Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 55, views: 36.532 •

Samsung komt met een applicatie om gegevens van een iPhone over te zetten op een Galaxy-smartphone. Bovendien kunnen gebruikers iTunes blijven gebruiken om muziek, films en podcasts te beheren en te synchroniseren met hun smartphone.

Samsung maakt de app Easy Phone Sync beschikbaar voor elke koper van een Galaxy-smartphone in het Verenigd Koninkrijk, zo laat Samsung weten in een persbericht. De app moet draaien op zowel de smartphone als op de pc of Mac. Vervolgens kan de app de te synchroniseren gegevens uit iTunes halen en op Galaxy-telefoons zetten et vice versa. De Pro-versie van Easy Phone Sync kost nu 2,49 euro. De gratis versie is ook al te zien, maar is volgens Play Store compatibel met geen enkel apparaat. Opvallend is dat de naam van het installatiebestand wijst op de naam Galaxy Sync.

Ook in iTunes gekochte muziek kan op die manier worden overgezet, aldus Media Mushroom, het bedrijf achter Easy Phone Sync. Samsung is niet de eerste fabrikant die gebruikers aanbiedt om de telefoon te syncen met iTunes. HTC doet dat bijvoorbeeld al langer. Easy Phone Sync bestaat al langer en heeft de app al meer dan een half jaar in Play Store staan.

Reacties (55)

Wat is het verschil tussen de normale versie en de Pro versie? Daarnaast vraag ik me af wat je er zo direct aan hebt naast de media synchronisatie vanuit iTunes.. Contactgegevens, agenda's en dergelijke heb je vaak ook lokaal gesynchroniseerd staan, dus dat voordeel is er eigenlijk niet. Daarnaast is alle app-data en sowieso zijn alle applicaties allemaal specifiek iOS-gebaseerd. Die kunnen ze wel synchroniseren, maar je kan er sowieso helemaal niks mee.

Drag-'n-drop is volgens velen een groot voordeel aan Android merk ik zo om me heen, dus deze app zal voor die mensen eerder negatief zijn dan positief in gebruik. Wel vind ik het mooi om te zien, maar wel wat laat. Dat HTC het al had wist ik niet, maar zowel Windows Phone als Blackberry hebben erg nette applicaties om iTunes muziek e.d. te synchroniseren.

'Zakelijk' gebruik verschuift immers toch naar de cloud (Exchange, Gmail, etc.).
Dat HTC het al had wist ik niet, maar zowel Windows Phone als Blackberry hebben erg nette applicaties om iTunes muziek e.d. te synchroniseren.
http://www.iphoneclub.nl/...s-van-iphone-naar-galaxy/

Alleen is die WP connector voor Itunes van Apple zelf.
http://itunes.apple.com/n...nnector/id415571499?mt=12
Mogelijk dat Apple problemen gaat maken .
HTC doet het syncen van Itunes via HTC Sync
http://htcsource.com/2011...o-your-new-android-phone/

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 23 juni 2012 08:22]

De WP connector is van Apple? Volgens mij heb jij wat gemist.

Windows Phone 7 Connector
van Microsoft Corporation

Ontwikkelaar: Microsoft Corporation
© 2011 Microsoft Corporation

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 23 juni 2012 09:26]

Het is door MS gemaakt en door Apple (via de Store) verspreid. Daar zit een klein verschil in.
Direct nuttig nee, maar dat weten 85% van de IOS gebruikers toch niet. Dit helpt hun gewoon misschien over te stappen van hun vertrouwde iTunes waar ze alles in hebben staan naar de nieuwe en 'geweldige' SIII

Goede marketing :)
Mwa, ik gebruik al jįren iTunes, ik denk al wel acht jaar o.i.d. Al voor ik een iPod toentertijd had en ook al voor ik mijn iPhone had (die ik nu nog heb) en ook gewoon op mijn Windows. Maar van de ontelbaar veel mediaplayers die ik heb geprobeerd en getest blijft iTunes gewoon nog altijd mijn favoriet. Alleen voor films gebruik ik VLC.
Inderdaad goeie marketing, er zijn inmiddels (IMHO) veel betere manieren om je muziek over te zetten naar je telefoon.

Ikzelf gebruik al tijden Subsonic. Het is geen streamen, maar downloaden. Je kan op je kaart een 'cache' voor Subsonic maken zodat je je geen zorgen hoeft te maken dat je kaart vol raakt. En syncen hoeft ook niet. Gewoon je laatste muziek aanklikken en het download meteen naar je telefoon.

Subsonic is gratis, het gedeelte om naar je telefoon te downloaden niet (donation ware). Die kan je 30 dagen uitproberen, samen met de gratis apps voor verschillende telefoons.

Maar ieder zijn ding, ik begrijp de kracht van iTunes wel. Ik gebruikte het zelf voor podcasts, maar dat kan Subsonic inmiddels ook goed.

[Reactie gewijzigd door BabyXL op 23 juni 2012 13:10]

'Zakelijk' gebruik verschuift immers toch naar de cloud (Exchange, Gmail, etc.).
Email is al sinds jaar en dag een "cloud" applicatie via IMAP. Agenda en contacten zijn in Exchange ook al sinds jaar en dag "cloud" gebasseerd. En zakelijk gezien gaan die zeker niet op korte termijn naar servers buiten het bedrijf verplaatsen aangezien ze veel te gevoelig zijn.

Ik vraag me dus serieus af wat je met deze opmerking wilt zeggen.
Er zijn wel degelijk grote bedrijven die Exchange buiten de deur draaien (office365)
oa Philips is een redelijke partij die alles daar heeft draaien
Drag en drop is alleen handig als je je telefoon als USB stick wilt gebruiken.

iTunes is ideaal want je organiseert gewoon je muziek op je pc en bij je telefoon hoef je er dan niet meer bij na te denken.. Mensen zeggen dat iTunes niet fijn is omdat ze er niet mee om kunnen gaan of omdat ze een ander programma voor hun muziek gebruiken..
Dus als een ander iets niet goed vind terwijl jij dat wel vind dan kunnen ze er gewoon niet mee omgaan ?

Wat een onzin... Dat jij het ideaal vind will niet zeggen dat iedereen dat maar moet vinden...
Dat hoeft helemaal niet, maar het is wel zo kies om dan duidelijk aan te geven dat het om een mening gaat. Ik ben ooit overgestapt van WinAmp (2 of 3 ofzo, toen die opeens onbbruikbaar werd) naar iTunes en ik heb eigenlijk al die tijd iTunes gebruikt, behalve de jaren dat ik linux draaide en dus zat met xmms etc... en uiteindelijk dus maar gewoon geen muziek draaide.

Mijn *mening* is dus dat het gezanik over groot/log/crashen/etc nogal overdreven wordt -- net als iedere grote applicatie gaat er wel eens wat mis, maar zelden of nooit catastrofaal.

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 23 juni 2012 18:59]

In android zit een mediascanner die kijkt of er media op de telefoon staat, drag en drop is dus gewoon een snelle manier om media op je telefoon te krijgen
Welk bedrijf verschaft zijn medewerkers Gmail-adressen? Die heb ik nog niet eerder gezien namelijk.
Google Apps gebruikt dezelfde infrastructuur en way of working als Gmail.
Zou Apple dit toelaten? Kan me voorstellen dat ze iets zeggen in de aard van "alleen Apple producten mogen iTunes gebruiken".
Apple biedt een 3rd party API hier voor. Die mag iedereen gebruiken. De reden dat ze bij Palm moeilijk gingen doen was omdat Palm de regels voor iTunes koppeling overtrad door het device-id BA te bootsen (mag niet van de USB standaarden) en omdat ze allerlei reverse engineering truukjes hadden uitgehaald waardoor iTunes dacht dat het een Apple device betrof.

Als je je aan de API regels houdt gaat Apple niet moeilijk doen, er zijn talloze apparaten die via die API syncen.
Lijkt mij een heel prima app. De Kies app van Samsung is enorm traag en niet gebruikersvriendelijk. Als ik hiermee makkelijk(er) mijn podcasts kan synchen, ben ik blij (als de app ook naar Nederland komt natuurlijk..)
Ik heb een SGS2. En dat werkt ook prima samen met mijn iMac. Op sommige vlakken zelfs beter. Zoals Bluetooth transfer van MP3's en foto's.

Draadloos files oversturen met iPhones is nog altijd een drama terwijl Samsung telefoons al dingen ondersteunen zoals Wifi direct, S Beam, Bluetooth transfer en zelfs Kies Air wat via een URL werkt dat je via een WebApp in de telefoon kan komen via Wifi.
Zal me niet verbazen als Apple dit onmogelijk zal maken
Hoe dan? iTunes protocol word ook door open source alternatieven gebruik, en zover ik weet kan je geen patent hebben op een netwerk protocol zolang je de broncode niet copy-paste. Apple kan er vrij weinig tegen doen.
Apple zou Apple niet zijn als men dit niet wel eens ging zien in het kader van de concurrentieslag tussen Apple en Samsung op de mobile computing & media markten. Nog los van de visie van Apple op Android, bestaat daar inmiddels toch wel enige precedent toe.

In dat soort conflicten draait het veel minder om wat wel en niet kan, maar wie de langste adem heeft in de grotere veldslag van patenten, copyrights, en de eeuwige race tussen kogel en pantser op het vlak van licenties en de kwestie van toegang tot devices.

We zullen het zien. Ik hoop dat dit niet ook onderdeel wordt van hun conflicten. Logische redenen op het niveau van consumenten zijn er daartoe eigenlijk niet. Emotionele en commerciėle redenen, tja, dat is een kwestie van keuze van de betrokken bedrijven.
Palm probeerde ook te zorgen dat je je hun Palm Pre-telefoon met iTunes kon syncen, maar Apple bracht telkens een update uit.

In principe heeft Apple natuurlijk geen enkele verplichting om te zorgen dat een apparaat van een directe concurrent met hun software werkt. Beetje treurig is het wel.

Aan de andere kant, laat Samsung maar zelf een goeie applicatie schrijven voor mediabeheer en synchronisatie!! Dat schaamteloos op andermans werk meeliften is ook een beetje vermoeiend.

En, laten we eerlijk zijn, het is niet alsof er niks aan iTunes te overtreffen valt. Het is een vrij middelmatig programma.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 24 juni 2012 02:01]

zucht...

Apple biedt gewoon de mogelijk aan 3rd party software makers om itunes te integreren via een API. Dit is al jaren zo en tientallen bedrijven werken ermee.

Het enige dat ze ooit verbiedt hebben was de 'oplossing' van Palm, omdat die het gebruikten zonder toestemming en de API misbruikten.
Dat is hier helemaal niet aan de orde.
de grootste reden van mijn overstap naar android is juist dat ik GEEN itunes wilde gebruiken voor het syncen (toen was ik nog niet zo into jailbreak en dergelijke). Als er 1 traag en vervelend programma is, dan is het itunes. just my two cents.
Helemaal mee eens.
Totaal mee eens, Itunes is een log programma met weinig plus punten voor beheer van je muziek.

Daarom worden er ook zoveel alternatieven gemaakt omdat er heel veel mensen daar mee eens zijn.

Dat is ook een van mijn redenen geweest om geen Apple te kopen heb ooit een Nano gekregen en toen bezig geweest om mijn muziek te beheren en binnen de kortste keren lag dat ding in de kast vanwege ongebruiksvriendelijkheid en vastlopen.

Dat was 1 x en nooit meer.
Ja daar heb je een punt, maar het belangrijkste pluspunt is toch wel dat het makkelijk werkt voor het beheer van je muziek en voor het rippen van je CD's. Daarnaast werkt het natuurlijk goed samen met apple apparaatjes voor muziek en naar wat ik begrijp ook met HTC telefoons en nu ook met Samsung.
yeey, wordt dat rot programma dan toch de standaard ?:S

Kom op mensen verzin een eigen programma en zeker met een open platform als android ga dan aub geen itunes gebruiken :')
Het heeft niets met standaarden te maken, maar het makkelijker maken voor iphone gebruikers over te stappen naar, in dit geval, Samsung. Veel iphone gebruikers die mogelijk over willen stappen zijn bang hun collectie aan itunes muziek kwijt te raken, iets wat tegengegaan kan worden door deze dienst en dus minder reden om bij Apple te blijven voor diegenen die de overstap al in gedachten hadden.

Natuurlijk was dit al eerder mogelijk, echter dat was niet bekend bij het grote publiek. Samsung vestigt er nu de aandacht op met de hoop dat het dus mensen overhaalt.
Daar zeg je zo iets, bang om muziek kwijt te raken. Waarom gebruiken mensen dat *** iTunes nog. Bij andere merken kun je apparaat gewoon benaderen als schijf en kun je erop zetten wat jij wil etc. Bij Apple ben je afhankelijk van dat iTunes en waarom? Omdat Apple wil bepalen wat en hoe het op het apparaat komt te staan.
Apple loopt altijd zo te koop met dat het "Easy" is etc. Mensen kijk nou eens goed wat je koopt, doe het niet alleen voor de looks. Je krijgt er vroeg of laat problemen mee en zeker wanneer het apparaat stuk gaat.
Spotify gebruik ik ook met veel plezier. Geen gezeik met muziek kopen of downloaden, gewoon voor 10 euro per maand een prachtig programma voor pc en een mooie app voor de smartphone.
geen idee waarom itunes word af gekraakt.
maak er gebruik van en alles word via itunes geregeld .
Apple tv de iphone .s in huis alles via itunes en via cloud
Programma log geen idee wat voor bejaarde pc je gebruik van maakt.
Zelfs mijn wekker die een iphone 2g gebruik als main apparaat .
word via wiffi met itunes ge update .

alles heeft de zelfde mail, contacten, muziek en programma's
zelfs mijn tv kan worden bedient
maar als je alles goed wil laten werken moet je wel alles aanschaffen en goed instellen

android kan het ook maar werk helaas niet zo makkelijk als ios van apple

Ik gebruik ios en de rest gebruik android in huis .
Apple spullen werken idd geniaal met elkaar
Ben ik de enige die zich verbaasd over de naam van de maker? Media Mushroom lijkt me geen onderdeel van Samsung dacht ik. Ik kan het fout hebben, maarja.
Nee ik vroeg me ook al af waarom het niet onder Samsung Mobile was oid?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Sony Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013