Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 187, views: 100.907 •
Submitter: Xuj

Chinese winkels zijn begonnen met de verkoop van een apparaatje op usb-stickformaat met Android 4.0. Het systeem is vergelijkbaar met de Raspberry Pi en Cotton Candy en moet nog op een externe monitor worden aangesloten.

Volgens Cnxsoft is het model al leverbaar en vragen webshops er ongeveer 74 dollar voor. Daarmee is het apparaat relatief goedkoop, al is de eerder uitgebrachte Raspberry Pi met een prijs van 35 dollar goedkoper. Overigens is bekend dat meerdere fabrikanten van plan zijn om Android-pc's op usb-stickformaat uit te brengen. Eerder werd bijvoorbeeld de Cotton Candy gedemonstreerd. Er zijn echter nog maar weinig goedkope modellen met Android 4.0 daadwerkelijk beschikbaar.

De Android-stick beschikt over een hdmi-poort en moet daarmee op een externe monitor worden aangesloten. Verder is er een full-size usb-poort en een micro-usb-aansluiting aanwezig. De processor is een AllWinner A10, die gebaseerd is op een verouderde Cortex A8-core op een kloksnelheid van 1,5GHz.

Verder is er 4GB opslaggeheugen ingebouwd, terwijl de hoeveelheid ram 512MB bedraagt. Er is ondersteuning voor wifi in de vorm van 802.11g en het apparaatje kan video met 1080p-resolutie afspelen. 

Android-computer op stick-formaat

Reacties (187)

Reactiefilter:-11870173+1132+218+30
artikel wel gelezen?

en het apparaatje kan video met 1080p-resolutie afspelen.

|:(
voor de mensen die het niet weten:

P staat voor progresief, dat wil zeggen, volledige afbeelding verversen
I staat voor interlaced, dat wil zeggen, afwisselend de even en de oneven lijnen horizontaal verversen.

Vandaar dat I vaak ook aan dubbele frequentie moet gebeuren dan P.

HD READY, betekend dat het 720p kan afspelen,
FULL HD, betekent dat het 1080i kan afspelen.
1080p komt met andere woorden nog maar heel weinig voor (demo-channels van ASTRA-sateliet)

Naast resolutie is compressie zeer belangrijk. In het analoge tijdperk, kenden we alleen analoge compressie, dat erop neerkwam om met wiskundie formules signalen te combineren (muxen) om daarna in de tv te demuxen.
In het digitaal tijdperk wordt er gewoon jpeg-compressie toegepast, wat tot gevolg kan hebben, dat analoog signaal beter kan uitzien dan digitaal.

Ter info in het analoge tijdperk had je volgende standaarden:
  • PAL:YUV= 1 ader F-connector-SECAM=FRANS,NTSC=USA
  • composiet:chrominantie+luminanti = 1 ader BNC-connector
  • s-video:chrominantie+luminantie = 2 aders mini-din-connector ,geen geluid
  • RGB:SCART= Clock signaal gecombineerd met rode ader
  • RGB:VGA= alle signalen apart HD-mogelijk, geen geluid
  • Component=3RCA-connectors voor Y+Pb+Pr (HD-mogelijk), geen geluid
In den beginne was zwart-wit beeld overal hetzelfde analoog gemuxed.

Met de komst van kleuren-tv's, is om compatibileit te houden, een kleur-signaal toegvoegd op het bestaande zwart wit signaal.

Dit gebeurde ofwel volgens PAL, NTSC, SECAM
het beeld van het kleuren signaal had een veel lagere resolutie, dan het zwart wit beeld, maar door combinatie, hebben wij er geen last van.
Daarom dat PAL/SECAM en NTFS, altijd wel zwart wit beeld geven (met geluid).
Composiet is hier eigenlijk gewoon een afleiding van.

S-video uit japan afkomstig, gaf beter beeld, door het kleuren beeld op een eigen ader te zetten.

Als gevolg is RGB gekomen vanuit Frankrijk, waarmee men alle kleuren RGB en de luminantie(zwart-wit beeld) opsplitsten op een scart-onding stekker. Echter het clock-signaal zit verweven in de rode ader.

De component-kabel bestaat uit 3verschillende stekkers, waar door muxen wel 3 signalen over kunnen in HD, in tegenstelling tot scart. Y=sync+luminantie,Pb=Parallel-Blauw,Pr=Parallel-Rood ( Wit min rood min blauw = groen, en zo kan je alle kleuren maken)

VGA is gekomen vanuit de grafische kaarten-producenten (in die tijd maxtor hercules...) Hierbij waren alle signalen opgesplitst. Maar de kabel droeg geen geluid. Daarom nooit doorgebroken op tv.

[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 18 mei 2012 19:10]

Mooie uitgebreide reactie. Hierom is 720p eigenlijk mooier beeld dan 1080i. Hier nog een filmpje die het uitlegd:

http://www.youtube.com/watch?v=Avvh0iH2xSg
nee hoor ligt eraan wat je wilt weergeven. voor "stilstaande" beelden heb je liever 720P, maar snelle actie scènes met heel veel beweging is 1080i veel rustiger omdat de bewegingen vloeiender zijn.
Weet je dat zeker? Want in het filmpje wat mcmark86 zie je duidelijk bij bewegende beelden als de voetbal dat het juist niet rustiger is... kijk maar @1m14
waarom zetten monitor fabrikanten 2ms op een scherm als tweakers 15ms als beste resultaat haalt.

Dat heet marketing....

en "flippo"? We hebben wel een beetje niveau op tweakers, zulk gedrag word geacccepteerd op FOK, maar niet hier.
1080i is net zo scherp (zelfde hoeveelheid pixels) als 1080p. Alleen de lijnen worden om en om ververst zoals hierboven beschreven.

En HD-ready is gewoon 720p/i.

Ken je feiten... ;)
1080p komt weinig voor? Ik denk dat je daar een fout in maakt, alles op internet probeert toch wel de p te zijn, i is inferieur aan p, zeker met snel bewegende beelden. Wat kabelaars uitzenden weet ik dan weer niet, voor 1080i hoef je volgens mij minder informatie te sturen, maar 1080i zal er sneller uitgaan dan 1080p in de toekomst aangezien 1080p een veel beter beeld oplevert. ;)

Voor de rest wel duidelijk verhaal :)
Kabelaars (in ieder geval Ziggo) geven HD-kanalen in 1080i weer. Dit is ook meteen de maximale instelling op de meeste HD-decoders.

Het verschil tussen 1080i en 1080p is duidelijk te zien. Bij 1080p is het beeld scherper, vooral als het vlot beweegt.
Maar als je nu een full HD tv hebt met 1080 native pixels, wat kies je dan het best 720p of 1080i? Want je verliest toch kwaliteit om 720 op 1080 te remappen?
Je kunt ook stellen dat "i" beter is dan "p". Zeker met snel bewegende beelden.

Met (ongeveer) dezelfde bandbreedte van een 1080p stream zou je ook een "1620i" stream kunnen coderen. De enige reden om toch 1080p te gebruiken is dat je scherm maar 1080 lijnen kan weergeven.

Voordeel van interlacen is dat je zowel stilstaand als bewegend beeld beter kunt weergeven, gegeven een beperkte bandbreedte. Een "p" versie zou in dezelfde bandbreedte moeten kiezen tussen halveren van de resolutie of halveren van de framerate.
Ja maar er is ook nog 1080X ? Waar staat die X dan voor?
Ik neem aan dat die "x" voor i of p staat.

Dus 1080i (interlaced) of 1080p (progressive).
Nee dat bestaat niet. Tenzij je kunt aangeven waar je dat vandaan hebt.
VGA is gekomen vanuit de grafische kaarten-producenten (in die tijd maxtor hercules...) Hierbij waren alle signalen opgesplitst. Maar de kabel droeg geen geluid. Daarom nooit doorgebroken op tv.
VGA is een door IBM op de markt gebrachte standaard. VGA staat voor Video Graphics Array. Daar waar tot die tijd IBM PC's digitale video aansluiting hadden met een 9-pins D-connectoc ging VGA over op een analoge signaaloverdracht met de nu nog steeds gebruikte 15-polige d connector.

VGA ondesteunt monochroom en klueren weergave, en draaide op 640*480. Later werd de resolutie verhoogd maar bleef de connector en daarmee de naam. tegenwoordig ondersteunt elke adapter nog steeds VGA op 640*480 als referentie resolutie. Iets waar de secure mode van bijvoorbeeld windows driftig gebruik van maakt.

De hercules kaart was een truukje op de MDA (Monochrome Display Adapter) van IBM. Het was een kaart die graphics ondersteunde op een monochrome monitor. Dit in tegenstelling tot MDA die alleen 80*25 ondersteunde. Maxtor heeft naar mijn weten nog nooit een videokaart gemaakt. Matrox wel. Mar pas lang na de introductie van de VGA standaard.
"FULL HD, betekent dat het 1080i kan afspelen."

FULL HD betekent ook dat het 1080P kan afspelen zoals elke moderne fullhd tv dat dus kan.
En zoals ik al een jaartje of 3 afspeel op mij tv met met zelf opgenomen filmpjes van mijn Panasonic videocamera

Het word alleen niet uitgezonden in 1080P maar in 1080i op de nederlandse kanalen.
ZDF bv zend weer in 720P uit maar eerlijk gezegd zie je weinig verschil (eigenlijk niks)

Bij beweging stilzetten is 720P of 1080P dus beter omdat je altijd het volle plaatje ziet en nooit een 'halve veeg' die je ziet bij 1080i
Full HD, dat is slechts een marketing termpje voor TV-verkoop. Het betekent niets meer of minder dan dat het TFT-paneel (of ander soort paneel) een native resolutie van 1920x1080 heeft. Dat heeft niets te maken met het kunnen afspelen van 1080i of 1080p, want dat is waar het afspeelapparaat (de bluray-speler bijv) voor zorgt.
Fullhd betekend meer dan de resolutie van het paneel. Martin11 heeft gelijk en jij niet. Ze mogen dat logo alleen op de tv zetten als een hele lijst met resoluties kan worden afgespeeld. Bijvoorbeeld 720p 50hz 60hz, 1080i en 1080p 24 hz 50 hz en 60 hz. Voor de complete lijst moet je maar even googlen. Deze standaard zorgt ervoor dat je niet bang hoeft te zijn dat je tv je console, dvd- of blu-ray speler niet begrijpt.

Ik weet dit omdat ik een paar jaar terug zeker wilde weten dat mijn nieuwe tv 1080p 60hz aankan voor bv een Xbox en een verkoper van de MM mij vertelde dat elke tv maximaal 50 hz kan laten zien.
Hz? Je bedoeld FPS.

Hz is een overblijfsel van de analoge beeldbuis-TV's, en is niet meer van toepassing op moderne digitale TV's. TFT en OLED geven nota bene een volledig stilstaand beeld, dus als je het is hertzen wil uitdrukken, is dat 0Hz of ∞Hz. Jij bedoelt gewoon 50 of 60fps, en dat is heel wat anders: het aantal beeldjes dat over de kabel naar de TV wordt uitgestuurd.
@_Thanatos_: wat een onzin.

Hz is gewoon een SI eenheid die staat voor "aantal keer per seconde" oftewel frequentie. Heeft niets te maken met displays of hoe modern of digitaal een toestel is. FPS is net zo goed in Hz uit te drukken als de kloksnelheid van een CPU.

TFTs en OLEDs hebben net als CRTs een verversingsfrequentie (uitgedrukt in Hz). Die frequentie is een eigenschap van het paneel (bij een bepaalde resolutie) en staat los van hoe snel de bron nieuw beeldmateriaal aanlevert. Als een computer een game rendered met 120FPS, blijft een TFT paneel gewoon op 60Hz draaien.

Dat een TFT niet flikkert zoals een CRT heeft te maken met verschillen in de techniek, niet met de verversingsfrequentie. Een stilstaand beeld geven alleen e-ink schermen.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19 mei 2012 18:32]

1080p komt met andere woorden nog maar heel weinig voor (demo-channels van ASTRA-sateliet)
Er is werkelijk geen videokaart die nog 1080i uitstuurt. Jij vergelijkt hier vooral met wat tv-aanbieders doorsturen en dat is inderdaad meestal 1080i of 720p, geen 1080p. Maar we hebben het hier over een compacte computer en er is geen enkele reden om die 1080i te laten uitsturen.
Die reden is er wel, als je 1080i uitgeeft, dan laat je de tv de deinterlacing doen ipv de grafische kaart.
Sommige tv's kunnen dit beter dan grafische kaarten.
maar er IS geen interlacing. Je desktop wordt gewoon als een volledig beeld gerenderd. De informatie is er gewoon, er is dus geen enkel punt om ze niet mee te sturen mits je de benodigde bandbreedte hebt...

En dat sommige tv's dit beter kunnen dan grafische kaarten hangt gewoon af van welke tv en welke grafische kaart. Mijn HD6970 heeft een pak meer kracht dan eender welke TV die je op de markt vindt en zou dus dat veel beter moeten doen dan eender welke TV. Natuurlijk als je een outdated onboard grafisch kaartje gaat vergelijken met de nieuwste generaties TVs dan zal er misschien wel een verschil op zitten.

Dit is natuurlijk puur deinterlacing. Sommige high end TVs hebben redelijk geavanceerde beeldverwerking functies die al dan niet een beter beeld opleveren. Die zijn vaak maar in beperkte mate terug te vinden in de drivers van grafische kaarten.
Opladen via mini-usb, zit is ook nog een batterij in dit ding verwerkt?
Dat vroeg ik me ook af...Hoe weinig mah is dat dan wel niet?
Sinds mijn novo7 elf tablet een A10 proc heeft en het maar 5 a 6 uur doet op 4000mah...
Het grote verschil is dat jouw tablet een scherm heeft dat ook gevoed moet worden met die accu, de SoC kan makkelijk een dag draaien met 1/10de van jouw batterij (400Mah)...

Maargoed aangezien je altijd een scherm erbij moet hebben, kan je het stikkie daarmee voeden, de batterij is gewoon handig om tussen het reizen van scherm 1 naar scherm 2 de 'computer' aan te kunnen laten...
Ik vroeg me al hetzelfde af.
Een tablet heeft wel ook een display en een touchscreen wat het moet aansturen, dat kost wel een stuk meer energie. Heel onrealistisch vind ik het niet. Of het echt nuttig is?...
Het scherm vreet toch het meeste van je batterij. ;)
Nee, er zit geen accu in. Deze stick moet via mico USB opgeladen gevoed worden met 5V/2A.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 18 mei 2012 15:56]

Nee, er zit geen accu in. Deze stick moet via mico USB opgeladen worden met 5V/2A.
???

Er zit geen accu in maar hij moet wel worden opgeladen? Ik snap je niet.
Je zegt het zelf al, "opgeladen worden", dat impliceert dat er wel een accu in zit.
Lijkt mij eerder dat er continue stroomvoorziening moet zijn via de aansluiting aan het scherm of via de stroomkabel (USB). Als er al een accu in zou zitten, zou het miniscuul ding zijn, aan de afmetingen van de gehele stick te zien:

Size: 8.8*3.5*1.2cm
Er zit geen batterij in, als ik de bron bekijk bij het artikel toch niet.
The hole next to the USB port should be for the power supply, so this device is apparently not powered via USB.
Blijkbaar dient de usb-poort dan ook niet om op te laden hem van stroom te voorzien, de vraag is, waarom dan wel?

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 18 mei 2012 16:28]

Ik denk om hem van stroom te voorzien? Mijn muis hdeft ook via usb strokm nodig zonder dat hij oplaad.
Grappig apparaat. Een echte portable computer haha. kijk die specs haha daar hadden we een tijd terug een bigtower voor met waterkoeling.
Dat klopt, maar daar dient het gat naast de usb-poort reeds voor.
Waarschijnlijk zal het zowel via usb als via een stroomadapter stroom kunnen trekken dan. In het artikel van de bron staat alvast van niet.
Het zou kunnen dat de mini-usb poort een slave poort is zodat je hem kan verbinden met een pc of iets dergelijks.
In den beginne had men ooit usb poorten om randapparatuur aan te kunnen sluiten......

De power gaat via een 3,5 mm pin jack zo te zien, en zoals de link aanneemt.
De USB 2.0 is voor een host, randapparatuur dus.
Over de micro USB wordt niets specifieks gezegd, maar deze zou te weinig stroom leveren als het als voeding gebruikt zou worden, het is wel een micro USB OTG poort, dus ook om apparatuur aan te sluiten.
De HDMI is voor het display.

Er zit ook Wifi 802.11b op náást de snellere 802.11g.

Mooi apparaatje, leuke specs voor dat geld.
En duidelijk niet bedoelt om al wandelend te computeren maar om stationair bij een scherm even je eigen android-ctje te kunnen gebruiken.(Jammer dat je ook een voeding mee moet slepen)
Of thuis aangesloten op je tv, dat display heeft iedereen al, draadloze muis en toetsenbord erbij, klaar om je eigen apps via je tv te gebruiken (en lekker daar erbij te laten liggen.)
Ik verwacht dan ook een accu alléén om de gegevens vast te houden in het apparaatje.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 19 mei 2012 02:18]

Je comment maakt het er nog steeds niet duidelijker op. Er zit volgens jou geen accu in, maar opladen gaat via USB. Dan impliceer je dus dat er wel een accu in zit.

Als je trouwens de moeite had genomen om het gelinkte artikel te lezen staat daar: "The hole next to the USB port should be for the power supply, so this device is apparently not powered via USB" Hij is schijnbaar dus niet eens micro-USB powered.

Verder staat er geen batterij info bij de specs van het artikel, dus er zal hoogst waarschijnlijk geen accu in zitten.
2A via de USB poort? Standaard USB2.0 poort kan maar 500mAmp leveren.
ja maar niet als je een snellader gebruikt of de oplader van een iPad die ongeveer 2100 mA er doorheen jast.
2A? Goed zot, mijn beagle boards (modernere CPU en toch iets meer componenten er rond) trekken slechts een goede 100mA geloof ik. Is bij mijn weten geen enkele USB poort die 2A zal geven. Meeste gaan geloof ik in de richting van 1 tot 1,5A de dag van vandaag.
misschien de real-time clock die continue onder stroom moet staan? Anders moet ie altijd de datum en tijd van extern ophalen. Kan wel, maar is niet altijd voorhanden.
want als jij je PC uittrekt moet je ook je klok opnieuw instellen? Er zit gewoon een kleine condensator op je moederbord die de klok onder spanning houdt. In een normale PC kan het echt jaren duren voor die leeg is, dat is dus jaren niet aan de stroom gehangen. Dat zal waarschijnlijk iets minder zijn voor dit apparaat, maar ik denk niet dat je dit maar 1 keer om het jaar gaat insteken ofzo. Eenmaal je het voor ook maar een paar seconden aanzet is de condensator weer gewoon vol.
Ik zie hier zeker nut van in. Overal je complete systeem mee in je broekzak.. wat wil je nog meer.
Het is alleen nog even wachten totdat de rest van de fabrikanten hun modellen uitbrengen zodat die prijs omlaag kan.

[Reactie gewijzigd door Rabbitto op 18 mei 2012 15:26]

Het is maar wat je als compleet systeem ziet. Zo is je telefoon ook een compleet systeem in je broekzak. Maar ik kan toch veel meer met windows dan met ICS.
Als je er Linux op zou kunnen zetten (dus in plaats van Android), was het ook al veel bruikbaarder geweest dan met ICS. Qua opslagruimte zou het moeten kunnen (4 GB is voor Windows wel te weinig, maar voor Arch Linux genoeg).
Hangt van je Windows versie af, die kan je ook strippen.
Ach, altijd maar weer dat Linux dat beter is......want met ICS zou je te weinig kunnen.
(Nieuw produkt>>>>>>Joepie, gelijk bashen met een ander systeem dat er niets mee te maken heeft.)
Dat het device niet als powerPC bedoeld is moge wel duidelijk zijn, hoop ik voor je.

Maar wil je toch al je programma`s erop draaien:

Since this is based on AllWinner A10, you could also insert a microSD card with Ubuntu, Debian or your other favorite Linux distribution and have yourself a Linux PC (bron)

Of er ook een cursus "leren lezen" op kan, zegt het artikel dan weer niet. ;) :P

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 19 mei 2012 02:36]

Omdat Android op een linux kernel draaid hoed je 'm alleen maar te rooten, dan ben je er geloof ik al.
En anders misschien de drivers eruit kopieren naar een andere distro? (Ik weet niet precies hoe plug0n-play Linux is)
Grappige apparaatjes, wellicht dat er in de nabije toekomst werkplekken komen waar een scherm + tobo & muis staan en je gewoon even een uurtje kan gaan zitten werken in je eigen omgeving. 4 GB laat ruimte voor wat documenten en programma's en met de opkomst van de cloud zie ik dit zeker zitten.
Dat je alleen je eigen PC ff in de monitor drukt :D
Cool, mag dan een keer zo duur zijn als raspberry pi, maar deze word wss wel voor augustus geleverd :-)
hmm dialectisch verschilletje? 1 keer zo duur = 2 keer de prijs. :+
Hoeveel is 2 keer zo duur dan? }>

"Een keer zo duur als" impliceert een schaalfactor; factor 1 -> net zo duur

"Een keer duurder dan" is denk ik wat je 'las'. Dyslectisch verschilletje?

Ik snap niet wat je met zo'n ding moet. Alleen als je perse android apps wilt draaien en je hebt geen android phone, dan blijft het nog steeds een hebbedingetje.
Huh?
"1 keer zo duur = 2 keer de prijs" is toch gewoon net zo fout als zeggen "1 = 2" ?

Als B één keer zo duur is als A, dan is het dus 1 keer de prijs van A, en dus even duur als A.
Hoe kan dit iets met dialect te maken hebben?
Eens zo duur. Ja ik hoor het wel vaker eerlijk gezegd. Oud nederlands?
Klopt. Eens zo duur is 1+1 oftewel. 2x zo duur impliceerd eigenlijk officieel 1+1+1 dus.

Er zijn wel meer dingen verkeerd overgenomen uit het oud-nederlands.

Overigens als je echt lol wil hebben moet je naar zuid-afrikaans en dan boers kijken (dat is Oud-nederlandds en heeft zichzelf voor een deel appart ontwikkeld) Een trainer: africhter. Stoplicht = lantaarnpaal (ja huh) tv=kijkdoos

Meeste dingen zijn eigenlijk logisch maar kost voor een NL er toch wat denkvermogen.
Ja dat dacht ik al, maar het is toch een beetje verwarrend zoals je zelf al zegt: 1 keer zo duur = 2 keer de prijs. Maar goed, taal zit vol met dubbelzinnigheden en misleidende constructies.

We kunnen deze taalkundige discussie maar beter ergens anders voeren trouwens want hier worden we toch weggemod.
Iets is 2 euro
iets anders is 1 keer zo duur.
Dus 1x 2euro

als je maar vaak genoeg iets fout zegt wordt het opeens "Oud nederlandsch" en dan is het opeens wel goed?
nah, het is 'gele* spelling :P
zie www mijn-nieuwe-spellingswebsite/gelespelling

* PS: kan elke kleur zijn behalve groen en wit
Ik wacht op de modellen met root access, zodat je er ook bijvoorbeeld Ubuntu op kunt draaien.
Daar zit ik nu ook al tijden op te wachten. De combinatie ubuntu en een efficient/goedkoop arm apparaatje is nog nergens te vinden helaas.
Uit de link in de tekst:

Since this is based on AllWinner A10, you could also insert a microSD card with Ubuntu, Debian or your other favorite Linux distribution and have yourself a Linux PC
Als er nou videouitvoer aan smartphones worden toegevoegd heb je dit soort computers op zakformaat, die ook nog eens een eigen scherm hebben.
Sony xperia s heeft een mini hdmi uitgang dus die bestaat al ;)
En heeft eigen software die speciaal voor tv's is. Daarnaast kan je alles streamen naar je mobiel en andersom.
Bedankt voor de tip, dat wist nog niet. Dan ga ik maar eens een kabeltje aanschaffen om dat te proberen.
Dat is er toch al lang, de iPhone heeft video out (via mini-jack -> component) net als de Galaxy S serie (via micro-usb ->HDMI), en een aantal telefoons heeft ook gewoon een mini-HDMI poort evenals (IMHO) de betere tablets :)

Ik download altijd de series die ik kijk direct op mijn telefoon omdat ik altijd in bed er naar kijk, en als ik dan toch op de bank wil kijken op de TV hang ik hem gewoon aan de tv en afspelen die handel :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2012 15:44]

Hij bedoelt, zo te zien, dat de smartphone als beeldscherm dient, andersom dus.

Misschien kun je VNC of iets in die zin op dit stick ding zetten, en hem zo via je smartphone bedienen.
de iPhone heeft video out (via mini-jack -> component)
Volgens mij heeft de iPhone (de iPad ook trouwens) diverse aansluitingen via de dock-connector (mini-jack?), waaronder DVI en HDMI. Daarom heeft dat ding 30 pinnen.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, maar ik geloof dat men inderdaad doelt op een video input.
De iPhone heeft alleen analoge video-out (component) over de dock connector. Maar waarom met connectors werken als je AirPlay hebt en de output over WiFi naar een scherm kan sturen?
Maar waarom met connectors werken als je AirPlay hebt en de output over WiFi naar een scherm kan sturen?
Dat werkt alleen als je Apple TV hebt natuurlijk, via HDMI kan ELKE TV die in de laatste 5 jaar gekocht is. Dus aan een aansluiting heb je veel meer... Als je het alleen thuis wilt gebruiken hoef je het niet eens op je iPhone te zetten (daar ging het nu toch om) maar kan je toch van je mac airstreamen.
de samsung G810 (Symbian) had het al, via mini-jack-> Composiet.
(PS ik zoek nog steeds naar een softwarematig equivalent om het zelfde truckje vanaf mijn laptop te doen)
Samsung Galaxy S 2 en 3 en de HTC One X hebben dit ook. Je hebt alleen een MHL adapter nodig.
maakt van iedere TV een PC?
Interessante ontwikkeling! Handig als je android computertjes in je broekzak kan meenemen. Als we in de toekomst alles in de cloud opslaan is zo'n dingetje eigenlijk alles wat je nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door wdvjb op 18 mei 2012 15:34]

Inderdaad, ook wel:
  • 2x zo snel
  • 2x zo veel RAM
  • betere architectuur (Er wordt vermeld 'de veroudere cortex-A8', maar in vergelijking met de raspberry - ARM11 - is dit wel beter)
  • +behuizing
  • +Wifi.
Ik denk dat deze op gebied van HTPC wel degelijk een serieuze concurrentie kan vormen voor de rapsberry pi. XBMC schijnt niet zo vloeiend te draaien op de raspberry.

Edit:
@hierboven: Als je jouw reactie verandert in compleet iets anders zonder te doorhalen, slaan de reactie erop op niet meer hé. Er stond dus: "2 maal zo duur"

[Reactie gewijzigd door iMispel op 18 mei 2012 15:53]

Een snellere SoC is natuurlijk wel nodig, deze dingen zijn van het niveau PII-300. Met een wat modernere ARM SoC of een Medfield (x86) zit je qua cpu/gpu performance op het niveau van een 1st gen AppleTV (1 GHz Pentium M, GF7300), wat IMO het minimum is voor een beetje mediaspeler.
Als dit ding 100% vloeiend 1080p kan afspelen en niet te langzaam is in de menu's is het toch voldoende? Meer heb je niet nodig voor een mediaspeler. En je moet niet vergeten dat de rekenkracht van de GPU tegenwoordig een stuk efficiënter gebruikt word. Waardoor de CPU tegenwoordig bijna niets meer hoeft te doen om een filmpje af te spelen.

Snelle hardware is leuk, maar het moet wel meerwaarde bieden. Dit product doet gewoon wat het moet doen.
Volgens mij kun je nog een beetje verder kijken. Als we alles in de cloud doen heb je ook dit apparaat niet meer nodig. Desktop virtualisatie is er al lang en is het hele principe van de cloud niet dat je vooral ook de rekenkracht "out sourced"? Online opslag was er natuurlijk allang (email) maar met de versnelling van het internet is het denk ik straks makkelijk mogelijk dat je gewoon ergens inlogt en je eigen desktop voor je hebt.
Inderdaad. Nu je het zegt, met Google Chrome is deze toekomst al bijna realiteit. Door Chrome aan je account te koppelen kan je overal inloggen en je eigen Chrome browser tevoorschijn toveren. Als je een browser dan gelijkstelt aan desktop (zoals Google probeert met zijn Chrome books) dan heb je dit dus eigenlijk al.

Je moet natuurlijk nog wel een apparaat hebben om op in te loggen en daarvoor kan zo'n Android stick misschien weer handig zijn. Chrome draait trouwens al op Android https://play.google.com/s....android.chrome&hl=en
Je kan de cloud niet gebruiken zonder hardware met software om de cloud te benaderen. Je zult dus altijd lokale rekenkracht nodig hebben.

En het is nu al mogelijk om met thin-clients op een cloud in te loggen en dat je over het netwerk enkel beeld signaal ontvangt en input signalen verstuurd. Bij het bedrijf wat ik ken die dit levert is de software op de clients maar 12 MB groot maar toch krijgt de klant een complete windows omgeving voorgeschoteld.
Dat is weer niet waar!! Je kan met Linux een Xclient en een Xserver opzetten waarbij de xserver het rekenwerk doet en de xclient infeite alleen beeld en toetsenbord en muis door hoft te geven en te tonen! (kan met unix ook overigens --> zelfs met mac osx)

Dat is een supergroot voordeel voor bedrijven. Dat is ook de reden dat Wailant als displayserver naast Xserver (x11) gaat draaien en het niet direct gaat vervangen! ;)

Vraag is alleen nu! Aangezien je bij Mac osx x11 er bij kunt instaleren en dan uitvoeren met xcode erbij. Zou dit te porten zijn naar Ios en android? Zo ja dan wordt dit stickie een stuk intressanter!

Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System zie vooral het diagram met remote xclient

[Reactie gewijzigd door rob12424 op 18 mei 2012 22:04]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013