Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties, 27.136 views •

De medewerkers van ontwikkelstudio GSC Game World, de studio achter de Stalker-franchise, zijn een nieuwe studio begonnen. Vostok Games werkt nu aan de titel Survarium, waarin de ideen voor Stalker 2 worden toegepast.

Survarium wordt een free to play massively multiplayer online first person shooter voor de pc, ofwel f2pmmofps4pc, zo valt te lezen op de officiële website van het spel. De mmofps speelt zich af in de nabije toekomst. Grote steden krijgen te maken met een opmars van vijandige bebossing, die krankzinnige beesten en vogels huisvest. Ondertussen duiken er ook rare planten en paddestoelen op, die dwars door beton heen groeien. Het verschijnsel grijpt snel om zich heen, brengt landen op de knieën en werkt anarchie in de hand.

Ontwikkelstudio Vostok Games is vorige maand begonnen door voormalige medewerkers van GSC Game World, dat al enige tijd werkte aan Stalker 2. Nadat de studio plotseling in zwaar weer belandde toen de eigenaar de stekker eruit trok, kwam de toekomst van dat project in gevaar. De ontwikkelaars vonden een investeerder om het project in leven te houden, maar de onderhandelingen over de rechten op de naam Stalker draaiden op niets uit, zo meldt Vostok Games op zijn officiële website. Het project zelf is echter wel eigendom van de ontwikkelaars, dus de studio kan de ontwikkeling voortzetten onder een andere titel.

Of Stalker 2 van origine ook bedoeld was als een gratis te spelen mmofps, is niet bekend. De in de Oekraïense hoofdstad Kiev gevestigde studio wil Survarium eind 2013 op de markt brengen.

Survarium

Reacties (27)

Wat heeft het voor nut om opnieuw te starten qua naam bekendheid ??
Ik neem aan dat dit juist 20% van het succes kan zijn, bekendheid en dan gooien ze dit weg?

Thanks voor spellingcheck ;)

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 26 april 2012 10:35]

sorry, ik moet het even zeggen... opnieuw, niet overnieuw.



De reden van een nieuwe studio is logisch. als de stekker uit de oude is getrokken is het goedkoper een nieuwe te starten dan om met de oude door te gaan.
Wat heeft het voor nut om opnieuw te starten qua naam bekendheid ??
Ik neem aan dat dit juist 20% van het succes kan zijn, bekendheid en dan gooien ze dit weg?

Thanks voor spellingcheck ;)
Ze willen het ook niet, maar ze kregen de onderhandelingen niet rond. Vervolgens laten ze via de media weten dat het hier om Stalker 2 gaat, eigelijk, en komt 't qua bekendheid wel goed. Als ze daarnaast ook nog een goed product afleveren, gaat het helemaal wel goed komen.
f2pmmofps4pc haha geweldige afko mr Ubachs _/-\o_

Klinkt goed, hou deze in de gaten

*typo: beter zo Jurian ;)

[Reactie gewijzigd door _Vuurie_ op 26 april 2012 11:55]

Ja, ik moest ook wel even lachen toen ik het las. Mmorpg is ook nog wel uit te spreken als een woord, maar f2pmmofps4pc wordt toch wel wat lastig ;)

OT: Het spel lijkt me echt super vet. Vond de sfeer in Stalker echt geweldig, de buggyness destijds heeft me er alleen van weerhouden echt verder te spelen. Maar dit thema in een gratis MMO (of f2pmmofps4pc als je wil) lijkt me zowat te mooi om waar te zijn. Ben zelf ook erg fan van zo'n post apocalyptische setting bij games, films en boeken.
Ga ik zeker in de gaten houden als het uit komt, al zal dat helaas nog wel even duren. Als ze eind 2013 aankondigen, zal het vast wel weer uitgesteld worden tot minimaal half 2014 ;)
Inderdaad een beetje raar want m.u.v. van de bugs, glitches en andere crap, was het nog een zeer aardig spel dat zeker een grote schare lliefhebbers heeft
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als je een nieuwe studio begint, dan kun je toch niet zomaar de francise van je oude werkgever gaan gebruiken? Tenzij je de francise overneemt, maar daar zal wel een pittig prijskaartje aan hangen.
Het concept is in handen van de ontwikkelaars, de naam in in handen van de GSC. De ontwikkelaars zijn een nieuwe studio gestart, naam mocht niet mee van oude GSC.
Het project zelf is echter wel eigendom van de ontwikkelaars, dus de studio kan de ontwikkeling voortzetten onder een andere titel.
Dus ze mogen alles van stalker gebruiken op de naam stalker na, of gaat dit net wat verder en mag bijvoorbeeld ook de naam van de hoofdrolspeler niet gebruikt worden?

Ik vind het wel erg tof dat ze nu zelf een ontwikkelstudio zijn begonnen en het project gaan afmaken. Jammer dat me nu nog steeds niet duidelijk is waarom de studio in eerste instantie is opgeheven.

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 26 april 2012 10:48]

Niet duidelijk. Denk dat ze dat zouden aanpassen, to be on the safe side. Belangrijkste is dat ze alle designs en de code gewoon kunnen houden. Dat weggooien zou een setback van zeker 2 jaar zijn (want zo lang werken ze al op zijn minst aan Stalker 2) en vermoedelijk ook het einde van die studio.
dus we krijgen geen stalker 2 meer .... dat is heel erg jammer! dat was juist een game waar ik naar uitkeek, het had atmosfeer, leven, verhaal en best of all, goeie gameplay.

nu is het dus hopen dat de legacy van stalker weer tot leven komt in deze monster 'f2pmmofps4pc' game. Het is namelijk een zeer goed concept en zeker werkbaar als mmofps. je hebt alle elementen al in stalker die het als mmofps kan laten werken en hun fantasy hoeft niet zo ver te rijken om classes te verzinnen.
Maar STALKER als Massive Multiplayer? Voor de meeste spelers zit de charme juist in het alleen de tamelijk huiveringwekkende Zone verkennen, niet in het geraped worden door 14jarige pubertjes die allerhande vleeswaren in je chatvenstertje doen verschijnen. Ik geloof best dat STALKER 2 kan werken (ik speel de drie voorgaande spellen nog regelmatig "even snel' door voor het sfeertje) maar niet online, niet multiplayer en al helemaal niet free to play. Wat minitransacties betekent. Ik wil gewoon vier of vijf tientjes lappen, het spel krijgen en er dan vervolgens offline mee kunnen doen wat ik wil, net als bij voorgaande games.
Tis maar net wat je zoekt in een game. Ik heb ook alle 3 de delen gespeeld (meerdere malen met diverse mods) en ik kijk eigenlijk wel uit naar een MMO versie van Stalker.

Het koele aan de SP vond ik de fractie's. Alleen bestonden de fractie's voornamelijk uit NPC's en dat vond ik dan weer wat minder. Nu kan je fractie's maken met echte spelers. Lijkt mij persoonlijk erg tof!
Ik kijk niet uit naar een MMO versie van S.T.A.L.K.E.R., net als wat KnetterGek zegt, Dit is erg jammer ik had juist S.T.A.L.K.E.R. 2 willen hebben, ik zie helemaal niks in die Survarium.

Erg jammer, mij verliezen ze als klant zo.
Ah Stalker. Het spel ahd zeker zijn bugs waardoor je soms zelfs het spel niet goed kon uitspelen. Het spel was echter free roaming als 1 van de eerdere spellen. Het bood ook een goede post apocalyptische wereld.

Ik vermoed dat de stekker eruit werd getrokken omdat opvolgers 'meer van hetzelfde' waren. Ik hoop dat dit een verieuwing op de succesformule wordt.
Ik ben die Free 2 Play hype al een beetje zat.

Je wordt rechts en links ingehaald door idioten die hier bakken met geld in steken. Dan betaal ik liever 60 euro voor een game met gelijke kansen..
Je moet ook even kijken of het een play2win systeem hanteerd.
Ik speel nu geregeld BlackLight Retribution, en met de default assault rifle kun je toch aardig mee (tenzij je echt slecht bent) en je kunt vrijwel alles permanent unlocken met ingame currency. Duurt wel even maar je krijgt geregeld ook gratis items voor een paar dagen.

Dat is overigens een ding dat mij wel stoort, dat "renten" van items werkt niet als je niet iedere dag een paar uur speelt. Dan is de prijs te hoog.

Als je het eerlijk implementeerd dan zullen de meeste mensen zich niet bezeikt voelen, en ik vind het niet erg om af en toe geld te geven aan de devs. Wel zo eerlijk als zij betaald worden voor hun werk.

Het liefste zou ik een systeem zien waar je de optie krijgt het spel te "kopen" dat een beetje in lijn ligt met de retail prijs die je zou verwachten. Nu is die prijs onevenredig vaak (in BlackLight kost het al 10 euro om een clan te starten).

Dus zo lang de betalende gebruiker geen belachelijk voordeel heeft (EA is hier goed in) dan vind ik dat het wel moet kunnen. Als jij een paar euro over hebt voor een wapen dat boven je level is dan vind ik dat je het gewoon moet kunnen doen. Als ik het maar ook kan krijgen.
dat is wel een beetje kromme redenatie....

Als het spel gratis is wil je niet dat anderen wel betalen omdat ze dan beter zijn... Maar voor 60 euro vind je dat weer geen probleem. steek dan 60 euro in de F2P game dan kom je toch op hetzelfde????
Nee want je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je uiteindelijk ver boven dat bedrag uit kan komen.

Ik koop liever een game voor 60 euro zonder gedoe dan dat ik in een F2P game 50 euro kwijt was geweest voor het zelfde. Gewoon omdat ik dan niet steeds moet twijfelen of ik mijn beurs trekt.

Lijkt me allemaal niet zo'n rare redenatie.
Ik had hem al langs zien komen gisteren!

Vind het bedroevend dat STALKER 2 definitief geeindigd is, maar ben blij dat de mensen van die studio hun werk niet onafgemaakt wilden laten staan.

Absoluut goed nieuws gezien ik altijd met veel plezier in de post apocalyptische setting heb rondgelopen.

Heb begrepen dat ze ook andere rampen gaan gebruiken als inspiratiebron; Bron.

Devdiary 1 van de nieuwe developers:

http://www.youtube.com/watch?v=iDrglIYxT8U
Als er een gitaar te bespelen valt rond een kampvuur ben ik er bij! Zo te zien gaat heel het sfeertje (half-vergane bebouwing) gewoon overgenomen worden, that's a good thing.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True