Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 32, views: 14.659 •

Uitgever Electronic Arts heeft een patch uitgebracht voor FIFA 12 die de bugs in de UEFA Euro 2012-uitbreiding moet verhelpen. Onder meer diverse problemen die leidden tot het vastlopen van het spel moeten nu tot het verleden behoren.

De patch voor FIFA 12, die uiteindelijk alleen wijzigingen aanbrengt in de Euro 2012-downloadable content, is donderdag beschikbaar gekomen voor alle platforms, zo meldt Electronic Arts op de officiële forums. De belangrijkste functie van de patch is de problematiek rond het vastlopen van het spel tegen te gaan. Daarnaast zijn nog enkele minder ernstige problemen met onder meer matchmaking opgelost.

De patch heeft ongeveer een maand op zich laten wachten sinds gamers daags na de release van de UEFA Euro 2012-dlc klaagden over de vele bugs in het spel. Electronic Arts gaf destijds aan op de hoogte te zijn van de problemen en op zoek te zijn naar de oorzaak. De uitbreiding kreeg bovendien veel kritiek doordat lang niet alle teams in het spel voorzien zijn van een officiële licentie. EA's verklaring daarvoor was dat het financieel niet haalbaar was om voor alle 53 teams een licentie te verkrijgen.

Trailer van UEFA Euro 2012

Reacties (32)

wat is nieuws?; een EA game die bugvrij op de markt verschijnt dat zou nieuws zijn. Je weet als je een EA game koopt dat die zeker de eerste paar patches niet optimaal zal draaien.
Misschien moet je eens tester worden. Zelfs als je 300 mensen laat testen krijg je achteraf altijd bugs die niet voorzien zijn. Er zijn zoveel procedures die kunnen draaien en door elkaar heen draaien waardoor er allerlei rare bugs op kunnen treden. Slordige bugs die iedereen had kunnen zien is een ander verhaal. Een bugvrije game bestaat bijna niet, of je praat over een simpel spelletje dat bestaat uit 100 regels code.
Maar het vastlopen van een spel vind ik niet een kleine bug. Dat de matchmaking niet optimaal is kan ik nog wel snappen, al is het wel dat de overige fifa games ook mm hebben.
Ben tester geweest bij diverse games, en ook met ontwikkeling van spellen. Daardoor ben ik vrij goed bekend met de processen en werkzaamheden die daarbij gepaard gaan. Het is hypocriet om te denken dat een game bug-vrij op de markt gezet wordt .... maar is dat wel zo? Neem nu de oude computer games, die kennen niet eens patches!!

EA als uitgever staat er alom bekend niet de hoogste maatstaven te hanteren als gaat om kwaliteit van games. En daarbij doel ik op de bugs en fouten. Je hebt helemaal geen 300 man nodig om een game te testen. Immers zijn het bugs die je bij je aller eerste game sessie al tegen komt. Daardoor kun je terecht vraagtekens zetten bij de test procedures die door deze uitgever gedaan worden... over beter gezegd, niet gedaan worden. Want dit zijn fouten die je direct ontdekt, dat zulke onjuistheden niet gevonden worden door het test team .... neej dat kan echt niet!
Zeker! Bijvoorbeeld. BF3. Een crosshair die niet werkt... serieus zoiets kom je na 15 minuten spelen al tegen.

Kan je dan niet beter als bedrijf iedereen ontslaan en opnieuw beginnen? Zie het al voor me dat op kantoor iemand zegt klanten te ondersteunen maar daar geen fuck aan doet die trap je er toch meteen uit dan!

[Reactie gewijzigd door A87 op 25 mei 2012 13:01]

Ja een game die bestond uit 5000 regels code bugvrij maken op een vrij uniform platform is niet zo'n kunst. Dat het vroeger lukte is dus niet zo gek, ondanks dat er vroeger genoeg bugs in spellen zaten, er waren dan geen patches en dan had je gewoon pech.

Tegenwoordig is het een stuk lastiger om bugvrije games te maken, het aantal regels code is exponentieel gegroeid, er worden meerdere platformen tegelijkertijd ondersteund (Xbox360+PS3 + PC waar de laatste eigenlijk een oneindig aantal verschillende platforms is) en door de komst van multi-threading is code niet meer lineair-deterministisch (als in je weet nooit wanneer een ander thread ineens aan de beurt komt).

Ben wel benieuwd waar jij bug tester bent geweest (iedereen kan zomaar wat roepen op internet) want bij de meeste projecten krijg je na een tijdje echt wel respect voor het feit dat een game überhaupt foutloos kan lopen op de meeste systemen.
Bij EA gebeurt dit wel meer. Iets waar andere uitgevers minder last van hebben.
Hieruit kun je de simpelweg conclusie trekken dat EA waarschijnlijk te beperkt of te onprofessioneel test in vergelijking met andere uitgevers.

Respect of niet. Als je als bedrijf een groot spel uitbrengt, mag de community van jouw verwachten dat je het spel op een goede manier getest hebt.
je hebt zeker een punt, hoe complexer spellen worden, hoe meer bugs er in kunnen sluipen. maar dan hebben we het toch meer over vreemde, diep liggende bugs die lastig op te lossen zijn.

wat mij opvalt is dat er juist (/ook) veel 'obvious' bugjes in spellen zitten tegenwoordig, die juist niet lastig te fixen zijn. kost allemaal tijd natuurlijk, maar dat mag geen excuus zijn..
Simpel, dan moet je patchen, en dan moet er eerst weer een nieuwe crack gemaakt worden voor de nieuwe executable, en zodoende kan je piraterij net even minder praktisch maken. (althans, zo zien sommige uitgevers het)

Als je gelijk een goed speelbaar spel neerzet is het niet meer nodig om te patchen om er lol van te hebben, en dan blijft die gecrackte 1.0 exe netjes voldoen. terwijl als 1.0 bijna onspeelbaar is, en je na een week (of soms zelfs op het moment van de launch) al een patch uitbrengt om het speelbaar te maken, heeft de gecrackte 1.0 versie die soms al online staat voor het spel officieel in de winkels ligt eigenlijk geen zin meer, en kunnen ze opnieuw beginnen met het iets betere 1.1 kraken... en zodra dat gekraakt is, breng je 1.2 uit.. etc
Duidelijk een geval van economische belangen boven kwaliteit. Misschien was dit defect wel gemeld, maar heeft het management alsnog besloten om het uit te brengen. Bedoel, testers geven uiteindelijk enkel een advies die het management moet overwegen of ze de software wel of niet zullen releasen. Het zou me niets verrassen als EA van de problemen op de hoogte was, maar dat de deadline een hogere prio had.
Sommige gamers vonden de game niet speelbaar vanwege de bugs/crashes en die kunnen dus nu weer lekker genieten van de game
Dat klopt, dat is op de nintendo wii dus ook probleem. Uitsluitend met games van EA loopt de wii af en toe compleet vast, reageren controllers deels niet meer enz. Zaken die bij goed testen echt wel naar boven komen. Maar EA gooit de games gewoon de markt op, kennelijk onder motto: Het is stabiel genoeg. Grote probleem is, op de wii kun je games dus echt niet patchen achteraf.
Dit is inderdaad wel nieuwswaardig, EA die bugs verhelpt nou nou :)

Nu hopen dat ze games met minder bugs gaan releasen :P
"EA's verklaring daarvoor was dat het financieel niet haalbaar was om voor alle 53 teams een licentie te verkrijgen."

Tja ze lopen mijn geld mis door deze actie. Dus als er meer mensen zo denken....
Lopen ze meer mis dan dat ze de licentie kosten bekostigt hadden.
Het is niet alleen EA waarbij dit gebeurt, ook andere ontwikkelaars hebben hier ook "last" van. Dus alles wat EA levert buggy is, vind ik vrij kort door de bocht.
Natuurlijk worden spellen getest voordat ze gold gaan, maar een spel 100% bugrvrij te maken lijkt mij vrij moeilijk.
Vind het altijd wel knap dat er zulke "lange" artikelen over een patch kunnen worden geschreven, en als je vervolgens het artikel leest er uiteindelijk 2 regels er toe doen. en de rest van het artikel er gewoon omheen draait. Knap
Vraag me überhaupt af wat voor bedragen er gevraagd worden door bijv. KNVB?
Dat zullen wel flinke bedragen zijn, want het Nederlands elftal zat om die reden jarenlang niet in FIFA. Ik begrijp eigenlijk niet dat de UEFA dat niet kan regelen voor alle aangesloten teams. Nu moet een softwareontwikkelaar als EA met elke voetbalbond afzonderlijke afspraken maken en dat is een duur geintje. Weet iemand trouwens welke landen er niet in Euro 2012 zitten?

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 25 mei 2012 13:11]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013