Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 77, views: 44.665 •

Electronic Arts heeft op zijn persconferentie op de E3 in Los Angeles laten weten dat Need of Speed: Most Wanted op 1 november 2012 uitkomt. De game bevat onder meer een uitgebreide versie van de sociale-netwerkdienst Autolog.

De game wordt ontwikkeld door Criterion Games, dat eerder werkte aan Need for Speed: Hot Pursuit en verschillende Burnout-games. Need for Speed: Most Wanted speelt zich af in een open wereld waarin spelers door middel van races en verschillende soorten uitdagingen punten verzamelen. Er zijn punten te verdienen door races te winnen, snelle tijden neer te zetten of langdurig de politie te ontwijken. De Most Wanted-lijst wordt bijgehouden op EA's sociale-netwerkcomponent Autolog.

Volgens EA heeft de game vrijwel geen regels; elke race kent een begin- en eindpunt, maar geen vaste checkpoints daar tussenin. Bovendien stelt de uitgever dat er geen sprake is van wachtrijen of andere vertragende factoren, zodat spelers direct overal in de wereld aan de slag kunnen.

Need for Speed: Most Wanted wordt uitgebracht voor de PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation Vita en pc. Ook zal er een versie voor smartphones verschijnen. Bij de release is een Limited Edition beschikbaar waarmee het verzamelen van Speed Points dubbel zo snel gaat. Ook bevat deze versie auto's die niet in de normale editie terug te vinden zijn.

Met Need for Speed: Most Wanted hergebruikt EA een oude naam: in 2005 kwam al een game onder deze naam op de markt.

Reacties (77)

Bij de release is een Limited Edition beschikbaar waarmee het verzamelen van punten dubbel zo snel gaat.
Nou, lekker is dat. Dit slaat dus echt helemaal nergens op...
Extra auto's ok, maar standaard 2 keer zoveel punten krijgen is gewoon niet eerlijk.
Daarboven op, dubbel zoveel punten, is de helft van de tijd spelen, en daar koop je dan een LD voor?
Heeft wel wat weg van de fratsen bij NFSW. Constant van de server worden gekickt en er niet op kunnen komen als het druk is en je free player bent. Ga dus echt geen boost dokken voor iets dat als de servers weer down zijn compleet is verdwenen... tja EA... :9

Als die LE dan nog op DVD uitkomt scheelt het nog iets, dan is je voordeel fysiek gekoppeld aan de serial daarvan, maar als het weer iets online is (gekoppeld aan mailadres ofzo) is het maar bagger vind ik.

[Reactie gewijzigd door marcel87 op 5 juni 2012 08:02]

Dat ze de naam hergebruiken zien we tegenwoordig wel vaker. Bijvoorbeeld Need for Speed: Hot Persuit en Syndicate.

Waarom moet je er nou bij vertellen dat je het gaat downloaden? Overduidelijk gaat het om uit een illegale bron. Zeg dan niets.
In dit geval vind ik het wel enigszins vreemd, gezien de fanbase van NFS:MW nog vrij aardig is qua grootte... Persoonlijk vind ik het na MW steeds slechter geworden, vooral de ProStreet-achtigen waren bagger.

Als het een titel is uit '80 of '90, ok, maar slechts een paar games ervoor?
Lijkt me neigen naar OF een heruitgave met iets andere gameplay en vernieuwde grafische pracht, OF een kans om een naam van een game die geslaagd was compleet de grond in te boren...

Eerst maar eens een demo oid afwachten...
Lekker kansloze reactie. Als je hem niet wilt kopen speel je hem toch lekker niet. Ga je lekker een ander spel spelen. Al dat gezeik over mensen die vinden dat iets te duur is enzo, als je het niet kan betalen, of niet wilt betalen vergeet dan even niet dat je het ook niet HOEFT te kopen....
Deze zag er verrassend goed uit, leek naar mijn mening erg op burnout, maar dan nog een stukje actievoller en chaotischer. Hopelijk kan Criterion er wat van bakken, Hot Pursuit en The Run konden me niet lang boeien, hoewel ik normaal een arcaderacertje op zn tijd wel tof vind :)
The Run was van black box, maar HP was inderdaad ook al van Criterion... Hoop ook dat ze het dit keer beter doen want ondanks dat hot pursuit goed gereviewed werd heb ik het nauwelijks gespeeld door enkele iritaties (en omdat ik het meer als burnout vond spelen dan als NFS). Ik hoop vooral dat ze niet weer zo stom zijn om allerlei unskippable sequences er in te stoppen, als je na een race toevallig een keer 3 auto's vrij gespeeld had dan kon je echt rustig even wat te drinken gaan halen voor je weer verder mocht. Wat mij betreft zouden filmpjes nooit unskippable mogen zijn, vooral niet als ze niet het verhaal (verhaal? welk verhaal? het is een racegame) vertellen maar gewoon (alweer) een nieuwe auto showen. Verder ook stomme dingen als dat je met een xbox controller niet met de analoge stick races kon kiezen maar de d-pad moest gebruiken, dat soort slordigheden is niet meer van deze tijd.
Ben wel blij dat ze het weer open world maken want dat vond ik ook wel jammer aan HP. Je kunt in principe wel grotere/mooiere tracks bouwen als je niet aan een open wereld vast zit, maar het effect bij HP was vooral dat het allemaal nogal nietszeggend werd terwijl ik bv bij de originele most wanted de stad steeds beter leerde kennen en je vooral bij het vluchten voor de politie daardoor lekker je eigen route kon verzinnen.
Hoop ook dat het vernielen van auto's weer net zo gaat als in de originele most wanted, rechtstreeks rammen, PIT manoeuvre, tegen andere auto's aan sturen... en eventueel geholpen door wat environment dingen. Niet zoals in ik meen carbon waarbij rechtstreeks contact zo weinig schade deed ten opzichte van de environment takeout dingen, of nog erger, met allerlei onzinnige wapens zoals in hot pursuit. Gewoon drivingskills en tactisch duwtjes uitdelen is veel leuker om daarmee een copcar gigantisch gesloopt te zien worden dan als je op een knopje voor je megasuperknallerraket duwt en hij ontploft...

edit: Damn ik hoop echt dat ze deze goed maken... most wanted is voor mij echt DE beste NFS game ooit, maar ondertussen technisch een beetje achterhaald (geen widescreen, geen native ondersteuning voor xbox controller...). Maar ja, zal mijn verwachtingen maar niet te hoog laten zijn, kans dat ze het echt goed doen is klein.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 5 juni 2012 01:13]

Wat mij betreft zouden filmpjes nooit unskippable mogen zijn
Dit is iets wat ik al jaren roep, elke keer als ik iets 'unskippable' tegen kom, en dat is vrij vaak. Van mij mogen de lead designers wel op een cursus gebruiksvriendelijkheid. Je moet de gebruiker altijd toelaten wat het wenst te doen.

Zelfs anno nu, met allerlei fora online waar hier over geklaagd wordt, zien we telkens weer games verschijnen waarbij je filmpjes niet kunt overslaan. De vraag is waarom?

[Reactie gewijzigd door Memori op 5 juni 2012 08:52]

ik heb vroeger wel eens de filmpjes uit de installatie map verwijderd, dan speelt hij ze ook niet meer af. weet niet of dat tegenwoordig ook nog kan zonder de game te crashen...
Ziet er goed uit, gelukkig weer een open wereld. Ik vond zelf Need for Speed "The Run" echt niet zo leuk als voorheen. De besturing van de auto's waren er ook 'voor mijn gevoel' minder op geworden. Ben benieuwd hoe dit straks zal zijn. Gaat weer heerlijk avonden Need for Speed worden ;)

Edit:
DCM360, ik dacht precies het zelfde.

[Reactie gewijzigd door Dutchiee op 5 juni 2012 00:00]

Ik dacht dat Most Wanted juist al een tijd uit was? Zal wel vast een andere zijn geweest!
Ziet er wel weer uit als een leuke manier om de tijd te doden :)
Klopt. Al 7 jaar verkrijgbaar. Dit gaat om een remake.
Mooi,dan zat mijn brein mij toch niet voor de gek te houden!
EA moet gewoon een remake maken en dan overal van afblijven. Graphics en engine misschien, maar verder gewoon niets.
Toen ik de titel van dit bericht las dacht ik al zo van: huh, die heb ik al in de kast staan :? Van wie is het briljante idee dat de titel best wel opnieuw te gebruiken valt? Mij lijkt het niet bepaald handig dat er zometeen 2 games met exact dezelfde naam zijn.
Dat noemen ze geen lef hebben. Bestaande namen hergebruiken om zo een hype te creren. Dit is nou waarom de game industrie zo verneukt is.

Geen lef hebben om nieuwe titels te maken , dus een keep it safe situatie. Daarna vervolgens DLC's verkopen om zo money te maken. En de uitgevers geven deadlines veel en veel te snel! Geef ze gewoon eens goed de tijd!!

Kom eens met iets nieuws, iets origineels.

Most Wanted gaat denk ik net zo hard falen als Hot Pursuit.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 5 juni 2012 00:08]

Nou ja, ze hebben net het release schema aangepast zodat een studio nu 2 jaar de tijd heeft ipv 1 jaar... Ideaal is natuurlijk als het allemaal volgens het "when it's done" principe kan gaan, maar zo werkt het helaas niet altijd, er moet ook nog geld verdiend worden en niet iedereen heeft zoveel garantie dat ze het wel terug verdienen als bv een blizzard.
Maar goed, ik hoop dat ze het nu wel goed doen, maar ben stiekem ook bang dat ze de most wanted naam ook te grabbel gaan gooien... We zullen zien.
Criterion, jullie hebben vroeger errug leuke games gemaakt (de burnouts VOOR paradise), laat eens zien dat jullie het nog steeds kunnen!
Zo werkt het wel als je maar wil. Kijk naar Blizzard. En zelfs daar zie je dat het niet perfect is want diablo 3 voelde hier toch niet echt af uit. Wel een erg goed spel, maar net niet af.
Het faalt allemaal al sinds pro street :(
Een Google zoektoch naar de term Most Wanted levert lekker veel OUDE positieve reviews op. Misschien dat EA die verwarring wel nodig heeft voor deze nieuwe game. ;w

[Reactie gewijzigd door Barleone op 5 juni 2012 00:31]

Ze hebben het al eerder geflikt met Need for Speed: Hot Pursuit. Blijkt ook een nieuwe game te zijn. Kon ik eerst niet geloven, omdat ik het Gamecube spel al jaren in de kast heb staan.
Toen ik de titel van dit bericht las dacht ik al zo van: huh, die heb ik al in de kast staan :? Van wie is het briljante idee dat de titel best wel opnieuw te gebruiken valt? Mij lijkt het niet bepaald handig dat er zometeen 2 games met exact dezelfde naam zijn.
Of juist wel (net als met Hot Pursuit). Veel gamers denken met weemoed terug aan Most Wanted, maar EA had deze game toch wel Most Wanted 2 mogen noemen voor de duidelijkheid.
De verwachtingen liggen nu iig heel hoog, ik weet niet of ze dat wel kunnen waarmaken.
Ik snap niet waarom ze een spel nu voor de tweede keer Most wanted noemen, ik moet zeggen dat ik most wanted echt 1 van de beste need voor speed spellen vond en helemaal kapot heb gespeeld, wel is weer de bmw het boegbeeld van het spel, net zoals het in het vorige Most wanted deel was, ik hoop echt dat ze weer die oude need for speed kant op gaan, want na most wanted ging het flink berg afwaarts.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik hoop dat de nieuwe Most Wanted zijn naam eer aandoet maar ik vrees het ergste als je zo naar nfs hot pursuit kijkt, is ook een remake en trok helemaal op niets. Ik vind dat vooral de besturing van de wagens erop achteruitgegaan is na de vroegere NFS Most Wanted. Vroeger heb ik ook nog veel NFS Hot Pursuit 2 gespeeld, vond ik ook de max van een spel(goede wagenbesturing, je kon 'be the cop' spelen).

Ook in NFS The Run vond ik de besturing niet goed, met dat eindeloze slippen van je wagen in de bocht, werd ik helemaal gek van.
Ik zag toch echt 30 Oktober staan :?
geef je helemaal gelijk 30 oktober niet 1 november :P
Ik dacht het ook te kloppen, maar het blijkt dat de Amerikaanse versie, 30 oktober is en de europese 2 dagen later, 1 November.

http://www.ea.com/news/need-for-speed-most-wanted-is-back (zie einde van het bericht)
Als dit net zoals de oude Most Wanted word, alleen dan nieuwe hoge kwaliteit graphics is dit een spel in de NFS reeks welke ik weer ga kopen bij de release.

De vorige games hebben wij niet echt kunnen bekoren qua besturing en gameplay, door bijvoorbeeld geen open wereld.

Ik ben heel erg benieuwd!
Is het niet een beetje vroeg om nu al een titel uit te brengen met dezelfde naam?

Tomb Raider kan ik nog begrijpen, dat is alweer 2 generaties geleden voor het eerste deel.
Devil May Cry kan ik begrijpen, dat is ook alweer een generatie geleden.

Maar Most Wanted is nog van de huidige generatie, is zo ongeveer een launch titel geweest van de X360.
Gaat dit geen verwarring brengen met de nieuwe game en de budgetbakken? Ik zie het nu al voor me in de webshops:

Need for Speed: Most Wanted 54
Need for Speed: Most Wanted 17
zal waarschijnlijk wel (2012) achter staan ofzo
Eerste deel was al een tijd eerder te spelen op PS2, is alleen opnieuw uitgebracht ervoor. Ben het er niet mee eens dat het van de huidige generatie is. Daar komt ook nog eens bij dat het zeker niet de eerste herhalende titel is. Hot pursuit en MoH waren ook herhaald kwa naam en zijn beide volgens mij goed ontvangen.

Ben wel zeer tevreden over wat ik nu al over het spel heb gezien en gelezen.
Bij grote elektronica winkels of zaken als free record shop gaat dit vast, voor een aantal mensen, zorgen voor flink wat voordeel ;)
Volgens mij kunnen ze daar bij EA geen nieuwe namen meer verzinnen voor spellen of zelfs geen nummertje toevoegen. Most Wanted is toch nog niet eens zo oud?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013