Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 11, views: 11.341 •

Nintendo gaat samenwerken met Namco Bandai voor het volgende spel in de Super Smash Bros.-reeks. Leiders van diverse Namco-ontwikkelteams hebben zich verzameld om samen te werken aan het nieuwe vechtspel voor de Wii U.

Nintendo maakte tegelijk met zijn Nintendo Direct-presentatie bekend dat diverse ontwikkelaars uit de stal van Namco Bandai zullen gaan werken aan het volgende Super Smash Bros.-spel, dat waarschijnlijk voor de Wii U zal verschijnen. Yoshito Higuchi van de Tales-serie, Tetsuya Akatsuka van Mobile Suit Gundam: Extreme VS en Masaya Kobayashi van Ridge Racer zijn betrokken bij het project. Ook de art- en sound-director van SoulCalibur doen mee, alsmede het ontwikkelteam dat verantwoordelijk was voor diverse Tekken-games.

In Nintendo's 'boodschap aan de fans' meldt Smash Bros.-productieleider Masahiro Sakurai van ontwikkelstudio Sora dat de eerste demo's die Namco Bandai heeft gemaakt veelbelovend zijn, maar dat fans nog even geduld zullen moeten hebben. Volgens Sakurai is het goed voor het ontwikkelingsproces om het nieuws over de samenwerking met Namco Bandai naar buiten te brengen, maar betekent dat niet dat het spel binnen afzienbare tijd gereed zal zijn. "Het is nog erg vroeg. Vergeet niet dat we niet alleen twee games tegelijk maken, maar dat we het project aangekondigd hebben voordat de ontwikkeling echt gestart is", aldus Sakurai.

Hoewel er inhoudelijk nog niets bekend is over het spel, claimt Namco Bandai's Masaya Kobayashi alvast dat door Namco ontwikkelde Super Smash Bros.-game het beste spel in de serie zal gaan worden. Wanneer dat spel moet gaan verschijnen is echter nog niet bekend.

Reacties (11)

''Namco Bandai maakt volgende Super Smash Bros.-game''

De titel is een beetje misleidend. Namco Bandai werkt samen met Nintendo voor Super Smash Bros.

[Reactie gewijzigd door C_H_T op 22 juni 2012 11:08]

Ze hadden hier eerder aan moeten beginnen en uitbrengen met de release van de wiiU
''According to the game's lead developer, Masahiro Sakurai, development on the game had not begun at the time of its announcement, and would not begin until the completion of Sakurai's other project,, Kid Icarus: Uprising.''

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_Bros._(Wii_U/3DS)


Persoonlijk bericht van Masahiro Sakurai

''Hello, I’m Masahiro Sakurai, the director of the Super Smash Bros. series.

It’s my personal belief that the only time a creative product really resonates is in that first moment when it’s actually in front of you.

With that said, I’ve realized that if we keep the new Super Smash Bros. title’s development structure secret, it’ll only create more and more speculation, and I won’t be able to develop the game with any freedom. That’s why I’ve decided to announce this news right now, even though it’s still very early on.

I would love to provide more information, but for now, I’m going to stay quiet until I have something solid to show you.

The project has just gotten started. Bear in mind that not only are we developing two titles simultaneously, but we announced the project before we even started actual development, so I’m afraid we will likely have to keep you waiting for quite a while. Please be patient.

Currently, the prototype prepared by Namco Bandai Games and Namco Bandai Studios’ special team looks pretty good, and it’s working great. In order to take advantage of the fact that there will be versions for two different systems, and to maximize and offer fun new gameplay elements, the entire team is going to work hard together. Thank you.''

bron: http://www.nintendolife.c...ii_u_powers_up_with_namco


Ze hebben het gewoon te vroeg aangekondigd.

[Reactie gewijzigd door C_H_T op 22 juni 2012 11:06]

Dan krijg je een extreem gerushde game. Van mij mogen ze lekker rustig aan doen, de game wordt über, zoals gewoonlijk.
Ik ben benieuwd wat dit op gaat leveren. Aan de ene kant heeft N-B weinig ervaring met dit soort games maar aan de andere kant kan Smash Bros wel een frisse wind gebruiken. De versie voor de Wii vond ik minder spelen dan die voor de GameCube, en veel toernooi spelers ook. Het voelde meer aan als een expansion-set op de GameCube versie.
De Wii-versie (Brawl) speelde wat langzamer dan de GC-versie (Melee). Melee kun je heel snel spelen, veel combo's achter elkaar. Maar misschien nog wel belangrijker voor de geavanceerde spelers, het zogenaamde wave-dashing, edge-grabbing, L-cancelling, etc... is er in Brawl uitgehaald, en dat haalde voor veel spelers de snelheid uit het spel. Vandaar dat op toernooien ook nog voornamelijk Melee wordt gespeeld, omdat dit spel de betere spelers van de gemiddelde spelers kan onderscheiden.
Ik zeg niet dat Brawl een slecht spel is, integendeel. Brawl heeft veel meer andere functies en leuke spelmodi, maar het vechten in Brawl is meer casual gemaakt.
Brawl is zeker niet slecht en het roster en de story mode zijn erg goed. (Al blijft het jammer om te zien welke chars zijn geschrapt tijdens development, maar dat heb je wel meer van dit soort games)

Gelukkig vindt Sakurai zelf ook dat Melee het beste is dus hopen dat ze terug kunnen gaan naar het vechten uit Melee met de "extra's" van Brawl.

Bron:

http://www.gamespot.com/f...is-the-best-in-the-series
Niet echt een expansion, het werd gewoon veel te casual gemaakt. Heb ontzettend veel Melee gespeeld en Brawl voelde echt als Melee voor idioten. Dan begin ik nog niet eens over balancing en die achterlijke Smash orbs waar sommige spelkarakters een one-hit-KO move krijgen waar je onmiddelijk 3 anderen mee afmaakt (Sonic, Yoshi, Snake, Kirby) en anderen een of andere waardeloze transformatie of buff (Mr Game/Watch, Luigi, Peach, Dedede) krijgen waar je niet gek veel mee kan.
Mashahiro Sakurai wist ook al van niets toen de volgende Super Smash Bros. (Brawl, maar dat was toen natuurlijk nog niet bekend) aangekondigd werd voor de Wii.

Hij heeft zelfs ooit eens gezegd dat er na Super Smash Bros. Melee geen game in de serie meer zal komen.


Wel ironisch, Monolith Soft (first party van Nintendo) maakt Project X Zone voor Namco Bandai en Namco Bandai maakt Smash Bros. voor Nintendo. :P


Edit: misschien krijgen we Pac-Man in de volgende Smash Bros. :)

[Reactie gewijzigd door Cyrso op 22 juni 2012 12:37]

Vond super smash bros melee voor de gamecube toch wel de beste uit de serie, brawl was ook wel leuk maar toch een stuk meer plezier gehad met melee, ben benieuwd of deze net zo goed word als melee :D
Ik vond juist de versie op de N64 by far het beste :o
Lijkt me wel cool als ze er echt iets moois van kunnen maken... Gameplay is key in dit spel. Echter, met de laatste paar versies heb ik het idee dat ze zich steeds meer zijn gaan focussen op de grafische aspecten :(

We shall see.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Microsoft Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013