Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 16, views: 6.851 •
Submitter: [ti]

Uitgever THQ heeft bevestigd dat het de deuren van zijn ontwikkelstudio in San Diego zal sluiten. De werknemers worden wellicht ondergebracht bij uitgever Electronic Arts, dat de rechten op de WWE-games van THQ heeft overgenomen.

EA liet maandag tijdens zijn E3-presentatie los dat het de UFC-licentie heeft verkregen. Deze licentie, die het recht geeft om WWE-titels uit te brengen, was tot voor kort in handen van THQ. Laatstgenoemde heeft als gevolg van slechte bedrijfsresultaten al eerder aangegeven zich op andere titels te willen gaan richten en heeft daarom besloten om de ontwikkelstudio in San Diego te sluiten, nadat het in 2011 al drie studio's sloot.

THQ laat aan Kotaku weten dat het zal proberen om het getroffen personeel aan een andere baan te helpen en er wordt gekeken of ze bij EA ondergebracht kunnen worden. Desondanks is er de nodige kritiek op THQ, omdat het bedrijf bewust gewacht zou hebben met het nieuws van de sluiting totdat de E3 en de bijbehorende nieuwsstroom waren begonnen.

Of de sluiting van de ontwikkelstudio in San Diego van invloed zal zijn op WWE '13, is nog onbekend. De ontwikkelaars werkten vermoedelijk al aan de opvolger van WWE All Stars.

Reacties (16)

als ze maar niet failiet gaan voor dat company of heroes 2 uit is vind ik het wel best.(of is het nou ook weer niet zo erg met hun financien?)

nou hoop ik natuurlijk wel dat die mensen echt bij EA aan het werk kunnen.

[Reactie gewijzigd door coolkil op 5 juni 2012 13:52]

Company of Heroes wordt door Relic gemaakt. THQ is de uitgever. En in tegenstelling tot Volition is Relic niet van THQ.
Wat een ongelooflijk slecht geschreven artikel. WWE, UFC...het wordt allemaal door elkaar gegooid waardoor de insteek van het artikel ongebegrijpelijk is.
De ontwikkelaars werkten vermoedelijk al aan de opvolger van WWE All Stars.
Wat is hier de bron van? Hier is namelijk nog nooit iets over in het nieuws geweest.

[Reactie gewijzigd door GetBack op 5 juni 2012 13:56]

Het lijkt me gewoon een aanname, wat zouden ze anders uitspoken?
Eeehm aan andere games werken? Er is nooit iets aangekondigd over een mogelijk vervolg op All Stars en dan willekeurig aannemen dat er aan vervolgen wordt gewerkt is broddelwerk.
Waar is die Tweakers.net kwaliteits meter gebleven?
Deze keer niet Tweakers.net de schuld geven, dit staat in het bron artikel op Kotaku. Volgens mij word broddelwerk verkeert in een zin gebruikt...

Edit: Excusé, Dimitri maakt er zo een puinhoop van, dat ik nu ook WWE en UFC door elkaar haal. Ze hadden het over de volgende UFC game en niet over een WWE game.
The studio had apparently been working on THQ's next UFC game, which is obviously no longer needed.
waarschijnlijk door elkaar gehaald met:
On the very day the deal was publicly announced which saw the rights to the UFC franchise pass from THQ to EA, the former has reportedly closed its San Diego studio, which was last responsible for WWE All Stars.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 5 juni 2012 15:14]

Dan heb je nog zoiets als research doen ipv simpelweg berichtjes vertalen.
Dat is juist nog erger.
Om hier, en je volgende bericht kort te reageren:
Tweakers.net is nu niet bepaald de site welk je leest voor hoogstaande research. Ze zijn al jarenlang bezig om zich eerder te richten op het brengen van nieuws in behapbare vorm, en snel na bekendwording te plaatsen. Tsja, dat is 'nieuws' nu eenmaal.

Doen ze iets meer research, dan krijgen ze toch enkel maar het commentaar weer dat men het al een week geleden heeft gelezen op bijv. hardware.info. Dus proberen ze de juiste balans te vinden. Ben je het niet eens met die balans? Dan is er op de fora een subcategorie 'geachte redactie', zie tevens de link direct naast het artikel.



Dat terzijde, is het jammerlijk om te zien dat nog een game uitgever in dusdanig slecht vaarwater blijkt te zitten. Er blijven zo namelijk erg weinig over, wat concurrentie ten eerste niet ten goede zal komen. Daarnaast worden game developers van diverse soorten franchises steeds vaker allemaal maar binnen een publisher opgeslokt momenteel om massa productie te draaien, terwijl de feeling voor de genres een beetje verloren lijkt te gaan.

Wist je vroeger bij een uitgever nog direct wat voor een game te verwachten, en kon je vaak een beetje voorspellen of het kwaliteit zou zijn naar jouw idee of niet; is dat tegenwoordig zelden nog mogelijk. Het meeste voelt uiteindelijk toch net iets te veel aan als een vluchtige poging tot gemakkelijk geld verdienen.
UFC en WWE zijn concurrenten. Het lijkt me sterk dat als je de UFC licentie hebt je die ook meteen hebt voor WWE..
Euh concurrenten? Mag je mij uitleggen op welk vlak.... UFC is een sport een Mixed Martial Arts sport om precies te zijn. WWE is entertainment. Beiden licenties waren in handen van THQ, THQ heeft nu de UFC tak verkocht en daardoor staan er nu mensen op straat.

Concurrentie is 0,0 aangezien beiden taken een totaal andere groep aanspreken.
Qua ratings en PPV buys echter wel.
Zeeeeeeer slecht over genomen...

Dit is wat hier hoort te staan:

THQ confirms that it has laid off employees of WWE developer THQ San Diego

THQ is today announcing that the loss of the UFC license has resulted in layoffs at the company’s San Diego-based development house.

At its Electronic Entertainment Expo briefing in Los Angeles today, EA revealed it has secured a multi-year deal to make games based on the Ultimate Fighting Championship mixed-martial-arts league The property previously lied with THQ. In response, THQ is laying off the employees of the seemingly unrelated THQ San Diego who developed many of the WWE games.

“THQ confirms that today’s announcement regarding the UFC license transition will affect the company’s San Diego studio,” THQ vice president of communication Angela Emery told GamesBeat. “THQ is working closely with those relevant staff to either find possible employment within the company, or potentially with EA.“

Development of the WWE games moved over to Yuke’s for the latest installment in the series. Yuke’s is THQ’s Japan-based studio. The UFC games have been received more warmly by critics than the recent WWE wrestling games, which may explain why THQ decided to keep that developer intact.

We’re following up with THQ to get more details.

Brond: venturebeat.com

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 5 juni 2012 14:26]

"EA liet maandag tijdens zijn E3-presentatie los dat het de UFC-licentie heeft verkregen. Deze licentie, die het recht geeft om WWE-titels uit te brengen, was tot voor kort in handen van THQ."

UFC en WWE zijn 2 totaaaaaal verschillende dingen...
Allemaal mensen op straat zetten... lekker slim dan ga je nooit geld verdienen! tevens lopen ze naar de concurent en dan valt er dus nog minder te verdienen... hmmm
Misschien moeten ze zich eens gaan richten op een ander verkoop / busnis model!
want het huidige werkt niet goed. kijk maar naar de verliezen van afgelopen jaren.
Kleine games of juist games en dan extra content verkopen. werkt tegen wordig goed
Dat dezen ze redelijk succesvol bij Dawn of war 2 serie. Oke het is een niche markt true .
maar het is een begin.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013