Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties, 11.854 views •

343 Industries heeft informatie vrijgegeven over de multiplayermodus van schietspel Halo 4, dat later dit jaar verschijnt voor de Xbox 360. De ontwikkelstudio heeft een aantal elementen veranderd ten opzichte van vorige Halo-games.

De multiplayermodus van Halo 4 wijkt op diverse punten af van de multiplayermodi van voorgaande Halo-spellen. Dat blijkt uit een artikel van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer, zo meldt Eurogamer. Halo 4 is het eerste Halo-spel dat door 343 Industries wordt ontwikkeld; voorgaande Halo-games werden steeds ontwikkeld door ontwikkelstudio Bungie.

De belangrijkste toevoeging die Halo zal brengen lijkt de Spartan Ops-spelmodus. Dit is een co-op-spelmodus waarin gamers samen missies moeten uitvoeren. Anders dan in bijvoorbeeld de Spec Ops-modus van Call of Duty: Modern Warfare 3 zullen de missies in Spartan Ops met elkaar verbonden zijn. Het verhaal speelt zich af in episodes, die waarschijnlijk wekelijks beschikbaar zullen komen. 343 Industries benadrukt dat het niet gaat om betaalde downloadable content; de Spartan Ops-missies zijn inbegrepen in de prijs die voor Halo 4 wordt betaald, al zullen ze apart gedownload moeten worden.

343 Industries neemt ook de bestaande multiplayerspelmodi op de schop. De studio introduceert Spartan Points, waarmee nieuwe uitrustingen en abilities gekocht kunnen worden. Nieuw daarbij is Forerunner Vision, een eigenschap die spelers door muren heen laat kijken. Uit vorige Halo-spellen keren de Hologram, het Jetpack en Active Camo terug. 343 Industries heeft verder de manier waarop spelers nieuwe wapens vinden in Halo veranderd. De wapens worden nu via op willekeurige plaatsen neerkomende 'drop pods' verspreid in plaats van dat ze op vaste locaties tevoorschijn komen. Op die manier hoopt 343 Industries het 'weapon camping' tegen te gaan. Ten slotte heeft de studio afgerekend met Halo's spawn delay; gamers die in het spel doodgaan, zullen met één druk op de knop direct weer in het spel komen.

Het artikel meldt naast de multiplayerfeatures ook dat 343 Industries een achtergrondverhaal heeft verzonnen om te verklaren waarom er in Halo al jaren rode teams tegen blauwe teams vechten. De teamverdeling is onderdeel van een trainingsmodule die gebouwd is aan boord van een gigantisch ruimteschip, de UNSC Infinity. Dat achtergrondverhaal krijgt mogelijk meer gestalte buiten het spel, want onlangs liet Microsoft de domeinnaam Halo Infinity vastleggen. Het bedrijf heeft officieel nog niet bekendgemaakt wat Halo Infinity is.

Video met beelden van Halo 4

Reacties (30)

Reactiefilter:-130028+18+21+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik wil echt dat die op PC uitkomt, maar ik heb iets gehoord over XBOX live die in windows 8 komt, moet men er dan nog extra voor bijbetalen?
Ook ik ben een van de halo spelers die niet al deze veranderingen ziet zitten.

Halo heb ik al vanaf het eerste deel gespeeld vooral halo 2 & 3 online en multiplayer modus. Voor de rest bezit ik ook alle andere halo spellen (Reach/ODST/Wars) en in al deze 3 games kwam ik steeds bedrogen uit. Bij geen van deze games heb ik samen met mijn vrienden de echte "Feeling" van halo gehad/gekregen.

Nu was voor halo Reach het spel dat het dichtste bij de FPS halo 3 wou komen mijn gevoel nog wel het beste maar vooral online kwam dit niet lekker uit de verf. Die perks die je steeds vrij moest spelen en waarbij je steeds andere wapens kon pakken bij je respawn is een gestolen idee van COD. Een van de redenen waarom COD4 bij mij na 10 uur online game play in de kast is komen te liggen zijn de perks. In halo 3 heb ik altijd CTF gespeeld in online modus was dit Team Objective. Er zaten een aantal mappen bij waarbij het heerlijk weg spelen was (Rats Nest/Standoff/Highground) in halo Reach miste ik toch een beetje de mappen waarbij het objective match echt een voet aan de grond kreeg. Voor het verhaal hoefde ik Reach niet te kopen daar had ik de boeken al voor gelezen.

En nu met die aankondigingen van:
* Perks
* Geen spawn tijd
* Random weapen drop
* Red VS Blue

Was het echt zo erg om neergehaald te worden als je de rocket probeerde te pakken? Was de sniper echt zo vervelend? Persoonlijk vond ik dit reuze mee vallen. (komt misschien ook doordat ik altijd objective speelde)

Spawn tijd weghalen weer zoiets gejat uit COD. Ow dood druk op knop en weer terug. Waar gaat onze last man standing adrenaline heen? Er is toch gewoon niks mooiers om last man standing te zijn en dan 4 man neer knallen en de game voor je team winnen.

Dan de random weapen drop! waar ik me dus wel enorm aan ergerde was het altijd maar neergehaald worden door een vliegtuig of tank. Lekker wachten op het juiste kistje uit de lucht komt vallen om je daar van te verlossen #fijn!

Red VS Blue..... WTF maakt het uit waarom die tegen elkaar knallen. Iemand hier ooit problemen mee gehad? Het was gewoon zo, daarnaast zijn de kleuren ook nog goed te herkennen ook nog. Wat maakt dit het gevoel van het online game beter? Ik twijfel!

Ik zal halo 4 absoluut een kans geven net zoals ik ik dat bij alle andere games doe en heb gedaan, maar als echte halo fan had ik meer gehoopt om terug te keren naar de feeling van halo 3. Halo 3 was geen perfecte game en had nog een aantal tweaks kunnen gebruiken, maar wat ik tot nog toe heb gezien gaat halo 4 dit niet doen. Conclusie is om gewoon lekker maandelijks halo 3 te blijven lannen.
Oeh kan niet wachten op de co-op modus, lijkt me weer erg leuk! :)
Het verhaal speelt zich af in episodes, die waarschijnlijk wekelijks beschikbaar zullen komen. 343 Industries benadrukt dat het niet gaat om betaalde downloadable content; de Spartan Ops-missies zijn inbegrepen in de prijs die voor Halo 4 wordt betaald, al zullen ze apart gedownload moeten worden.
Zo kan het dus ook, erg leuk om het op die manier te doen als je het mij vraagt. Dan heb je ook wekelijks iets om naar uit te kijken. Ben benieuwd hoe dit uiteindelijk vorm gaat krijgen!
343 Industries heeft informatie vrijgegeven over de multiplayermodus van schietspel Halo 4, dat later dit jaar verschijnt voor de Xbox 360.

Lol, stond in de eerste zin hoor ;)


Inhoudelijk: Leuke manier om de wapens variabel in een map te laten verschijnen. Doet me beetje denken aan The Hunger Games :D
Behalve dan dat in The Hunger Games de wapens juist wl op 1 plek lagen, waar de deelnemers het spel begonnen. Spullen die ze tussendoor tegenkwamen werden naar hen toe gestuurd door sponsors. ;)
True, maar geeft toch het idee dat een aantal man gelijktijdig naar "dezelfde" plek rennen. Lijkt me handig om aan round start te zien dat de droppods ook echt vallen. Sowieso gaaf uit te werken met overvliegende Pelicans en Covenant Dropships.

Hoe dan ook, het blijft Halo. En Halo is voor mij een naam die altijd hoger zal staan dan anderen. Hoop dat ook dit spel weer aanslaat :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True