Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 135, views: 58.004 •

HTC gaat waarschijnlijk niet langer oordopjes van het merk Beats bij zijn smartphones leveren. Enige tijd geleden begon het bedrijf met het leveren van de Beats-headsets bij enkele modellen, maar dit bleek geen succes te zijn.

Volgens HTC-topman Martin Fichter zorgt het bundelen van de Beats-oordopjes met een smartphone er niet voor dat er meer van worden verkocht. Consumenten zouden dergelijke accessoires niet voldoende meewegen in hun beslissing om een smartphone te kopen. Daaruit valt op te maken dat HTC niet langer van plan is om headsets van Beats bij zijn toestellen te leveren.

De stap om niet langer Beats-oordopjes mee te leveren is opvallend: HTC kocht enige tijd geleden 51 procent van de aandelen van Beats, voor een bedrag van 300 miljoen dollar. De Taiwanese fabrikant zegt zich meer te willen richten op de onderliggende audiotechnologie. Ook zijn er geruchten dat beide bedrijven werken aan een muziekstreamingdienst.

HTC leverde enkele van zijn toptoestellen met Beats-oordopjes; in Nederland ging het om de Sensation XE en Sensation XL. De nieuwe One-reeks wordt in Nederland niet geleverd met Beats. Wel heeft HTC de audiotechnologie van Beats ingebouwd, die door de gebruiker aan of uit te zetten is. 

Reacties (135)

Reactiefilter:-11350124+161+24+30
Beter stoppen ze Beats helemaal.
Waarom? Er is - ondanks de tegenvallende kwaliteit bij de One series - best een hoop technologie van Beats waar HTC voordeel aan heeft. Dit kunnen ze gebruiken om geluidskwaliteit en gebruiksvoorkeuren te verbeteren.
Hij heeft het niet over de htc.. Hij heeft het over die beats troep spullen en marketing. Beats voor je telefoon is niks meer dan een domme misleidende equalizer.

Daarnaast de onzin beats headsets en oordoppen die vergelijkbaar zijn met sennheisers van 50 euro... Ik bedoel maar, koop eens die beats studio en vergelijk het eens met de xb500 van sony (45 euro ofzo).. En dan heb je bij de sony al een veel hardere, accuratere en diepere bas en betere hogere klanken... Beats is niets minder dan misleidende marketing die gerunt word door de grootste klote bedrijf ter wereld: monstercable... Ook wel bekend van 8 euro hdmi kabels verkopen van 150 euro.
Beste oordoppen die ik ooit heb gehad zijn van sony, je haalt ze bij de kruidvat voor 10 euro.. Ik ben trouwens ook een Techno producer en zit bij een label.. dus ik weet wel waar ik over praat

Oordopjes is een en al marketing.
Je herkent goede oordoppen aan het feit dat er een grote behuizing is voor de bass, met een kleine opening voor de compressie.

Overigens gaan deze zo hard dat je het idee hebt dat je in een discotheek staat..

Tja, leuk al die dure meuk, maar dat is een en al BS en bassboosters vernooiqen je track trouwens (helemaal volledig)

Sommige oordoppen zijn duur omdat je klanken zou kunnen horen boven de X hz maar dat kan een mens toch niet hebben, wederom BS

[Reactie gewijzigd door A87 op 7 april 2012 14:35]

Ondanks dat ik niet bij een label zit en alleen graag plaatjes draai, kan ik dit onderschrijven.

Beats "technologie" is niets anders dan een DSP die inderdaad de natuurlijke dynamiek van een track aanpast / kapot maakt. Persoonlijk vind ik ook geen van de Beats producten echt goed. Als je er een willekeurig nummer op luisterd voor de eerste keer is het prima, maar als je iets afspeeld dat je wl kent en dat gewoon al echt goed opgenomen / gemixed is, hoor je gewoon dat het geweld wordt aangedaan.

Natuurlijk valt er wel wat te zeggen voor goede reference hoofdtelefoons, maar het is inderdaad complete onzin om die op je telefoon aan te sluiten, daar haal je toch niet dezelfde dynamiek uit. Zo ook met de gemiddelde onboard geluidskaart trouwens.

Maar inderdaad, afgaan op de bereiken in Hz van een oordopje is complete onzin.

Sinds jaar en dag is hoofdtelefoontjes marketing deluxe. Het enige wat beats / monsnter / htc goed doen met deze telefoons is marketing. Verder is het helemaal niet zo'n goed product namelijk en ben je inderdaad met b.v. Sony, welke prijsklasse dan ook beter af.
Helemaal mee eens. Het is maar net als velen zeggen: Alles is beter dan Beats headsets. Ze zijn slecht in elkaar gezet en het materiaal is niet zo durabel als mensen denken. Monster weet hoe ze moeten promoten.

Beats gaat ook de winkel deuren uit als een kledings merk, niet meer niet minder. Het is net als een Armani, Gucci noem maar op broek: Komt uit hetzelfde fabriek, maar dan alleen het embleem of symbool erop van de fabrikant en dat maakt het al geheit 100-200 euro duurder dan andere kledingstukken.

Onze hele economie ligt grotendeels ook bij hun in de handen, al die grote merken die miljoenen maken van nietswetende consumenten die denken dat ze uiteindelijk helemaal erbij horen als ze zich inpakken in dure kleding met een embleempje erop van een dure merknaam terwijl zij, zonder zichzelf het te realiseren, hetzelfde dragen als iemand die gewoon rondloopt met een broek dat gekocht is bij de C&A voor 20 euro.

Wat ik wil zeggen is dat het bij Beats min of meer zo gaat. Je krijgt beter spul voor je geld als je voor 45 euro zoals Lias zei een Sony Xb500 koopt dan 300+ aan een Dr. Dre headset dat van soortgelijke materiaal is gebouwd en ook gewoon hetzelfde of zelfs slechter presteert.
Nou ja, ben ik het niet hellemaal mee een ;)

Je kan een pak kopen bij de C&A Dan heb je een redelijk pak dat je dagelijks kan gebruiken, Vaak geen slimfit, en dikere stof waardoor in de zomer maanden een zomerpak erg warm is.

Je kan ook een pak kopen van Armani, die een lichtere stof gebruikt, en wel technieken gebruikt om bij je middel het pak mooi aan te laten sluiten. Door de lichtere stof is dit pak zomers ook koeler en dan loop je er graag in.

Zelfde met een spijkerbroek, Ik kan een C&A merk broek kopen, Die totaal geen billen heeft, slobbert om mijn benen totaal geen figuur in zit voor 20E

Nu koop ik zelf breken van Replay en Pall Mall, die broeken zijn lichter van gewicht, Zitten beter bij de billen, slobberen nier rond mijn benen daar betaal ik dan tussen de 80 en 120E voor.

En ik wil hellemaal niet bij een groepje horen van kijk mij eens.. Nee draagt bij mij mooi, zit lekker, en het is voor mij betaalbaar.
Sorry hoor, maar dit is echt gelul en een slechte vergelijking.

Ook bij de C&A oid heb je verschillende modellen. En een pak van b.v. een C&A kan verschilende stof dikte gebruik maken. Armani heeft niet een patent op een bepaald geheim stof dat niemand anders mag gebruiken. Even eens hebben replay en pall-mall geen geheim stof hiervoor.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat een merkloos maatpak er doorgaans beter uitziet (en meestal, deels van de gebruikte stof afhankelijk natuurlijk goedkoper is) dan een fabrieks-Armani-pak
Ik ben 't er wel mee eens dat "duurder" lang niet altijd "beter" hoeft te zijn. Vaak is 't marketing.

Maar ik heb inmiddels best wel wat oordoppen versleten en er zit wel duidelijk verschil in de 1 of de andere. En 't is dan net wat je lekker vind klinken.

En dan heb je in 't duurdere segment ook nog modellen met meerdere drivers (voor laag, midden en hoog). Ook dat kan een enorm verschil in klank / kwaliteit geven. Bij mij ging er een wereld voor me open met zo'n set tov een standaard Sennheiser bijv.

Dus eens met de stelling dat de Sony's, mits je ervan houdt, misschien wel beter en voordeliger zijn dan de beats (welke ik persoonlijk niet ken, behalve dat de duurzaamheid te wensen over laat.) Maar dat 't sowieso persoonlijk blijft met wat jouw gehoor lekker vind. Ik vind die Sony's zelf niet veel, al doen ze 't wel weer goed voor zo'n prijs.

Ik ben het er dus zeker niet mee eens dat de goedkope Sony's beter zijn dan welke duurdere optie dan ook. Als je dat stelt dan beschuldig je Sony in weze van 't zelfde :) Ze bieden dus duurdere aan, maar deze zijn niet beter?

En hoewel het enerzijds vaak marketing is, kun je best wel wat meer informatie inwinnen met de techniek die gebruikt wordt en of dat daadwerkelijk wat uitmaakt.

Zeker als je zo'n "kenner" bent zou je moeten weten dat er in de audio wereld veel verschillen in klank te vinden is, op basis van verschillende techniek/componenten.
En daartussen zit dan inderdaad ook genoeg marketing rommel.

Het lastige is dat je in-ears eigenlijk nooit/zelden eerst mag luisteren en vergelijken, dus dan is 't ook gewoon lastig en ben je ook al eerder geneigd naar 't hele verhaaltje te kijken en waar je dan een goed gevoel bij krijgt.

Maar voor 't geld van de beats schijn je veel betere doppen te kunnen krijgen. Sony, Sennheiser, Beyerdynamics, Shure, Klipsch en ga zo maar door. Allemaal smaken die de 1 geweldig kan vinden en de ander ruk, puur op basis van z'n eigen gehoor die bij iedereen anders is.

En los daarvan maakt de bron ook nog uit. De iPods zijn bijvoorbeeld populair, maar vind ik verschrikkelijk qua geluid. Ik luister dan liever naar een Sony of iAudio. En een versterker kan ook weer van alles met 't geluid doen.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 7 april 2012 17:41]

@oliveroms

En nu hebben patenten iets te maken met een bouwkwaliteit van een voorwerp waar nu nog niks is gezegd over patenten. Ja jou vergelijking is inderdaad wat logischer.

/end sarcasm

En natuurlijk zeg ik niet dat C&A maar 1 soort model aanpast. Ik doelde erop om uit te leggen dat je bij C&A verschillende broeken kunt halen voor bv. 20 euro, tuurlijk kan het wat duurder maar dat wilt nooit zeggen dat een broek van 80 euro duurder van betere kwaliteit moet zijn. Jij begreep me natuurlijk vreemd en dat neem ik je niet kwalijk. Maar dan hoef je niet te beginnen over gelul en een slechte vergelijking want als we gaan beginnen over een Sony XB500 en Beats Studio by Dr. Dre zie je dat er wat overkomsten zijn qua materiaal (Natuurlijk) maar dat de prijs van Beats Studio veel hoger ligt. Een normale consument zou dan er vanuit gaan: Hogere prijs=Betere kwaliteit, wat niet ALTIJD het geval is. Maar in zo een situatie wel. En nu moet je eens gaan over na denken: Slijt een Replay, Pall-mall of armani broek etc nou langzamer dan een 20 euro broek omdat het duurder is?

[Reactie gewijzigd door Phntm op 7 april 2012 17:35]

De stoffen bij de pakken van C&A zijn echt niet zo mooi als de stoffen van een pak van een paar honderd euro meer. (Armani hoeft ook niet meteen maar C&A pakken zijn vaak een beetje glimpakken met lelijke stoffen.)
Ik snap je punt, maar Armani is een slecht voorbeeld, de kleding van Armani (wat ik er iig van gehad heb so far) is kwalitatief echt niet zo heel goed.

Laat dan een pak op maat maken door een echte kleermaker, dan heb je ook goed advies over de stof, armani is een gewoon confectieplakmerk met iets duurdere stoffen maar 80% van de prijs gaat naar de naam en niet naar de kwaliteit.

Soort italiaanse J&J. ;)
Bij Armani telt natuurlijk vooral het design. De vergelijking met Beats gaat dan ook niet op, aangezien Armani het design wel levert. De kwaliteit van de pakken is inderdaad niet best wanneer je het over de degelijkheid hebt kan ik uit eigen ervaring vertellen. Maar design is ook een kwaliteit en dat zit zeker wel goed. Wanneer je het een 'confectieplakmerk' noemt ben je waarschijnlijk alleen het basisspul gewend. De manier waarop ook merken als Onkyo, Denon en HK opties voor een paar honderd Euro bieden en mensen het idee hebben dat ze high-end apparatuur voor die prijs in heus halen en veel beter dan iets van een generaal merk dat hetzelfde kost.

On-Topic:

Allemaal leuk en aardig de kritiek op Beats, en het is ook zeker terecht. Maar dat is natuurlijk niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat kennelijk mensen niets geven om accessoires bij een telefoon, althans HTC's verbazing daarover. Als mensen graag muziek willen luisteren kopen ze f gewoon een goede koptelefoon, f een mp3 speler met een gelijke uitgave over het bereik.

Ik vind het vreemd dat HTC kennelijk dacht dat mensen aangetrokken zouden worden door de HTC en de Beats headset. Het blijft immers een accessoire, en dat is niet op basis waarvan je een dure smartphone uitkiest.

Overigens kun je zeuren wat je wil over de kwaliteit van Beats-headsets, feit is dat de oordopjes die HTC hiermee standaard meeleverde, beter was dan de zooi die doorgaans bij smartphones of andere mobiele apparaten krijgt. Dat het Beats dingen zijn, geeft iig aan dat er extra aandacht aan is besteed. Weliswaar biedt het niet het topgeluid dat beweerd wordt, maar het gaat wel over de standaard heen en heeft dus een meerwaarde.

Maar goed, de meerwaarde ervan is hooguit 15 euro. Voor dat bedrag heb je iig al heel fatsoenlijke earplugs.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 8 april 2012 18:51]

Ik vond het ook schrikbarend.. ik ben hoofdtelefoons van AKG, Sony, Sennheiser en Shure gewend.. heb er nooit meer dan 40,- voor betaald. En ik kan er met me hoofd niet bij dat mensen graag 150,- (of zelfs meer neerleggen!) voor iets wat dat geld helemaal niet waard is, en dan nog beweren hoe erg ze om 'goed geluid' geven. 8)7 Ik stond zelf een keer op 't punt om een hoofdtelefoon van Zalman te kopen, met 50,- had die een heel wat betere kwaliteit dan de Beats... maar nog vond ik het (op dat moment) het geld niet waard.

Ik had de beats-oordoppen eens geprobeerd (gewoon in de mediamarkt wat liedjes geluisterd) en 't zijn geen slechte oordoppen... voor iets wat 20,- zou kosten. maar voor meer dan dat is er veel beter spul te krijgen.

[Reactie gewijzigd door GS88 op 7 april 2012 22:11]

Volgens mij zegt hij dat de Beats muk de kwaliteit heeft van oordoppen van een tientje... niet zo zeer dat oordoppen van 10 goed zijn.
Als je het aan een willekeurige audiofiel vraagt dan wel ja. Die hoort ook het verschil tussen 2 dezelfde stukken koper omdat voor de 1 200 is betaald en voor de andere 5.
Beste oordoppen die ik ooit heb gehad zijn van sony, je haalt ze bij de kruidvat voor 10 euro.. Ik ben trouwens ook een Techno producer en zit bij een label.. dus ik weet wel waar ik over praat
Sommige oordoppen zijn duur omdat je klanken zou kunnen horen boven de X hz maar dat kan een mens toch niet hebben, wederom BS
In dat geval moet je toch weten de de gehoorfrekwentie tussen de 20 en 15.000 a 20.000 Hz (trillingen) ligt bij de mens.Als je ouder wordt gaat dit tenkoste van de hogetonen, die worden dan minder.
Beste oordoppen die ik ooit heb gehad zijn van sony, je haalt ze bij de kruidvat voor 10 euro.
Philips, 15 met bass boost. Veel beter dan die Apple dingen.
nog beter is om je behoefte aan muziek even te bewaren tot thuis en daar je muziek op te zetten.
er zijn geen hoofd telefoons die ook maar in de buurt komen van een goed surround setje thuis.
Integendeel, voor honderd tot een paar honderd euro kun je fenomenaal geluid krijgen met een koptelefoon, terwijl je voor een set stereospeakers (of eventueel surround "setje") veel meer kwijt bent.
Je uitspraak over het niet kunnen horen van frequenties boven een bepaald aantal Hz is te kort door de bocht. Het klopt inderdaad, dat een mens een toon van bijv. 22.000 Hz niet meer hoort. Deze tonen hebben echter wel invloed op de wel hoorbare tonen.
Als je een hoorbare toon van bijv. 8000 Hz mengt met een toon van 22.000 Hz klinkt dat anders dan een losse toon van 8000 Hz. Wil je die kleuring van het geluid natuurgetrouw kunnen weergeven, zal je apparatuur moeten hebben dat overweg kan met signalen uit het onhoorbare spectrum.
Ik ben het helemaal met je punt eens, ik vraag me alleen af of je toon echt nodig is...

Ik heb zelf een Bose headset die de helft kost van een Beats headset maar wel veel beter geluid geeft. Beats is puur een logo, net als D&G ofzo. Ik lach me echt kapot als mensen aangeven dat ze Beats kopen vanwege "de super geluidskwaliteit". Dan laat ik ze mijn 150 euro goedkopere headset horen en zijn ze toch wel jaloers. :)
Bose is net zo'n merk hoor, ook veel marketingblaat en weinig kwaliteit.
Ze doen alsof ze bij de pro audio horen, maar in werkelijkheid krijg je iets van een kwaliteit dat je ook bij DAP kunt krijgen voor een startersprijsje, maar dan voor een prijs die op ongeveer 2/3 ligt van een echte set.

Die oordopjes worden wat marketing betreft precies gericht op de leeftijdgroep die zich erg druk maakt om ergens bij te horen. Slim dus, hoge marges en hypen.
Het grootste deel heeft ook niet door dat ze belazerd worden, want ze krijgen waar voor hun reden om zoiets te kopen, ze horen er immers bij nu.
Sorry, maar dat ben ik echt niet met je eens. Bose heeft een pro assortiment, maar daar heb ik het niet over. En de kwaliteit van de consumentenheadsets kun je echt niet vergelijken met andere 2/3 van de prijs. Merken zoals Harman Kardon zijn vind ik veel meer overprised...

Edit: Ongewenst?

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 7 april 2012 19:43]

Ze zijn even duur als bijvoorbeeld een sennheiser HD25, zegt genoeg want ik weet wel welke ik dan zou nemen.
De HD25 is echt een prachtding. Klinkt erg fijn, is praktisch onsloopbaar en ls je het sloopt, kan je gewoon een replacement onderdeeltje bestellen.
Bose is ook gewoon veelte duur. Dat ze minder duur zijn dan Beats zegt niet zoveel, alles is goedkoper dan Beats, zelfs die rotzooi van Skullcandy is goedkoper.

Bose heeft best leuke systemen maar dan wel als ze de helft van de prijs afhalen.

Harman Kardon heeft inderdaad ook overpriced spul maar waar bij Bose alles te duur is, is dit bij Harman Kardon weer niet, je moet dan wel voor de normale audio aparatuur gaan, zoals een receiver. Het 'design' spul van hun is immers ook peperduur.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 7 april 2012 17:54]

Bij koptelefoons zou ik dit willen nuanceren. Bose heeft weliswaar veel producten waar vooral het design telt en daar een navenante prijs voor vraagt. Maar de Quiet Comfort-reeks van Bose vind ik toch wel de beste koptelefoons, gekeken naar de geluidskwaliteit en het comfort.
Waar gaat dit nou over? Beats zijn overpriced oordopjes daar zijn de meesten het wel mee eens maar dat betekent niet meteen dat het 'troep' en 'onzin' is.
Net zoals merken als Louis Vuitton, Gucci en Armani is Beats een merk dat gewoon leeft van zijn 'premium' reputatie in de market. Ga me nou niet vertellen dat kleding van bijvoorbeeld Louis Vuitton veel betere kwaliteit is dan kleding dat half zo duur is...

Laat mensen toch lekker als ze meer willen betalen voor de reputatie en looks die Beats met zich mee brengt. Tegenwoordig gaat de markt van hoofdtelefoons niet alleen maar over geluidskwaliteit en dat bewijst Beats maar met zijn succesvolle producten. Ik vind het dan ook echt totaal onnodig dat iedereen Beats de grond in loopt te boren. Fijn dat jij het niet leuk vindt, maar niet iedereen hoeft die mening aan te nemen. Als je dat toch zo graag wilt doen, hou dan vooral niet op bij Beats maar ga, zoals ik al zei, vooral door met merken als Armani, Louis Vuitton, Gucci, Rolex, Omega etc etc.
En als je alleen maar mensen wilt 'informeren' denk ik dat er wel een betere plek is dan op tweakers.net. Het lijkt me dat de mensen hier wel weten wat voor geluidskwaliteit Beats met zich mee brengt.

[Reactie gewijzigd door BroodjeBami op 8 april 2012 00:22]

monstercable... Ook wel bekend van 8 euro hdmi kabels verkopen van 150 euro.
pff... dat is nog niks! Deze mooie Denon AKDL1 Dedicated Link Cable is veel beter! :D
Met als voordeel dat er een zwart gat ontstaat door het te gebruiken, en dat het lokaal het broeikas effect weet op te lossen!
:+

/ontopic:
Aan de ene kant ben ik blij dat HTC met deze rommel stopt. Bovendien begon ik het ook zwaar irritant te vinden om zoveel mensen met zo'n ding op zien te lopen.
Aan de andere kant had HTC, om die rede toch wel goede (gratis) marketing. De meeste mensen hadden namelijk een beats icm een HTC telefoon.
Ik vraag me dus af of HTC daadwerkelijk gaat stoppen omdat het niet goed genoeg verkoopt, of omdat het eigenlijk gewoon laffe kwaliteit is :/
Sowieso, wat wil HTC doen om de verkoop te stimuleren? We wachten maar af :)
hehe mijn hdmi kabel was maar 2 euro via ebay en hij werkt prima. ;)

ok je moet de stekker er niet 100 keer in en uit doen maar als je dat van plan ben ben je zoiezo niet slim bezig.

verder is htc op zoek naar geld omdat ze het vorig jaar slecht gedaan hebben (toch nog dikke vette winst maar we weten hoe het gaat.... MEER MEER MEER!)
denk dat dit ze gewoon veel meer geld kost dan een setje van een euro.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 9 april 2012 03:22]

Slechte onderbouwing, Monster cables heeft bijvoorbeeld wel prima kabels voor je HiFi speakers. Om een bedrijf zo weg te zetten zonder duidelijke testgegevens puur op gevoel is dan ook wel echt kort door de bocht. Score 2 van informatief vind ik dan ook raar.
Het maakte natuurlijk ook weinig verschil welke dopjes je kreeg.. De standaard dopjes ware niet veel minder van kwaliteit dan de 'Beats' dopjes. De dopjes onderscheiden zich voornamelijk door de stijl, dit word zelfs gezegd van de hele dure variant : http://www.geek.com/artic...bles-diddybeats-20100525/ , al zijn de dopjes wel wat beter dan de standaard iPhone of Sony Ericsson Walkman doppen volgens Phonearena:

"There is an improvement in the supplied in-ear headphones, though. They are superior to any other headphones coming in a phone's standard package – including Sony Ericsson Walkman phones and Apple's iPhones. It seems they are a version of the iBeats in-ears, with HTC-friendly control module, and smaller number of ear plugs. Of course, they come with the “by Dre” sound signature (featuring heavy bass), and the red cable will make you look pretty cool rockin' them beats on the metro."

De beste doppen koop je toch nog steeds zelf en zijn ook vrij prijzig.

De Beats software op de telefoon is niet meer dan een 'bass-boost' in een simpele equalizer setting. HTC heeft niet eens de moeite genomen om een hoge kwaliteit formaat als FLAC te ondersteunen en heeft ook niet de DAC (digital-to-analog converter) of de operational amplifier (op. amp.) verbeterd, wat wel een grote impact kan hebben op de muziekkwaliteit.
Zo valt te zien op het onderstaande plaatje van Engadged dat de verschillen voor en na het inschakelen van Beats audio niet meer behelzen dat een goede equalizer curve, er is een overall toename van geluidsproductie en de bass word geboost. Dit is volgens Engadged alleen maar van toegevoegde waarde in muziekgenres als hip-hop etc, orkestmuziek word er niet beter van.

Het volledige verslag kan je zelf hier inzien.

[Reactie gewijzigd door HgnX op 7 april 2012 13:42]

Nou moet ik wel zeggen dat de Samsung oordoppen wat mij betreft lagere kwaliteit zijn dan de Beats oortjes, maar dat wil niet zeggen dat die Beats doppen zo geweldig zijn. Maar het punt is dat Beats oordoppen ook een soort van status met zich mee brengen, en HTC had verwacht dat de koper daar meer op in zou springen.

Ben het met je eens dat je de beste oortjes nog gewoon zelf koopt.
Exact, het is meer een kwestie van design. Het is best een aardig idee; "we leveren fancy dopjes mee, dat verkoopt vast beter!"

Aan de andere kant is niet elke consument compleet naef, zat mensen weten dat de grootste verschillen tussen standaard doppen en Beats doppen meegeleverd bij de packages het uiterlijk is.
Ik durf te stellen dat als de iPod niet geleverd werd met de witte oordopjes, maar gewone standaarddopjes de iPod een stuk minder populair zou zijn.

En Beats is natuurlijk wel een beetje voor de Hipsters onder ons, ik heb het eens bekeken maar voor het geld van een Beats koptelefoon kan je beter een goede Sennheiser kopen.
hipsters?

Juist niet lijkt mij. Hipsters doen toch niet aan 'main-stream rubbish' ?
:)

Hipsters doen juist wel mee aan al die mainstream rommel. Maar dan enkel de merken die zeggen geen mainstream te zijn.
(Net als bij al die Apple producten, hipsters zijn allemaal mensen die "verschillend denken", maar toch stiekem als hondjes achter elkaar aan... Dat zijn Hipsters...)

Edit: Heb ik een snaar geraakt bij hipster modders? :+

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 7 april 2012 19:45]

En voor dat geld kun je zelfs nog flink betere doppen kopen dan Sennheisers. Zelfs voor Sennheiser geld dat je behoorlijk voor het merkje betaald.
Bij het kiezen van oordoppen voor mijzelf of als advies voor een andere raadpleeg ik meestal eerst deze zeer uitgebreide lijst aan reviews. Via die lijst ben ik bijvoorbeeld voor mijn broer, die ook wel van iets meer bas houd, bij de Brainwaves proAlpha's uitgekomen welke een prima prijs kwaliteit verhouding hebben. Onderaan de pagina staat ook een tabel waarin je de prijs kwaliteit verhouding goed kunt beoordelen, Beats en Sennheiser brengen het er niet zo geweldig van af.
Mijn ervaringen met enkele oordopjes stroken precies met de betreffende reviews die in die lijst staan. Momenteel maak ik met veel plezier gebruik van de Beyerdynamic DTX 101 iE, prima oordopjes voor de prijs.
Sony ex600 geeft dus zo te zien de beste prijs/kwaliteit verhouding... Heel leuke link om door te nemen. Ik wist inderdaad niet dat Sennheiser zo matig was! :)

(Ik = Diehard shure gebruiker die toch wel een beetje dissapointed is in shure :p)
Inderdaad, waarschijnlijk werden HTC's Beats oordopjes ook helemaal niet door Beats gemaakt en was het meer een marketingtruc. Begrijpelijke dat HTC op zoek is naar een usp op gebied van audio, maar lang niet iedere HTC gebruiker zit hierop te wachten.
Hoewel ik genoeg slechte dingen heb vernomen over Beats (ben er persoonlijk redelijk over te spreken, maar ik begrijp dat het inderdaad vooral een bass-boost is), baalde ik er al behoorlijk van dat er geen 'fatsoenlijke' headset bij mijn One X zat. Het lijkt mij dat HTC hier juist een enorm voordeel uit had kunnen halen, zeker met het 'beats audio' concept!
Weinig telefoons bezitten hoge kwaliteit in-ear dopjes gelijk bij de package. De indruk die HTC wekt, muziek van hoge kwaliteit, is puur marketing. De dopjes die je namelijk meegeleverd krijgt van Beats zijn niet veel beter dan standaard flut dopjes die je kan kopen bij de Dixons. Voor echte betere audioervaring zal je toch zelf dopjes moeten uitzoeken die je het beste bevallen bij een electronicazaak.
Weinig? Ik zou daar net zo goed "nooit" van willen maken.

Een goede hoofdtelefoon is daar gewoon kwa materiaal te duur voor!

Onacceptabele kwaliteit kom je wel zo nu en dan tegen, maar de afgelopen 2 jaar heb ik geen monsterlijk slechte oortjes bij android toestellen meer gezien.
monsterlijk slechte
offtopic:
Pun?
Naja, whatever.

[Reactie gewijzigd door iThinkSo op 7 april 2012 17:56]

Nooit is niet waar... Een paar jaar geleden toen SonyEricsson nog de focus op de W-serie telefoons had liggen, kreeg je bij de topmodellen altijd relatief goede in-ear dopjes geleverd. De dopjes van mijn W890 gebruik ik nu nog steeds, ze klinken nog steeds mooi helder en hebben voor dopjes een relatief diepe bass. Ook de eerste dopjes die niet binnen een half jaar al last hebben van kabelbreuken e.d., wat voor mij al een redelijke indicatie voor kwaliteit is.

Overigens om een klein beetje bijdehand te doen, is de discussie over de kwaliteit van oordopjes natuurlijk een beetje onzinnig. Daarbij spreek je eigenlijk nooit over goed geluid, maar beoordeel welke er het minst slecht klinken. Als je echt van muziek houdt en om de geluidskwaliteit geeft... dan koop je gewoon een volwaardige koptelefoon. Het liefst dan nog een paar oude Philips of Technics... man die klinken zo goed. Maar iedere doorsnee oor bedekkende koptelefoon klinkt al vele male beter dan een paar dopjes.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 7 april 2012 17:13]

tsja wat is voordeel? Liever leveren ze standaard oordopjes waarmee een grote hoeveel klanten ook al tevreden mee zijn en bespaart HTC per telefoon X euro waardoor hopelijk de telefoon als geheel weer een beetje goedkoper wordt. Of je hebt zelf al goede oordopjes met een prijskaartje waardoor je dus alleen maar geld weggooit wanneer j een toestel koopt die deze dure dopjes meeleverrt. Hoe goed ze misschien ook kunnen zijn.. op het gebied van kwaliteit/prijs scoren ze toch echt heel erg slecht.

Ik hoop dus dat de toestellen hierdoor minstens een paar tientjes goedkoper van worden

[Reactie gewijzigd door C0rnelis op 7 april 2012 13:15]

Tuurlijk niet. Prijsverschil mag je rekenen in 2, 3 euro max.
zou je denken ze werden namelijk een flink stuk duurder toon deze zooi erin gestop werd maar dat geld zien we er natuurlijk nooit meer afgaan.

dit is dan ook niet het kwartje van kok maar de 50 euro van htc
Erg raar dit. Omdat de prijs van Beats headsets toch vooral in het merk zit en gezien hun aandeel in beats, zou de prijs tegenover 'reguliere' oordopjes toch weinig moeten uitmaken.
Ik denk dat HTC de tegenvallende verkoopcijfers heeft te danken dat ze weinig bijzonders op de markt brachten, ze zouden juist met dit nieuwe toestel moeten kijken of het iets uitmaakt.
Dat hele beats audio is overhyped en niets meer dan een mode accesoire. Als ik hip wil lopen doen koop ik wel een iphone.

Echte kwaliteitsdopjes koop ik wel los, zelfs al zou ik deze bij een smartphone voor niets erbij krijgen.

[Reactie gewijzigd door ToWi1989 op 7 april 2012 13:11]

Opzicht moeten die beats dopjes wel goed zijn. Natuurlijk zijn ze het geld niet waard, maar ze zijn goed genoeg dat je ze niet hoeft te vervangen door Sennheiser of Creative dopjes van 20-30 euro, ze zouden toch rond die kwaliteit moeten zitten.
Inderdaad, Beats dopjes zijn prima als je ze vergelijkt met setjes van 20-30 euro en wat mij betreft ook beter dan de gemiddelde doppen die bij een standaard smartphone zitten. Maar de 100 euro uit de winkel zijn ze niet waard.

Als ik voor 20-30 euro meer Beats oordopjes krijg bij mijn smartphone hoor je mij niet klagen.
En als je ultra-hip wil zijn koop je daar beats doppen bij :-)

OT: weinig verloren naar mijn idee, vind die beats doppen nou niet echt bijzonder.
Het enige waar ze goed voor zijn is de dikte van Dre z'n portemonnee.
Maar ieder z'n smaak uiteraard.
Je had er ook voor kunnen kiezen die Beats oortjes op Marktplaats te zetten, genoeg pubers die er grof geld voor over hebben :P
Beter zaten er wel in-ear's bij de HTC One X, nu gewone dopjes en die vind ik maar niks. Ga losse kopen, maar is weer 'extra'. Bij mijn Galaxy S zaten Samung in-ear's, misschien niet allerbeste op de markt maar voldeden wel prima.

[Reactie gewijzigd door NeoMe op 7 april 2012 13:13]

Zolang het maar degelijke oordoppen zijn en niet van die harde plastic knoppen. Helaas krijgt de One X wel van die hard plastic oordoppen meegeleverd, wat mij toch weer doet twijfelen of ik niet moet wachten op de Galaxy SIII.
LOL, dus jij kiest je telefoon aan de hand van de meegeleverde dopjes? 8)7
Begrijpelijk als je naar een goede prijs kwaliteit verhouding zoekt. De One X heeft namelijk wel beats ondersteuning maar geeft niet de benodigde oordopjes daarbij mee. Dan moet je dus nog even 130 euro bij de prijs optellen om alles eruit te halen (mits je ook dan de beats oordopjes wil). Wellicht geef je dan liever die 130 euro meer (of zelf minder) uit aan een toestel die op een ander vlak beter is.

Echter moet ik toegeven dat je dan wel kan blijven wachten.

offtopic:
Ik heb de One X aangeraden aan mijn pa want die vond de Samsung Note wel mooi vanwege het grote scherm. Echter al zijn vrienden hebben een HTC smartphone en hij kiest daarop regelmatig de applicaties die hij wil hebben. Daarbij is het prettig als je dan bij een uitleg dezelfde interface gebruikt (HTC OS schil vs Samsung OS schil). Dan gaat de kwaliteit dus omhoog omdat hij zich dan minder zelf dingen hoeft te zoeken die net weer anders werken.
beats ondersteuning is dus (zoals hierboven aangegeven) een beetje onzin en niets meer dan een getweakte equalizer die je zelf ook zo kunt instellen.
Is dat niet zoiets als autofabrikanten die verwachten dat hun auto's als warme broodjes over de toonbank gaan, omdat ze een tomtom-navigatiesysteem bij leveren?

Iemand die een product zoekt, zal enkel eerder geneigd zijn om eerder voor een product kiezen vanwege de accesoires, mits dat product zelf al goed concurrend is.
Maar je gaat toch geen product kopen omdat je een bepaald accesoire bij krijgt?

Zeker als elke consument al het idee heeft dat meegeleverde hoofdtelefoons altijd slecht zijn.
Iemand die een product zoekt, zal enkel eerder geneigd zijn om eerder voor een product kiezen vanwege de accesoires, mits dat product zelf al goed concurrend is.
Maar je gaat toch geen product kopen omdat je een bepaald accesoire bij krijgt?
HTC had verwacht dat de Beats hype groot genoeg was om modegevoelige mensen (jongeren?) door middel van een accessoire te overtuigen hun produkt te kopen. Dat is nu net een doelgroep waarbij HTC wat minder in trek is: wil je er echt bij horen moet je een iPhone of een Samsung Galaxy S2 hebben. Die Beats hoofdtelefoon is er dan altijd nog later bij te kopen. Zoals veel weten is er ook zat namaak van in omloop, dus dat hoeft niet eens veel geld te kosten.
Als je toch een dure telefoon wilt kopen van 500-600 euro koop er dan ook nog even kwaliteitsdopjes bij van bijvoorbeeld Sennheiser voor ca. 25-30 euro.
Dan ben je een heel stuk beter af dan de meegeleverde meuk die over het algemeen bij telefoons meegeleverd wordt.
25-30 euro kwaliteitsdopjes? Je kan ook overdrijven natuurlijk...
kwailiteitsdopjes bestaan helaas niet, maakt niet uit hoeveel geld je eraan uitgeeft. Er zit verschil in geluid bij de dopjes maar dat verschil heeft weinig met kwaliteit te maken.

De bouwkwaliteit is overigens wel een stuk beter bij de duurdere dopjes (behalve de beats dan die zijn is alles slecht)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013