Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 42, views: 13.275 •

Gabe Newell, directeur van ontwikkelaar Valve Corporation, belooft dat de software development kit voor Counter-Strike: Global Offensive, waarmee fans zelfs mods kunnen maken, uiterlijk drie maanden na de game vrijgegeven wordt.

Dat is althans de huidige planning, zo meldde Newell in een podcast. Doug Lombardi, woordvoerder van Valve, liet in maart al weten dat Counter-Strike: Global Offensive naar verwachting tijdens de zomermaanden in de winkel zal verschijnen. Volgens Newell zal de software development kit dus uiterlijk drie maanden later te downloaden zijn. Die wordt in elkaar gezet door Valve's Mike Durand, die al sinds 2006 aan de sdk's van het bedrijf werkt.

Newell liet in dezelfde podcast los dat in CS:GO maps opgenomen zullen worden uit beide voorgaande edities van de serie en dat er ook maps speelbaar zullen zijn die wel in Counter-Strike 1.6 opgenomen waren, maar niet terugkwamen in Counter-Strike: Source. Welke maps dat zijn, wilde Newell niet zeggen.

Counter-Strike: Global Offensive

Reacties (42)

Ik zou as_oilrig graag terug willen zien.
het was leuk om die te spelen met iets lagere gravity zodat je van dak naar dak kon springen.
as_oilrig was een geniale map om te spelen. Helaas werkt het public VIP spel niet zo goed. Meestal gingen de VIP's zitten klooien en kwam er niets van terecht. Als je wel een keer een fatsoenlijk team had met een goede VIP dan was het 1 van de meest leuke mappen om te spelen.
gwn een offtoptic vraagje.
waarom hebben ze die mappen zo (dom) genoemd?
as_oilrig?
Het is <gameplaytype>_<map-description>

Volgens mij was "as" "assasination", en oilrig spreekt voor zich :)

[Reactie gewijzigd door SaintK op 23 april 2012 16:13]

Mee eens! Oude tijden herleven met het zien van de beelden. Oilrig was een echte teamplay map, hard rennen richting de heli met wat back-up. Beetje zwemmen erbij voor de verandering. Altijd leuk.

Ben erg benieuwd hoe CS:GO aan gaat slaan. Als er een leuke community ontstaat voor deze game dan kan dit wel eens mijn volgende FPS zijn die ik ga spelen. TF2 ben ik helemaal klaar mee.
belooft dat de software development kit voor Counter-Strike: Global Offensive,
Dat is althans de huidige planning, zo meldde Newell in een podcast.
Een belofte maken en dan zeggen ''althans dat is de huidige planning'' doet op mij overkomen als lekkermakertje voor de ''fans''. De kans dat hier vanaf geweken word acht ik ook vrij goed mogelijk als ik het zo lees. Of zoek ik er teveel achter of gewoon te negatief ? ;)

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 23 april 2012 12:48]

Tja, als we valve time aanhouden zullen die drie maanden of drie dagen, of drie jaar worden... dat weet je maar nooit.
Maar het komt er wel - iets dat ik van andere grote studios niet meer zie tegenwoordig.
Valve staat erom gekend dat ze release datums niet al te serieus nemen, ze "spotten" er zelf ook mee bv. op : https://developer.valveso...e_Time#Reverse_Valve_Time

Voor hen is het belangrijker dat het correct werkt vermoed ik :)
Valve is vrij vervelend als het gaat om release-times.
Zie ook: Valve time.

Maar bij Valve weet je wel zeker dat er vrijwel altijd een SDK komt.
Als counterstrike toen elk jaar een spel uit was gaan brengen was cod nooit zo groot geworden. Ik ben zeer benieuwd naar deze versie en ga hem zeker kopen!
Vind dit erg goed nieuws!
Hopelijk is in CS:GO nog altijd de mogelijkheid voor custom mods (zombie, surf)
In het bericht staat ook vermeldt dat er nieuwe "spelmodi's" worden toegevoegd.
Valve staat best wel bekend om zijn goede samenwerking met gamers, en de community in zijn algeheel.
Het enige waar Valve nu nog zich zorgen over moet maken is hoe ze de huidige playerbase overkrijgen naar CS GO.
Concurrentie van CoD en Battlefield is er wel, maar kijk eens naar het aantal spelers dat nu CS1.6 en Counter Strike Source speelt.
Counter-Strike is geen realistische game, het is een arcade game die op heel veel aspecten met kop en schouders boven andere games uitsteekt.
Counter-Strike is geen realistische game, het is een arcade game die op heel veel aspecten met kop en schouders boven andere games uitsteekt
Zoals wat dan? Ik heb Counterstrike met plezier gespeeld (vanaf beta 3.1), maar de tactics in het spel zijn sinds dien niet veranderd. Rushen en campen, ronde na ronde.

Battlefield bijvoorbeeld zorgt voor veel meer diversiteit in het spel. Je hebt tig meer zaken om rekening mee te houden en objectives zijn ook belangrijker. Je kunt niet simpel in een hoekje gaan zitten campen totdat je iedereen hebt afgeslacht :P

Destijds was er geen betere dan counterstrike, maar nu is dat al lang niet meer zo.

Overigens hebben alle MODS in CS:S het spel voor mij verpest. Wat een onzin allemaal. Kun je nog wel filteren op 'normal' servers, maar dan krijg je ook weer unlimited ammo en al die ongein.
Meer diversiteit is niet meteen gelijk aan een beter spel. Met de beperkte opties die je hebt in CS ben je aangewezen op goede teamplay. En dit is iets wat de echte CS diehards missen in games als COD en BF.

BF doet dit al iets beter dan COD. Maar doordat de map ze ongelooflijk groot zijn met soms 4 verschillende flags, zie je dat teamplay vaak ver te zoeken is.

Maps in CS zijn clean en niet al te groot. Plaatsen waar je ongezien in een bosje kan liggen worden er zoveel mogelijk uit gehaald. Zodat het weer gaat om reactiesnelheid en headshots maken, als het tactisch gebruik maken van frags, flash en smokes. Ook het door muren schieten is een tactisch element, of je het leuk vind of niet.

Daarnaast kan je per map als team nog een 100 verschillende tactische plays maken, wat ik ze in BF eigenlijk nooit zie doen.
Wat ik ook erg miste was de verscheidenheid in objectives.

Ik speel graag ctf ed, bovendien heeft deze counterstrike de gedachtengang dat betere spelers betere wapens verdienen waardoor je als noob veel plezier verliest en er uiteindelijk server mods verschijnen die soms het spel verkrachten.

Bovendien heb je tal van servers die dag in dag uit jaar in jaar uit hetzelfde mapje spelen.

Ben al gauw verveeld geraakt en raak CSS nog zelden aan. Sommige zombiemods zijn wel schitterend. Zo had je oa de maps gebaseerd op Pirates of the Caribbean of LoTR die met veel volk op sommige momenten hilarisch waren.

Insurgency, een HL2 mod heeft een aantal sterke punten die ontbreken in CSS

Een combinatie van beide elementen zou een goede game maken.

[Reactie gewijzigd door El_Bartholomew op 23 april 2012 14:06]

Destijds was er geen betere dan counterstrike, maar nu is dat al lang niet meer zo.
Tja, de definitie van "beter" is vrij interpreteerbaar natuurlijk. Voor mij persoonlijk is CS 1.6 'beter'. Waarom?

BF en CoD vind ik juist dat ik met veel te veel dingen rekening moet houden, wil ik me kunnen meten met de 'grote jongens'. Ook vind ik de maps veel onduidelijk (door het hoge detaillevel natuurlijk).

Ik hou niet van al die poespas eromheen, constant dat leveltje stijgen om een beter wapen te kunnen krijgen e.d.. Bij CS begint iedereen elke ronde/map weer op hetzelfde niveau.

Dus jij mag het leuker vinden, beter is het niet voor iedereen :)
Als je niets anders doet dan rushen/campen en je daarnaast ergert aan mods betekent maar ťťn ding: Je speelt op public servers. Niets mis mee, maar CS is dan inderdaad gewoon een spel dat snel saai wordt. De kracht van CS zit in competitief spelen, waarbij het spelplezier hoger wordt naarmate je beter wordt in het spel.
Ik was even verbaasd over cross-platform, maar schijnt dat die feature alweer geschrapt is. Maar goed ook, want teammaten op de PS3 zou ik niet vrolijk van worden...

Ben wel heel benieuwd, toch wel een van de eerste games waar ik (te)veel tijd aan heb besteed. Uiteindelijk werd het echter verziekt door cheaters, voor mij dan, aangezien ik het liefst potjes op public servers speelde...
Had wel graag gezien dat PS3 vs 360 werd ondersteund...
Hoewel ik geen shooters speel op de console zou een titel als deze een nieuwe 'trend' kunnen creŽren.

[Reactie gewijzigd door densoN op 23 april 2012 13:38]

Gaat het hier niet om de OSX versie?
Ik was even verbaasd over cross-platform, maar schijnt dat die feature alweer geschrapt is. Maar goed ook, want teammaten op de PS3 zou ik niet vrolijk van worden...
Nu zul je zelf waarschijnlijk claimen (erg) goed te zijn in shooters, maar er zijn talloze consolegamers die beter zijn dan de gemiddelde PC-gamer. ;)
Ze hebben bij MS reeds testen gedaan daaromtrend.
Ze hadden de beste XBOX spelers tegen middelmatige PC spelers geplaatst (uiteraard op elk hun platform) en je mag 2x raden wie ingemaakt werd ... ;)

http://technologizer.com/...ed-xbox-360-vs-pc-gaming/
in de winkel zal verschijnen
Na het zien van het filmpje dacht ik serieus dat het een webbased app of iets voor mobiele telefoons zou worden. Mannetjes zonder schaduw, de laatste keer dat ik dat zag was in Super Mario World.
Op 00:41 zie je schaduw, bij de rest scheen de zon vast niet ;-)
Heb je alleen de eerste 5 seconden van het filmpje bekeken?
Nee, ik zit geen game uit 2000 af te zeiken ;) Vanaf 00:25 heb ik 2 keer een schaduw bij een mannetje gezien, voor de rest nop. Maar goed, hij is nog niet gold dus alles kan nog veranderen.
Toegegeven het ziet er inderdaad wel wat verouderd uit.
Nu is dat bij counter strike nooit een punt geweest.
http://www.appleinsider.c...oming_to_mac_in_2012.html

Jep. Tegelijk met PC variant. Ik hoop steamplay, maar de prijs is al 20 euro.

Als de game zelf een beetje leuk is en ook draait op wat minder sterke PC's, ga ik 'm zeker 2 maal kopen (1 voor eigen PC en macbook, 1 voor mn oudere game PC waar stiefbroertje op speelt)
CS:GO is gewoon weer lekker gebaseerd op de source engine. Met een beetje moeite is het dan ook geen enkel probleem om andere SDK's voor de source engine om te bouwen om te gebruiken voor CS:GO.

Hetzelfde is gedaan met Portal 2. Binnen een paar minuten was de Alien Swarm SDK (deze was gratis en redelijk up-to-date) omgebouwd zodat er Portal 2 maps mee te maken waren! Ik ben er van overtuigd dat dit ook weer kan met CS:GO. Dus de echte modders kunnen al heel snel bezig. :)

EDIT: Portal 2 is de meest recente valve titel gebaseerd op source, vandaar de referentie naar Portal 2.

[Reactie gewijzigd door I_k op 23 april 2012 13:16]

Het is Valve die dit zegt. Grote kans dat 6 maande reŽler is.
Kleine toevoeging, de beta is vanaf volgende week al beschikbaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013