Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 39, views: 23.017 •

Epic Games, de ontwikkelaar van de Unreal Engine 3, en een Amerikaans bedrijf zijn een licentieovereenkomst aangegaan om de game-engine voor overheidsgebruik in te zetten. Een speciaal overheidsgamenetwerk moet het gevolg worden.

Het bedrijf Virtual Heroes, onderdeel van Applied Research Associates, gaat voor Amerikaanse overheidsinstellingen het zogeheten Unreal Government Network opzetten. Dat netwerk, gestoeld op Unreal Engine 3, moet onder meer gaan draaien op verschillende platforms, waaronder mobiel en bekende gameconsoles. Diverse overheidsinstanties moeten het netwerk gaan gebruiken in simulaties en voor trainingen. De licentiekosten voor UE3 die ARA en Virtual Heroes aan Epic Games moeten betalen, werden niet bekendgemaakt.

Zo heeft IARPA tien miljoen dollar aan Virtual Heroes beschikbaar gesteld voor de ontwikkeling van games onder het Sirius-programma. Die games moeten deelnemers onder meer dieper inzicht geven in de manier waarop ze hun beslissingen nemen. Ook moet de engine gebruikt worden in een project dat HumanSim genoemd wordt; dat moet gebruikt worden voor medische opleidingen. De FBI gaat het netwerk eveneens gebruiken voor plaats-delict-trainingen.

Unreal Govennment Network

Reacties (39)

Doet me denken aan America's Army.
Vergeet ook niet Dr. Bibber!
Daar moest ik ook meteen aan denken. Draaide America's Army ook niet op een unreal engine?
Euhm, ik dacht dat ze hiervoor America's army gebruikten? Das toch hun versie van free to play recruitement?

Wat Argon zegt dus.

[Reactie gewijzigd door Joindry op 29 maart 2012 14:47]

Nee, dit is niet voor recruitment maar voor training, en dan nog maar voor een (klein?) deel van de Amerikaanse overheid. De US Army blijft bijvoorbeeld gewoon gebruik maken van VBS2 voor training.
Sinds 2005 hebben ze een licentie op Unreal 3 engine. Daarvoor hadden ze al Unreal2 als basis voor hun America's Army.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33815214

America's Army is door het leger gemaakt, draaid op die engine, maar werd niet gebruikt als training. Wat Rafe zegt is waar, ze gebruiken VBS2.


Wat ze nu hebben aangekocht is echter alleen een soort Operating System die het leger gaat gebruiken als communicatie systeem tijdens het "gamen".

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 29 maart 2012 19:08]

Ben ik juist een van de weinig mensen die denken dat een mobile game niet echt gaat werken om mensen te gaan trainen?

Of ze moeten richting farmville gaan, maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling :+
Edit: verkeerd begrepen, my bad

ben inderdaad ook benieuwd wat ze met mobile gebruik bedoelen... training volgen op je smartphone terwijl je op het OV zit om naar de basis te gaan? geen idee...

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 29 maart 2012 14:53]

Je kan natuurlijk een echte training dan ondersteunen met "game" navigatie/console.
Je krijgt dan een real-life training gecombineerd met een virtueel slagveld.
Edit: verkeerd begrepen, my bad

ben inderdaad ook benieuwd wat ze met mobile gebruik bedoelen... training volgen op je smartphone terwijl je op het OV zit om naar de basis te gaan? geen idee...
Je kan best leren navigeren en kaartlezen mbv GPS of een kaart terwijl je onder vuur wordt genomen, 2 dagen niet geslapen en niet gegeten hebt adhv een mobiel? :+
Je kunt terdege wel bepaalde automatischmes trainen. Dat doen ze ook met rijden vb, als je afslaat, kijken, knipperlicht, kijken en dan pas afslaan. Je kunt zo bepaalde patronen relatief vaak herhalen zonder daarvoor echt een auto nodig te hebben, en een auto kost op termijn meer.

Ik kan me voorstellen dat ze in een ruimte leren te communiceren volgens de patronen die het leger voorschrijft en dat daar snel terugkoppeling op wordt gegeven. Zo kun je de basis meegeven/herhalen zonder de soldaten overal en nergens naar toe te slepen om een enigzins realistisch scenario te creŰren.
Ah daar komt de nieuwe America's Army...

Ontopic: De toepassingen van een project zoals dit met de Unreal Engine zijn inderdaad erg groot, maar toch lijkt me het niet handig om om sommige trainingen mobiel te doen
Ze zullen daar toch wel slim genoeg zijn om de trainingen een beetje toe te spitsen waar je het beste kan gebruiken? Het zijn niet bepaald domme jongens daar. Er valt genoeg te bedenken lijkt mij, als gaat het bijvoorbeeld om een reactie-training oid.
Daarvoor zouden ze dan toch geen Unreal Engine voor hoeven gebruiken? Lijkt mij logischer om dan juist een lichtere engine te gebruiken voor mobiele trainingen.
dus. kunnen wij deze dan ook spelen?
Titel is wel wat verwarrend.

Zoals het er nu staat zou dit betekenen dat ze met het spel Unreal gaan trainen.
Echter gaan ze dus daadwerkelijk trainen met eigen ontwikkelde applicaties die van de Unreal Engine 3 gebruik maken.
Correct, het gaat gebruikt worden voor Serious Games (i.e. simulatie software) en visualizatie software. Dus niet voor videogames.
Ik wil even een puntje maken van de bewering dat serious games simulaties zijn. ;)
Dat is NIET waar. Bij een serious game gaat het erom dat je een vantevoren bepaalt element leert. Bij een simulatie gaat het om een zo precies mogelijke nabootsing van de werkelijkheid. Deze kunnen samenvallen maar dat is niet noodzakelijk.

[Reactie gewijzigd door Asteryz op 29 maart 2012 17:28]

Titel is wel wat verwarrend.

Zoals het er nu staat zou dit betekenen dat ze met het spel Unreal gaan trainen.
Echter gaan ze dus daadwerkelijk trainen met eigen ontwikkelde applicaties die van de Unreal Engine 3 gebruik maken.
Dat lijkt mij ook ja, anders zou tweakers.net een fine army kunnen afleveren van insane goede unreal spelers... hoewel gamer over het algemeen 't moeten hebben van reactie vermogen, hand/oog co÷rdinatie en mapkennis...

Ik gok dat ze die jarheads vooral zullen gaan trainen op tactisch te werk gaan, hoe een ruimte te bestormen, hoe dek je je maten, waar wil je wel en vooral niet staan...
Whew, voor een moment dacht ik daar: ze hebben daadwerkelijk die wapens gemaakt en de armor e.d., we zitten diep in de sh*t!
In theorie bestaan ze al of worden ze ontwikkeld, zij het op een andere manier.

Ff uit me hoofd van unreal tournament 2004,

Flak Cannon - Hagelgeweer.
Shock Rifle - Electromagnetische railgun zijn ze bezig te ontwikkelen.
Bio Gun - Gemische wapens / mijnen
Minigun - Minigun
Laser Rifle - Tazer (groen straal geval wapen naam ff kwijt)

Zullen nog wel meer zijn maarja is ff uit me hoofd.

[Reactie gewijzigd door Atlit op 29 maart 2012 15:33]

Een rocket launcher die 3-5 rockets tegelijk afschiet? :+
Je hebt er wel een met 4. De M202

Linkie
Okee dat is wel een bijzonder naar ding ;-)
Zal een beste terugslag leveren, als je ze alle vier tegelijk afschiet.
Juist met de Shock Rifle was het leuk dat je een langzame bol kon schieten en die kon laten exploderen met een normaal schot. Als ze zoiets uitvinden zou dat wel erug bizar zijn.

ooh dit was wel in de originele UT :P
Vergeet niet dat ze in het Unreal universum 'respawners' hebben. Daarmee is je dood niet het einde zolang ze maar aan staan.

Dus als alle tech uit Unreal echt zal zijn, kunnen we gewoon oneindig oorlog voeren zonder dat er ook maar 1 dode valt. Of dus real-life Unreal Tournament, hehe.

Maar hier gaat het natuurlijk om de Unreal engine en niet het Unreal universum, en de engine leent zich uitstekend voor andere doeleinden dan games. Het is o.a. al succesvol ingezet voor interactieve visualisaties door architecten. En technologie uit de game industrie is al vaker gebruikt voor training scenario's.

Deze contracten zullen Epic ook wel veel opleveren, waarna ze weer meer budget hebben om games te maken (Jazz Jackrabbit FTW). :D
In theorie bestaan ze al of worden ze ontwikkeld, zij het op een andere manier.

Ff uit me hoofd van unreal tournament 2004,

Flak Cannon - Hagelgeweer.
Shock Rifle - Electromagnetische railgun zijn ze bezig te ontwikkelen.
Bio Gun - Gemische wapens / mijnen
Minigun - Minigun
Laser Rifle - Tazer (groen straal geval wapen naam ff kwijt)

Zullen nog wel meer zijn maarja is ff uit me hoofd.
Een railgun schiet een voorwerp af mbv electrische geleiding, een shock rifle geen een energiestraal, dat zijn toch wel verschillende dingen... if anything looked like a railgun, dan zou het de ripper moeten zijn...

Unreal wapens zijn iig nog ver weg :+
Shock rifle en railgun leken voor mij ff zo gauw de beste vergelijkingen XD
Ik vind dit op zich wel erg interessant.

Dan niet zo zeer dat ze de Unreal engine hebben gekozen maar vooral wat dit voor de Unreal engine en toekomstige spellen kan betekenen.

De Amerikaanse overheid zal redelijk wat geld investeren om deze “game” te laten maken. En zeker omdat het voor het leger is bedoelt zou het me niks verbazen als de game in combinatie met bijvoorbeeld Virtual of Augmented reality technologie.

Redelijke kans dat er dan ook ge´nvesteerd wordt in VR of AR ruimtes, brillen, lenzen etc en deze vooruitgang zou een positieve impact kunnen hebben op de consumenten markt.
Haha, laat ze dan de StrangeLove mod spelen op UT :')
"Hoe een raket te besturen". Het enige wat je dan nog hoort de hele dag is soldaten die bulderen van het lachen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013