Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 6.773 •

Capcom brengt deze zomer Street Fighter x Tekken Mobile uit. De draagbare versie van het knokspel verschijnt enkel voor iOS en werkt alleen op apparaten die van iOS 5 voorzien zijn. Capcom bevestigde de namen van vier speelbare personages.

Capcom had al eerder losgelaten dat er een versie van Street Fighter x Tekken verschijnt voor de PS Vita. Voordat die versie in de winkel ligt, verschijnt Street Fighter x Tekken Mobile, meldt de uitgever. Wanneer de Vita-verschijnt, laat Capcom niet los, maar de Mobile-editie is ergens deze zomer te koop. De game is enkel speelbaar op iOS 5 of hoger en dus op de iPhone 4 en 4S, de vierde generatie iPod touch, de iPad 2 en de nieuwe iPad. Volgens website Siliconera zijn vier speelbare personages bekend uit de game: oudgedienden Ryu, Chun-Li, Kazuya en Nina.

De game zou lijken op Street Fighter IV Volt, dat al eerder voor iOS verscheen. Aan SFxT Mobile zou verder het tag-mechanisne zijn toegevoegd dat bekend is uit andere delen van de serie.

Street Fighter x Tekken Mobile Street Fighter x Tekken Mobile Street Fighter x Tekken Mobile Street Fighter x Tekken Mobile

Reacties (28)

Leuk dat ze dit uitbrengen voor de mobile apparaten. De markt voor deze apparaten begint serieus te groeien. Ik ben benieuwd wanneer de impact bij de andere handhelds voelbaar begint te worden.

Daarnaast jammer dat het spel niet voor de android uitkomt
De vorige Street Fighter game is ook voor Android uitgekomen, dus waarom deze niet? Hoogstwaarschijnlijk pas over een jaar, maar toch ;)
Waarom zou je dit willen spelen op een touchscreen? Deze games speel je net voor de ervaring met joystick en fightpads. Mensen die SF spelen weten hoe belangrijk de vormgeving en knoppen van de joystick zijn bij dit soort games.
Ik vermoed dat ze het uiteindelijk ook wel op een Android systeem aan de praat zullen krijgen het is slechts een kwestie van tijd. Het is heel erg simpel er zijn nu eenmaal meer Android apparaten op de markt dan er iOS apparaten zijn dus er is genoeg reden om dat te willen doen. Het probleem met Android is dat er nog al wat verschillende hardware en software combinaties bestaan wat het een heleboel moeilijker maakt voor een developer om een goed speelbare game te maken die op veel van de devices goed presteert zonder de mensen met de high-end apparaten te kort te doen of de mensen met mindere hardware buiten te sluiten.

Ik denk dan ook dat Google uiteindelijk met een soort van DirectX oplossing zal gaan komen die er voor zorgt dat een ontwikkelaar zich heel erg veel minder zorgen hoeft te manken over de onderliggende hardware en simpel weg kan kijken naar de versie van de software library die beschikbaar is. Alle functies kunnen dan gewoon aangeroepen worden en het is aan de library om er voor te zorgen dat dit in software dan wel hardware wordt uitgevoerd al naar gelang de hardware dit ook ondersteund.
Tot die tijd zullen veel grote uitgevers liever geen high-end games naar Android brengen simpel weg omdat het vrijwel onmogelijk is om de game fatsoenlijk te testen op relevante hardware.
Ik verwacht dan ook dat Google binnen nu een een jaar of twee met een vergelijkbare library voor Android op de proppen komt die developers een heleboel minder hoofdpijn oplevert en die het voor hen een heleboel makkelijker maakt een game te ontwikkelen die op heel veel verschillende Android apparaten werkt zonder dat ze op hoeven letten welke hardware ze op draaien.
Het is heel erg simpel er zijn nu eenmaal meer Android apparaten op de markt dan er iOS apparaten zijn dus er is genoeg reden om dat te willen doen.

Zo simpel is het niet lijkt me. Er wordt minder verkocht op Android, er is meer piracy (het is eenvoudiger iig), het kost meer tijd/geld/energy om het goed werkende te krijgen.

Meer > beter gaat zoals je zelf al aangeeft niet altijd op. Al met al moet je eerst maar een goede kosten/baten analyse maken voordat je begint met het porten.
En daarom is Free2Play dan ook de toekomst, voor alles. In-game micro transacties en advertisement (met optie tot 'pro' upgraden voor een symbolisch bedrag).

Dit kan dan ook allemaal op Android, en Apple spijkert dit allemaal ontzettend hard dicht omdat ze bang zijn een percentage van de aanschafprijs van een applicatie mis te lopen. Daardoor zal ook Android weer interessanter gaan worden.

Dit concept begint nu echt te lopen op PC games, het is een kwestie van tijd voordat de mobiele markt er ook _volledig_ op over gaat omdat het gewoon interessanter is.
Blijkbaar delen de devs toch jou speculatie niet want ik zie nergens een hint naar een android versie
"...verschijnt enkel voor iOS en werkt alleen op apparaten die van iOS 5 voorzien zijn.."

Eigenlijk zou de titel vh spel beter zijn SFvsT iOS5.
Ik vind heel dat mobile gaming gedoe maar niets, qua ergonomie e.d. is het nog zwaar achterhaald.
Dat hangt af van welke mobiel je hebt, bij vele android mobieltjes zoals de Galaxy S3 kan je een PS3 of XBOX 360 controller aansluiten en zelfs je mobieltje aansluiten op een HDTV. Dan valt de ergonomie best mee, maar je hebt gelijk gewoon op een touchscreen is niet de beste manier om te spelen.
Dat kan ook gewoon met de oudere Mobiles hoor, daar heb je echt geen Samsung Galaxy S III voor nodig hoor.

Je zorg er voor dat je telefoon ROOT access heeft en je download de app Sixaxis Controller en je kan draadloos met je PS3 Controller zo goed als alle spellen spelen.

Heb ik ook gedaan met mijn LG Optimus 2X Speed P990, en ook handig als je hem nog is aansluit op je TV :)
moet altijd zo lachen als ik dit lees... zijn er serieus mensen die een controller aan hun telefoon aansluiten??

Ook wil je niet graag je telefoon beeld uitgerekt op je Full HD tv hebben denk ik

Nee, koop dan een echte handheld, of speel gewoon op de PC of Console

[Reactie gewijzigd door Sinester op 14 juni 2012 11:56]

Of tablet, SNES emu is erg leuk en een stuk makkelijker met controller. Touchscreen vind ik niet prettig met dat soort dingen. Maar das persoonlijk.
Vind de graphics ook verschrikkelijk. Sprites lenen zich zoveel beter voor vechtgames :)
Volgens mij zijn het ook screens van de fighters uit de game, en die geanimeerd!
Verder heeft deze game geen windeieren gelegd voor capcom. een dik verlies
Mede doordat de game niet compleet was en de DLC al op de disk stond.
Ben benieuwd hoeveel van de karakters gelijk te kiezen zijn en hoeveel dlc zijn.
Deze game is toch ook gewoon op de eerste iPad te spelen als het minimaal iOS 5.0 moet zijn?
Deze game is toch ook gewoon op de eerste iPad te spelen als het minimaal iOS 5.0 moet zijn?
Niet als de hardware eisen voor de GPU pittiger zijn, in een iPad 1 zit immers een A4, en in de iPad 2 en iPad 3 een A5 en A5X. (waarbij bij de laatste die X voor de zwaardere GPU staat, vergeleken met de A5 die in de iPad 2 zit)
Maar zo staat het niet in de tekst van het artikel.
En mocht het zo zijn dan slaat hier dus ook de fragmentatie toe. Helaas.
Maar zo staat het niet in de tekst van het artikel.
En mocht het zo zijn dan slaat hier dus ook de fragmentatie toe. Helaas.
Die 'fragmentatie' was er altijd al. Een iPhone 4 is beter dan een 3GS, maar minder dan een 4S.

Dat kun je geen fragmentatie noemen. Fragmentatie spreek je pas van als je binnen een bepaalde periode een aantal producten hebt met allemaal verschillende resoluties, specificaties, schermformaten, cpu's, etc, etc. Dat maakt het namelijk veel moeilijker om voet aan de grond te krijgen.
Maar je kon op de 3GS wel dezelfde apps draaien als op bv de 4en hier is ook sprake van verschillende specificaties binnen een bepaalde periode blijkbaar. Zo oud is de iPad 1 nog niet.
Dat hoeven ze niet te doen aangezien die door Namco wordt gemaakt :)
Je kan gelijk met Ryu spelen. Alle andere characters moet je de unlock-key van kopen voor §0,89 de character*
0
OT: ik snap het.niet.... Ik snap niet waarom dat verrekte mobilephone gaming zo hot is geworden. Sure, de usual Angry Birds is leuk voor eventjes...maar de 'echte' games (waar je meer dan 1 vinger nodig hebt) werkt toch niet? Daarbij blokken je vingers en zelfs handpalm het halve scherm.

Zo snap ik ook niet hoe capcom het in hun botte hoofd hebben gehaald om Megaman X op iOS uot te bremgen... Daar gebruik je minimaal 4 knoppen tegelijk als je het een beetje normaal wilt spelen...

Geef mij maar gewoon m'n controller, 'ndeed.

*Uiteraard geen officiŽle info, maar meer een reflectie hoe Capcom tegenwoordig werkt.
Ik begrijp dat ook niet. Evenmin dat racegames () op een smartphone geen games zijn. Sturen door je telefoon te kantelen is geen gamen mijns inziens.

Het gebrek aan knoppen is voor mij een reden om, los van wat Angry Birds en Wordfeud, geen spellen te spelen op mijn telefoon. Dan pak ik de (3)DS of Vita wel.

"Oplossingen" als je PS3 controller connecteren met je telefoon en vervolgens het ding te koppelen aan je TV is ook vrij zinloos, het is toch bedoeld om mobiel te gamen? En neem dan een PS3 of 360, als je zo nodig toch op je TV wilt spelen.
Een paar jaar geleden was het gamen op een joypad geen gamen volgens degenen die met de joystick zijn groot gebracht.

Games evolueren. Van sommige games kan je zelfs afvragen hoe ze ooit zonder touchscreen te spelen waren.
Heb gameplay beelden gezien van dit spel de fps is belachelijk slecht! Tevens heb ik een x aantal capcom games op IOS gespeeld Megaman 1 en SF 4 en volt. Beiden zijn te behappen, bij MM moest ik wel wennen aan de "touchscreen lag" en bij SF kon je gewoon goede combos uitvoeren (supers en ultra's) zonder de "hulpknop te gebruiken. Dus @ nitramuse speel voordat je een oordeel over iets velt.

Wat mij wel tegenvalt is het feit dat Capcom volle mep gaat vragen voor dit spel (4,99-7,99) en dan ook nog een unlock key de char gaat vragen t.w.v. 0,89 dus gaat me een beetje ver dit uitmelkerij.
Irritant die knoppen in beeld, maarja daar ontkom je waarschijnlijk niet aan.
Leuk hoor, Capcom, maar waar blijft SF IV voor Android? Ik had Street Fighter op mijn iPod Touch, ik vond het verbazingwekkend net zo goed als op mijn PS3. Give us SF for Android!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013