Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 156, views: 26.060 •

Ook Europese spelers kunnen inmiddels virtuele voorwerpen uit Diablo III tegen echt geld te koop aanbieden via het real money auction house. De optie werd eerder deze week geactiveerd op de Amerikaanse servers van de rpg.

Blizzard opende op dinsdag onverwacht het real money auction house op de Amerikaanse servers van de rpg. Blizzard wilde de dienst eerst in Noord-Amerika proberen en als het daar stabiel bleek, pas in Europa introduceren. Dat is inmiddels gebeurd, de dienst is vanaf 15 juni in Europa te gebruiken.

Blizzard kondigde in augustus 2011 aan dat Diablo III een auction house krijgt waar spelers virtuele voorwerpen uit de rpg aan elkaar kunnen verkopen, net als in Blizzards World of Warcraft. De veiling is er in twee verschillende varianten. Een waarin voorwerpen gekocht kunnen worden voor het virtuele goud dat in de game als betaalmiddel wordt gebruikt en een auction house waar in echt geld gehandeld kan worden. De optie is omstreden; met name de Zuid-Koreaanse overheid heeft bezwaar tegen de random-factor die geldt bij het vinden van virtuele voorwerpen en tegen het geld verdienen aan de verkoop daarvan. Het land kent strenge wetten op het gebied van gokken. Blizzard zal het rmah daarom niet aanbieden op de Aziatische servers.

Blizzard heeft een gids en een faq online geplaatst over het gebruik ervan. Spelers kunnen bij verkoop van een voorwerp kiezen of ze het verdiende geld willen toevoegen aan hun Battle.net Balance of dat ze het uitbetaald willen krijgen. In dat laatste geval is een account bij PayPal nodig en strijkt Blizzard 15 procent transactiekosten op. Blizzard zal in Europa waarschijnlijk andere partners gebruiken.

Fans van de rpg bij de start van de verkoop van Diablo III

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (33)

Reacties (156)

Reactiefilter:-11560150+196+29+30
Ben benieuwd hoe de verhouding tussen gold en echt geld eindigt. De eerste weken zal het wel behoorlijk oplopen met de prijzen in euro's; mensen willen nu proberen een slaatje te slaan verwacht ik. Daarna vlakt het vast uit. Of goede endgame items dan 2 euro, 10 euro of 100 euro gaan kosten, zal best wat effect hebben op het spel.

De Auction house op zich heeft al veel invloed. De meeste spelers gaan toch geen honderd uur farmen voor een item, en voor hen is de auction house dus een uitkomst. Maar voor de hardcore-community die anders wel zou gaan farmen, is het nu ook vaak voordelig om de AH te checken. Dit zorgt ervoor dat er überhaupt minder gefarmd gaat worden. Ben ik persoonlijk niet op tegen, aangezien de gameplay sowieso al aanvoelt als farmen :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 15 juni 2012 12:52]

Waarom moet je nou zo iets neer zetten om een fipo te krijgen?
Reactie gewijzigd, dan weet je al hoe laat het is.
En dan heb je voor 100 euro een volledige set uber items en wat dan?
Wat heeft het nog voor een nut om te spelen dan als je toch al alles gekocht hebt.

Laten we dit ook in shooters invoeren. Degene die het meeste betaald wint.
Laten we dit ook in shooters invoeren. Degene die het meeste betaald wint.
Dit is vrijwel met elke F2P FPS.
Daarom is dat dan ook een waardeloos game concept.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 15 juni 2012 14:38]

Rustig maar, ik heb je een boost gegeven. Dus haal die laatste regel maar uit je bericht.

Dit concept heeft inderdaad zijn plus en min punten. Want er zijn al honderden spelers die een flinke hoop dollars heeft verdient hieraan. Alleen kan ik je nu al verklappen dat de auction house binnen enkele weken geen voordelen meer heeft. Want wat denk je van die game-verslaafde-gebouwen in china en andere naast gelegen landen? Die gasten gamen voor de baas, en verdienen 1 dollar per uur. En al die items die ze vinden die verkopen ze op de auction house.

Misschien een idee voor diablo 3 om een max. aantal gebruikers toe te staan per ip-adres?
Ik speel geen diablo dus ben geen kenner, maar volgens mij zijn de verschillende continenten van elkaar afgezonderd door de individuele servers (azie america europa), uit het oa. dit bericht blijkt ook dat voor azie geen real money auction house komt. Dus dan hoef jij niet bang te zijn dat er in azie een paar inwoners worden uitgebuit om in-game te farmen.

Het zou nog kunnen dat dat in europa gebeurd, maar daar geld minimum loon en zijn die werkgevers dus gewoon strafbaar in dat geval.

Maar het lijkt me een beetje een spel verpester, net zoals de man co store (of hoe het ook heet) in team fortress 2 het voor mij voorgoed heeft verpest. Het was leuk daarvoor, maar ik heb geen zin om me te verdiepen in al die nutteloze items om dan verslagen te worden door de gamer met de grootste portemonnee.
Aziatische spelers kunnen gewoon op Europese servers spelen. Hoe denk je dat die Aziatische goldsellers nu te werken gaan? Ze botten op Europese servers en ze handelen op Europese servers.

Het vervelende is dat de in-game goud markt om zeep geholpen wordt. Goed spul komt op de RMAH, goud te koop via de RMAH en daardoor zakt de waarde van dat goud enorm en gaat het goede spul vele tientallen miljoenen aan goud kosten en staat het beste spul op de RMAH en is enkel voor spelers met een dikke portemonnee te koop.
RMAH is gebonden aan je regio:

http://us.battle.net/supp...e-regional-information#q2

Het zou natuurlijk eventueel wel te omzeilen kunnen zijn, maar ik verwacht dat Blizzard wel een oogje in het zeil houdt om z'n spelers tevreden te houden.

Dus wees maar niet bang, die Aziatische kinderhandjes maken (naast je kleding en elektronische gadgets) je Diablo-leven niet zwaarder.
1 VPS huren, een VPN tunnel opzetten en klaar is ming-tjong. Spelen (en farmen) kan wel direct, vervolgens aan een mule afgeven en via de VPN tunnel aanbieden.

Zo eventueel bedoel je ?
Je kan in Nederland ook gewoon op een andere regio-server spelen.
Dus ik neem aan dat die kinderhandjes ook op de europese servers kunnen inloggen.

Die vlag gaat niet op dus.
hear, hear...

Ik heb veel en vaak shooters gespeeld, nu al een tijdje diablo aan het spelen. Deze spelvormen zijn niet te vergelijken.
Met shooters heb je onderscheid tussen mensen mét en zonder skill. - Dezelfde wapens, dezelfde dmg.
Met diablo of welke andere (MMO)RPG waarin je met gear/weapons/gems werkt kun je door het kopen van deze items een voordeel behalen.

Ik haal meer bevrediging uit de skill variant dan de pay2win variant.

Maar in D3 is nog geen pvp ingevoerd, dus wat men allemaal wil investeren t.b.v. pve, kan ik me niet druk om maken.
Waarom zijn deze spelvormen niet te vergelijken? In de FPS scene zie je ook steeds vaker de micro-transactie systemen verschijnen. Het begint met gekke hoedjes en zonnebrillen en eenmaal ingeburgerd begint de verkoop van customizations als extra dmg/kogels/health/etc

Nu zijn het nog vooral Mods en F2P games binnen het FPS genre, maar met alle piraterij is het een kwestie van tijd voordat deze trend zich verder zet in P2P games.
FYI, in TF2 kun je elk item dat je kan kopen ook gewoon vinden in het spel zelf. Of beter nog, om het random onderdeel eruit te halen, zelf craften.
En gekochte items zijn herkenbaar omdat ze niet te her-craften zijn. Dus wel leuk voor de looks maar niet voor de status.
Meer inhoud zou je moderatie al een flink eind de goede richting in helpen. En jawel, deze post gaat daar ook mank aan. Ik stoor me alleen aan het jammer gehalte hier op Tweakers wat betreft de beoordelingen. Zo zie ik regelmatig goede argumenten om voor Android te kiezen weggemod worden door blijkbaar Applefanboys en andersom. Dit komt de inhoud van de discussie niet ten goede. Net zoals jouw comment hier.
Niet helemaal.

Er zijn genoeg mensen die hun geld uitgeven aan ontzettende crap. Zo vanzelfsprekend is het niet dat je meteen decked out in gear bent.

Verder maakt het niet echt uit voor je persoonlijke spelervaring. Ik zie het probleem dus niet.
Dat is zoals cheatcodes gebruiken, eenmaal je daarmee begint is de fun weg.
Mwa, fun is subjectief.

Voor sommigen is het weken-/maandenlang elke dag uren tienden van procentjes beter worden zodat ze uiteindelijk alle content op alle manieren uitgespeeld hebben fun.

Voor anderen is het urenlang gefrustreerd falen terwijl je die tienden van procentjes zoekt helemaal niet leuk, die willen meer van de sfeer genieten en van het spelen met vrienden.

Dan heb je nog mensen die gewoon werken en een gezin hebben en mazzel hebben als ze een uurtje kunnen spelen tussendoor, laat staan elke dag.

Voor dit soort mensen is de optie om met r/l cash de tools te kunnen krijgen om 'fun' te spelen natuurlijk fantastisch. Ik ben dan ook een groot voorstander van dit soort oplossingen (mits het geen p2w wordt) aangezien meer mensen van zo'n spel kunnen genieten, allemaal op hun eigen manier.
Overigens zie ik mezelf niet snel op de rmah iets kopen, ik pijnig mezelf wel met 'the grind' :)
In shooters speel je tegen andere spelers, essesntieel verschil.
In D3 ook competitief en zeker met pvp straks.
Een boel mensen hebben de gedachte dat PvP in Diablo 3 gebruik gaat maken van de PvE items. Zelf denk ik dat als Blizzard Diablo 3 PvP als een serieuze E-Sport wil neerzetten, zij dit niet kunnen doen. Het zal me dan ook helemaal niet verbazen als je een standaard PvP set krijgt voor je character en dat je door matches te spelen punten krijgt die je kan besteden aan nieuwe gear. Zoals het gaat in de meeste PvP games tegenwoordig.

Als de huidige items wel gebruikt kunnen worden, dan is het inderdaad een Pay2Win systeem, wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden.
Blizzard wil Diablo 3 niet als E sport inzetten, daar hebben ze Starcraft al voor.
Ze hebben zelfs duidelijk gezegt diablo wordt nooit voor e-sport arena is alleen voor fun.
Ik denk dat je met 1000 euro inderdaad ver komt ja, maar 100 euro? Nope sorry, misschien 1 van de 10 benodigde items.
Ik denk dat jij en vele andere veel te veel aandacht besteden aan 'winnen' ipv. of het spelletje leuk was om te spelen. Spelletjes (zowel op de computer als daar buiten) gaan om de ervaring van het spelen, winnen is slechts een einde aan het spelletje.

Het zal we geheel aan m'n achterwerk geroest zijn dat iemand wint doordat zij veel geld hebben uitgegeven en ik niet. Zolang het nog wel een leuk spelletje blijft heb ik niets te klagen. En je moet je bedenken dat in veel games (zelfs D3) vaardigheid zeker een rol speelt en het is helemaal leuk wanneer mensen die zoveel uber items hebben gekocht alsnog het loodje leggen in het spel door jou lucky break ;-)
En dan heb je voor 100 euro een volledige set uber items en wat dan?
Wat heeft het nog voor een nut om te spelen dan als je toch al alles gekocht hebt.
Dan kun je snel en eenvoudig door de hoogste levels heen om items te verzamelen die je vervolgens weer doorverkoopt aan anderen, om zo je investering + winst terug te verdienen.

Je kunt beter een dag of twee aan het werk gaan, heb je meer verdiend, maar vooruit :p. 100 euro uitgeven aan goeie gear is - mogelijk - ook een nuttiger investering dan 100+ uur van je tijd om hetzelfde te bereiken.
Hardcore karakters kunnen toch niet vanuit de AH items kopen en verkopen?

Of bedoelde je de hardcore spelers?
Er is wel een HC GOLDAH maar geen HC RMAH die gaan ze misschien later nog inplenteren,

Ik denk dat hij doelde op de spelers die het 'officieel' spelen.
[...]
De Auction house op zich heeft al veel invloed. De meeste spelers gaan toch geen honderd uur farmen voor een item, en voor hen is de auction house dus een uitkomst. Maar voor de hardcore-community die anders wel zou gaan farmen, is het nu ook vaak voordelig om de AH te checken. Dit zorgt ervoor dat er überhaupt minder gefarmd gaat worden. Ben ik persoonlijk niet op tegen, aangezien de gameplay sowieso al aanvoelt als farmen :)
Als ik 100 uur op inferno farm dan heb ik sowieos 10 miljoen gold, maar ws. niet mijn ultieme wapen...

De AH vlakt alleen het verschil in randomness tussen users uit, de een vind 10 legendary items in die 100 uur van ieder 500k each, een ander vind geen ene reet.

Uiteindelijk is de knul mét die items beter uit, maar omdat ze allebei minstens 10 mil gold hebben (de een 10, de ander 15) hebben ze beiden de optie om hun gear beter te maken itt tot zonder ah: de een is dan gwn fucked, de ander stands a fighting chance...
Prima, maar koppel het dan niet aan echt geld. Daarmee haal je de random-factor weg, maar introduceer je een externe factor (nl de diepte van je portemonnee)
Is D3 niet gewoon een game wat bedoelt is om gear te farmen? Heb je straks al je gear met euro's gekocht en dan? pvpen?
Zo kan een toch al stok verslaafde gamer misschien wat bij verdienen, geen slecht idee als je het mij vraagt. :)
aangezien d3 voornamelijk item based is, en bepaalde (naar eigen mening) zotten er geld tegenaansmijten betekent dat je in PvP (wat zou komen) gewoon geen kans maakt tegen een "betalende" klant. dit heeft reeds meerdere games vernietigd, en ik zie het hier ook gebeuren... er is tussen Chars echt geen enkel verschil behalve items, mijn lvl 20 monk == jouw lvl 20 monk, absoluut geen verschil. In een spel waar alles op items en gear afhangt is het nefast om deze beschikbaar te stellen op een "makkelijkelijk" (maar dure) manier.

een enthousiaste 15 jarige kan geen 100$ neerleggen voor een item, moet 100 uur gaan spelen en heeft dan (misschien ) 1 item. Na een paar jaar kan je medoen met degene die het hebbek gekocht.

Gedaan met team play, je bent verplicht te kopen als je meewilt in je guild/clan, en gewoon spelen voor fun op openbare games is meer een zaak van de juiste mensen vinden dan klik & play.. En laat dit laatste De kracht zijn van diablo2, zo simpel...
Je hebt als n00b net zo min kans tegen een betalende klant als een klant die al lang speelt. (betalende kan misschien wat betere gear kopen maar heeft minder ervaring)
Hoe dan ook vind ik het nogal flauw, mensen die geen geld willen uitgeven kunnen ook gewoon normaal kopen en verkopen of van mij part spullen voor echt geld verkopen en dan alsnog voor echt geld kopen.

Over het algemeen zijn het de 15 jarige die je inmaken hoor, veel tijd voor games, weinig aan hun hoofd, snelle reacties en kunnen echt wel door goed spelen flinke gear pakken en je dan helemaal afmaken in PvP. Geef mij dan maar een 30 jarige betalende klant die naast zijn drukke leven een beetje D3 wilt spelen.
Net zoals in Wow, zullen ze items blijven toevoegen (want dit levert geld op), wanneer verkoop wat tegenslaagt wat extras. die uiteraard eerst door de betalende (en een paar met veel geluk) gebruikt worden, wat de gewone speler totaal buitenspel zet.

De enigste balance die nog telt is de balance op je account, voor de rest ben je eindeloos bezig met inhalen zonder dit ooit echt te doen.
Iets dergelijks gebeurd niet in wow (ook niet in de nieuwe expansie), het enige wat je nu voordeel kan geven (in niet-ranked pvp dan, want voor de rest maakt het geen zak uit) is als je meer speelt/farmed.

Uiteindelijk zal bij blizzard in pvp skill het belangrijkste zijn (en natuurlijk class balance) en voor pve (en singleplayer in d3) maakt het allemaal geen zak uit.
Daarom is het systeem van League of Legends briljant, Runes, het belangrijkste onderdeel, kunnen niet gekocht worden, maar de champions zelf wel.

Natuurlijk kan je betere Runes kopen als je geen champions hoeft te kopen, maar toch blijft t vaak bij 3 rune pages en die heb je snel genoeg vol als je paar uur speelt.
Plus, op skins na, kun je ook alles aanschaffen met de ingame currency. Persoonlijk vind ik het een goed systeem en tot mijn verbazing heb ik er al aardig wat geld ingestoken :)
Waarom zou je in PvP geen kans maken? Er is al ongeveer 3,5 miljoen keer uitgelegd dat PvP met een ranked system gaat werken zodat het op skills aankomt en niet op gear.
Als iemand ubergear koopt speelt hij tegen mensen van gelijke sterkte en als je bagger gear hebt idem. En naast items gaat het ook om skills en dat wordt nog weleens vergeten. Maar het maakt voor de gameplay, PvE of PvP geen ene ruk uit dat mensen flink geld aan gear besteden want jij zult er geen last van hebben.
Tuurlijk wel. Je beschrijft een systeem met gear categorien. Maar hoeveel categorien moet je hebben? Het aantal gear combinaties en de resulterende ability modifiers zijn oneindig.

Ik vindt het allemaal prima, als Bliz maar niet weer de PVE gameplay gaat aantasten door classes te nerfen die te goed zijn in PVP.
Waarom zou je in PvP geen kans maken? Er is al ongeveer 3,5 miljoen keer uitgelegd dat PvP met een ranked system gaat werken zodat het op skills aankomt en niet op gear.
Helaas, is het spel zelf gebaseerd op gear, dus zal PVP zosio op gear gebaseerd zijn aangezien iedereen zijn skills exact hetzelfde zijn....
En naast items gaat het ook om skills en dat wordt nog weleens vergeten.
Dit omdat zoals hierboven al vermeld wordt, iedereen zijn skills exact hetzelfde zijn...
Dat is wel de meest creatieve manier van "sowieso" schrijven...

On-topic: wat decape bedoelt is, volgens mij, dat de gear er niet toe doet omdat spelers met high-end gear tegen andere spelers met high-end gear gezet worden. Als je met low-end gear speelt kom je die gasten niet tegen.

Met 'skills' zal decape het niet gehad hebben over de specifieke character skills, maar over je eigen vaardigheden als speler.
PvP zal een matchmaking systeem hebben die je tegen andere mensen zet rond je eigen stats. Dus zou het redelijk gebalanceerd moeten zijn. Ook als het clan/guild gevechten zijn kan je toch beperking opleggen welk soort gear er word gedragen?
En iemand die een duur maar goed wapen koopt zal dit wegsteken en niet gebruiken omdat er iemand dit niet kan?
En wat zal de clan dan doen? kiezen voor de slecht uitgeruste leden of voor degene die de boss op zichzelf neerkrijgt?
Ach, die 15-jarige heeft wellicht wat meer tijd om te spelen en om meer skills te ontwikkelen. Ook komen die items ergens vandaan, dus heb je echt geen paar jaar nodig om op hetzelfde niveau te komen. Je farmt immers en er is ook nog zoiets als een gold auction house.

Verder, en dit is speculeren, zal PVP sowieso niet heel goed balanced zijn en heeft waarschijnlijk elke build, hoe goed gegeared ook, altijd wel een build waar ze kwetsbaar tegen zijn.

Er is overigens wel een verschil tussen elke lvl 20 monk en dat is de speler die aan de toetsen zit en voor een bepaalde speelstijl heeft gekozen en in bepaalde mate vaardigheden bezit.

Tot slot, vaak zijn de beste items grofweg 5-10% beter dan de categorie er net onder, maar veel goedkoper. Dus die 100$ items hoef je niet te kopen om een beetje mee te kunnen.
Zo kan een toch al stok verslaafde gamer misschien wat bij verdienen, geen slecht idee als je het mij vraagt. :)
Tenzij hij zijn kinderen verwaarloost en niet meer naar zijn werk gaat omdattie hele dagen diablo speelt?
Leuk dat je het aan blizzard balance kunt toevoegen, probleem is dat je services mee kan kopen, WoW tot Cata, SC2 en oudere games, maar dus geen game time, D3 of HotS, wat erg telleurstellend is. Ik zou mensen dan ook aanraden om voor paypal geld te gaan (ookal kost het wat meer), ook omdat de blizz store nogal duur is.
+ het feit dat je gewoon via die blizzard balance geen geld kan uitbetalen naar je bank rekening. wat wel kan als je het met paypal doet.
Dat is nog wel uit te leggen; financiële transacties brengen processen en verantwoordelijkheden met zich mee. Wanneer Blizzard het mogelijk maakt om je balance weer om te zetten naar echt geld, zijn ze in feite een bank geworden en zullen ze mogelijk onder dezelfde regel- en wetgeving vallen als overige banken.

Dat je geen gametime kunt kopen is natuurlijk slim van ze, want anders gaan ze hun eigen verdienmodel tegenwerken.
Leuke manier van Blizzard om wat extra inkomen te genereren, vind alleen de prijzen echt belachelijk. Hoop/verwacht dat die nog wel wat zullen gaan dalen. Er word nu voor een simpele amulet met atk.speed/int/vit doodleuk 150 euro gevraagd, wie betaald dit er nu voor??
er zijn al items verkocht voor 250+ dollar.
Somige mensen hebben gewoon geld teveel.
Sommige mensen steken zich in de schulden voor spelletjes als dit. Ik herinner me een post van een ex-zynga werknemer dat hij/zij weet had van een speler die ruim 10.000 dollar had besteed aan zynga-spelletjes.
Het is ook een beetje de vraag of dit niet gewoon gokken is: random loot drops (prijzen) die echt geld waard zijn. De speler heeft geen overwegende invloed op de uitkomst van de drops per se.
je betaalt niet in de goede hoop of die loot dropt, maar als het all op de AH staat, je loopt 0,0 te gokken want je krijgt wat je wilt met 100% zekerheid
Ik bedoelde het spelen van het spel zelf. Maar idd, je betaalt er niet voor, dat is een goed punt :)
je betaalt niet in de goede hoop of die loot dropt, maar als het all op de AH staat, je loopt 0,0 te gokken want je krijgt wat je wilt met 100% zekerheid
Als verkoper(en dus uiteindelijk de 'winnaar' van het geld) heb je die invloed niet...je weet niet of je wel/niet een dik item gaat krijgen...
Je zult toch eerst moeten betalen om aan het spel mee te mogen doen en vervolgens hopen dat je iets vind wat meer waard is dan je inleg. Toch een redelijk gok element.

Ik verwacht dat er nu redelijk wat mensen aan het investeren zijn in hun character om die kanzen nog wat beter te maken, magic find, sneller NPC's doden etc.
Alleen doe je zelf geen investering. Het is een beetje als strand jutten.... je vindt spullen op het strand / duinen / whereever en bied dit te koop aan.
Wel; je moet een toegangsprijs betalen tot het strand (game aanschaf).

Verder ben ik het wel met je eens. Vergelijk het met een metaaldetector over het strand lopen; die detector moet je ook eerst kopen.
Het is ook een beetje de vraag of dit niet gewoon gokken is: random loot drops (prijzen) die echt geld waard zijn. De speler heeft geen overwegende invloed op de uitkomst van de drops per se.
Mja, maar zou dat dan niet ook al de case zijn geweest met WoW, Runescape, guildwars en 100'en andere mmo's?

ie. waarom wordt daar nu een prob van gemaakt terwijl dit al jaren zo niet decennia gebeurd...
Omdat spelers meestal items verkochten buiten het spel om, en er soms zelfs in de EULA staat dat het eigenlijk niet mag. Hier stellen ze je in staat rechtstreeks, in-game, items te kopen en verkopen. Verder verdienen ze daar ook nog 15% op, dus er is een belang om het gedrag aan te moedigen.

Hoeft niet direct een probleem te zijn; ze zullen het overigens ook wel uitgezocht hebben hoe het precies zit, legaal gezien. Maar ethisch gezien werken ze wel een soort gokverslaving in de hand.
Dus je mag wel gewoon aandelen etc. kopen en verkopen op de beurs, maar niet in het diablo AH?
Waarom wordt dat dan niet aangepakt?
Omdat dit soort zaken bashen populair is en gokken met aandelen algemeen geaccepteerd is.
Ik bash het helemaal niet; ik speel het spel zelf en "farm" inferno. Ik gaf alleen aan dat dit soort dingen erg verslavingsgevoelig kunnen zijn.

En ja, de aandelenhandel maakt (ook) een hoop kapot; ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Verschrikkelijk hoe de banken je opjutten om maar meer te kopen en te lenen, terwijl het voor de meeste mensen puur gokken is. Hele gezinnen gaan hieraan kapot, en de investmentbankers verdienen goed aan de "naieve beleger" -- en zo niet volgt er wel een bail-out. Maar goed, dat is een ander onderwerp...
Het lijkt me straf dat er al items zijn verkocht voor 250+ dollar...
The maximum you can set is $250 USD. Players may not bid higher than this amount. If two potential buyers both enter the maximum bid of $250 USD, the auction will be automatically bid up to the maximum auction price and the player who entered the maximum bid first will be considered the auction winner.
Bron


Edit: Dit systeem lijkt me voor Blizzard wel meer geld op te brengen dan een monthly fee, al is er geen continuïteit in dit systeem... Persoonlijk vind ik dat Blizzard dit goed heeft bekeken en als het RMAH bug-vrij is/blijft, is het een mooie prestatie van Blizzard!

[Reactie gewijzigd door Abstruse op 15 juni 2012 13:03]

Buiten het spel om, via ebay, is er pas nog een zwaard verkocht voor 705 dollar. Ik denk dat hij dat bedoelde.
Het lijkt me straf dat er al items zijn verkocht voor 250+ dollar...


[...]


Bron


Edit: Dit systeem lijkt me voor Blizzard wel meer geld op te brengen dan een monthly fee, al is er geen continuïteit in dit systeem... Persoonlijk vind ik dat Blizzard dit goed heeft bekeken en als het RMAH bug-vrij is/blijft, is het een mooie prestatie van Blizzard!
Gezien de spelersbase van D3 denk ik dat ze de eerste weken meer geld op halen dan een vergelijkbare spelersbase aan monthly fees voor WoW zou lappen...de vraag is wanneer het systeem officieel 'ineenstort' door te weinig spelers. Maar dan zijn we ws. wel jaren verder(al was het maar omdat 't gwn lang duurt voor joe average lvl60 haalt)...unless they fuck up even more ofc :+
Kan tegenvallen. Door het te korte verhaal denk ik dat de meeste het over een half jaar al hartstikke beu zijn om elke keer weer hetzelfde te moeten doen. Alleen de diehards blijven over en het is de vraag of die gold of geld besteden in het AH.
Via ebay en sites als d2jsp worden al hogere bedragen betaald voor top items. En op de eerste dag van de US RMAH gingen er al enkele items voor de $250 max.
er zijn al items verkocht voor 250+ dollar.
Somige mensen hebben gewoon geld teveel.
Of willen koste wat het kost het beste?
Volgens mij was dit giswerk, je kan namelijk niet zien waar een item voor is verkocht.
er zijn inderdaad al veel items voor meer dan 150 euro zelfs verkocht
Dan ben je echt verkeerd bezig als koper. Ik zou zeggen, ga ff langs de dokter.

Maar goed, ieder voor zich.
Ach, hoeveel mensen zie je op de weg met een auto die voor meer dan de primaire functionaliteit is gekocht: in principe is geld voor luxe uitgeven heel normaal, of het nu analoog of digitaal is.
Wat me vooral opvalt in de RMAH is dat de prijzen zoveel hoger liggen dan in de GAH, je kan beter gold kopen voor echte euro's en hiermee spullen kopen. Voor 50 euro kan je makkelijk 10M gold kopen bij een goldseller en voor 10M gold zijn echt prima items te koop, maar voor 50 euro staat er echt alleen maar rommel.
Dat vlakt nog wel uit, eerst moet de markt stabiliseren.
Dat is makkelijk geld verdienen dan :+ prima items met gold kopen en dan weer voor euros doorverkopen.
Onzin, als je een beetje zoekt op stats staat er genoeg gear op voor 5-30 euro waar je op de GAH makkelijk 10+ mil voor betaalt.

Het is op het moment inderdaad lastig met gemak een goed item te vinden. Dit ligt vooral aan de overvloed aan erg goede items waar mee men hoopt snel 250 euro binnen te halen.

Ik heb persoonlijk ook mijn beste items achtergehouden tot de RMAH uit zou komen en er nu meteen 10 opgezet het zal wel even duren voordat de prijzen zich stabiliseren en er duidelijker te zien is wat iets nou echt waard is maar 50 euro voor 10M is niet verstandig.
Wat me vooral opvalt in de RMAH is dat de prijzen zoveel hoger liggen dan in de GAH, je kan beter gold kopen voor echte euro's en hiermee spullen kopen. Voor 50 euro kan je makkelijk 10M gold kopen bij een goldseller en voor 10M gold zijn echt prima items te koop, maar voor 50 euro staat er echt alleen maar rommel.
Ik gok greedyness?
Eerste week zag je ook de meeste simpele items tegen de meest belachelijek prijzen...na 3x nt verkopen zakken ze wel in prijs gok ik...
Wat ik zelf wel zie gebeuren is dat de middelmatige items in de gold AH blijven hangen, en de echt goeie in de RMAH worden verkocht. Wat je denk ik sowieso zult gaan zien is dat de goeie items uit de gold AH opgekocht worden om vervolgens in de RMAH te koop gezet worden voor echt geld. Zeker als de items in de RMAH voor meer geld verkocht worden dan dat je het item voor kunt kopen met gekocht in-game gold (van de goldfarmers).
Mensen die items voor zo veel geld kopen kijken niet verder dan hun neus lang is, ik heb zelf zat items gezien die voor 10-20 euro te koop stonden die gelijke/betere stats hadden dan de 150+ items.

Het is meer gemakzucht als ze dom genoeg zijn om die dure troep te kopen.
Nice werd tijd ook!
Ik vind $1 per transactie toch wel een behoorlijke fee. Een milijoen heeft naar schatting een waarde van zo'n $6. Ik heb al een tijdje niet gespeeld maar heb nog niet veel items gezien waar je ook echt een mill aan uit gaf. Het wordt dus waarschijnlijk alleen rendabel om de allerbeste items ingame voor echt geld te verkopen.

Een percentuele fee lijkt mij dan toch beter.

[Reactie gewijzigd door Sarrox op 15 juni 2012 13:07]

Ik ben bang dat dit lijdt tot waanzinnigee inflate op het gold-only auctionhouse. Dan zou je op een bepaald moment wel gedwongen worden om met echt geld spulletjes te kopen om ubhaupt in de game de moeilijker gebieden door te komen.
Valt wel mee, alle gear is ooit door iemand gevonden en de eerste spelers die in inferno waren deden het met uitermate brakke gear. En daarnaast, zeker t/m hell kan je met de gear die je vindt prima uit de voeten, misschien dat je af en toe eens een wapen voor 20-30K gold moet kopen, maar veel meer stelt het niet voor.

Inferno is een ander verhaal, maar ook dat heb ik uitgespeeld zonder items te kopen van meer dan 200K gold (dat is ongeveer 1 euro en daarmee evenveel als de fee die voor de RMAH moet worden betaald. Items goedkoper dan 200K igg zullen dus nooit op de RMAH komen, want dan is het interessanter om er gold voor te vangen en dit gold op de RMAH te verkopen, want voor gold is de fee 15%)

[Reactie gewijzigd door M_V op 15 juni 2012 13:20]

Dan zou je op een bepaald moment wel gedwongen worden om met echt geld spulletjes te kopen om ubhaupt in de game de moeilijker gebieden door te komen.
Dat is natuurlijk gewoon onzin... dat je geen tijd of zin hebt om je zelf sterker te maken of betere items te kopen zegt natuurlijk niet dat je gedwongen word echt geld uit te gaan geven

Ik speel dit hele spel (nog) niet, maar ik zou persoonlijk weg blijven uit beide Auction Houses en alles gewoon lekker ingame doen
Als je niet weet waarover je praat, hoe kan je dan zeggen dat je zonder items kopen wel verder kan komen?

Als demon hunter kan je nog wel toe met gear die je vind omdat die maar van 1-2 stats afhankelijk is, maar als je inferno komt met een monk ben je wel aangewezen op het AH omdat je gear van zoveel verschillende stats nodig heeft dat de kans op de juiste drop gewoon klein is.
DH : +Dex, rest

Monk: +Dex, +Vit, +Resist All, +Specific Resist +Bonus Attackspeed.
Omdat die combinatie van resists dex en vit goed moet zijn, kan het goed zijn dat je honderd uur speelt zonder dat je een item vind dat een upgrade is.
Ik ben benieuwd of de prijzen zo meteen weer omhoog gaan schieten als Blizzard met de PvP-update komt. Wellicht kunnen ze een mode invoeren waarbij de winnaar van een gevecht het beste item van de ander krijgt? Dan gaat dat PvP nog immens populair worden en is het een soort digitale vorm van poker. Ik ben alleen bang dat de Nederlandse overheid daar niet blij mee gaat zijn.
Ik ben benieuwd of de prijzen zo meteen weer omhoog gaan schieten als Blizzard met de PvP-update komt. Wellicht kunnen ze een mode invoeren waarbij de winnaar van een gevecht het beste item van de ander krijgt? Dan gaat dat PvP nog immens populair worden en is het een soort digitale vorm van poker. Ik ben alleen bang dat de Nederlandse overheid daar niet blij mee gaat zijn.
Dan ga ik nt PvP' en...,niemand ws.
Stel je koopt een paar items van 25 dollar in totaal, dan wordt je elke keer compleet geowned door iemand die 14 dingen van 250 dollar each met *net* iets betere stats..en dus ook elke keer je gear kwijt na een avondje knokken...
Pvp gaat mensen matchen op gear, dus je zult als 'gratis' speler nooit tegen iemand gematched worden die 1000 euro aan gear heeft gekocht.
Verder zijn er, itt tot WoW pvp, geen leaderboards dus boeit het ook niet echt hoevaak je verliest.
Waarom denk je dat je je gear kwijtraakt?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Games Apple Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013