Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 29, views: 7.740 •

Ubisoft heeft op zijn persconferentie op de E3 2012 bekendgemaakt dat Far Cry 3 een co-opmodus voor vier spelers krijgt. Deze multiplayermodus is los van de singleplayercampagne ontwikkeld en vergt samenwerking om doelen te bereiken.

Far Cry 3 4player co-opUbisoft had op zijn E3 2012-persconferentie een verrassing in petto, namelijk dat Far Cry 3 een co-opmodus voor vier spelers krijgt. Hierbij moeten de vier spelers samenwerken om specifieke doelen te volbrengen. Afzonderlijk maken ze geen kans.

Ook is er een 'competitive' variant. Ubisoft heeft de speciale co-opmodus toegevoegd om bepaalde features van de singleplayermodus in multiplay te kunnen gebruiken en er nieuwe voor te ontwikkelen.

Bij de demonstratie van de co-opmodus van Far Cry 3 op de E3-gamebeurs werd onder meer een missie getoond waarbij de vier spelers explosieven moeten planten op een brug. Hiervoor moet eerst een doos met explosieven van tegenstanders gestolen worden en het personage dat de explosieven draagt, moet worden beschermd en dekking gegeven.

Elk karakter kan zijn eigen wapenarsenaal voor de missies uitkiezen, waardoor dit kan worden toegespitst op de speelstijl van de speler. Spelers kunnen via een 'battlecry' de andere leden van het team aansporen, terwijl ze elkaar via de 'bodyshot' kunnen injecteren met een oppeppend middel.

In een interview met GameTrailers geeft Peter Sydow, producer van Far Cry 3, meer achtergrondinformatie over de co-opmodus. Zo werken de vier karakters initieel op een aftands cruiseschip en gaat de kapitein er samen met een piratenbende vandoor met hun geld. De vier besluiten hun geld terug te halen op het eiland waar de tegenstanders zich ophouden.

Op de persconferentie maakt Ubisoft verder bekend dat er een map-editor komt voor het multiplayer-gedeelte en dat de PS3-versie exclusieve dlc krijgt.

Reacties (29)

Gruwelijk eindelijk.... miste het al bij co op modernwarfare 3
Ik mis bij berichtgeving over co-op altijd of het om online of offline co-op gaat. Ik vind het zelf heel leuk om met vrienden op de bank te gamen, dus offline. Online co-op heb ik niets mee daarentegen.
afhankelijk natuurlijk op welk platform je speelt. Console krijgen natuurlijk offline co-op.
( gek dat we in online offline termen praten aangezien je op de console altijd "offline" met mensen speelt. samen thuis. )

Ontopic : Ik vind het persoonlijk niet zo heel spannend. Het is niet veel bijzonders dan Left 4 dead spelen met 4 andere mensen. Zijn heel wat games die op 4 players richten en dat je nou een soort van single player ervaring krijgt maakt mij niet echt warm.

daarnaast moet ik er bij zeggen dat de game wel hoop low res textures gebruikt, ik hoop dat ze dat in ieder geval nog fixen of in ieder geval voor de pc portie weg halen. mocht er een pc versie zijn.
Waarom is dat zo natuurlijk? De laatste jaren zijn de meeste console spellen enkel online in multiplayer te spelen en ontbreekt er zowel splitscreen als lan functionaliteit om offline meer meerdere te kunnen spelen!

Ik vind 4 player splitscreen niet persé nodig, maar een 2 player zou toch wel al heel leuk zijn!
Lijst met co-op games voor de PS3: http://www.co-optimus.com/system/2/playstation-3.html

Als je naar die lijst kijkt, zie je bijvoorbeeld dat BF3 geen splitscreen co-op heeft. Om maar een grote titel te noemen met een co-op functie.

Als een game een co-op heeft, vind ik dat het een standaard moet worden om dat ook in splitscreen te kunnen doen.
Vergeet niet dat de consoles het al moeilijk hebben met spellen te tonen op je hdtv. Ik heb bij zowel de PS3 en de 360 stotteringen gezien. Bijvoorbeeld Fable 2, 3 en dead island zijn spellen die wel erg vaak framedrops hebben.
Daarnaast worden nu al rendertruukjes toegepast waarbij 0.0 aan textures ingeladen worden wat niet in je fov zit.
Draai je maar eens heel snel om in een fps oid, dan zie je dat het beeld wordt opgebouwd/textures gestreamed worden (dead island, Gears of War -> elk unreal engine spel). Als er dan een 2e kijkscherm moet worden getoond is dat alleen maar zwaarder voor je console.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Halo spellen. Als je singleplayer speelt ziet het er allemaal mooi uit. Zodra je splitscreen gaat gamen, zij het campaign of online, wordt meteen de LOD extreem naar beneden geschroefd waardoor je per speler de graphics van een xbox 1 op je scherm hebt.

Dus zeggen dat een game standaard splitscreen moet hebben (bij co-op) zou mooi zijn, maar niet met de huidige crapwareconsoles. Sterker nog, spellen die op een console split screen functionaliteit bevatten, hebben dat vaak niet meer nadat het naar de PC gepoort is. Terwijl een PC er itt de console helemaal geen moeite mee moet hebben.

Gelukkig heeft Epic games laten weten dat zij soort van aan het lobbyen zijn om sterkere hardwarematige next gen consoles te krijgen. Maar hoeveel effect dat zal hebben en niet gewoon een soort van marketingstunt is valt nog te zien.
---
Wat een slecht filmpje btw,
4 mensen die niet overweg kunnen met het spel, ik zie duidelijk dat gras, tonnen en dergelijke ontzichtbaar zijn als de speler meer dan 10 meter van iets af staat, maar niet als de speler op 9.9 meter afstand staat. Dit haalt zoooooveel immersie uit het spel. Doet mij meteen denken aan crysis 1 origineel voor de PC en crysis 1 voor de console met de nieuwe cryengine. Zelfde spel, alleen lelijker en waar je op de PC versie objecten aan de andere kant van het eiland kon zien kon je in de nieuwe cryengine alleen objecten zien als ze niet verder dan 8 meter van je af zijn.
De consoles na de xbox/gamecube/ps2 hebben het concept van consoles en games voor PC gesloopt.
Dank u autoaimassist, mouse(lagg)smoothing, slecht geteste spellen bij release want de consoles kunnen toch updaten.
/ragemode

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 5 juni 2012 15:38]

Elitist idd maar dan in de vorm van de Xbox 360 elite. Daarnaast bezit ik een PC, ligt er ergens ook nog een Wii in een kast en heb ik nog een xbox met xbmc erop.

PC's hebben idd hetzelfde "probleem"met split screen echter zijn PC's 10x sterker en trekken ze dat dus ook. Ik heb het in mijn post het over spellen waar split screen op de console in zit en na het poorten naar de PC de splitscreen er niet meer in zit. Zeker wel dat sommige spellen onspeelbaar zijn. Framedrops bij een normale framerate van 24/30 voor consoles is het zeker onspeelbaar.

Je begrijpt mij blijkbaar niet. Ik ben nergens fanboy van. Zo heb ik in het verleden altijd gespeeld op de NESsen, PSone, Ps2 en xbox en daar zeer van genoten. Nu is de console zijn identiteit kwijt en wil het een PC zijn met als resultaat een midend doos met zwakke videokaart, veel hardwarematige en software problemen. Leuk man, overhitting, RROD, goedkope soldeerwerken, (online) hacks, lasers die niet lezen. Punt is dat iedereen morrelt over wie er beter is (vaak PS3 vs X360), maar het is niet een kwestie van wie beter is, ze zijn beide slecht vergeleken met hun voorgangers. De enige consolemaker die een +je kan krijgen is Nintendo die niet probeert een PC na te maken.

[ga toch lekker verder gamen op je antiek X86 office platformpje]
*zucht*

@hieronder
Hubman, aub je wordt al weggemod neem dat als een hint.
Overigens is de 360 aangesloten op mijn scherm en zitten we idd met het huis (4 man) met regelmaat erachter. Een bank en wat chille stoelen voor het bureau plaatsen en je hebt relatief hetzelfde formaat beeld op bijna full hd. Hoera voor 1680x1050 support.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 5 juni 2012 19:58]

Waarom splitscreen op een PC? Onzinnig omdat de gemiddelde PC-gamer een einzelganger is. EN bovendien..met zijn vieren voor een 22 inch scherm :+
Dus een pc kan je niet aansluiten op een 40 inch tv? Er zijn ook local co-op pc games hoor...
Wat wordt er weer door ontzettende noobs een demo gegeven zeg, zet dan iemand neer die kan schieten en niet 1 clip nodig heeft per tegenstander...

Ben benieuwd of het leuk uitpakt, maar denk dat het lastig wordt om met 4 mensen een coop te doen. Ik had bij BF3 toen ik die coop ging doen ook iets van 12 vrienden in mn lijst, maar niet vaak iemand tegelijk online die ook nog dezelfde levels moest doen. Dat wordt met 4 personen alleen nog maar lastiger...
Blijf het gek vinden dat mensen ook een FPS met een controller spelen. Ik denk dan ook dat dit beter te spelen is op de PC. Nu maar hopen dat ze het ook fatsoenlijk afmaken voor de pc en niet zomaar half-assed gaan porten.

Verder ziet het er wel redelijk uit, doet me een beetje denken aan L4D sans zombies en met opgepoetste graphics van FarCry 2.

We gaan zien wat het word.
Ik vind met muis+toetsenbord nog altijd beter spelen maar met een controller is het nog best te doen. In het algemeen kan ik iets minder snel en precies mikken maar gok dat jongere mensen daar beter mee overweg kunnen (als ze daar mee opgegroeid zijn). Helaas heb je op consoles vaak niet de optie om toch met muis/toetsenbord te spelen.
GTA4 op de pc (geen fps) speelt bijvoorbeeld beter met een controller vind ik zelf.
Ja het "werkt" maar het is wel speelbaar gemaakt met behulp van aim assist, auto-aiming, kogels die afwijken naar een target e.d.

Het ligt natuurlijk ook aan de controller die je vast hebt. Ik vind bijv. de playstation controller niet lekker werken als je langdurig met de analog sticks in de weer bent.

De Xbox controller heeft daar minder last van, maar is dan weer wat slomer in het geven van feedback.

Uiteindelijk gaat er niets boven een goede muis/toetsenbord combinatie, een muis die direct en accuraat de richting van je crosshair doorvoert zonder softwarematige nabewerking zoals mouse acceleration en een toetsenbord dat genoeg knoppen aanbied voor het wisselen van wapens, beweging en andere utilities zonder dat er allerlei rare knoppencombinaties of context menu's nodig zijn.

pro-fps-gamers zullen het met me eens zijn.

Voor racing, 3rd person en platformgames zijn controllers vaak wel weer handiger, die zijn dan meestal ook wel aan te sluiten op je pc.
Stond het spel soms ingesteld op "extreme noob level"? Er wordt door 3 vijanden met AK's op je geschoten en zij gaan ze te lijf met een pistool, en het lukt ze nog ook! Is dat het hedendaagse gamen op de console, dan ben ik blij dat ik alleen maar op de PC game. En zelfs dat wordt je tegenwoordig al erg makkelijk gemaakt.
4 man co-op.. Hoe zal de beeldverdeling dan zijn? Het lijkt me erg lastig om met z'n 4en op een scherm te spelen. Hopelijk krijgt Far Cry dan ook die ondersteuning van die Sony TV die 2 soorten beeldsignalen uit kan zenden, waardoor elke speler een apart scherm te zien krijgt.

Verder zag de game er ook weer mooi uit. Zo zien we maar weer dat de PS3 ook nog niet op zijn einde zit.
Simulview heet dat. Ik hoop het..... pas zo'n scherm uit de US meegenomen :*) 300dollartjes....
Goed om te zien dat co-op steeds populairder wordt. In mijn ogen is co-op DE manier om de replay value van een spel te verhogen. Standaard deatmatch en soortgelijke online speelvormen brengen mijns inziens weinig meerwaarde mee. Vraag me ook af waarom het zo lang duurt voordat zaken zoals co-op campaign standaard zijn. Hoe gaaf is t wel niet om de single player ervaring als een team te ervaren? Lone wolf modus dat we al sinds Wolfenstein kennen is inmiddels zo passe.
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken straks in het eindproduct.
Lone wolf modus dat we al sinds Wolfenstein kennen is inmiddels zo passe.
Een game in je eentje spelen is meestal intenser (imho) dan co-op, zoals bijvoorbeeld bij horrorgenres of als skyrim, specifiek rond jouw character gebouwd.

Ondanks dat ik veel in L4D en CSS clans actief ben geweest, prefereer ik toch echt single player games. Ben op het moment de Hitman reeks opnieuw aan het spelen, dit zou ik echt niet co-op willen doen, zie het (gefaalde?) Kayne and Linch.

Maar dit neemt niet weg dat co-op in dit soort games simpelweg lachen is. Helaas dat mijn PC dood is en ik alleen nog mijn (bagger)laptopje heb, anders zou deze game waarschijnlijk op mijn steam account komen...

[Reactie gewijzigd door BigBrotha op 5 juni 2012 12:50]

Ik snap je reactie over de intensiteit van het spel met 1 speler maar ik moet zeggen dat samen werken om een spel (en dan vooral campaign) aan te gaan ook een bepaalde dynamiek geven die in je eentje spelen niet kan bieden.

L4D en CS vind ik niet echt goede voorbeelden aangezien de een meer een wave survival shooter is waar je van A naar B moet zonder verhaal of interessante background en de ander meer een (team) deathmatch is met de mogelijkheid tot een paar opdrachtjes per map.

Hitman lijkt mij juist geweldig om samen te doen net als bij Splinter Cell. Allebei sneaken en wachten op het juiste moment om te toe slaan of ambushes maken met 1 als bait en de ander als trap. Geweldig.

Kane en Lynch was helaas een grote teleurstelling maar dat neemt niet weg dat er, in mijn ogen, nog veel te halen valt in de co-op (campaign driven) markt.
Oke, dat waren niet de sterkste voorbeelden, maar wat ik met enorm veel plezier co-op heb gespeeld is Borderlands, Daar ben ik heel wat weekendjes aan kwijtgeraakt.

Splinter Cell 3 had ik toendertijd nog gekocht voor de co-op daagt me nu op.... ik heb het zelfs nooit geďnstalleerd oid, misschien maar eens uitproberen als m'n laptop het toelaat.

En zoals jij het zegt met Hitman, klinkt goed, zo hoopte ik dus dat Kayne and Linch werd,
maar bij Hitman wilt iedereen 47 zijn. Elk andere huurmoordenaar is een slap aftreksel. :)
(En nog dat terzijde, 47 wilt altijd solo de dingen doen..)

En co-op games waar je creatief te werk moet gaan, zijn bij mij altijd welkom, als ze maar niet ten koste gaan van de singleplayer!
Het blijft mij verbazen hoe developers co-op games maken. Het lijken wel Single Player spellen waar je met 4 man doorheen blaast. De spanning, uitdaging en fun is er gelijk vanaf. Dan krijg je een take-down stukje waar 2 tegenstanders staan.. waarom niet 4? Dit soort maps speel je toch in je eentje nog wel uit? Als ze een beetje cover zoeken is het makkelijk te doen lijkt me.

Ontzettend treurig..
Dit is inderdaad waar tot ze een campaign maken die juist co-op is
zoals portal 2 co-op campaign die goed uitgewerkt is met eigen verhaal
4 player co-op is toch nog al gedaan.
Ik herinner me nog serious sam 2. nog waar je met meer als 4 mensen zelf co-op kon spelen.
hopen dat het er ook voor de pc komt.

als ik dit soort games gespeeld zie worden met een controller en de croshair overal over het beeld zie stuiteren doet me dat als die hard pc gamer gewoon zeer.
dit soort games vragen om een muis.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013