Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 66, views: 42.685 •

De Chinese fabrikant Huawei gaat vanaf eind dit jaar Windows Phones maken. Dat heeft de fabrikant bevestigd. De eerste Windows Phone van Huawei gaat Ascend W1 heten en komt eind dit jaar op de markt met de nieuwe versie Apollo.

Hoewel de release eind dit jaar is, zal de Huawei-smartphone pas begin volgend jaar breed verkrijgbaar zijn. Dat meldt analist Ben Wood, die op uitnodiging van de fabrikant bij een bijeenkomst over de toekomstplannen van Huawei aanwezig is.

De fabrikant gaat de Ascend W1 voorzien van Apollo, de nieuwe versie van Windows Phone, die vermoedelijk Windows Phone 8 gaat heten. De nieuwe versie draait op een nieuwe kernel, namelijk die van de desktopversie van Windows. Bovendien wordt ondersteuning voor dualcore-processors en schermen met hogere resoluties toegevoegd. Ook krijgt Apollo veel nieuwe functionaliteit ten opzichte van de huidige Windows Phone en worden de synchronisatiemogelijkheden met Windows verbeterd.

Huawei is een van de vele fabrikanten die aan de slag gaat met Apollo. Ook Nokia, Samsung, LG, ZTE, Fujitsu en Acer zouden bezig zijn met toestellen op basis van de volgende versie van Windows Phone. Volgens geruchten komt die versie dit najaar uit.

Huawei wil in de komende jaren doorbreken op de markt voor smartphones in Europa en de Verenigde Staten. Daarvoor brengt het dit jaar al diverse aangekondigde Android-toestellen uit, waaronder de dunste smartphone ooit gemaakt en een ander model met een eigen quadcore-processor.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (23)

Reacties (66)

Ben benieuwd wanneer Huawei echt bekend gaat worden in Nederland en in de schappen gaat liggen...

Wat ik lees/hoor is dat ze steeds betere toestellen gaan produceren tegen een scherpe prijs!

Alleen het gemis om zo een toestel vast te houden is voor mij de hoofdreden op er nog geen aan te schaffen...
Ben benieuwd wanneer Huawei echt bekend gaat worden in Nederland en in de schappen gaat liggen...
Huawei is allang bekend binnen Android. Zo maakte bijv. de T-Mobile Pulse en de Vodafone 845 (Android) en nog veel meer. En nu dus ook devices met WP8
Het is ook geen klein bedrijf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huawei
Dat zal best, maar ik denk dat mpijnen eerder bedoelt dat Huawei nu ook echt onder de eigen naam bekend zal worden bij de consument, net zoals HTC een paar jaar terug. Ik denk alleen wel dat ze een ander merk voor de westerse markt moeten bedenken, de combinatie van een h, u en a bekken niet echt lekker in de meeste westerse talen...
spreek uit; Wawé

(of Waweej, alleen is de "ee" hier iets te lang met uitspreken en de j kort ;) )

Bekt prima toch?

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 26 april 2012 12:12]

Je mist de G-klank. In Mandarijn klinkt "hua" meer als "gwa" dan als "wa" (kleuters uitgezonderd ;).
http://www.youtube.com/watch?v=fuK93HmyS_Y een video van het bedrijf zelf. Lijkt me dat de juiste manier van uitspreken gebruikt wordt in dit filmpje.
Precies zoals "xnpu" het uitlegde...
Dus ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen?

P.S.: hoe spreek je "xnpu" uit? :-)
Het is maar de vraag of Huawei zin heeft om flink te investeren in zo'n prullandje als Nederland.
NL is weliswaar ingehaald door Turkije, maar NL staat nog altijd in de top 20 qua BNP. http://en.wikipedia.org/w...ries_by_GDP_%28nominal%29

Lijkt me niet bepaald een kwalificatie als prullandje.
Dit is goed nieuws voor zowel Huawei als voor Microsoft. Spelers als Huawei willen een voet aan de grond krijgen en zullen voor concurrerende prijzen kiezen. Microsoft lift hierin mee wat uiteindelijk voor goede verkopen kan zorgen.

ZTE is ook nog een kleine speler maar heeft met de Blade veel toestellen kunnen afzetten. :)
Het is maar hoe je het bekijkt. Als Huawei probeert marktaandeel te krijgen door goedkope, aantrekkelijke toestellen te leveren is dat voor Huawei goed. Voor Microsoft zou het wat minder kunnen zijn omdat dan misschien windows phone geassocieerd wordt met goedkope telefoons.

Apple kan het gewoon maken om alleen telefoons in het top segment te leveren. Samsung probeert daar wel naar toe te schuiven met de Note. Daar lift de rest van de modellen op mee. De overige android telefoonleveranciers zijn op het moment meer bezig met overleven.

Ook de belangrijkste windows phone leverancier, Nokia, is ook met een overlevingsstrijd bezig en kan door de hardware beperkingen (que scherm en aantal cores) niet mee doen in het echte top segment.

Microsoft heeft ook telefoons nodig in het begeerde (maar financieel niet voor iedereen weggelegde) segment. Daarmee trek je in het budget segment mensen die voor weinig een telefoon willen en mensen die graag dat topmodel willen maar het geld er niet voor (over) hebben en dan maar een mindere, maar nog steeds windows phone model kopen.

Maar dit is mijn marketingplan van de koude grond.
Wat een onzin...op deze manier is ook HTC opgestaan in de grijze massa-telefoon markt.
Huewai kan zich nu echter geen makkelijke positie veroveren in die al erg grootschalige android-markt.
Maar zich evenwel wel onderscheiden in een nu nog wel bescheiden windows-markt, met slechts één echt grote concurent..
Die keus lijkt me daarom dan snel gemaakt...
Voor Microsoft maakt het uiteindelijk null uit...het is uiteindelijk een verkochte licentie.
Ik ben alleen bang (steeds banger) voor Nokia. die kunnen
echt niet concurreren tegen dit soort chinees geweld.

Wat Apple er verder mee te maken heeft? who knows. (buiten het opstellen van een soort droom-bedrijfs-plan)

[Reactie gewijzigd door 83718 op 26 april 2012 13:44]

Waarom zou Nokia niet mee kunnen doen in het top segment? Lumia 900 doet echt niet onder voor samsung SII of een Iphone4S. Tenzij je het puur op marketing geblaat over quadcores en dergelijke wil gooien. Hoewel dat zowel in dit artikel: http://tweakers.net/revie...wee-tegen-vier-cores.html als in dit artikel: http://tweakers.net/nieuw...smartphone-met-intel.html behoorlijk ontkracht wordt
Wel als je gaat kijken naar functionaliteit en beschikbaarheid van apps, camera kwaliteit en nog wat andere zaakjes. Dan doet hij wel onder hoor.
Omdat Nokia zich profileert in een top-smarphone markt,
maar echter onderhand de enige is met een nieuw nog onbewezen OS.


Ik ben momenteel weer in de markt voor een nieuw abo + telefoon.
Thuis hebben we al 3 Android - telefoons, en een tabletje...
Alleen Updates qua Android...keep dreaming.
Ook in huis een hele oude i-phone G3,
Tevredenheid...Die iPhone doet 4 jaar na aanschaf nog steeds zijn werk.
(updates niet meer, maar 2 1/2e jaar lang was er geen probleem)
die Android toestellen (veel nieuwer) hebben om de haverklap problemen.....
Pa..."mijn SD card wil niet meer", "waarom werkt dit niet","Pa, mijn software is verouderd"

Ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van die Lumia telefoons,
en zeker niet van de prijs van de (losse) iPhones.
Maar als de prijs + Abo voor beiden ongeveer vergelijkbaar is heb ik mijn keuze wel snel gemaakt.

De telefoonmarkt is momenteel sowieso niet echt aantrekkelijk....dus ff afwachten....
abootje evt maandje laten doorlopen..
Maar (jongens/meisjes met goed/creatief zoeken zijn er echt wel goede voordeeltjes te halen!

[Reactie gewijzigd door 83718 op 27 april 2012 05:18]

Als je de 3GS nu nog steeds top segment wil noemen: pricewatch: Apple iPhone 3GS 8GB Zwart

Het zijn echt niet alleen maar 4S-en die Apple nu verkoopt.
ZTE is geen kleine speler. Het is op dit moment wereldwijd de derde producent van telefoons. Na Nokia en Samsung, maar voor HTC, Motorola en Sony Ericsson en Apple.

Ietsje verder kijken dan de lokale supermarkt ;)
Dad deed ik maar ZTE zet hier niet veel af onder de eigen naam. Sterker nog, zoek eens in de PW naar toestellen van ZTE? Het merk vind je niet meer terug.
Dit heeft vooral te maken met het marktsegment waarin de diverse merken zich begeven. High-end toestellen worden meestal zelf ontworpen en onder de eigen naam uitgebracht, enkel de productie wordt soms uitbesteed.

De meer low-end toestellen worden echter regelmatig ge-sourced bij de diverse ODM's, waarvan ZTE een hele grote is. Zelfs een merk als Nokia wil nog wel eens een modelletje van een ODM oppikken en onder het eigen merk verkopen.

Wellicht is dat in Nederland niet zo opvallend omdat men toch vooral naar de betere, zelf ontworpen, toestellen kijkt (featurephone/smartphone). Ga je echter in Azie, Zuid-Amerika of Afrika dan zie je dat er nog een hoop te verdienen valt met goedkopere toestellen waar high-tech design of componenten nauwelijks een rol spelen.
dat kan. ik hoop alleen niet dat deze voor bijv.samsung op de markt komt. stel huawei is een flop icm met win8 dan wil ik er de consequenties nie van weten wat dat voor de machtige microsoft betekent..

meestal zijn de eerste toestellen het belangrijkst. mond op mond zofgt vaak voor de rest.
MS gebruikt zijn macht uiteindelijk steeds om een forse marge op haar systemen te bedingen.
Zoals Apple nu doet met de marges in de apstore voor uitgevers bedoel je?
Microsoft is daar niet de enige in, vrijwel elk dominant bedrijf misbruikt zijn macht wel op 1 of andere manier.
Google wordt er nu ook van beschuldigd en Apple ook voor prijsafspraken.

Micrsoft is in deze markt nog lang niet dominant te noemen dus ik denk niet dat dat voor fabrikanten een reden is om WP toestellen te schuwen.
Wanneer bepaalde leveranciers in de bedrijfskolom hogere marges weten te bedingen, zoals Intel en MS, gaat dat ten koste van de winstgevendheid van de andere schakels o.a. de fabrikanten.
Je bedoelt zoals Apple met de iPhone deed met betrekking tot de telecomproviders?
Maar de kosten van iets als Windows op de PC of een processor van Intel is nooit omlaag gegaan.
Dat is net hoe je het bekijkt. Met windows is het vaak zo dat wanneer er een nieuwere versie beschikbaar komt, bv. windows 7, een upgrade van Vista naar 7 een bepaalde korting toegepast wordt. Of dat Windows 7 misschien niet in prijs daalt of stijgt maar dat Vista in prijs daalt.
Zoals Apple vrijwel altijd doet met nieuwe en oude modellen van bv. de iPhone of iPad.
Ik zie niet wat daar mis aan is. Ook hier is MS dus niet uniek in.
Ze hoeven alleen de alternatieven klein te houden en ze maken vanzelf meer winst naarmate meer mensen PC's over de hele wereld aanschaffen. Monopolisme is winst maken door juist niet te concurreren op prijs. Het is het tegendeel van de vrije markt, dat het prijsmechanisme als essentie heeft.
Wat een onzin. We hebben het hier over de mobiele markt niet over de desktopmarkt. Er is hier duidelijk geen sprake van een monopolie.
Leuk dat je er allerlei dingen bij verzint, maar je post zou een stuk bondiger maken als gewoon bij het topic zou blijven.

Dus jij denkt dat vanwege de monopoliepositie van Microsoft in een andere markt de fabrikanten niet enthousiast zullen zijn over WP in een andere markt?
Waarom maken fabrikanten dan wel toestellen met Google? Die is immer ook monopolist in een andere markt. Hele rare conclusie.
Het is niet voor niets dat een groot bedrijf als Samsung zijn eigen processors maakt en ook Huawei doet dat.
Misschien komt dt ook vanwege het simpele feit dat het electronicafabrikanten zijn? Samsung maakt ze immers ook voor Apple.

[quote]Dat tal van fabrikanten met producten met Intel-chips en Windows-OS komen moet je niet zien als de kracht van deze producten maar de kracht van de bedrijven erachter, die genoeg macht en geld hebben om fabrikanten hun product te laten voeren. Maar ze hebben niet zo veel macht dat die dat ook met enthousiasme doen.[quote]
Ik denk dat je onderschat hoe groot Samsung is.
Nu Google Motorola overgenomen heeft is het niet meer dan verstandig om op meerdere paarden (OS) te wedden. Zij het WP of een eigen OS.
Amerikaanse giganten
Ik neem dat je Apple en Google daar ook onder rekent?
Nee bedrijven als Samsung en ook Huawei hebben wel meer ambitie dan dat. Die zien in Apple het grote voorbeeld. Zo veel mogelijk alle facetten van het product in eigen hand zien te krijgen. Wanneer bedrijven als Huawei eveneens een WP8 phone gaan maken moet je dat niet zien als de opmars van Windows Phone in China, maar meer als een plichtmatige actie om zich te vrijwaren van patent-druk, rechtszaken en tegenwerking als je nog eens producten gaat maken waarop Windows draait.
Dus je wilt daadwerkelijk beweren dat die bedrijven gedwongen worden een toestel uit te brengen met WP7/8? Dat is echt onzin.
Ze liggen er kennelijk niet wakker van dat Nokia hun marktaandeel weg snoept.
Nou, ik heb geen economie of marketing gestudeerd, maar als een bedrijf zich niet ongerust maakt als een concurrent marktaandeel wint ten koste hun eigen marktaandeel heeft het geen bestaansrecht.
De grootste macht in de mobiele markt heeft Apple. Apple kan niet alleen de toeleveranciers onder druk zetten omdat het de grootste afnemer is en de telco's omdat de consumenten per se haar product willen hebben. Daardoor verdienen deze bijna niets en pakt Apple de winst op het product.
Dus het zou voor de fabrikanten misschien wel verstandig zijn om ook toestellen te maken met WP7 er op, ze verdienen aan de iPhone immer te weinig volgens jou.
Als een fabrikant als Samsung geen of nauwelijks winst maakt op het fabriceren van de onderdelen voor de iPhone dan waren ze die deal met Apple niet aangegaan natuurlijk.
Ik ben eerder benieuwd of MS de huidige range toestellen nu wel-of-niet gaat updaten naar Apollo (WP8). Allemaal leuk-en-aardig dat Huawei aan gaat schuiven als de markt eenmaal wat opengebroken is dankzij de miljoenen die Nokia aan marketing erin smijt, maar wie gaat nog ooit zo'n toestel kopen als support langer dan 1 jaar blijkbaar niet eens mogelijk is.

Ik heb zelf een Omnia 7 en verwacht voor mijzelf geen Apollo update (het is immers een Gen1 toestel), maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die een Lumia 900 of 800 koopt zich goed genaaid voelt als hij geen update krijgt. Temeer omdat WP7 een beetje het 'no-nonsens' OS is geworden, als grote tegenhanger van Android, waar juist al die update-problemen zijn. Het zou dus ergens wat ironisch zijn als WP7 nu zelf geen goede update-cyclus kan brengen. Bovenop het feit dat het natuurlijk pure suicide is voor een OS dat zich nog moet bewijzen.
Ik ben eerder benieuwd of MS de huidige range toestellen nu wel-of-niet gaat updaten naar Apollo (WP8). maar wie gaat nog ooit zo'n toestel kopen als support langer dan 1 jaar blijkbaar niet eens mogelijk is.
Waar bazeer je je op dat MS géén update voor de huidige toestellen gaat uitbrengen?!? Roddels??? Denk het wel!

Hoe denk je dat MS de low end markt gaat bevechten als WP8 alleen maar werkt met een dual core en >5inch schermen? Tuurlijk niet, de Lumia 601 gaat gewoon werken op WP8 totaal géén probleem! Nokia wil zelfs nog lagere specs devices gaan uitbrengen zodat ze onder de 100 euro kunnen gaan duiken, dit hebben ze duidelijk aangegeven en ook die gaan op windows draaien. Er zijn zelfs al zéér betrouwbare roddels uit China dat men WP8 op de Lumia 800 aan het testen zijn! Kijk naar die Portugees die vertelde al dat WP8 naar alle devices gaat komen zelfs naar de Gen1, alleen mocht hij die uitspraak nog niet officiëel maken want het statement van MS is dat alle apps op beide versies draaien. Conclusie waarschijnlijk zei hij gewoon de waarheid maar wil MS eerst zekerheid hebben dat alles zonder problemen op Gen1 gaat werken voordat ze het naar buiten brengen, maar mocht er niks extreem problematisch voordoen dan zien we WP8 gewoon op alle devices!
Waar bazeer je je op dat MS géén update voor de huidige toestellen gaat uitbrengen?!? Roddels??? Denk het wel!
Voorlopig nog geruchten.
nieuws: Microsoft blijft onduidelijk over updates voor Windows Phones

Ga er maar vanuit dat het voor de meeste WP7 toestellen niet gaat gebeuren, een WP8 update.Een update maken kost alleen geld. Levert niets op. Nieuwe telefoons wel.

Je krijgt ook geen (gratis) update bij het uitkomen van een nieuwe desktop Windows versie, toch?
Er is natuurlijk nog een verschil tussen het niet uitbrengen van een update en het uitbrengen van een betaalde update. Niet alles hoeft gratis te zijn.
Een nieuwe WP versie beschikbaar stellen voor bestaande telefoons kan dus wel degelijk geld opbrengen; intern kan dit ook best verrekend worden naar de leveranciers voor de telefoons, omdat dit allemaal licentiehouders zijn, zodat niet alleen Microsoft er iets aan hoeft te verdienen.
Bovendien kan het (al dan niet betaald) uitbrengen van een update voor bestaande telefoons bijdragen aan een positief imago voor Windows Phone, doordat een in het verleden aangeschafte telefoon nog steeds kan blijven werken met nieuwere versies van een besturingssysteem.

Ik zeg hiermee dus niet dat er zeker een nieuwe versie aangeboden zal worden voor de bestaande telefoons, maar uitsluiten op basis van een zogenaamd niet bestaand verdienmodel lijkt me niet van toepassing.
Uitsluiten is natuurlijk idd niet de bedoeling. Het is alleen wel denk ik zo dat je er maar beter niet van uit kunt gaan. Omdat anders Microsoft dit voordeel als marketing gebruikt had.

Als jij als bedrijf iets positiefs hebt breng je dat toch ook graag naar buiten ter promotie... klinkt heel logisch. En iets negatiefs hou je liever achter de hand.

Ik zou zeggen qua logica: Ga er maar niet vanuit.
Ik vraag mij toch af waarom iedereen bij een telefoon verwacht ook altijd de nieuwste versie van zijn OS gratis te krijgen. Als je Windows 7 hebt dan krijg je ook geen gratis Windows 8 licentie. Zo moet men dat ook gaan zien bij een mobiel OS, een bugfix met een verhoging van het versie nummer met 0.00.1 verwacht ik dan wel weer van dat ik deze krijg.

En mensen die een Lumia kopen krijgen daar WP7 bij, als ze verwachten dat het in de toekomst WP8 zal zijn moeten ze zichzelf eens goed over de bol krabben.
Je vergelijking slaat kant noch wal. Als ik een desktop koop verwacht ik ook dat ik kan upgraden naar een nieuwere OS. Als ik hiervoor bij moet betalen vind ik dat geen probleem, als ik er echter een nieuwe desktop voor moet aanschaffen word het een heel ander verhaal.
Kortom: Het probleem ligt hem niet in het "gratis" verkrijgen van een nieuwe OS, maar het uberhaupt kunnen upgraden naar een nieuwe OS.
Je ziet als WP7 gebruiker wordt je nu al door de marketplace in de steek gelaten. Je *moet* nu al WP7.5 draaien wil je nog gebruik kunnen maken van de apps aldaar.
Met als belangrijke kanttekening dat de update van 7->7.5 in ieder geval voor élk met 7 uitgebracht toestel zonder aanvullende kosten beschikbaar is gesteld.
Android is open source, veel telefoons hebben een open bootloader tegenwoordig. En gelukkig hebben we XDA waar veel slimme mensen zitten die voor ons custom roms maken.
Mijn ZTE Blade draait ICS, gekocht met 2.1. Ik heb geen enkele update van ZTE zelf gekregen. Ik heb er zelfs windows 95 en Windows Mobile 6.1 op gehad, omdat het kan. Er is dus wel degelijk keuze, je moet alleen wat meer moeite doen.
En daarnaast, als je een PC hebt met een legale Windows 7 zul je niet snel Windows 8 gaan kopen, dat doe je wel bij de volgende PC...
Voor wp7 is het op vele 1ste generetie en tegenwoordig met iedere lumia wp7 toestel al mogelijk om custom ROMS te draaien. De aankomende "refresh" update kon ik al maanden geleden al op mijn omnia 7 flashen.

Je moet niet denken dat custom roms alleen mogelijk is bij android. Dat je bijna verplicht bent om custom ROMS te draaien op een android phone is weer heel wat anders natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat met de overstap naar een nieuwe kernel de hardware van de huidige toestellen ontoereikend zal zijn .

De huidige toestellen zullen geen update krijgen naar wp8 dat staat bijna vast Ms heeft tijd genoeg gehad om het tegendeel te beweren ze doen dit bewust niet omdat het de verkoop kan schaden met het moto (spreken is zilver zwijgen is goud )
waarschijnlijk zullen ze wel nog bugfixes krijgen en veiligheidsupdates maar echt nieuwe dingen verwacht ik niet .

Het is een verstandige keuze van ms om hun tablet, phone, desktop os op de zelfde kernel te bouwen ALLEEN hadden ze dat van mij part 3 jaar geleden mogen doen het geeft hun een groot voordeel tegenover de concurrentie die blijkbaar niet goed weet wat ze moeten doen .
Zie bijvoorbeeld Appel kleine dingen van ios gebruiken in osx maar het blijft een totaal ander os verder dan een beetje muziek foto's mail en agenda sync zie ik niet.

Ik zie een toekomst voor mij waar ik naadloos van mijn desktop naar men tablet spring en onderweg men phone neem en direct verder kan werken
Je hele pc in je broekzak Microsoft heeft als eerste dit door.

Ik hoop alleen dat windows phone 8 even snappy zal zijn als 7.5 volgens mij staan ze bij appel en google achter hun oren te krabben als je ziet dat ms met hun mid-range hardware de concurrentie bijna kan volgen kan ik me niet voortellen wat quad core socs gaan te weeg brengen _/-\o_
Je vergeet dat Microsoft bij WP8 van een Silverlight interface naar "native" overstapt. Dat laatste is efficienter en zou dus op lichtere hardware moeten kunnen draaien. WP8 kan dus best wel eens zonder grote problemen op de huidige hardware kunnen werken. Niet alle OSen zijn zo log als Android.

Of Microsoft en de hardware fabrikanten het willen ondersteunen is een andere vraag, maar onmogelijk is het niet.
iOS is gebouwd op basis van OS X....
Dat zal per toestel verschillen. Recente toestellen zoals de Nokia Lumia 800 zullen waarschijnlijk wel een update krijgen, echter WP telefoons uit de eerste gerenatie (welke wel de update naar 7.5 kregen) zullen waarschijnlijk geen update krijgen omdat dat te zwaar is voor de telefoon.

Maar hoeveel mensen houden hun telefoon tegenwoordig langer dan twee jaar? Op het moment dat WP8 uitkomt is de Lumia 800 alweer een jaar oud. De eerste generatie WP toestellen zullen dan al tegen de twee jaar lopen en komen dan weer in aanmerking voor vervanging.

Daarbij moet je je afvragen of dual-core processors direct een flinke impact zullen hebben. De Lumia 800 kan met een enkele core redelijk goed de SGS2 bijhouden. De Lumia 800 legt het dan vooral af bij het laden van webpages als waar vaak meerdere requests nodig zijn wat vooral opvalt bij benchmarks omdat daar altijd zonder cache wordt getest. Als getest wordt met cache is het verschil al een heel stuk minder. En als ze dan toch met multicore processors gaan werken, laat ze dan direct kijken naar de quadcores (tegra 3) voor de highend toestellen en dan de dualcores voor de budget toestellen.

Daarnaast zou ik het prettig vinden als WP voortaan zelfs zou gaan schakelen tussen 3G en WiFi als een bekend WiFi AP beschikbaar is. Nu heb ik wel een shortcut om 3G en Wifi aan en uit te zetten, maar als je het vergeet dan is je batterijtje helaas snel leeg.
Buiten dat ik benieuwd ben naar het uiteindelijk toestel ben ik benieuwd naar de prijsstelling van Huawei. Ze staan bekend om goedkope smartphones welke daarbij ook nog eens prima in het rijtje ''high-end'' passen. Deze toestellen draaien allemaal op het gratis Android en Windows Apolla is dat dus helaas weer niet. (toch?) Ik ben dan ook bang dat ze de huidige prijsstelling niet vast kunnen houden, we zullen zien.
De meeste Android fabrikanten betalen Microsoft meer royalties voor patentinbreuk dan een WP7 licentie kost. Wat dat betreft is het dus niet onmogelijk dat de software goedkoper uitvalt.
Windows Phone is prima, als er echter geen update komt voor mijn lumia800 was het meteen de laatste.

Ik heb nokia al een bericht gestuurd waarin ik dat heb aangegeven. Als iedere lumia bezitter dat nou eens zou doen, wellicht heeft dat invloed.

Huawei toestellen? Waarom zou ik die kopen. Al die Chinese rommel die door kinderarbeid worden geproduceerd, nee dank je.

[Reactie gewijzigd door tonhe op 26 april 2012 11:14]

Waarom?
Hij werkt nu toch gewoon goed? Hetgeen waarschijnlijk de reden was dat je hem gekocht hebt.

Goede zaak dat er meer WP toestelbouwers komen. Dat zal waarschijnlijk betekenen dat er meer verscheidenheid komt in het aanbod, wat meer apps en dergelijke.
En... <schietgebedje> wellicht een toestel met een fysiek toetsenbord!
Huawei toestellen? Waarom zou ik die kopen. Al die Chinese rommel die door kinderarbeid worden geproduceerd, nee dank je.
Je weet dat jouw mooi Lumia uit dezelfde fabriek van Foxconn komt als die 'Chinese rommel' he, gemaakt door dezelfde 'kinderen'
Misschien krijg je geen update naar WP8, maar dat wil niet zeggen dat hij geen updates meer krijgt. Misschien komt er nog een WP7.9 o.i.d.
Kuch, je Nokia komt ook uit China. Net zoals de meeste andere telefoons. Ik zou zeggen, loop thuis eens rond en gooi alle "Made in p.r. China" de deur uit Ruimt lekker op :)
Ik betwijfel dat het invloed heeft. Dat heeft niet te maken of ze naar hun klanten luisteren oid. Dit heeft er mee te maken of WP8 uberhaupt zal draaien op de oude hardware.
Zover ik weet heeft MS niet de insteek om updates te stoppen maar zal het juist te maken hebben met of het mogelijk is. Juist nu terwijl MS nog zo hard bezig is om een redelijk marktaandeel te krijgen, zetten ze alles op alles om mensen bij zich te houden, updates zijn dan ook essentieel.
Ik denk dan ook echt dat het met kunnen heeft te maken.

Of het kan is de grote vraag, persoonlijk denk ik van wel. MS heeft juist met WP7 een OS laten zien die weinig vraagt van de hardware, dit om het zo soepel te houden, ze zijn juist bezig om het OS soepeler en minder vragend te krijgen. Het zou me dan ook niet verbazen dat WP8 dit juist voortzet en dat het OS alleen nog maar minder gaat verbruiken.
Natuurlijk zie ik wel de mogelijkheid dat ze een licht aangepaste versie geven waarbij niet alle functies (tegelijk) aan kunnen staan die veel resources gebruiken.

Mijn verwachting is echt dat WP8 wel komt tenzij het echt niet mogelijk is, maar gezien de trend van MS, de OSen worden lichter, het vergroten van de markt op goedkope telefoontjes (een zwaar OS helpt daar niet bij) en sowieso het vergroten van het gebruik en bekendheid van WP, is de keuze om het niet uitbrengen gewoon niet logisch.
".... Ik heb nokia al een bericht gestuurd waarin ik dat heb aangegeven. "

Bespaar je de moeite. Ik ben bang dat Nokia niets met je bericht doet. Al was het maar omdat ze er niets aan kunnen doen. Microsoft bepaalt welke toestellen in aanmerking kunnen komen voor een upgrade van het OS, niet Nokia.
Chinezen bouwen rommel als de opdrachtgever daarom vraagt. Vraagt de opdrachtgever om topkwaliteit dan leveren ze dat ook. Iedere optie heeft natuurlijk wel z'n eigen prijskaartje.
Dat ze maar eerst hun quad core android in Europa uitbrengen. Ik vind het spijtig dat ik zo lang moet wachten. Ik ben wel benieuwd naar het prijsverschil met de concurrentie.
komt eind dit jaar op de markt

Weer dit verhaal, komt eind van het jaar, eind van het jaar update, later in het jaar.

Microsoft blijkt nog steeds niet te snappen dat openheid over een mogelijke roadmap iets vriendelijker overkomt dan zelfs je huidige klanten in het donker te laten zitten wat betreft toekomstige updates.

Kunnen ze eind van het jaar wel flink aan 'pimpen' met de WP8/W8 combinatie, maar als je de maanden ernaartoe enkel negatieve reacties krijgt, zelfs van je huidige WP7 klanten, zal niemand nog wakker liggen over WP8.
Mensen moeten maar eens leren om blij te zijn met wat ze hebben :)
Gemiddeld abonnement duurt 2 jaar, ze moeten dus gewoon minstens die 2 jaar updates blijven leveren, anders krijg je weer verschrikkelijke fragmentatie binnen het OS. Hoe zou jij het vinden als je net een Lumia 800 bij een 2 jarig abonnement hebt gekocht en ineens draait je favoriete app alleen nog maar onder WP8?

Daarnaast willen we natuurlijk allemaal de nieuwste features. Zeker met Microsoft's eisen had het gewoon gekund dat ze updaten, maar gezien het niet vrijgeven van info kunnen we er bijna van uit gaan dat het niet zo zal zijn.
Apple werkt niet anders hoor?
Uit alle klanttevredenheidsonderzoeken blijkt dat Windows Phone gebruikers ZEER tevreden zijn met hun toestellen, de zogenaamde "negatieve" reacties lees je alleen op tech-fora waar vooral mensen klagen die helemaal geen Windows Phone toestel hebben.
Waar zeg ik dat ik ontevreden ben over het toestel?

Integendeel, goed werkend toestel. Maar de 'connectiviteit' wat je zou verwacht met 2 'logisch aangesloten' producten is nu nog steeds minimaal, zelfs remote control van WMP gaat nog makkelijker via Android of iOS dan via hun eigen OS.

Dat nog even naast het zwaar achterblijven van ontwikkelingen van de 'core apps' voor de mobiele markt, waar WP-varianten veelal toch een slechtere versie zijn van hun iOS/Android varianten.
Vind remote pc toch heel goed werken, nergens problemen mee.
Ben benieuwd welke processor Huwei in dit toestel gaat stoppen. Zou zomaar geen Qualcomm kunnen zijn aangezien Apollo ook andere ARM processoren ondersteund. Wel opvallend dat steeds meer merken WP toestellen uitbrengen, blijkbaar is er toch veel vraag naar.
Er is nog niet bijster veel vraag naar, maar er zit zeker een opwaartse lijn in en het is vrij duidelijk dat Microsoft een potentieel gigantisch succesvol product in handen heeft. WP7 lijkt een beetje een 'oefen' OS te zijn voor Windows 8 en Apollo, waar straks desktops, laptops, tablets én smartphones mee worden uitgerust.

Niets is zeker natuurlijk maar dat dit potentie heeft, is duidelijk lijkt me. En daar springen fabrikanten maar wat graag op in.
In mijn ogen zou het redelijk verkeerd zijn als wp8 vlot werkt op de eerste wp7 toestellen. GPU en processor zijn zodanig verouderd...als wp8 daar vlot op werkt heeft microsoft niet optimaal gebruik gemaakt van de nieuwe technologie en dat moeten ze mijns inziens wel want 1 van de mindere punten is nu toch net die verouderde hardware...
Als een telefoon vlot werkt is dat toch prima? Dat je daarbij dan niet de beste laatste games kan spelen, das een andere zaak, maar voor veel mensen ook een bijzaak.

Mijn inziens, is het sterke punt van microsoft net dat ze wel globalized updates releasen die iedereen kan installeren. Op dit moment bevinden ze zich in een positie waarbij ze beter alle argumenten PRO behouden.

Als ik straks geen update krijg naar WP8, dan betwijfel ik of ik opnieuw een wp7 toestel zal kopen. Grootste probleem die ik zie, is bv nu met WP7 vs WP7.5 dat de apps niet langer compatibel zijn. Dus als je geen update krijgt, kan je straks misschien niet meer aan bepaalde apps. Of helemaal aan de marketplace..

Bij Android ligt het updaten iets anders.Je kan er immers relatief vlot een rom downloaden en installeren, als dat iets is voor jou. Maar los daarvan, zelfs al zit je met een oude versie, kan je alsnog veel apps installeren en blijft de toegang tot de market beschikbaar.

In mijn apps ondersteun ik nog steeds tot 2.1. Als mijn wp7 dev phone van 500 euro destijds nu geen update krijgt naar wp8, dan vind ik gezien de matige opbrengsten van wp7 tot op heden, het geen interessant platform om opnieuw een investeringskost (toestel, api changes, code base fragmentation, ..) in te doen. Dus ofwel zullen ze in mijn ogen een serieus groter marktaandeel mogen kweken, ofwel de compatibiliteit verzekeren.
Goede zaak. Zo is er meer keuze en dat komt de innovatie weer te goede. Daarnaast vind ik het lekkerder ontwikkelen in Visual Studio dan in Eclipse, of Netbeans met allerlei plugins.

Aangezien Android geen licentiekosten heeft en Windows Phone tussen de 18 en 24 euro kost om te mogen gebruiken http://www.nu.nl/gadgets/...phone-7-kost-24-euro.html, zal Microsoft wel korting geven.

Als (andere) fabrikanten (dan Nokia) wel willen betalen voor Windows Phone, terwijl Android gratis is, dan heeft Google een probleem. Misschien dat bedrijven vanwege de patentenstrijd wat meer naar alternatieven voor Android kijken.

Kleine aanvulling op het artikel:
Bovendien wordt ondersteuning voor dualcore-processors en schermen met hogere resoluties toegevoegd.
Overal op internet lees ik bij de specs multi-core processors. Lijkt me ook niet meer dan logisch aangezien de Phone 8 kernel de "gewone" Windows kernel is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013