij, is het gewone usb, of usb host, maakt dik verschil uit.

SD -> 32GB of meer in je vingertips, en je kan makkelijk je data omwisselen met andere SD kaarten. USB ... ja, je kan bepaalde toestellen aansluiten ALS het usb host heeft, maar dat zijn gelinkte zaken. Laatst dat ik bekeken heb, heb je groot deel van de tijd, je tablet in je hand! Nu, de noden verschillen van persoon tot persoon, maar in mijn ogen, is SD een vereiste. Mogelijk heeft men uit plaats of kosten besparing dit niet opgenomen in dit ontwerp.

8GB ... dat is enorm snel vol. Idem met 16GB. 8 / 16GB is goed, als je thuis van een server afhangt via Wifi, ... Maar ga eens reizen, vliegtuig in, ... in een ander land op hotel. Ja, je kan een USB HD gebruiken, maar dan begin je weeral met data te deleten, over kopiëren, op je beperken plaats. Voor de rest, kan je de meeste zaken ook via BT ( keyboard, enz ).

Nu ja, we zullen zien. Geruchten is één ding. Wat het uiteindelijk ook is, Nvidia is de grote winnaar, want er is bijna geen enkel tablets meer dat nu uitkomen zonder de Tegra3. Op 1 of 2 met de Krait, en 1 met de Samsungs eigen Quad Core. Al de rest zit te wachten op die A15's, ... Intussen zit Nvidia grondig de markt in te palmen. Zeker als men nu ook begint met 200$ Tegra3 toestellen.

Persoonlijk vind ik de 7" jammer, en vooral met het dan nog ontbreken van SD.

Update:

USB Host is mogelijk op de Nexus7, maar USB HD mounting is NIET mogelijk. M.a.w, have fun when traveling. Ik hoop dat je genoeg geld hebt, voor internet te betalen in andere landen als je reist, om via de Cloud je spullen binnen te halen. Zie anandtech: http://www.anandtech.com/...usb-storage-not-supported

Extra update:

http://www.tabletzone.org...-powerd-tablet-under-200/

Zou 200$ worden, MET microSD...

[Reactie gewijzigd door Wulfklaue op 30 juni 2012 23:14]

Ik voorzie al dat we binnen x aantal maanden, de eerste grondige prijsdalingen gaan meemaken.
Dat is best aannemelijk, maar dan nog snap ik je denkwijze niet van je vorige post. Je gaat dus uit van de prijs van de Nexus 7, extrapoleert die huidige prijs naar een bepaalde prijs die de Nexus 10 mogelijk nu zou kosten, en vergelijkt vervolgens die huidige prijs met de verlaagde prijs van andere tablets in de toekomst?

Nee, ik herhaal dan toch wat ik zei: als Google een Nexus 7 kan maken aan een zeer scherpe prijs, zie ik niet in waarom ze dat niet met een eventuele Nexus 10 kunnen.

Verder is de discussie over meer storage eigenlijk irrelevant. Het toestel is wat het is. Als je kan leven met 16GB maar zonder SD-kaart, dan heb je hier waarschijnlijk een schitterend toestel aan. Als je SD-kaart een noodzaak vindt, dan koop je hem niet en ga je naar iets anders op zoek?

Persoonlijk ben ik er redelijk van overtuigd dat ik me de Nexus 7 zal aanschaffen. Ik denk zelfs meer dan genoeg te gaan hebben aan de 8GB-variant, maar zal waarschijnlijk toch de 16GB-variant nemen. Films kijken of mijn hele muziekverzameling met me meenemen op deze tablet zegt me weinig. Het meeste dat ik doe is web/cloud-based.

En als ik reis, is films bekijken op een tablet wel het laatste dat in m'n hoofd komt. Hoogstens tijdens een vlucht, maar dan is 16GB wel zat om me wat te entertainen.

Neen, zoals ik het bekijk is dit min of meer het perfecte device voor mij. En ik ben nu ook niet zo'n speciaal type, dus ik vermoed dat er wel meer mensen zo over denken :)

edit: en die Acer A110... dat wordt weer geheid geen IPS-scherm (zelfs in de A510 zit er geen, alsook in de aangekondigde A210) met niet zo'n beste viewing angles. Kijk, extra features zijn leuk, maar het scherm staat voor mij met stip op 1. Non-IPS en ook lagere resolutie dan de Nexus 7, iedereen maakt zijn eigen keuze maar ik pas onmiddellijk zonder dat ik de rest van de specs heb gezien.

edit2: vergeet bij prijsvergelijkingen ook de bouwkwaliteit en gebruikte materialen niet, die mee bepalen hoe het ding in de hand ligt en aanvoelt. Afgaande op de andere Acers in de goedkopere klasses zal dit beduidend minder zijn dan de Nexus (zie maar naar de mini-review op Anandtech).

[Reactie gewijzigd door MatthiasDS op 30 juni 2012 23:45]

Even aanvullen op de discussie rond al dan niet het hebben van een SD slot:
Dit is net een vb van de frontrunning die Google doet. Zij zien SD en dus het lokaal alles meedragen als geen vereiste / oude manier v werken nu je alles connecteerd hebt en uit de cloud haalt.
En laat me daaraan toevoegen vanuit het gebruik zonder SD: helemaal spot on,die SD hoef je niet. 8 of 16 is meer dan voldoende vr 1 dag. En daarna heb je terug wifi.
Maar zeker een interessant onderwerp om over door te discussieren!
Mooi dat er ook een 10" versie komt als de geruchten kloppen. Ik denk dat Google met de Nexus tablet een grote concurrent zal worden tegenover de iPad en de Samsung tablets.
Ik vind de 7" een goede zet van Google, Apple heeft nog steeds geen 7" terwijl aardig wat mensen die wel zouden willen hebben. Voor mij is 10" ook leuker/fijner, met 7" kan je net wat te weinig kwijt op je scherm vind ik.
Vaak is de resolutie bij 2 modellen van 7" en 10" hetzelfde hoor. Het is dan puur de pixelgrootte.
Apple doet niet wat de mensen willen, maar wat zij zelf het beste vinden. Ze staan er ook om bekend weinig aan marketing onderzoeken te doen. Het kan best zijn dat de 7 inch prototypes van Apple (die er vast wel geweest zijn), niet aan hun kwaliteitseisen qua usability doet.
Dat weet ik nog niet zeker, op zich hebben ze een hele goede prijs/kwaliteit verhouding neergezet met de 7" versie, denk ik, dus een 10" versie voor een nette prijs is uiteraard meer dan welkom. Kans bestaat dat door de lagere prijsstelling klaten misschien geneigd zijn het product niet te kopen, omdat het minder "premium" lijkt of dat klanten wantrouwig zijn omdat er misschien een addertje onder het gras schuilt met die prijs.
De iPad 2 16 gig is aardig scherp geprijsd voor 370 euro als je beetje zoekt.

Willen ze daar mee concurreren zullen ze toch echt een zeer scherpe prijs neer moeten zetten..
Je praat over de de helft in prijs met beter specs.
De ipad2 is van de vorige generatie.
Ik laat dan maar in het midden of je iOS of Android wil.

Ik hoef niet echt na te denken of ik 2 Nexussen wil of 1 iPad 2 van vorig jaar.
Alleen vergeet je dat de iPad steeds een generatie voor ligt op de rest. De meeste Android-tablets kunnen niet tippen aan de iPad2. ¤370 is zeer scherp geprijsd voor een kwaliteitstablet. Dat is ook de reden dat Android in de tablet markt geen poot aan de grond krijgt. We zien de interesse van fabrikanten ook afnemen. LG heeft zich al teruggetrokken, Nokia begint er niet aan. HP wil geen Windows RT tablet brengen. Na het aanvankelijke optimisme worden fabrikanten steeds voorzichtiger. Logisch, er gaat een hoop ontwikkelingskosten inzitten maar de verkochte aantallen zijn erg mager. En beter zal het ook niet worden, want dan zal Apple echt niet te beroerd om de prijs nog wat verder te laten zakken en ze wederom in de rode cijfers te laten belanden. Apple zal er voor zorgen dat er voor de anderen niets te verdienen is, Apple dicteert deze markt.

Dat is de reden dat wij nu zien dat Google en Microsoft zelf maar met tablets gaan komen. De enige die ik een echt succes zou willen noemen buiten de iPad is de Amazon Kindle Fire. Maar dat is een sponsorde tablet die profiteert van een hele slimme bundelverkoop. Daar heeft Google zo goed als niets aan en is eerder een concurrent voor ze.

Je kan zeggen wat je wilt, maar Apple is de enige die alles goed voor elkaar heeft, het product, de appstore, de content, het sluit allemaal naadloos aaneen en de prijs is laag te noemen. Want wie had ooit verwacht dat een tablet onder prijs van de smartphone zou duiken? Geen een fabrikant was daar op voorbereid. Ze dachten allemaal onder de prijs van Apple door te kunnen gaan om zo het gemis op andere gebieden te compenseren. De iPad biedt het meeste value for money en dan moet je niet alleen kijken naar het apparaat, maar ook alles eromheen. Cutting edge technologie voor ¤500 is een koopje, kijk eens wat ordinaire zo goed als uitontwikkelde laptop moet kosten.

Ik ben erg content met mijn 7" Playbook, maar als ik nog eens een 10" ga kopen dan wordt dat zeker een iPad en geen Android of W8. De iPad wordt gewoon de standaard in de tabletmarkt, daar gaan Microsoft en Google niet meer tussenkomen. Net zo als het de andere fabrikanten nimmer gelukt is om de iPod te onttronen. Android zal op de smartphone doorgroeien maar de tablet profiteert daar niet van. De consument hecht nauwelijks waarde aan systeem overeenkomsten, voor hem zijn het gewoon op zichzelf staande producten. hij kijkt gewoon wat het meeste value for money biedt.

Bij de iPhone nam Apple nog genoegen met het hoge segment waar ze traditioneel verblijven, maar ik denk dat ze achteraf wel spijt hebben gehad dat ze niet agressiever de markt hebben bewerkt. Bij de iPad hebben ze die fout duidelijk niet gemaakt. Daar hebben ze hun voorsprong gebruikt om de prijs laag te houden en de markt te blijven domineren en ze spenderen hopen geld om een voorsprong vast te houden. Daar kunnen de andere fabrikanten met veel lagere omzetten en ontwikkelingsbudgetten gewoon niet tegenop. Ze zijn gedoemd om op afstand te volgen en dat weten ze.

Het enige gevaar voor de iPad gaat op termijn uit van Samsung en het is niet voor niets dat Apple een keiharde patentstrijd voert om te voorkomen dat Samsung Apples ideeën al te gemakkelijk kopieert. Over een paar jaar zal de innovatie een stuk minder zijn, maar dan zal ook de koek ook voor een groot stuk verdeeld zijn en dan zal Apple de de facto marktleider zijn, zoals Microsoft dat is op de PC. Als een fabrikant zijn dingen goed voor elkaar heeft wordt er niet meer zo snel geswitcht. Want niemand gaat een beter systeem maken dan IOS, het kan aardig in de buurt komen, maar beter? Echt niet, daarvoor is de hele operatie van Apple veel te gepolijst. Daarom is het een race tegen de tijd, zodra de massa gekozen heeft is, verandert er niet veel meer.

Eigenlijk ligt de uitkomst nu al vast. Apple en Google worden marktleider op tablet en smartphone markt, en tweede op elkaars markt, MS speelt geen rol van betekenis. Eigenlijk wat we op de PC-markt ook zien met MS en Apple. Het paradoxale is dat hoe groter de markt, hoe minder ruimte er is voor competitie. Alle ontwikkelingen die we de afgelopen twee jaar gezien hebben wijzen in die richting. En naarmate de marktpenetratie toeneemt wordt, verandert dit in zekerheid. Daarom kunnen fanboys rustig ophouden met oorlog voeren, de kaarten zijn geschud en gedeeld. De succesjes zijn slechts in de marge.

Maar kijk naar de grote bewegingen. MS, Nokia en RIM die blijven inleveren. Android dat maar door blijft groeien op de smartphone markt en Apple die maar doorgroeit op de tabletmarkt. Apple doet zijn best met zijn iPhone een goede tweede plek te veroveren en Google met Android op de tabletmarkt. De rest zijn figuranten geworden.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 1 juli 2012 12:37]

Je redeneert vanuit een marketing perspectief, natuurlijk wint de iPad dan.

Een tweaker zal gewoon kijken naar wat bij hem past. En ik kan je 1 ding vertellen, er zijn genoeg mensen die Android prefereren.
Voor mij zijn tablet apps en het media aanbod van Apple niet zo relevant, ik download alles zelf liever. En de extra connectiviteit is heel erg welkom (Nexus 7 scoort niet hoog op dit gebied).
Je hele post is doorspekt van aannames en meningen. Jij vindt persoonlijk misschien dat het Apple ecosysteem goed werkt, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een iPad thuis via werk, maar ga een Nexus 7 aanschaffen zodra ze hier in Nederland te koop zijn. Dit omdat ik iOS gewoon niet lekker vind werken.

Het is te stellen dat iOS goed draait en de iPad 2 nog mee kan komen met nieuwere tablets, maar veel meer dan dat kan ik persoonlijk niet noemen.

Het is allemaal een kwestie van smaak en er zijn genoeg Android tablets op de markt die even goed zijn als een iPad en qua prijs gelijk zijn.
Strekking van je verhaal over het verleden tot nu kan ik redelijk beamen. Maar ik mis een grote speler: ASUS. Daarnaast is je toekomst visie wel erg beperkt. Ik denk dat je MS, nog niet mag uitschakelen tot een marge speler. MS heeft in het verleden bewezen erg goed terug te kunnen komen uit een schijnbaar verloren positie. Misschien dat MS Tablet 8 wel goed uit de verf komt, en weer een nieuwe golf van vernieuwing los barst.

Laat Apple maar effe achterover leunen...
Lang verhaal met allerlei aannames. Nu nog even wat bronnen weerleggen.
Denk iets in de richting van 240-250 dollar voor de 10", misschien nog wel iets minder. Dat is heel wat minder dan 370 euro, al reken je dollar = euro. En als je goed zoekt heb je wellicht nog iets goedkoper, die 199 dollar is volgens mijn een adviesprijs en niet de bodemprijs voor grote ketens en webshops.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 30 juni 2012 16:22]

Google maakt niets winst op de Nexus. Ze zijn zo radeloos omdat Android maar niet wil doorbreken in de tablet markt dat ze er zelfs geld bij opleggen. Of die strategie zal werken valt nog te zien want er valt ook amper geld te verdienen met content.

You Can’t Beat the iPad Just by Losing Money
De Kindle Fire heeft bewezen dat een dergelijke strategie goed uit kan pakken. De Kindle Fire was dan ook erg succesvol voor Amazon en de Nexus 7 is daar ook op gebaseerd.
Het valt nog te zien of de Nexus 7 een even groot of groter succes dan de Kindle Fire kan worden, maar ik ben er van overtuigd dat het Google wel gaat lukken.

Redenen:
- Google heeft een ENORM budget dat ze al hebben bewezen met verschillende experimenten als Google Glass en hun grote assortiment aan bèta producten. Ze hebben dus ook zeker het geld voor de investering op korte termijn en ookal als de Nexus 7 een flop wordt zal het niet veel kwaad opleveren voor Google op korte termijn (natuurlijk wel op lange termijn ivm met hun positie op de tablet markt maar dat is een ander verhaal.)
- Wat je zegt over dat Google geld in elke Nexus 7 steekt en bij elke tablet dus verlies maakt klopt niet. Ze verkopen het voor de kost prijs. Het ergste scenario is dus dat ze geen winst maken, maar of ze ook verlies maken lijkt me sterk. Zelfs als hun klanten niet tot weinig geld in de Play store besteden zal Google geld verdienen aan de advertenties van hun andere diensten.
- De Nexus 7 biedt érg veel voor weinig geld: een tegra 3 processor, een boven gemiddeld scherm, goede bouw kwaliteit, snelle updates van Google, een boven gemiddelde speaker. Dit zie je nergens anders terug voor dezelfde prijs.
- Google zal nog even geen concurrentie van andere fabrikanten onder vinden. Geen andere fabrikant kan een een dergelijke tablet als de Nexus 7 leveren voor dezelfde prijs. Dit komt omdat Google goede relaties heeft met andere fabrikanten (ASUS) en hun geld kunnen verdienen aan de Play store. Een Een fabrikant als Samsung zou niet hetzelfde kunnen doen, omdat Samsung geen geld verdient aan de Play store en ze hebben niet de developer support om een dergelijk model op te zetten. Natuurlijk kan een fabrikant als Amazon dit wel, zoals we met de Kindle Fire hebben gezien, maar ik denk niet dat ze kunnen concurreren met de Nexus omdat Google een groter budget hebben voor zulke dingen en betere hardware kunnen leveren (de Kindle Fire was niks bijzonders op gebied van hardware).
- De Nexus 7 is een Nexus device. Dat betekent dat hij makkelijk makkelijke rooten is en dus veel developer support zal krijgen. Dus zelfs áls het een flop onder de consumenten wordt dan zal het waarschijnlijk nog een succes onder ons, de tweakers, aorden.

Kortom; het lijkt me érg sterk dat de Nexus 7 géén succes wordt.
De eerste paar maanden was de Kindle Fire "hot" (pun intended). Erna zouden de verkopen in elkaar gezakt zijn. Dus ik weet het niet, als ze hun markt niet verbreden en enkel aanbieden in de VS denk ik dat ze dezelfde toer op zouden kunnen gaan dan de Fire

[Reactie gewijzigd door Genicus op 1 juli 2012 11:02]

Jij hebt jaren lang bij de boekhouding van Google gewerkt hoor ik al.
Er zijn 10tallen bedrijven die met nog minder winst maken.
360 miljoen Android registraties per jaar zou ik niet radeloos willen noemen.
Misschien kun je je vrij ondoordachte opmerking in stilte nog eens heroverwegen.
Als die 10" versie ook nog een leuke prijs heeft, kan het een groot succes worden. 7" vind ik net zo'n maatje wat tussen een smartphone en tablet in zit en het net niet is.

En ook natuurlijk er voor zorgen dat alle nieuwe Playstore onderdelen ook in Nederland beschikbaar zijn.

[Reactie gewijzigd door MegaTronics op 30 juni 2012 13:19]

7" is volgens mij precies goed, past net in je zak. Maar het lijkt tegenwoordig soms alsof mensen steeds grotere spullen willen hebben, om iets anders te compenseren lijkt het wel..... ;) :+
7" is precies goed? Een tablet moet geen oversized telefoon zijn naar mijn idee. Heb liever een leuke telefoon die je overal meeneemt met een 10" tablet voor thuis dan een 7" tablet die net zon beetje past in je broek. Ook al vraag ik me af hoe praktisch dat überhaupt zit als je bepaalde beroepen uitoefent... ;)
Dat vind ik juist wel. Een telefoon is mij net wat te klein om fatsoenlijk op te werken, en een 7" scherm met een fatsoenlijke resolutie lost dat mooi op zonder de mobiliteit te beïnvloeden.

10" beperkt dan ook meteen de mobiliteit, gezien je dan toch weer een tas nodig hebt en je een 10" tablet ook niet echt meer zomaar uit je zak trekt.
7" is precies goed?
Tjah, de een is het ermee eens en de ander snapt er geen zak van. Dat zal blijven. Maar ik denk dat genoeg mensen het met mij eens zijn om voldoende markt voor 7" tablets te creëeren. Voor de rest zijn er dan nog steeds 10" tablets, waar ik dan weer andere dingen mee doe.
Denk dat alle tablets als gadgets gezien worden. En dus speelgoed.
Voor serieus werken moet je toch echt naar een laptop en dan nog het liefst met losse muis en toetsenbord.
Als tablet maat vind ik 7" de ideale maat. Licht, handelbaar en nog enigszins portable.
10" is gewoonweg te zwaar en te lomp.
Dat ligt er ook maar net aan wat je onder serieus werk verstaat (ook al impliceer je dat wel). Dossiers van patenten lezen, handleidingen van pompen bij je hebben, wetboeken makkelijk in kunnen zoeken, snel (maar vooral kort) op zaken reageren en zo is er nog wel meer te verzinnen. Een tablet is (zeker zonder fysiek toetsenbord, muis vind ik niet nodig? Ligt weer aan je toepassingen) geen apparaat om lange stukken op te typen, maar om content door te nemen, lezen, op te zoeken, aan te melden etc. Is hij zeker geschikt en dat kan ook onder serieus werk vallen, makkelijk zelfs.
Nee, groter werkt en kijkt makkelijker. De gepriegel en getuur op kleine schermpjes is toch niets. Bij een desktop pc gebruik je toch ook geen 10/12-inch scherm meer?
Niet elke tablet is bedoelt voor in de broekzak of om sowieso mee te nemen.
Ik vraag me altijd af hoe mensen met een 7" in hun broek lopen, laat staan zitten. Ik vind een phone van ruim 4" al niet prettig. Hete past wel maar zit voor geen meter.
Persoonlijk zit ik te wachten op nog grotere tablets; beetje tijdschrift formaat.
Mijn computer scherm staat dan ook op een statief op mijn bureau en ik moet me enigzins voorbereiden om dat ding te verplaatsen. Bovendien werk ik met een computer compleet anders dan met een tablet. Met een tablet doe ik kleine administratieve, sociale en entertaining zaken, terwijl ik op mijn PC echt 'werk'.

Een tablet moet ook mobiel zijn, opzijnminst voor binnenshuis. Je moet het bovendien kunnen vasthouden, iets wat je met je computermonitor doorgaans ook niet doet. Omdat klaar te spelen heb je dus een aantal limieten, waar grootte en gewicht onder vallen.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 30 juni 2012 15:31]

Offtopic: I see what you did there :+

Ontopic: We moeten maar afwachten. Prijs en content zullen een grote rol gaan spelen bij de populariteit van de Nexus 10 in NL (content trouwens ook bij de 7")

[Reactie gewijzigd door tobitronics op 30 juni 2012 13:27]

7inch gaat ook echt niet in jouw broekzak passen hoor xd
7" past prima in de meeste broeken hoor, zelfs inclusief hoes. Toegeven, echt comfortabel lopen en zitten lukt niet meer, maar het is absoluut mogelijk. Overigens is 7" voor de meeste toepassingen groot genoeg, ik heb ook een 7" tablet en die bevalt verder prima.
hahaha, 7" in je broek?
Grapjas.
7 inch past inderdaad in je broek ja, het past dus.

Dat het niet comfortabel is is iets anders, maar je moet niet gaan doen alsof mensen hier onzin lopen te verkondigen als je zelf de feiten niet kent.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het effectief past O-) Comfortabel is het niet echt, maar het past wel degelijk :)
7 inch wel, dat is de limit, ik heb een 7 inch ereader. Gisteren wou ik een galaxy tab 7.7 getest, die ging echt niet in mijn zakken. Bestelling geannuleerd en ook totaal van gedacht veranderd. Mijn voorschot houden ze, ik heb hen gezegd dat ze mij een Samsung Note 2 mogen bestellen als die uitkomt. Mijn favoriete sites hebben toch allemaal apps, een tablet had ik dus eigenlijk niet nodig.

Hopelijk wordt het echt 5.5 inch! :)

Sorry, compleet OT :|
De bezel is natuurlijk ook van belang. 7" is de grootte van het scherm, en daar zit toch nog een behoorlijke rand omheen bij de Nexus 7. Als die rand smaller kan, kan het scherm natuurlijk ook groter zonder dat de totale grootte van de tablets veranderd.
idd voor 7" loop ik ook niet echt warm. een 10" inch van google, het kan maarzo wat worden :)
Kom maar op met 10".

7" en 10" hebben beiden hun voor- en nadelen maar voor mij persoonlijk lijkt mij 10" fijner (gebruik 'm toch alleen thuis en voor m'n moeder kan het ook wel leuk zijn zo'n ding; en dan lijkt me 7" niets). Dus als Google zo beide varianten gaat aanbieden is er voor elk wat wils.

Laten we zeggen dat een 10" variant zo'n ¤300 gaat kosten hier, voor dat geld heb je nu (in dit schermformaat) een Galaxy Tab of Motorola Xoom en die hebben de mindere Tegra 2 processor.
(En natuurlijk geen stock - up to date - Android ;) )

Ben benieuwd. De Nexus tablet ziet er erg netjes uit dus een relatief voordelige 10" variant zou mij zo maar over de streep kunnen trekken. Een tablet is voor mij nog steeds een leuk extra waar ik geen vele honderen euro's voor uit wil trekken, bovendien is het Android en dat biedt voor mij ook weer veel voordelen (alleen al het gebruik van USB-poorten op Android tablets). Want de Nexus 7 ondersteunt toch ook USB-OTG?

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 30 juni 2012 13:30]

Voor mijn gevoel is een 7 incher mooi om mee te nemen, en een 10 incher mooi voor thuis. Ik denk wel dat die 10 inch tablet er komt. Het is niet meer dan logisch. Zo kunnen ze voor een goede prijs de gehele markt bedienen. Hij zal wel 300 kosten. maar ik hoop op 250 -275. Dan zou ik er zeker een aanschaffen als hij snel uitkomt in NL.
10-inch is een prima plan. Daarnaast is een Google tablet ook een uitkomst. Meestal brengen fabrikanten voor elke Android update een nieuwe tablet met dezelfde (hardware) specs uit.

Als je een Nexus tablet hebt, kunt je deze gewoon zoals met een Nexus telefoon (mits niet verboden) van de nieuwste Android versie voorzien. Lijkt me ideaal. Nou ja, eigenlijk is dat eindelijk hetzelfde als hoe Microsoft en Apple het doen.
met 4.1 tabblets van google maken ze zeker kans. apple en windows phone. krijgen koekje van eigen deeg. ik heb zeker interesse in google tablets. :9
Google zal voornamelijk aan de software moeten werken. Weet je waar bv Google maps het mooiste er op uit ziet? Op een ipad 8)7 , met het omkrullende halfdoorzichtige instellingblad. Op mijn Nexus is dat een uitermate saai zwart-wit(!) gehoekt menu met duffe zwart-wit icoontjes. Lijkt wel of ik een lightweight desktopmanager uit Debian 3.0 of mijn oude Palm in handen heb. Bekijk de instellingen bij een iPad. Het ziet er kleurig maar strak uit. Alle zaken zijn per app gegroepeerd in te stellen. Op mijn Nexus is het saai om eens de instellingen te bekijken. Menu koppen, instellingen zelf, sub menus. Oersaai zwart-wit. Het is niet duidelijk vormgegeven wat nu wat is. Aan dit soort zaken schort het gewoon. Google moet Android serieus aanpakken. Huur een paar echte toppers in op design en zorg dat het geheel een buitengewoon visueel spectakel wordt wat mensen graag aan vrienden willen laten zien. Qua hardware gelijk een paar grenzen verleggen: bv 256 GB geheugen, 3D mogelijkheden scherm en wellicht een kinect achtige toepassing. Connectiviteit, en dat uiteraard draadloos, is het toverwoord. Dus tegelijkertijd een Google TV achtige apparaat (a la Apple TV) met automatische connectie/configuratie of bijvoorbeeld een Google NAS... Kom op, niet blijven hangen in het standaard touchschermpje met 16 GB. Dat was 2 jaar geleden...
Ik denk dat velen hierop zaten te wachten. Ik ook bijvoorbeeld want als ik deze over een jaartje ofzo koop, dan zou ik toch voor de 10" gaan. Nu heb ik de Qware pro 3 7" en het is altijd leuker als het scherm wat groter is.
Mathias Duarte zei in een interview met The Verge dat 7" de ideale screensize is voor een tablet. Ik geloof er dus niks van
Qua stripboekliefhebber is 7" veel te weinig (10 eigenlijk ook)
Wat ik wel zie is dat mensen reageren alsof die google Tablet een bestaand product is!
ik merkt zelfs een soort "hail, de verlosser" alsof google de nieuwe Steve Jobs is!
En dat is dus niet zo, het is aangekondigd, tegen 199 euro voor een vrij minimaal systeem,
het is nergens in zowel de US als de EUR winkels ergens te koop!
tegen de tijd dat je het kan kopen in een NL winkel is het ruim verouderd!

[Reactie gewijzigd door 83718 op 30 juni 2012 13:56]

tegen de tijd dat je het kan kopen in een NL winkel is het ruim verouderd!
Zo, dus jij weet wanneer hij in NL te koop zal zijn? Interessant, wat is de datum dan?

Half juli is hij verkrijgbaar in US en UK, dat is nog 2 weken. Het product "bestaat" dus wel degelijk. En de prijs zal binnen 2 weken nog altijd zeer voordelig zijn voor wat je krijgt.
10" is ongeveer een a4... is dat niet t normale formaat van een stripboek?
het scherm van de iPad is nog niet eens zo breed als een A4tje dus een scherm met normale 16:9 verhouding is zeker te smal, en waarschijnlijk ook te kort.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True