Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 37, views: 9.751 •

Samsung heeft mSpot overgenomen. Deze entertainment-start-up maakt het mogelijk films streaming op computers en mobiele apparaten te bekijken. Ook biedt mSpot de mogelijkheid om muziek te uploaden en streaming af te spelen.

Volgens geruchten is er 8,8 miljoen dollar met de overname gemoeid, maar beide bedrijven lieten hier verder niets over los. Mspot heeft overeenkomsten met de grote filmstudio's als Sony, Disney, Warner en Paramount. De dienst verhuurt volledige films en stelt gebruikers in staat om deze op hun computer of mobiele apparaat te bekijken, waarbij ze van apparaat kunnen wisselen en de video daarop verder kunnen bekijken.

Daarnaast heeft mSpot een locker-mogelijkheid; gebruikers kunnen muziek uploaden en deze streaming afspelen. Onder andere Google biedt vergelijkbare functionaliteit met Google Music. Ten slotte heeft mSpot een radiodienst à la Spotify en Pandora.

Vorige week maakte een topman van Samsung al bekend dat het Koreaanse concern bezig is met een overname. Met mSpot in de gelederen gaat Samsung de concurrentie aan met de streamingdiensten van Amazon, Apple en Google. Mogelijk gaat Samsung de dienst integreren in zijn onlangs aangekondigde Music Hub-dienst, terwijl er ook geruchten zijn over een eigen opslagdienst S-Cloud, waarbij mSpot een rol kan spelen.

Reacties (37)

Dus na S-Cloud en S-Voice heeft Samsung nu ook een aftreksel van iTunes Match / iTunes in the Cloud ;(

Misschien eens zelf iets innoveren Samsung?
Ach ja, nu we de S3 en Tab geen iClones meer kunnen noemen moeten we op zoek naar iets anders zeker? Denk je nu echt dat Apple met al die diensten als eerste is afgekomen? Het is niet omdat Apple iets populair weet te maken dat ze daarom ook de bedenker zijn.
Ik zie ook niet dat men beweerd Apple de eerste was.
Wel zie ik een structureel copy-cat gedrag van Samsung.

Net als met digitale camera's ... maar ook daar komen ze niet in de buurt van Canon/Panasonic/Sony. :z
Wat maakt dat voor ons consument nu uit wie er wat uitgevonden heeft en wie van wie kopieert. Zolang het maar een goed produkt is, maakt het toch niet uit welke naam eronder staat
bijkomnd : concurentie = innovatie en concurentie drukt eventuele prijzen.
Of het de prijzen drukt hangt van de kosten af. Als iedere leverancier dezelfde kosten heeft zijn de prijzen ook vergelijkbaar. Een brood kost ook bij iedere bakker evenveel (uitgaande van een vergelijkbare kwaliteit), want de ingredienten en lonen zijn voor iedere bakker hetzelfde.
Dat zagen we op de smartphone markt ... er werd helemaal niet geïnnoveerd.
Apple moest eerst ze wakker schudden voordat men iets nieuw gingen maken.

Anders hadden we nog oude meuk gehad nu.

Ik ben benieuwd wie dadelijk het eerst zal zijn met een revolutionair product die net zoveel op gang weet te brengen als Apple dat deed met de iPhone.
En ik heb het dan nog niet over de uitvinding maar over een goed product goed op de markt te zetten.

Echte uitvindingen vinden compleet elders plaats en meestal niet door big companie's
Sorry, maar wat een rare opmerking zeg.

Apple heeft ook niet alles zelf verzonnen.
http://www.google.nl/#hl=...y-ab&q=apple+overname

ot: Samsung lijkt strategisch goed bezig. trouwens een goede zaak dat de grote spelers op de markt de rest niet laten lopen. Lang leve de concurrentie!

edit: iets milder qua toon gemaakt.

[Reactie gewijzigd door albino71 op 10 mei 2012 09:38]

Ik juich dit ook toe. Daarnaast vormen ze zo ook een groter blok richting de film/platenlabels. Tot nu toe was de enige speler van formaat Apple. Maar de platenbazen wilden Apple niet te machtig maken, waardoor de onderhandelingen vaak heel stroef verliepen.

Nu ze zien dat er straks meer grote partijen beschikbaar blijven om zaken mee te doen, zullen ze misschien eerder geneigd zijn om verdere stappen te ondernemen. (Hopelijk minder afstandelijk tov streaming en abonnement vormen - ik weet dat daar ook de Europeesche regelgeving/lokale BUMA's dwars liggen, maar dit kan een volgende stap zijn).

Dus ook Apple-adepts profiteren hiervan.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 10 mei 2012 10:17]

Ik denk dat je hieruit al kan zien dat samsung concurrent gaat worden van google, van apple zijn ze het al. Sta ook niet verbaasd te kijken als samsung op termijn android de deur uit doet voor haar eigen os waarmee ze deze diensten kunnen pushen.
Nee Samsung is juist hard bezig om OS onafhankelijk te worden. Na een tijdje boeit het voor Samsung niet welk OS gebruikt wordt omdat de ervaring voor al de gebruikers hetzelfde is.

Daarom zie ik Samsung ook niet volledig inzetten in WP7 omdat dat OS te gesloten is om je eigen gebruikers ervaring te kunnen bieden
OS onafhankelijk maar zelf niet in staat een OS te ontwikkelen.
Dat betekent dus tevens je niet maximaal kan inzetten op een product cycles.

Met zoveel types smartphones en dezelfde ervaring?
Zelfde ervaring met sychroniseren onder windows/linux/osx? .... daar geloof ik niet in.

Ik snak bijna weer naar de goude tijden waar hardware en het OS samengesteld/ontworpen werden. Amiga, Atari, Commodore .... dat waren nog eens tijden van ontwikkeling.
inderdaad.

Daarom is de user experience van apple ook hoog en zijn BB nog steeds betrouwbaarder dan wel Samsung dan ook.
Innoveren om het innoveren? Wat is er mis mee om gewoon diensten te leveren die de klanten willen gebruiken?
Hij heeft gelijk samsung is groot geworden door te copieren en andere na te doen.

Kom eens met iets geheel nieuwe's, dat hebben ze nog nooit gedaan. ik weet het appel ook niet maar die hebben nog de visie gehad om al bestaande producten samen te voegen tot een goed werken geheel.

ow wacht waren zij niet de eerste met goed werkende mp speler met touch control en hadden ze daarna niet de eerste goed werkende smartphone met touch.

Heeft apple ook niet veel bij gedragen aan de Gui desktops. en als als het aan xerox had gelegen hadden we nu nog steeds geen muis.

maar wat heeft samsung ons gebracht?

De ouderen onder ons weten nog dat je samsung voor goedkoop en namaak stond.
en wat ze nu doen is zelfde prijs als echt en nog steeds ideen na maken.

ik daag jullie uit om 1 uitvinden van samsung te vinden. ga maar zoeken op internet alles vindt zijn oorsprong bij andere bedrijven zelfs amoled product dat ze gekocht hebben en niet zelf bedacht.

Als er een piratebay bestond voor hardware dan heet hij samsung ;-)

[Reactie gewijzigd door xbeam op 10 mei 2012 16:20]

Van 2000 tot 2010:
  • Ontwikkeling van eerste 512 Mb DRAM ter wereld
  • Ontwikkeling van de eerste 40 inch TFT-LCD ter wereld
  • Introductie van de PDP-tv, de dunste tv ter wereld
  • Ontwikkeling van de 54" TFT-LCD, de grootste digitale tv-monitor ter wereld
  • Release van de eerste 46" LCD TV ter wereld
  • Release van de nieuwe plasma TV met de hoogste contrastverhouding ter wereld
  • Ontwikkeling van de eerste 60-nano 8 GB NAND flash-geheugenchip ter wereld
  • Release van de eerste 7 megapixel-cameratelefoon ter wereld
  • Lanceerde's werelds eerste Blu-ray Speler
  • Ontwikkeling van het eerste 50 nm 1G DRAM ter wereld
  • Ontwikkeling van de eerste 2 Gb 50 NANO ter wereld
  • Ontwikkeling van ’s werelds eerste 8 chip-behuizing van 0,6 mm
  • Ontwikkeling van het dunste LED-tv-scherm ter wereld (3 mm)
  • Ontwikkeling van de 1 GHz mobiele CPU Core met het laagste energieverbruik ter wereld
  • Lanceert de eerste infrarode videotelefoon ter wereld
  • Lanceert de eerste mobiele telefoon op zonne-energie ter wereld in India
  • Lanceert de dunste Blu-ray-speler ter wereld
  • Ontwikkelt de eerste 40 nanometer DRAM ter wereld
  • Samsung C&T opent Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld
  • Samsung Electronics brengt ‘s werelds eerste Full HD 3D-led-tv op de markt
  • Samsung Mobile Display ontwikkelt ‘s werelds grootste transparante 19 inch AMOLED-scherm
  • Samsung Electronics brengt ‘s werelds eerste 3D-home theater op de markt
Als we dan net als 'zonder xerox hadden we nu nog geen muis', Samsung even uit onze geschiedenis denken blijft er ook maar weinig van de huidige telefoon toestellen over, of hadden we telefoon toestellen met DDR1 geheugen en HDD ipv SD geheugen ;)

Maar zo werkt het niet, was zerox er niet was de muis ECHT WEL uitgevonden! Dat iemand de eerste is met iets te bedenken wil niet zeggen dat er anders nooit iemand op dat idee was gekomen :P
De muis is ook niet bedacht door Apple, maar door een bedrijf dat door Apple is overgenomen. Apple heeft het wel groot gemaakt, maar daar hebben zij het publiek ook voor, alles happen en slikken wat Apple zegt. Daar komt bij, dat als het aan Apple had gelegen wij nog steeds een muis hadden gehad met maar één knop.
Er staat in zijn en mijn post dat de muis door xerox is uitgevonden. en dat bedrijf heeft apple echt niet over genomen, http://www.xerox.nl/ ;-)
Ik zie in jou lijstje niets nieuws geen nieuwe producten/ concepte

Alleen maar bestaan producten die iets geupgrade zijn:P
geen nieuwe ideeën

Geloof me de Aziatische wereld heeft nog nooit wat nieuws gebracht.
sinds het industriële tijdperk. heeft niets met de mensen te maken maar het politieke en economische klimaat van de afgelopen eeuwen.

Om alleen al op je eerste voorbeeld terug te komen je Dram.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Dennard
ik zie nergens Samsung hoor. geen credits die ze echt niet hebben

En nog zomaar even over je Blu Ray
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray show me samsung
volgens mij was de playstation nog altijd de eerste blu ray speler (dit komt ergens verweg uit mijn geheugen)

[Reactie gewijzigd door xbeam op 10 mei 2012 16:21]

Ik kijk even wat verder o.a. China:
- voetbal;
- wiskunde;

Zonder wiskunde: leefden we nu nog in grotten

8)7

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 11 mei 2012 08:07]

Wiskunde is geen uitvinding/ product /innovatie dit is een leer net zo als filosofie.
en hier hebben alle volkeren aan bij gedragen je kan hier niet van zeggen uit China komt.
Met hardware alleen (hoe goed ook) red je het niet meer, dat hebben we gezien met Nokia. De ontwikkelingen gaan veel te hard, je moet ieder (half) jaar een complete nieuwe lijn hebbenm van high-end tot budget. Software is de tweede pijler, het OS is voor de meesten, te omvangrijk om in eigen beheer te doen, alleen Apple kon dat vanwege de flexibiliteit van bsd/os-x, RIM had het maar heeft problemen om het up-to-date te houden, Palm en Nokia gingen er aan onderdoor. Alleen een OS is namelijk ook niet voldoende.

Je moet een complete infrastructuur hebben, een environment met devs, apps, media. Apple heeft die, Android inmiddels ook (bij Google). Die van Blackberry is aan het instorten en ze doen er alles aan om dat te stoopen. Nokia probeert zich nu op te trekken aan Windows Phone dat zelf, wat infrastructuur nog in opbouw is. Samsung probeert nu ook zelf een infrastructuur op te bouwen. Dat is een hele stap, want in die richting hebben ze nog nauwelijks expertise, maar ze zijn als enige groot genoeg en ze moeten wel als ze oo gelijk niveau willen kunnen meespelen met Google, Microsoft en Apple. Rim is daar maar een kleintje, heeft een nichemarkt, is daar redelijk veilig maar het is maar de vraag of ze daarbuiten tegen de anderen op kan. Hun laatste poging bracht ze bijna aan de afgrond. De andere telefoonmakers, zoals LG, HTC, doen helemaal niet mee, die komen niet verder als hardwareboers, alleen Sony is groot genoeg maar die zoekt het duidelijk op andere deelmarkten, zoals die van de gaming.
Het is dan te hopen dat Samsung er wel in slaagt om deze dienst wereldwijd uit te rollen. Over het algemeen is dit soort diensten beperkt tot de VSA en ook mSpot gebruikt op dit moment verificatie via het IP om na te gaan waar je woont.
Het wereldwijd uitrollen heeft alles te maken met het betalen van rechten. Per land buiten de usa c.q taalgebied zul je rechten moeten betalen.

Neemt niet weg dat je de amerikaanse diensten via een proxy gewoon kan afnemen.
"radiodienst á la Spoitfy" moet spotify zijn geloof ik :)

en niemand kent tunify blijkbaar :s
neej. vertel. :) :9
edit: neej. het is ook rotzooi volgens mij. moet ik een btw nummer invullen van me "zaak"
... tis nog een partij duur ook!

[Reactie gewijzigd door rayhvh op 10 mei 2012 08:39]

Een leuke functie. Alleen wat ik me altijd al afvroeg, is waarom je muziek naar je telefoon toe te streamen. Als je thuis bent en wifi ok. Maar ik ben persoonlijk iemand vooral buiten huis muziek op me telefoon luister. En dan kost het bakken aan geld voor data. Dan koop ik liever een groter sd-kaartje.
Misschien zijn er landen buiten NL waar men geen limieten heeft op de mobiele data? Ik zou zelf niet zo snel hier in NL gebruik maken van streaming muziek op mobiele devices, maar we moeten soms verder kijken dan onze grenzen.

Maar zoals Blokker_1999 ook al zegt, ik hoop dat Samsung dit soort diensten ook hier in Nederland kan introduceren.
En de verdere versplintering doet z'n intrede. Apple met de iTunes Store, HTC met HTC Watch (gebruikt dat iemand?), Nokia met de muziekdienst, Sony(-Ericsson) met de muziekdienst. Verder hebben we nog Spotify, Deezer, GrooveShark, noem maar op. En dan komt ook Samsung nog met een eigen dienst. Probleem hierbij is dat de kosten van een abonnement maandelijks bij één dienst nog wel laag liggen, maar dat de meeste diensten een enorme overlap hebben en op bepaalde punten gewoon te kort komen. De geavanceerde gebruiker heeft er daardoor niets aan (of moet gewoon per maand veel meer betalen) en blijft dus bij het oude vertrouwde downloaden.
Ik vraag me zelf af als ik van Samsung dan naar HTC ga kan ik nog van die dienst gebruik maken? Op dat punt blijft het interesanter om bij een dienst als Spotify te blijven of te gaan, dan heb je daar geen last van.

En zoals hierboven aangegeven, is dit een wereldwijde dienst of alleen weer US only.

[Reactie gewijzigd door ronaldmathies op 10 mei 2012 09:10]

Het is natuurlijk leuk dat ieder merk zijn eigen diensten heeft maar je voelt natuurlijk aan je water dat generieke diensten die niet merk specifiek zijn uiteindelijk zullen winnen vermits ze voordelig en kwalitatief goed zijn.

Als ik een samsung telefoon heb met een Apple iPad, een Ubuntu powered notebook en een van Windows voorziene desktop wil ik natuurlijk globale diensten die op al die apparaten werken.
Helemaal mee eens, maar waarom zou Samsung bijv geen apps uitbrengen voor de andere platformen? Persoonlijk vind ik het wel fijn om weer wat keuze te hebben.

toegegeven, op dit moment voldoet Spotify perfect, alleen mis je daar een select aantal artiesten die nog niet willen deelnemen. En geen film opties. Maar wellicht komt daar in de nabijheid verandering in, zodra de artiesten in gaan zien dat dit is wat de markt wil. (of althans een significant gedeelte).

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 10 mei 2012 10:24]

Zal toch weer niet beschikbaar komen in Nederland zoals zoveel :(
Hoop dat Samsung zijn eigen OS verder ontwikkeld ipv bij Android blijft. Samsung kan daarin volgens mij veel beter zijn eigen diensten zoals S-Cloud en deze muziek dienst in kwijt en zich dus gaan onderscheiden, het moet alleen wel een volwassen OS worden.
Dat zou inderdaad slim zijn als ze zich op langere termijn willen blijven onderscheiden. Er komen steeds meer budget Android devices op de markt dus het is een kwestie van tijd voordat Samsung's marges wegsmelten.
8,8 miljoen lijkt me een koopje, moet dat niet miljard zijn?
Elk bedrijf is aan het streamen, zijn er nu echt veel mensen die hier naar luisteren?
Ik vind het zelf fijner om muziek te luisteren die ik offline heb opgeslagen.