Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 70, views: 25.432 •

Ontwikkelstudio en uitgever Bethesda Softworks voegt met de nieuwste patch voor The Elder Scrolls V: Skyrim de optie toe om te paard gevechten aan te gaan. Volgens het bedrijf was dit een van de grootste wensen van de community.

De mogelijkheid om te paard te vechten wordt aan Skyrim toegevoegd met patch 1.6, die voor pc-gamers sinds vrijdag beschikbaar is. Bethesda weet nog niet wanneer dezelfde update beschikbaar komt voor de consoles; door het goedkeuringsproces dat Sony en Microsoft hanteren voor hun consoles duurt het altijd langer voordat een ontwikkelaar zijn updates kan uitbrengen op de Xbox 360 en PlayStation 3.

Na de update kunnen gamers, zittend op hun paard, melee-aanvallen doen of hun pijl en boog gebruiken. Daarnaast verhelpt de 1.6-update weer een reeks bugs uit het spel. De details van de update, inclusief een volledige lijst bug-fixes, zijn te lezen op Bethesda's blog.

De feature is bedacht door een van de ontwikkelaars van Bethesda. Nadat het spel af was, kregen de ontwikkelaars een week de tijd om iets te maken dat zij graag in het spel zouden zien. Onderstaande video, die door executive producer Todd Howard tijdens DICE 2012 werd getoond, toont wat die week opleverde. Het gebruiken van shouts via voicecommands met Kinect werd al in Skyrim verwerkt en met mounted combat haalt nu een tweede feature uit de video het spel.

DICE 2012: Skyrim Game Jam video

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)

Reacties (70)

Take an arrow to the horse!
Hoe is het mogelijk dat sommige van deze soms briljante vindingen niet in het spel terug te vinden zijn? De nieuwe dungeon ideen zijn gaaf, met waterflows, hangende platformen en alleen pure donkerte. Guards die dingen weer aansteken, geweldig. Vampire feeding, waarom niet meteen zo? Adoptie, hilarisch. Enchant je pijlen! Juist!
Het spel was al af toen de ontwikkelaars een week vrij spel kregen. De zaken die mogelijk blijken gingen ze via updates of DLC alsnog in de game steken meen ik me te herinneren. En ze houden woord want het is al de 2e extra feature die ze ervan toevoegen :)
Dit is vaag, waarom wel melee combat en pijl en boog, waarom geen magie?
Dan loop je toch tegen een muur aan als je een wizard ben. :(
Je loopt in het gehele spel tegen een muur aan als wizard met het hele level/skill systeem dat extreme voordelen geeft aan alles behalve casters.
heb ik niet veel van ondervonden als mage, en het spel ins voor mij ondertussen uitgespeeld.
Al die toevoegingen komen ondertussen te laat voor mij, nog te veel te doen voor de release van GW2.
Ehm... ik vond mijn mage steeds minder leuk, omdat je gewoon alles met dual cast kapot kan maken zonder dat ze bij je in de buurt kunnen komen

Dit kan je makkelijk bereiken met enchanting en de juiste perks, overpowered dus
Inderdaad Mage is OP. Dual cast low cost spell achter elkaar en de vijand is kansloos want die is dan altijd gestunned. Ook bij draken.. Moeiluuuk
Level systeem in het nadeel van casters?

Bijna elke tak van magie heeft wel een spell die je keer op keer kan spammen tot je een level omhoog gaat.

- Alteration heeft candle light
- Conjuration heeft bound weapons en armor en summons
- Destruction heeft offensive spells die per hit xp geven. Dus ergens veilig gaan zitten en een veel te sterk monster blijven spammen met aanvallen.
- Illusion - heeft allerlei selfcast spells die je overal kan gebruiken
- Restoration - heal + mudcrab = magic + armor leveling.

Maar ik vind het inderdaad wel vreemd dat je geen magic kan gebruiken op een mount. Maar goed ik geef het 24 uur voordat de community hier een mod voor heeft uitgebracht :)
Wie doet dat nu. Je verprutst het spel alleen maar voor jezelf.
Volledig mee eens. Wat in een hoekje gaan zitten spammen om je levels zo omhoog te krijgen. Geweldige gameplay!

Morrowind en oblivion heb ik uitgespeeld als battlemage (wat van alles dus)

Skyrim heb ik proberen spelen als pure mage, en ik ben er gewoon mee gestopt. Als je in een grote groep vijanden terecht komt is je magicka er direct door, en kan je beginnen ontwijken tot het zich heeft aangevuld of met potions beginnen. En o wee als je stoneskin is uitgewerkt en je magicka net op is. En proberen vermijden dat je je ally damage doet is ook al een spel op zich. Die speelstijl lag me gewoon niet. Opnieuw beginnen met een ander karakter is een optie, maar dan kom je natuurlijk constant quests tegen die je eerder al had gezien.

[Reactie gewijzigd door spoonman op 27 mei 2012 08:07]

Misschien is de oorzaak dat je in een week tijd niet alles kan doen, al zou ik als bethesda toch zoiets nog toevoegen als je beslist om het in het spel te stoppen.
Het is niet in een week gemaakt. Deze video is al behoorlijk oud, en leuke features stoppen ze er geleidelijk in (killcams, SSAO, etc). Het is alleen niet moeilijk om iets er af uit te laten zien in een video, maar in-game zou het verschrikkelijk buggy zijn.
Door het paard ben je niet gegrond met moeder aarde waardoor je geen magic kan chanellen door je lichaam.

Ooit al eens een tovenaar op een paard gezien?
Ken je lotr? :p
die had een stok toch?
Enige spel die die vent cast vanaf z'n paard is Flashlight, niet echt een praktische spell.
mogen tovenaars geen hobby's hebben? :+

[Reactie gewijzigd door Carino op 25 mei 2012 13:16]

mja als tovenaar zou ik ook zo iets hebben van "te paard? Gast ik kan toveren *rolt vliegend tapijt uit*."
Casting classes sowieso beetje saai... Ik ben zelf heel erg op sneaken en magie gegaan... Maar magie is gewoon overpowered en best saai. VUURBALVUURBALVUURBAL dood
Magie is in Skyrim juist underpowered t.o.v. melee ...
Niet alleen als je een wizard bent, als je die cast wil doen die de weg toont naar je objective.. moet je alsnog van je paard springen om die cast even te doen
Magie is van nature geen melee ding. Het is de metafysica van magie misschien, maar casten vanaf een levend wezen lijkt me problematisch. De vraag is wat magie is, wat er voor nodig is. Concentratie, discipline, dat is wat moilijk op een paard. In zo'n setting als dit zijn soldaten iets wat te paard gaat en daar leren ze op vechten zo nodig. Een magiŽr zit met zijn neus in de boeken.

Een magiŽr kanaliseert energie. Die energie wil je niet mixen met de levenskracht van andere levende wezens, die daarvoor gevoelig zijn. Een paard zou moeten leren omgaan met dat gevoel en daar doet men dus niet aan op Magie Academie.

Bovendien moet een magiŽr voor sommige spells contact maken met het spell element. Dus als je een spreuk gebruikt die met de aarde van doen heeft, kun je niet op een paard zitten. Je voeten dienen op de grond te zijn anders wordt je spreuk toch niet de moeite.

Een lucht element spreuk zou misschien kunnen...

Als magie van oorsprong iets is uit de natuur zelf, dan is contact met de aarde voor elke spreuk belangrijk.

Magie kent regels en gebruiken, in literatuur en game. En dat is goed. Dat maakt juist het verschil tussen een beuker en een spreuker. :-) b Ooh! Well said.
als ik dat filmpje zie hoop ik dat ze nog veel van deze dingen in skyrim stoppen, zitten zeker een aantal goede dingen tussen die het spelplezier voor mij in ieder geval nog verder zou verhogen.
Nou dat ziet er dus te gek uit! Fantastische toevoegingen! :D

Nu kan ik echt niet meer wachten op de GOTY editie ;)

Edit: vooral de 'flow-based water shader' is een stap in de goede richting: het water stroomt dan langs de oevers i.p.v. er onderdoor !

[Reactie gewijzigd door dutch666 op 25 mei 2012 13:39]

Let wel. De meeste ideeen uit het filmpje wat je hier op Tweakers ziet, zit niet in de game. En het is vrij onzeker of ze ooit in de game komen. Enkel en alleen de mounted combat wordt echt geimplementeerd in de volgende patch.

Als je beter water wilt, dan moet je de W.A.T.E.R. mod downloaden van Nexusmods.
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=13268
Idd, bij skyrim nexus heb je ontzettend veel tweaks e.d. die het 'leven' in Skyrim mooier maken.
Too little too late, na 100 uur heb je echt alles gezien in Skyrim, ik heb alleszins elke mogelijke quest gedaan die er waren want heb de felbegeerde Platinum trophy op de PS3. Ze moeten eens leren om speelbare games te maken voor de PS3, nadat mijn save 15MB was geworden had ik echt letterlijk negatieve fps tijdens combat.
je ging dus terug in de tijd?
Na 100 uur wordt het tijd om de Steam Workshop te openen en de community addons, quests, content etc te gebruiken... Oh wacht, PS3 :+. Ja, de PS3 heeft problemen met de Gamebryo engine; de PS3 heeft maar 256 MB geheugen (oid), daardoor moet het savebestand gestreamed worden, en dan krijg je problemen - ook al in Oblivion, Fallout, etc. Wat superwashandje zegt is ook niet zo gek overigens; draken vliegen achteruit op de PS3, tenminste in de originele, ongepatchte versie.
Ik snap niet waarom Bethesda hun PS3 probleem niet aanpakt dan? Sinds F3 in 2008 hebben ze problemen, na 4 jaar zou je toch wel betere code kunnen schrijven en optimaliseren voor de PS3, want hoe mooi Skyrim er op de PC uitziet, de PS3 is hun 2de platform waarop ze de meeste games verkopen.

Het slechtste Bethesda spel dat ik op PS3 speelde was overigens Fallout New Vegas, die game liet je PS3 gewoon vastlopen op random momenten als je auto save aanhad.
Omdat Microsoft Bethesda betaald. In ruil hiervoor steekt Bethesda meer tijd in het optimaliseren van de game voor de Xbox 360 en ook zal het eerste toekomstige DLC-pakket een maand lang Xbox 360 exclusief zijn.

Meer informatie over dat pakket al bekend worden gemaakt in juni tijdens de E3.
Dat heeft niks met optimaliseren te maken: die console heeft gewoon meer geheugen, dus meer plaats voor de savegame. End of story.
Slechts 100 uur plezier ?

Ik heb 200 uur in een character gestopt. Ik ben halverwege de main quest. Ik moet nog all Thieves-guild quests doen. Alle Dark Brotherhood quests. Ik ben amper in RIften en FalkReath geweest. Als ik op de map kijk, dan heb ik nog maar een heel klein deel van alle dungeons gecleard.

Het is maar hoe je speelt.
Als je als een bezetene alle quests grind, dan mis je een hoop. Altijd fast-travel gebruiken. Shortcuts gebruiken om snel te levelen en snel sterker te worden (ores kopen bij vendors, en dan direct blacksmithing naar 100, etc). Restoration potions gebruiken om belachelijk sterke potions te maken. Noem maar op. En dan is er natuurlijk de difficulty-slider.

Skyrim is een game waar je het jezelf zo makkelijk of moeilijk kunt maken als je wilt. Net als de vorige Elder Scroll games. Als je klaagt dat die spellen te kort of te makkelijk zijn, dan heb je zelf iets fout gedaan.
Het speel is zeer creatief, technisch alleen minder.
Je kan het altijd zelf eens proberen. Valt vies tegen hoor, om zo'n game te maken.

Het is natuurlijk geen COD waar je maar in1 richting door de levels kunt, je kan overal gaan en staan waar je wilt. En het spel onthoud ook grotendeels wat je gedaan hebt. Ook het balanceren is meestal een crime in dit soort games.

Maar ach, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet blij zijn
Gast, in de jaren 90 had je nog vector graphics en was Doom vet vernieuwend. Als je dat vergelijkt met wat je nu allemaal te zien krijgt dan had je dat toentertijd niet eens durven voorspellen.
Wat een gaaf filmpje, ik hoop dat veel meer dingen de game zullen halen. Dingen zoals de footprints in snow zal sowieso nog wel komen, maar die giant crab is ook erg leuk.
waar zijn de rest van die ideeen te implementeren? staan die apart in de steam workshop? er zitten erg leuke/goede tussen!
Nee, die zijn (nog) niet vrijgegeven door Bethesda. Sommige ideeŽn zijn wel opgepikt door modders, zoals dragon mounts.

Ga er maar niet vanuit dat die ideeŽn ooit allemaal in de game zullen komen. Iets nieuws uitwerken is zo gedaan (een weekje werken, zoals je uit het filmpje kan opmaken) maar het goed implementeren en bug-vrij maken is lastig en soms gewoon onmogelijk.
Hoop dat deze toevoeging goed is uitgewerkt, vond het altijd al een beetje raar om elke keer van je horse af te stappen zodra je een gevecht aanging.
Het lijkt me wel dat je op deze manier een grotere kans hebt dat je paard sneuvelt tijdens de strijd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013