Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 33, views: 15.562 •

Blizzard start binnen enkele weken met de gesloten multiplayer-beta van de komende uitbreiding van StarCraft II: Heart of the Swarm. Bij een evenement van Blizzard was de uitbreiding speelbaar en er is een video van nieuwe eenheden.

Blizzard heeft spelers bij de MLG Spring Championship in Anaheim de mogelijkheid gegeven de multiplayer-uitbreidingen die Starcraft II: Heart of the Swarm brengt, al uit te proberen. Het is de eerste keer dat de uitbreiding van de rts publiekelijk speelbaar is. De sessie is de voorbode van de eerste beta, die over enkele weken voor een selecte groep spelers beschikbaar komt.

In een nieuwe video stelt Blizzard de eenheden voor die voor het eerst hun opwachting maken in het spel. Vorig jaar oktober maakte de studio een aantal nieuwe units bekend, waarvan sommigen later weer geschrapt werden. Ook nu nog kan alles zomaar veranderen, laat game director Dustin Browder aan IGN weten. Voorlopig zijn er geen eenheden uit de huidige multiplayer geschrapt, alleen toegevoegd, waarmee Blizzard zijn zichzelf opgelegde regel bij Wings of Liberty van maximaal dertien tot veertien units per ras lijkt te gaan breken. "We zullen flink moeten testen met de beta om te kijken of de zestien, zeventien eenheden niet teveel is", zegt David Kim, ontwerper van het spel, hierover.

Bij de Terran lijkt de Warhound weer terug, hoewel deze eerder geschrapt was. Ook nieuw is de Widow Mine, die voor iedere speler zichtbaar aftelt en bij zijn explosie grote schade toebrengt aan lucht- en grondtroepen. Verder krijgen maps strategisch geplaatste torens, die eenvoudig te vernietigen zijn, maar waarvan de brokstukken dan de weg blokkeren. De versperring moet op zijn beurt uit de weg geruimd worden om de doorgang vrij te maken. Sommige andere aanpassingen aan de maps bleken niet te werken. "Zoals plekken waar units langzamer gingen", zegt Kim, "De gameplay werd daardoor complex omdat Siege Tanks, die niet hoeven te bewegen, extreem krachtig werden en de eenheden die juist afhankelijk zijn van hun mobiliteit, zoals de Zerg, onbruikbaar zijn in die situaties.

Reacties (33)

Wordt weer genieten als de nieuwe units komen.

Kvind de huidige starcraft 2 metagame een beetje saai worden. Ik speel het zelf niet maar kijk wel graag naar casts.
Inderdaad, en omdat "iedereen" het spelletje inmiddels door heeft, ligt de balk vrijwel in iedere game op de ladder erg hoog. Het is vrijwel onmogelijk om nog een beetje casual te spelen. Nu is SC2 natuurlijk ook momenteel esports-koning, wat inderdaad ervoor zorgt dat er veel goede wedstrijden te zien zijn, maar het is inderdaad ondertussen hard nodig dat het allemaal een beetje opgeschud wordt.

Het lijkt erop dat dit dat zou kunnen doen, maar de vraag is voor hoe lang... Maar goed, dit deel zou ergens Q3 / Q4 uitkomen, en dan over 15-24 maanden een laatste deel. Meh, Blizzard en geen maandelijkse kosten, ik koop het toch wel.
No offense, maar ik ga nu eerst de kat uit de boom kijken. Geen enorm veel moeite meer doen en veel geld uitgeven op release dag om een CE in handen te krijgen om vervolgens niet tot amper te kunnen spelen. Ook wil ik graag afwachten op reviews van de uitbreiding voordat ik deze koop, hell, ik zou eigenlijk eerst een demo of beta willen spelen voordat ik het aanschaf. Na de D3 release heeft Blizzard zijn preorder goodwill in ieder geval bij mij kwijtgeraakt (en ik verwacht ook bij een hoop anderen).

Edit:
@Kevinp:
Ik had ook geen grote issues met SC2, maar met D3 waren er ook gewoon enorme issues met Battle.net zelf. Daar komt bij dat grote (vertrouwde) games makers zoals Blizzard en Bioware duidelijk laten zien dat ze kunnen veranderen, veranderen in mijn nadeel en dan evalueer ik liever eerst een product voordat ik er geld aan uitgeef ipv. dat ik blind vertrouw in de 'kwaliteit' van een bedrijf dat al heeft laten zien dat dat blinde vertrouwen niet altijd juist is...

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 9 juni 2012 23:17]

Ik heb ten tijde van starcraft geen problemen gehad. Uiteraard wel met DIII.
Wat Bioware met DA2 gedaan heeft past inderdaad ook mooi in dat rijtje. Ik heb er nog nachtmerries van.
Nou ik vind het anders niets. Vooral de zerg slaat nergens op. Het lijkt me veel te sterk + die swarm hosts zijn gewoon andere versies van de broodlords. Ik vind dat.concept van free units maar link bij broodlords zie je dat ook al het is mits goed gebruikt niet te stoppen. Maar de bèta zal dat wel laten zien als dat echt het geval is. imo mogen vipers geen massive pullen. Dat is gewoon te hard.
Die Protoss harassment unit, de Oracle, lijkt me wel erg sterk. Ben benieuwd hoeveel energy die heeft en hoeveel energy de abilities van die unit kosten.
Verder ben ik vooral benieuwd hoe pro-matches eruit gaan zien, dat wordt hopelijk genieten bij de MLG's en GSL's. Ik vind het een leuke vernieuwing van de serie.
De echte mannen zitten in echte leger, ipv achter de pc, knul ;)
En een beetje ontwikkeld persoon zou nooit het leger instappen. Trained to kill.
En een beetje ontwikkeld persoon zou nooit het leger instappen. Trained to kill.
Vergis je niet hoeveel intelligente militairen er zijn. Ik en er toevallig een aantal. Een beetje meer respect mag wel.
Natuurlijk heb ik respect voor de goede bedoelingen. Alleen ik begrijp niet waarom je laat misbruiken door overheden die graag oorlogje spelen.

Denk je nu bijvoorbeeld als de Navo naar Syrië gaat en Navo soldaten daar soldaten van het Syrië leger dood schieten om de burgers te beschermen goed werk verrichten? Hoog waarschijnlijk doden ze mannen die gedwongen worden, gehersenspoeld zijn of door de ongelukkige situatie daar in het leger zitten. Terwijl de generaals en officieren lachend in hun paleizen zitten.
offtopic: COD Is voor 14jarige schreeuwende pubertjes die denken dat ze mannen zijn.

Ontoppic: Weet iemand of je automatisch mee mag testen als je voorheen ook al toegang had tot de test server? :)
De keren dat ik cod speel zijn het vooral kinderen onder de 15, maar ze zeggen dat de jeugd steeds sneller volwassen wordt hè...
Het ziet er goed uit, wat ik erg mooi vind is de diversificatie binnen de groepen. Echt compleet andere strategieën zijn nodig om te winnen. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de singleplayer gaat worden. Dat was voor mij de reden om het spel te kopen.
Ik heb de demo fight gezien die blizzard gepost heeft : http://us.battle.net/sc2/...date_-_New_Video-6_8_2012

Wat mij opvalt is dat blizzard het rondje vol maakt. Elke race heeft nu ieder de zelfde mogelijkheden om elkaar terug te pakken. Units zien er best gefinetuned uit. Ik maak me persoonlijk beetje zorgen om de nieuwe capital ships van de protos, de tempest. maar die worden waarschijnlijk wel beetje terug gedrongen tijdens/ na de beta.

Terran heeft nu de mogelijkheid gekregen om wat meer offensive te zijn en minder harassment/defensive, ben geen top speler maar meestal is het met de terran of early rushen of op potten tot dat je een ball of death hebt.

Heel leuk gedaan allemaal, beetje alles rebalanced en wederom goed gedaan door blizzard.
De tempest is, zonder ook enige wedstrijden gezien te hebben OP. Waarom moet protos een air unit krijgen met long range?

In gevechten tegen zerg is dit schip ideaal tegen brutelord. De counter tegen deze schepen zijn natuurlijk de corruptor, maar deze hebben een kleinere range en dus met stalkers knal je ze lekker af.

In gevechten tegen terran is dit helemaal OP. Aangezien protos nog meer longrange units krijgt, terwijl iedereen weet dat bij een PvT game terran altijd met bio speelt en dus geen gebruik maakt van tanks (in het filmpje wordt gedaan alsof het een couter is tegen tanks). Wat moet een terran player dus doen? Nog meer vikings bouwen waardoor ze minder medivac's kunnen produceren en ze minder supply (= dammage dealers) op de grond houden.

Schaf de tempest maar af. Niet mijn unit.
Mensen beginnen meteen te zeuren als ze iets zien wat op het eerste oog op lijkt. Ja, tuurlijk, 22 range lijkt OP, maar als het niet zou werken in het spel zouden ze het er niet in stoppen, toch? Blizzard is de eerste die baat heeft bij een goed gebalanceerd spel, dan zullen ze er geen units in doen die OP zijn zonder een idee te hebben van hoe de spelers er counters tegen gaan verzinnen.

Meteen gaan schreeuwen dat iets OP is op iets wat duidelijk erg sterk is, is niet erg doordacht. Ikzelf HOOP dat de tempest op deze manier in het spel komt, gewoon om te zien hoe mensen ze gaan gebruiken, en hoe ze gecounterd gaan worden.

Ik speel zelf zerg, en ben van plan dat te blijven doen in HotS, ik kan niet wachten op HotS omdat ik weet dat units als de tempest het spel weer enorm interessant gaat maken.

Tegelijkertijd denk ik ook wel dat de tempest, zoals hij er nu voor staat, niet in het spel gaat komen, maar ik hoopo het wel.
Ik schreeuw niet dat het OP is, geef aardig argumenten. Natuurlijk begrijp ik dat Blizzard een goede balans wil hebben. Echter begrijp ik deze keuze gewoon echt niet. Waarom moet er een unit komen met 22 range? Voor kleine aanvallen in mineral line (met die speciale spell van de orbital waardoor je zicht krijgt in de vijandelijke basis). Ik dacht dat high level protos tegenwoordig wel warp prisons goed gebruiken, nergens voor nodig dus.
Tja en straks kosten de Tempests 500/500 en komen ze uit een tech upgrade ná de fleetbeacon met een bouwtijd van 160.

Wie zegt trouwens dat ze ook op air kunnen vuren?

Ik dacht trouwens uit eerdere berichten dat de Tempest "10%" dmg zou doen. Dus 10% van de resterende HP van een unit, omlaag afgerond, waardoor ze pas bij 1hp werkelijk dodelijk zouden zijn.

Ik ben het er mee eens dat de range bizar is, maar net als bij siege tanks: moet je wel zo ver kunnen kijken. De hele tijd overal maar observers ophangen wordt dat dus, maar dat is dus nog steeds prima verdedigbaar.
Als ik me niet vergis gaat de carrier er uit. Maar dit weet ik niet zeker.
Hier heb je een wedstrijd gecast door Day[9]

http://www.youtube.com/watch?v=0gcs52bErU4

hier zijn alle battle reports te vinden.

http://www.reddit.com/search?q=battle+report
WTF is dit voor bullshit Abduct een of ander vliegend zerg beestje wat een 8 keer zo zware tank kan optillen, wat is er gebeurd met het realisme in SC2, SF ok maar dit gaat te ver.
Realisme in SC2... Was er dan überhaupt realisme in Starcraft? Het is niet voor niets een sci-fi titel. Of noem jij de telepathische krachten van Ghosts realistisch? Zijn de ranges en de groottes van bv. ships/vehicles vs. troops realistisch? Zo zijn er nog tig zaken die je als niet realistisch kan bestempelen en imho is dat allemaal onzin, het is een leuk gepresenteerd spelletje en daar gaat het om. De gemiddelde film/serie op tv is ook niet bepaald realistisch of denk je dat het in de werkelijkheid ook toe gaat als in series zoals CSI...
Realisme in SC2? dacht echt dat het een fantasy setting had. Collossi in Warp Prism of een Thor in een Medivac kon eerst niet?
Thor hangt er onder he ;) Voor het geval je meer over Thor wil: http://9gag.com/gag/4423259
Ze zijn erg duur en hebben energie dus zijn erg vatbaar voor EMP's en Feedback. Prima unit voor Zerg, die het erg lastig hebben tegen Terran en Protoss energy units.
Tempest 22 range. Trololololol. Dat is de range van twee volledige 16:9 beeldschermen haha.
d3 was al verpest, zal niet leuker worden.
zucht, laten we ff stoppen met pre-huilen. en afwachten hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013