Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 169 reacties, 92.446 views •

Zaterdag legt Aldi een nieuwe Medion Lifetab-tablet in de schappen. De tablet heeft Android 4.0 aan boord, beschikt over 16GB aan opslag en en heeft een ips-scherm met een beelddiagonaal van 9,7". De tablet gaat 300 euro kosten.

De Medion Lifetab MD99200 is vanaf zaterdag te koop in alle Aldi-filialen, heeft de winkelier bekendgemaakt. Voor de tablet moet 300 euro worden afgetikt; in ruil voor dat geldbedrag krijgen kopers een tablet van 24,7 bij 18,5 centimeter en een dikte van 8,9 millimeter. De tablet weegt 580 gram en heeft een ips-scherm van 9,7 inch aan boord, dat een resolutie van 1024x768 pixels kan weergeven.

De tablet heeft Android-versie 4.0 aan boord; totdat versie 4.1 met codenaam Jellybean volgende maand verschijnt, is dat de nieuwste Android-versie. Het apparaat beschikt over 16GB aan interne opslag; daar kan nog eens maximaal 16GB aan toe worden gevoegd met een microsd-kaart. De aanwezige OMAP 4430-processor is van Texas Instruments, die op 1GHZ zijn werk doet.

Medion belooft dat de accu van het apparaat het maximaal tien uur uithoudt. Verder beschikt de tablet over wifi-n, ingangen voor microusb- en microhdmi en een gps-sensor. Ook belooft Medion een goede geluidskwaliteit, dankzij twee luidsprekers en twee heuse subwoofers, en is er toegang tot Googles Play Store.

Verder is er usb-host-functionaliteit aanwezig. Hierdoor kunnen toetsenborden worden aangesloten en kan informatie van en naar usb-sticks worden gelezen en geschreven.

Medion Lifetab Md99200

Reacties (169)

Reactiefilter:-11690160+175+25+31
Ik betaal geen 300 euro voor 1024*768 op 9,7 inch, scherm is een primaire spec, en deze spec is niet goed.

Right... downmod me maar uit automatisme omdat het een first post is

Ik vermoed dat 9 van de 10 tweakers bij het lezen van1024*768 precies hetzelfde denken. (i.c.m met 300,-)

Genoeg tablets met gelijkende specs voor rond de 150 euro, misschien net iets minder goed afgewerkt, en geen 'subwoofer' maar voor die 150 euro verschil verwacht je dan ook meteen iets beters, zeker als je te maken hebt met een merk als medion verwacht je een scherpe prijs voor de aangeboden specs, en met 300,- kom je daar niet eens bij in de buurt getuige de alternatieven.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29 juni 2012 19:48]

Ja, je geeft goed aan waarom de iPad 1 en 2 zo enorm faalden.

Overigens zou ik het niet betalen omdat de meest recente Galaxy Tab erg in de buurt zit qua prijs. Echter heeft die wat beters in huis dan de OMAP 4430.
De nokia n95 was een groot succes, en koste 550 euro. Neem jij vandaag genoegen met een telefoon met hetzelfde scherm waar je vervolgens 400 euro voor neer moet tellen?

Probleem is dat als je dan toch budget wilt hebben (tegenwoordig is 9,7 inch 1024*768 een budget spec ja) je er dan ook meteen een budget prijs voor wilt betalen, en dat is 300 euro simpelweg niet.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29 juni 2012 19:28]

De iPad 2 verkoopt anders nog steeds aardig hoor, en ik zie ook niet in waarom dat nu opeens een slechte tablet is. Overigens is die tablet al redelijk in prijs gedaald sinds de iPad 3 is uitgekomen. In de pricewatch staat deze ook nog op een nette 7de plek qua populariteit. En die is nog wat duurder. Dit is al redelijk budget.

Je moet ook begrijpen dat een hogere resolutie de processor ook meer belast ,en dat deze dus ook duurder wordt. Als je voor 300¤ een tablet wilt met een hoge resolutie die ook nog eens fijn werkt en snel reageert (lees: snelle CPU) dan heb je denk ik simpelweg te hoge eisen.
er komt er eentje aan, die een hogere resolutie heeft en een kleinere ruimte om alles in te stoppen(nexus 7), en die kost maar 200, dus het zou mogelijk moeten zijn
Er komt ook een nexus 10 waarschijnlijk, ook voor een spotprijs waarschijnlijk :)
Sorry, ik zou graag een google branded tablet hebben. Al is het alleen maar vanwege de snelle updates. Maar geen SD-card is een dealbreaker.
Helemaal mee eens, helaas. De Nexus 7 is precies wat ik van een tablet verwacht, behalve het ontbreken van een micro SD slot
Het is bij google de bedoeling dat je zo veel mogelijk op de cloud gooit, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Al is het als je even niet op de wifi kan dan ook wel een nutteloos ding.
Het is bij google de bedoeling dat je zo veel mogelijk op de cloud gooit, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Dat is mooi dat google dat wil, maar een fabrikant moet zich aanpassen aan de wensen van de klant, niet andersom. Dus als fabrikant maar geen SD slot inbouwen om zo de klant te dwingen de cloud te gebruiken is behoorlijk not done imo. En het is niet alsof ze niet weten dat mensen SD willen. Het ontbreken ervan was juist een groot punt van kritiek op de eerste ipad.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op 1 juli 2012 16:25]

Sorry, ik zou graag een google branded tablet hebben. Al is het alleen maar vanwege de snelle updates. Maar geen SD-card is een dealbreaker.
Daarom had ik een paar maanden geleden ook gekozen voor de Samsuns Galaxy Nexus. ICS zonder opsmuk en snelle updates. Nou vergeet dat laatste maar. Ik bezit toevallig een Nexus-model (yakjuxw) dat via Samsung geupdate moet worden. En toch is de telefoon Google branded...
Dat maakt niks uit. Jij zal als eerste je updates ota of via kiea krijgen. Omdat je een google.branded hebt.

Dus waar the hell heb jij het over???

Anders gebruik je toch de desktop.software van google? Juist.
Dus nee vergeet dat laatste masr niet en denk aub een klein beetje na
Is het al bekend of hij wel gewoon usb host functionaliteit gaat hebben? In tegenstelling tot wat de poster hier zegt is dat toch niet zo ongewoon bij (android) tablets (dat Samsung nou zo nodig op Apple moet lijken dat ze ook de nadelen overnemen...) dus ik hoop dat dat bij de nexus ook gewoon mogelijk gaat zijn. In dat geval zet je je films en zo gewoon op een USB stick of zelfs portable schijfje, dan zie ik niet in hoe 16 of zelfs 8 GB echt een probleem zou worden.

edit: Hmm, helaas niet native:
I've asked for further clarification about what USB-OTG functionality is supported. Using a mouse and keyboard will be supported, and I saw Google using an ethernet to USB adapter over USB-OTG as well. Unfortunately I found out that mounting USB storage will not be supported natively. In addition MHL is not supported.
http://www.anandtech.com/...oogle-nexus-7-mini-review
Maar goed, daar zal wel omheen te werken zijn... jammer alleen dat ze het standaard niet enablen.
@frankbuurlage: Ja ja, Apple kan ook alles, wie had het over hun? Daarnaast moet je volgens mij bij Apple dan toch eerst de boel van de externe naar je interne storage kopiëren (importeren, je hebt toch over de camera connection kit?). Bij android speel je het gewoon meteen af.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 30 juni 2012 11:47]

Je krijgt voor 300 euro meer dan medion nu aanbied, en van medion verwacht je over het algemeen een scherpe prijs, omdat je nu hetzelfde krijgt als de andere budget aanbieders aanbieden voor de helft van die prijs, is het gegrond te stellen dat je voor 300 euro weinig krijgt.

Bij de ipad2 betaal je niet voor specs, maar voor het merk. Mensen kopen dat ding niet voor welke cpu erin zit of welk scherm, maar omdat ze een ipad willen hebben. Dit heeft medion niet dus is er niks dat de 300 euro rechtvaardigd.

@ dmystic hierboven: niet alleen heeft die nexus 7 een hogere resolutie maar ook een quadcore tegra 3, voor maar 199 usd (185 euro of iets dergelijks inclusief de import kosten, misschien 199,- als google ook in NL gaat leveren,)

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29 juni 2012 19:45]

In tegenstelling tot overige Apple producten zijn de Apple tablets zeer scherp geprijsd. Er zijn maar weinig tablets die meer/hetzelfde bieden voor minder geld.
De Apple tablets zijn hoog geprijsd. Maar omdat het een luxe en statusproduct is komen ze ermee weg. Wees maar zeker dat Apple winst maakt.

Je idee van "scherp geprijsd" komt volgens mij omdat andere fabrikanten
1) wel willen meesurfen op de tablethype
2) qua imago en software/media-aanbod niet op kunnen tegen Apple. Op enkele uitzonderingen na, die verdienstelijke pogingen (!) doen.
3) in de verste verte al niet aan de productievolumes als Apple geraken en de processor moeten inkopen, waardoor de kostprijs om te beginnen al hoger ligt.
4) gezien het feit dat ze er wat aan verdienen er de prijs zo lang mogelijk hoog willen houden. Liefst in de buurt van Apple, aangezien genoeg consumenten bereid zijn zoveel geld aan een tablet uit te geven.
Ben niet zo into tablets, maar weet wel dat Samsung ook een behoorlijk grote CPU (ARM) fabrikant is, dus even gewikipediaat:
The Galaxy Tab has a 7-inch (180 mm) TFT-LCD touchscreen, Wi-Fi capability, a 1.0 GHz ARM Cortex-A8 Samsung Exynos 3110 (code-named "Hummingbird") processor
Samsung is een aardige tablet concurrent volgens mij.

En 90% van de onderdelen van Apple komen ook gewoon bij derden vandaan. Ik ken overigens genoeg mensen met Android tablets die ik niet heb horen klagen over het software-aanbod...
De SoC die Apple in de Ipad 2 en Iphone4s, de Apple A5, wordt door samsung geproduceerd. Wat je zegt klopt dus, ze maken behoorlijk wat ARM processoren.
Voor meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5
Ik ken overigens genoeg mensen met Android tablets die ik niet heb horen klagen over het software-aanbod...
Nee, volgens mij zijn mensen niet in staat mi;joenen apps door te werken, ze kiezen gewoon een app uit de bovenste 50? 100?, de rest kun je zien als vervuiling van de play store. Dus apple heeft wel meer apps , maar het heeft geen aanvullende waarde, helemaal niets.
Gebruikers kijken er toch niet naar.
100%, Apple maakt geen hardware zelf.
Qua software wil ik je wel gelijk geven, Apple hoeft immers maar voor een enkele chip software te programmeren, maar kwa media-aanbod is android apple toch al ver voorbij.
Het imago ligt aan de koper, Apple is gewoon erg hip atm, 3 jaar terug was je nog een 'nerd' als je een htc touch pro (zegmaarwat) had. Apple heeft het als het ware aantrekkelijk gemaakt om een geek te zijn. Maar ik heb nooit om de mening van zulke mensen gegeven, die met iedere rage meelopen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, voor ik weer Apple-fans op mijn dak krijg die mij ongefundeerd gaan beledigen.
Apple tablets hoog geprijsd?

Waarom wordt dan voortdurend gezegd dat dit nu juist niet het geval is.
Sterker nog het tegendeel wordt altijd beweerd. Of zijn al die reviewers van gerenommeerde sites achterlijk?
De vermoedelijk zelfde tablet kost idd. maar 149 euro per stuk als je hem zelf koopt (zonder BTW, want die betaal je toch nooit omdat die Chinezen altijd op-pennen dat het een cadeautje van minder dan 25 Euro is).

BTW toevoegen en quantumkorting a 20% is een kostprijs voor Aldi van 165 euro per stuk.

Zelfs als er 20% kapot gaan in de garantie / teruggebracht worden, nog steeds 80 euro winst per stuk.

Zelf kopen (gratis verzenden) kan o.a. hier: www.pandawill.com/smartq-...re-hdmi-debut-p61092.html

[Reactie gewijzigd door kidde op 29 juni 2012 20:02]

Dit is absoluut niet dezelfde tablet :p
Er zit geen GPS op, een kleiner scherm, TFT in plaats van IPS scherm, maar 4GB aan opslaggeheugen en ik gok geen USB host.

[Reactie gewijzigd door job_h op 29 juni 2012 21:05]

je weet dat ips ook tft is? vermoedelijk bedoel je tn (wat ook tft is, wat vervolgens weer onder de lcd paraplu valt ;)
Jup, bedoelde inderdaad TN. Maar als ik TFT lees denk ik automatisch TN :p
Als het geen TN is zet de fabrikant het er wel bij denk ik.
Mijn excuses.

[Reactie gewijzigd door job_h op 29 juni 2012 23:49]

Klopt, je zat er een eindje van af, maar dit is er eentje die nog dichter in de buurt komt, voor ¤157,47
http://www.chinavasion.co...b-8000mah-battery-wifi-n/

Nadeel:
- Iets lagere resolutie (1024x768)
- Niet die 2 speakers en 2 subwoofers

Voordeel:
Ondersteund tot 32GB aan extra geheugen

Heeft zelfs de usb host.

[Reactie gewijzigd door kameleon20 op 30 juni 2012 01:10]

Jij bent er rap bij - dat ding is gisteren uitgekomen!
Resolutie is overigens 1024x720
De tijd dat Medion (en dus Aldi) goed bezig was in NL ligt al 2 jaar achter ons,
zowel qua computers e.a. als gewone spullen is de Aldi onderhand duurder dan b.v. computerland/mycom/de Hema! (zelfs qua dagelijkse boodschappen is de Aldi onderhand niet meer concurrerend. Het zijn meestal onderbezette winkels, kopen uit dozen, een vreselijke troep,heel erg lang in de rij, tegen gewoon algemene Dirk e.a. prijzen)
Vroegah liep ik minstens 1x per week even de Aldi in, onderhand alleen nog af en toe, om te kijken of hun voordien te dure producten in de uitverkoop-bak liggen, (Een TV+tuner stick voor 7.50/draadloze touchmuis voor 5,00 = een aldi prijs, de originele prijs van 35/25 euro zeker niet!)

@TWeaKLeGeND
Een iPad koop je inderdaad niet voor de specs, maar ook zeker niet voor het merk,
maar gewoon omdat het de enige tablet is, met een garantie van plm. 2 jaar updates,
met een compleet universum van "wel" tablet-georiënteerde software, tegen een hoe dan ook concurrerende prijs.

Die Nexus 7 moet je voorlopig nog een half jaar op wachten, en qua NL al helemaal afwachten, tegen die tijd is de iPad3 de nieuwe ipad2 (qua budgettoestel)

Qua alditoestel, Nee,
liever een een Amazon-Fire (zijn die al geroot/gehacked?) of een Nieuwe Nook-Color(ebay)

[Reactie gewijzigd door 83718 op 29 juni 2012 23:26]

Naja.. toch begrijp ik de fipo wel. Je verwacht voor die prijs toch wel een hogere resolutie (niet persee full-hd, maar iig niet zo laag als 1024x768 bijvoorbeeld). De usb-host functie vind ik wel interessant. Aan de andere kant komt de Nexus 7 Tablet van Google binnekort uit met 1280x800 op een kleiner schermformaat (dus stuk meer pixels per vierkante cm ;) ) en voor ¤100,- minder! :o
Voor 300 euro vind ik de specs erg karig, kijk naar de nieuwe nexus tab van 200 euro, welliswaar iets kleiner met 7 inch, maar qua specs een stuk beter en goedkoper.
Er is zat te krijgen dat dit aldi tablet overtreft qua specs voor een betere prijs.
Nexus is niet gelist in pricewatch. Ik nodig iedereen die zegt dat we meer voor minder kunnen krijgen uit om even met wat directe linkjes naar pw oid te komen, die heb ik tot nu toe nog niet gezien.

Serieus, ik zoek nog altijd een dergelijke tab met gps-functionaliteit. ¤300 vind ik te duur, ¤150 is meer waarnaar ik zoek, maar kom het gewoon niet tegen, tenzij een aantal van de specs toch serieus crap zijn, of het een China-geen-btw-avontuur betreft.
met 150 euro kom je er niet. dit tablet kost 300 euro, voor 300 euro heb je een beter tablet.


om maar iets te noemen:
pricewatch: Asus Transformer Pad 16GB Brons

de Nexus 7" gaat 200 euro kosten, maar is nog niet op de markt in NL, nog even geduld, en je hebt voor 200 euro een toptablet.

reviews: Google Nexus 7-tablet met Android 4.1 Jelly Bean
Bedankt. Ben benieuwd of ie ook echt ¤200 gaat kosten, maar dit lijkt iets om in de gaten te houden. Maar dan moet het niet te lang duren! :P

-edit- ho wacht, ook geen GPS volgens pw?

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 3 juli 2012 03:41]

Ja, je geeft goed aan waarom de iPad 1 en 2 zo enorm faalden.
Dat waren andere tijden en Apple heeft gewoon een streepje voor mbt materialen en de directheid van de touch-ervaring. Wij hebben een iPad 2 en willen een tweede tablet. Toch even wachten op de Nexus7...
Ja je koopt de Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Blauw met Nvidia Tegra 3 (Quad Core CPU) all voor 400 Euro.

Ik vind 300 euro ook veelte duur voor een Aldi Medion Tablet.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 29 juni 2012 20:30]

De nieuwe Galaxy tab 2 10.1 heeft in tegenstelling tot de tab 1 ook deze OMAP 4430
processor. Jouw argument gaat wat dit aspect betreft niet op.
In de Tab2 zit ook een 4430...
ipad 2 voor 333 te vinden. zoek maar
ipad 2 voor 333 te vinden. zoek maar
Staat daar Android op? Appels != peren.
377 is de laagste in de Pricewatch
Pricewatch is niet up to date met veel dingen, ik vertrouw er niet op meer, vaak genoeg dat de prijzen anders zijn als je er op klikt .

Bij de mediamarkt in Deventer is die 333 euro en dan hebben we het over de Ipad 2 16 GB .
ipad 2 voor 333 te vinden. zoek maar
incl btw of exclusief?
Hoogst waarschijnlijk ben je door vele (ook door mij) gedownmod, omdat je ongegegrond argument geeft die nergens op slaat.

Het scherm is voor jou een primaire specificatie en deze hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Dat het scherm voor jou niet zou zijn begrijp ik helemaal, maar voor een tablet van 300 euro kan je niet heel veel verwachten. Vorig jaar was deze resolutie nog dood normaal.
*zucht*

En NU dus niet meer, want NU krijg je gelijkende specs in tablets van onder de 200 euro, dan is 300 dus erg duur als je er niks op terug krijgt behalve '2 subwoofers!!'

Is toch een simpele kwestie, je ziet tablets van 150 euro die dezelfde specs hebben, exclusief de.. ahum.. subwoofer. Dan verwacht je van een tablet van 2x zoveel geld toch juist meer? Hoe kan ik dan NIET 'heel veel verwachten'?

Je praat alsof je dagelijks boodschappen doet voor 300 euro. Dat is geen speelgoedgeld, daar verwacht je een serieus apparaat voor.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29 juni 2012 19:38]

Ach je heb ook medestanders hoor, TWeaK. Ik geef je groot gelijk, dit is echt absurd. Veel te duur. Exact mijn reactie, toen ik de prijs zag. Mooi voorbeeld om te vergelijken is de kruidvat tablet, 10" met een IPS scherm met deze resolutie is 150 euro. (De helft dus) Qua specs liggen die niet eens heel ver uit elkaar, maar buiten dat, specs zijn niet echt heel belangrijk bij een tablet. Zolang het gewoon lekker smooth loopt, maken specs verdomd weinig uit in tabletland. Maar wat me wel opvalt is de hoge accu duur, dat is toch wel apart. Hoewel dat niet bijzonder veel betekend. De Cherry Tablet (aka Kruidvat Tablets) zijn ook in dat opzich ruk, hardware is nice, maar qua software ruk. Maar dat is niet dat een CyanogenMod niet fixed. Beetje tweaken zoals gewend. Dus dan krijg ik de vraag, is het de accu, of hebben ze met de software lopen spelen. Ik heb liever een tablet die het 10 uur uithoud met slechte software, dan een met goede software. Juist voor die speelruimte voor optimalisatie. Naja, je staat zeker niet alleen in je mening over de prijs. Te duur!
je ziet tablets van 150 euro die dezelfde specs hebben
Je hebt mijn interesse, linkjes please?
Helemaal mee eens.

Voor 300 euro koop ik wel een Samsung of Asus tablet (sorry maar medion is nog steeds geen A merk in mijn ogen). Voor 300 euro verwacht ik toch echt minimaal een 1.2 ghz tablet met een hogere resolutie. De vormgeving vind ik ook vrij ouderwets (wat een gigantische zwarte rand zit er om dat ding zeg...) maar misschien is dit om ruimte te maken voor de "subwoofers". Kan me ook niet voorstellen dat dit goed gaat verkopen bij mensen die een beetje verstand van tablets hebben.

Niets tegen aldi of medion maar als ik aan medion denk dan verwacht ik toch meer acceptabele kwaliteit voor een zeer scherpe prijs, dat is deze tablet zeer zeker niet! Ik zie vaak genoeg galaxy tabs in de aanbieding voor rond dezelde prijs of minder met betere specs (vaak met honeycom maar een beetje tweaker zet er zo 4.0 op).
Is het niet belangrijk wat het OS doet? Of is hardware specs heilig?

Ik bedoel.. als hij 1900X1200 doet en niet stabiel draait mogen ze hem houden.
Als hij 1024 doet en vlekkeloos werkt, waardoor je nog niet eens nadenkt over resolutie.. dan is dat toch goed.

Als alles duidelijk in beeld is, waarom is resolutie überhaupt dan nog belangrijk? Als mijn knop groot genoeg is, en de apps zijn gemaakt zodat ik alles in kan drukken en niks hoef te priegelen, dan is het toch goed?

Who gives a F* about specs?

Windows draait op de duurste en snelste hardware, maar werkt nooit fatsoenlijk...

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 29 juni 2012 19:46]

Windows draait hier prima. Net als elke andere OS die ik hier heb draaien.

Als je op 4-5 inch telefoons al een enorm verschil merkt tussen qHD en 720p schermen, dan merk je op een 9,7 inch scherm het verschil tussen 1024*768 en 1900*1200 ook 100% zeker. Ook voor de ogen is het een stuk aangenamer.

Maargoed, wederom kom ik op het volgende punt: 300 euro is veel geld voor iets dat de concurrent voor 150,- aanbied, hetgeen dat het eerste zal opvallen bij verbetering is het scherm dus is het spijtig dat ondanks je een enorme premium moet betalen je alsnog tegen hetzelfde beeld aan kijkt als de buurman die 150,- neer telde.
En ik ben het met je eens. Wat ik niet begrijp is dat medion in duitsland maanden geleden een tablet uitbracht met betere specs en toen was met al niet enthousiast. En nu brengen ze er 1 uit met mindere specs die iets goedkoper is maar nog steeds de plank finaal mis slaat:
nieuws: Medion komt met nieuwe tablet bij Duitse Aldi-supermarkten

Die duitse tablet was duurder dan een Asus Transformer 300t 8)7
Die Medion heeft wel 3G!!!! Transformer niet, je moet wel ongeveer dezelfde specs vergelijken
Veel te duur voor een single core tablet, met een beetje zoeken vindt je een stuk betere tablet voor een lagere prijs
Mijn Qware TB9718 van de intertoys heeft me 200 euro gekost.

Het enige wat dit tablet niet heeft wat de aldi tab wel heeft, is 16GB(Maar wel 8GB), en geen GPS sensor. Boeiuh, die zit wel in mn foon.

Voor de rest zelfde specs, alleen andere CPU (A10 op 1GHz).

En de mijne heeft zelfs een USB host, en SD-slot kan tot 32 GB hebben. Zeer prettig ding.
Inderdaad, en ook de kruidvat heeft al meerdere tablets gehad die gelijk of zelfs beter waren gehad, ook 10inch en 9,7 voor max 200 euro. ook met IPS scherm, Android 4, volledige market, OTG USB (host), en zelfs 1,2Ghz.

Vreemde prijsstelling van Aldi dit keer.
Niet allen deze keer. De vorige van Aldi was ook redelijk zwak. 399¤ voor een tablet, dat kwa specificaties, een generatie of 2 achterliep ( Tegra2 SOC ! ). Voor dezelfde prijs kreeg je toen veel betere tablets.

In het verleden kon je soms een goede deal doen bij de Aldi, wegen hun medion laptops enz, maar kwa tablets, dan moeten ze het hebben van impulskoper, of mensen dat niet veel vanaf kennen.

Tegenwoordig heb je al Chinese Tablets, die bijna dezelfde hardware hebben, en dan een 150 a 170$ kosten. En dat niet onderdoen in kwaliteit vaak zijn deze tablets dat Aldi, enz verkopen, ook in China gemaakt ). Het verschil is dat men voor de Chinese, er vaak een Chinese SOC insmijten ( A10, M1/M3 ), die goedkoper is dan de "Officiele" Tegra, enz SOC's.
Ik zag deze van de week al bij de aldi liggen.Maar gewoon te duur hiervoor kan je ook een high end tablet krijgen. Denk met deze prijs dat het ook niet aan zal slaan.
W at een ongelooflijke onzin, ik heb een iPad 2 en ik heb nog geen seconde het idee gehad dat mijn resolutie te laag was. Het is gewoon weer het al oude stompzinnige gedoe van ik heb een grotere dan jij! Grow up! De benodigde CPU kracht en het er aan gekoppelde batterij verbruik gaan kwadratisch omhoog met de resolutie. Kijk maar naar de iPad 3, moet dikker en zwaarder zijn dan de iPad 2 alleen omdat hij meer resolutie heeft. Geef mij maar de allerlaatste versie van de iPad 2, gaat rond de 12-13 uur op een lading. Kan geen enkele andere tablet tegen op. Resolutie? Onzin!
Fout, de Asus Transformer Prime die ik heb haalt makkelijk 18 uur.
Ik doe dan letterlijk alles met dat ding, word, e-mail, browsen, gtalk etc.
Af en toe een game. Hierbij heb ik de tablet op balanced mode staan.
Tweakers behaalt zelfs 26 uur met deze tablet Linkje

Dus jou argument dat er geen andere tablet tegen op kan, is niet geldig.

De aldi tablet vind ik matig, resolutie is matig.
Maar het dingetje zou perfect zijn voor kinderen om ze kennis te laten maken met de digitale techniek, voor zover ze dat nog niet zijn...
26 uur? Er zitten 60 minuten in een uur, niet 24.

632 minuten = 10,5 uur (met dock), zonder dock is het maar 361 minuten = 6 uur.
De specificaties zijn matig. Ik heb het gevoel dat Medion al 2 jaar bezig is met het ontwerp van deze tablet en daarom denkt dat het gerechtvaardigd is om zulke prijzen te vragen.

Ze maken tegenwoordig prima producten. Wat ze bij Medion eens moeten doen is onderzoek doen naar concurrerende producten (en de bijbehorende prijzen-) alvorens een product op de markt te brengen.

Een tablet met deze specificaties mag hoogstens ¤ 200,- kosten, en dat is eigenlijk al te veel. Er zijn zat goedkopere alternatieven met betere specificaties (en waarschijnlijk betere garantieafhandeling-).
Meeste van die hebben anders een oudere versie van Google's OS en slechter scherm... Voor wat je krijgt is 300 netjes als dat scherm echt zo goed is als er staat.... D enk dat t scherm echt beter is dan een tablet van 150 en ook betere bouwkwaliteit... Tablets van 150 zijn leuk voor beginners maar denk dat je wel anders piept als je er zo 1 hebt en dan ziet wat relatief betere tablets kunnen en dit zou er wel eens zo 1 kunnen zijn... Bovendien kijken teveel mensen kennelijk naar 1 ding maar dat kan je zo niet aflezen of het goed of slecht is... Bovendien denk ik dat de meeste mensen echt wel naar meer dan alleen t scherm kijken... ZIjn zat dingen zoals CPU die minstens net zo belangrijk zijn....
Het model spreekt mij niet echt aan, daar in tegen is de prijs / kwaliteit verhouding wel netjes.
In welk universum levert dit apparaat een goede prijs / kwaliteit verhouding ? Het is belachelijk duur, heeft een veel te lage resolutie en of het degelijk is, is nog maar de vraag.

Heb in het verleden verschillende Medion Gopal navigatiesystemen gehad. Die waren allemaal maar zo "la la" in elkaar geschroefd.
Zijn er al fatsoenlijke tablet Apps in de Play store??
Mooie is dat door de schaalbaarheid van Android apps heb je het vaak zelfs niet door als je een phone app op een tablet gebruikt. Het komt bij mij zelden voor dat een android app niet lekker werkt op me tablet. Eigenlijk heb je bij android geen "phone apps" en "tablet apps", de ontwikkelaar dient het gewoon goed te schalen.

Waarom tweakers.net altijd hierover loopt ze zeiken weet ik niet, ik vind het een stuk beter dan de iOS manier.
Wat is de iOS manier dan? Dat een ontwikkelaar zelf ff de zooi aan moet passen om zo optimaal gebruik te maken van de resolutie?
De iOS manier is: de IPhone app op het scherm 2 keer vergroot weergeven (pixel doubling). Ik develop zelf voor de IPhone en, ja heb ook de app op een IPad gedraaid. Vandaar. (Nu is het wachten tot mijn baas voldoende projecttijd inplant op de app te upgraden... er staat ook nog een Android versie op het programma.)
Een IPhone app is niet dynamisch schaalbaar te draaien op een IPad, tenzij de app developer rekening heeft gehouden met het tablet formaat en dus eigenlijk een IPad app geschreven heeft. (Onze app was al een tijdje in ontwikkeling toen de eerste IPad uit kwam... dus geen rekening gehouden met tablet formaat).
Bij Android moet je als app developer sowieso al rekening houden met verschillende formaten, tenzij je de app specifiek voor een type toestel maakt want allerlei fabrikanten gebruiken allerlei verschillende schermen.

[Reactie gewijzigd door jiriw op 29 juni 2012 19:46]

De iOS manier is: if iPad then perhaps I need to utilize the screen in a different way else simple phone interface.

2 verschillende devices, 2 verschillende interfaces. Iets wat ze bij google niet schijnen in te zien, idee van schalen is leuk, in de praktijk wil je iets anders.
bij google is het onderhand 4 mappen met resources aanleveren (ldpi, mdpi, hdpi en xhdpi vandaag de dag, maar jah ldpi is er eigenlijk niet meer dus zijn nog steeds 3), bij Apple lever je er sowieso 2 (tov 3)... Als je bij Android maar eentje levert (bijv mdpi) dan schaalt ie vanzelf naar ldpi en hdpi indien de app op een dergelijke toestel draait...
Dan over interfaces : in Android heten deze layouts en je kan er een heleboel aanleveren indien je WILT, je kan ook alleen maar een landscape en een portrait aanleveren en die draaien dus goed op toestel EN tablets...
Buiten het feit dat je vandaag de dag met Fragments werkt zodat je nog beter aanpasbare layouts kunt leveren voor phone/tablet...

Dus jah, bij Android lever je net iets meer resource (3 per plaatje ipv 2) dan Apple, maar als je een designer hebt die de resources aanlevert is het nauwelijks meer tijd om er 3 ipv 2 te leveren.. Voor de ontwikkelaar maakt het geen reet uit, die spreekt alleen maar "de resource" aan en dan pakt Android onder water wel de goede uit de 3... Dus altijd aankaarten dat het owh zo veel makkelijker/minder werk is voor iOS, nou dat is nauwelijks te merken in de praktijk..
Huh wat? Ik lever gewoon 1 layout mee hoor, schaalt perfect van ldpi tot en met xhdpi. Voor tablets is het wat lelijk, maar dat lijkt me logisch.
Plaatjes kan je ook gewoon mee laten schalen, dan hoef je er maar 1 te maken.

Bij Android kan je inderdaad heel veel verschillende layouts maken, voor elke android-versie, voor elke schermgrootte, voor het aantal pixels, voor de orientatie, voor de taal, en alle mogelijke combinaties daarvan. Maar dat hoeft natuurlijk niet :)
Sorry hoor, maar voor iOS moet je ook 4 resources aanleveren, net als voor android.
Je hebt namelijk voor zowel iPhone als iPad retina en non-retina.

http://developer.apple.co...pportingHiResScreens.html#//apple_ref/doc/uid/TP40010156-CH15-SW8

Verder is het schaalbaar maken voor zowel iPhone en iPad stukken makkelijker dan op android. Alleen aangezien dit ziet dit er niet uit.
Ik heb zelf een systeem gemaakt om mijn UI te schalen in procenten ipv pixels. Werkt behoorlijk goed.
Dan begrijp je het niet helemaal, het zal vast prima werken en goed schalen... een app die echt voor het tablet gemaakt is maakt veel beter gebruik van de ruimte, gewoon efficienter en past het UI er op aan. Dat is wat bij Android gewoon nog vaak mist. Onder iOS heb je dus vaak 1 app welke een totaal ander UI heeft wanneer het op de iPad of de iPhone wordt gedraaid. En ja, veel doen het ook weer niet zo, want dan verdienen ze minder maar de meeste doen het en dat werkt juist het mooiste.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 29 juni 2012 19:33]

Nee hoor, je kan gewoon zien hoeveel ruimte er is op een device en op basis daarvan de benodigde content zien. De meeste Apps doen dit gewoon.
Nee hoor... alle Andoid tableds hebben andere beeldverhoudingen. Wiskundig gezien kan het gewoon al niet wat je zegt.. Je zult echt meerdere sets met knoppen aan moeten maken.

Bij iOS zijn dat 2 sets.. voor de tabled en de phone/pod...

Bij Android zijn dat er 10.... en meer....
Bij Android zijn dat er 10.... en meer....
Nee hoor ook 2, tablets en telefoons :)

Dat er meer verhoudingen zijn en maten en andere PPI maakt allemaal geen hol uit bij Android :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 juni 2012 19:56]

Nee, en daardoor krijg je crappy apps voor de tablet omdat mensen het niet optimaliseren voor de tablet maar gewoon gaan uitrekken.

Apple heeft express gekozen voor twee losse systemen namelijk een iphone app en een iPad app. Zodat developers geforceerd wordt na te denken over een andere interface voor een tablet of een telefoon. Een beetje oprekken voldoet gewoon niet.

Hier een aantal voorbeelden maar die van Twitter blijft mijn favoriet.

Twitter voor Android tablets is gewoon een opgerekte smartphone app. voor de iPad is het een echte tablet applicatie met een interface gemaakt voor een tablet die compleet anders is dan de iPhone versie.
Daar hebben we het helemaal niet over. Het ging er om dat een developer maar voor 2 devices werkt, een telefoon en een tablet, jij hebt het over iets totaal anders dat er van bepaalde apps geen talbet app gemaakt wordt, kopt maar totaal niet relevant in deze discussie.

Klinkt mij meer in de oren als 'we kunnen geen gelijk krijgen dus beginnen we gewoon over een ander probleem', beetje sneu!

Enne twitter is er wel voor de tablet alleen niet van twitter zelf want die zijn gewoon te lui :)
http://www.youtube.com/watch?v=kv2kua137nI bestaat al RUIM een jaar!

Z'n half gebakken iOS kopie werkt uiteraard niet lekker nee, en dat is wat twitter voor Android heeft :) Heeft weinig met Android te maken overigens.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 juni 2012 20:28]

Daar hebben we het helemaal niet over.
Volgens mij is jou reactie een reactie op een subthread van:
Dan begrijp je het niet helemaal, het zal vast prima werken en goed schalen... een app die echt voor het tablet gemaakt is maakt veel beter gebruik van de ruimte, gewoon efficienter en past het UI er op aan.
Ja, je hebt schalen en juist daardoor worden developers lui en zit je met veel minder echte tablet applicaties voor Android dan iOS. Apple had makkelijk een vergelijkbaar systeem kunnen implementeren. Van oe, het scherm is wat breder en hoger, opschalen die hap. Maar ze hebben er express voor gekozen dat niet te doen zodat developers moeten nadenken over een echte interface voor een tablet en ze niet kiezen voor de makkelijke route, welke voor developers misschien makkelijker is maar voor de gebruiker van de applicatie zeker niet beter.
Twitter werkt juist als een zonnetje op de android, en deze twitter is juist van het officiele bedrijf, dus ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat de twitter applicatie van twitter niet van twitter zelf komt. :+
dat is dus omdat ze maar rekening hebben gehouden met de phone en niet met de tablet... Als ze dat wel hadden gedaan, dus net als met iOS, dan hadden ze 2 sets layouts en resources geleverd...
Ligt dus totaal niet aan Android maar aan de ontwikkelaars die maar 1 platform hebben getarget... Hadden ze ook met iOS kunnen doen : dan had je de iphone app gehad en dan had de iPad gewoon alles x2 gedaan en had het er ook niet uit gezien... easy...
"Apple heeft express gekozen voor twee losse systemen namelijk een iphone app en een iPad app" Dat is dus niet waar, nogmaals je kunt een iphone app gewoon draaien op een ipad en ziet het er ook bar slecht uit : kijk maar naar alle reviews toen de ipad net uit was...
Apple had voor hetzelfde systeem (gewoon schalen per default) kunnen kiezen. Maar dan waren de ontwikkelaars ook voor iOS lui geweest en had je nu ook niet op iOS de duidelijke verschillen tussen tablet en smartphone applicaties.

In plaats daarvan hebben ze een 'emulator' gemaakt op de iPad (althans zo ziet het er uit) een suboptimale ervaring voor de gebruiker, maar wel één die developers forceert om een echte tablet applicatie uit te brengen willen ze dat hun applicatie serieus genomen wordt, wat uiteindelijk een betere ervaring voor de gebruiker oplevert.
Android apps werken met DP, wat zorgt voor rekbaar en schaalbaarheid, waardoor de resolutie niet uit maakt, maar alleen de schermverhouding. Alle tablets met 1024*600, 1280*800 en 1920*1200 hebben exact dezelfde schermverhouding waardoor een app altijd (zolang juist geprogrammeerd) perfect zal schalen en zal werken.

Wanneer de schermverhouding afwijkt (1024*768 bijv.) zal er hooguit een klein beetje loze ruimte ontstaan. Zo werken de meeste telefoon apps (bedoeld voor 1280*720) ook uitstekend, met hooguit een klein beetje verspilde ruimte.

Kortom, bijna alle apps werken uitstekend op tablets ėn telefoons

Edit: @ZpAz zolang er juist met de standaarden word omgegaan door de makers van apps, en er daarnaast een beetje wprdt gekeken of de extra ruimte op tablets nuttig wordt besteedt, is er niks aan de hand. De officiële twitter app is een pijnlijk voorbeeld van hoe het niet moet. Het is een halfslachtige poort van de iOS versie die tegen google's richtlijnen ingaat...

[Reactie gewijzigd door wietwiet op 29 juni 2012 20:18]

Ik ben het met je eens.. echter ik neem niet genoegen met een "uitstekend werkende app"
Zeker niet als we het over resoluties hebben.
Dat ze werken is oké, maar die loze ruimte die jij niet erg vind, vind ik fragmentatie die je Overal in het OS terug ziet... 20 gefragmenteerde functies.. is 1 hoop ellende. MAAR dat is dus mijn mening.. Ik merk aan jouw betoog dat je dit niet erg vind, en als "ITer in het veld" zou ik dit ook als onbelangrijk argument zien..

Maar we hebben het over personal devices en dan vind ik toch dat dit wel een redelijk argument is.
Volgens mij is dit een probleem die echt maar bij een handjevol apps speelt. Naar mijn ervaring is het overgrote deel van de apps juist wél goed geoptimaliseerd en valt de twitter app onder de noemer 'de uitzondering die deze regel bevestigt'. De tabletmarkt wordt als steeds belangrijker ingeschat, dus iedere zichzelf respecterende ontwikkelaar / bedrijf probeert toch zn best te doen om alles netjes te laten werken. De mislukte ports van iOS apps, waarbij de layout verraad waar de 'terug-knop' normaal gesproken zit, tsja... Die zijn verrassend genoeg bijna altijd rampzalig op telefoons én tablets
Jahoor :) Genoeg!

En nog is 300.000 telefoon apps die ZEER goed te gebruiken zijn op een tablet :)
helaas is er geen 1 die er normaal uit ziet, maar dan schijnt niet zo belangrijk te zijn, functionaliteit boven alles, right ?
O.
Ik gebruik mijn cheapo tablet dagelijks als foobar remote maar kan eerlijk gezegd niet ontdekken wat er niet normaal uitziet. Functionaliteit is ook al prima in orde.
De overige apps die er op staan kan ik ook al weinig "niets normaals" aan ontdekken.
Met de Nexus 7, kunnen dit soort tablets toch nooit meer slagen?
ah, en waar ga je die dan kopen?
offtopic, maar wel soort van serieuze vraag:
Ik kan zelf de Nexus 7 geen tablet meer noemen. Vind het eigenlijk toch wel te klein om het nog serieus een "tablet" te noemen. Of waar ligt die grens? Is het een tablet als je er niet mee kunt bellen? Misschien dat er voor dit soort kleine devices een andere naam moet komen ... zelfs de gemiddelde ansichtkaart die je vanaf je vakantieadres stuurt is groter (niet veel, een paar milimeter). Misschien zou een naam als Pocket Tablet of Pocket Book beter zijn.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 30 juni 2012 09:50]

Ik zie aan de specs zo niet wat deze 300 euro tablet nou die 100 euro beter maakt dan de 200 euro gevallen van bijv. de intertoys.

Deze OMAP 4430 is wel een dual core voor de anderen die het zich ook afvroegen.

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 29 juni 2012 19:22]

Hoe raar het ook moge klinken, maar ook medion is een merk met in het algemeen een relatief goede naam.

Mogelijk zijn de specs niet verschillend, maar doorgaans levert medion ook een deftige bouwkwaliteit. De "zekerheid" voor het kopen van iets dat niet snel kapot zal gaan, daar geven mensen graag meer geld voor.

Deze tablet is daarvoor niet beter, maar het risico dat ze een miskoop hebben gedaan is kleiner.
Voor dat geld heb je over 'n tijdje een Nexus 10, hopelijk :)
Ik vind de specs van dit ding helemaal niet speciaal. Ik heb een Archos G9 80 met ongeveer dezelfde specs en die kostte maar ¤220 (met 1,5Ghz en 1GB ram)
Wat een super promotie is dit voor de Aldi :P
Waarschijnlijk zijn ze binnen 5 seconden uitverkocht, maar de mensen die er één weten te bemachtigen, veel plezier ermee.
Ik zie niet wat er zo geweldig aantrekkelijk zou zijn aan deze tablet.
Ik zie bij elke Aldi de kort geleden aangeboden tablet ook nog steeds in de kast liggen en verwacht dat het bij deze niet veel anders zal zijn.
'Medion belooft dat de accu van het apparaat het maximaal tien uur uithoudt.'

Beetje rare belofte... Kan ook 2 uur zijn, maar absoluut niet meer dan 10 uur stand-by tijd.
Ja of rare verwoording? Daarbij gaat het over gebruikerstijd niet stand-by tijd :P

edit: heel slecht verwoord door tweakers dus, van de site van medion:
Accu met lange gebruiksduur – de lithiumpolymeeraccu zorgt voor tot 10 uur puur multimediaplezier of een maand op stand-by 2

2 Afhankelijk van het gebruiksgedrag.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 juni 2012 19:49]

Nee hoor, staat hetzelfde.
tot 10 uur

Dus ook zeker niet meer dan data, maar wellicht wel minder! ;)
Nee hoor, daarom is het ook tot en niet maximaal, maximaal is een KEIHARD limiet, verder dan maximaal bestaat niet :) tot is meer een rating dan het absolute maximum...

iPad houdt het soms langer uit als 10 uur terwijl de beschrijving ervan ook 'tot 10 uur is'...
Maximale is iets van 12 a 13 uur want dat is wat sommige gebruikers hebben weten te halen...

Daarbij is tweakers nogal onduidelijk? Wat doet de accu maximaal 10 uur? Werkt ie daarna niet meer? Is dat Standby? Of gebruikerstijd?

Ik blijf het dus erg slecht verwoord vinden :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 juni 2012 21:21]

iPad houdt het soms langer uit als 10 uur terwijl de beschrijving ervan ook 'tot 10 uur is'...

Maar soms dus ook niet, het is dus een complete nonsens spec/rating hoe je het wilt noemen.

Waarom gaan ze dan niet uit van een worst case scenario die de cpu en het display vol belasten met de zwaarste codec die ze native ondersteunen en koppelen daar een minimaal accutijd aan. Hoe lang kan je dan kijken, misschien 6 uur?

Of maak een afspraak tussen fabrikanten met een set videos die gerund worden en dan daarop een normalisering maken, dan hebben we er wat aan.
Ik vind het ook absurd, hoe krijg je dan een idee van de accuduur als ze een maximum geven.

Is een minimum niet veel belangrijker, iets van met een h.264 720p video op full brightnes zonder geluid of communicatie ingeschakelt trekt hij het minimaal 8 uur.
Met minder zware codecs 10 uur en als je 1080p gaat downscalen maar 6 uur.

Gaan we dalijk van meerdere dingen de omgekeerde specs weergeven?

Maximaal 1 liter melk in pak,

This might be your lucky day! or you might be thirsty....

Krijg je dalijk een maximaal loon, of iets daaronder...

@watercoolertje
Standby tijd van een maand zal overigens gebaseerd zijn op idle verbruik, flight mode aan, scherm full-time uit, dus eigenlijk gewoon baksteen modus.
Dit ligt natuurlijk aan de instellingen . Er staat ook tot 10 uur, diegene die dit artikel heeft geschreven mag een nieuwe bril uitzoeken bij hansje anders.
wederom veel te duur voor een aldi tablet voor dat geld heb je gewoon een amerk tablet mett nog betere resolutie en cpu ook.
OT deze tablet scoort op bepaalde vlakken beter dan andere tablets op andere vlakken minder goed. Als je een voorbeeld hebt die op alle vlakken beter scoort dan deze tablet, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Maar van zodra de tablet ook maar 1 ding heeft dat zich onderscheid is er wel een doelpubliek voor.
Bovendien leert de ervaring me dat medion geen slecht merk is, ze mikken gewoon niet op de high-end markt.

EDIT: waarom wordt dit off-topic gemod? Het gaat toch over het onderwerp. Toegegeven, niet meteen de interessantste reactie die ik heb geplaatst. maar om te stellen dat hij storend is en niets met het onderwerp te maken heeft???

[Reactie gewijzigd door pinna_be op 29 juni 2012 20:46]

Krijg je bij het Kruidvat en andere goedkope tabletten ook 3 jaar garantie?