Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 71, views: 23.783 •

Wie de digitale versie van Diablo III koopt, is tijdens de eerste 72 uur niet langer beperkt tot het begin van Act I van de game. De andere restricties blijven wel gelden tijdens de periode die Blizzard gebruikt om de betaling te verifiëren.

Via een blue post op het forum van Diablo III maakt Blizzard bekend dat het nooit de bedoeling was om kopers van de digitale editie van de game te beperken tot het begin van Act I van de game. Het was een tijdelijke maatregel, die verholpen is met de laatste patch voor de game. Wie nu de game in de webshop van Blizzard koopt, kan ook binnen de eerste 72 uur tot aan de finale doorspelen.

Blizzard voerde de beperking een week geleden in. Het wil kopers van de digitale versie restricties opleggen gedurende de tijd die het nodig heeft om de betaling van de game te controleren. De beperking is echter vooral bedoeld om gold farming te voorkomen. De maatregelen die moeten voorkomen dat spelers geldelijk gewin behalen uit de game nog voordat de game is afgerekend, blijven van kracht. Zo kunnen spelers in de eerste 72 uur geen voorwerpen verkopen in de twee veilinghuizen die de game rijk is. Spelers kunnen ook geen gebruikmaken van de chatkanalen en niet op andere servers spelen dan die in het eigen continent.

What is Diablo?

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)

Reacties (71)

Als je het artikel had gelezen had je zien staan dat dit is om gold farming tot op zekere hoogte tegen te gaan. Eerst moet de betaling worden geverifieerd.
Wie kwaad wil, kan de digitale versie kopen, als een gek gaan farmen, het goud (en evt. voorwerpen) verkopen via het real money auction house en vervolgens de aankoop van de game weer ongedaan maken. Dat is althans het doemscenario waar Blizzard bang voor is en tegelijk wat ze met deze maatregelen willen voorkomen.
Ja want in 72 uur kan je flink wat gold en items farmen.... :+

De echte bergen goud en goede items droppen pas in act 2, 3 en 4 van Inferno en zelfs als je daar heen rushed heb je maar weinig tijd om echt goed te farmen. Daarbij is die 72 uur een maximale richtlijn, waarbij dit over het algemeen vaak binnen een dag is geverifieerd.

Ik zie niet zo waar blizzard een probleem van maakt.
Bots kunnen in 72 uur wel een HEEL hoop mensen 24/3 ( :+ ) spammen met gold sites etc.... Dat vind ik al reden genoeg voor de beperkingen!

[Reactie gewijzigd door sbmuc op 29 juni 2012 11:50]

In 72 uur kan je zeker aardig gold farmen. Je hebt 24 uur nodig om level 60 te worden als je gebruik maakt van een bot. Er zijn al genoeg profielen die je helpen met levellen, je moet enkel wat gear hebben en af en toe van profiel en moeilijkheids niveau wisselen.
Na die 24 uur heb je dus 48 uur de tijd. Met een kleine voorinvestering van een paar mil kan je daarna 500k GPH farmen wat neer komt op 12 miljoen per dag. Na twee dagen heb je dus 24 miljoen verdiend.

Wat nog wel het mooiste is, je kan met je door de bot bij elkaar geharkte goud items gaan komen van de GAH en verkopen op de RMAH. Zo kan je dus via Blizzard zelf witwassen, Blizzard betaald je uit op PayPal en verdient er ondertussen zelf ook nog aan.

Wat Blizzard doet is met allerlei maatregelen proberen het botten in te perken, echter snappen ze zelf niet dat ze de legitieme spelers het hardst raken. Er worden zoveel zaken veranderd om botten maar tegen te kunnen gaan dat het ook normale spelers raakt. Denk aan de Royal Crypt nerf waardoor gold uit potten nu enorm gedropt is. Of denk aan het vinden van items in kisten en dergelijken, allemaal aangepast zodat botters niet makkelijk gold en items vinden. Echter legitieme spelers kunnen nu ook niet makkelijk aansterken, terwijl de botters allang weer een nieuwe plek hebben.

Daarnaast heeft deze periode weinig effect. Blizzard is traag met botters aanpakken, dat maakt het botten zo ideaal. Sinds Diablo 3 uit is zijn mensen al massaal aan het botten en enkel twee slecht geprogrammeerde bots zijn aangepakt. Immortal is er al heel lang en werkt nog steeds prima, die botters hebben al duizenden euro's verdiend. Demonbuddy is er ook alweer een tijdje en ook die bot is onaangetast. Het enige wat ze eigenlijk doen is botters drie dagen laten wachten voor ze kunnen cashen.

Misschien interessant de drie meest lucratieve bot technieken erbij te pakken?

Core of Arreat
Moeilijkheidsgraad: Nightmare
Allerlaatste stuk voor Azmodan. Je spawned op de waypoint en loopt direct naar achteren toe door alle mobs heen. Doordat jij level 60 bent doen ze 0,0 damage. Achter in zit een checkpoint voor je naar Azmodan gaat. Hier ga je echter niet heen maar hier stop je.
Vervolgens laat je je bot terug lopen naar het begin waarbij hij alle mobs dood. Je doet over een enkele run zo'n 50-55 seconden. Je doet dus in feite 60 keer per uur hetzelfde stuk doordat je telkens op het einde het spel stopt en opnieuw begint waarbij je bij het checkpoint kan beginnen.

Hoe spoor je dit op? Kijk welke spelers non-stop constant dit stuk doorlopen. Er zijn duizenden spelers die dit doen, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Dat valt direct op als je gegevens gaat analyseren.

Sarkoth
Moeilijkheidsgraad: Inferno
Je pakt de tweede quest van Act 1, gaat naar het waypoint en loopt iets naar links. Daar vind je een checkpoint. Je zet vervoglens je bot aan en die gaat zo snel mogelijk naar links onderen waarbij hij alle mobs negeert. Vervolgens kijkt hij of de ingang van de kelder aanwezig is. Deze kelder heeft een spawn kans van 50%. Is die er niet leaved hij de game, is die er wel gaat hij naar binnen, sloopt hij Sarkoth en zijn vriendjes en loot hij alle items en gold en leaved dan het spel. Een mislukte run kost 6-8 seconden en een geslaagde run kost 15-25 seconden afhankelijk van je class.

Hoe spoor je dit op? Kijk welke spelers 24 uur per dag en 7 dagen per week deze route aflopen met exact dezelfde intervallen. De Wizard classes gebruiken teleport en de Demon Hunters vault, deze gaan altijd naar exact dezelfde coördinaten toe. Dit moet dus ook eenvoudig op te sporen zijn.

Royal Crypts
Moeilijkheidsgraad: Inferno

Stukje bij de Skeleton King in Act 1. Er zit een checkpoint aan het begin van deze crypts. Je loopt er in, negeert de paar skelletten aan het begin (doden kost tijd) en gaat enkel vazen kapot slaan. Het goud wordt automatisch opgepakt. Een gemiddelde run duurt 30-45 seconden waarbij een character altijd de waypoints volgt die hem langs alle vazen stuurt.

Hoe spoor je dit op? Kijk welke spelers 24 uur per dag en 7 dagen per week deze plek betreden en daarbij geen kills maken maar enkel een rondje lopen via constant dezelfde route.


Van deze technieken heeft Blizzard de laatste generfd door de vazen amper gold te laten droppen. De rest werkt echter nog prima. Zoals je kan lezen is het detecteren echt geen probleem aangezien characters constant dezelfde routine volgen in dezelfde tijd zonder enige vorm van pauzes. Echter zijn er al spelers die dit vanaf een paar dagen na de release doen zonder dat Blizzard er ooit iets aan gedaan heeft. Blizzard pakt botters dus niet aan omdat het ze teveel werk kost terwijl iedereen wel kan inzien dat dit eenvoudig te traceren moet zijn en spelers die non-stop gold farmen toch wel heel erg op moeten vallen.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 29 juni 2012 12:53]

Blizzard is traag met botters aanpakken
De enige reden hiervoor (en dat heeft Blizzard zelf meermaals aangegeven) is dat ze de bots bestuderen om op die manier niet account voor account te bannen maar meteen een hele hap in één keer. Ze onderzoeken hoe het bot programma werkt en hoe het misbruik maakt van het spel om het lek te dichten én het bot programma volledig nutteloos te maken.

Geef een man een vis en hij eet voor een dag, leer hem vissen en hij eet voor de rest van zijn leven. Of in dit geval bannen.

[Reactie gewijzigd door Thyrius op 29 juni 2012 14:18]

En dat klinkt heel prachtig maar zo'n houding zorgt er juist voor dat botten lucratief blijft. Een bot bestuderen kost ze kennelijk veel tijd waardoor botters lang door kunnen gaan. Als dan na een maand eindelijk een ban komt kopen de botters een nieuwe account, wachten ze een paar dagen op de update van hun bot en gaan ze weer verder. Zo'n account is in twee dagen botten terug verdiend en de bot zelf heeft geen nieuwe licentie nodig, daar komt gewoon een update van uit. En dan kan je dus weer een maand ongestoord verder botten tot de volgende banwave.

Ze geven botters de tijd hun gang te gaan en daarom is botten zo lucratief. Je weet dat je weken ongestoord kan botten voordat Blizzard eens wat doet. En zelfs dan is de kans nog relatief groot dat jou bot niet aangepakt wordt maar enkel de kleinere bots die zichzelf minder goed verbergen.

En er is geen enkele reden anders dan de hoge kosten om beide technieken te gebruiken. De bot analyseren en bannen kan prima naast het individueel bannen van spelers. Echter moet je dan een aantal extra medewerkers in dienst nemen en dat kost geld.

Leer een man vissen en hij verhongert tot hij het heeft geleerd en verhongert zodra de vissen zich aanpassen.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 29 juni 2012 14:29]

Nee sorry, ze zijn echt heel traag met bots aanpakken. Ze hebben al laten blijken dat ze sommige bots in WoW gewoon niet kunnen aanpakken via Warden, dus ze zijn ook heel erg afhankelijk van player reports. Ze hebben gewoonweg de mankracht niet (waardoor ze traag zijn).

Ze kunnen Demonbuddy noch Honorbuddy dwarsbomen met Warden, daarom doen ze het via de rechter.

Demonbuddy was een klein weekje offline gehaald en nu is het verboden in Duitsland, nu is het afwachten op de uitspraak van de duitse rechter.
Een beetje speler is binnen 10 a 11 uur level 60 waarna je Inferno in kan. Binnen een dag kan je dus inferno in en de bot aan het werk zetten. Daarna heb je dus nog zeker 48 uur om gold en items te farmen.

Ik snap overigens niet dat Blizzard geen restricties zet op traden. Geen chat is logisch. (Niet kunnen spammen) AH ook, Gold en Items op (RM)AH zetten. Maar je gold en items traden met spelers kan nog wel.

[Reactie gewijzigd door Loev op 29 juni 2012 11:54]

10 a 11 uur? Ik zie niet in hoe dat nu nog zou kunnen, zelfs met het sponseren d.m.v. dikke wapens, veel +exp items en rooie gem in je hoedje vanaf level 15 en overal gedragen worden door anderen.

Alle disproportioneel hoge exp-rewards van quests zijn er ook al uitgehaald, en quest cascading is ook niet meer mogelijk.

Overdrijven is ook een vak.
Als je gear hebt met +experience gaat het best snel. Ook als je al tegen lvl 30 aanzit kun je dan in 20 minuten een level halen. Binnen 24 uur is zonder problemen erg makkelijk te halen, 11 uur is inderdaad wat krap.
En je hebt het hier niet over een beetje speler, maar een beetje lvlér/botter, kan het in 12-24 doen.

Een beetje speler zit zo rond de level 35-44 in een dag (zonder equipment boosts) en heeft net normal uit. Die kan dan aan nightmare beginnen. Een beetje fanatieke gamer zal het in wat minder doen.

Jullie vergeten blijkbaar hoe jullie eerste dag eruit zag toen jullie diablo 3 voor het eerst uitprobeerden.
Ik deed deze week lvl 32 - 60 in een namiddagje, dus in 11 uur 1-60 moet kunnen.
Volgens mij heeft e.e.a veel meer te maken met de 10 auctions limiet. Je kan (kon) de nieuwe account gebruiken voor een extra 10 auctions. Na afloop (36 uur of zo?) cancel je de aankoop van het spel.
Tja je mag dan eigenlijk al blij zijn dat je al mag spelen voordat de betaling geverifieerd is.

Maar mensen kopen wel de digitale versie om sneller te spelen, als je toch moet wachten kun je net zo goed op de fiets, en is het ook nog eens goedkoper + dat je een hardcopy hebt.
Blij zijn? Zo gaat het eigenlijk overal. Als ik iets digitaals koop zoals een game(key) of andere software krijg ik dit direct. Bij Steam kan ik direct downloaden en spelen, bij Origin kan ik direct downloaden en spelen en ook gamekey sites sturen direct mijn key op. Blizzard is hier juist de grote uitzondering, dan lijkt het mij helemaal niet een kwestie van blij mogen zijn.
Het staat in het artikel...


"De beperking is echter vooral bedoeld om gold farming te voorkomen. De maatregelen die moeten voorkomen dat spelers geldelijk gewin behalen uit de game nog voordat de game is afgerekend, blijven van kracht."
goed lezen:

Blizzard voerde de beperking een week geleden in. Het wil kopers van de digitale versie restricties opleggen gedurende de tijd die het nodig heeft om de betaling van de game te controleren. De beperking is echter vooral bedoeld om gold farming te voorkomen. De maatregelen die moeten voorkomen dat spelers geldelijk gewin behalen uit de game nog voordat de game is afgerekend, blijven van kracht.
Ik zou zeggen: lees de laatste alinea nog eens opnieuw. Om te voorkomen dat mensen valse gegevens verstrekken, gaan farmen en dus geld gaan verdienen zonder zelf voor het spel betaald te hebben, na 3 dagen blijkt dat hun betalingsgegevens vals zijn en kan men hun account afsluiten, maar daartegen kunnen ze hun digitale verworven bezittingen al verkocht hebben voor echt geld.
Edit: nevermind, is al geroepen.

[Reactie gewijzigd door Stompert op 29 juni 2012 11:39]

Game aanschaffen met foutieve creditcardinfo/te weinig saldo oid, vervolgens 72 uur gratis kunnen spammen, en dan als de betaling niet gelukt blijkt, je toegang weer verliezen. Rinse and repeat. Dat is dus niet de bedoeling. Nu moeten spammers dus eerst de game gaan kopen, of accounts hacken, om te kunnen spammen.

Ze hebben eerst ff snel de restrictie van de starter edition er opgezet, en nu is dat aangepast zodat mensen niet tegen een muur aanlopen.
Voor diablo betaal je alleen de aankoop prijs. Daarna betaal je niet meer.

Online is gewoon Gratis.
Heeft geen maandelijkse kosten
Hoe kom jij aan maandelijks betalen?

Je koopt de online versie en die betaal je gewoon eenmalig. Je kan na kopen direct spelen, ipv dat je moet wachten tot de betaling bevestigd is. Tot die tijd -maximaal 72 uur, maar eerder als de betaling binnen die tijd verwerkt is- heb je enkele beperkingen om misbruik te voorkomen.

Goldfarming, cheating, bots en spam zullen wel vormen van misbruik geweest zijn. Omdat je die dingen al kon voordat je betaling bevestigd was, kon je als "misbruiker" gewoon telkens nieuwe licentie halen en bewust een trage betalings-methode kiezen en zolang de betaling niet geweigerd werd, kon je de boel lekker misbruiken.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 29 juni 2012 11:40]

Die indruk van maandelijks betalen wordt denk ik gewekt doordat ze het spel zo in een MMORPG model hebben geforceerd.
Er zijn genoeg gratis MMO RPGs, de poster XennOX is gewoon te lui om iets te googlen wat je in 3 seconden kan vinden en gaat dan suggestieve vragen stellen die totaal niet van toepassing zijn.

Overigens heeft het allemaal niets met dit bericht te maken want dat gaat over restricties aan nieuwe kopers.
De game is gratis online te spelen.
Je betaald éénmalig een licentiecode,
dit is hetzelfde als Diablo 2 en starcraft.
Alleen WoW heeft een maandelijks betaling
Alleen WoW .. n andere mmo's die soortgelijke betaalconstructies hanteren...
Duidelijk dat jij niet into bent. Diablo is na aanschaf gratis.
om goldfarming tegen te gaan ? lijkt mij erg logisch , ik zit namelijk niet te wachten op spelers die 72 uur spelen om gold te farmen en vervolgens te verkopen via diverse wegen. Gevolg voor de normale speler is dat alle prijzen extreem omhoog gaan vanwege het overschot aan gold en mensen zoals ik dus geen items meer kunnen kopen via de AH en RMAH en hierdoor ook alleen maar moeten gaan farmen als een chinees
Voor Diablo 3 betaal je alleen de aanschafprijs. Er zijn verder geen maandelijkse kosten. De (vooralsnog) enige manier dat het je eventueel meer geld kost is als je via de real-money auction house spullen wil kopen.
nuttige reactie weer dit :S , bedankt dat je mij uitlegd hoe Diablo 3 werkt , ben zelf een fanatieke speler , maar speel voor mij plezier niet voor gewin van geld. Er zijn andere die dat wel doen en dat is prima maar niet op een bot manier waardoor de normale spelers de dupe worden.
Hij wilde denk ik reageren op XennOX ;)
Als dat zo is mijn excuses , ik begreep de reactie al niet (A)
Blizzard in hun zogenaamde strijd tegen goldfarmers. Het is al een lang lopend probleem bij WoW en nu ook bij D3. En misschien bij wel meer games van ze ook, maar 1 ding is zeker, Blizzard doet er niets aan om het te bestrijden. Het stimuleert de goldfarmers alleen maar.
De speler die nog in deze wereldjes rondrent en gewoon wil spelen wordt gespammed met goldsellers in de chat. En als je met je contacts wilt kunnen blijven chatten, dan moet je die wel aan hebben staan. Dus, je gaat spam krijgen van goldsellers.
Gelukkig is het in D3 nog niet zo erg dat je je mats ziet verdwijnen zonder dat er ook maar iemand in de buurt is.
Maarja, het zal altijd wel in deze games blijven en Blizzard doet daar geen ruk aan. Onveilige accounts, hackers, modders, cyber crime brought to you by Blizzard Entertainment.
"maar we doen er alles aan om het tegen te gaan". shyeah!
Ik heb sinds ik een maand of 3 terug weer met WoW begonnen ben geen enkele gold farmer tegen gekomen eigenlijk..
Ze zijn er echt nog wel, maar er zijn er ook heel veel richting D3. Daar kan je legaal voor echte centen handelen.
WoW lijkt een stuk minder interessant. De server waar ik speel is half dood. Daar valt voor een farmer niet echt te scoren.
Wat een onzinverhaal, warden en deze stappen bij Diablo 3 doen ze allemaal voor de lol? Ik denk dat je nog maar bar weinig online games hebt gespeeld waar het lucratief kan zijn om te 'farmen'. Bij Blizzard wordt er juist erg veel aan gedaan en als je een mogelijk goldfarmer rapporteert wordt er ook wat op uit gedaan.
Bij niet-blizzard games wordt er vaak geen ene fluit op je reports/tickets uitgedaan en lees je ook bar weinig over andere stappen.

Spam wordt hier trouwens ook bestreden want de accounts waarvan de betaling nog niet geverifieerd is mogen niet gebruikmaken van de chat channels. Ik neem aan dat er ook een belletje gaat rinkelen als 1 persoon vele berichten via andere wijze probeert te verspreiden (whispers).

Ik heb al een tijd geen WoW meer gespeeld maar ik mis wel de service van Blizzard waar je tenminste het gevoel hebt dat je nog serieus wordt genomen. Ja de meeste reacties van copy/paste maar er komt tenminste een reactie.
Absoluut geen onzin verhaal, Blizzard doet er vrijwel niks aan omdat het financieel gewoon niet aantrekkelijk is om botters te stoppen. Ze kunnen alle botters in Diablo 3 makkelijk aanpakken en bannen. Echter vergt dit tijd en onderzoekswerk, dat is duur en daardoor doen ze het niet. Botters vallen direct op en de accounts die enkel level 2-3 characters hebben die vele miljoenen per dag passeren zijn makkeljik op te sporen. Echter moet je dit altijd handmatig controleren en dat kost tijd.

Als Blizzard echt wilde hadden ze de grootste bots nu wel gestopt. Ze hebben echter enkel twee kleintjes aangepakt die toch al vrij inferieur werkten en waarschijnlijk niet warden proof waren. De nieuwe bots worden niet gedetecteerd door warden terwijl ze perfect werken.

Je kan mij niet wijs maken dat Blizzard actief optreed tegen botters als mensen al vanaf de release kunnen botten, honderden miljoenen gold per dag kunnen verhandelen en nog geen ban hebben gekregen.

Kijk anders even naar mijn vrij lange post hierboven en roep dan nogmaals dat Blizzard actief optreed. Botters laten zulke opvallende sporen achter simpelweg omdat Blizzard er toch niks aan doet en je niet onopvallend hoeft te zijn.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 29 juni 2012 14:04]

Je kunt tegenwoordig reports doen via je menu. Dat gaat wel sneller dan voorheen toen je nog een GM moest benaderen, maar het feit dat goldfarmers en na zo'n lange tijd nog steeds zijn zegt al genoeg.
Wat een onzin, spammers worden zeker wel geblokkeerd als je ze report (bovendien kun je ze makkelijk blokkeren), wat modders met cybercrime te maken hebben weet ik niet maar account veiligheid is in orde: je kunt blizzard niet de schuld geven van onachtzame gebruikers.
Het wil kopers van de digitale versie restricties opleggen gedurende de tijd die het nodig heeft om de betaling van de game te controleren.
Waarom kost het Blizzard 72 uur om een betaling te controleren terwijl de webshop van joop de klompenmaker uut klazinaveen dit onmiddelijk kan ?
Omdat Blizzard waarschijnlijk niet aangesloten is bij iDeal. zaken als paypal en CC hebben nou eenmaal een vertraging.
Kunt gewoon met iDeal betalen. Dit is echter voor alle regio's en niet alleen voor NL, dus meerdere betalingssystemen. Ze hebben hebben ook gezegd, MAXIMAAL 72 uur. Zodra alles rond is, kun je gewoon alles.

Verder stelt de ontwikkelaar dat de quarantaine die spelers opgelegd krijgen minder dan 72 uur kan duren, als de verificatie van de betaling eerder rond is.
een CC met 72 uur vertraging? :p
Iets wat in het vorige bericht wel werd aangegeven maar in deze niet is dat het tot 72 uur kan duren. Als je betaling eerder gecontroleerd is mag je ook eerder van alle features gebruikmaken. Voor iDeal betekend dit wellicht per direct maar het kan zijn dat ze de implementatie via een derde bedrijf regelen die voor een vertraging bezorgd.

Je betaalmogelijkheden uitbesteden bij een bedrijf met veel ervaring erin kan ik enkel toejuichen.

[edit]
Zie ook het bericht van Postius verder naar onder, binnen 12 uur geregeld.

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 29 juni 2012 12:23]

Goede maatregel. Alleen hopen dat blizzard het duidelijk maakt aan de koper dat die beperkingen gelden. In het begin wist je als koper niets en moest je zelf blizzard contracteren met de vraag waarom je account stuck was @ lvl 13
Zolang je niet het voornemen hebt om binnen 72 uur 14 te worden maakt het eigenlijk niks uit. en als je die voornemen wel heb , ren je naar de winkel :P
Wat ik niet snap is Hoe je held kunt verdienen als je gegevens opgeeft. Zou het niet zo moeten zijn dat je auction house gekoppeld zit aan diezelfde credit card / bank account, dus dat als deze bouncet bij de verificatie van Diablo, er ook geen geld naar toe kan vanuit de auction house?
Ik had hem meteen gekocht online, met die 72h verificatie. HA NIET DUS. Mooie binnen 24 uur was het rond. Sterker nog zelfs binnen 12. En dat was al met verificatie. Met andere woorden, iedereen lult niemand weet hoe het werkt. Heerlijk.
De 72 uur staat ook voor de maximale tijd die het nodig kan hebben om het digitaal gekochte exemplaar te valideren.
Dat het bij jou in 12 uur geregeld was is voor jou mooi meegenomen.
Precies. In het vorige artikel stond ook

Verder stelt de ontwikkelaar dat de quarantaine die spelers opgelegd krijgen minder dan 72 uur kan duren, als de verificatie van de betaling eerder rond is.

http://tweakers.net/nieuw...-als-starter-edition.html
Zijn dat 72 speeluren of 72 klokuren? Dat laatste mag ik toch hopen :)

Lijkt me wel sterk (en zonde van je geld) als je een game zo snel uitgespeeld hebt.
Klokuren. Er zitten geen 72 speluren in Diablo3

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Mobiele netwerken Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013