Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 46, views: 26.522 •

De Doom 3 BFG Edition, een bundel met de geremasterde versie van de shooter, de Resurrection of Evil-uitbreiding en zeven nieuwe levels, is vanaf 19 oktober te koop. De nieuwe versie verschijnt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

Uitgever Bethesda maakt via het eigen blog bekend dat Doom 3 BFG Edition vanaf 16 oktober in Noord-Amerika te koop is. De pc-versie kost 30 dollar, de versie voor de Xbox 360 en PlayStation 3 kost 40 dollar. In Europa is de bundel vanaf 19 oktober te koop. Wat de games hier gaan kosten, is nog niet bekend. De bundel bestaat uit de shooter uit 2004 waarvan de graphics geremastered zijn. Verder bevat de bundel uitbreiding Resurrection of Evil en zeven nieuwe levels, die de titel The Lost Mission hebben meegekregen.

Het geremasterde beeld wil zeggen dat ontwikkelaar id Software de rendering en belichting verbeterd heeft. Verder is het spel in 3d speelbaar, heeft het 5.1 surround sound en een nieuw systeem voor savepoints. De consoleversies hebben achievements en trophies. Ook aan de gameplay is iets veranderd; spelers hebben een op hun uitrusting gemonteerde zaklamp, zodat ze de omgeving kunnen belichten en schieten tegelijk, wat in de oorspronkelijke game niet mogelijk was.

Aankondigingstrailer van de Doom 3 BFG Edition

Reacties (46)

Verder is het spel in 3d speelbaar (...)
Dat was het eerst ook al?
Ik denk dat ze bedoelen dat het 3d ondersteuning heeft, in plaats van dat het een 3d shooter is, zoals jij het interpreteert.
Maar dat kon volgens mij dus al ˇˇk al op Nvidia hardware op de PC.

Maar inderdaad, beetje verwarrend gesteld hier. Maar 3D is natuurlijk nog relatief nieuw voor Sony klanten. Ik dacht dat de Xbox360 geen 3D (brilletje-3D) ondersteunde?

Ik snap eigenlijk niet waarom ze deze game nog eens uitbrengen, hij is namelijk al een beetje ouderwets.

Manueel saven vind ik nog altijd leuker dan checkpoints, maar goed, jammer maar helaas. Waarschijnlijk een aanpassing voor de consoles, dus waarom niet marketen die handel.

Hetzelfde met de zaklamp trouwens, dat was juist leuk en spannend! Nu gaat iedereen er dus standaard mee rondlopen, wat de spanning niet ten goede kan komen lijkt mij zo, maar ach. Ook weer een beetje een console ingreep denk ik, daar heb je niet echt bepaald knoppen over om snel te wisselen zoals op de PC. Dan is het vervelend als je door je lijstje scrolt en opeens (perongeluk) iets vast hebt waarmee je niet kunt aanvallen.
Hoeveel knoppen heb je nou nodig voor een spel als DOOM?
Naast de standaard knopjes om te schieten heb je denk ik nog genoeg 'shoulder buttons' over om een zaklamp onder te mappen.

Denk dat ze nog wel wat te kiezen hebben kwa vrije knoppen.
Waarschijnlijk met zo'n 3D brilletje dat het dan Úcht 3D wordt.
Overigens is de heer Carmack ook van plan om ondersteuning (side-by-side 3D + benodigde vertekening van het beeld ter compensatie display) in te bouwen voor een nog te lanceren 'goedkope' VR helm:
http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.php?f=138&t=14777
En vooral, wat mijn grootste ergernis is: die verschillende perspectieven, tot daar aan toe. Maar het feit dat je oogfocus niets doet, daar wen ik nog steeds niet aan. Normaal moet je opnieuw "scherpstellen" als je naar iets verder gelegen kijkt, bij huidige 3D blijft alles wazig.
ID is ideeen-moe?

Doom 3 was toch wel een heel matige game. Alleen de Co-op missies hebben mij kunnen boeien.
Nou, daar denk ik anders over. Mijn maten en ik hebben er veel lol aan beleefd. Het had ook wat leuke ideetjes (de consoles bv). MP was ook dikke pret (lights out was subliem).
Co-op was de game wel leuk ja. Als Singleplayergame vond ik deze game waardeloos
ID maakt niet zoveel games om de games, maar is meer reclame voor hun engine. Het is iets wat Valve en Epic Games ook doen.

En als je er een (leuke) game uit weet te maken, waarom niet verkopen?
waarschijnlijk om 2 redenen, ze moeten weer wat extra geld hebben EN om weer extra interesse te creeeren voor Doom 4 waar ze ook mee bezig zijn... Dus 2 vliegen in 1 klap.. Vindt het alleen wel jammer/schandalig dat er voor de PC niet gewoon een update beschikbaar komt voor mensen die de originele game + uitbreidingen al hebben..
Totaal niet mee eens! Me avonden en vooral nachten kostelijk vermaakt met Doom 3! Tis geen dead space maar toch n erg leuke en spannende game met veel schrik momenten!
Heb de uitbreiding nooit gedaan dus deze BFG edition gaat er zoiezo komen!
Ben erg benieuwd naar wat meer en uitgebreider nieuws over de helm van carmack. Hij heeft blijkbaar een head mounted display gemaakt/laten maken wat nog vrij netjes blijkt te zijn. Noem me een ubernerd of whatever maar t lijkt me geweldig! Vriendin heeft geen last van me, en ik zit meer in de game dan wanneer ik op de bank naar de tv aan t loeren ben. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Terug on topic: Doom 3 BFG gaan er iig komen voor de xbox360!
30 dollar?

Voor een "geremasterde" Doom 3?

Please, er zijn allang mod packs vanuit de community gekomen, die minstens zo goed, niet beter zijn (betere textures, belichting, etc)

En die zaklamp op het armor? Waarom? Was juist die keuze tussen verdediging en kunnen zien niet wat het zo eng maakte? Dat je niet gelijk hersenloos kon knallen, omdat je geen zak meer zag?
Tja, het opnieuw uitbrengen van hetzelfde spel (of een ander spel met dezelfde naam) is de laatste tijd bijzonder populair. En natuurlijk een makkelijke en snelle manier van Zenimax om meer geld uit ID te krijgen.

Die zaklamp vond ik eigenlijk in Doom 3 altijd vrij irritant. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er niet zoiets bestond als nightvision goggles of iets dergelijks. En waarom onze space marine geen pistool en zaklamp tegelijkertijd vast kon houden. Zal vast ook gekomen zijn omdat ik kort voordat ik Doom 3 voor het eerst speelde, Splintercell gespeeld had.
denk dat de zaklamp het alleen maar spannender maakt! Het was idd irritant dat je die niet tegelijk met je wapen kon gebruiken maar ik denk dat NVG's niet passen bij de game. De zaklamp maakt t spannend...
De zaklamp (en de beperkte ammo) was voor mij de reden dat het echt verschrikkelijk spannend was en leuk was
Zonder de zaklamp was het meer een 13 in dozijn shooter, wat het alleen van de graphics moest hebben
Ik kan iedereen Perfect Doom 3 aanbevelen. Het maakt Doom 3 een stuk beter en verbeterd ook de graphics, iets wat de BFG editie niet doet.
Huh?
Het geremasterde beeld wil zeggen dat ontwikkelaar id Software de rendering en belichting verbeterd heeft.
Wat willen ze dan hier mee zeggen?
Zaklamp op je gun, toch?
30 dollar?

Voor een "geremasterde" Doom 3?

Please, er zijn allang mod packs vanuit de community gekomen, die minstens zo goed, niet beter zijn (betere textures, belichting, etc)

En die zaklamp op het armor? Waarom? Was juist die keuze tussen verdediging en kunnen zien niet wat het zo eng maakte? Dat je niet gelijk hersenloos kon knallen, omdat je geen zak meer zag?
Je wilt zeggen dat het plausibel is in die game dat we teleporters naar andere dimensies hebben, maar te dom zijn om een zaklamp aan je shotgun te tapen? Really?
Verder is het spel in 3d speelbaar
Cool, kan ie ook gebruik maken van mijn Voodoo Banshee kaart :?
3D als in 3D scherm of bril.
Hahaha, ik denk dat 9/10 tweakers niet meer weet wat dat is :D

OT: beetje luie manier om geld te verdienen imo... Zoals aangegeven heeft de community dit ook al gedaan. 3D support is leuk, maar een niche iets.
Mijn eerste kaartje was een Voodoo 2 kaart hehe, ik ben 21 ik geloof dat ik toen een jaar of 10-12 was :)

EDIT was in 98 zie ik, dus was een jaar of 7-8 :p

[Reactie gewijzigd door killerbie op 20 juni 2012 12:52]

Dat waren nog eens tijden! Had toen zelf een Diamond Monster 3D kaart. De 3Dfx-graphics die uit deze aanvullende 4 MB kaart knalden waren toen helemaal geweldig en waren een ontzettende boost voor de games.
Die had ik ook. Dat je nog je vga output van je normale kaart moest doorlussen door deze kaart. Was toen 1 of 2 spelletjes voor. 1 daarvan was POD racer ofzo.
Nee hoor. Er waren veel meer games die met 3Dfx gespeeld konden worden zodat veel hogere resoluties speelbaar waren. Heb hiermee uren Carmageddon, Quake, etc gespeeld.
Tot Nvidia de opvolger van de al redelijk goeie Riva TNT demonstreerde op een beurs. Niet alleen het texturen, maar ook de T&L werd door die kaart gedaan. Holy mozes, wat een kaart was dat!
Geweldig! Ik weet nog dat ik voor deze game een ATI Radeon 9800Pro kocht (ter vervanging van mijn Geforce 4 MX 440) om het te kunnen spelen (achteraf bleek de Radeon 9550 ook snel genoeg).

Deze geremasterde versie koop ik zeker voor de Xbox 360 :)
Om de game interessanter te maken hadden ze meer moeten doen.
5.1 geluid is een goede toevoeging maar de rest is toch maar minimaal.

Ik weet niet of het mogelijk is maar een kompleet vernieuwde engine van IDS was beter geweest zoals de ID tech 5 engine.
Eh nee, ID tech 5 is de source code van Rage + alle tooling, net als ID tech 4 de source code van Doom 3 is (en ID tech 3 gewoon de source code van Quake 3 , etc. etc.). Doom 3 in die technologie jassen zou inhouden de game vanaf de grond af aan opnieuw te bouwen met de Rage source code en tooling als basis. Het is niet op een paar knoppen drukken om Doom 3 uit de Rage tools te laten spugen.

Nou is Carmack daar niet geheel vies van aangezien hij ook Wolfenstein opnieuw heeft gebouwd in Javascript "voor de lol", maar dit is toch wel van een heel ander kaliber wat je hier voorstelt...
Waarom veranderen ze het flashlight systeem? in coop op xbox hadden we juist fijne tijden daardoor. Een speler nam de flashlight en de andere moest schieten, dat was pas plezier!
Daar had ik niet over nagedacht (nooit co-op gespeeld) !
Zo'n goede 'tactic' maakt het spel leuk
Interessant... Maar ik hoop dat die zaklamp een optie is! De spanning zat 'm toch voor een groot deel in het switchen tussen de zaklamp en je wapen. Of gewoon door het donker lopen danwel rennen en hopen dat je de monsters op tijd zag :)

Natuurlijk is dit wel een beetje zakken vullen van ID, maar Doom3 was zeker geen matig spel. Ik heb me er menig uurtje mee vermaakt.
Zielig dat ze op deze manier geld willen verdienen. Het is niets meer als doom 3 met een extra texture pack. Die tijd hadden ze beter kunnen steken in het ontwikkelen van een nieuw spel.

Kan me bijna niet voorstellen dat er dan ook mensen gek genoeg zijn om hier 40 dollar voor te betalen. Leuk in een steam sale als hij voor 5 of 10 euro verkocht wordt, meer ook niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013