Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorien Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Door , , reacties: 65, views: 14.900 •

De Wii U-versie van Metro: Last Light is niet langer in productie, stelt THQ's global brand manager Mark Madsen. De versie staat ook niet meer in de planning. De game werd een jaar geleden aangekondigd, tegelijk met de console van Nintendo.

Madsen sluit niet uit dat de versie voor de Wii U er ooit komt, meldt hij aan Digital Spy. THQ, uitgever van Metro: Last Light, kondigde de game tegelijk aan met de Wii U, tijdens de E3 van 2011. De game zou niet alleen verschijnen voor de console van Nintendo, die eind dit jaar op de markt moet komen, maar ook voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. De overige drie versies zijn nog wel gepland en moeten in het eerste kwartaal van 2013 op de markt komen.

Last Light is het tweede deel van de serie en opvolger van Metro 2033, dat begin 2010 op de markt verscheen. Het eerste deel is gebaseerd op het gelijknamige boek van Dmitry Glukhovsky. Het vervolg niet, al heeft Glukhovsky wel aan het verhaal meegewerkt. Last Light speelt zich, net als de voorganger, grotendeels af in het metro-stelsel van Moskou.

Live-actiontrailer van Metro: Last Light

Reacties (65)

Ik vraag me sowieso af in hoe verre Wii U een succes word.
Inderdaad, gezien dat UE4 ook al niet draait op de Wii U lijkt de hardcore-gamer wederin niet tot de doelgroep van de Wii U te behoren.

Dit spel daarentegen :9~

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 31 mei 2012 13:10]

Is dat al zeker dan dat UE4 niet op de WiiU draait?
Is nog speculatie. Hardwarematig gezien zou het echter goed kunnen kloppen.
Of niet. Want van de hardware weten we nog niet veel af.
Vraag me sowieso af hoeveel nintendo nog heeft bijgeschaaft aan de hardware na de vorige techdemo, die was namelijk niet echt heel erg geweldig en daar was veel kritiek over.
Van mij hoeft het niet perce zo krachtig te worden als de ps4 en xbox720 waarschijnlijk gaan worden, maar zoals het eerst leek gingen ze er hardware in stoppen die ongeveer gelijk was aan de xbox 360. Daar komen ze dit keer echt niet meer mee weg met zwaar ouderwetse hardware.
Hangt er helemaal vanaf welke geruchten je wilt geloven. Er zijn ook verhalen bekend van ontwikkelaars die aangeven dat de WiiU een aantal malen krachtiger zal zijn dan de PS3 en 360.
Volgende week dinsdagavond weten we meer.
op de E3 2011 hadden ze versies 1 en 2 van de dev kit gebruikt, inmiddels zitten ze al op versie 5, geloof me, je zult aankomende E3 AANZIENLIJKE verbeteringen zien.

Vergelijk ze qua graphics alleen wel met n van de twee huidige HD consoles, NIET met een high end game PC want dat wint een console toch nooit, ook de nieuwe Xbox en Playstation straks niet, want dan is ook de gemiddelde game PC inmiddels weer een stuk beter.

Vraag me overigens wel even af waarom alle onderbouwde en met naam en toenaam genoemde positieve berichten niet of minder worden geloofd en dit soort nieuws gelijk als doem scenario wordt gebruikt...

Zoals Kohaku ook al zei weten we eigenlijk nog helemaal niets, behalve dat serieuze game developers die ervaring hebben met de meest recente versie van de dev kit erg enthousiast zijn over de capaciteiten en aangeven dat het een zeer krachtige console is.

Tot het bewijs op de E3 blijf ik voorzichtig, maar ik denk dat de mensen die zich zo prominent uitspreken er weinig aan hebben om daar over te liegen want dan neemt straks niemand ze meer serieus...
"zei hij, gebaseerd op niets... " jammer... 8)7
Hoho laten we niet zonder feiten vooruit lopen. Dat UE4 niet op de Wii U draait is slechts een speculatie, zie dit bericht van Titan_Fox.

Echter hoop ik wel dat Nintendo haar belofte waar gaat maken om de hardcore gamers meer aan te trekken.
De Nintendo games waar ik een Nintendo console voor koop en ik denk nog wel veel meer mensen, draaien toch niet op de Unreal engine.

Ik wil niet zeggen dat het niet jammer is als het er niet op draait, maar ik heb nog nooit echt een Nintendo console gekocht omdat er ook spellen op te krijgen zijn als Open Season of Splinter Cell. Deze games zou je dan toch eerder op een PS3, PC of Xbox 360 gaan spelen, aangezien deze toch wel superieur zijn op grafisch gebied.

Dus of de Wii U een succes gaat worden ligt er volgens mij meer aan of ze het weer opnieuw zo interessant kunnen maken voor gezinnen als met de Wii en dat er gewoon weer goede toppers voor uit komen van Nintendo zelf, Mario, Zelda enz.
En sinds wanneer is UE4 niet ondersteunen het einde van (hardcore. lol wtf is hardcore anyway? shooters ofzo?) gamen? Volgens mij kun je nog genoeg games maken op UE3 of uberhaupt alle andere engines.
Mario is bijvoorbeeld niet hardcore omdat daar kleurtjes in zitten...

Over UE4 is nog zo weinig bekend, het is nog niet eens zeker dat de volgende Xbox en de PS4 'm wel zouden ondersteunen, het is niet eens zeker dat de Wii U 'm niet krijgt...
hoop niet dat je serieus bent.

De gemiddelde puber van nu krijg je makkelijk aan het huilen met super mario world 3 van de snes of misschien nog beter: megaman (welke maakt niet uit, allemaal moeilijk)

Niks hard core, graphic-whores...

Als het niet allemaal HD is met 'realistische' graphics opgefleurd met vale bruin, grijs en groen tinten is dan is een game niet meer hardcore. Het gezond verstand gaat echt zwaar achteruit zo...
Wees gerust, het was sarcasme, ik hoop dat de mensen die zo denken er nog eens over na denken.

Rayman 1, dat is pas hardcore. In tegenstelling tot COD loop je daar niet in n keer door heen. Dat vind ik hardcore.
my thoughts exactly...
Onzin cod is online competive en als casual kom je daar totaal niet mee.
SP is niet primaire feature.

Ja er is veel hardcore kiddy crap op de Nintendo.
Maar men mist de HD realistische gerenderde game IP van third party dev op Wii.
En al helemaal omdat Wii dat realistische renderen te zwak voor is dus zeer beperkt in is.
Met de Wiiu is achterhaalde Xb2 PS3 achtige GFX in FHD mogelijk dat is ten minste iets, een redelijke stap vooruit.
Maar wel weer achter lopen op de andere nextgen consoles.
Sinsd ongeveer 2005 staat hardcore synoniem voor graphics voor veel mensen die op bepaalde systemen spelen. nevermind dat veel spellen van 15 jaar oud meer hardcore zijn dan wat je nu koopt.
Sinds Wii heefd casual games de markt overspoeld en voor runner kwa casual crap is Nintendo Wii. Samen met de hun clasieke hardcore IP in een Wii sequel met kiddy thema.
Staat hun platform als vooral casual.
En wordt hardcore slecht bediend.
Bij de andere platformen komt casual ook erbij maar niet zo prominent als bij de Wii.
Hardcore games zijn daar nog steeds gemeen goed.
het is bij de Wii ook meer de Nintendo eigen games die hardcore voorziet.
Third party devs houden het eerder voor gezien.

Dus ja met de WiiU ziet men graag Hardcore thirdparty devs weer terug komen.

of dat gaat lukken?
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'hardcore-gamer', ik vind het allesinds de meest fout gebruikte term in jaren.
Een hardcore gamer is naar mijn mening iemand die veel kennis heeft over oudere spellen, en ook een heel collectief aan zeer oude games nog regelmatig speelt / heeft.
Wat een verschil is tussen een mario/ zelda gamer of een COD gamer dat blijft me toch onbekend.
Is dat geen "retro-gamer"? Met hardcore zie ik eigenlijk alleen maar levenloze 12-16 uur/dag gamers voor me.
Hardcore is meer de Skilled / vaak / veel gamer.

Voor casual wordt skills geneutraliseerd zodat iedereen kan mee komen.
Casual dan game je sporadisch aangezien je van veel gamen al skill ontwikkeld en ook naar hardcore games uitwijkt.

Uiteraard kan je casual blijven. Niet iedereen migreerd naar hardcore.

Casual games zijn meestal van eenvoudige opzet, dus kiddy look heerst daar.
Maar hardcore kan abstract ( incl kiddy look ) naar realistische renderen zijn.
En wat groter kwa opzet, big art teams.
Nou leek het me ook al niet heel erg reel dat een hardcore gamer op de wii gaat spelen maar toch.
Ik vraag me zo langzamerhand af hoe of het met Nintendo gaat. Na de successen van de DS (vooral de lite) en de wii zie ik weinig meer komen. Tel daar bij op dat de andere grote spelconsolefabrikanten een veel breeder product reeks hebben. En de huidige smartfones ook een aardige (handheld) spelconsole zijn...
In hoeverre bieden MS en Sony meer dan Nintendo? Ze hebben alle drie een beweigingscontroller bv en MS heeft in tegenstelling tot Nintendo en Sony niet eens een handheld. En de handheld van Nintendo verkoopt beter dan die van Sony.
En om de smartphone een spelconsole te noemen gaat toch wel een stap te ver. Bijvoorbeeld een fatsoenlijke shooter spelen op een smartphone is onmogelijk.
Nitendo:
  • Wii
    • Eerste beweings controller, maar ondertussen minst precieze
    • Meest verkochte current-gen console
  • DS
    • Veruit meest verkochte console handheld
  • Games
Sony:
  • Playstation
    • Meest precieze bewegings sensor
    • Minst verkochte current-gen console
  • PSP
  • Gaming mobieltje(s)
  • Games
Microsoft
  • Xbox
    • Bewegings sensor/patenten met meeste potentieel (nu alleen niet precies genoeg, maar nog steeds preciezer dan nitendo)
  • Windows PC's
  • Potentieel ook gaming mobieltjes (windows phone)
  • Games
Dus er valt denk ik wel iets voor te zeggen dat nitendo het minst brede portfolio van gaming gerelateerde producten heeft, maar als je kijkt naar verkopen winnen ze niettemin zeer erg.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 31 mei 2012 13:48]

Het is Nintendo ;)
Verder, de minst precieze? Met de Wii valt tenminste nog een normale game te spelen (shooter of platformer). Dat kan gewoon niet met Kinect. Of gaan we dat met gestrekte arm spelen?
Met een MotionPlus (kwam eerder uit dan de Move overigens) is de Wii controller exact even precies als de Move, er word gebruik gemaakt van dezelfde sensoren. Verschil is dat de Wii controller de camera voorop de pointer heeft, waardoor de controller direct ziet waar het scherm is en kan dat direct vertaald worden naar de game.
De Move heeft de camera op de TV staan en kan daardoor de controller ook zien als hij niet op de TV gericht is. Om de richting tot de TV te bepalen moeten echter ook de sensoren gebruikt worden, wat veel zwaarder is en veel eerder een afwijking zal vertonen.

Verder heeft Microsoft volgens jou potentieel misschien wel het meeste, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee. Er word niks gedaan met Kinect en gaming op Windows Phone? GTA 3 is daar niet voor beschikbaar hoor.
Toegegeven, ik heb motionplus nooit gebruikt, dus ik was die *totaal* vergeten. Maar om de preciesie van een full body scan te vergelijken met twee punten die overal heen vlogen :S Ik bedoel, mijn gedachtegang was min of meer als volgt: "Shooters kunnen op allebei niet, dans spellen en meer op de wii zijn vreselijk falend (als je doorhebt wat ze doen hoef je alleen op je handen focussen), dus wat dat betreft verliest nitendo van sony op z'n eigen vlak en van kinect op het vlak van overall precision." Maja, als je motionplus d'r bij neemt dan zal de wii ongeveer gelijk spelen met sony waarschijnlijk en is dat niet echt meer van toepassing.

En wat dat laatste betreft, potentieel is juist niet wat er nu praktisch mee wordt gedaan maar wat er mee *kan* worden gedaan. Stel je het volgende voor: Nu moet je nog je hele lichaam bewegen als je wilt dat de kinect je herkent, maar van wat ik heb gehoord zal de kinect 2 veel preciezer zijn en er komt een punt dat je bijv op de bank ligt en gewoon met wat vinger/kleine hand bewegingen je karakter bestuurt. Dat is wat ik potentieel noem :P (en hetzelfde zal trouwens ook met veel meer user interfaces gebeuren verwacht ik)
Hoe kom je er nou weer bij dat shooters niet werken op de Wii? Jij hebt nooit Metroid gespeeld, een van de beste Wii games, een shooter.
De motionplus is dan niet eens nodig, door de pointer
heb je dan ook farcry gespeeld op de wii? ik vond dat goed te doen met de wiimote lekker maaien met 2 uzi's of die anger mode,met je klauwen iemand verscheuren!
Far Cry en Red Steel, de eerste Wii shooters vond ik juist tegenvallen.

Probeer eens de Metroid Trilogy (echt een must have!), The Conduit (2), Goldeneye en Red Steel 2. Stuk voor stuk goede shooters die lekker wegspelen.
Kinect is alles behalve precies en heeft een grote lag. Gaaf maar ik zou het zeker niet precies noemen.

Een WiiMote met de MotionPlus is erg nauwkeurig!
My bad, MotionPlus totaal vergeten |:( , en kinect is best precies als je niet in een slechte ruimte bent of extreem lang bent ofzo :+ . Maja, lag klopt dan wel weer, en afhankelijk van het spel maakt dat het totaal nutteloos, maar haalt niet weg dat je de precisie van een volledig lichaam model niet kunt vergelijken met de orginele wii die ook alles behalve precies was :P .
Hoe kom jij er bij dat microsoft windows PC's verkoopt? oke mss.maar dan zeker de minderhijd.

een OS verkopen ze wel.
maar de meeste PC's zijn van merken zo als HP,compaq ect.of zelf bouw.

Daar in tegen heeft Nintendo meer consoles uit gebracht dan de andere 2.

nintendo is ook nog steeds de enige dedicated gaming console en merk..
dat is een grote + ,tegenover de rest.
Ja, ik had eerst opgeschreven: "Windows", en toen schreef ik "Windows phone" op en vond ik "windows" alleen te kort door de bocht, en maakt ik er windows PC's van. Hoe dan ook, direct x en windows zijn samen ook een gaming platform van microsoft.

En wat betreft aantal consoles klopt zeker ja, maar of dat nou een voordeel is? (zeker geen nadeel, maar sega heeft bijv. ook tal van consoles uitgebracht)

En hoezo is het een + dat ze dedicated zijn? Hoe meer kennis op hardware gebied hoe beter, dus ik zou zeggen dat sony wat dat betreft de grootste + heeft en daarna waarschijnlijk microsoft en als laatste nitendo to be honest. Het enige 'voordeel' wat nitendo heeft is dat ze het niet kunnen riskeren het te verpesten no matter what.
Je vergeet de 3DS en de PS Vita.
De Wii is de meest verkochte console van deze generatie en gaat dit jaar de 100 miljoen passeren. De DS gaat misschien wel de PS2 passeren en is dan de meest verkochte console ooit. De 3DS is onlangs 1 miljoen keer verkocht in de UK alleen en 6 miljoen keer in Japan, totaal staan ze geloof ik rond de 17 miljoen. Dat is beter dan de DS destijds terwijl er niet eens een Lite-versie is uitgekomen.

Groot verschil met de concurrentie: de Wii en de DS werden altijd met winst verkocht. Nintendo heeft naar verluid genoeg geld op de bank staan om twee DreamCast-scenario's te overleven.

Vorig jaar maakte Nintendo voor het eerst sinds haar bestaan verlies; 43 miljard dollar Yen. Daarbij komt wel de zwakke Yen en het Tsunami geweld in het thuisland, plus hoge R&D kosten voor de Wii U. Ter vergelijking: Sony Computer Entertainment maakte in het laatste kwartaal van 2011 (dus 1/4e van de periode van Nintendo) 830 miljard miljoen verlies.

Kortom, het gaat zeer goed met Nintendo en ook de 3DS is lekker onderweg. Met de Wii U verwacht ik niet anders.

Edit: foutjes die Stefan en Linkkrw hebben verbeterd :)

[Reactie gewijzigd door Richh op 31 mei 2012 14:23]

450 miljard dollar? Ik denk dat je Yen bedoeld...

Overigens zonde dat er nu al titels (mogelijk) afvallen voor de Wii U. Maar ok, de E3 komt eran dus we kunnen dan zien wat er nog allemaal wel en niet op deze console uit komt.
Nou ja, ik denk dat het feit dat THQ zlf ook op het punt staat om om te vallen, hier wel eens iets mee te maken kan hebben.
450 en 830 miljard? Weet je zeker dat het miljard is en geen miljoen? Want ik noem 830 miljard verlies wel erg veel. Dat is 2x onze staatsschuld van Nederland.
Je ziet inderdaad weinig komen na de DS en Wii omdat dat hun nieuwste consoles zijn? Ze zijn nu toch bezig met iets nieuws (Zoals het bericht duidelijk aangeeft)
Wat een indrukwekkende trailer. Deel n had ook een erg goed verhaal, maar dit smaakt ook naar meer.
Ik had ook zoiets van holy shit deze trailer grijpt mij meteen vast en het is jammer dat het je los laat bij het einde van de trailer. Deze had langer mogen duren!!!
Treurig verhaal. Moest gelijk denken aan de 2de wereldoorlog.

on-topic: betekent wel dat een goed spel dus niet op de Wii-U komt. Dit zal zeker terug te zien zijn in de verkoop cijfers aangezien dit spel gelijk zou uitkomen met de Wii-U en dit kon een verkoop boost geven.
De WiiU wordt (ruim) voor de kerst verwacht terwijl deze game niet eerder dan eerste kwartaal 2013 uitkomt. Voor de launch maakt het dus niet uit. Neemt niet weg dat het jammer is dat deze game (voorlopi) niet op de WiiU te zien is.
Ik ben echt bang dat dit de laatste stuiptrekking van Nintendo op de home console markt wordt, qua handhelds zijn ze nog wel "in play" maar de Wii U wordt hun Dreamcast.
Nintendo heeft nog geld zat op de bank om zo'n scenario te overleven. Maar dat verwacht ik niet. Er is nu n game geannuleerd. Aliens CM, Assassins Creed 3, Batman AC, Darksiders II, Fifa 13, Ninja Gaiden 3, Tekken en Ghost Recon Online zijn tot nu toe nog allemaal bevestigd. En dan hebben we het nog niet over de exclusives.

De Wii heeft het ook op haar eigen hachje kunnen redden. En hoe, volgens mij heeft Nintendo nog nooit zoveel verdiend.
Hahahahahhahahahahahahahaha

Je moet komiek worden met zulke humor. De WiiU wordt een succes. Daar zorgt Nintendo wel voor.

De Dreamcast is gefaald om drie redenen:

1. Geen goede exclusieve games
2. Geen geld in de kas van SEGA.
3. Te veel illegale kopien.

Drie problemen die je bij de WiiU nooit zal zien.
je vergeet er nog eentje: geen DVD drive
er is al eerder op een echte developers annex analisten site gepost met uitvoerige tekst en uitleg waarom Nintendo nog MINSTENS 3 failures kan en zal overleven, dus je hoeft niet echt bang te zijn... :*)
Dat zijn de dromen van veel anti-Nintendo mensen. Ik zeg niet dat jij erbij bent, maar dit fabeltje is ergens gelanceerd.

Als we de vergelijking gaan trekken met de Dreamcast, of beter gezegd Sega. Die mannen hebben al misstappen begaan met de 32-X en de Mega CD. Daarna kwam de flop genaamd Saturn en dan kwam de Dreamcast. na de Mega Drive hebben die dus VIER toestellen uitgebracht die flopten eerdat ze de handdoek in de ring hebben moeten gooien.
Nintendo daarentegen heeft met de N64 en de Gamecube onder moeten doen voor de PS1 en PS2, maar het waren absoluut geen flops. En de Wii was een extreem commercieel succes.

Dus sorry, waar mensen uithalen dat Nintendo "een laatste struiptrekking" zou krijgen nu is me een raadsel. Die staan al generaties lang "gezond te zijn" bovenaan (NES, SNES, Wii, DS) of halfweg (N64 en GC) de berg die "videogames" heet. Dus laat ze eerst maar eens een eerste stuiptrekking krijgen, eerdat er gesproken wordt over een laatste.
Wel een lekker staaltje "blij maken met een dooie mus."
Zeggen dat een game voor een platform niet meer in ontwikkeling is en dan toch een trailer plaatsen :)

Op zich wel jammer, het was nu weer een van de punten dat de Wii-U meer goede mainstream games zou hebben, nu zal een van de belangrijkere niet uitkomen. Erg jammer...
De game is natuurlijk nog wel in ontwikkeling, maar niet meer voor de Wii U. Overigens word er niet uitgesloten dat de game toch nog komt.
Kijk de aankondiging van de PS3 eens terug :P
ondanks dat, wat een vette trailer :D
Moskou had de metro (volgens dat filmpje) de nevenfunctie van atoomschuilkelder gegeven, Nederland heeft, behalve voor de regering, nooit atoomschuilkelders gehad en wat er al was aan gewone schuilkelders is volgens mij kort na WOII opgeruimd. Sommige dingen bouw je in de hoop ze nooit nodig te hebben, zo'n dual-functie met de metro is dan denk ik een hel mooie oplossing. En heb je het niet nodig voor een atoomaanval dan zal er altijd wel een gelegenheid voordoen waarvoor het toch een uitkomst is.
Helaas nogal wat veel foute aannames voor zo'n klein stukje. Nederland heeft genoeg atoomschuilkelders gehad in het verleden. Voornamelijk gebouwd TIJDENS de koude oorlog. In Amsterdam en Rotterdam zaten een aantal daarvan ook verbonden aan of gebouwd in de tunnels van de metro. Behalve voor de overheid waren er ook openbare atoomschuilkelders. Nu zijn ze dat officieel niet meer (dat is in de jaren 80 gebeurd) Maar velen bestaan fysiek nog steeds en kunnen weer in gebruik genomen worden indien de dreiging zich aandient.
Wat is er met al dat slechte nieuws rond de Wii-U, zitten Microsoft en Sony te steken, of valt het allemaal echt zo tegen?

Hoop dat Nintendo snel gaat beseffen dat iedereen die met een Nintendo is opgegroeid ondertussen wat ouder is dan die die kinderspelletjes, en dat ze gewoon met wat vette games aankomen die Pappa en Mamma kunnen spelen als de kleintjes slapen.

Wat een gruwelijk gave trailer voor een spel zeg, wow!!
Want Papa en Mama zijn Nintendo's afzetmarkt?

De Wii heeft niet normaal hard verkocht, dus ik denk dat ze die "hard-core" gamers en papa's en mama's (ff serieus, welke mama's en papa's hebben na het werk nog zin/tijd om mario te spelen behalve Tweakers?) geen zier kan schelen.

En Mario en Zelda kinderspelletjes? Toch nog steeds volwassener dan COD. Waarbij iedere halve zool kills kan scoren :)
Ik vind Nintendo spelletjes wel geniaal als 'semi hardcore gamer' alleen de controllers van de Wii zijn gewoon bagger. Gelukkig leeft de gamecube nog
ze gaan langzamerhand bergafwaarts, jammer :(
Nintendo had veel beter iets langer kunnen wachten met de Wiiu. Zoals het er nu voor staat word het gewoon een flop aangezien de hardware nog minder is in vergelijking met de nieuwe ps4 en xbox dan nu al het geval. Met de Wii was het aparaat een groot succes dus vele 3rd party's stonden klaar om te leveren want iedereen had zo'n ding in huis. Maar met de Wiiu begin je met een schone lei, de motion control is geen nieuwtje meer en de serieuse games zullen minder snel worden geport daardoor.
Zoals het er nu voor staat word het gewoon een flop aangezien de hardware nog minder is in vergelijking met de nieuwe ps4 en xbox dan nu al het geval
typisch gevalletje van wires crossed (in de war zijn) lijkt me:

Ten eerste is er niet meer zo'n groot verschil als SD vs HD, dus je slaat de plank volledig mis want de hardware is dus niet "nog minder". Het zal sowieso ruimschoots meer zijn dan de huidige HD consoles (in ieder geval 2x, mogelijk 3x)

Ten tweede moet een game ergens vandaan komen om hem te kunnen porten.
Er wordt gewerkt met dev kits, niet met PC's dus de port komt van het meest bekende en/of toegankelijke platform. De ENIGE uitzondering zijn exclusives.

Ik heb al eerder met veel en feitelijk bewijs aangetoond dat het in zijn geheel niet onlogisch is dat daarom games die multi-platform zijn juist vanaf de WiiU naar de PS4/Xbox720 geport gaan worden aangezien deze dan al meer dan een jaar op de markt zal zijn en men weet hoe men er mee om moet gaan. (volgens veel developers is de Wii U sowieso makkelijk om op te programmeren)

Hoe zit dat dan precies?

Alle nieuws omtrent zelfde soort chipsets, niet al te grote sprongen van zowel Microsoft als Sony zijn hier op tweakers te vinden, daarnaast zit ik veel op Gamasutra.com een developers site waar veel specialisten en mensen uit de industrie zelf zich uitspreken en die denken ook allemaal nagenoeg hetzelfde:

Ook de games industrie heeft het moeilijk.
Zie alle studio's die downsizen of helemaal ontbonden worden en games die de prullenmand of op zijn minst de ijskast ingaan.
Het is dan veiliger om 1 versie te maken die als straight port op alle consoles gedraaid kan worden en met de nagenoeg soortgelijke chip sets zal dit makkelijker worden. Verschillen zullen er dan alleen zijn in de vorm van grotere levels/extra's, betere frame rates, kleine tweaks en (mogelijk) betere AI, maar ABSOLUUT geen gigantische sprong in graphics zoals in deze generatie.
Nogmaals, die verschillen ga je alleen zien in de console exclusieve titels van iedere fabrikant.

Het is simpelweg te duur voor zowel Sony als Microsoft om weer zoveel geld te verliezen op hardware en dan nog maar afwachten of er ook weer kinderziektes in zitten, wat ng meer geld kost, maar zelfs zonder dat is het risico volgens veel experts en analisten groot dus het scenario dat naast de WiiU (zoals vermeld 2 tot 3x krachtiger dan current gen) een PS4 en Xbox720 komen die 'slechts' 4 tot 5x krachtiger dan de huidige versies zullen zijn, wat naar verhouding in daadwerkelijke mogelijkheden niet heel veel meer betekent (in ieder geval geen Wii versus HD verhaal, want dat was zoals we weten wl een aanzienlijk verschil) is helemaal niet zo onwerkelijk als het voor sommige fanboys/doemdenkers zal lijken. De PS3 was zogenaamd ook zoveel beter dan de Xbox360, maar de meeste multi-platform games zien er zowel qua kleur, anti-aliasing en frame rate beter uit op Microsoft's console. Zo zie je maar dat kracht alleen bij lange na niet genoeg is...

Naast de non-plannen van Sony heeft Microsoft toch ook al aangegeven meer te willen investeren in Kinect 2, dus die gaan meer focussen op dat onderdeel, en dan kom je dus weer terug op de logica dat er geen gigantische sprongen gemaakt gaan worden, tenzij de economie in de komende 2, 3 jaar volledig omkeert en het heel goedkoop voor ze wordt om in die technologie te investeren, maar dan kan Nintendo ook alweer wat gaan plannen. Afhankelijk van hoe je het bekijkt zal Nintendo vanaf nu juist altijd vr liggen omdat ze nu de eerste zijn met een aanzienlijk krachtigere console en straks na de andere twee zullen ze wederom de eerste zijn met een nieuwe, dus tja wat ik zei; ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je het ziet vanuit de pessimistische kijk dat ze nu pas de eerste HD console hebben, dan hebben de zwartkijkers gelijk, alleen is deze HD console wel even een klein stukje nieuwer en krachtiger...
(lees anders nog eens de artikelen over de Wii U, de Havok engine en Aliens Colonial Marines, daar zijn de echte experts aan het woord)

Oh, enneh... zoveel third parties stonden er allang niet meer klaar voor de Wii, dat is nu juist iets dat nu weer terug gaat komen...

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 31 mei 2012 23:50]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013