Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 48, views: 29.307 •

Ontwikkelstudio LucasArts heeft kort voor de E3 de eerste informatie over Star Wars 1313 vrijgegeven. Het spel draait om premiejagers en speelt zich af in de lagere regionen van Coruscant, waar criminaliteit en intriges hoogtij vieren.

Hoewel de aankondiging en de eerste beelden van het spel pas volgende week tijdens de E3 zouden komen, toonde LucasArts in een programma van Gametrailers TV al enkele flarden van Star Wars 1313. In het spel neemt de speler de rol aan van een Bountyhunter. Daarmee blijken eerdere geruchten te kloppen; toen LucasArts de merknaam Star Wars 1313 registreerde, werd al gewezen op de link tussen de bekende premiejager Boba Fett en het nummer 1313. LucasArts heeft nog niet bekendgemaakt voor welke platforms het spel zal verschijnen.

Star Wars 1313 is een third-person-actiespel, dat zich voornamelijk afspeelt op Coruscant. De gigantische verstedelijkte planeet herbergt niet alleen de bekende Jedi Council, maar ook behoorlijk wat gespuis. Als premiejager zal de speler zich voornamelijk in die kringen bewegen. LucasArts gaf verder nog weinig informatie weg over het verhaal. Ook wilde de studio nog niet bevestigen of het hoofdpersonage in het spel inderdaad Boba Fett is.

Wel is duidelijk dat de ontwikkelstudio voor het spel gebruikmaakt van een voor games nieuwe grafische techniek, met dank aan Industrial Light & Magic. ILM gebruikt voor Star Wars 1313 dezelfde 'real-time digital human rendering' als gebruikt werd om acteur Mark Ruffalo in The Avengers te laten veranderen in The Hulk. Het resultaat hiervan moet zijn dat het spel over realistische gezichten beschikt, die ook realistisch reageren op veranderingen aan de lichtbronnen. Denk daarbij aan schaduwen die geloofwaardig meebewegen als de invalshoek van het licht verandert.

Star Wars 1313

Reacties (48)

Het Star Wars franchise blijft ook maar een melk koe waar om de zoveel tijd een game van uitgebracht 'moet' worden lijkt wel... Hopelijk wordt de wereld waarin je je begeeft free-roaming, dan heeft het wel potentie.
in de lijn der verwachting van huidige games;
- free to play, aka pay-to-win
- 3the person (moet natuurlijk om muurtjes heen kunnen kijken)
- DLC op launchday, additionele inkomsten zijn een must
- red-dot en scopes, anders is niet hip
- free to play, aka pay-to-win
- 3the person (moet natuurlijk om muurtjes heen kunnen kijken)
- DLC op launchday, additionele inkomsten zijn een must
- red-dot en scopes, anders is niet hip
-Waar zie jij staan dat dit een MMO game word?
- Word inderdaad een 3th person game.... staat in de tekst
- DLC op launchday.. helaas is dat tegenwoordig heel normaal
- ik snap niet wat dit met hip te maken heeft?
F2P is niet alleen voor MMOs, kijk naar League of Legends of Tribes: Ascend.

Waar DLC voor SW1313 vandaan komt is mij een raadsel, niemand heeft er ook maar n woord over gerept, laat staan op launchday. Zelfde geld voor red-dot en scopes, niets van gezien of gehoord...

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 1 juni 2012 13:08]

F2P is niet alleen voor MMOs, kijk naar League of Legends of Tribes: Ascend.
Heb je helemaal gelijk in, maar dit lijkt mij gewoon een standaard single player game te worden

Deze game heeft op wel potentie imo, ik zie me zelf al als bounty hunter spelen en dan opeens een Jedi tegen komen die je wil pakken, lijkt me een spannend momentje
Het is 3RD. als in THIRD... bijna net zo erg als your en you're door elkaar halen. get it right!
Wat is er mis met pay-to-win?

Je wilt dat werklozen altijd alles winnen in games? En als hardwerkende man steek je een paar uurtjes en moet je jouw paar kostbare uurtjes kwijtraken door te verliezen van een paar uberlosers?

Ik snap de hele beredenering niet. Hopelijk word alles pay2win als er al iets persistents nodig is.

(Persistenteit in level/rang/mogelijkheden is eigenlijk waar het in den beginne al mis is gegaan)
Omdat je dan als werkloze niet meer mee kan komen in het spelletje van de hardwerkende mensen die hun geld niet beter weten te besteden wellicht?

Vecht dan liever om andere wapens, wat overigens niet perse beter hoeft te betekenen! Ik speel in BF3 nog steeds met de M16A3, ookal heb ik alle andere guns unlocked, en scoor nog steeds een 3:1 average!

Nee, liever eerlijke kansen dan eerlijke kansen maar alleen als je betaalt...
Leuk dat je BF3 noemt, want dat is een interessant voorbeeld. :)

Voor infantrie gebaseerde maps maakt het inderdaad weinig uit.

Als je aan de andere kant met een vehicle map te maken hebt en jij stapt met een vers accountje in een jet en ik kom aanvliegen in een jet met volledige unlocks, dan ga je zeker niet lang leven en zeker niet winnen.

Al het persistente gedoe zorgt ervoor dat je vakanties af moet zeggen en vrij moet vragen voor de release week/maand want anders hol je heel erg achter de feiten aan.
Al het persistente gedoe zorgt ervoor dat je vakanties af moet zeggen en vrij moet vragen voor de release week/maand want anders hol je heel erg achter de feiten aan.
Misschien beseffen dat dat geen manier van leven is.
Hahahaha, helemaal mee eens Poedel. Het leven bestaat uit mer dingen dan alleen dat scherm op je desk of in je hand. Get alive. :D
Ja, voor de goede orde. Ik ben het dus ook met poedel eens. Ik had het er sarcastisch neergezet.

Maar de no-lifer's worden dus wel altijd beloond voor hun labiele kwaliteit van leven. Ik hol de laatste jaren alleen maar achter de feiten aan.
Dat is toch ook zo met iedere hobby? Goh, ik douw even een paar honderd euro in m'n gitaar, dan kan ik plots beter spelen. Een setje nieuwe snaren, nieuwe pickups er in, nieuw plectrum, hoppa. Nu speel ik vast de sterren van de hemel. Oh nee, toch niet. Wat zeg je, moet ik tijd steken in oefenen? Pfft, wat een onzin. Daar heb ik allemaal geen tijd voor, hoor.

Ik begrijp een deel van je punt wel; progressie-based unlocks zijn niet helemaal hetzelfde als 'skills' vergaard door oefening, maar dat komt vaak omdat veel games daar niet genoeg diepgang voor bieden. Vooral in shooters is dit zo. Tuurlijk kun je 'beter' worden in een shooter (betere reactietijden, tactieken leren, teamplay onder de knie krijgen, maps leren kennen) - maar op een gegeven moment ben je aan de top van je kunnen. In ieder geval skilled genoeg om jezelf goed staande weten te houden. Op dat punt kun je alleen nog beter worden als je equipment beter wordt. Logische progressie, wat mij betreft.

Maar nu moet er dus een of andere klootviool die 50 euro extra in een game pompt om extra armor, een tank, en een noobtube aan te schaffen, gewoon het slagveld op komen rennen om iedereen die tijd en moeite in de game stopt even weg te blazen, voor zijn '15 minutes of fun' per dag, omdat hij er verder geen tijd voor heeft?

Als je geen tijd hebt om in een hobby te steken, zoek dan een andere hobby. Of hou je bezig met onderdelen van de hobby waar je wel tijd voor hebt. Singleplayer games, bijvoorbeeld, die je kunt starten en stoppen wanneer je wilt. Of multiplayer games met een lagere instapdrempel of met matchmaking filters om te zoeken naar medestanders op jouw niveau/met dezelfde gear. Maar ga niet de rest lopen bekutten omdat je niks beters met je geld te doen hebt.

[Reactie gewijzigd door Seroth op 5 juni 2012 19:18]

... Je kunt voor BF3 ( en voorgaande BF's) shortcut kits kopen. Alle unlocks dus vanaf dag 1. Kost wel wat, dus je moet er wel wat voor over hebben.

Overigens is het gewoon onzin. Toen ik begon te spelen hadden zoveel mensen vr mij al alle unlocks. Gewoon doorspelen, dan speel je het zelf ook wel vrij. Kan even lastig zijn, maar de doorzetter krijgt dat wel voor mekaar. De beloning is des te groter :)
F2P met betaalmogelijkheden om sneller XP/Credits te krijgen is niet pay to win. Het vergroot namelijk niet je kans om sneller te "winnen" in een spel, het verkort alleen de tijd die nodig is om tot een bepaald doel te komen.

Pay2win is dat je geld betaald om een oneerlijk voordeel (betere kans om te winnen) te verkrijgen. Je betaald zeg maar om te winnen (letterlijk vertaald). Een goed voorbeeld van Pay2Win is goldammo in World of Tanks, je betaald geld om kogels te krijgen (die alleen maar met geld te krijgen zijn) die n meer damage doen en beter door armor van tanks heenkomen.

F2P = bijvoorbeeld skins in league of legends. Je betaald geld om je charactar er beter uit te laten zien, dit heeft geen invloed op de uitkomst van de match (zoals bij het bovengenoemde voorbeeld wel zo is).

Uiteindelijk bepaald toch altijd hoe goed je bent (skills) wat de uitkomst van het spel is. In WoT zie ik ook vaak genoeg goldnoobs (mensen die gold ammo in random games gebruiken) maar die spelen vaak voor geen meter en gaan toch binnen de eerste paar minuten van een match dood (uitzondering daargelaten).
Op een zeker niveau heb je gelijk maar een F2P game die alleen maar rond de Pay content draait is niet leuk voor mensen die niks kopen. Je wordt dus verplicht dingen te kopen als je het spel leuk vindt of hoger opkomt. Zelf heb ik 5 jaar fanatiek FlyFF gespeeld en de laatste tijd is de Pay-content zoveel gegroeid dat het niet meer leuk is en de helft van de spelers al gestopt zijn.
Free to play wil niet altijd zeggen Pay to Win, kijk maar naar games zoals League of Legends.
Zeker waar ik ben erg onder de indruk van LoL dat je alleen maar betaald voor extra's als skins en een rune page.. Voor de rest is alles gratis en is alles gebalanceerd en van zeer hoge kwaliteit.
blijft ook maar een melk koe
Je laat het klinken alsof dat slecht is. Als ze nu iedere keer met een zelfde game zouden komen, maar alleen net even andere levels. Zoals met Tomb Raider gebeurde. Dan zou ik je gelijk geven. Maar als je in verschillende games karakters uit hetzelfde universum neemt classificeer ik dat persoonlijk niet als uitmelken.
Het blijft inderdaad een melkkoe, maar dat komt voornamelijk omdat het SW universum zoveel groter en meer is dan de films. Ik houd me er zelf niet mee bezig, maar als je kijkt naar alle boeken die er zijn die zich (duizenden) jaren voor en na de films afspelen, zonder de bekende Darth Vader, Obi Wan Kenobi etc., blijkt wel dat het gewoon een gigantisch groot universum is.

Hier past zoveel in (van cartoons als The Clone Wars tot grimmige spellen als 1313), dat je melkkoe simpelweg niet als negatief kan zien.

Dat geldt hetzelfde voor de Elder Scrolls-serie: Veel mensen zeggen dat het steeds hetzelfde is, maar ook daar is zoveel lore voor beschikbaar, dat de spellen eigenlijk maar een kleine toevoeging zijn.
Dat er veel mensen zijn die hun fantasie de vrije loop laten bij de films er er van alles bij verzinnen betekent daarentegen ook niet automatisch dat uitmelken dan niet negatief is.

Uiteindelijk gaat het bij games om hetzelfde als films: Voelt het fris aan of is het 'been there, done that'.

Bij zowel de Star Wars prequels als de meeste Star Wars games van de afgelopen 10 jaar neigt mijn mening toch sterk naar het tweede.

Ik snak naar de tijden dat LucasArts grenzen verlegde met spellen als X-Wing, TIE Fighter en Dark Forces om nog maar niet te spreken over de non-Star Wars games die ze maakten (Grim Fandango is nog steeds een waanzinnig goede adventure om te spelen). Zelfs een spel als Rebel Assault, een ordinaire rail shooter, was voor die tijd een doorbraak. De afgelopen tien jaar heb ik geen spel van ze aangeraakt, op een paar demo's na.

Nee niet waar... Lego Indiana Jones heb ik in een dag uitgespeeld en dat was leuk.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 1 juni 2012 11:35]

Het Star Wars franchise blijft ook maar een melk koe waar om de zoveel tijd een game van uitgebracht 'moet' worden lijkt wel...
Wat scheelt is dat de verhaal wereld rond Star Wars gigantisch is. De meeste mensen kennen de 6 films, maar er zijn talloze boeken geschreven over de wereld van Star Wars. Die 6 films spelen zich meer in het midden van de verhaallijn af.

Dat geeft genoeg voer voor nog vele films, games en nog meer boeken.
Star Wars gaat verder dan de films; strips, novels, games, animatie's en fanart hebben de boel flink uitgebreid waardoor je eigenlijk alle kanten op kan gaan met Star Wars. :P Ok, niet alle spellen hebben even goed uitgepakt, maar er zaten (en zitten) ook zeker nog een aantal toppers tussen. Kijk naar SW:TOR
Het Star Wars franchise blijft ook maar een melk koe waar om de zoveel tijd een game van uitgebracht 'moet' worden lijkt wel... Hopelijk wordt de wereld waarin je je begeeft free-roaming, dan heeft het wel potentie.
Voetbal blijft ook maar een melkkoe waar om de zoveel tijd een kampioenschap van gehouden moet worden. Nu het EK en over twee jaar weer het WK. En of dat niet genoeg is komen er ook weer nieuwe voetbal games voor de consoles en de pc.
/ot Tja, zolang de koe melk geeft, en de klant het drinkt, zal de boer blijven melken. ;-) /ot
Ik hoop als liefhebber van de Old Republic games op een grote rol voor Boba Fett en zijn Mandalorian clan genen. Zou wel tof zijn.
Na TFU2 en Star Wars Kinect heb ik nog maar weinig vertrouwen dat Lucasarts een degelijke Star Wars game zal uitbrengen.
Ik vind alles best, als het maar niet weer zoiets wordt als Star Wars Kinect. Hoop niet dat LucasArts ons weer zoiets aandoet. :(
Geen lightsabre battles aka Jedi knight series dus...
Star Wars is een melkkoe dat is een feit.

Echter, maakt het veel uit dat het een melkkoe is als het goede spellen naar voren brengt? Ik denk het niet. Dit spel klinkt veel belovend, soort assassins creed.

het echte probleem van de Star Wars franchise is dat het net zo veel rommel uit brengt alsook goede spellen. Tevens soms vreemde beslissingen zoals het schrappen van de battlefront serie terwijl deze het juist erg goed deed.
Hopen dat er ook die speeder-challenges (of hoe heetten die?) in zitten die in KotOR zaten. Dat was volgens mij ook op Coruscant en was een welkome afwisseling :)

Ben wel benieuwd naar deze game.
Daar wacht ik al jaren op!! Zou top zijn...

Maar zoals eerder genoemd, lijkt het misschien meer assassins creed in space. Ook niet echt verkeerd!

Hopelijk leert lucasarts van zijn fouten en komt er weer eens een star wars waardig spel uit!
Jammer, ik wil wel weer eens een racer zien van star wars!
Yes, vervolg op episode 1 racer pls!
Als Star Wars fan doet het mij best wel zeer dit soort aankondigingen te zien. Ik kan niets anders zeggen dan dat de melkkoe inderdaad de boel weer oppakt. Zelfs nu Lucas himself met pensioen gaat (berichtgeving nu.nl). Ook op inhoudelijk vlak voegt het bericht maar weinig toe, geen afbeeldingen, geen ''echte'' informatie over de game, alleen maar proberen de hype wat groter te maken. De marketingmachine van LucasArts gaat weer op volle toeren draaien de komende tijd.

Overigens is het logo van dusdanig lage kwaliteit dat ik met zekerheid kan zeggen dat zelfs ik, een photoshop amateur, dit mooier kan maken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014