Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 109 reacties, 33.510 views •
Submitter: Ateq

Uitgever Bethesda heeft The Elder Scrolls Online aangekondigd. Het spel verschijnt voor pc en Mac en wordt gemaakt door ZeniMax Online Studios. Het team staat onder leiding van Matt Firor, die ervaring opdeed met Dark Age of Camelot.

Dat Bethesda aan een mmog in het The Elder Scrolls-universum werkt, was allang geen geheim meer. Er waren zelfs al geruchten dat de uitgever in mei met de aankondiging van de game zou komen. De officiële aankondiging voegt ook eigenlijk niets toe aan wat al bekend was over de game. De uitgever bevestigt alleen de titel van de game en dat het spel verschijnt voor Windows en Mac OS X. De eerste details over The Elder Scrolls Online verschijnen in het juni-nummer van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer.

In de vooraankondiging van het tijdschrift is ook de meeste informatie over de game te vinden. Zo speelt de mmog zich duizend jaar eerder af dan The Elder Scrolls V: Skyrim, dat eind 2011 op de markt verscheen. Dat betekent dat de mmog zich afspeelt tijdens de Second Era van de The Elder Scrolls-verhaallijn en daarmee honderden jaren eerder dan de voorgaande games uit de serie. In de game is geheel Tamriel opgenomen, inclusief bekende streken als Elsweyr en Skyrim. In het verhaal staat prins Molag Bal centraal, die Tamriel probeert te veroveren. De leiding over het project is in handen van Matt Firor, die bij Mythic Entertainment werkte aan Dark Age of Camelot.

The Elder Scrolls Online

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)

Reacties (109)

Reactiefilter:-11090105+150+25+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Wat meer details over de game:

-Releasing 2013 for PC/Mac
-Developed by ZeniMax Online Studios
-MMORPG
-250 Person Team
-Started development in 2007
-"This time, saving the world from the awakening of ancient evil is only the beginning. What happens when hundreds or thousands of prophesied heroes all think that they should be Emperor?"
-The game is fully voice acted
-Third person perspective
-The game uses a hotbar to activate skills like other traditional MMOs
-Visually it looks like other Hero Engine MMOs like SWTOR
-The general art style is kind of like RIFT or Everquest 2
-You can't be a werewolf or vampire

-Crafting, alchemy, and soul stones will exist in an unrevealed form
-There will be Daedric Princes like Molag Bal, the primary antagonist, and Vaermina, "whose sphere of influence extends to the dream world and the nightmares of mortals", along with some unnamed others
-Constellations will be in the game a la Mundus stones (which work like guardian stones) and also give the answer to things like block puzzles where you step on the blocks in a certain order
-Tons of towns ranging from Imperial City, Windhelm, Daggerfall, Sentinel, Mournhold, Ebonheart, Elden Root, Shornhelm, Evermore, Riften, and a lot more
-Radiant AI will not be present
-There will be mounts, but no flying mounts
-Fast travel exists in the game in the form of wayshrines, which are also your ressurection point, and you can teleport from one wayshrine to any other wayshrine you have already visited
-There most likely won't be dragons
-Sneaking will be in the game, but how it is implemented is undecided
-They're not talking about pets right now
-There will be no player housing
-There will be no NPC romances or marriage
-"It needs to be comfortable for people who are coming in from a typical massively multiplayer game that has the same control mechanisms, but it also has to appeal to Skyrim players."
-Features most of Tamriel including Skyrim, Morrowind, Summerset Isle, and Elseweyr.
-"Not all provinces are included in their entirety; Zenimax Online is keeping large areas inaccessible to save them for use as expansion content. Nonetheless, every major area is represented to some extent."
-As an example, Windhelm is fully implemented, but Winterhold and the mages' college won't be in at launch.
-There are three player factions:
--Ebonheart Pact: The Nords, Dunmer, and Argoninans
--Aldmeri Dominion: Altmer, Bosmer, and Khajit
--Daggerfall Covenant: Bretons, Redguard, and Orcs
-"Recreateing the freedom Elder Scrolls players expect within the World of Warcraft-style mechanics Zenimax Online is using for this MMO would be impossible without changing the way that players interact with the world."
-As such, the game uses a hubless design
-For example, you don't necessarily pick up a quest to do the following, but if you kill all the necromancers in an undead barrow, a shade you free at the end will reward you.
-However, to help you find these events, various NPCs you talk to will tell you where they are happening and put a marker pointing them on your map, which is obviously totally different than receiving a quest.
-Not all quests will have NPCs that indicate where they are
-The game uses MMORPG genre standards such as classes, experience points, and other traditional MMORPG progression mechanics, but they try to present it "around the core fantasy presented by traditiona Elder Scrolls games" such as traveling around and righting wrongs or seeking riches
-The game world is very large relative to Skyrim
-You can explore almost anything you can see
-the game is set 1000 years in the past
-You can't master every discipline
-The imperials are an enemy to all three factions, lead by the noble Tharn family and the King of Worms, Mannimarco, and are hatching a plot to take over all of Tamriel
-But BEHOLD, Mannicmarco is scheming with Daedric prince Molag Bal to take over the world behind the Tharn's back
-Also, your soul has already been stolen by Molag Bal, which is the reason you can come back from death over and over again, and the starting plot is that you're fighting Molag Bal to get your soul back from him
-Hitting the level cap takes about 120 hours
-Each faction has their own leveling content
-An example quest is the story of Camlorn, where you have to stop evil werewolves who have their eyes set on conquest. First, you have to do a "standard MMO kill and collection quest" to sto ghosts from attacking some mages and soldiers. The ghosts are reliving a battle that the werewolf leader was in. You summon a ghost to find out what's going on, and the ghost tells you to wear her dead husband's armor to re-experience the battle he died in. You then get transported hundreds of years into the past to fight this battle. During this battle, you can choose to save the dead man's wife or to pursue the Werewolf leader. ZeniMax chooses to save the man's wife, who then tells you that the Werewolf leader is weak to fire. This information is helpful when you fight him, but you don't actually need to do this quest before fighting the werewolf leader if you don't want to. Basically, you can skip parts of quest chains if you want, but you get some benefit for playing the whole thing. Also, whenever you go back to the town you just saved, everything there hails you as a hero.
-The game features three faction PvP where you fight to take over keeps and use trebuchets and other siege weapons to help do it. At the high end, you can have 100 v 100 battles. There are also farms and mines you can try to take over. Mots of this happens in Cyrodiil where your goal is to take over and hold the Imperial City to get faction wide bonuses for it. If you have played Dark Age of Camelot, this probably sounds familiar. For those who haven't, essentially the entire zone is a giant PvP area will all sorts of points of interest.
-The most accomplished PvP player on your faction becomes emperor whenever you take over the capital
-When you take over Cyrodiil, you will be able to adventure in it as a hostile city a la Kvatch
-The game will have raids and heroic modes for its dungeons as end game content in addition to faction PvP
-There is also balanced PvP for people who prefer eSports
-The game will also have high end public dungeons
-Public dungeons are essentially instances that aren't actually instanced, so anyone can be in them, so imagine a World of Warcraft dungeon that featured everyone on the server in the area instead of just your party
-There are standard instanced dungeons as well
-Back on the topic of the skillbar, you have a limited number of skills you can use at any given time, and can change them whenever you're out of combat
-The number of skills is equal to (paraphrase) "a light and heavy attack with your current weapon that take up the first two slots, a few more spells related to your class, and an ultimate in the last slot".
-The ultimate is used once you gain enough finesse, which is earned by doing well in combat
-You also get a bonus loot chest if you're soloing and max your finesse, and you can also build finesse by comboing with other players
-For example, a rogue can put oil on the ground that a mage can set on fire
-A fighter can also spin in the firestorm a mage puts down, which sends out fireballs
-If you've seen Guild Wars 2 videos, the above will seem familiar
-You can't combo with the abilities of enemy players though, so if an enemy faction player drops an oil slick, you can't set it on fire
-The Thieves Guild and Dark Brotherhood will be presented, but in what form isn't detailed as their contnet is hard to recreate in an MMO setting
-NPCs will try to work together and use player like behavior when fighting you, and (at least to my understanding) have stamina as well
-They want the AI to be good, so instead of enemies in a dungeon sitting around and waiting to be pulled, you will be attacked by the entire room and they will try to react to how you are playing
-The claim was not demo'ed to Game Informer
-You destroy dark anchors to gain reputation with the Fighter's Guild. They are large hooks that fall from the sky pseudorandomly and have Daedric guardians next to them. They are easier to kill with a group, and once destroyed, everyone who participated gets a reputation boost with the Fighter's Guild, and eventually nets you rewards like new skills and abilities.
-The combat model will not be real time due to latency
-The combat is based around a stamina bar which you can use to sprint, block, interrupt, and break incapacitating effects
-Blocking is the primary focus of these abilities, and can do things like stopping the secondary effects of attacks such as an ice spell slowing you
-Stamina also applies to PvP, so stamina management (and wearing down your enemy's stamina) is important, as your crowd control abilities might be on a long cooldown, and if you use them before the enemy player runs out of stamina, they will probably just block the effect
-ZeniMax feels that having the stamina bar will help break down the Holy Trinity as stamina allows you to do things like tank
-However, healing is still a big part of the game
-There is also no aggro mechanic in the game, which is part of the reason stamina blocking and healing exist...

Zo te zien niets bijzonders. :/
Het lijkt zo sterk op een Ripoff van wat er eigenlijk al op de markt bestaat. Alle sterke punten uit de TES serie is eruit gehaald lijkt wel. Het combat gedeelte alleen al klinkt bedroevend! Helaas...
Ja, inderdaad. Heb veel liever real-time combat, dan draai je het toch gewoon op de client? Wat maakt het nou uit als je in PVE cheaters hebt?
En nog wat info, maar dan in de vorm van een link:

http://www.ign.com/wikis/elder-scrolls-online

Vooral toegevoegde informatie over het verhaal in TESO.
Dit wordt de tegenvaller van 2013.

Ik ben een grote fan van The Elder Scrolls. Ik heb maanden lang Morrowind gespeeld. En ik ben nu Skyrim aan het spelen (200 uur gespeeld). Fantastisch. Maar een MMO is toch heel wat anders.

Ik realiseer me dat Zenimax de MMO gaat maken. En niet Bethesda zelf. Maar wat ik er over lees stelt me niet hoopvol. PvP ? Daar ga je al. Elder Scrolls single-player games hebben niks met PvP te maken. Ze zijn zelfs niet competetief. Je kunt helemaal over-the-top gaan met Alchemy, of Enchanting of Blacksmithing. Dat zal compleet moeten veranderen, als je PvP in de hand wilt houden. Combat is clunky, dat zal helemaal vernieuwd moeten worden. De User Interface is non-existent. Je weet nooit hoe hard je slaat, of wat je nou precies doet. Je kunt niet makkelijk zien welke buffs of debuffs je hebt. Je kunt niet zien wat je vijand precies is of doet. Er zijn geen actionbars, de keybinds zijn een ramp. Dat zal allemaal moeten veranderen. Elder Scroll games staan er om bekend dat ze vol bugs zitten. Geen probleem voor mij, gewoon veel saven. En fan-made mods installeren die die bugs fixen. Echter, wanneer je een MMO speelt dan kunnen er geen echte grote bugs meer in zitten. Crashen is veel te pijnlijk in multi-player. En andere bugs laten misschien exploits toe. Een gold-dupe bug, en je economie is voor altijd naar de mallemoer.

Maar mijn grootste angst is toch voor PvP. Het klinkt alsof de focus op PvP komt te liggen. PvP in WoW zorgde er voor dat alle klassen steeds meer op elkaar gingen lijken. En maakte daarmee de klassen steeds minder interessant. Een van de sterke punten van Elder Scrolls games is dat de game wereld zo groot is, dat je overal rond kunt zwerven, en dat er zo veel te ontdekken valt. PvP heeft vaak als eigenschap dat iedereen in een (relatief) kleine BattleGround wordt gestopt, dat alles makkelijk te vinden is, en er niet veel te ontdekken valt. Twee geheel tegenstrijdige approaches.

Afijn, ik heb nul hoop dat het goed wordt. Dan kan het alleen maar mee vallen. Ik zie volgend jaar wel. Eerst maar eens Guild Wars 2 spelen.
Wat heeft het hebben van PVP er nu mee te maken dat crafting niet leuk zijn zijn? Ultima Online was groot in juist deze beide aspecten, om maar een voorbeeld te noemen. Zoals je zelf al aangeeft kun je alles op verschillende manieren aanpakken. Het is dus niet nodig om bang te zijn dat iets niet samengaat, hoogstens dat ze een keus maken die jou niet aanstaat.

Het grootste risico is denk ik nog de hoeveelheid bugs die je noemt. Dat is echt killing. Tevens missen de Elder Scroll games diepte en afwerking. Misschien is ook dat geen probleem, het al eerder genoemde OU is ook bijna onspeelbaar zo onintuïtief en mank als de engine is. Dat weerhield het er 15 jaar geleden niet van om goed te verkopen.
Ik zeg niet dat crafting niet leuk zal zijn. Ik zeg dat het helemaal moet veranderen. In de ES-games is het altijd zo geweest dat je via crafting ongeloofelijk sterke items kunt maken. Zo sterk, dat je het spel voor jezelf kunt verpesten. Geen enkel item dat je vindt of verdient heeft nog waarde. Om pvp balance te krijgen, zul je er voor moeten zorgen dat er een bepaald soort balans of ranking tussen gear onderling zal zijn. Je moet er voor zorgen dat 1) spelen altijd zin heeft, omdat je betere gear kunt verdienen. anders houdt de gemiddelde speler er mee op. En 2) dat de gear verschillen niet al te groot worden, anders is het alleen maar leuk voor de spelers met de beste gear.

Deze twee doelen gaan een gigantische impact hebben op iedere MMO waar PvP in zit. In vergelijking met ES single player games, zal het hele "hamster wiel" opnieuw moeten worden uitgevonden.

Zenimax gaat de MMO ontwikkelen. Ik denk dat ze geen Immerse-engine gaan gebruiken, maar iets totaal nieuws. Of zelf ontwikkeld, of van een andere dochter van Bethesda (van id misschien ?), of ze kopen een kant en klare MMO-engine. (Unreal, CryEngine, keuze zat).
Zenimax gaat de MMO ontwikkelen. Ik denk dat ze geen Immerse-engine gaan gebruiken, maar iets totaal nieuws. Of zelf ontwikkeld, of van een andere dochter van Bethesda (van id misschien ?), of ze kopen een kant en klare MMO-engine. (Unreal, CryEngine, keuze zat).
De GameBryo-engine (de engine achter Morrowind, Oblivion en nog steeds de engine van Skyrim) is juist een heel erg logische keuze om daar die MMO op te bouwen, gezien de GameBryo engine al jarenlang door bekende MMO's word gebruikt, namelijk het oude Dark Age of Camelot, Ragnarok 2, Warhammer Online en recenter, Rift.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 4 mei 2012 12:06]

Je bedoeld de Creation engine welke voor Oblivion gemaakt is. Morrowind draaide daar niet op.
Ten eerste, Bethesda kondigde de "Creation-engine" aan als engine van Skyrim, niet van Oblivion.

En verder, waar heb je het over? TES3, TES4 en TES5 gebruiken allen GameBryo als engine. Niet het marketing gepraat van Bethesda verwarren met de werkelijkheid.
Wat Bethesda de "Creation Engine" noemt is achter de schermen gewoon GameBryo 2.2.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 4 mei 2012 13:43]

En niet alleen de TES games, ook de recente Fallout serie is op die engine gemaakt.
Het is dezelfde engine die bij al deze spellen voor dezelfde problemen zorgt.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze die versie van game-bryo gaan gebruiken. Dat gaat natuurlijk gewoon mis, bethesda kennende.

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 4 mei 2012 16:01]

Precies.
De Creation Engine is de opvolger van de GameBryo engine.
Ik was even in de war. De NetImmerse engine was de voorloper van de Gamebryo engine. Niet de opvolger.

NetImmerse en Gamebryo werden gemaakt door een ander bedrijf, en ge-licensed door Betherda voor Morrowind en Oblivion. Dat bedrijf ging falliet, of werd verkocht. En Bethesda deed zelf de aanpassingen voor Skryim. En die engine (voor een groter deel zelf in huin ontwikkeld) heet de Creation Engine.

Anyway, ik heb toch zo'n vermoeden dat die niet voor de MMO gebruikt gaat worden. Zelfs als Rift dat wel deed. We zullen zien.

Edit: zie de post hier beneden. Quote: Visually it looks like other Hero Engine MMOs like SWTOR

Dus die nieuwe ES MMO gaat de Hero Engine gebruiken ?
http://en.wikipedia.org/wiki/HeroEngine
Bah. Ik vond SWToR er verschrikkelijk saai uitzien. Het was een van de redenen waarom ik het niet eens geprobeerd heb.

[Reactie gewijzigd door gryz op 4 mei 2012 12:46]

Tevens missen de Elder Scroll games diepte en afwerking

seriously?
Ja, best wel.
Lineaire quests, lelijke animaties, matige graphics.
Wat ze absoluut wel hebben is breedte.
Er is veel te doen en veel te zien.
Maar altijd wel redelijk slordig afgewerkt.
Never mind dat de community maanden na de release nog bezig is om bugs voor Bethesda te fixen.
Never mind dat na het releasen van Skyrim een Zenimax dev vertelt dat de gamebyro engine eigenlijk al bij FO3 niet meer voldeed voor de PS3 (het was dus al 2 games voor skyrim bekend dat de engine niet goed loopt op de PS3). Afwerking is 1 ding, maar dit had voor de ontwikkeling getackled moeten zijn...
Ben blij dat ze een paar maanden na release een HD pack deden voor skyrim. Maar decommunity mods zijn echt een stuk beter qua finesse dan wat Beth wist te produceren. En dan moet je bedenken dat ze een 10x grotere wereld moeten gaan vullen. Ik hou mn hart vast...
Jij neemt aan dat The Elder Scrolls Online een soort Skyrim wordt alleen dan met meerdere spelers. Ik denk dat het helemaal niet zo op Skyrim gaat lijken, maar meer op een Guild Wars. Waarschijnlijk zullen de besturing en user interface compleet overhauled worden en third-person perspective worden.

Ik denk dat het dus gewoon een compleet nieuwe MMO, qua gameplay niet lijkend op Skryim of Oblivion, maar wel in de TES setting zal worden.
Zenimax is bethesda...
Skyrim, morrowind, oblivion, allemaal gemaakt door Bethesda Softworks, Zenimax is onderdeel van Bethesda en gebruik veel van de zelfde ontwerpers en engine's.

Ik moet zelf inderdaad ook nog wel wat obstacles, Maar ik ben zeker benieuwd.
Bethesda is van ZeniMax
Now the real the question is who is Joe Biden :)
Leuk, maar het zal waarschijnlijk nog een tijd duren voordat het uitgebracht wordt.

Zolang het spel innovatief genoeg is zal ik het spelen.
Expected release date: ergens in 2013.
De eerste release, ja...

Ik hou zelf ook wel van TES, maar het is nou niet zo dat ze een goeie track record hebben qua bugs. Er zaten bij elke TES-game wel potentieel gamebreakende bugs in de eerste release, die ze vergeven zijn vanwege de gigantische scope van elk TES-spel.

Ik zou er niet al te hoog op inzetten dat de eerste ervaring bij een TES MMO een plezierige ervaring zal zijn... Zal nog wel een jaartje overheen gaan.
De eerste release, ja...

Ik hou zelf ook wel van TES, maar het is nou niet zo dat ze een goeie track record hebben qua bugs.
Om nog maar te zwijgen van gameplay balance issues, wat bij MMO's in het algemeen toch al een probleem is.

In een single player game kan je er nog mee wegkomen, maar in een MMO wil je echt niet triviale exploits waardoor spelers bvb hun intelligence kunnen boosten tot een paar miljoen, of armor tot praktisch oneindig kunnen upgraden.

Maar misschein wordt deze MMO wel gemaakt door een heel ander dev team dan het team dat de TES serie maakt (waarvan het core team al 100 jaar onveranderd is en die kennelijk ook niet veel leren van fouten die ze hebben gemaakt).
of je doet het gewoon niet zoals ik, ik heb gewoon de max armors etc gebruikt, al dat gedoe met 100 potions drinken en dan een idioot sterke armor te krijgen is overbodig. Op hard was het niet eens zo moeilijk spel.
Daarbij heb ik eigenlijk weinig echte bugs gehad in skyrim, op de soms wat aparte spawns van npc's etc. Fallout 3 was daarmee een stuk erger.
Maar zolang het een goed spel is, dezelfde immersie van de TES games heeft, gaat dit wel een gaaf spel worden.
Ik hoop dat ze stand kunnen houden tussen het huidige MMO geweld. Hun single-player Elder Scroll games zijn geweldig en die koop ik altijd ongezien, MMO is andere koek.
Mee eens. Ik vind het juist fijn dat ik singleplayer kan spelen en niet afhankelijk ben van andere gamers. Het grootste struikelblok vind ik dan persoonlijk de maandelijkse fee of ze zouden een guildwars achtige constructie moeten maken. Anders blijf ik bij de single player modus!
Ik zou die MMO alleen al spelen vanwege het verhaal en omdat ik al die andere provincies eens zou willen bezoeken, zoals Elsweyr en High Rock, sowieso Hammerfell. Om te grinden tot de maximale levelcap, no thanks.
Inderdaad... Het zou echt gaaf zijn als in deze MMO alle provincies te bewandelen zouden zijn.
Niet alleen de bekende Skyrim, Cyrodiil en Morrowind, maar ook de rest...
(Zou ook mooi zijn als ze die provincies als DLC of expansion aan Skyrim zouden hangen :D)
ESO (Elder Scrolls Online) word niet gemaakt door het zelfde team als Skyrim.
Als het net zo'n knaller word als Skyrim zelf dan hebben ze een grote potentie om er heel groot succes van te maken, ook al ken ik het spel Dark Age of Camelot niet ben ik zeer benieuwd wat Matt Firor er van gaat maken

/edit ik denk dat dit toch wel op het begin(en misschien later ook wel) veel mensen gaat aantrekken aangezien er veel fans zijn van de Elders Scrolls zullen mensen toch wel benieuwd zijn want zelf ben ik ook wel een "fan" van Elders Scrolls dus ik ga het wel proberen zodra het uitkomt ;)

[Reactie gewijzigd door koekain op 4 mei 2012 09:59]

Ik denk nog altijd met weemoed terug aan Dark Age of Camelot, het spel had volgens mij de beste classes die ik ooit in een MMO ben tegengekomen, om van de RvR maar te zwijgen. Eigenlijk moet ik 'heeft' zeggen, je kan het nog altijd spelen - misschien ga ik dat nog wel eens doen ook :)
Grote kans dat het niet veel nieuws doet in MMO land en het van geen meter als een Elder Scrolls game zal aanvoelen. Maar ja, MMO is nog steeds een soort toverwoord voor instant-hype :')
Ik vraag me ook af hoe ze zich willen onderscheiden.

Het genre van TES is natuurlijk heel erg standaard, en zie je al bij tig games terug
Heb dezelfde mening over PvP. Het zorgt ervoor dat andere aspecten van het spel in de problemen komen. Goede move van Blizzard om voorlopig PvP te schrappen uit D3 en zich te focussen op Singleplayer en Coop.

Hopelijk wordt het inderdaad geen statische MMO zoals WoW/Swtor want daar heb ik het echt mee gehad. Waarschijnlijk zal het wel 3rd person mode worden want dat geeft toch meer overzicht dan 1st person in een MMO (denk ik persoonlijk, ken echter geen MMO die in 1st person speelt).

Ik heb wel vertrouwen in het team, DAoC was een zeer degelijke MMO waar veel fun te beleven was (in het begin toch, heb het 2,5j gespeeld) Het had naar mijn mening ook een superieure netwerk code, ik heb zelden lag gehad, zelfs in drukke gebieden.
Heb jij ooit WoW gespeelt?
Daar is niks statisch aan, veel mensen denken dat het droog button bashen is, wacht maar tot je op de max level zit en je pas ECHT gaat spelen.

Als je 1 ding fout doet kan alles drastisch fout lopen in een instance of pvp.
het is droog button mashen ... op het juiste moment de juiste ability. Jarenlang geraid met een paar behoorlijke hardcore moment, door alle expansies heen, dus ja ik heb het gespeeld.
wacht maar tot je op de max level zit en je pas ECHT gaat spelen.
Dat vind ik nou zo hatelijk aan MMO's... het word pas echt leuk als je Max level bent.. en daar moet je dan veel te veel tijd in steken
Een misverstand, dat overal altijd herhaald wordt.

Mijn beste game-experience ooit waren mijn eerste 3 maanden in WoW. Ik speelde toen met 3 vrienden van level-1 tot level-60. Ik had 25 days /played toen in 60 werd. 3 Maanden real-time. Het was een fantastische ervaring. Een factor was natuurlijk dat er die eerste 3 maanden honderden, zo niet duizenden spelers van hetzelfde level rondom je mee speelden. Nu, als je levelt, dan ben je helemaal alleen in de wereld. Dat is heel anders. En het levelen gaat zo snel, dat het helemaal niet meer loont om te proberen "slim" te spelen. Levelen nu is gewoon een "baan". Maar dat is echt anders geweest.

In prinicpe kun je het levelen zo interessant maken als je wilt. Je kunt de speler door een gigantische fantasie wereld sturen. Terwijl "endgame" toch vooral het herhalen van een paar dungeons en een paar battlegrounds is.

Ik denk dat MMO-developers helemaal nooit niks nul meer vernieuwends proberen. Jammer. Terwijl er nog zo veel te verbeteren valt.

Een idee wat ik bijvoorbeeld heb:
1) Na de eerste maand in een nieuw spel, of nieuwe expansion, komen alle nieuwe characters automatisch terecht op een enkele server. Daar zal het dus vrij druk worden ! Leuk. Je ziet altijd anderen om je heen die ook aan het levelen zijn. Er zal weer "world pvp" zijn.
2) Alleen als je een stad in gaat, dan zie je de max-level characters van andere spelers. Op je eigen server. Echter, als je de stad uitgaat, dan kun je ze niet meer zien. En zij jou niet meer natuurlijk.
3) Als je max-level bent, dan krijg je access tot de "max-level wereld". Precies dezelfde wereld als die toen je levelde. Maar alle monsters zijn opeens ook max-level. Dus als je lvl85 bent, dan zijn alle monsters in de wereld opeens level85-88. Alle quests zijn opeens weer reset, je kunt ze allemaal opnieuw doen voor goud en reputation. Maar ze zijn nu dus opeens "challenging". Minder noodzaak voor de sleur van "dailies".

Dit simpele plannetje zou er voor moeten zorgen dat de max-level MMO-spelers zich weer meer verbonden gaan voelen met de fantasie wereld. Echter, geen enkele MMO-maker probeert ook maar iets om dat te bewerkstelligen. Jammer.
Inrage bedoelt niet dat het droog button bashen is, maar dat de wereld statisch is. Er verandert (in een specifieke expantion) niets, de wereld is zoals die is, zonder dat jouw acties er daadwerkelijk invloed op hebben. Dat de wereld verandert met een expantion laten we even buiten beschouwing, want daar hebben spelers evengoed geen invloed op
Laten we hopen dat het wat wordt. Ik heb er een hard hoofd in, DAOC was erg goed, maar rond deze tijd werkt een MMO als dat niet meer (Zie WAR). (Dit is pure speculatie omdat de man achter daoc hier aan werkt).

Dat alles er in zit vind ik wel erg interesant, heb alleen Skyrim en Oblivion gespeeld, dus de mogelijkheid om andere gebieden te verkennen zou geweldig zijn. Alleen hoop ik dat het een combat system zoals Tera of GW2 krijgt. Een game zoals dit zou gewoon niet goed werken met een statisch combat systeem zoals SWTOR/WOW (Ja ik heb allebei gespeeld)
Ben benieuwd of ze de huidige engine gaan gebruiken en uitbreiden, of dat ze met een nieuwe engine aankomen. Lijkt me dat er behoorlijk nog gesleuteld mag worden :)
Ik ben erg benieuwd na de online versie en denk wel dat ik het ga aankopen. Wat heb ik dat spel toch plat gespeeld!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True