Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 32, views: 24.161 •

Maxis toonde op de E3-bijeenkomst van EA gameplay-beelden van SimCity en liet los dat de game in februari uit zal komen. Daarnaast kondigde de ontwikkelaar aan dat de game onder de titel SimCity Social ook op Facebook beschikbaar komt.

Uit de getoonde gameplaybeelden bleek dat de nieuwe SimCity een aanzienlijke multiplayer-component zal krijgen. Zo kunnen er challenges gespeeld worden en keuzes die de speler bij de bouw van een stad maakt zullen van invloed zijn op aangrenzende steden, zo maakte Maxis bekend. Ook werd duidelijk dat SimCity in februari volgend jaar in de winkels zal liggen. De game komt alleen op de pc beschikbaar.

Maxis liet ook weten dat het een SimCity-game voor Facebook zal uitbrengen. SimCity Social, dat door Maxis samen met EA Playfish is ontwikkeld, heeft eenvoudige graphics en kan op een nonlineaire manier gespeeld worden. De speler moet in SimCity Social de rol van burgemeester van een al bestaande stad op zich nemen en diverse beslissingen nemen, zoals het beheersen van criminaliteit en het zorgen voor voldoende elektriciteit.

SimCity SimCity SimCity SimCity SimCity

Reacties (32)

Nice!

Ben heel benieuwd. Enerzijds hoe de graphics daadwerkelijk gaan worden. De tot nu toe vrijgegeven zaken zijn niet in-game volgens de bijgaande teksten maar wat ik hierboven zie valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen..

Verder zeer benieuwd naar hoe de samenwerking gaat zijn. Als het een ware multy-player wordt waarbij je elkaars stad kan gaan verwerken, voorzie ik heel wat leuke uurtjes!

Ook benieuwd ben ik naar het niveau van micromanagement. Als ik de afbeeldingen hier bekijken met een grote file of één brandweerwagen, vraag ik me af in hoeverre je dit op micro-niveau bij kunt gaan sturen, of dat je generieker moet opereren zoals in de oudere versies meer het geval was :).

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 4 juni 2012 23:49]

Het zal me benieuwen. Veel van de aanpak en de beetjes aan presentaties en interviews wat we nu gezien hebben vertonen erg veel overeenkomsten met de aanpak van 2KGames met Civilization V. Wat op zich niet erg veel aanleiding tot vertrouwen voor de public release geeft (aangezien het zich veel meer richt op casual gaming, zich onderscheid in stijl boven inhoud en zich richt op het feitelijk complementeren van het spel met DLC ter opvolging).

Met name de uitspraken over de aanwezigheid van single player gameplay met zware beperkingen vanwege de primaire insteek op multiplayer social gaming is toch iets waar ik me voor mijn eigen insteek een beetje achter de oren krab. Voor mij is SimCity toch altijd iets geweest waar je wel in communities additionele onderdelen uitwisselt, maar het toch meer om de single player als stoomventiel gaat.

Ik weet het niet. Ik hoop dat het een diep spel blijft, en niet zich primair richt op social / casual en bankiert op spelers die dan maar zelf het spel "af" maken met mods e.d.
Nou, hoewel het toch een vet spel moet zijn, moet ik wel opmerken dat de graphics die in de eerste teasers getoond werden, en dus gerendered waren ipv ingame, er stukken beter uitzagen. Dat is jammer. Maar goed, zo gaat dat blijkbaar meestal zo. Hoe dan ook, het is wel een verbetering tov vorige games.

[Reactie gewijzigd door - peter - op 4 juni 2012 23:43]

Misschien beter, in de vorm van "art". Als je de meeste communities voor SimCity eens onder de loep neemt, dan zie je wel al snel dat het grootste deel van users veel meer waarde legt op realisme. Dat zie je bijvoorbeeld ook aan de werkelijke enorme energie die er besteed wordt aan het maken van third party mods / objects / etc van bestaande architectuur (historisch, modern, etc).
Daar zijn het ook gerenderde beelden voor..
Ik hoop dat de interface bij deze editie een stuk beter is dan de vorige. Ik vond de vorige niet lekker spelen mede door een slecht uitgedachte UI.
als ze dat kunnen renderen, (zoals bij zoveel spellen)
waarom kunnen ze dan niet een optie inbouwen voor toekomstige computers dat het spel ingame op die manier gerenderd kan worden?
over een paar jaar heb je genoeg rekenkracht om dat te kunnen!
Uitgevers denken niet in termen als over een paar jaar, die willen zo rap mogelijk hun investering terug zien en liefst met een hoop winst.
En dat je over een paar jaar de volgende Sim City koopt ;-)
Er zijn een aantal hele belangrijke zaken willen ze simcity echt tot een succes moeten maken. De meest belangrijke is misschien nog wel dat er hele goede mod-support moet zijn. Simcity 4 wordt nog steeds in leven gehouden door de community die dagelijks honderden nieuwe gebouwen en mods maken.

Verder moet het spel absoluut met zoning werken en niet met 'ploppable' buildings, althans dat is voor mij anders een directe afknapper.

Ik hoop inderdaad niet dat de trailer de uiteindelijke stijl laat zien want wat mij betreft is dat veel te cartoony.
Je kunt er vanuit gaan dat de beide projecten veel bronnen en middelen delen. Dat was ook bij 2KGames de insteek voor Civ V / Civ Facebook. Dat leidt echter helaas altijd tot een zekere mate van overeenkomst, en preferentie. Nu tegenwoordig de meeste sales ligt in het cateren aan social en casual gaming volgt de prioriteiten stelling altijd dat ook.

SimCity 4 bestaat eigenlijk enkel nog steeds vanwege die communities die er mee aan de slag blijven gaan. Dat zijn core user groups. 2KGames en Firaxis gebruikten ook die core user groups van Civ IV precies op dezelfde wijze. Marketing, buzz, word of mouth, maar ondertussen ging men voorbij aan een heel scala van elementen waarom die communities er mee aan de slag bleven gaan. Uiteindelijk bleek dat die gebruikers types gewoon niet de doelgroep waren. En commercieel loonde zich dat ook. Pas nu zie je dat Firaxis toch probeert te luisteren, met name omdat gebruikers voor Civ V zelf met modding aan de slag gingen om onderdelen gemist uit Civ IV te herontwikkelen voor Civ V. Religie bijvoorbeeld, spionage, etc. En nu is dat is wel opgepikt, maar voor DLC.

Op een beurs vorig jaar was er een interessante discussie juist daarover tussen een paar mensen van EA en Firaxis. Ik kan me voorstellen dat vanuit EA daar lessen uit getrokken zijn voor commerciële mogelijkheden.

Dus zoals ik al aangaf, ik kijk er naar uit. Maar ik kijk er voor uit. De hype zal ik niet serieus kunnen nemen, dat gaat puur marketing zijn. Dus ik zie het wel. Ik hoop dat het een moderne, complexe, diepe en realistische micro en macro simulation wordt met solide support voor third party development. Misschien hebben we dit keer geluk.
zag net een filmpje van SimCityEA op youtube waarin naar voren kwam dat het met zones werkt, dus dat halen ze er in ieder geval niet uit.
http://www.youtube.com/wa...=player_detailpage#t=114s
Klopt het wel dat de game alleen op de pc uitkomt? Of bedoelen jullie dat het op februari alleen op de pc uitkomt en daarna op andere platform?
Want dacht dat het ook op de mac werd gereleased.
Een Mac is een Personal Computer.
Voor zover ik weet haden ze (nog) geen plannen om het ook op de Mac uit te brengen
gemiste kans. Voor mij dan ;)
Hier zie je simcity met wat betere graphics, maar let op: 'Images not representative the actual gameplay.'
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

[Reactie gewijzigd door pieter vs op 5 juni 2012 00:00]

Dat is dus de trailer waar ze het over hebben. ik moet zeggen dat het mij de beelden hierboven ook tegenvallen ten opzichte van "jouw" trailer. die laatste zag er gewoon super uit.
Vanaf de eerste simcity op mijn atari mega st tot simcity rush hour met traffic-mod op vista, blijft het in feite hetzelfde spel. Niet veel ingewikkelder als toen de eerste uitkwam.
Het hoeft voor mij dus niet drastisch omgegooid te worden zoals velen roepen. Mooiere graphics vind ik al voldoende (is niet voldoende maar ik ben snel tevreden). Kon mijzelf prachtig vermaken met treintje rijden door mij stad heen of met de auto rijden naar een bestemming.

Ik hoop dat zoals hierboven aangegeven dat ze wel kijken naar wat de hardcore fans die het nu nog spelen (ikkuh!) eigenlijk willen en dat erin gooien ipv zelf wat verzinnen.

Nou moet ik ook zeggen, dat de 'fanta' factor ook belangrijk is. Zoals met Total Annihilation, had men grote fantasieen over de opvolger. Toen die (Supreme Commander) uiteindelijk uitkwam kregen wij als fans alles wat we wilden maar het was (qua spelen) gewoon geen TA. Dus wat willen wij eigenlijk?
Misschien is het juist omdat je dingen mist, het spel spannend en leuker wordt. Net als games uit de jaren 80 met die blokjes pixels, waar we echt veel fun mee hebben gehad. Pitstop 2 leek gewoon echt, terwijl het gewoon space invaders was met bewegende achtergrond (de weg). Of Transformers afleveringen uit de 80's die toen gewoon saai waren maar de fantasie eromheen (wat het zou kunnen zijn) maakte het een fenomeen.

Dus ik blijf 'bidden' en hopen op een simcity met die zelfde aantrekkingskracht.
Jammer dat er geen versie voor de Mac komt :(
Als je wil gamen, koop dan geen Mac...
?? bootcamp? je kan windows op je mac draaien...
Simcity blijft cool, de laatste keer draaide ik t op m'n palm pilot :D
Ben vooral nieuwsgierig naar de fb variant..
Mac is anders in potentie een prima gamingplatform. Helaas denken veel uitgevers nog steeds dat daar geen markt ligt.
Ik wil dit echt heel graag gaan spelen. Enige struikelblok voor mij kan het verplichte gebruik van Origin zijn. Tegen die tijd nog maar eens kijken of de verhalen daarover wat positiever zijn geworden... Dan is het misschien mogelijk dat ik naast Steam ook Origin ga installeren!
Ik heb de laatste tijd eigenlijk geen problemen met Origin ondervonden.
Toen BF3 net uitkwam, was het inderdaad drama :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013