Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 140, views: 23.762 •

Nintendo heeft een nieuw lid in de DS-familie aangekondigd. De Nintendo 3DS XL heeft een 90 procent groter scherm dan de 3DS, hoewel de resolutie niet verhoogd is. Op 28 juli moet de draagbare console in Europa uitkomen.

Nintendo kondigde de 3DS XL tijdens zijn Direct-presentatie aan. De schermdiagonaal van het bovenste scherm van de XL meet 4,88 inch; die van de onderste 4,18 inch.Volgens de Japanse fabrikant is de accuduur van de 3DS XL bij het spelen van 3d-games 3,5 tot 6,5 uur en dat is iets beter dan de 3DS, die het officieel 3 tot 6 uur volhoudt. Met het apparaat zou 6 tot 10 uur DS-games gespeeld kunnen worden, vergeleken met 5 tot 8 uur voor de 3DS.

Nintendo gaat het systeem inclusief sd-kaart van 4GB, maar niet met een adapter leveren. In de VS komt het systeem wel inclusief adapter. Daar komt de 3DS XL 19 augustus uit voor 200 dollar in het rood en blauw. Europeanen moeten wachten tot 28 juli, maar kunnen dan ook een zilveren editie aanschaffen. Wat de Europese prijs wordt, maakt Nintendo niet meer bekend, maar aangenomen mag worden dat deze rond 200 euro zal liggen.

Nintendo 3DS XL

Reacties (140)

Reactiefilter:-11400127+165+25+30
Ik zie dat Nintendo zijn early adopters wel goed behandeld. Eerst een massieve price drop binnen 3 maanden en vervolgens een nieuw model. (Wat ze continue ontkend hebben)

[Reactie gewijzigd door GetBack op 22 juni 2012 08:17]

Hahaha wat een nutteloze jaloezie, dit soort reacties kan ik nooit volgen, net als al die mensen die pissig worden om dat er ieder jaar nieuwe CPUs/GPUs uit komen, wat maakt dat nou uit? Je koopt iets op een moment dat je het waard vind, als je vervolgens eigenlijk iets anders wil wat nog niet uit is moet je niet gaan bitchen dat je het als nog wil. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
Het gaat er om dat Nintendo compleet schijt heeft aan zijn klanten en ze zonder enige vorm van respect behandeld. Voor de 3DS betaalde je bij launch een redelijk bedrag, wetende dat je dan een product heeft wat zijn waarde een flinke tijd behoudt. Als dan binnen een paar maande de waarde van jouw product met 1/3 daalt voel je je behoorlijk bedrogen.

Vervolgens ontkent Nintendo tijdens de e3 constant dat er een nieuwe 3DS komt en wat zien we een week na de e3? precies.
Wat zou jij doen als je een bedrijf hebt.
Je hele roadplan naar buiten brengen en aangeven dat je 3 maanden na de release met een nieuwe versie komt. Eens kijken hoeveel jij van de eerste variant verkoopt.
Nintendo is echt niet de enige die dit doet. Elk bedrijf doet het op deze manier.
Volgens mij haal je waarde en prijs door elkaar. Als jij bij launch een 3DS koopt voor bedrag x, en jij vindt hem dat waard, dan is die 3DS niet ineens minder waard omdat de prijs van het produkt daalt.
Die prijsdaling was overigens ingegeven door de slechte verkoopcijfers, die vervolgens na de prijsdaling flink aantrokken. De meeste consumenten vonden dus bij launch de prijs niet in overeenstemming met de waarde. Na de prijsdaling wel.

Wat die 3DS XL betreft heb je wel een punt, maar ja, dat is nou eenmaal marketing...Ze hebben het overigens niet hard ontkend, maar gezegd dat berichten daarover 'pure speculatie' zijn.
Volgens mij handelen ze al zo sinds de eerste Gameboy.... je kan het van te voren aan zien komen.
Ik ben eigenlijk ook nergens een echte ontkenning tegengekomen. Verder is Nintendo een van de betere fabrikanten in mijn ogen. Elk apparaat ondersteund 100% de mogelijkheden van het voorgaande model.
niet sinds de eerste GB, maar sinds de GBC.
Van de eerste GB is ook een kleinere versie uitgekomen hoor, de Gameboy Pocket :).
maar niet binnen een paar maanden of een jaar
Alle, maar dan ook alle bedrijven zetten nieuwe technologische producten duurder in de markt dan dat ze zijn. In het begin zit er dan een hele dikke marge voor ze op. Als een techniek nieuw is, willen zogenaamde early adopters daar graag voor betalen. De meeste early adopters weten dan ook heel goed dat dat ze op dat moment meer betalen dan het product waard is. Desondanks willen ze gewoon graag een van de eersten zijn.

Of jij dat onrespectvol vindt of niet, is volledig aan jou. Maar bedenk wel dat je als consument zelf ook kan bedenken dat zoiets bij introductie duurder in de markt gezet wordt.
Niet geheel waar, bij consoles komt het nogal eens voor dat de verkoopprijs onder de daadwerkelijke productiekosten ligt. De games zijn waar dan winst op gemaakt wordt.
En zelfs die games maken ze niet eens zoveel winst op. Microsoft heeft miljarden moeten toeleggen op hun Xbox divisie voordat er (pas geleden) eindelijk eens wat verdiend werd. Die hebben zich compleet ingekocht in die markt en of ze dat ooit terug verdienen is nog maar de vraag.
Wat een veralgemening en totaal onjuist.

Er zijn veel gevallen waarin je, ook technologisch nieuwe producten, juist zonder marge verkoopt, bvb om marktaandeel te 'kopen'.
GetBack, komop zeg.
1) Nintendo doet dit altijd al. Wie een beetje kennis van Nintendo heeft wt dat ze na een tijdje met een revisie komen.
2) Ga eens revisies tellen van de Sony PSP en daarna revisies tellen van de Nintendo DS ;) en hoelang hebben ze daarover gedaan?
3) Dit is niet, zoals de DS Lite destijds van de DS, een vervanger van de 3DS. Dit is een product wat naast de 3DS gaat leven. Net als de DSi en DSi XL: groot scherm, groot apparaat: 3DS XL, klein handzaam formaat: 3DS.

Ik kan hier serieus niks aan vinden waardoor ik ontevreden zou zijn, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik helemaal niet zit te wachten op 400*240 pixels per oog op 5". Verder heb ik liever een klein apparaatje. Als ik in augustus een 3DS zou kopen zou dat het oude model worden.
Wel, je hebt de:

Bij PlayStation
PSP (1), PSP 2000 (2), PSP (3000) en PSP N1000 (4), voor Europa de PSP E1000
Voor Europa is dat ongeveer 6 jaar (2005-2011), dus 0,50 modellen per jaar.
Als je PSP 3000, PSPgo en PSP E1000 als opvolgers ziet is dat 0,83 modellen per jaar.
Wel even bij zeggen: de PSP 3000, N1000 en E1000 bestaan langs elkaar en zijn niet elkaars opvolgers.

Bij Nintendo:
DS (1), DS Lite (2), DSi (3), DSi XL (4), 3DS (5), 3DS XL (6)
Voor Europa is dat ongeveer 7 jaar (2005-2012), dus 0,86 modellen per jaar.

Dus: Sony brengt gemiddeld veel minder vaak een revisie uit dan Nintendo...
Fout - De DSi en de DS Lite werden naast elkaar verkocht en waren geen opvolgers. Datzelfde geldt voor de DSiXL en de 3DS. Op dit moment kan ik gewoon nog een DSi of een DSiXL kopen. Als jij de PSPgo niet als opvolger van de PSP beschouwt, dan mag je de DSi, DSiXL, 3DS en 3DSXL ook niet als opvolgers van de DS beschouwen.
Dan mag je geen enkele PSP als een opvolger van het andere beschouwen. De PSPgo wordt zelf gewoon naast de PSP-3000 en PSP-E1000 verkocht. Als ik nu naar de winkel ga, kan ik alleen nog maar kiezen uit de DSi XL en de 3DS, tuurlijk omdat er van de DSi XL nog altijd worden geproduceerd, gewoon omdat het kan. Nintendo heeft de DSi en later trouwens zelf aangekondigd als een opvolger. Sony heeft daar bij de aankondiging van de PSPgo en PSP-E1000 nooit over gesproken.
Als je de 3DS erbij rekent moet je de Vita er ook bij rekenen, en dan kom je dus op meer modellen per jaar uit.

Waar het om gaat: iedereen hier doet nu alsof Nintendo haar kopers vernedert door met een grotere versie van het systeem te komen. Daar denk ik dus heel anders over: dit is enkel om de consument meer keuze te bieden. Waarom brengt Samsung een 32" en een 55" TV op de markt? Waarom mag Nintendo dat niet?
Uiteraard ontkennen bedrijfen geruchten omdat iemand NDA gebroken heefd. Lijkt mij terecht.
Nee op dat moment had je het er toch voor over? anders had je het gewoon niet moeten kopen. Prijzen veranderen gewoon. En anders kan je altijd wel blijven wachten. Die keuze is aan de klant. Als je dan besluit iets te kopen had je dat bedrag er op dat moment blijkbaar voor over.

Tuurlijk is het zuur maar zo moet je het ook niet zien. Je hebt er nu al maanden plezier van gehad. En je weet dat het met computers, Telefoons en tv's nu eenmaal zo gaat.

En als je dit van nintendo weet dan wacht je toch een paar maanden voordat je iets van nintendo koopt? dan is het probleem ook opgelost :)

[Reactie gewijzigd door Astennu op 22 juni 2012 10:50]

Getback vanaf het moment dat de circle pad pro op de markt kwam heeft nintendo al toegezegt dat er een model gaat komen met die ingebouwt.
Dus er komt ook gewoon een 3dsi en een 3dsi XL waarschijnlijk ook.
Nintendo staat er om bekent met meerdere modellen te komen
DS, DS lite, DSi en DSi XL
Nintendo heeft de early adopters gecompenseerd met gratis games. Verder komt het nieuwe model meer dan een jaar na de release uit en zit niet iedereen op een groter model te wachten.

De 3DS XL is niets anders dan een andere versie die naast de 3DS kan bestaan.
Hoe is het aanbieden van een aantal roms van 10 tot 25 jaar oud een compensatie voor de waardedaling van 80 euro zoals die bij de 3DS voorkwam?

Nintendo had het professioneel aan kunnen pakken door bijv Nintendo points uit te delen aan de gedupeerden zodat je kon kiezen wat je er voor wilde kopen of bijv via Club Nintendo een gratis game te verstrekken. Zo voorkom je ook dat mensen dubbele games krijgen en zou je mensen anthousiast kunnen maken voor het kopen van Nintendo games in de 3DS store.

Microsoft boodt toen ze zoiets met de Xbox deden een gratis actuele game + een extra controller aan. Dat getuigt van meer respect voor de klanten dan Nintendo, die de klanten daarnaast ook nog eens een half jaar liet wachten op de goedmaakgames.
Het is geen waardedaling, maar een prijsdaling.

Overigens ze zijn niemand 80 verschuldigd, het is inderdaad wel een sluwe actie, maar als koper moet je toch beseffen dat de prijs ervan ooit zal dalen?

Ik vind ook dat ze het beter konden aan pakken, maar ach die 10 NES games en 10 GBA games zijn toch iets. Die 10 NES zijn trouwens niet echt toppers, maar de GBA games wel.

Over Microsoft je kan het zien als marketing (om klantontevredenheid te vermijden; om je klanten bij te houden) of als respect, het zijn in feite de twee die samenvallen en ja dat vind ik zeker een betere actie dan die van Nintendo.
MS is een verhaal appart, die harvest cash zo hard op andere markten dat ze die tegemet komen uit coulance want het moet echt niet doen.
Ik denk dat Sony of nintendo een RROD ramp niet zoals MS kan aanpakken omdat ze die cash reserves niet hebben.
Bij veel producten is als je het koopt kan de prijs meer of minder dalen.
En het verleden bied geen garanties voor prijs vastheid.

Als je iets koopt omdat je denk het is prijsvast dan is het je eigen gok die verkeerd uitpakt.
Tenzij Nintendo zwart op wit prijs garanties heefd gegeven voor een bepaalde tijd. En dat lijkt mij niet het geval.
Nintendo heeft heeeel veeeel cash, het is juist die gelimiteerde game markt, waar ze in tegenstelling tot Microsoft op actief zijn. Zou een Nintendo een RROD ramp hebben, dan heeft dit een grote impact op het aandeel, waar dat bij Microsoft is gebeurd.
En zeg zelf zou de game divisie van Microsoft nog miljoenen verlies maken dan stoten ze hem af... en klaar is Microsoft.
Maar ze zijn jou niks verschuldigd. Prijzen van artikelen dalen over tijd. Zo werkt dit nu eenmaal. Verkoopt iets niet goed, dan verlaag je de prijs tot het wel verkoopt en winst maakt. Economie 101 zeg maar.
De pricedrop is gecompenseerd door die extra games die je gratis kreeg als early adopters. Of het het waard is kun je dan nog betwijfelen, al heb ik me prima vermaakt met Metroid.

En een nieuw model, tja. Daar kan ik na een jaar niet wakker van liggen.
Hoe is dit een nieuw model?
Lees jij over nieuwe functies, standaard extra knopen?

Nee, dit is enkel een XL variant met een grotere accu. De resolutie is identiek bij een grotere maat, dus of dat beter is valt te betwijfelen.

Mensen hadden zich genaait mogen voelen als het een model had geweest waar extra schouderknoppen op gezeten hadden en een rechter analoge stick.
Maar die heeft deze variant niet.
Ik zou het wel beter kunnen vinden, want die retina resoluties bij andere gadgets is mij toch iets te klein. Maar als de vorige reso al goed te doen was. Alleen heb geen 3DS dus geen ervaring mee welke beter zou kunnen zijn.
Onderscheid is dus groter sherm en pixels mogelijk is de sweetspot ook iets verder af dus mischien meer voor grotere mensen
mag ik er even op wijzen dat de ds lite binnen een jaar na de ds uit kwam, dus dit valt best well mee, overigens is dit niet een verbeterde versie die de originele 3ds moet vervangen maar gewoon een grotere versie wat voor en nadelen heeft. Well jammer dat ze er geen 2 thumbstick aan toegevoegd hebben al denk ik wel dat het andere grote probleem de battarijduur een beetje verbeterd kan zijn in de xl net als bij de dsi
''90% larger screens'' en dat is zowat ook bijna het enige verschil, teehee!
Jup, net als de DSi en DSi XL: die konden prima naast elkaar leven. Zeer begrijpelijke keuze van Nintendo dus.
Ziet er wel tof uit zo'n grote. Maar helaas is de resolutie hetzelfde, dus je krijgt hetzelfde als op de DSi XL. Het is dat de 3DS qua grafisch er beter uit ziet dan de andere DS'en dus misschien dat het wel goed komt ;)
Tuurlijk is die resolutie hetzelfde. Alle 3DS games gebruiken deze native resolution. Dat kun je niet aanpassen.
Ze hadden de resolutie kunnen verhogen dmv. upscaling.
En vervolgens de accuduur verkorten voor nauwelijks winst op grafisch gebied, die afweging hebben ze vast gemaakt en snel aan de kant gelegd.
Mooi, en de 3ds is nu 1,5 jaar uit dus een heruitgave zat er wel in.
En wat ik dan niet snap is dat ze niet die tweede circlepad erin bouwen! Nu moet je alsnog zo'n ding los kopen als je games hebt die dat ondersteunen. n omdat het er niet standaard in zit zullen game makers het minder snel supporten en krijg je dus games met matige controls. Jammer! Wel mooi dat scherm zo :).
Je moet niets daar het tweede circlepad in slechts een aantal games wordt ondersteund en dan ook nog eens zwaar optioneel is. Fijn dat het er ook nu niet standaard inzit anders zouden de normale 3DS waardeloos worden indien ontwikkelaars enkel nog voor 2 ciclepads zouden ontwikkelen.

Van games met matige controls heb ik nog weinig last gehad. Zelfs Kid was na enige tijd van gewenning goed te spelen met een veel directere besturing als een 2e circlepad had kunnen geven.
En wat ik dan niet snap is dat ze niet die tweede circlepad erin bouwen!
Met alleen een 2e circlepad ben je er nog niet. Je moet de ZL en ZR knoppen ook nog ergens op de behuizing kwijt kunnen.
zullen game makers het minder snel supporten en krijg je dus games met matige controls.
Matige controls? Je hebt echt geen CPP nodig om een 3DS spel goed te kunnen spelen. Zo zijn de constrols van Kid Icarus Uprising op een kale 3DS prima.**

(** met uitzondering van de Exo Tanks in de game...)
Ik ben het volledig eens met Tiwazz. Een 2de analoge stick is een duidelijke meerwaarde in sommige games, en zou de 3DS aantrekkelijker maken voor de core gamer omdat er ook 1st person shooters voor zouden kunnen gemaakt worden. Gamers hebben bij de PSP n de release van de 3DS massaal geklaagd over het gebrek aan een 2de analoge stick. Onbegrijpelijk dat Nintendo zich hier niks van aantrekt.
Man man man, hoeveel versies kan Nintendo wel niet uitbrengen van de DS.
Hieronder voor het gemak even het lijstje.

Nintendo DS (2004)
Nintendo DS Lite (2006)
Nintendo DSi (2009)
Nintendo DSi XL (2010)
Nintendo 3DS (2011)
Nintendo 3DS XL (2012)

Ik snap niet waarom er zoveel versies zijn, zoals je kan zien is sinds 2009 elk jaar een nieuwe versie uitgekomen. Ik ben geen Nintendo fan, maar ik zal als early adopter helemaal gek worden.
De 3DS en 3DS XL zijn geen versies van de DS. Nintendo heeft dus 4 versies van de DS uitgebracht over een tijdsspanne van 6 jaar. En dat maakt het eigenlijk best interessant, de strategie van Nintendo. Elke keer een versie die wat meer mogelijkheden bied net zoals eigenlijk op alle andere elektronica gebieden ook gebeurd alleen is daar de cyclus veelal een jaar.
In dat geval heeft Nintendo dus ook in een tijdspannen van 2 jaar 2 versies van de 3DS uitgebracht, tot zover was het dus intressant.
De 3DS is niet hetzeflde als de DS of DSi. Dus er zijn, met deze XL erbij, 2 versies van de 3DS. Lijkt me niet veel toch?

Het is meer zoiets:
DS = GameCube
3DS = Wii

Dat de 3DS zoveel op de DS lijkt wil dus niet zeggen dat het ook 'hetzelfde' product is.

[Reactie gewijzigd door Soundless op 22 juni 2012 08:27]

De vergelijking tussen de DS en Wii en de 3DS en Wii U is denk ik nog beter ;)
Nou, twee. De DS en de DS Lite. De DSi was een nieuw systeem met nieuwe mogelijkheden, snellere hardware en ingebouwde camera's. De 3DS is weer een nieuw systeem met veel snellere hardware, motion controls, een 3D scherm...
als je een 3DS hebt, heb je toch totaal geen reden om een XL te kopen.

Maar...... de XL is een verademing voor mensen met slechte ogen.

Ik vind het jammer dat deze pas zo laat komt. Gewoon, direct bij lancering 2 versies.
Een DS =/= DSI =/= 3DS.
DS staat ook voor Dual Screen. Dat hebben ze allemaal. Elk van de door jouw genoemde apparaten verschilt wel degelijk van mogelijkheden, behalve dan de XL versies (lite versie kan de scherm helderheid aanpassen).

Samsung Galaxy is net zo'n verzamel naam bij mobieltjes, net als Sony Experia.....
( mobiele ) console platformen onderscheiden zich door hardware FIXed spects.
DS =/= 3DS
DS << 3DS
Dus andere generatie.

Wat wel gedaan wordt is de hardware met identieke spects vervangen door moderne hardware. Elk jaar komt er moderne techniek beschikbaar.
De chips zijn hetzelfde, het productieprocede wordt echter verkleind.

Zo bevat elke Xbox 360 de zogenaamde Xenos chip. Bij de release bevatte de console de chip op 90 nanometer. Inmiddels is de chip geproduceerd op 45 nanometer.
Door een kleiner procede passen er meer chips op een wafer, wat de productieprijs naar beneden brengt (prijsverlanging 360). Daarnaast produceren de chips minder warmte en zijn ze energiezuiniger (360 Slim).

De nieuwe Xbox zal echter een nieuwe chip krijgen. Hetzelfde geldt voor de DS, de 3DS is vanbinnen heel anders.
De DS kon Nintendo 64 graphics aan... ach oordeel zelf :P
Nintendo DS
Nintendo 3DS - en dat dus in 3D.
ReVision, orignele naam bij je post :)

3DS is dus een totaal ander apparaat dan de DS en DS Lite. De Playstation 3 is toch ook een ander apparaat dan de Playstation 2 en Playstation 2 Slim?
De DSi kreeg meer opties maar speelde dezelfde games. De DSi XL leefde naast de DSi, enkel voor de consument die een groter apparaat wou hebben. Zijn dus twee verschillende producten waar je bewust een keuze tussen kan maken. En zo is deze revisie trouwens ook.

Maargoed, 4 DS systemen in 6 jaar dus. Dan Sony met haar PSP:
PSP-1000 (2004)
PSP-2000 (2007)
PSP-3000 (2008)
PSP Go (2009)
PSP E1000 (2011)

Is er al eentje meer en de eerste vier waren in een kortere periode.
Meer concurrentie? De iPod Touch?
1st gen (2007)
2nd gen (2008)
3rd gen (2009)
4rd gen (2010)

In een veel korter tijdsbestek dus net zoveel revisies.

Ik snap echt niet dat mensen hier dan zo op zitten te kutten, ze brengen verdomme de minste revisies uit van de hele industrie, en dan is dit apparaat ook nog eens een systeem wat naast het huidige systeem gaat leven.
Kortom de 3DS is de opvolger van de DS. De 3DS XL is een revisie die naast de gewone 3DS blijft voortbestaan.
Jup, zo lastig is het niet :)
Iedere variant van de DS is weer redelijk ingrijpend anders.
Kleinere of grotere behuizing, scherm formaat, camera's en wel of geen 3D.
Verschillen die huidige DS gebruikers kunnen laten overwegen om een nieuwe versie te gaan kopen.

Van de PSP zijn er eigenlijk maar 2 versies, een compacte online versie ( PSP-GO ) en de gewone PSP, waarvan er later een iets dunnere versie van uitgebracht is. Tech specs, scherm etc. zijn altijd hetzelfde gebleven.
Eerlijk is eerlijk, de DS Lite was inderdaad beter dan de DS (phat), en de DSi was beter dan de DS Lite. De DSi en DSi XL waren er echter om de consument keuze te bieden, niet als 'update'.

Als we het hebben over de weg die Nintendo nu voortzet met de 3DS, is deze revisie helemaal niet zo ingrijpend: opnieuw om de consument keuze te bieden, en niet zoals de DS en de iPod Touch dat destijds deden.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen de 3DS als een DS zien. Toen de Gameboy Advance uitkwam dacht men toch ook niet dat het een Gameboy Color was? Toen de Xbox 360 uitkwam dacht men toch ook niet dat het een Xbox was, enzovoort.
Nogmaals: je kan 3DS games dus niet spelen op de oude DS. Het is een nieuwe handheld...
Waarom gaf Nintendo zijn nieuwe console ook dezelfde naam als zijn voorganger? Dat is er gewoon om vragen, er zijn zat andere namen te bedenken.
Hoezo, dezelfde naam? DS, DS Lite, DSi, DSi XL, 3DS, 3DS XL, allemaal andere namen. Net als Playstation, Playstation One, Playstation X, Playstation 2, Playstation 2 Slim, Playstation 3, Playstation 3 Slim, ook allemaal anders.

Ik kan ook de Xbox noemen, of de Game Boy.

Of, for that matter, GeForce, Radeon, Pentium, Athlon, of, voor mijn part, Astra, Golf, Focus...
Klaag jij erover dat er om het andere jaar een nieuwe Golf in de showroom staat?
Ze zitten gewoon allemaal in de DS familie, dus hebben ze dezelfde naam.
Jup, net als alle Playstations in de Playstation familie zitten. Maar daar vind men het logisch.
Uhm: als je buiten Europa gaat, heb je er nog maar 4. Het aantal geeft trouwens geen goede indicatie, dan maak je liever een gemiddelde van consoles per jaar. Als je dan nog even alle modellen die langs elkaar bestonden en niet elkaars opvolger waren (PSP 3000, PSPgo, PSP E1000) beland je bij Sony op 3 modellen en bij Nintendo op 4 (alle XL-versies weggelaten).
Dat zijn verschillende productlijnen. Ds en 3ds zijn totaal verschillend.
Heb net een 3DS gekocht maar heb toch geen interesse in een groot scherm dus zit er niet zo mee :+
Het zou eerder nieuws zijn als ze GEEN 3dsxl uitbrachtte haha.
Ziet er wel leuk uit. Ik heb zelf ook de dsxl gehad. Film kijken ging er best prettig op!
Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op een XL versie van de 3DS. Zeker omdat ik de schermgrootte van de huidige 3DS meer dan prima vind. En wat is het voordeel van een groter scherm als het toch dezelfde resolutie is? Alles gaat er waziger uit gaan zien. Ook vind ik het design van de XL nogal meh.
Had al eerder een 3DS op m'n verlanglijstje staan, hopelijk zijn de kinderziekten (die bij de 3DS zaten) er straks uit....om vervolgens weer tegen nieuwe kinderziekten aan te lopen. ;)

[Reactie gewijzigd door Noax op 22 juni 2012 09:16]

Het grootste voordeel wat ik zo zie zou voor mij zijn dat de accu wat groter is. Maar ik speel toch altijd thuis eigenlijk. Maar nog meer, en dat is een vrij pietluttig dingetje de afwerking van de binnenkant met een matte laag. Op de een of andere manier komen er bij mij altijd vingers op. Niet op het scherm zelf maar om het bovenste scherm heen. Dat hebben ze nu zo te zien verholpen. Voor de rest ben ik behoorlijk tevreden over de 3DS.
Welke kinderziektes? Het is namelijk hetzelfde apparaat, alleen dan een slag groter.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013