Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 87, views: 17.270 •

Een Zweeds gamemagazine lijkt door het vrijgeven van zijn nieuwe cover het bestaan van Crysis 3 te hebben prijsgegeven. Ook kon op de website van Electronic Arts een prijsvermelding van een nieuwe Crysis-editie worden gevonden.

Bezoekers van het NeoGaf-forum ontdekten dat op de cover van een Zweeds gamemagazine, Game Reactor, een aanwijzing verscholen zat. Zo zou het typische mesh-patroon van het nanosuit in Crysis verstopt zitten in de linkerbovenhoek en meldt het magazine ook een 'exklusivt' te hebben. Het is niet de eerste keer dat er hints voor een nieuwe Crysis-game verschijnen; in februari was er al een aanwijzing in de vorm van een jobadvertentie van EA.

Via Google Images konden verder enkele afbeeldingen worden gevonden van een man in een nanosuit met een high-tech pijl-en-boog, met op de achtergrond het vernielde landschap van New York of Londen. De box art van Crysis 3 zou dezelfde afbeelding gebruiken. Daarnaast was op de website van EA's Origin kortstondig een prijsvermelding te vinden van 'Crysis 3 Limited Edition' voor de pc en Xbox 360. Een PlayStation 3-versie ontbrak in de prijsopgave.

Hoewel uitgever Electronic Arts officieel nog niets heeft bekendgemaakt, lijkt een aankondiging niet ver weg te zijn. De Duitse ontwikkelaar van de Crysis-spellen, Crytek, beloofde eerder al een grote aankondiging te doen in april.

Crysis 3 beelden Crysis 3 beelden Crysis 3 beelden Crysis 3 beelden Crysis 3 beelden

Reacties (87)

Zat er dik in natuurlijk ;)

Maar Pijl en boog! Hoe geniaal is dat! Hopelijk kun je stealthed blijven tijdens het schieten :P
Stealthed ? ... werkt altijd ... schieten en snel daarna je PC uitzetten ... niemand weet waar dat schot vandaan kwam.
Het hele comment system op T.net is derped. Goede reacties kunnen op de bodem blijven hangen en alles moet strak on-topic zijn. Vroeger konden we comments nog "grappig" beoordelen.

Doe mij het Reddit comment system maar, dan kan je goede reactie op de top krijgen.
[/offtopic]

Ik heb verder niets on-topic te zeggen :P
I used to be a fugly alien, but then I took an arrow to the knee.
an arrow IN the knee. IN! the knee.

- Sorry, kon het niet laten. :P
TO the knee, sorry kon het niet laten, speel skyrim en je hoort het vanzelf.

-ontopic

Tsjah.. Ik hoop dat deze meer op crysis 1/warhead gaat lijken;
Ik vond die jungle toch wel echt zo veel fijner spelen dan de betonnen zooi in crysis 2.
Ook de controls van het pak waren gewoon beter gedaan, niet alleen armour, power en cloak maar speed en strenght apart; speed ook echt snel en strenght ook echt sterk, niet half half zoals 2.
in skyrim is het IN the knee.

en crysis 3, who cares. Tis toch een consolespel geworden, misschien iets van, I used to be a cool game, but then I took an xbox in the knee.

[Reactie gewijzigd door haarbal op 11 april 2012 18:44]

console game? mooi niet dus. Als er een spel op dees aardbol is dat geoptimaliseerd is voor PC is het Crysis. Ik ga er van uit dat dit bij 3 niet anders is, ze hebben een reputatie hoog te houden
Crysis 1, ja. 2, not so.
Crysis 2 was echt wel ontwikkeld voor de console markt. Ik zie geen enkele andere reden om de open wereld plots een pak kleiner te maken.Ook de bediening van het nanosuit ging een pak vlotter op console dan op pc in 2.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door IskaRiot op 11 april 2012 20:30]

Crysis 1, maar vooral 2 vond ik echt super vet, dus laat deze maar komen. En een pijl en boog geeft inderdaad weer een hoop leuke extra opties. (Denk aan Rambo :P)
Vond jij, maar users van metacritic zeggen:

Far Cry: 8,3
Crysis: 7,8
Crysis 2: 6,5

Moet zeggen dat ik het hier ook helemaal mee eens ben, ondanks dat ook Metacritic niet altijd een objectieve weergave geeft.
Reviews en cijfers zijn toch nooit objectief? Men geeft hun mening over een spel, wat altijd een subjectieve ervaring is.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar misschien toch belangrijk het verschil te maken. :)
Crysis 1 nog steeds niet gespeeld, deel 2 wel op de PS3 en vond ik super.
snel deel 1 +xpac spelen dan.
de verhaal lijn was veel beter dan deel 2 en zeker de moeite waard om ff te spelen :)
Crysis is altijd geniaal geweest in de singelplayer en dan vooral de graphics. Toch kunnen de mannen van crytek absoluut geen hak zetten tegen cheaters, waardoor servers overspoeld werden met cheats en vaak binnen een uur na een anticheat update er meteen weer cheaters een weg hadden gevonden. Online is onspeelbaar hierdoor. Alle games hebben cheaters maar op de een of andere manier is het bij crysis altijd super erg.

Ik heb het een hele tijd gespeeld en soms met veel plezier... maar meestal werd dit al snel verpest door de vele cheaters met aimbots, super speed, super jump en weet ik het allemaal.

Het eerste deel blijft voor mij de beste, vooral de tropical setting stond me erg aan. deel 2 in newyork vond ik persoonlijk een stuk minder mooi verhaal. en ook de multiplayer was veel te veel call of duty style. waar in crysis de MP er veel tactischer gespeeld kon worden met grote maps.

Deel 3 zou ik kopen voor de SP. maar niet voor 50 euro... ik wacht wel een paar maanden tot ook deze game weer geen succes blijkt te zijn en de prijs dropt naar 10 euro.
inderdaad. vond de singleplayer net ff te moelijk waardoor ik een trainer had geopend. ( je weet wel. cheatcodes als godmode / unl ammo. net als in al die gta games :+ )
toen ik hem uit had. wou ik even het multyiplayer gedeelte zien.
ik begon een game te joinen en kwam er tot me verbazing achter dat de singleplayer cheats nog aanstonden. en ook echt in multiplayer werkte... :|
De singleplayer te moeilijk?

Wat heb jij voor game gespeeld? In ieder geval geen Crysis 2. Die game kun je met je ogen dicht uitspelen. Je hebt een visor die het denken voor je doet, de beste routes zoekt, EN als je zelfs dan nog doodgaat kun je nog altijd de cloak/shoot/cloak methode gebruiken....
Deze man word weggemod als ongewenst, maar hij heeft wel gelijk. En wat betreft over de eerdere post over de multiplayer, dat klopt helemaal. De MP was met een maand of 3 dan ook al helemaal dood. Ik heb t spel hier liggen, maar de vele cheaters maakten het verschrikkelijk.
Crysis Wars word nog redelijk veel gespeeld, speel het zelf af en toe nog
genoeg volle servers

[Reactie gewijzigd door Sinester op 13 april 2012 18:51]

De Crysis 2 multiplayer is nog steeds zeer actief hoor.. De Crysis 1 MP zou ik niet weten.
Ook is er in Crysis 2 MP een "classic" mode. Zonder nanosuit dus. Dat is prima te spelen.
Crysis 1 was op de rand van wat toen mogelijk was op pc, crysis 2 was multiplatform en dat viel aan alles te zien en ik ben bang dat crysis 3 precies het zelfde gaat worden.
Bij Crysis was het weer als met Far Cry, je PC upgraden zodat je kon spelen! :P
Crysis 2 was wat dat betreft best een afknapper, zowel qua verhaal als 'improvements' vergeleken met 1.
De Nano Suit was wat handiger te bedienen en de graphics engine was efficiŽnter, maar daar hield het ook mee op.

Hopelijk wordt 3 apart geoptimaliseerd voor ieder platform. Dan kan je tenminste weer 'alles' uit je PC, XBOX of PS3 trekken ;)
Of Crysis 3 komt voor de nieuwe consoles en hoeft er niks gedowngrade te worden. Dat zou wel nice zijn :)
Far Cry was leuk tot dat die gemuteerde aapjes kwamen. Geef mij maar Koreanen of eilandbewoners om af te knallen in plaats van overpowered apen of gekke aliens :)
Dat is met de aliens van crysis 2 niet veel anders... in 1 waren ze nog gedosseerd en vet gemaakt. deel 2 sloeg een beetje door en was niet echt crysis meer. hoop dat 3 meer diepgang krijgt.
Na mijn drama met Crysis 2 weet ik niet meer zeker of ik wel zin heb in Crysis 3..

1 vond ik daarintegen geweldig. Destijds een nieuwe kaart voor gekocht (8800 GT) waarbij ik op ~ 20fps speelde :P

2 Heb ik recent uitgespeeld en het viel me echt zwaar tegen. "Ga hier naar toe." kom je aan, gaat het mis. Ga maar een stukje verder. Dat gaat ook mis. Ga dan nog maar een stukje verder..


Ik hoop dan ook dat Crysis 3 minder rechtlijnig word dan 2.. Iets minder kamertje-kamertje, meer vrijheid. Eventueel keuze om eerst dit objective te doen, daarna het andere. Imo, een beetje meer richting Crysis 1.

Het lijkt erop dat het weer in een stedelijk gebied (NY) afspeeld. Geef mij maar m`n tropische eilandje met koreanen.. Weetjewat ik trek Crysis 1 wel weer even uit de kast !
Ik vond Crysis 1 ook veel beter.
Om te beginnen stond Crysis bekend om zijn graphics. Op veel punten is die in Crysis 2 achteruit gegaan. Waarschijnlijk om het toegankelijk te maken voor de consoles. Crysis 1 wilde ze in eerste instantie ook op de consoles uitbrengen maar bleek toen te zwaar te zijn. Ondertussen is er volgens mij wel een uitgeklede versie (grafisch uitgekleed) voor de consoles.

Zie bijvoorbeeld ook hoe het licht objecten doet verblinden en hoe bladeren bewegen in Crysis 1. Dingen die ze in Crysis 2 hebben weggehaald (en zo zijn er nog tal van voorbeelden op internet te vinden)

Dan kun je wel zeggen dat het niet om graphics draait, maar bij Crysis is dat toch eigenlijk wel een belangrijk onderdeel en is achteruitgang al helemaal not-done.

De singleplayer van Crysis 2 (qua spel op zich) was wel gewoon erg vermakelijk maar toch nog een stuk minder als Crysis 1. Crysis 1 heb ik al meerdere keren gespeeld terwijl ik Crysis 2 pas een keer helemaal heb uitgespeeld. Ook had je veel meer vrijheid dan in Crysis 1. Daarbij had je in Crysis 1 meer opties zoals speed wat veel beter werkte dan zoals ze het in Crysis 2 hebben geÔmplementeerd.

Door Crysis 1 zat ik erg uit te kijken naar Crysis 2 en heb ik die toentertijd ook pre-ordered maar bij Crysis 3 wacht ik toch af tot na de release. Als het weer voor de huidige generatie consoles komt heb ik er niet al te hoge verwachtingen van.

Ik kan me overigens wel voorstellen dan voor console-gamers Crysis 2 wel goed is bevallen, het was ook gewoon een leuk spel maar voor de PC gamers die ook Crysis 1 hebben gespeeld is het meestal toch echt een tegenvaller geweest.

En de multiplayer van Crysis 2 was voor mijn smaak ook niet echt wat. Veel te kleine oppervlaktes. Daarbij maakte de map (waarop je iedereen kon zien) en de night vision (waarmee je onzichtbare personen kunt zien) het er ook niet leuker op. Zonder night vision te gebruiken en de heel tijd de map te bekijken was je gewoon in het nadeel.

De DRM van Crysis 2 vond ik ook al niets. Als die server van hun eruit ligt kun je het dus niet meer speler (zou je dat nog willen). Crysis 1 had dat niet. (Warhead wel)

Al bij al vond ik Crysis 2 wel aardig maar 1 gewoon enorm goed.

Ik ben dan ook wel erg benieuwd naar de verkoop van Crysis 3. Zelf denk ik dat hij wat gaat tegen vallen. Met de release van Crysis 1 hadden ze echt een hype / modders / fanbase rondom die game gemaakt. Dat kwam mede doordat het ook echt gericht was op de PC. Die hele hype is er nu wel vanaf doordat het veel PC-gamers is tegengevallen. Console-gamers zijn over het algemeen toch meer casual gamers dus daar heb je dat wat minder bij. Ik gok zelf daarom dat zeker de initiŽle verkoop zal tegenvallen tegenover Crysis 2.

Veel ontwikkelaars richten zich nu bij voorbaat op de console-wereld omdat daar meer te halen valt maar ze hebben niet door dat een echte goede release op de PC als een uithangbord werkt voor hun game. Met andere woorden. Richten ze de game op de PC en reageert de PC-community erg positief dan zullen ze ook meer console-games verkopen. Zo zie ik het tenminste. Crysis 3 wordt wel een mooie praktijk-case daarvoor.

[Reactie gewijzigd door Devata op 12 april 2012 08:50]

Ik zou idd ook een pijl een boog gebruiken als iedereen om me heen met machine guns op me loopt te schieten.
Well done sherlock!
ooit gehoord van stealth?

ontopic: pijl en boog lijkt mij wel cool, lekker rambo style schieten 8-)
Dit is natuurlijk niet een gewone pijl en boog.
De dart rifle in Far Cry 2 was anders mijn meest gebruikte wapen.. Lekker sluipen, en Pats :D En daarin heb je niet eens een cloaking mode.
FAr cry 2 is een drama. stealth bestaat niet. zodra je een vijand neer haalt in de SP wordt altijd meteen iedereen in de wijde omtrek gealarmeerd zonder dat ze ook maar kunnen weten dat je iemand met een mes gestoken hebt. waarbij ze je hoe dan ook zien door bosjes en bomen heen.

Far cry 2 is een super vette game, maar de AI en de voice acting is echt belachelijk slecht... Je roeit hele dorpen uit, steekt ze in brand en als je naar een ander segment van de map gaat en je komt 5 min later weer terug dan staat alles weer alsof er niets is gebeurt... Hoop dat dit in deeltje 3 beter is gemaakt!!

[Reactie gewijzigd door sygys op 11 april 2012 16:22]

Dat zou wel erg gaaf zijn, heb wel zin in een opvolger vond Crysis 2 persoonlijk erg leuk om te spelen. Ben benieuwd of het daadwerkelijk ook met een pijl-en-boog word, het ziet er in ieder geval weer heel bruut uit.

En nu moeten we maar weer gewoon verder gaan met afwachten helaas, haha!
Ik hoop alleen dat het einde van crysis 3 niet zo lame gaat worden als het einde van deel 2...
Ja inderdaad, die twee semi onzichtbare wezens waren een stuk minder spectaculair dan die gigantische octopus in deel 1!
dat is helaas iets waar bijna alle games en spellen last van hebben de laatste jaren.
ze willen gewoon een groot open einde houden om iets te hebben waar ze makkelijk in kunnen springen met een volgend deel als het een suc6 is.
helaas is dit ontzettend frustrerend voor de kijker/gamer.

ik heb laatst gewoon een vreugdedansje gedaan toen ik na iets van 40 films eindelijk een film had met een goed einde waar alles afgerond was en ik er gewoon een goed gevoel bij had.
als je blij word van een goed einde in een film is het toch wel heel erg slecht gesteld met de entertainment industrie...
Dan kunnen ze beter van tevoren een verhaallijn goed uitzetten, en die vervolgens door middel van cliffhangers aan elkaar bakken.
Dan moet het echter ook nog wel een normaal product opleveren, dus niet 10u gameplay zoals nu vaak het geval is, maar weer terug naar de 30-40+ uur, uiteraard dan wel met een minderheid aan sidequests meegerekend.

Voor deel 2 en evt. 3 hoeft er dan niet meer 'nagedacht' te worden over het verhaal zelf, alleen de details. De rode draad is al gezet.

Dus minder tijd nodig om een vervolg op te zetten, doet de winst en, mits goed gebruikt, de reputatie van de bouwer denk ik meer goed dan steeds halfbakken games zoals nu ;)
Volgens de link komt het tijdschrift zelf (dit is de cover) op 16 April uit, dus ik ben benieuwd :9~ Crysis 2 was al even geniaal als het eerste deel.

Edit: Trouwens, $49 voor de limited edition?? Dat is normaal de prijs van de gewone.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 11 april 2012 15:16]

crysis verkoopt na het eerste deel bijna niet meer. deel 2 heb ik op release al gekocht voor 32 euro. (limited) de slechte naam en de duizenden klaagende gamers over hacks en bugs hebben de gamereeks een behoorlijke deuk gegeven. en terrecht.

Op een van de latere levels pakte ik op een gegeven moment een wapen op waarna ik
-256 kogels kreeg op alle wapens. als ik ammo pakte werd dit aangevuld tot 0. deed ik een reload, dan had ik weer -256 kogels. ik heb 3 volledige levels met alleen melee moeten spelen omdat het onomkeerbaar was en pas in de database van de game werd gereset toen ik alle wapens kwijt raakte na die overstroming in newyork.

Ook de support op customer support is echt heel slecht. ik had een mappack gekocht met creditcard en deze werd op mijn account niet geacctiveerd omdat er ergens een fout zit tussen de link in het account van crysis 1 en 2 hierdoor heb ik 10 euro betaald en nooit de mappack kunnen spelen. heb hier meerdere mails voor gestuurd. ook op het forum gepost maar heb nooit een reactie van crytek gekregen. Dat was voor mij de maat!

[Reactie gewijzigd door sygys op 11 april 2012 16:24]

De vorige limited edition was dan ook met weinig extra's vond ik. Was volgens mij alleen enkele kleine multiplayer unlocks. Voor mij toen niet het extra geld waard.
Na crysis 1 werd het toch een in n dozijn urban shooter . Jungle setting was zoveel beter !

Edit:
Verduidelijking:

Deel1
Eerst koreanen, daarna aliens
Proper aliens, die vliegen en freezerays gebruiken
Proper physics
Grote map
Ga waar je wilt
Genoeg vehicles om in te spelen
Insane graphics voor de tijd
Prachtige jungle setting MET geniaal ijs en CORE level.
Je raakt langzaam je team kwijt

Deel 2
Muffe lopende aliens die net als mensen wapens nodig hebben
De zoveelste verwoeste stad omgeving
Duffe personages
Corridor shooter, geen vrije keuze
Shit physics, schiet een RPG op een muur af en er gebeurt NIKS?!
Vijanden zonder gezicht van CELL, veel minder aansprekend dan bange koreanen
Shitty AI, te belastend voor consoles?
Pas maanden na release echt GOEDE graphics/
Verhaal gaat nergens over en moet het hebben van vage plottwists.

Overal cijfers:

Crysis 1: 9
Crysis 2 6,5 :+

[Reactie gewijzigd door Jeroenneman op 11 april 2012 17:02]

Ik vond het eigenlijk wel een mooie afwisseling na al die Jungle in Crysis 1 en Warhead. En die urban setting vind ik toch niet echt te vergelijken met die uit andere games. Het was zo veel mooier dan een Call of Duty of Battlefield. Zelfs op de console.
Het was zo veel mooier dan een [...] Battlefield. Zelfs op de console.
En toen zat m'n keyboard onder de koffie... Verslik me hier zowat man!
Zelfde hier. Vraag me af of ie BF3 heeft gezien... En daarnaast was de setting mooi, maar de frozen jungle setting nog veel mooier ;)
Denk dat GekkePrutser doelt op de console versie.
helemaal mee eens... new york is een vette setting. maar ik miste "het vervolg" op deel 1 en vond de hele sfeer op het tropische eiland zo super vet! jammer dat je in deel 2 voornamelijk van gebouw naar gebouw moest gaan en dat je je "team" eigenlijk niet meer had. dit schepte een beetje een band met je personages. die was ik in 2 helemaal kwijt. het was alleen maar schieten naar de volgende cut scene.
Ik vond deel 1 compleet anders dan deel 2. Naar mijn mening zijn ze ook beide voor een ander type publiek. Ik geef zelf toch ook de voorkeur aan Crysis 2 (rechtlijniger maar veel meer actie) en hoop dat deel 3 vergelijkbaar word.
Ik vond far cry leuk doordat je een eigen route kon kiezen van A->B. Je kon rijden, sluipen, rambo-style, boot, etc. Bij Crysis was dit al meer beperkt, had je routes. En bij Crysis 2 was het 1 grote route met enkele zij wegen. Het was nog steeds veel vermaak, maar far cry heb ik vaker opnieuw gespeeld.
Nu al zin in, hoop wel dat ie meer wordt als deel 1 met de graphics van 2 :)
ik vind ook echt dat ze terug moeten naar de jungle setting want dat sprak mij heel erg aan. verder vind ik het wel eigenlijk toch een beetje onverwachts dat ze ineens spreken over crysis 2 ik was er eigenlijk nog niet eens aan toe, maar nu ik het zie ben ik er toch wel heeel erg blij mee heb echt zin om dit spel te gaan spelen, wat ik moet zeggen wat ik het leukste vond het crysis 2 was de gewone soldaten aan te pakken, omdat je toch een iets meer realistisch gevoel erbij krijgt en ik ben nooit echt een fan geweest van alien shooters. maar verder doordat ik het spel zo leuk vond ben ik het wel gaan doen en ik moet zeggen dat ik mezelf met crysis 1 erg heb vermaakt maar op de een of andere manier toch meer met crysis 2!

Kom maar op crysis 3!
Crysis 3 zal toch ook voornamelijk weer urnban zijn, dus geen jungle setting.

Ik denk dat de gameplay in ieder geval wel verbeterd zal zijn. Veel werk aan de surroundings zullen ze niet hebben gehad dus qua gameplay verwacht ik nu wel veel.

Edit: Ook hoop ik dat de MP aangepakt zal zijn met grotere mappen en een betere beveiliging tegen hacks.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 11 april 2012 15:45]

denk je dat echt? ik hoop het! dat zou de eerste keer zijn in de crysis reeks. daarnaast is de support van crytek op patches echt een ramp. deel 1 werd na een paar maanden al niet meer ondersteunt..
ja ze moeten inderdaad betere beveiliging hebben en niet zo veel fouten meer maken als in crysis 2 (met dat de servers gewoon vastlopen) :(