Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 93, views: 19.450 •

De firma AOC heeft een 23"-monitor uitgebracht waarin de voet is voorzien van een dockingstation voor een iPod of iPhone. Via het dockingstation kunnen mediabestanden direct op het 1080p-scherm worden getoond.

De AOC E2343FI Aire iPlay-monitor is 1,3 centimeter dik en biedt op het 23"-tft-panel, dat voorzien is van led-backlight, een resolutie van 1920x1080 pixels. De dynamische contrastratio wordt gespecificeerd op 50.000.000:1, terwijl de helderheid 250cd/m² zou bedragen. De fabrikant geeft een reactietijd op van 2ms.

In de voet van de Aire iPlay is een dock aanwezig waarin een iPhone of iPod geplaatst kan worden. Volgens AOC kunnen video's, muziekbestanden en foto's direct op het scherm worden getoond vanaf een smartphone of mediaspeler.

In de voet zijn tevens de video-aansluitingen te vinden: een vga- en een hdmi-ingang. Ook zijn in de behuizing twee speakers van elk 5W verwerkt. Het stroomverbruik van het beeldscherm zou maximaal 33W bedragen. De straatprijs van de AOC E2343FI Aire Play bedraagt circa 300 euro.

AOC E2343FI Aire Play AOC E2343FI Aire Play AOC E2343FI Aire Play AOC E2343FI Aire Play AOC E2343FI Aire Play

Reacties (93)

Beetje nutteloos in mijn ogen. Ze zouden beter investeren in hun beeldkwaliteit dan in dit soort zaken.
Hoezo zouden ze als ze een dock inbouwen niet (of minder) investeren in beeldkwaliteit?

Ik denk dat er overigens best een doelgroep voor is. Mensen die een een iPhone hebben en deze willen opladen achter hun pc/werkplek..
Voor het opladen van je telefoon ga je een speciale monitor kopen :?
Nee, maar als je een nieuwe monitor gaat kopen zou dit natuurlijk wel het verschil kunnen maken tussen deze en een andere monitor. Het scheelt immers weer een extra kastje op de bureautafel.... (zo moeilijk is het toch niet om zelf zo'n scenario te kunnen bedenken).
Je *moet* geen kastje gebruiken om je telefoon op je pc aan te sluiten. Ikzelf gebruik gewoon een kabeltje. Dat is handig, compact, makkelijk mee te nemen, en onafhankelijk van de rest.

Maar ik heb geen iPhone, dus misschien denk ik veel makkelijker.
Beeldkwaliteit noem ik iets met helder beeld met veel pixels bij een laag energieverbruik.

Een dock inbouwen is voor de mensen met een Ipod/pad leuk, en zegt inderdaad niks over de rest van het scherm.

Helder beeld kan ik ook niks over zeggen, ik heb het scherm nog niet fysiek gezien. 2ms lijkt me ook prima! Welke mogelijkheden er zijn om de boel te bij te stellen lijkt me hier ook van invloed... maar de volledige specs van de producent heb ik nu nog niet gezien.

Het aantal pixels is met HD-res volgens mij oké (niet bijzonder meer tegenwoordig, maar meer dan voldoende bruikbaar). Is zo'n beetje de norm aan het worden.

Verbruik dan... 33W noem ik allerminst zuinig! Het twee jaar oude 23 inch HD-scherm waar ik nu achter zit gebruikt 13 watt minder! Zelfs mijn 8-jaar oude 19" 1280×1024 scherm verbruikt maar 5 watt meer!

Ben het dus wel eens met het verhaal dat investeren in kwaliteit is achtergebleven op het verbruik.
Inderdaad, er zijn heel veel mensen die geen Apple spullen hebben. Tenslotte hebben de meeste mensen wel één of andere aansluit mogelijkheid al bij hun computer liggen. Een van de redenen voor mij dan ook, om deze monitor links te laten liggen.
Ik koop ook geen psx spellen sls ik geen psx heb.
Zijn die spellen nutteloos?

Of is het meer van 'ik moet wat te zeiken hebben op apple gebruikers'?
Het gaat hier om een scherm wat nu eigenlijk alleen in aanmerking komt voor mensen die het dock gebruiken en dus een iPhone hebben, want zeg nou zelf, Je gaat niet dit scherm kopen als je geen iPhone hebt. Daarmee verklein je de doelgroep dus aanzienlijk.

Om in jou voorbeeld mee te gaat van psx spellen, Je gaat toch ook niet een radio verkopen waar een psx spel bij zit? dan is dat psx spel inderdaad redelijk nutteloos, gewoon omdat niet iedereen die een radio koopt een psx heeft..

Als fabrikant lijkt het me dus ook logischer om een scherm te verkopen, die goedkoper is dan deze, en waar je los een dock bij kan kopen wat er netjes op geklikt kan worden oid. Dan heb je namelijk veel meer voordelen:
- het losse scherm word goedkoper.
- mensen met een iPhone kunn.en er dat dock bij kopen (waarbij de prijs gelijk wordt aan het scherm in het artikel)
- er zou ook een dock uitgebracht kunnen worden voor bijvoorbeeld andere telefoons waardoor de doelgroep weer vergroot wordt.

Edit: typfoutje

[Reactie gewijzigd door JB98 op 18 juni 2012 11:51]

Dus wat is je probleem nu? de fabrikant mikt op die doelgroep ... dat mag toch?

Ik snap werkelijk niet je hier over gaat klagen |:( denk je soms dat de fabrikant daar nu echt niet over nagedacht heeft?
Mijn punt is dat 300 euro wel erg veel is voor een simpel TN-paneeltje, ondanks dat er een iPhone dock bij zit. Natuurlijk mag een fabrikant zelf bepalen watvoor producten ze op de markt zet. Maar door de hoge prijs denk ik dat het product niet zo goed zal verkopen, en daar zijn reacties op Tweakers.net toch voor? Kritisch en genuanceerd kijken naar een product zodat andere tweakers daar weer voordeel van kunnen hebben, als ze bijvoorbeeld overwegen deze monitor aan te schaffen.

En om te laten zien dat het een beetje overpriced is:

een los iPhone vier dock kost 30 euro (bron: pricewatch: Apple iPhone 4 Dock). Dan blijft er 300-30= 270 euro over voor de monitor.

In de pricewatch is er geen een fabrikant die 270 euro durft te vragen voor een scherm met dergelijke specificaties. (bron: http://tweakers.net/price...NJBsN2W6RrW8dZZtNevLHO88f)
Misschien is zijn probleem dat Apple geen standaard aansluiting gebruikt terwijl ander Telefoons dat wel doen. Toch komt Apple hier mee weg en werden de anderen op de vingers getikt. Want een Apple is de enige die geen USB aansluitingje ondersteunt. De rest zijn bij Europese regels verplicht (want mensen hier gingen toejuichen omdat ze te veel laders hadden.) En Apple mag gewoon haar eigen standaard blijven voeren en dus een Monopoly positie opbouwen. Want heb je zo'n Televisie als hier dan word je volgende Telefoon dus ook een Apple.

De EU moet Apple in dit geval op de vingers tikken want dat hebben ze bij andere aanbieders van Telefoons ook gedaan (door die wet in te voeren).

En dan kan je wel zeggen :"Er zijn converters!", ja die zijn er maar die waren er ook voor de andere Telefoons. En dat was daar ook geen argument.

Dit geintje had Microsoft moeten proberen dat zat elke fApple in de hoogste boom te zeuren.
Als 5% van de iPhone gebruikers deze monitor kopen kunnen ze die dingen niet aanslepen....
Nee maar werkt dat niet makkelijk via een usb kabel? Dat werkt op elke pc, geen speciale monitor voor nodig toch? Of de tel op tv aansluiten dmv bt of wifi of usb kabel???.. Of kan dat allemaal niet met een iphone zonder poespas?
Nee, dat kan allemaal niet. Je zou hem aan moeten sluiten via een Dock naar hdmi kabel.
Met zo'n kabel kan dat, toch? of zijn die usb naar iPhone kabels allemaal nep?

Bron: http://www.amazon.com/Cha...pple-iPhone/dp/B0015RB39O
bovendien is er geeneens DVI aanwezig. Waarom ze vga en hdmi kiezen ipv dvi en hdmi is voor mij een raadsel.
Heeft DVI nog daadwerkelijk voordelen boven HDMI?
Mijn videokaart heeft 2 x dvi uitgangen. Voor hdmi zou ik dan een aparte kabel of adapter moeten gebruiken.
Verder is displayport of hdmi wel de standaard aan het worden en voegt dvi technisch inderdaad niets meer toe.
DVI is al verouderd. Display port en hdmi, dat is waar het nu om gaat.

Vga doen ze voor de hele oude pc``s vermoed ik.
Hoezo is dvi verouderd, het is HDMI=DVI+audio (ja en een paar extra kleuren bits ergens)
niet helemaal waar. HDMI is inderdaad DVI+audio, maar dan ZONDER het analoge signaal. DVI is nog backwards compatible met VGA en forwards met HDMI. VGA en HDMI gaan echter niet samen.

@ SndBastard: Als jouw videokaart alleen 2X DVI heeft zegt dat meer over jouw videokaart dan over dit scherm.
Genoeg kaarten die nog 2x DVI hebben. De 7xxxx serie van AMD is zo ongeveer de eerste kaart die dat niet meer heeft.

[Reactie gewijzigd door A Noniem op 17 juni 2012 14:20]

@A Noniem
Mijn AMD HD4850 heeft 1x HDMI, 1x Displayport en 1x DVI.
Deze is toch al wel enkele jaren (3 a 4?) jaar oud.
http://t3.gstatic.com/ima...gA1pnoln7e4ckNQ7PYv-kMdzB

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 17 juni 2012 15:37]

@Supersnathan: Dat is maar de halve waarheid. Veel DVI-aansluitingen voeren helemaal geen analoog signaal en zijn practisch uitwisselbaar het HDMI. Welke signalen beschikbaar zijn kan je aan de letter achter DVI zien, die soms vergeten wordt te vermelden. In geval van twijfel moet je uitgaan van een DVI zonder analoog signaal en met een enkele digitale link.

Samenvatting: Of je nu een kabel koopt met 2 DVI-stekkers of eentje met 1 HDMI en 1 DVI stekker maakt in de praktijk geen snars uit.
Hoezo is dvi verouderd, het is HDMI=DVI+audio (ja en een paar extra kleuren bits ergens)
Gaat om de dvi aansluiting niet om protocol die beide delen.

DVI aansluitingen zijn gewoon al weer op hun terugweg bezig, gaat nu zoals al eerder gezegd is om hdmi en displayport, en dat verschil zal met de minuut alleen maar groter worden.
Kan je eens uitleggen wat dat verschil, dat volgens jou met de minuut groter wordt, in de praktijk precies inhoudt?

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 17 juni 2012 23:36]

Nee, maar HDMI heeft ook geen meerwaarde als je het slechts op een monitor aansluit, tenzij jij speakers in je monitor hebt. Maar goed, zal wel geen prachtkwaliteit zijn dan. Ken vrijwel niemand die zijn PC aan een gewone monitort via HDMI aansluit.
Dat is niet meer dan logisch. Waarom zou je twee digitale aansluitingen kiezen? Nu is er een analoge en een digitale.
hdmi en dvi zijn beide digitaal, dit kan je makkelijk omzetten met een klein stekkertje.
vga is analoog en is wat minder makkelijk om te zetten naar een digitaal signaal.
Daarom is het nuttiger om monitor van een vga en hdmi poort te voorzien als een dvi en hdmi poort.
analoog + digitaal tegen 2x digitaal.
Omdat HDMI kortgezecht DVI + Geluid is.

Deze monitor heeft speakers, dus als je beeld zonder geluid wilt doen via DVI dan zijn er talloze DVI-naar-HDMI adapters, en DVI-naar-HDMI kabels te verkrijgen voor relatief zeer weinig geld.

Zoals de 1,8 meter DVI-male-naar-HDMI-male kabel voor $1.99 -- http://www.amazon.com/dp/B003U52GH2

Of een DVI-male-naar-HDMI-female adapter voor $1.47 -- http://www.amazon.com/dp/B001VOD6Q4
Ik vraag me eigenlijk meer af: waarom in een monitor? Een tv met deze functie is toch veel logischer? Met een tv krijg je dus een groter beeldformaat, maar ook zijn tv's vaak aangesloten op versterkers met degelijke speakers. Je kunt wel nagaan dat twee 5W speakers niet voldoen bij het afspelen van media via de iPhone.
Omdat een TV altijd op een grote afstand verwijderd is. Bij een monitor staat je telefoon voor je neus bij een TV moet je opstaan en naar je TV lopen als je iPhone rinkelt of je een sms wil sturen. Een TV met een iPhone aansluiting zou het domste product ooit zijn.

[Reactie gewijzigd door SoSueMe op 18 juni 2012 02:01]

iphone 5 heeft een andere dock connector hoe gaan ze dat op lossen?
dat zijn nog maar geruchten, kans is aanwezig dat die helemaal geen andere dock connector krijgt.
Handig, nu de volgende iPhone waarschijnlijk een kleinere dockconnector krijgt..
nog een andere adapter er bij? kunnen ze niet gewoon micro-usb invoeren zoals alle moderne smartphones hebben?

ontopic: Wel een leuke feature maar ik denk dat de mensen die een dock op hun bureau willen daar wel een paar tientjes voor over hebben. Wel bijzonder dat ze VGA en HMDI kiezen overigens.
Micro-USB kan niet alles wat de dock-connector kan, daarom kiest Apple niet voor micro-USB.
Apple kiest niet voor Micro-usb om Apple hardware te kunnen verkopen, dat is de enige reden.
Probeer maar eens HDMI te streamen over MicroUSB terwijl je aan het opladen bent.

De Dockconnector KAN dat. Want die is meer dan een standaard USB aansluiting.
Kijk maar: http://store.apple.com/nl...098ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE

Ik voermoed dan ook dat de nieuwe dockconnector gebaseerd op Thunderbolt zal zijn en met een verloopstekker ook op USB zal werken.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 17 juni 2012 13:52]

Wel eens van MHL gehoord?
via Micro USB KAN dat ook ...
Nope, via micro-USB kan dat niet. Via MHL wel, maar die kan dan ook echt alleen USB en hdmi.
En jij hebt al gechecked wat de voordelen en nadelen zijn van beide stekkers? Nee, dat dacht ik al.
Jawel. Het enige wat daardoor gaat zijn nulletjes en eentjes. Alle functies die die propriëtaire Apple-aansluiting vervult zou prima met een micro-usb kunnen gedaan worden. Het enige verschil zit hem in de aansluiting. Apple wil geen compatibiliteit met andere apparatuur en hun exclusiviteit behouden, dus kiezen ze er voor om hun eigen connector te gebruiken.
Niet dus. De dock connector van een iDevice is gedeeltelijk USB (klein gedeelte van de 30 pins) De connector verzorgt integratie met een veel groter aantal accessoires en kan meer protocollen dan USB verwerken. Video, audio etc. Vroeger ondersteunde het zelfs FireWire.

"Jawel. Het enige wat daardoor gaat zijn nulletjes en eentjes."
U beweert dus dat alle kabels op de wereld exact hetzelfde kunnen, maar dat de fabrikant het alleen maar verziekt?

lol!
bijv alle soorten opladers van telefoons, ja.
De meeste smartphones hebben inderdaad wel een micro-usb aansluiting, maar die zit bij elke telefoon op een andere plek. Je zou dan een lelijk kabeltje uit de monitor moeten langen hangen. Dit is een stuk eleganter, al is het aantal ondersteunde modellen natuurlijk wel beperkt.
Je moet naar het scherm kijken, niet wat er rond hangt. Als de kabel aan de achterkant hangt is het al helemaal geen probleem.
Beetje offtopic; Ik vraag me af of ze dat echt zullen gaan doen bij Apple, lijkt me niet echt een slimme zet. Er zijn zo VEEL accessoires (zoals deze monitor) met dock connector, dat zou betekenen dat iedereen met huidige Apple hardware allemaal nieuwe accessoires moet gaan kopen... Er zijn tegenwoordig bijv diverse auto's waar dock connector ingebouwd zit.

Ik heb nu een 4S en heb alleen al 4-5 verschillende dockings (in de auto, thuis bij mn homecinema,op mn werk een dock, 2 speakerdocks) Het veranderen naar kleinere dockconnector zou voor mij eerder een reden zijn om niet over te stappen naar de nieuwe iPhone. (of dan komen ze weer met adaptertjes á 19,95/stk)

On topic; op zich wel handig dat er nu een monitor bestaat met docking. Zoals ik al zei, ik heb een losse dock op mn werk om mn tel op te laden, dus dit zou voor mij wel nuttig zijn. Ook handig dat je gelijk beelden vanaf je iPhone op het scherm kunt laten zien.
De MicroUSB adapter voor de huidige modellen kost maar 10 euro, een verloopstekker zal, vermoed ik, niet duurder worden.
Ja ok, naja laat het 10 eu zijn dan ipv 20, je moet toch weer geld uit gaan geven aan losse kabeltjes plus dan nog vind ik het onhandig omdat je je iphone dan niet meer in de dock kunt zetten maar ernaast moet leggen en je bovendien overal weer zon klere kabel mee moet slepen. Ik heb nu bijv logitech speaker (die Z751nogwat geloofik, top ding) dus ik hoef naar t strand of als ik ga varen met de boot alleen maar dat ding mee te nemen. Tel heb je toch bij je dus erg makkelijk. Zit je straks weer met verloop kabeltjes... 8)7 Is toch om gek van te worden? Handige van Apple troep vind ik juist dat het zo universeel is allemaal en dan gaan ze dat met een kleinere connector weer om zeep helpen. |:( Kan ik met mn verstand niet bij hoor. Waarom moet altijd alles weer anders? Tis toch goed zo?

Maarre kga wel beetje ver offtopic dus k houd maar op O-)

[Reactie gewijzigd door ElayZ op 17 juni 2012 13:57]

Ik weet niet hoeveel jij verdient, maar voor 10 euro moet ik een uur werken. Ik vind dat veel voor iets wat ik bij een ander model niet nodig zou hebben, en iPhones zijn al zo duur. Die verloopstekkers zouden meegeleverd moeten worden. De iPhone moet ongeveer de duurste telefoon zijn met de leegste doos. 1 usb-kabel, dat krijg je.
En oordoppen :-)

Als je meer nodig hebt moet je dat kopen ja, big deal, dat is bij zoveel dingen zo.

Volgens mij komt het deels omdat een deel van de Logic in de connectors zit, het is geen passief verloopje, maar actieve circuitry. Natuurlijk zouden ze er dt wel bij kunnen doen, maar dan krijg je weer geklaag van mensen die betalen voor iets wat ze toch niet gebruiken.

Dit is dus de beste oplossing volgens Apple.

Of vind je dat Asus het keyboard van de transformer ook er standaard bij moet doen?
Als je op deze manier denkt blijf je altijd vasthouden aan verouderde hardware. Zoals bijvoorbeeld VGA. Een compleet waardeloze analoge aansluiting die nog steeds op laptops verschijnt omdat oude beamers deze nog hebben. VGA is dus gewoon al 25(!!) jaar oud en er zijn al tig betere alternatieven beschikbaar.

Natuurlijk zijn veel accessoires waarschijnlijk niet meer bruikbaar als Apple een nieuwe dockconnector introduceert, maar je kunt er wel vanuit gaan dat als ze dit doen, het in ieder geval een vooruitgang in de mogelijkheden zal zijn.
Op zich heb je daar gelijk in, alleen er zijn naar mijn idee elk jaar wel weer nieuwe stekker formaten voor (nagenoeg) dezelfde functies... (USB>mini-micro/ HDMI>micro etc) Als die kleinere dockconnector nu echt meer functionaliteit zou bieden behalve het feit dat 'ie kleiner is dan valt er misschien wat voor te zeggen. Maar zo oud is het hele dock connectie systeem nog niet vlgns mij, plus is het (vind ik) al vrij compact. Maakt mij vrij weinig uit of het sleufje nu 1 of 2 cm breed is eigenlijk.

Want wat je zegt, VGA is verouderd maar wordt nog steeds volop gebruikt, hoe komt dat? Ik denk omdat mensen en vooral bedrijven geïnvesteerd hebben in randapparatuur, en nu eenmaal niet elk jaar nieuwe spullen gaan aanschaffen, zeker niet omdat een fabrikant het zo nodig vind weer eens een aansluiting te veranderen (en zo meer randzooi te kunnen verkopen) Ik vind het ook een lompe grote stekker, maarja ik kan er nog steeds niet overal vanuit gaan dat er bijv HDMI aanwezig is. (in vergaderruimtes etc) Dus heb ik toch altijd nog mn VGA verloopjes bij me om mn Macbook/ipad aan te sluiten voor een presentatie.

Ik ben absoluut geen tegenstander van vooruitgang,het tegenovergestelde zelfs. Maar de laatste jaren is er wel een wildgroei aan tig verschillende aansluitingen gekomen. Het fijne van de Apple producten vond ik juist die uniformiteit, ik zou het dus jammer vinden als ze dit doorbreken alleen omdat het dan kleiner is en verder niks toevoegd aan functionaliteit. Maargoed dat zullen we gaan zien wanneer hij uitkomt.

[Reactie gewijzigd door ElayZ op 17 juni 2012 16:35]

Dat een aansluiting 25 jaar overleeft in de snel veranderende computerwereld is juist het bewijs dat hij extreem goed doordacht was. Van die tig betere alternatieven ken ik er eigenlijk maar 3 (DVI/HDMI, DP en LVDS voorzover je dat een norm kunt noemen), dus ik vind het allemaal nog wel loslopen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 18 juni 2012 00:16]

AOC heeft in mijn ogen nooit echt een grote markt weten te vinden, en ik ben ook verbaast dat t nog steeds bestaat.... Maar ook hier denk ik niet dat ze t mee gaan redden....

Een ipod dock op een monitor.... Leuk, maar niet nodig! eerder nutteloos in mijn ogen.
idd leuk maar vrij nutteloos.

Mijn monitor is een LCD tv. Ik dacht handig om films te kijken vanaf een stick in de usb aanluiting van de tv. Daarbij van alle ingangen voorzien maar... ik merk dat ik het nooit gebruik. Als ik media op mijn computer kijk is dat altijd via Windows en niet de ingebouwde media speler. PC staat toch altijd aan dus dat is het verschil niet.

Het enige wat hier voor mij handig aan zou zijn is dat de monitor de iPhone kan opladen maar op dit moment is dat met een kabeltje op USb net zo makkelijk.

En over de nieuwe kleinere dockconnector ... typisch... Ik hoop op een tussenstukje om 'm compatible te maken met de oudere connectors.
Wellicht is het bedrijf niet groot in Europa. Het is een mexicaans bedrijf en in Zuid Amerika wordt dit als een van de weinige monitoren van een bepaalde grootte aangeboden. In Ecuador is bijvoorbeeld Samsung niet (of heel moeilijk) te verkrijgen en bieden ze alleen dit merk aan bij 24". Als je dat uberhaubt al vinden kan daar. 22" is daar de standaard. Hoger is bijna niet te krijgen.

[Reactie gewijzigd door heerdinm op 17 juni 2012 14:39]

Wat je je misschien niet realiseert, en Mopperman ook niet, is dat AOC gewoon een handelsnaam is van monitorengigant TPV. Weliswaar hebben die (waarschijnlijk al vanouds) een flinke tak in Mexico zitten, maar het is geen Mexicaans bedrijf. Sommige mensen noemen het Chinees, maar ook dat klopt niet (al hebben ze daar het grootste deel van de productie). Het was vroeger een Taiwanees, maar tegenwoordig zit het hoofdkantoor op de Bermuda's en/of op de Britse Maagdeneilanden.

Zie http://www.tpvholdings.com/html/corp_chart.php

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 17 juni 2012 23:39]

Ik koop zelf altijd zonder problemen AOC voor vrienden/familie die gewoon een goedkope nieuwe monitor willen met speakers erin.
Bij mijn 2e pc, een 80486 uit 1992 zat een AOC-monitor. Deze heeft het 15 jaar volgehouden tot het beeld implodeerde.. ja, natuurlijk werd die pc op een gegeven moment niet veel meer gebruikt, maar AOC heeft met die monitor wel een goede indruk achter gelaten..

De pc werkt nog steeds trouwens zonder echte upgrades (Behalve een cd-speler).
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met al deze "dock-producten" als apple straks zijn connector veranderd :P
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met al deze "dock-producten" als apple straks zijn connector veranderd :P
Dat is ook precies de reden dat ik denk dat Apple dat niet gaat doen :-)
Wedje leggen? De gelekte onderdelen zijn imho te goed om niet echt te zijn. De enIge vraag is of dat prototype uiteindelijk in productie gaat, en ik denk van wel.
Leuk. maar meer niet. en kabel of cloud voldoet meer dan genoeg.
Omdat er niets over staat ga ik er vanuit dat dit een TN paneel is, wat qua kleuren best tegen kan vallen vergeleken met een iphone als je die er recht onder hebt staan...

Offtopic: Productfoto's van zwart op zwart komen niet echt goed over, de randen vallen helemaal weg. Kunnen ze geen kickerlichtje bedenken?

edit: nvm het eerste...

[Reactie gewijzigd door SndBastard op 17 juni 2012 13:13]

Hoe wil jij in godsnaam een iPad in die connector plaatsen?? Zie foto 1


//Zeer flauw om je reactie volledig te wijzigen...

[Reactie gewijzigd door drib83 op 17 juni 2012 13:53]

Reacties van mensen die dit niet snappen blijkt weer dat wij een enorm single-minded publiek zijn hier. Ik kan me zo een hele groep mensen voorstellen dit enorm handig vinden. Het is een gimmick, maar wel eentje waar een groep mensen waarschijnlijk wel voor zal vallen. Een dock in je pc zullen zij denken, de monitor is immers deel van je computer. Voor ons niet nodig, degene met een iPhone hebben vast en zeker een normale desktopdock staan, maar zeker leuk voor de gemiddelde consument!
de gemiddelde consument laat dus die 150 euri in zn zak en koopt een zonder. Alleen degene met meer geld koopt dit soort dingen. En dat is prima verder heh begrijp me niet verkeerd. Maar dat is dus niet Jan Modaal zoals jij omschrijft.

Zelfde voor een wake-up light met Ipod dock 40 euri extra. Wie koopt em de enkeling die geld overheeft.

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 18 juni 2012 13:44]

ik vindt het wel jammer dat het voor de ipod/iphone is en niet voor android devices.
Komt wie weet ook nog wel een keer?
En waar moeten ze de dock connector (micro usb) dan plaatsen? Rechtsonder voor Sensation XE? Rechtsboven voor de Xperia S? Dit is nu net de reden waarom het aantrekkelijker is om voor iDevices accessoires te ontwikkelen; je hebt de afmetingen en er bestaan miljoenen devices die hiermee compatibel zijn.

Wil je een dock maken voor Android devices, dan moet je ofwel 86 verschillende modellen produceren (eentje voor de Sensations, voor Galaxy S, SII, SIII, ...) ofwel moet je met een lelijke kabelzooi werken... Voilà pourquoi automerken als BMW wel iPhone docks kunnen voorzien, maar Android docks niet. Die laatste krijg je niet afgewerkt naar BMW-normen, hoewel het met draadloos opladen en A2DP wel eens opgelost zou kunnen raken :)

(Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een nuttige accessoire is, integendeel. -_- )

[Reactie gewijzigd door RubenTheys op 17 juni 2012 13:40]

Het 'compatible with iPhone/iPod' logo betekend wel dat AOC 25% van de omzet op dit product aan Apple moet afdragen. Uiteindelijk betekend dit natuurlijk dat zon product 33% duurder is dan nodig alleen omdat het compatible with iphone is

Voor Apple is dit natuurlijk normaal: telecomproviders moeten 20% afdragen van hun inkomsten (buiten dat ze die iPhones moeten aanschaffen) en contentontwikkelaars (in de stores) moeten 30% afdragen. Bedrijven die 'compatible with (apple product)' willen voeren dragen dus 25% af geloof ik.

Hoewel ik mezelf gerust een Apple fan noem vind ik dit toch iets te gek. Ik snap dat Apple wilt profiteren van het succes dat bedrijven hebben door 'dingen' te maken voor Apples producten. Belkin profiteert van Apple -> Apple profiteert van Belkin. Maar door nou zulke gigantische percentages te vragen?

Oplossing is het kopen via eBay ;) al werkt dat voornamelijk met zaken als kabeltjes of oordopjes. Deze zijn ook 'compatible with' maar dan wordt er niet voor betaald en zijn deze producten dus door inbreuk te maken op het merkenrecht (trademarks, copyrights) illegaal. Ook zouden producenten de namen verkeerd kunnen spellen (in plaats van iPad -> iPed) zolang die verkeerd gespelde naam niet geregistreerd is ten minste.

[Reactie gewijzigd door klonic op 17 juni 2012 13:53]

Wat klets je toch uit je nek man!

Als MFI partner is het maximum dat je betaalt 10%.

Voor een toestel als deze hierboven van AOC is het zelfs niet nodig om toe te treden tot het MFI netwerk, je kan gewoon de license fee van 4USD betalen per connector.

Je moet dan wel eerst nog de toelating krijgen door een hele reeks testen op eigen kosten te laten uitvoeren. Deze testen kosten gemakkelijk 50.000 USD.
Waar haal je dat weg dat ze geld aan Apple moeten afstaan?
Apple tv. Dat zou mijn keuze zijn geweest.