Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties, 38.579 views •
Submitter: Gerbrand84

Acer gaat zijn Iconia Tab 700-tablet vanaf volgende week in Nederland leveren. Het apparaat heeft een adviesprijs van 499 euro en beschikt over de Tegra 3-soc van Nvidia en een scherm met een diagonaal van 10,1" en 1920x1200 pixels.

Volgens Acer kunnen Amerikaanse klanten de tablet nu bestellen, waaronder in zijn eigen webshop. Acer Nederland laat weten dat de verkoop in Nederland volgende week van start gaat en dat de adviesprijs van de nieuwe Iconia Tab 700 dan 499 euro zal bedragen.

Acer toonde zijn nieuwe tablet al op de elektronicabeurs CES begin dit jaar, waardoor de meeste specificaties al bekend waren. Naast het 10,1"-scherm met 1920x1200-resolutie en de Tegra 3-chip beschikt de Iconia Tab 700 over 32GB opslaggeheugen. Ook is er 1GB ram aan boord en is het geluid voorzien van Dolby Mobile 3. Voor foto's is een 5-megapixelcamera ingebouwd, terwijl de 1-megapixelfrontcamera voor videobellen ingezet kan worden. De software is gebaseerd op Android 4.0.

De Iconia Tab 700 gaat concurreren met de Asus Transformer Pad Infinity. Deze tablet beschikt ook over een 10,1-scherm met full hd-scherm en Nvidia's Tegra 3-soc. Acer biedt daarbij zijn variant voor een lagere prijs aan, waarbij klanten kunnen kiezen voor een behuizing in zwart of zilver.

Update, donderdag 10.00: Nederlandse introductieweek en -prijzen toegevoegd.

Hands-on met Acer Iconia Tab A700 Hands-on met Acer Iconia Tab A700 Hands-on met Acer Iconia Tab A700 Hands-on met Acer Iconia Tab A700 Hands-on met Acer Iconia Tab A700

Reacties (76)

Ziet er leuk uit.
Om een of ander reden vind ik de Android OS op tablets niet aantrekkelijk, op smartphones is het prima maar op tablets ziet het er niet uit.
Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat dat ook veel met de skin te maken heeft.
Ik vind de HTC skin ook prettiger dan de Samsung skin.
De standaard Android skin vind ik ook niks.

Ik moet zeggen dat qua tablet os, ik iOS5 toch het beste vind (nee, ik ben geen fanboy, in tegendeel eigenlijk).
Qua hardware kan de Ipad natuurlijk niet op tegen dit monster. Maar ze hebben (vind ik) wel een beter besturingssysteem.
Android is gewoon de Windows voor Smartphones en Tablets.
Het is compatible met heel veel verschillende soorten hardware. Daarom is het ook zo populair (net als Windows).

Bij Apple is dat net andersom (is dat aan elkaar of van elkaar?).
Ze hebben 1 os, wat geschikt is voor een bepaalde range van hardware. Daarom gebruiken fabrikanten het ook niet.
Als iOS geschikt was vor alle hardware (net als Android) dan weet ik zeker dat heel wat fabrikanten dat gebruikt hadden!

edit:
Typo's en kleine aanvullig



OT: 32GB, Full HD scherm, 5 Mp camera, Nice! Dit zou best eens mijn toekomstige tablet kunnen worden!
Alleen snap ik die 1 mp camera aan de voorkant niet. Sowieso niet eigenlijk, het lijkt me alleen leuk voor Skype, en dan wil ik naar een hoofd kijken en niet naar Minecraft..

Dolby heb ik nooit begrepen op mobiele apparaten. Er zijn ook geen mobile surround sound systemen :P Zetten ze dat erop in het mom van: Het kost weinig geld en het staat leuk?

Voor de rest een leuk apparaat =) 10.1 inch is groot zat.

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 14 juni 2012 09:35]

"de windows op tablets en smartphones"?
wat een onzin, want juist windows heeft een veel beter besturingssysteem (in mijn ogen) op juist tablets en smartphones...
Dat is dan in jou ogen. Ik vind Windows mobile 7,5 (wat grenst aan Windows 8 ) heel erg gay. Ik vind het erg minimalistisch, en ik heb dan echt het gevoel alsof ik een apparaat van de Aldi beet heb..

En Android wordt niet voor niets vaker en veel meer gebruikt dan Windows. Ik blijf bij mijn standpunt :)

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 14 juni 2012 09:40]

Doe je oogkleppen eens af.

Ik ben geen fanboy van welk merk dan ook, maar je brengt het alsof de Metro-interface op telefoons iets is wat ze in Paint hebben gemaakt. Daar zal echt wel een heel onderzoek aan vooraf gegaan zijn, met beslissingen over welke tilegrootte het meest natuurlijk is, het beste overkomt, het meest intuitief is, zo goed mogelijk schaalbaar is, universeel is, en ga zo maar door.

Had ze best wat meer succes gegund, als het OS je iets meer vrijheid gaf had ik best Windows Phone willen proberen.
"de windows op tablets en smartphones"?
wat een onzin, want juist windows heeft een veel beter besturingssysteem (in mijn ogen) op juist tablets en smartphones..
Zijn opmerking slaat dan ook niet op het OS qua kwaliteiten, maar doelde natuurlijk op de situatie van (PC) windows... Is uit de context toch heel duidelijk te snappen:
Het is compatible met heel veel verschillende soorten hardware.
Daarbij heeft ieder zijn mening over wat het beste OS is een discussie is leuk (maar niet hier), maar het blijven meningen, dus nee wat hij zegt is niet onzin, het is zijn mening, net als jij een mening hebt :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 juni 2012 10:20]

Bij Apple is dat net andersom (is dat aan elkaar of van elkaar?).
Ze hebben 1 os, wat geschikt is voor een bepaalde range van hardware. Daarom gebruiken fabrikanten het ook niet.
Als iOS geschikt was vor alle hardware (net als Android) dan weet ik zeker dat heel wat fabrikanten dat gebruikt hadden!
Oh, dus daarom zie je op elke straathoek PC's staan met OSX erop! Ik dacht al, wat een mooi x86-compatibel OS, geen wonder dat het zo'n enorm marktaandeel heeft. Maar goed dat ik nu begrijp waarom OSX zo'n doorslaand succes is.

[/sarcasm]

Even serieus, dacht je nou echt dat het niet ondersteunen van hardware de drempel is om iOS wel of niet te gebruiken? Er zit nog een bepaald dictatoriaal bedrijf achter...
Eehm, ja dat snap ik ook wel. Maar alles is illegaal te krijgen, en heb jij welleens geprobeerd om OSX op een virtual machine te draaien? Werkt voor geen meter. *Mompelt iets met Hardware*
Maar dat is een andere discussie :)
Ik moet zeggen dat qua tablet os, ik iOS5 toch het beste vind (nee, ik ben geen fanboy, in tegendeel eigenlijk).
Graag uitleg voor dat aangezien JUIST de iOS voor Tablets waardeloos is. Het is niks meer dan een iPod Touch (en dus iPhone) op een grotere scherm. iOS is nog steeds een iPhone OS (of iPod Touch) en dat zie je duidelijk.

De App icoontjes zijn belachelijk groot met kilometer afstand van elkaar (beetje overdreven maar dat is ook even mijn punt) waarbij je vrij weinig Apps per pagina hebt. Ook al die aparte Apps die je WEER moet kopen als je een iPad gebruikt en al een iPhone/iPod had, waarom moet ik 2x voor bijv. Angry Birds betalen op zelfde versie iOS? Natuurlijk is het ideaal voor de ontwikkelaars maar voor gebruikers is dit juist zeer nadelig, als ik een App koop op een OS dan wil ik het ook op alle apparaten met die specifieke OS het kunnen gebruiken. Geldklopperij is het gewoon waarbij Apple ook nog eens wat aan verdient. Als ze wat meer om hun klanten denken en minder "hoe-kan-ik-zoveel-mogelijk-geld-kloppen-van-mijn-gebruikers-mentaliteit" zal dat ook weer schelen.

Van het weekend had ik weer een iPad in mijn handen, ik vind iOS daarop persoonlijk gewoon nog steeds een zeer slechte port van de iPhone/iPod.

Android daarin tegen al is het minder populair, Android pakt dingen gewoon stuk beter aan op de Tablets. Widgets.. Juist op een Tablet is dit een leuke feature, zoiets had Apple gewoon op hun iPad moeten hebben en dan kan je zeuren dat iOS het niet nodig heeft maar verandert niks aan de zaak dat Widgets op een Tablet gewoon een geweldige feature is. Daarnaast werken bijna alle Apps die je koopt ook op de Tablet, dus 1x kopen is ook op elke device gebruiken dit is voor mij gewoon belangrijk. Bedoel dit geld zover ik weet voor elke Appstore en diensten zoals Steam, 1x kopen betekent gebruiken op alle systemen.


Dus beste OS voor Tablet kan ik het zeker niet noemen, populariteit heeft geen ene moer te maken met was het beste is. Kijk maar wat aantal Apple gebruikers al jaren zeggen over dat ze Mac OS X beter vinden dan Windows.

Vergeet niet dat genoeg mensen iPad hebben puur omdat het je overal wordt aangesmeerd, kijk maar op TV naar de reclames. Ik zou persoonlijk juist al niet een bedrijf kiezen als ze alleen iPad willen aansmeren, ik wil zelf bepalen wat voor Tablet ik wil zeker om het feit dat het voor geen ene meter samenwerkt met andere systemen en dan zal ik nog niet eens hebben over het fantastische programma iTunes die vooral uitstekend werkt op Windows.

Maar goed ik hoor graag waarom jij vind dat iOS beste OS is voor een Tablet.

Ook wil ik graag weten van TurkWizard waarom Android niet uitziet op een Tablet terwijl Android juist veel beter omgaat met Tablets dan iOS zoals ik hierboven al aan gaf.

[Reactie gewijzigd door linkkrw op 14 juni 2012 12:04]

Je kan een boel vinden, maar gezien de verkoopcijfers is de consument het niet met je eens en is de iPad toch de beste keus
Ja dat had niets met de hardware te maken natuurlijk, of met de wanna be hip factor.
Hoezo? Volgens mij is de hardware van de iPad3 beter als het belangrijke zaken aankomt (resolutie, cpu, gpu), of vergis ik me? Goed 32GB, maar verder? Tegra3 is niet echt een monster vind ik, dus ik wil nog wel zien hoe soepel hij draait.

En dan vind ik persoonlijk Acer geen topmerk dat zich kwalitatief met Apple laat vergelijken. Als ze enige impact willen maken moeten ze hem ¤100 euro goedkoper maken en dan nog geef ik persoonlijk de voorkeur aan een iPad vanwege de totale afwerking. En ik ben geen fanboy want ik heb zelf een BB playbook. Maar als ik nog eens een 10" aanschaf neig ik toch meer naar iPad.

Ik vind 2048×1536 ook een logische resolutie dan 1920x1080 voor deze lengte breedte verhouding, dit [deze tablet ]is toch geen breedbeeld? Het zijn al die details waar de competitie niet kan tippen aan Apple. Appla gebruikt geen standaardcomponenten maar ontwerpt ze om te passen in een totaal concept, vervolgens bouwen anderen iets na door zoveel mogelijk standaardcomponenten te gebruiken om de prijs te drukken. Apple zet nou eenmaal veel meer om en kan daardoor zijn hogere ontwikkelingskosten over meer producten uitspreiden. En dat is meer waar voor je geld.

De iPad is dan ook niet duur maar eigenlijk goedkoop. Bedenk maar eens dat je voor dat zelfde scherm op een laptop ¤2300 betaalt. Zelfs met standaard componenten lukt het de anderen niet om onder Apple door te duiken of het wordt echt el cheapo spul.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 14 juni 2012 14:31]

En dan vind ik persoonlijk Acer geen topmerk dat zich kwalitatief met Apple laat vergelijken. Als ze enige impact willen maken moeten ze hem ¤100 euro goedkoper maken en dan nog geef ik persoonlijk de voorkeur aan een iPad vanwege de totale afwerking. En ik ben geen fanboy want ik heb zelf een BB playbook. Maar als ik nog eens een 10" aanschaf neig ik toch meer naar iPad.
Om eerlijk te zijn heb ik nooit problemen gehad met Acer laptops, had zelfs één van ¤400,- ooit die ging toch 5 jaar mee terwijl ik er erg ruig mee om ging. Op gegeven moment deed beeldscherm het niet maar volgens mij ligt dat aan een breukje aan de "kabel" aangezien ik beetje bij het buigen wel een scherm kreeg. Naast het scherm heeft een iPad geen High-End hardware erin, dat is ook niet wat Apple voor "aimt" want is ook niet nodig omdat hun zelf de software maken voor hun gekozen hardware :)
Ik vind 2048×1536 ook een logische resolutie dan 1920x1080 voor deze lengte breedte verhouding, dit is toch geen breedbeeld? Het zijn al die details waar de competitie niet kan tippen aan Apple.
Je zegt het goed, ik vind. Maar wat is er logischer aan een 4:3 scherm dan 16:9? 1920x1080 is zeker wel breedbeeld, erg ernstig dat je als een Tweaker echt ernstig. Dat geeft voor mij gelijk al gevoel dat we bij jou niet moeten aankloppen over Technische dingen. Dan zeg je al die details.. welke details? Je noemt alleen de resolutie and that's it. Daarnaast de competitie? Wie maakt nou die schermen van iPad 3, voornamelijk Samsung en LG ook een deel. Ik ben juist blij dat niet iedereen op resolutie oorlog gaan omdat het gewoon totaal nutteloos is Full HD op 10" scherm is meer dan rest is gewoon cijfertjes net als de Ghz bij een CPU tussen verschillende merken.
Appla gebruikt geen standaardcomponenten maar ontwerpt ze om te passen in een totaal concept, vervolgens bouwen anderen iets na door zoveel mogelijk standaardcomponenten te gebruiken om de prijs te drukken. Apple zet nou eenmaal veel meer om en kan daardoor zijn hogere ontwikkelingskosten over meer producten uitspreiden. En dat is meer waar voor je geld.
Apple maakt een keuze welke hardware ze gaan gebruiken waarbij ze slechts enkele dingen zoals de CPU beetje aanpassen naar eigen smaak maar wat jij zegt klopt dus helemaal niet. Dit ruikt ontzettend naar Apple fan gedrag zeker wat jij als laatst zegt is een mening, jij brengt het in een context alsof het een feit is.
De iPad is dan ook niet duur maar eigenlijk goedkoop. Bedenk maar eens dat je voor dat zelfde scherm op een laptop ¤2300 betaalt. Zelfs met standaard componenten lukt het de anderen niet om onder Apple door te duiken of het wordt echt el cheapo spul.
iPad is zeker wel duur, dat zullen zelfs de die-hard Apple fans niet ontkennen. Daarom gebruiken ze ook argumenten als dat Android gebruikers arm en jaloers zijn. Laptop ¤2300,-... Ja een TV met OLED kost ook duizenden euro's terwijl bij OLED scherm op een telefoon of tablet stuk minder kost. Je snapt dus wel dat jouw vergelijking gewoon compleet nergens op slaat en alweer Apple fan gedrag vertoont.

Dan eindig je weer met "standaard componenten".. je snapt het volgens mij echt helemaal niet. Want je spreekt jezelf ook nog tegen want de iMac en Air/Pro book's gebruiken bijv. gewoon Intel Core ix CPU's wat in jouw context een "standaard component" is. El cheapo.. IPS is een aardig goedkope techniek hoor het is wel duurder dan TN panels maar het blijft LCD en LCD is een goedkopere techniek.
En ik ben geen fanboy want ik heb zelf een BB playbook.
Even terug te gaan naar dit. Je weet dat niemand jouw geloofd hé? Zeker met de argumenten die je gebruikt (1920x1080 is geen breedbeeld LOL :') ). Je bent een Apple fanboy klaar, heeft vrij weinig te maken met feit dat je een Playbook hebt, want die zijn spotgoedkoop want anders had je echt wel een iPad.

Om al deze dingen heb ik jou ook -1 voor gegeven. Je uitspraken kloppen gewoon niet, 1920x1080 geen breedbeeld noemen, mening weergeven als feiten enz.

[Reactie gewijzigd door linkkrw op 14 juni 2012 13:45]

Een tablet op specificaties verkopen is sowieso meer aan Apple besteed dan aan Acer.
Het gigantisch hoge aantal ppi is namelijk alleen waarneembaar als je, je tablet op je neus zet en totaal niet zinnig dus. Elke discussie daarover in mijn ogen dus ook.
dude, minder flamen, meer het artikel lezen: het ips panel is 1920 x 1200 pixels, en Acer besluit zelf om die resolutie 1080p te noemen.
Excuses, ik ben op het verkeerde been gezet door full HD en 1080p. Ben ik daarom een flamer?
"Je weet dat niemand jouw geloofd hé?"
Als je iemand wilt afbreken, zelfs terecht, schrijf dan op zijn minst zonder dt fouten... gelooft dus
Qua hardware kan de Ipad natuurlijk niet op tegen dit monster. Maar ze hebben (vind ik) wel een beter besturingssysteem.
Valt weinig te vinden hier denk ik..

Ipad - Acer
A5X > Tegra 3
2048 x 1536 > 1920 x 180
1Gb = 1Gb
reso frontcamera > reso frontcamera

Prijs nieuwe ipad 480 < Prijs acer 500

Ipad geeft meer waar voor je geld?

[Reactie gewijzigd door Siebelouis op 14 juni 2012 14:34]

1 van de grootste voordelen van Tablets met android, vind ik dat je er meerdere user accounts op kan gebruiken. Wat binnen een gezin wel handig is.
Agreed. Ik zou ook eerder een iPad kopen dan een Samsung tablet. Terwijl ik helemaal niks met Apple heb. En de Ipad 2 is zo duur niet meer..
ik heb een Tablet (ipad 1) en dat ding doet echt alles wat ik wil, Maar eigenlijk gebruik ik hem amper

Voor mij is een tablet echt een gadget, wat je alleen als hebbe dingetje hebt
Ik zou in ieder geval niet snel weer een tablet aanschaffen, zelf simpele taken zoals even internetten of mail checken doe ik liever achter me pc

Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen zo'n tablet echt veel gebruiken dat hij onmisbaar is geworden

[Reactie gewijzigd door Sinester op 14 juni 2012 13:37]

Ook een mooi apparaat en m'n huidige tablet. Maar qua specs natuurlijk ver onder de maat in vergelijking met de modernere Acer.

Leuke specs en prijs maar de vervanger van m'n TF101 zal toch op Windows gaan draaien. Geen Android meer. Leuk voor smartphones, maar niet als je serieuzer werk op tablets wil doen.
Is een mooie tablet. Als je kijkt naar de specificaties die al bekend zijn (pricewatch: Acer Iconia Tab A700 Zwart) heeft deze tablet ook nog een IPS paneel. Dat zorgt er ook nog voor dat de kwaliteit gewoon super goed is :)
Kan je niet beter zeggen FULL HD ipv 1080p? Die p staat voor progressive, de tegenhanger is interlaced (i). Computerschermen hebben doorgaans dit onderscheid niet... :/
Wat is volgens jou dan het verschil tussen Full HD en 1080p? Het is beide hetzelfde, dus dat maakt toch geen drol uit?
Omdat Full HD ook nog moet voldoen aan een bepaalde framerate. 1080p is dus de resolutie en slechts een onderdeel van wat je moet hebben om het een "Full HD" apparaat te kunnen noemen.
Dus klopt het toch wat er in het artikel staat, nl het is een 1080p scherm.
Nee, het scherm is 1920x1200, niet 1920x1080.
Officieël staat Full HD voor 1080p 50/60hz bronmateriaal. Een beeldscherm die dit kan afspelen heeft het predikaat "HD Ready 1080p".

Een "Full HD tv" is geen officiële term maar komt uit de volksmond.
Een full HD tv is gewoon een tv die 1080 horizontale beeldlijnen heeft en een refreshrate van 50 of hoger lijkt mij..
Ja dat is het ook maar het is geen OFFICIELE term, zoals "Hadespuiter" al zei.
In de volksmond wel, maar het is geen officiele term daarom staat er altijd:
HD Ready 1080p

Enige extra vereiste buiten de verversing en beeldlijnen is dat er een digitale aansluiting op moet zitten, HDMI (of DVI) dus.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 juni 2012 10:23]

Nop. :)

Zoals hierboven uitgelegd zegt HD dus iets over de beeldresolutie. Bij een HD ready televisie betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is. Full HD wil zeggen dat deze televisies een nog hogere beeldresolutie hebben van 1920 x 1080 pixel (of beeldpunten). Daarnaast beschikken beide typen tv’s van digitale aansluitingen ook wel HDMI of DVI aansluitingen genoemd.

Tegenwoordig zijn nagenoeg alle platte schermen die in de winkels te krijgen zijn klaar voor HD. Deze zogenaamde HD TV’s zijn herkenbaar aan de HD Ready sticker. De Full HD sticker wil zeggen dat deze televisies dus de hoogst mogelijke resolutie van minimaal 1080 verticale beeldpunten kan verwerken.

Je ziet ook sticker op televisies met HD Ready of Full HD gevolgd door 1080p of 1080i. Wat dat is? We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LCD schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!

Het verschil tussen Full HD, Full HD 1080p en Full HD 1080i begint pas echt een rol te spelen als je bijvoorbeeld Blu Ray films gaat kijken. Bij Blu Ray films is de 1080p kwaliteit wel degelijk van belang om het maximale uit de film te halen.

bron;

ontopic; Het is i.d.d 1 van de übervetste tablets,naast die Asus Transformer Pad Infinity, die
ik ooit gezien heb.Er komen steeds meer leuke spellen op androïd.Hierop heb je waarschijnlijk de ultieme beleving .Natuurlijk is vergelijken met het kleine scherm van mijn smartphone ook geen echte,maar als ik echt meer met androïd zou doen,dan zou ik deze
Iconia Tab 700-tablet echt willen hebben.
Zo blijft er altijd iets te wensen ;)

(Al hadden de bezels wel wat kleiner gemogen.Nu heb je 1080p en dan is het scherm
te klein,dat is echt jammer.
Als die dikke rand(bezel) rondom het scherm verkleind zou worden tot 0,5 cm is er wel een fijne kijkbeleving.
Nu is het wel een betere resolutie,maar het zelfde relatief kleine scherm.Gemiste kans.)

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 14 juni 2012 12:05]

1080p is de enige vorm die officieel Full HD mag heten, dus wat dat betreft klopt het artikel.
Zo heet 1080i (waarin de Nederlandse HDTV wordt uitgezonden) eigenlijk geen Full HD ;)
ik wacht toch liever op de asus infinity xD
Hoewel ik dit een erg mooi apparaatje vind wacht ook ik liever op de Asus Infinity tablet.

Nog niet eens persee vanwege de specs want die zitten bij deze Acer ook wel snor maar eerder vanwege de ervaringen die ik heb met Acer producten in het (vrij recente) verleden. Op één of andere manier kan ik maar moeilijk geloven in de robuustheid van een Acer tablet en de eventuele aftersales die je onverhoopt wel eens nodig hebt.

Nogmaals, mooi apparaatje, dat wel. Met goede specs die wat dat betreft mee mogen praten. Maar toch wacht ik liever even op de Asus.
En nog steeds weet niemand wanneer dat Asus ding komt.
Ze kunnen nu wel hun "eerste 1920*1200 tablet" predicaat laten vallen :-S. Grmbl, zit dus ook in de categorie die graag enige vorm van release van Asus verwacht.
Deze Tablet heeft ook een 1920x1200-scherm, kijk maar in de eerste regel onder de titel van de press release: http://www.engadget.com/2...1200-display-and-tegra-3/.
De grote vraag is natuurlijk of de Tegra 3 krachtig genoeg is om dit scherm aan te sturen tijdens wat intensievere games.

Ben benieuwd.
Ik ben ook aan het wachten op de infinity, jammergenoeg hoor ik hier niets meer van..

OT: is deze tablet niet (naar wat ik kan zien) wat dikker als de transformer serie? Of is het mijn gedacht.. Ik kijk wel al uit naar de review van deze tablet.. Ziet er een mooi ding uit qua specs! Alleen jammer dat ik afgeschrikt ben door het merk (tijdje laptop van gehad en was niet echt super en de klantenondersteuning al helemaal niet jammergenoeg)..
Als de resolutie 1920x1200 is op de Infinity kan je dan wel op full screen HD films kijken?
Een echte filmresolutie is ook niet 1920x1080, dat is 1920x800.

Des al niet te min, in beide gevallen zal je dus zwarte balken krijgen op een 1920x1200 scherm.
Dat ligt echt aan de camera waarmee de film is opgenomen. Iets met bioscoop formaat enzo.
Beide resoluties (1920x1080 en 1920x800) zijn dus zo goed als "echt".

De resolutie van de tablet is 1920x1200, dat betekent dat je ruimte over houdt. Een deel aan de taakbalk, de rest aan de film. Dat kleine beetje wat je scretched zul je niet echt zien.

[Reactie gewijzigd door TomONeill op 14 juni 2012 10:31]

Exact filmpjes van een mobiel zijn gewoon precies 1080p :)
Tuurlijk kan dat :) heb je alleen zwarte randen OF uitgerekte content...