Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 91, views: 30.758 •

Blizzard en Valve hebben hun ruzie over de merknaam Dota bijgelegd. Valve krijgt het recht de naam te gebruiken voor komende gamereleases. Blizzard mag de naam niet commercieel gebruiken en hernoemt zijn komende titel naar Blizzard All-Stars.

Blizzard mag de naam Dota wel blijven gebruiken voor door gebruikers gemaakte maps voor Warcraft III en StarCraft II, maar niet voor commercieel uitgebrachte games. Valve mag de naam Dota 2 blijven hanteren voor zijn komende release en ook komende spellen onder die noemer uitbrengen. Dat zijn beide gamegrootmachten onderling overeengekomen. 

Zowel Blizzard als Valve wilde een spel onder de naam Dota uitbrengen. Dota is oorspronkelijk een afkorting voor Defense of the Ancients; een door fans gemaakte map voor Warcraft III. De ontwikkelaar achter de map is echter voor Valve gaan werken, waar hij deel uitmaakt van het team dat Dota 2 ontwikkelt. Het gebruik van die naam was tegen het zere been van Blizzard, dat stelde dat de naam Dota onlosmakelijk met Blizzard was verbonden. Valve zou dan ook niet de handelsnaam 'Dota' mogen vastleggen, aldus Blizzard eerder.

"Zowel Blizzard als Valve onderkennen dat spelers uiteindelijk slechts de games willen spelen waar ze naar uitkijken", zegt Rob Pardo van Blizzard, "We gaan de naam Blizzard Dota naar Blizzard All-Stars wijzigen, die uiteindelijk het ontwerp van het spel ook beter weergeeft." Ook Gabe Newell toont zich gelukkig met de uitkomst: "We zijn blij dat we tot een overeenkomst met Blizzard zijn gekomen zonder dat de zaken zich ontvouwen op een manier waar niemand baat bij heeft."

Reacties (91)

Fijn om te zien dat grote game makers het ook zonder rechtzaken op kunnen lossen.
Al vraag ik me wel af of hier geld over de tafel is gegaan.
Ik denk het wel anders zou Blizzard dat toch nooit opgeven.
Nou dat weet ik nog niet eigenlijk.

Blizzard heeft namelijk zelf nooit de rechten gehad, ze hebben alleen de game uitgebracht waarvoor deze MOD ooit als eerste is uitgekomen.

De persoon ("icefrog") die deze map ooit bedacht en maakte, werkt dus nu bij Valve! Om die reden ziet het er in mijn mening naar uit dat de rechten bij Valve in huis liggen.

Daarnaast is de naam slechts ťťn ding van de game. Blizzard geeft zelf ook al aan dat ze het geen ramp vinden en Blizzard All-stars net zo passend vinden.

Daarnaast verkoopt alles waar Blizzard op staat toch al als een gek en door voldoende publiciteit te zoeken weet men toch wel nu dat het geen DOTA gaat heten.
IceFrog heeft het niet bedacht, hij heeft het overgenomen van Guinsoo. En verbeterd tot wat het nu is, en werkt nu ook nog steeds aan de W3 map.
En Guinsoo heeft het weer overgenomen van Euls, die nu ook bij Valve werkt.
Eul werkt voor Valve? Dat is nice!
Toch Dota2 maar eens in de gaten gaan houden dan. Die knakker weet erg goed hoe je een goeie game in elkaar zet, en dankzij hem is DotA groot geworden.
Elke map gemaakt in WC/SC is gewoon eigendom van Blizzard zelf?
Nee. Als ik een radio in m'n lease-auto zet, is die dan van van mijn bedrijf?
Blizzard vecht inderdaad voor namen maar als het erop aan komt is het niet blizzard die kinderachtig gaan doen. Dat is dan inderdaad toch wel fijn om te zien dat er ook dit soort bedrijven tussen zitten.
Ja dat doen ze inderdaad om niet kinderachtig te doen... (ironisch bedoeld mocht je het niet snappen aan de hand van de rest van mn post)

Wat is het toch dat Blizzard-fans en niet fans altijd doen alsof het een fijn bedrijf is...

Blizzard is gewoon een bedrijf en ze doen we ze kunnen om geld binnen te halen, een goed voorbeeld is het hele Starcraft 2 en Kespa gebeuren dat speelde toen Starcraft 2 net werd uitgebracht.

Blizzard is al jaren geen bedrijf meer dat zich echt inzet voor de fans en een bedrijf dat net als vele andere in de industrie gewoon winst wil maken, maar ze hebben het geluk dat hun reputatie nog vrij goed is dankzij mensen die niet weten van flaters als bnet 0.2 en het hele kespa debakel...

Verder hoop ik dat de community zich snel zal focussen op 1 dota clone, want ik zie zelf niet echt de behoefte aan tig verschillende spellen die allemaal hetzelfde bieden. Ben zelf op t moment dota 2 aan het spelen en ik hoop dat dat m wordt :P
Tuurlijk is het een bedrijf maar waar het om draait is dat zij snappen waar het geld vandaan komt.

Nagenoeg alle andere game makers jumpen van project naar project om zo elke keer meer geld los te peuteren van gamers met nieuwe bling. Beetje zelfde idee als een nieuw mobieljte elk jaar.

Blizz hoef weinig te doen om zijn spullen te verkopen omdat uit "ervaring" weten we dat ze alleen maar afgewerkte producten maken die een classe lichtjaren verder is dan de rest.
Probleem is dat dit elke keer de verwachtingen van mensen steeds verder opdrijft en als er dan iets mis gaat krijg je mensen die reageren zoals jij.

Meestal krijgt een game na een jaar of 2 geen updates meer maar bij blizz kan je verwachten dat 10 jaar nadat iets uitkomt het nog steeds verbeterd wordt.
Als gamer heb je altijd het gevoel dat je nooit je geld zomaar in een bodemloze put gooit zoals bij de rest.
Dit is waarom zij zo succesvol zijn en de rest maar doet alsof.
Ik houd niet zo van de toon die je gebruikt, met mensen zoals jij in je post. Maar goed ik zal zelf even doorgaan met dezelfde toon.

Mensen zoals jij zijn gewoon niet goed geinformeerd.Dat er na 10 jaar nog patches uitkwamen voor een spel als starcraft bijvoorbeeld is alleen om echte game breaking bugs te fixen, terwijl de community veel meer is beloofd.

Er werd bijvoorbeeld clan support en league support beloofd, maar na een eerste patch waarin dit zat verwerkt (en voor geen meter werkte) heeft blizz daar helemaal niks meer aan gedaan. Genoeg mensen in de community die erom vroegen, maar t boeite blizz allemaal weinig.

De enige reden dat sc1 de eerste paar jaar nog enigszins support heeft gekregen was omdat de Koreaanse community/programing community enorm was.

Starraft 2 is meer van hetzelfde, Blizz beloofde allerei zaken met Bnet 2, maar daar is tot dusverre weinig tot niks van gekomen (vandaar ook de benaming Bnet 0.2 die door de echte blizz fans is gegeven).

Bij blizz krijg je na meer dan 2 jaar nog patches, maar veel stellen die patches niet meer voor, tenzij ze daar zelf nog geld uit kunnen halen (dus bij spellen als WoW). Daar is sc1 wel het voorbeeld van. Als je kijkt naar de tools die de community heeft gemaakt (en dit zijn eigenlijk maar een paar personen) dan stelt dit een stuk meer voor dan blizz in 10 jaar heeft gedaan. En blizz had nog veel en veel en veel meer kunnen doen als ze gewoon 1 persoon full-time of zelfs 1 dag per week erop hadden gezet.

Het probleem is dat als mensen zoals jij na een lange tijd nog een patch met een of andere simpele bugfix (die 5 minuten kost om te fixen) zien en dat zij denken dat daar tijd en moeite in zit. Dit is echter absoluut niet het geval en als je op een fan forum gaat kijken, dan zal je al snel zien dat mensen daar alleen maar klagen over het gebrek aan fatsoenelijke updates.

Waarom zijn ze dus zo succesvol? Omdat mensen zoals jij denken dat blizz daadwerkelijk wat doet en blijkbaar geen kennis van zaken hebben :(

[Reactie gewijzigd door Snowdog op 12 mei 2012 22:38]

Zo die hele post gemaakt om starcraft af te zeiken.
We zien dat je inderdaad teleurgesteld bent in 1 game maar om nou blizzard daarvoor de grond in proberen te trappen getuigt van jouw kennis van niks.

Ene net nog geprobeerd kan nog steeds inloggen op de SC1 EU server dus gaat nog prima.
Starcraft is geen uitzondering en bij wc is het niet veel anders.
Probleem is gewoond dat de mensen die de spellen niet/nauwelijks spelen iets zien en dan aannames maken, maar die zijn nergens op gebasseerd.
Dat laat de moderatie van mijn post ook wel weer zien.

Wat heb je gevonden op SC1 EU? Je kan inloggen, maar er valt bijna niet meer te gamen, omdat alle games vol zitten met maphackers of andere cheaters en als je heel veel geluk hebt, kun je misschien een fastest $$$ of UMS-je spelen met veel geduld.

Alle spelers die regelmatig spelen zijn allang verhuisd naar private servers, zoals Fish server of ICCUP, waar ze low latency patches gebruiken en antihack hebben (unlike blizz).

Kijk voor de grap eens op Teamliquid, Reddit of Gosugamers ofzo en check wat de mensen daar van de support vinden, dat is veelal vrij negatief en daar komen de mensen die de spellen veel spelen.

SC en WC zijn misschien maar 2 spellen, maar het zijn wel twee van de belangrijkste spellen die Blizz heeft gemaakt en de spellen waarmee ze hun naam hebben gemaakt.

Single player heb je er weinig last van, maar die patches worden dan ook niet gemaakt om single player bugs op te lossen. Het zou juist multiplayer moeten fixen, maar daar schiet het meestal veel tekort en duurt het jaren om kleine fixes door te voeren.

Dus ja, dat jij conclusies trekt op basis van 1x p jaar een spelletje spelen en het kunnen inloggen op een server is mooi, maar als je echt geinteresseerd bent in de spellen en een beetje competatief wil spelen,dan kom je er wel achter dat je niet bij Blizz moet zijn voor echte goede support.
Dus omdat jij een mening heb ben ik automatisch iemand die alleen singleplay speelt en 1x per jaar inlogt? Vraag me toch echt af hoe je op dat conclusie komt?

En nou zelfs WC proberen af te zeiken. Het feit blijft dat SC en WC bij veruit de meest gespeelde RTS games ooit zijn en tot aan de dag van vandaag nog online gespeeld worden door hele communitys

Geef eens voorbeelden van andere games die nog wel de servers hebben draaien en game balancing doorzet na 1 jaar en niet gehackt worden.

Het is net alsof je mensen probeert te overtuigen van iets maar het is niet helemaal duidelijk wat. Is er en andere fabrikant die je wil promoten die het beter doet dan Blizz of blijft het bij een jankverhaal omdat je PvP niet helemaal volgens jouw plan verliep op SC2.
Vergeet het hele gebeuren rondom realID niet :)
http://www.youtube.com/watch?v=-NgAkWxcPBE
nice pants baby, whats the drop rate.
"Blizzard is gewoon een bedrijf en ze doen we ze kunnen om geld binnen te halen,"

Nee makker, het bestaat echt, die fanatieke gasten die gewoon echt kwaliteit neer willen zetten en dat al 15 jaar met succes doen.

Niet elk bedrijf is antisociaal. Maargoed dat cynisme krijgt niemand er ooit meer bij je uit vrees ik, want het voelt lekker voor je en geeft je een houding.
Helemaal met Znorkus eens. Blizzard heeft zich met meerdere games meer dan ruimschoots bewezen in positieve zin.

Helaas zullen er altijd mensen zoals snowdog zijn die gewoon graag
compleet nutteloos willen naggen ipv. constructieve argumenten aan te voeren.

Kan trouwens niet wachten op Dota 2, heb mij prima jarenlang vermaakt
met Dota!

"Vi sitter hšr i venten, och spelar lite DotA" Let's get it on :)
Dat gemekker begon pas echt rond de overname van Activision imo.
Wat wordt hiervan de afkorting?
Ass ?
BAllS uiteraard :+
Opzich wel een goed punt om over na te denken tegenwoordig, of de gamenaam afgekort nog een beetje klinkt.
Hier mogen Apple/MS/Google wel een voorbeeld aan nemen vind ik. Netjes gedaan! De consument die de ICT/game markten in de gaten houd tegenwoordig word compleet gek van alle patentzaken en ruzies tussen bedrijven.
Ironisch genoeg zal dat ook een belangrijke reden zijn voor Blizzard en Valve om een regeling te treffen. Geen van beiden zal nog meer bekend willen staan als geldwolven. Beide partijen brengen games uit die al duur genoeg zijn in de ogen van gamers, maar het wel waard zijn. Als het beeld van "geldwolf" en "duur" de overhand krijgt, zal dat behoorlijke gevolgen kunnen hebben voor de omzet. Dan kunnen ze toch beter een schikking treffen en de moeite ergens anders in steken.
Blizzard staat met World of Warcraft al bekend als geldwolven.
Veel Fans hebben het idee dat het steeds meer en meer een melk koe word.

Bron: lees de forums / artikelen op de sites :P
Fans zeiken altijd. Volgens fans was het vroeger altijd beter.
Blizzard is geen filantropische instelling, ze moeten omzet genereren om hun bedrijf draaiend te houden en nieuwe projecten uit te kunnen voeren.
Wanneer de fans zoveel zeiken, waarom zeggen ze hun account niet op?
ik vind zelf dat valve het nog best goed doet met hun prijzen hoor. Ze hebben veel acties, gaan vrij snel omlaag in prijzen en vragen geen extreme prijzen bij release dates
Acties zijn er ook enkel om hun winst te maximaliseren...

Hoe vaak ga je effectief op een actie wachten voordat je overgaat tot aankomen?
Terwijl je soms wel een actie-game koopt die je anders niet zou kopen...

Maar natuurlijk is het wel een goei ding

[Reactie gewijzigd door Wim Marien op 12 mei 2012 14:51]

Vrij vaak eigenlijk ... zo getuige mijn huidige collectie games :)
[quote]Hier mogen Apple/MS/Google wel een voorbeeld aan nemen vind ik[/quote[

Zouden ze inderdaad mogen doen, maar de belangen zijn ook wel een paar factoren (denk miljarden) groter.
De consument die de ICT/game markten in de gaten houd tegenwoordig word compleet gek van alle patentzaken en ruzies tussen bedrijven.
Ja, of van mensen die het verschil tussen een patent en een handelsmerk niet kennen.

Want de relevantie van jouw post t.o.v. het artikel ontgaat me. Dit heeft niets met patenten te maken.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 12 mei 2012 13:57]

De titels zijn nu uiteindelijk ook meer passend voor de games, Dota 2 is gewoon de originele dota, 2.0. Van wat ik tot zover van All Stars gezien heb is het een hele andere game. Wel veel overeenkomsten uiteraard, maar Dota 2 verdient wat mij betreft ook de naam. Inmiddels 400+ uur de beta al mogen spelen :) Wil All Stars ook best een kans geven.
Ik vraag me eigenlijk af of er wel plaats is voor NOG een MOBA-style game.

Er is nu al League of Legends dat enorm populair is, en wat iedereen gratis kan spelen, er is ook Heroes of Newerth, wat ook een leuke fanbase heeft, en Dota 2 wordt ongetwijfeld ook enorm populair.

Blizzard kennende zal hun Allstars game wel heel erg goed in elkaar zitten, en de balance zal ook wel snor zitten, maar het lijkt me dat de ware opvolger van de eerste Dota een grotere kans heeft om te overleven, daar iedereen al bekend is met Dota en de heroes die er in te spelen zijn.
Want de balance in WoW is erg goed bedoel je?

Denk dat heel veel mensen het hier niet mee eens zijn..
Ik heb 7 jaar WoW gespeeld, en ja, de balance in WoW is goed. Dat het beter kan zal ik niet ontkennen, maar er zijn heel wat andere developers die nog wel een lesje kunnen leren van Blizzard.

Verder heeft Blizzard ook nog wel eens andere games gemaakt dan WoW, lijken mensen soms te vergeten. Ik had het helemaal niet eens over WoW.

De eerste Starcraft had waarschijnlijk de beste balance in iedere RTS tot nu toe.

[Reactie gewijzigd door Carnage op 12 mei 2012 13:09]

Wat is er zo enorm mis met de balance in wow dan, 1 vs 1 en 2 vs 2 pvp daargelaten waarvan blizz al aangeeft dat ze er niet op balancen.

Balance kan uiteraard altijd beter, maar zonder dat je alle classes 100% hetzelfde maakt denk ik dat de balance in wow zeer ok is, zeker vergeleken met andere mmo's welke ik gespeeld heb (wel aanzienlijk korter dan wow).
Grappige hiervan is, is dat WoW nooit bedoeld was als een PvP spel. Het kwam erna als een extra.

PvE heeft nog altijd voorrang ;) En daar is het wel balanced.
Blizzard All-Stars wordt gewoon een custom map in SC2 van wat ik heb begrepen, een soort casual versie van DotA (jep, nog meer casual dan LoL dat al is), zodat de mensen iets tussen de tower defenses door kunnen spelen :p Het krijgt uberhaupt maar een handjevol helden, last-hitten bestaat niet (gold gedeeld) etc. dus zo simpel als het maar kan.

[Reactie gewijzigd door zakkenjongen op 12 mei 2012 13:10]

Nope, afaik wordt het een mod voor SCII, niet gewoon een custom map. De custom SC2 DotA map is er namelijk al een tijdje, en die heet SoTiS of Storm of The imperial Sanctum.

[Reactie gewijzigd door Carnage op 12 mei 2012 13:13]

In de eerste filmpjes van Blizzard DOTA zeiden ze dat het een custom map werd, nu dus een mod. Ik had het iig niet over SoTiS. Kijk maar op youtube naar de gameplay van die Blizzard dota, daar staat het ergens tussen.
Het is niet zozeer de vraag of er plek is, het is meer dat Blizz een mod maakt voor SC2 die zo heette en dat veel mensen die mod wouden en zeer waardeerde als toevoeging voor het spel en voor afwisseling
Er komen jaarlijks tientallen Rpg, rts, fps, etc uit. Als er weer een nieuwe BF uitkomt is het helemaal geweldig, maar als een nieuwe game in het moba genre wordt aangekondigd dan is er opeens geen ruimte?

Vreemd hoor ;)
Helemaal niet zo vreemd.

Het MOBA-spelgenre is namelijk erg beperkt in wat je er mee kan doen imo. Twee teams, twee bases die verdedigd worden door wat turrets, en een hoopje heroes of champions waar je mee kan spelen, en dat is het dan ook wel zowat.

Aangezien er nu al, buiten de WCIII en SCII versies, 3 games zijn die zich aan dit exacte principe houden (ok, DoTA 2 is nog in beta), heb ik er mijn twijfels bij dat een vierde game een groot marktaandeel kan krijgen.

Overigens vind ik het ook onzin dat er elk jaar een nieuwe Battlefield of CoD uit komt, maar dat terzijde.

[Reactie gewijzigd door Carnage op 12 mei 2012 13:21]

Wat een onzin.

League of Legends, al vind ik 't spel een beetje stom, heeft toch echt op basis van het MOBA genre een nieuw systeem geÔntroduceerd (Dominion) want ook gewoon werkt. Dat 't misschien niet helemaal super is, het laat wel zien dat er genoeg mogelijkheden in zit.

Je kunt in teams zoals it met 5v5 en 3v3 heel veel dingen doen hoor.

Dat jij nou zo beperkt bent in je denken, betekent niet dat ze dat bij Blizzard en Valve ook zijn. Gelukkig niet zeg.
Dominion is alleen geen succes. Geen competitive play en zwaar unbalanced. Ook wordt er niet gebalanced om Dominion tegemoet te komen. Het is en blijft gewoon een casual mode die relatief weinig gespeeld wordt. "Het werkt" is wel een hele simpele gedachte.
Het is een vicieuze cirkel. het wordt niet gebalanceerd omdat het weinig gespeeld wordt. Het wordt weinig gespeeld omdat mensen het unbalanced vinden en omdat ze SR vaak leuker vinden, mede hierdoor.

Zelf zie ik de potentie er wel van, maar er moeten wel een aantal dingen veranderen in zowel balance en er moet ook iets van een rank systeem komen, dat trekt mensen nou eenmaal, helaas
Het maakt voor het punt toch geen zak uit of het wel of niet "competitive" of "balanced" is, dat zijn niet meer dan tweaks. Overigens is iedere MOBA gedoemd om unbalanced te zijn, da's de aard van het beestje.

Het punt is dat het uberhaubt mogelijk blijkt op deze manier om te variŽren in het bestaande concept van MOBA. Daar ging het om, niet of de huidige variatie jou nat van binnen maakt.

Het ging om het punt dat die wijsneus boven je aangaf dat het MOBA genre beperkt zou zijn, wat dus overduidelijk onzin is. Dat de huidige variatie jou niet pleziert, doet er niet toe.
Kijkt u maar naar Dota/Dota 2, veel meer balanced dan LoL.
Niet alleen LoL heeft een aangepaste gamemode, HoN heeft sinds gisteren "Midwars" officieel geÔntroduceerd, een van de meest gespeelde zelfverzonnen modes in de public games.
Ik bedoel een 2de, alleen Riot noemt zijn spe MOBA :/
Neemt af? Ik speel al 3 jaar hon en playerbase is alleen maar toegenomen......
Valva mag de naam Dota 2 blijven hanteren voor zijn komende release en ook komende spellen onder die noemer uitbrengen.
Moet valve zijn. :P

[Reactie gewijzigd door YBH op 12 mei 2012 13:11]

als het spel even lang op zich laat wachten als Half-Life 3 mag je er voor mij gewoon Vulva van maken :X

Nog iets wat valve en Blizzard gemeen hebben... gelukkig altijd wel het wachten waard :)
Maar mag Blizzard het spel wel All-Stars noemen?
Volgens mij heeft Sony die titel al: Playstation All-Stars Battle Royale
Natuurlijk kun je erover discussiŽren dat het Playstation All-Stars is en Blizzard het heeft over Blizzard All-Stars, maar werd Mojang ook niet bekritiseerd vanwege de naam Scrolls door de gelijkenis op The Elder Scrolls; desondanks dat de meeste mensen spellen benoemen naar hun subtitel (Oblivion, Skyrim voor The Elder Scrolls, Battle Royale voor het opkomende Playstation All-Stars).
Ik veronderstel dat dit het einde nog niet is... Jammer.
Super Mario All Stars op de Super Nintendo
Echter zijn de games totaal anders.

Niemand zal Blizzard All Stars verwarren met Super Mario All Stars of Playstation All Stars.

Waar de games DotA 2 en Blizzard DotA niet alleen in naam, maar ook als game op elkaar lijken is het verwarrend.

Daarom zal een van de twee van naam moeten veranderen en verwacht ik niet dat dit bij All Stars het geval zal zijn.

Echter wordt mijn theorie weer ontkracht door het scroll naam probleem van Mojang en Bethesda. Maar ik dacht dat er qua namen en rechten een groot deel bepalend is wat/wie/waar het product is!

Zo zal autobedrijf Jansen in een gehuchtje in het oosten niet zijn namen moeten veranderen omdat er een autobedrijf Jansen in Amsterdam zit. Tenzij autobedrijf Jansen Amsterdam ook versteging heeft in het gehuchtje in het oosten! Dan mag het weer niet. (Ja dit voorbeeld heb ik hier eerder op tweakers gelezen).

Maar we zullen moeten afwachten ...
Maar dan moet je wel weten dŠt het een ander soort spel is.

Door de opmaak [merknaam] All Stars zou iemand kunnen verwachten dat het om eenzelfde soort game gaat. Blijkbaar heeft Blizzard hier geen probleem mee want die hebben er voor gekozen nadat de titel van die Sony game al bekend was. Sony zou echter kunnen stellen dat er een groep mensen komt die weten wat voor spel Blizzard All Stars is en daarom geen interesse hebben in de Sony variant omdat ze denken dat het door de titel om eenzelfde soort spel gaat maar dan voor de PS3. Hierdoor zouden ze potentiŽle klanten kunnen mislopen.

Ik weet dat dit ver gezocht is maar ik heb in de laatste jaren op Tweakers erg vreemde rechtszaken voorbij zien komen :).
De meeste mensen willen wel weten wat voor spel het is, voordat ze het gaan kopen.

Maar als er mensen zijn die "denken" dat Blizzard All-Stars een zelfde soort game is als Playstation All-stars, dan is het de schuld van de koper, die niet eens de moeite heeft genomen om te kijken hoe het spel uitziet en hoe het werkt.
Nou het idee is wel hetzelfde, alle bekende karakters van bedrijf x samengepakt in een game.
Rofl.. onlosmakelijk. Als je op b.net de games bekeek was 99% van de gehoste maps dota. Er zijn zelfs bepaalde downloads die alles uit WC3 strippen, en slechts de benodigdheden voor dota overlaten...

Het is net zo onlosmakelijk als bijvoorbeeld counterstrike of team fortress op Halflife1...
Is het niet zo dat wanneer je een mod ofzo maakt voor een spel dat de rechten ervan eigendom wordt van de ontwikkelaar?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013