Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 108, views: 21.615 •

Microsoft is volgens een gerucht van plan om volgend jaar zijn eerste fysieke winkel op Europees grondgebied te openen. De winkel zou in Londen worden gevestigd, al is over een precieze locatie nog geen besluit genomen.

Microsoft StoreDe winkel wordt in maart 2013 geopend, zegt The Verge te weten op basis van anonieme bronnen. Microsoft zou nog geen precieze locatie hebben gekozen, maar vast zou staan dat de winkel in Londen wordt gevestigd. Bovendien komen er mogelijk ook nog andere stores in het Verenigd Koninkrijk, die ongeveer op hetzelfde moment hun deuren zouden openen.

De Microsoft Store in Londen zou Microsofts eerste eigen winkel buiten de Verenigde Staten zijn. Sinds 2009 heeft Microsoft in de Verenigde Staten negentien eigen winkels geopend, waarvan de recentste vorige week nog in Connecticut zijn deuren opende.

Of Microsoft ook in Nederland eigen winkels wil openen, moet nog blijken. Microsoft heeft voor de Nederlandse markt al wel een webwinkel. Het concept van de Microsoft Store vertoont overeenkomsten met die van de Apple Store: zo is er veel ruimte om producten uit te proberen, zijn er technici aanwezig in de winkel - bij Apples winkel bekend onder de naam 'Geniuses' - en zijn er geen kassa's, maar wordt er bij mobiele terminals afgerekend. Er wordt in de Microsoft Store-winkels naast software ook hardware verkocht.

Reacties (108)

Reactiefilter:-1108093+157+211+30
Lijkt me wel grappig een keer te bezoeken, maar wat nou het grote voordeel is..?
Idd dat vraag ik me nu ook af wat is nu het grote voordeel van een Microsoft winkel?
Ik kan me er ook niets bij voorstellen.
Zijn er al mede tweakers geweest in de Amerikaanse store's?
Wat kun je daar aantreffen?
Ze kunnen toch ook gewoon hardware verkopen van andere merken, maar dan met al de kennis van Windows, waardoor je in de winkel kan vragen hoe je bepaalde dingen kan installeren of hoe bepaalde dingen werken. Zo ben je voor de aanschaf van je laptop beter geinformeerd. Natuurlijk gaat dat ook in een Mediamarkt, maar zoals SChief hieronder aangaf, is het toch een verschil.
En dat niet alleen. De komende weken/maanden zullen in de Microsoft stores de Microsoft Surfaces centraal staan. Het dunkt me dat Microsoft, net als Apple, ook met meer eigen producten zal komen.

hier is een filmpje waarin je een Microsoft store ziet. O.a. de Xbox wordt verkocht, maar ook apparaten van andere fabrikanten.
http://www.youtube.com/watch?v=L0QFasiwGNo
En toch zijn die winkels amper populair in de VSA. Als je verschillende comments leest over berichten over de MS Stores zie je altijd vaak "I didnt even know they had a store" opduiken.


Wel een leuk initiatief, maar Apple Stores zullen ze nooit worden. Microsoft zou zich moeten bezighouden met software en niet hardware. Het is nu eenmaal een bedrijf dat bekend is geworden door het verkopen van software. Hun hardware initiatieven hadden altijd problemen, de Zune was een failure en Xbox 360 had de beruchte Red Ring of Death.
Zo raar is het niet dat niet veel mensen het weten, zoveel stores zijn er ook niet. Ik wist dat er ééntje in Austin, Texas zat, maar in heel de VS zijn er maar 25 ofzo.

Mocht Micrsoft inderdaad meer eigen producten gaan verkopen (eigen smartphone, eigen tablet, etc), dan zou het aantal stores en de populariteit hiervan wel eens toe kunnen nemen. Hoewel het nooit de (ziekelijke) populariteit van de Apple stores zal evenaren...
En juist daarom zie ik het persoonlijk meer als MS die weer hopeloos achter een ander bedrijf aan het rennen is. Toch spijtig dat we de afgelopen jaren (imo) alleen maar afgekeken producten en strategieën zien... Ik had zo gehoopt dat MS weer terug naar de innovatie zou gaan (en nee WP7 en W8 zijn naar mijn mening geen innovatie... Dat is gewoon opgekocht)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 25 juni 2012 19:16]

Apple heeft ook alles bij elkaar 'gejat' en Google wat dat betreft ook.
Sterker nog, bijna alle pc's van nu, zijn afgekeken van IBM die het weer van anderen heeft.
"Sterker nog, bijna alle pc's van nu, zijn afgekeken van IBM die het weer van anderen heeft."

LOL!
Apple afgekeken van IBM? Lijkt me stug
Als je écht een 'uitvinder' wil benoemen voor alles wat Apple en Windows hebben 'gejat', dan is het Xerox, die de grafische interface met muis heeft uitgevonden. Net zo goed kun je zeggen dat de iPhone afgekeken is van de de LG Prada en de iPad afgekeken is van al de tablets die in 2003 zijn aangekondigd. Het ergste is gewoon als je één de originele noemt, want ze zullen altijd allemaal van elkaar afgekeken zijn. Je gaat toch niet zeggen dat al de merken die strijkijzers verkopen, dé originele zijn? Waarom doe je dat dan wel met electronica?
Volgens mij bedoel je Android. Die is ingelijft door Google en heeft grote gelijkenis met iPhone qua iconen interface. De tile interface van WP7 en W8 komt vanuit Microsoft zelf en onderscheidt zich wel degelijk van die van iOS en Android
Het Metro Ui idee is ook aangekocht

iOS en Android (en ook Metro UI) zijn beide een verdere ontwikkeling van het basis idee van een GUI (een desktop met klikbare iconen die applicaties lanceren). De innovatie zit hem in de details en in het platform.

Zoals Wolfos al zegt, volgens mij is Xbox live de enige echte grote innovatie van MS zelf. Als je kijkt naar de overige zaken zie je gewoon dat MS vaak dingen doet die vergelijkbaar zijn als de concurrentie alleen dan net iets later.

Staat los van het feit of de producten zelf goed zijn want ze hebben bewezen dat ze met bijv SQL Server, Kinect en WP7 zeker goede producten kunnen maken alleen het is telkens maar een "antwoord op" ipv een innovatie vanuit een visie/strategie

Edit: Let op, in mijn eerdere reactie praat ik wel over de laatste jaren. Niet over het verdere verleden

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 25 juni 2012 21:33]

Zo raar is het niet dat niet veel mensen het weten, zoveel stores zijn er ook niet. Ik wist dat er ééntje in Austin, Texas zat, maar in heel de VS zijn er maar 25 ofzo.
Uit bovenstaand artikel.
Sinds 2009 heeft Microsoft in de Verenigde Staten negentien eigen winkels geopend, waarvan de recentste vorige week nog in Connecticut zijn deuren opende.
Dat is niet zoveel op zo'n groot land. Dat valt niet op. En dan krijg je opmerkingen als
"I didn't even knew there was one"
Mocht Micrsoft inderdaad meer eigen producten gaan verkopen (eigen smartphone, eigen tablet, etc), dan zou het aantal stores en de populariteit hiervan wel eens toe kunnen nemen. Hoewel het nooit de (ziekelijke) populariteit van de Apple stores zal evenaren...
Zullen we die eigen smartphone nog even buiten beschouwing laten.Denk aan KIN Maar de XBOX, en andere bijkomende PC hardware en Windows pakketten lijkt me logisch.
Maar in hardware zit het geld, zeker voor de consumentenmarkt.
Het grote voordeel op dit moment is dat, wanneer je een system in de MS winkel koopt, ze het apparaat met een verse Windowsinstallatie uitrusten zonder alle bloatware die de maker van het apparaat normaal zou installeren. (Microsoft noemt dit "Signature")

Bovendien kun je in de MS store uiteindelijk de bijvoorbeeld de Surface kopen, waarvan MS heeft gezegd dat ze deze enkel in hun eigen winkels (waarschijnlijk ook webstores) aan gaan bieden.

[Reactie gewijzigd door mark_vb op 25 juni 2012 18:36]

Ik ben een aantal keer in die van Bellevue geweest (vlakbij Seattle). Vooral X-box, Kinect, en Windows Phone. Ook wat voorheen surface heette (de tafels). Verder wat laptops en overige hardware die niet door MS zelf is gefabriceerd, weet zo niet meer welke merken. Vond het allemaal niet zo heel erg interessant eigenlijk.
Ter info, de SUR40 (de tafel die jij bedoelt) heet nu PixelSense.
Ben bij de MS store in Houston geweest.
Bij een Microsoft store worden allerlei producten waar Microsoft iets mee te maken heeft verkocht. Dat zijn laptops en desktops van verschillende OEM's. Maar ook Slate PC's, Tablets, telefoons etc.
En uiteraard de XBOX.
Maar ook toebehoren zoals muizen, koptelefoons, Geluidsinstallaties.

Eigenlijk wordt er niet zoveel gek andere producten verkocht als in een Apple Store. En als dat is het ook bedoeld. Een merkwinkel waar producten met dat merk worden verkocht.

Met de komst van de Surface heeft zo'n winkel wel een stuk meer bestaansrecht overigens.
Je moet je een apple store voorstellen met high end windows pc's en laptops. verder hebben ze mensen rondlopen die informatie geven aan leeken over de producten.

Nu MS hun weer een nieuw type product zelf op de markt gaat brengen heb je de kans dat ze toch meer de apple richting op gaan door zelf ook hardware te bouwen. Dat zou een goede reden zijn om uit te breiden met de stores
Het voordeel is dat je klanten op de juiste manier benaderd en ze aan de oplossing helpt die zij zoeken. Het is al lang geen geheim meer dat Microsoft Apple achterna wil daarom zijn de Microsoft stores altijd te vinden in de buurt van een Apple store. En die Apple stores zijn een groot succes door de manier waarop ze klanten benaderen.

Bij resellers heb je weinig in de pap te brokken over hoe zij je producten aan de man brengen en dit soort stores is dit wel mogelijk. Zeker nu Microsoft met eigen hardware komt zoals de Surface is het belangrijk dat die op de juiste manier verkocht worden.
Microsoft wil hun eigen Windows Phones en later hun eigen Tablet, PC's en misschien andere hardware zoals de nieuwe Xbox 720 alsmede alle denkbare Microsoft-hardware (muizen, toetsenborden, (game)controllers) in eigen beheer aan de man brengen middels real life verkopers (M/V) alsmede hun eigen software Windows en Office...

Eigenlijk zoals Apple al jaren doet in hun Apple-stores... Lijkt me wel wat... dan kun je als je vragen hebt gewoon een winkel binnenstappen en je vragen stellen ipv telefonisch een paar uur aan een helpdesk hangen... is ook wel wat voor te zeggen.

Ik zeg: Laat maar komen!
Stores van één merk is de toekomst. Elektronica zaken hebben moeite om te concurreren met webshop, die kunnen natuurlijk een veel grotere assortiment aanbieden voor een lagere prijs. Je ziet ze steeds vaker verdwijnen, denk maar aan dynabyte, megapool en it's. Maar klanten willen toch producten uitproberen voordat ze besluiten om het te kopen via een webshop. Dan zijn dit soort winkels ideaal, verkopers met goede verstand van de producten en genoeg ruimte om de producten uit te proberen. In de toekomst zullen er veel meer van zulke winkels komen.
Nee, niet helemaal.. Mensen willen lage prijs en snelheid iets heel anders.
Bedrijven als Megapool hebben de slag gemist en hebben hun functie verloren. Mensen die écht advies over electronica wensen gaan nog steeds naar de
échte HiFi zaak, mensen die bij Megapool, Expert etc info inwonnen, gaan nu naar vergelijk.nl en kieskeurig.nl, en kopen hem daarna bij de goedkoopste internetwinkel of bij Saturn, BCC of Media Markt.

Winkels zoals de Apple store zijn alleen levensvatbaar voor producten met een behoorlijke marge. Andere fabrikanten hebben die marge op de eigen hardware niet, en kunnen het zich niet veroorloven om een eigen winkel te beginnen. Daarnaast, als je objectief advies wil ga je niet naar een winkel van een merk. Lijkt me stug dat een Apple Genius je de tekortkomingen van hun systeem opnoemt.

[Reactie gewijzigd door ybastiaans op 26 juni 2012 11:43]

Aangezien er redelijk wat microsoft producten zijn?? Wat je alleen via hun site kan bestellen of een 3e?? En binnenkort kan je naar hun eigen winkel zelf wanneer je vragen hebt en/of een Microsoft product wilt kopen?
Misschien een reden? Ja kan er wel nog meer noemen hoor.. Maar ik zie er redelijk wat voordelen van in.
Zelfde als van de Apple store: de bezoekers geen kans geven om te vergelijken.
Mensen hebben hersens om te onthouden, ze kunnen gewoon uitproberen wat ze willen en vervolgens ergens een Android/Windows apparaat testen
Kan zijn, maar zo werkt het niet. Alleen als je doelgericht naar iets zoekt, ga je van winkel naar winkel en vergelijken tot je hebt gevonden wat je zoekt. Een winkel dat maar één merk verkoopt, heeft als enige doel dat merk aan de man proberen te krijgen door geen vergelijkmateriaal te bieden. Bij de Apple store neem je ook "gelijk maar die oordopjes mee", omdat je er dan toch bent. En die zijn dan heel ontoevallig wit en overpriced, maar het is het enige merk dat er ligt. Dat is hun goed recht, maar dat maakt het nog niet maatschappelijk verantwoord.

Mijn vorige post krijgt een -1 omdat ik iets slechts over Apple zeg, maar het is gewoon waar. Bij de Saturn (iig in de plaats waar ik woon) is ook een Apple-hoek, en hoewel die helemaal "apart" is ingericht, vind ik dat al veel correcter, omdat het mensen de kans geeft om ook andere hardware erbij te halen.

De volgende stap (en voor Microsoft de vorige stap) is om de Apple hardware tussen alle andere hardware te categoriseren. Anders gaan Samsung, Sony, HP en Asus ook eigen merk-eilanden eisen van de grote elektronicaboeren.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 26 juni 2012 19:12]

Jeeh en dan?... Bij Apple kan ik me nog wel voorstellen dat je dat hebt, aangezien die hardware verkopen. Microsoft verkoopt alleen software, komen er dan alle mobieltjes met wp7 daar te liggen? Of een aantal laptops met w7? Of straks hun eerste tablet met w8? Of kun je er straks de nieuwe Word uitproberen... Ik snap niet wat microsoft nog meer kan bieden met een fysieke winkel dan met wat ze nu al doen.

Edit: Ok ok, ze verkopen niet alleen software, maar mijn punt is dat ze gewoon niet zoveel hardware verkopen. Alle laptops en xboxen staan sowieso al in de mediamarkt, dus waarom dan nog speciaal in een aparte winkel? Maar uit de plaatjes van gizmodo zie je ook dat er dingen als Surface staan en waarschijnlijk wat specialere apparaten/applicaties die misschien een wat ander publiek treffen dan de gemiddelde consument. Dan is het misschien wel een goede showcase, maar ik ben toch een beetje skeptisch...

[Reactie gewijzigd door josttie op 25 juni 2012 21:07]

Komen gewoon veel mooie desktops en laptops met Windows in de winkel te staan. Vind het zeker wel een toegevoegde waarde hebben omdat zo'n winkel (als ik naar de winkels in USA kijk) veel mooier is en de computers mooier/ruimer staan opgesteld dan de gemiddelde Dynabyte (om maar wat te noemen). Beetje 't verschil tussen Apples in de MediaMarkt/Saturn en de Apple Store op Leidseplein.

EDIT: Voorbeeldje uit Amerika: http://gizmodo.com/538788...le-store-with-more-colors

[Reactie gewijzigd door SChief op 25 juni 2012 17:03]

en moet je dan extra bijbetalen omdat ze mooier uitgestald staan of zelfde prijs ?
Beetje 't verschil tussen Apples in de MediaMarkt/Saturn en de Apple Store op Leidseplein.
Dan doet Apple blijkbaar zijn werk niet goed, want die huren bij een dynabyte/dixons en mycom een gedeelte van de winkel af en bepalen hoe de desbreffende Apple machine komt te staan of te liggen. Zelfs de prijskaartjes komen van Apple af.

Ontopic:

Ik ben persoonlijk ook benieuwd of er een store komt naar Nederland toe. Werk zelf al 4,5 als bijbaan in een electronica winkel, maar ik ben nog nooit in een store van Microsoft geweest. Lijkt mij wel erg gaaf!

[Reactie gewijzigd door vali op 25 juni 2012 17:59]

De Dynabyte gaat ons toch verlaten ;)
is reeds opgekocht door de eigenaars van dixons, zie ouder nieuws :P
Microsoft verkoopt alleen software
Pardon? XBox, keyboards, muizen etc etc zijn toch echt geen software, maar zitten wel degelijk in het assortiment van MS.

Dat ze niet alles zelf produceren, maar het deels uitbesteden, doet daar niets aan af. Apple produceert immers ook niet alles zelf, de meeste andere merken ook niet. Lijkt me dus geen beletsel.
Ja daarbij heeft SChief een leuke link geplaatst in zijn reactie met een voorbeeld van een andere MS winkel, ik denk tot dat genoeg zegt.. En er komt natuurlijk nog veel meer bij buiten wat jij noemt en de software van MS..

Ik wil geen flame beginnen, maar klagen dat er een apple store bestaat gebeurt toch ook niet? Terwijl MS wel een wat breder en dieper assortiment zal krijgen....
Ik denk niet dieper, maar vooral breder. Breder = meer soorten, dieper = meer varianten. Dus bijv. In de showroom 10 identieke laptops neerzetten waar alleen CPU Ghz, RAM, HDD/SSD en diverse configuraties aangeboden wordt is een soort van 'dieper'. Niet het voorbeeld wat je in een winkel tegen wil komen, maar maakt het wel duidelijker. Breder is dus dat ze Laptops, Desktops, Consoles, Telefoons en Tablets allemaal tegelijk hebben.
Ja, maar ze hebben geen eigen computers. Een computerwinkel zonder computers. Beetje raar, niet? Stel dat je het als brand store ziet kan ik het nog wel snappen. Maar dat concept is niet nieuw, en Apple was ook zeker niet de eerste. Dat Microsoft er zo laat (relatief dan) in stapt is een beetje raar, ik had gedacht dat het een beetje 'als Apple het kan kunnen wij het ook' zou gaan, maar het is meer een soort van 'kom, we gaan een winkel openen' geworden.
De kwalificatie van computerwinkel verzin je en passant zelf, want zo noemt Microsoft het nergens.
Microsoft verkoopt ook hardware (toetsenborden, muizen etc). Niet direct iets om een winkel omheen te bouwen, maar ze kunnen ook prima met een geselecteerde partner meer hardware verkopen zoals laptops en dergelijke.
Hardware: Microsoft gaat i.i.g twee tablets verkopen. Daarnaast hebben ze ook randapparatuur, en kunnen ze inderdaad spullen van partners showen.

Software: een aantal consumenten denken misschien dat ze in de Microsoft store écht verstand hebben van de Microsoft producten*, en gaan ze dus daar heen om dingen uit te proberen.

Voor Microsoft scheelt het weer een tussenpersoon: minder afhankelijk en misschien meer marge.

* of dit klopt laat ik even in het midden
Waarschijnlijk zullen partners van Microsoft (zoals Nokia) hun apparatuur mogen verkopen lijkt mij. Of Microsoft is van plan later zelf ook hardware zoals mobiele telefoons te gaan maken, maar dat lijkt mij sterk.

Dingen als een XBox zullen er natuurlijk wel te koop zijn lijkt mij.

[Reactie gewijzigd door Martindo op 25 juni 2012 17:05]

Nouja goed sorry het is maar de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/d...an_eigen_telefoon___.html
Als er dan al zo'n WP telefoon met een Microsoft merk erop. Hebben ze Nokia (overgenomen en) ingelijfd als OEM.

Zelf hebben ze al eens gefaald met KIN
http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Kin
Naast het feit dat het wat meer premium winkels zijn, verkopen ze hun PC's (die weliswaar gewoon van HP/Lenovo/Dell etc zijn) ook zonder crapware erop. Als je in een Microsoft-winkel een computer koopt, is het puur Windows 7 (Windows 8 volgend jaar), en dat krijg je bij andere winkels bijna niet.

[Reactie gewijzigd door DCK op 25 juni 2012 17:25]

Microsoft stores zijn geen echte winkels zoals we gewoon zijn. Tuurlijk je kan er bepaalde producten kopen, maar dat is niet hun hoofddoel.
Je kan ze het best zien als een communicatiemiddel (reclame) en is best te vergelijken met sampling (=gratis weggeven van staaltjes van jouw product).

Zo geeft Coca-Cola bijvoorbeeld gratis blikjes op drukke plaatsen en/of evenementen. De drempel om het te proberen (kostprijs van een miskoop) wordt weggenomen en Coca-Cola hoopt dat bij een positieve ervaring met het product (= je vondt het lekker, verfrissend,...) de kans groter is dat je een Coca-Cola kiest de volgende keer dat je dorst hebt.
Niettemin dat sampling een dure methode is, is het wel uitermate efficiënt.

Sampling is voornamelijk een optie voor bedrijven die producten met lage marges en in hoge volumes verkopen, zoals FMCG.
Voor een hard- en softwarebedrijf als Microsoft is het sampling zoals hierboven beschreven financieel niet haalbaar of niet voldoende rendabel. Microsoft producten zijn geen frequente aankopen zoals voeding. Je product dus gratis weggeven is geen optie. De volgende aankoop zou pas over maanden, zelfs jaren zijn en tegen dan is het effect van de ervaring in de Microsoft store allang verdwenen. Een Microsoft store is dus een gulden middenweg. Je geeft je producten niet gratis weg, maar toch kunnen consumenten jouw product gratis (tijdelijk) uitproberen.

Je zou nu de reflectie kunnen maken dat je toch evengoed het product zou kunnen uitproberen in de 'klassieke' winkelketens. Microsoft stores zijn in dat opzicht eigenlijk geldverspilling. Echter laten veel winkelketens amper toe dat een product echt wordt uitgeprobeerd, of dit is maar toegelaten bij een beperkt aantal producten. Tweede punt is dat de winkel meerdere producten van verschillende bedrijven verkoopt. Het risico bestaat dus dat je aandacht wordt weggetrokken naar een product van een ander bedrijf of erger dat de verkoper zijn persoonlijke voorkeur opdringt aan de klant. Derde en misschien wel het belangrijkste punt is dat verkopers bevooroordeeld en slecht geïnformeerd kunnen zijn. Dit laatste ligt niet alleen aan hen, bedrijven delen nu éénmaal niet graag alle informatie aan verkopers (zoals hun toekomstplannen). Verkopers zouden niet alleen geen informatie kunnen/Willen geven over jouw product aan een klant, ze zouden zelfs (on)bewust verkeerde informatie doorgeven. Informatie die de klant als waarheid beschouwt, doorvertelt aan zijn/haar vrienden,...

Er zijn dus redenen genoeg om een Microsoft store te openen. En ook een Google store, Apple store,...
Microsoft verkoopt alleen software
Wie heeft de Xbox360 dan gemaakt :?
Maar check natuurlijk wat ze verder nog hebben ;)

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 25 juni 2012 19:54]

Wordt er in die stores ook hardware verkocht?
Dat hoop ik wel. Als je alleen product keys kan kopen voor ISO's die je kan downloaden dan heeft een fysieke winkel niet zo veel nut. ;)
zijn er technici aanwezig in de winkel
Dat slaat toch niet op het Apple gedeelte in de Media Markt he, want daar krijg ik het idee dat ze juist a-technische mensen neerzetten :)
Dat is ook geen Apple Store. Daar is er maar 1 van in NL, namelijk die recent geopend is in A'dam.

MM is niet meer dan een reseller.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 25 juni 2012 17:06]

MM is geen APR, dat is een inhouse Apple afdeling maar gericht op verkoop. Voor technische ondersteuning dien je idd naar Apple Store in Amsterdam te gaan
Media Markt werkt voornamelijk onder het Apple Shop-in-Shop concept van Apple. Inclusief een dedicated Apple Sales Consultant, tevens worden Media Markt personeelsleden net zoals hun APR-collega's regelmatig getraind door Apple.
Lijkt me wel grappig een keer te bezoeken, maar wat nou het grote voordeel is..?
Zichtbaarheid vergroten, dichter bij de klant komen. Dit type winkel is vaak niet bedoeld voor de directe verkoop, maar voor de marketing, krijgen van een gezicht, kweken goodwill onder de klanten etc.
Slim van Microsoft!

Komt er einderlijk een store waar je gerust alles kan uit proberen.
Met de nieuwe innovaties en producten SUPER!
In een Microsoft Store kun je verschillende computers kopen met een schone installatie van Windows, zonder enige extra software. En natuurlijk ook Windows Phone toestellen, alle windows software. Je hebt dacht ik ook in sommige winkels een Microsoft Surface tafel staan.
In een Microsoft Store kun je verschillende computers kopen met een schone installatie van Windows, zonder enige extra software.
Klopt, ook wel Microsoft Signature genoemd. :)

[Reactie gewijzigd door SChief op 25 juni 2012 17:13]

Fijn dat ze dit doen, er zijn teveel mensen die op Windows zeiken, niet omdat Windows zo slecht werkt, maar omdat (Acer/Packard Bell noem ze maar op) zoveel crap installeren dat het ding uit de doos al crap draait. Denk hierbij aan trial anti-virus, toolbars, vervelende startpagina's, debiele "gadgets".
Het grappige is dat het juist microsoft is die OEMs bedient door de installatie customizable te maken. Hierdoor kunnen fabrikanten veel efficienter crap op je nieuwe pc dumpen.
Ze zijn het probleem EN de oplossing.. :/
Ik ben in de USA (Lone Tree, Colorado) bij een Microsoft Store geweest, en het is best wel leuk om te zien.

Wat er voornamelijk wordt verkocht zijn Windows Phones, OEM PC's (HP, Dell etc..), Xbox en alles wat nog meer Microsoft-related is.