Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 125 reacties, 24.277 views •

Blizzard heeft de Aziatische servers van Diablo III offline gehaald nadat spelers in staat leken om virtuele voorwerpen te dupliceren en te koop aan te bieden via de ingame-veiling. De ontwikkelaar dwingt spelers nu de Authenticator te gebruiken.

Spelers van Blizzards rpg Diablo III lijken een manier ontdekt te hebben om virtuele voorwerpen te maken zonder dat daarbij grondstoffen verbruikt worden. Blizzard heeft de methode inmiddels via een hotfix geblokkeerd, maar zag zich wel genoodzaakt om de Aziatische servers van de rpg offline te halen. De servers zijn inmiddels weer online, maar naar aanleiding van de problemen gaat Blizzard spelers wel verplichten om extra beveiliging te gebruiken bij het inloggen op de servers. Blizzard vraagt spelers om gebruik te maken van zijn Authenticator, een apparaatje dat een unieke code genereert, die ingetikt moet worden bij het inloggen, naast gebruikersnaam en wachtwoord.

Het gebruik van de Authenticator, waarvan ook een mobiele versie beschikbaar is, is niet voor iedereen verplicht. Alleen voor spelers die het tegoed op hun Battle.net Balance willen aanvullen, is het gebruik van de Authenticator verplicht. Met de maatregel loopt Blizzard vooruit op de introductie van het Real Money Auction House, waar spelers virtuele voorwerpen te koop kunnen aanbieden voor echte valuta. De introductie van het RMAH is al een aantal keren uitgesteld. Het gebruik van de Authenticator is dus alleen verplicht als het Battle.net Balance-tegoed aangevuld wordt.

In de beschreven duplicatiemethode waren twee spelers nodig die samen een groep vormen. Als een speler een voorwerp maakt, aan de andere speler geeft en vervolgens de groep verlaat, krijgt hij de grondstoffen terug die nodig zijn om het voorwerp te maken, terwijl de tweede speler het voorwerp houdt dat met de grondstoffen gemaakt is.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (30)

Reacties (125)

Reactiefilter:-11250119+152+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
"De servers zijn inmiddels weer online, maar als gevolg van de fix gaat Blizzard spelers wel verplichten om extra beveiliging te gebruiken bij het inloggen op de servers. Blizzard vraagt spelers om gebruik te maken van zijn Authenticator, een apparaatje dat een unieke code genereert, die ingetikt moet worden bij het inloggen, naast gebruikersnaam en wachtwoord."

Die eis heeft niks met deze exploit te maken, maar is al aangekondigd voordat deze exploit gefixed werd en is puur een reactie op het grote aantal gehackte accounts.
Ik blijf Blizzard en Diablo 3 maar verdedigen met hun always online eis.. maar het wordt wel steeds moeilijker. Nu hebben valsspelers er dus voor gezorgd dat mensen die alleen singleplayer willen doen niet meer kunnen spelen.

Om het nog maar niet te hebben over het verlies aan vertrouwen dat dit oplevert over de RMAH, als die er ooit nog komt...

edit: het artikel lijkt wel te impliceren dat het gebruik van de authenticator volgt uit deze hacks, en dat het een soort oplossing daarvoor lijkt te zijn (en dat iedereen het in het vervolg moet hebben om te kunnen spelen, dat staat althans in de "abstract"). Dat is echter volgens mij niet zo, ze willen alleen dat er authenticators gebruikt worden zodat mensen niet naderhand gaan zeuren als ze gehackt worden.

[Reactie gewijzigd door Egrimm op 12 juni 2012 12:41]

Ik denk inderdaad dat ze in de toekomst accounts gaan blokkeren die misbruik van maken zulke hacks.
Door de authenticator te gebruiken kan je niet als smoes gebruiken dat je account gehacked was, en het iemand anders was.

De hack klinkt trouwens als een lag veroorzaken tussen het creren van een item, en de grondstoffen betalen.

Door iemand anders de item te geven verdwijnt deze niet als de persoon disconnect, maar de grondstoffen worden ook niet weggenomen door de lag, het wapen is dan wel een orginineel item met een unieke item ID.

In D2 en andere RPG's werden er juist masaal serverlags veroorzaakt om te kunnen dupen/item craften. Heel vervelend.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 12 juni 2012 13:02]

In D2 en andere RPG's werden er juist masaal serverlags veroorzaakt om te kunnen dupen/item craften. Heel vervelend.
Klinkt alsof de oplossing is om eerst 'af te schrijven' en dan pas 'bij te schrijven' bij de ander. Ga je dan tussendoor weg ben je het namelijk kwijt :) Maargoed zo simpel zal het wel niet zijn...
Dan heb je het probleem dat met een lag en disconnect mensen hun grondstoffen/gold kwijt zijn, maar geen item hebben gehad..
Ik vraag me af of blizzard wel accounts mag blokkeren.

Vraag 1 is eigenlijk al of het spel neit gewoon van mij is en ik er mee mag doen voor eigen gebruik wat ik wil. Dus inclusief hacken, nadeel dus direct van always online

als blizzard mijn account blokkeerd stelen ze gewoon van mij. En EULA's zijn leuk maar ik denk dat je rechtszaken best kan winnen. (zolang je duplicaten uiteraard niet voor real money hebt verkocht).
Waarschijnlijk (correct me if I'm wrong) koop je niet een spel maar het recht om het spel te spelen, en aan dat recht zijn een aantal voorwaarden gehangen. Ik denk dus niet dat je een rechtzaak zal winnen mocht een hacker dit al willen aanspannen.
Dat het huis van jou is zegt ook niet dat je er meteen alles mee mag natuurlijk. Zo zijn er natuurlijk eisen dat je een huis niet zomaar pimpel paars met blauwe stippen mag verven (vast niet overal maar de plaatsen die ik ken mag dat niet zomaar). En zo zijn er wel meer regels. Zo zullen er vast ook regels hier voor zijn want in ieder spel kan je account gebanned worden als je iets doet wat volgens de regels niet mag.
Waar, maar als je dan toch je huis pimpel paars met blauwe stippen verft, zal je niet uit je huis gegooid worden. Hooguit zal de gemeente jouw huis weer opnieuw verven en de rekening naar jou sturen
Sowieso staat er een copyright recht op en mag jij niet zomaar de software aanpassen
Dat staat compleet los van de EULA's dus zodra jij de software aanpast ben je al illigaal bezig.
Voor zover ik weet mag je doen en laten met die code wat je wilt - zolang je de nieuwe/aangepaste code maar niet verder verspreidt en er anderen niet op andere manier mee benadeeld.
Dat is overigens ook meteen een veelgehoord argument tegen dat always-on DRM systeem van D3 - in D2 kon je ook doen en laten wat je wilde, zolang je dat off-line deed of op het open Battle.net, wat niet gecontroleerd of gemodereerd werd. Alleen de realms werden actief gemonitord en daar werd dus wl streng opgetreden als het dupen de spuigaten uit liep. Ik kan de de Ruststorm nog goed herinneren...
er zijn allang accounts suspended en zelfs banned.
deze post en de reacties hier lopen nogal achter op de werkelijkheid.
Ze zijn zo lang bezig geweest met de ontwikkeling van deze game en er zijn al zo ontzetten veel problemen mee geweest. Je zou toch verwachten dat er meer positief nieuws over een game als deze zou komen.
Ik blijft dit maar lezen dat er zoveel problemen zijn, waarom merk ik er zelf maar zo weinig van :?
Het zit op niveau van een MMO kwa spelers, ik vind het niet apart dat de servers zo nu en dan even helaas eruit liggen, aangezien ik nog nooit een perfecte start heb gezien bij een vergelijkbaar grote playerbase.

Juist omdat dit spel zo lang op zich heeft laten wachten en zo ontzettend veel bekendheid heeft, hebben mensen torenhoge verwachtingen gekregen oftewel mi. logisch dat er veel meer negatieve nieuws dan positieve nieuws hier over is.

En het spel is niet zo lang in ontwikkeling geweest als iedereen dat doet laten denken.
Een heel ander groep medewerkers heeft na D2 aan D3 gewerkt maar is in 2005 stop gezet.
Toen heeft een heel ander team D3 weer opnieuw gemaakt.

Benieuwd hoe D3 er eerst uitzag? :
http://diablo.incgamers.c...ths-version-of-diablo-iii
Het zit op niveau van een MMO kwa spelers, ik vind het niet apart dat de servers zo nu en dan even helaas eruit liggen
Technisch wel correct, maar Diablo 3 is vooral een singleplayer spel. En dan verwachten mensen gewoon 100% uptime.
Dat single player argument vind ik zo'n onzin. Als alles client-side zou draaien dan kan je alles exploiten en hacken. Er wordt nu geklaagd over exploits, maar wat denk je dat er zou gebeuren als alleen jouw computer checkt of een elite of boss dood is? Of dat de hoeveelheid die je schiet of de damage die je doet client-side is? Dan is het hele idee van items en een auctionhuis ook gelijk van de baan.
Wie geeft er om dat er iemand singleplayer zou exploiten. Het systeem van D2 was op dat gebied toch zeer goed. Offline singleplayer modus (met een niet gecheckte multiplayer) en een aparte battle.net omgeving waar wel beveiliging op staat. Als ik bij de launch niet van plan ben om co-op te spelen, maar toch kan ik niet spelen, daar word ik niet bepaald blij van.


Zoals het er nu trouwens uitziet gaat de waarde van gold toch maar minder en minder worden. Binnen een half jaar zijn we weer legendaries/yellows tegen elkaar aan het ruilen.
Positief nieuws. Ik heb de game gekocht. 1 dag (net na de launch) wat inlog problemen gehad. Verder nooit ergens last van gehad. Game afgelopen zondag op normal uitgespeeld. Super naar me zin gehad dus voor mij DE game van 2012 (tot nu toe) Note: Singleplayer only!!!

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 12 juni 2012 12:57]

Sorry hoor maar als jij er een maand over doet om normal uit te spelen dan heb jij echt niet genoeg gespeeld om te spreken over de problemen die voorkwamen.
Klopt maar mogelijk lezen 100e mensen jullie opmerkingen en kopen ze de game niet. Dit terwijl ze misschien wel net zoals mij weinig gamen (en al helemaal niet online) en dus enorm veel plezier kunnen beleven aan deze game 8-)

Daarnaast poste ik mijn bericht omdat Pietjuhhh1990 weinig positiefs heeft gelezen 8)7
Met de game zelf zijn er bijna geen problemen, je moet de diverse problemen onderscheiden in service en game play.

ze hebben ontzettend veel problemen gehad met de service van diablo 3, Iets is verkeerd gegaan en goed ook. De game play van de game is praktisch bug free en heeft alleen paar hotfixes gezien en in patch 1.0.3 een kleine balance issue op de hoogste difficulty

Ik word persoonlijk een beetje moe dat mensen deze dingen niet kunnen onderscheiden en de game zelf negatief beoordelen terwijl blizzard zelf met hun service de mist is in gegaan. Ze hadden het of beter moeten voorbereiden of de game maand moeten uitstellen want dit probleem was bekent bij ze toen ze de open beta hadden.
toen hebben er ook een goeie 2 miljoen spelers op 1 server ingelogt.

Dit is overigens speculatie maar ik denk dat blizzard de nieuwe server technologie van Mist of pandaria, de expansion van WoW aan het testen is. Een manier om iedereen in een soort cloud omgeving te laten spelen waar servers dynamish werk druk van elkaar afnemen in plaats van het traditionele. 1 server, 1 realm wat ze nu hanteren.

ze zijn het nu al aan het testen in de beta, waar je zogenaamde "cross realm zones" hebt, quest area's waar je ook spelers van andere servers tegen komt.
Er worden ieder jaar ook duizenden auto's van grote fabrikanten teruggeroepen omdat er ineens iets mis is met *insert random auto-onderdeel*. Microsoft patcht wekelijks (of was het maandelijks, weet het even niet meer) ook hun software. Ga zo maar door. Wat is je punt nou precies? Ieder engineering product is onderhevig aan onderhoud, hoe lang er ook aan is gewerkt, hoeveel geld er ook in is geinvesteerd, hoeveel mensen er ook aan hebben gewerkt.
Er worden ieder jaar ook duizenden auto's van grote fabrikanten teruggeroepen omdat er ineens iets mis is met *insert random auto-onderdeel*.
Dat zijn uitzonderingen en het leidt vaak tot zeer negatieve media-aandacht.
Microsoft patcht wekelijks (of was het maandelijks, weet het even niet meer) ook hun software.
Je kan een OS niet vergelijken met een game. De complexiteit van een OS is vele malen groter en is bovendien afhankelijk van 3rd party software. Daarnaast wordt er elke dag gezocht naar exploits. Bij een game zijn de risico's nauwelijks aanwezig en heb je zelf de volledige controle.
Ieder engineering product is onderhevig aan onderhoud, hoe lang er ook aan is gewerkt, hoeveel geld er ook in is geinvesteerd, hoeveel mensen er ook aan hebben gewerkt.
Dat is waar, maar dat betekent nog niet dat je je er zo maar bij neer moet leggen als klant.
Daarnaast wordt er elke dag gezocht naar exploits. Bij een game zijn de risico's nauwelijks aanwezig en heb je zelf de volledige controle.
Dit is dus niet waar, diablo heeft een real money auction house. Er is voor duizenden echte euro's te verdienen als je een auction house exploit hebt.
die heeft diablo dus al wel.
Laat ze die hele RMAH maar schrappen want het wordt toch niets, al dat ge-exploit.

Maar aan de andere kant is het misschien wel beter, want dan word het bij de gewone speler gekocht en niet bij die louche golddiggers.
Laat ze die hele RMAH maar schrappen want het wordt toch niets, al dat ge-exploit.

Maar aan de andere kant is het misschien wel beter, want dan word het bij de gewone speler gekocht en niet bij die louche golddiggers.
Dat was, volgens Blizard, nu juist exact de reden om de RMAH wel te bouwen.
Ah, dat doet mij denken aan Diablo 2.. Ook daar was het mogelijk om dmv exploits items te dupliceren (iirc via het trade scherm).
Dat is in elk rpg zo'n beetje te doen. Weet nog goed dat in sacred het zelfs mogelijk was deze items aan te passen...

Erg jammer dit, ben ook benieuwd in hoeverre dit de Europese servers heeft aangetast.
economie van diablo is al weken kapot; middels diverse goldfarmers op groote schaal misbruik maken van bugs die blizzard niet verhelpt.

Het ingame betaalmiddeld; gold, is namelijk niets meer waard. Door een bug kun je onbeperkt schatkisten openen (treasure mobs). Daarmee kan men in 1u tijd met 4 accounts 1miljoen verdienen. In china zijn mensen die 200 accounts hebben en zo miljoenen per uur verdienen (in game). Zo'n miljoen wordt voor 5 echte dollars verkocht aan randyrun e.d.
Die gast behaald omgerekend $100.000 per maand!!

kwaliteit van de game is goed, maar de nazorg van blizzard laat echt te wensen over. eens waren zij garantie voor kwaliteit.... helaas is dat niet meer gewaarborgd (iets met activision??)

meer info; http://diablo.incgamers.c...-on-economy-bots-and-more
Is het een bug dan dat als je 2 maal een schatkist opent of demon dood dat je dan items en gold krijgt?
Als het dezelfde schatkist is in dezelfde game wel ja, die hoort maar 1 keer loot te geven.
Wat mij op valt is dat als je de game af sluit en je start weer op dan krijg je weer een onzichtbare map en alle schatkistjes met wat geld er in. De items zitten er dan niet meer in geloof ik?
Dan krijg je weer loot, maar moet je er wel helemaal heen lopen natuurlijk.
je gaat met 4 man individueel opzoek naar zo'nt reasure mob (geeft geld/items), wanneer een van de 4 man zo'n treasure mob heeft gevonden joinen de overige 3 zijn game. Vervolgens hak je met z'n 4e die mob dood. Leaved de game, en kiest direct weer voor resume. Hierdoor kom je wederom in het gebied terecht waar je net die treasure mob hebt gevonden. dat proces herhaal je enkele malen, en voor je het weet ben je een rijke jongen (in game).

Er zijn dan mensen die dit op groote schaal (geautomatiseerd middels pixel-kleur op monitor) weten waar welke mob zich bevind. Als je dat dan gaat schalen naar honderd(en) clients, wil dat ineens interessant worden.

Blizzard kan dit eenvoudig verhelpen; geef de treasure mob een RANDOM locatie zodat men niet meer met 95% zekerheid kan zeggen dat die treasuremob zich in dat gebied bevind. Opzossing is simpel....waarom die uit blijft is mij een raadsel
En dan snap ik nog steeds niet dat er zoveel mensen dan ook bij hem kopen.
In Diablo 1 was dat mooi. Ik weet niet meer pressies hoe het zat maar het zat em in de timing van op het item klikken en dan had je em twee. een keer in de hand en een keer op de grond.
Oh die ken ik nog
Let het item op de grond wat je wil kopieren
pak het item op en op het moment dat je hem oppakt pak je een health potion uit je potion hot bar dan verandert die potion in dat item wat op de grond ligt en blijft dat item ook op de liggen.

Snap ook niet dat mensen hier nog over klagen dit is een bekent probleem bij alle 3 de diablo's en nog zeggen mensen dat ze altijd voor kwaliteit stonden.
Het is per game een ander probleem natuurlijk, Blizzard probeert echt wel die dingen op te lossen in tegenstelling tot wat random mensen roepen.
Ik dacht direct aan Diablo 1! Daar gooide je een willekeurig item op de grond, deed een paar stappen naar achter en klikte het item weer aan. Als je op het exacte moment dat je karakter het item oppakte op een drankje in je riem klikte had je daarna twee keer je item :-)

Niet dat dat het ergste was aan Diablo 1, aangezien je je personages gewoon offline kon bewerken om er vervolgens online mee te gaan spelen. Tijden zijn flink veranderd sinds toen.
Je kon in plaats van een drankje ook een willekeurig ander item gebruiken. Het goedkoopste was een enkel goudstuk.
D2: Savegame kopieren, D2 opstarten, groepje vormen, items afgeven, quit, savegame terugzetten, et voila.
Dat werkt alleen offline, daarom is Battlenet ook zo mooi als het god werkt, want daar worden de saves op de server opgeslagen. Maar ja er zijn altijd weer mensen die iets willen verpesten en van alles proberen om rijk te worden.
Ja hartstikke mooi, zeker als je D3 alleen maar single player wilt spelen. Als je dan gebruikt maakt van een itemduplication bug, heb je alleen jezelf ermee, maar nee, je moet gedwongen worden om met anderen samen te werken (op zijn minst in de vorm van de auctionhouse) zodat je nog geband word ook als je een item dupliceert.
Waarom wil je uberhaupt een item dupliceren zelfs als je singleplayer speelt? om 2 gelijke zwaarden te hebben? Waarom dan niet gelijk een godmode of een max savegame...

De fun van het spel zit in het vinden, niet in het illegaal bijmaken.
Alles is te verkopen ingame. Het gaat gewoon om geld
Er is toen nog eens een keer een rollback gedaan van ongeveer een week. De forums waren te klein toen.
Maar...dit bericht impliceert dat 't niet werkt op Euro en US servers (die zouden dan ook offline gehaald worden)?
het heeft nergens gewerkt ;) er is geen enkel live bewijs van deze exploit + alle fotos van gold zijn gephotoshopped
hier ff snel linkje voor je opgezocht

http://www.diablo3pedia.c...o-3-duping-methods-fixed/

daarnaast was er ook nog de "tijdbug" waardoor je dus je AH tijd naar voren / achteren kon schieten. hierbij was ook nog een glitch ontdekt.

2 personen nodig
1. zet item op AH
2. koop item
1. haal geld uit AH
1. zet klok van PC (ja je pc het ging niet via blizz server) terug naar moment van item erop zetten
1. cancel en haal item uit AH
(nee ik heb dit niet gebruikt en helaas geen bron)

het feit dat mensen een authenticator moeten gebruiken is natuurlijk niet verplicht, echter nadat ik gehacked was er ook maar 1 aangeschaft en vind 'm het helemaal waard. als ik later items op me char. heb staan van 300 euro (atm al stormshield van zo'n 20-30 euro) dan wil ik niet dat ik gehacked wordt (niet dat ik wat ga kopen op rmah maar dan zijn de items alsnog geld waard) dus dit is meer voor je eigen veiligheid en staat eigenlijk beetje "loos" vermeld hier.

en ja het is logisch dat mensen snel ontevreden zijn over diablo 3, dit komt omdat het spel TE hoge verwachtingen had. en het commentaar " er is 10 jaar aan gewerkt " is ook niet waar want beetje meer info en je weet dat er al een heel nieuw team mee begonnen is en het spel weer van grond af moest worden opgebouwd.

het enige waar ik commentaar over heb bij diablo 3 is het feit dat elke keer dat ik inlog en ik de eerste monsters tegenkom dan lag ik voor een second of 5 (zeer dodelijk in hc), en het feit dat dit soort "eenvoudige" glitches er niet uitgehaald zijn


topspel... maar wat meer naar bugs zoeken volgende keer jongens

[Reactie gewijzigd door jim.c op 12 juni 2012 13:11]

Zie dan ook eerst nog even: miZ in 'nieuws: Diablo III tijdelijk offline in Azi na problemen met itemduplicatie'

Daarin wordt bovenstaande glitch m.b.t. AH geheel ontkracht!

[Reactie gewijzigd door _Peter2_ op 12 juni 2012 13:30]

Zie dan ook eerst nog even: miZ in 'nieuws: Diablo III tijdelijk offline in Azi na problemen met itemduplicatie'

Daarin wordt bovenstaande glitch m.b.t. AH geheel ontkracht!
Geheel ontkracht? Ik zie alleen een ontkenning, dat is alles behalve bewijs. Het kan net zo goed damage control zijn.
Reken maar dat het damage control is. Van de ene dag op de andere waren alle posts op de tech forum over leeggeroofde chars en kisten ook ineens verdwenen of op slot.
Omdat mensen aan het roepen waren dat Blizzard gehackt was, wat dus niet waar was.
Dus geen damage control, maar vermijden van misinformatie die uit de klauwen aan het lopen was.
1. zet klok van PC (ja je pc het ging niet via blizz server) terug naar moment van item
Ongeloofelijk.

EN ze hebben geluk dat dit ontddekt is voor de invoering van de RMAH.
het enige waar ik commentaar over heb bij diablo 3 is het feit dat elke keer dat ik inlog en ik de eerste monsters tegenkom dan lag ik voor een second of 5 (zeer dodelijk in hc)
Ik neem aan dat je niet van een SSD speelt? Schijnt dat de resources dynamisch geladen worden, dus pas als je ze tegen komt.
Het is fake die dupe is verzonnen door trolls enigste wat er van waar is dat als je je klok terug zet dat je auctionhouse item kan cancellen.
Elke game kan gehackt worden, hoe populairder de game hoe meer geintreseerde hackers er zijn omdat er geld mee valt te verdienen.

Er zijn nu al zat mensen die "bank" hebben gemaakt met diablo, tienduizenden dollars in week.
Ik vraag me af hoe je dat geld dan ook ontvangt dan wel zwart, want het wordt denk ik via paypal betaald maar zelfs dat moet je verantwoorden op den duur.
RMAH is er nog niet, dus moet er op illegale manier buiten het spel om gehandeld worden. Zelfs als het RMAH er is, zal dat niet volledig ophouden.
Een authenticator ter voorkoming van duping? Klinkt niet bepaald logisch.

Maar het verplichting, dat is wijzigen van de ToS, dat wordt een nieuwe zaak om hun geld terug te gaan eisen?
dit is alleen verplicht als mensen ingame met echt geld willen betalen.
Wat logisch is gezien als je account gehacked word je je geld kwijt bent
En je hoeft niets te kopen de software is gratis voor iOS en ik geloof ook android.
ik snap dit niet van blizzard, dit is toch een standaard situatie ? je maakt een item via blacksmith geeft dat aan je buddy, hij verlaat het spel en boem duplicate ?!
Als het zo simpel was, was het wel eerder aan het licht gekomen. Ik denk dat er toch echt iets moet gebeuren wat de meeste spelers niet zomaar moeten doen. Ik zal niet gaan speculeren, maar begin een aardig idee te krijgen van hoe dit gewerkt heeft :)

edit: als het werkte natuurlijk!

[Reactie gewijzigd door Egrimm op 12 juni 2012 13:32]

afbeeldingen waren gephotoshopped.

Alsook iedereen op reddit state dat dit nooit gewerkt heeft ;)
Bashiok has reported that as far as they're aware, this never happened.

We haven't deployed any hot fixes this evening. As far as we can tell the supposed exploit never worked, but we'll continue looking into it. Yes, changing the system clock can change auction times, but that doesnt dupe gold. It's pretty easy to see how much gold people have, and we have no indication anyone has/had that much.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5760137425?page=3#51

*Edit: Bashiok challenged Kripp to prove that this exploit works. His friend, who started this rumor, claimed that a client update was pushed during a lag spike (a ridiculous claim). Bashiok has further confirmed this duplication never happened with the following:

Alright, so as stated he didn't try the dupe on the stream, so I guess everyone claiming otherwise is ... pleasantly mistaken? His friend claims it worked, which is great, but obviously the photos floating around are shopped. I appreciate the repro steps, and the belief that server lag is secret hotfixes. As I said we'll continue investigating.

http://us.battle.net/d3/e...ic/5760137425?page=15#286
next time ... gebruik een goede bron zoals Blueposts op het battle net forum T.NET :)

[Reactie gewijzigd door miZ op 12 juni 2012 12:49]

Dit gaat over totaal iets anders, namelijk een gold exploit op de Auction House aan de hand van client tijd instellingen, waarom je dit dan post, en waarom het op 3 staat is mij een raadsel..
open your eyes and read

We haven't deployed any hot fixes this evening. As far as we can tell the supposed exploit never worked, but we'll continue looking into it. Yes, changing the system clock can change auction times, but that doesnt dupe gold. It's pretty easy to see how much gold people have, and we have no indication anyone has/had that much.

-> AH -> plaatsen -> verkopen -> geld cashen -> tijd terug zetten -> item cancellen -> Item terug op AH plaatsen -> repeat ;)

basicly item + gold duping in 1 ;) Gaat allemaal over 1 dezelfde exploit :)

Reddit it my friend :)
Het artikel gaat over een hele andere dupe, waar nog geen blue posts van geweest zijn.
Sterker nog, je quote de AH bug uit het forum thread bij battle.net
daarom dat kripparian enzo er allemaal in betrokken zijn...

Azie is offline gehaald omdat de servers al langer als vandaag onder immense stress staan ;)

het gaat over 1 exploit met de auction house timer waardoor je zowel gold als items kon dupen.

ik quote 2 posts van een blue post. AH bug & Gold bug = system time exploit ;) staat er duidelijk in maar k wat jij wil :+D
het gaat over 1 exploit met de auction house timer waardoor je zowel gold als items kon dupen
Heel goed, dat is waar jij het over hebt. Waar dit artikel over gaat is:
In de beschreven duplicatiemethode waren twee spelers nodig die samen een groep vormen. Als een speler een voorwerp maakt, aan de andere speler geeft en vervolgens de groep verlaat, krijgt hij de grondstoffen terug die nodig zijn om het voorwerp te maken, terwijl de tweede speler het voorwerp houdt dat met de grondstoffen gemaakt is.
Zie jij daar iets over auction house timers?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 juni 2012 13:12]

Belachelijk dat het de client tijd gebruikt voor zulke dingen....
Read it my friend
En als jij nou even dit artikel leert lezen, "vriend", dan zul je zien dat het hier om iets compleet anders gaat, namelijk om het terugkrijgen van grondstoffen die je gebruikt hebt om te craften. Beide exploits hebben ook een compleet verschillende werkwijze (bij de een gaat het om auctions en de lokale tijd van de client, bij de ander gaat het om craften en het vertrekken uit een group).

Wat frG beweert is juist dat dat wat jij zegt (action house en client tijd) iets anders is dan dat wat in dit t.net artikel staat (crafting, vertrekken uit een groep)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 juni 2012 13:13]

Dus omdat er dezelfde termen in staan gaat het om exact dezelfde exploit :?. Daarnaast, waar in dit artikel van t.net lees je over auction house en gold?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 juni 2012 13:08]

het werkte op Asian en niet op EU en US ? makes perfect sense ... die exploit met grondstoffen heeft nooit gewerkt. Zelfde met de Gold exploit.

Basic drama & massa hysterie dat eigenlijk puur in blizzard hun voordeel zal spelen nu dat RMAH online gaat :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True