Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 109 reacties

Via de Amerikaanse telecomregulator FCC zijn details en foto's van een kleine Vaio-notebook van Sony die Googles Chrome OS gaat draaien verschenen. De Vaio met 11,6"-scherm wordt de derde Chromebook die op de markt gaat verschijnen.

De Vaio die op de site van de FCC staat beschreven heeft de typenaam VAIO CC111 en beschikt over een glossy scherm met een diagonaal van 11,6 inch. De dunne laptop beschikt over hdmi, twee usb-poorten, een sd-geheugenkaartlezer, een audio-uitgang- en een audio-ingang. Ook is er ondersteuning voor bluetooth en wifi-n. De Vaio komt in het zwart en het wit beschikbaar.

Uit de handleiding blijkt dat het inderdaad om een Chromebook gaat en verder bewijs hiervoor is de afwezigheid van een Windows-toets. Aan de onderkant is de verwijderbare accu te zien en ook zit hier de Chrome OS-resetknop verzonken in de behuizing. Naar de processor wordt opvallend genoeg verwezen met de term T25. Mogelijk gaat het om een Nvidia Tegra 250 T25 schrijft Laptop Reviews. Chrome OS biedt ondersteuning voor arm-processors, maar de Chromebooks van Acer en Samsung die tot nu toe verschenen bevatten Intel x86-processors.

Het nieuws van de Vaio doorbreekt de stilte rondom Chrome OS. De Series 5 Chromebook van Samsung kreeg in januari nog wel een update, waarbij onder andere de Atom werd vervangen door een Celeron-dualcore en de notebook een ethernetpoort kreeg. Deze versie is echter nog niet officieel aangekondigd.

Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook Sony Vaio Chromebook

Reacties (109)

Reactiefilter:-11090106+135+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik lees hier echt de raarste dingen, officepakket voor 400 euro (120 euro in werkelijkheid) en chrome os als een waardig systeem, om maar over het gezeik over de 2 usb porten maar te zwijgen.

Chrome OS is geen waardig systeem voor mensen die meer dan chat en internet willen, en zolang de belangrijkste apps niet offline werken zal dat niet beter op worden, het is een goed en stabiel en heel snel systeem dat wel, en omdat alles in cloud draait is het ook kosten besparend voor bedrijven (die altijd ook een internet verbinding hebben).

2 usb poorten zijn meer dan zat voor chrome os, eentje om data even snel via usb af te lezen en eentje voor de muis en klaar, mensen met een macbook kunnen dat en ik kan dat ook met mijn toshiba (al heb ik meer luxe omdat ik 3x usb heb).

Netbooks met chrome os zijn uitstekend, op een heel erg belangrijke ding na ze zijn pepper en pepper duur, want voor die 450 euro dat die samsung chromebook vorig jaar had gekost, heb ik een laptop met (weliswaar met windows maar linux kan er ook op) met een i3 of zelfs i5 processor, chromebook zijn prima computers maar die prijs moet flink omlaag want en chromebook is geen macbook en dat is ook niet de bedoeling want voor zo ver ik weet wil google dat chromebooks betaalbaar en makkelijk voor iedereen zijn en 450 euro is dat dus niet (ook al zit er een ssd in, een netbook van 250 euro waar je een ssd van 64gb voor 90 euro koopt zal op 340 euro uitkomen wat nog steeds flink lager is dan 450 euro).

Sony moet dus een goedkope chromebook uitbrengen, en omdat sony ook niet echt "budget" is, zie ik dat niet zitten.
True, de prijs is hoog.

Ik heb trouwens nog altijd geen spijt van die 400 (wifi versie) euro. Scherm is fantastisch, bouwkwaliteit is fantastisch, en ja het is erg nieuw en weinig productieaantal. Ik denk dat veel lager niet haalbaar was.

Daarbij ken ik alleen maar chromebookgebruikers die daadwerkelijk enthousiast zijn over het concept.

Het is absoluut niet te vergelijken met een Netbook met Chrome. Sowieso om al die poeha die je bij Windows hebt die je eigenlijk niet wil, maar ook performancetechnisch. Werk maar eens een poos op een chromebook, en dan op een netbook van dezelfde prijscategorie.

Over een waardig systeem: ik doe álles op het internet, en meer dan internet en chat. Een opmerking zoals jij die maakt vind ik getuigen van weinig onderzoek of ervaring ;)

[Reactie gewijzigd door RielN op 24 maart 2012 23:44]

Leuke Chrome book. Ik vind het wel erg cool dat Google dit gewoon rustig ontwikkeld. Het wordt langzaam uitgerold. Google probeerd veel uit. Dit is geen project waarbij het volgend jaar succesvol moet zijn. Nee ik denk eerder dat Google dit soort projecten een visie heeft voor bijvoorbeeld 10 jaar. Als je kijkt hoe Google bijvoorbeeld Google docs ontwikkeld, of Youtube met video bewerking, Picasa enz enz enz.

Langzaam aan worden de verschillende onderdelen uitgewerkt en verbeterd. Docs is voor mij al een prima vervanging van Office en zal de aankomend jaren alleen maar beter worden. Youtube krijgt steeds meer mogelijkheden voor bewerken en delen. (bijvoorbeeld beeldstabilisatie). Picasa zal uiteindelijk een prima foto bewerking krijgen. Gmail is al beter dan welk ander mail programma dan ook. En er komen steeds meer aanwijzingen voor een Google Drive, (cloud opslag) en de spelletjes worden ook langzaam ontwikkeld. (chrome store)
Eigenlijk alle mogelijkheden die je als gewone gebruiker nodig hebt in het dagelijkse leven. Nog niet voor de power user, maar dat komt met de jaren wel. Het voordeel van Google hierbij is, is dat ze in feite een publieke test farm hebben. Ervaringen van echte gebruikers zijn veel waardevoller dan testen in een campus.

Cloud computing is al een paar jaar een buzz woord. Maar niemand pakt het echt goed aan. Microsoft doet wel wat met Azure dacht ik Apple doet iets in die richting met iCloud en zijn vast wel wat kleine projecten die lopen. Maar er is niemand die er de tijd voor neemt en dat ook daadwerkelijk de software en hardware op elkaar afstemt.

Nogmaals, dit is denk ik geen project welke volgend jaar succesvol moet zijn. Ik denk eerder dat dit een richting is welke Google de aankomende 10 jaar succesvol gaat maken.
In principe is het concept ideaal. Nooit gezeur meer met kapotte hardware, nooit gedoe software welke incompatible is. Op welke hardware je ook inlogt, je hebt altijd je eigen bestanden en instellingen bij de hand.
Ik ga akkoord volledig akkoord maar persoonlijk hou ik mijn muziek, films, documenten en foto's toch liever bij mij (met backup) i.p.v. in de cloud, dit voelt veel veiliger aan vind ik, software daarentegen (GMail, Google Docs...) mag gerust op internet maar NIET de bijhorende bestanden...
maar NIET de bijhorende bestanden...
Of iig niet bij de ontwikkelaar van de software. Ik zou het ok vinden als Google Docs bestanden die op Dropbox of SkyDrive zouden staan kan bewerken. Maar ik zal nooit 1 documentje bij Google zelf gaan plaatsen.
Bestanden op skydrive kan je ook met Ogfice (Live) beeerken. Ik zie niet in waarom je daar die rommel van google voor zou willen gebruiken.
Cloud computing is al een paar jaar een buzz woord. Maar niemand pakt het echt goed aan.
Wellicht omdat de meeste mensen denken "hype, onzin, prut", zonder er maar een cent tijd in te steken (je zou wat leren, he?). Diezelfde tiepjes zijn vergeten dat Internet ook ooit een hype was.

Maar goed, misschien moet je je even verder verdiepen in Amazon's cloud platform om te zien dat er wel degelijk bedrijven zijn die het goed aanpakken.

Verder zou het mij helemaal niet verbazen als Google's chrome boek project flopt. Al dat inperken van diensten en zo ruiken voor mij altijd naar het grote "Het Net" gebeuren. Misschien draai ik te lang mee, kan. En heb ik het deze keer wel mis. Maar ik moet er eigenlijk niet aan denken dat het Internet straks in drieen of vieren gehakt wordt, elk een walled garden waar je in mag spelen mits je je hele leven bloot op tafel gooit (aka the cloud).
Verwar cloudservices van serieuze aanbieders niet met het gratis Google/Gmail/Google+ imperium.

Ook Google Apps for Business hoort daar niet bij.

De chromebooks zijn nog wankel, maar ik hoop dat het aanslaat. Ik zie veel, veel voordelen. En let: een chromebook hoeft niet eens Google te zijn in principe. Het ChromiumOS is opensource en vrij te compileren. Google levert een Google variant via de fabrikanten.
Jammer dat Google gewoon niet achter een volledige Linux distributie gaat staan. Net zoiets als Android.

Dat zou het hele Linux gebeuren pas een push geven!!
De visie van Google is dat het web het platform wordt. Er zijn erg veel, erg goeie distro's en ik denk niet dat Google iets gaat toevoegen.

De grotere sprong naar 100% web is waar Google aan denkt. En tja, dit is natuurlijk ook gebaseerd op Linux en het opensource ChromiumOS project. Hoezo is dat geen linux distro? je mist alleen lokale apps, maar dat was de bedoeling!
Ik denk dat google juist wel wat kan toevoegen, google heeft de commerciële kracht om van Linux snel een belangrijkere speler te maken.

Ik vind Chrome OS persoonlijk drie keer niets. Mijn Macbook Pro (zonder SSD) is ready to use in 2 seconden en dan staat Chrome (browser) ook open. Windows 7 is ook gewoon goed vlot en kwa prijs en specificaties zijn er vergelijkbare systemen te vinden denk ik.
Uit slaapstand zeker?

Uit slaapstand is mijn PC ook snel ready to use, jij maakt mij niet wijs dat jouw apple binne 2 seconde is opgestart.
Mijn Crhomebook doet er 10 seconden over dus lijkt me erg sterk.
Excuus, ja ik en alle Macbook gebruikers die ik ken sluiten het systeem eigenlijk niet af. Het gaat dus om de sluimerstand. Opstarten duurt zon 45 seconden geloof ik. Maar nogmaals, waarom zou je hem uitzetten?
Je kunt een full-fledged OS niet vergelijken met ChromeOS.

Chrome is een browser en that's it. Dát is juist de kracht. Geen gezeur meer van alle ballast van een volledig OS. Filesystems, virusscanners, installeren van software en dat soort ongein.

Serieus, het is een groot verschil en ja je kunt er minder mee, maar een vergelijk is onmogelijk.

Ik zou niet meer terug willen naar een OS waar ik 85% niet van gebruik. De chromebook gebruik ik volledig, met veel plezier en genoegen. Ik heb niet meer nodig.

Dit is moeilijk uit te leggen, want de oude dooddoener "een netbook met chrome kan hetzelfde" gaat helemaal niet op. Je kunt er sowieso al véél meer mee.

Maar dan heb je een netbook met chrome. En alles wat eromheen hangt. En dat is een compleet andere ervaring. En iets wat ik juist NIET wil. En veel anderen ook niet.

[Reactie gewijzigd door RielN op 24 maart 2012 23:22]

Uit slaapstand zeker?
Ja. De meeste Mac gebruikers sluiten hun computer niet af, die gebruiken de sluimerstand. Hij ontwaakt onmiddellijk, binnen 2 seconden werkt hij alweer, waarbij de WPA2 wifi verbinding ook al tot stand is gebracht.
Uit slaapstand is mijn PC ook snel ready to use
Windows 7 is een verbetering op eerdere Windows versies, maar de fijne integratie tussen hard- en software zoals bij de Mac mist bij de PC, vandaar dat de ontwaaktijd van Windows 7 nog niet aan die van OS X kan tippen. O ja, dit is overigens niet nieuw, OS X 10.3 (ruim 8 jaar geleden) ontwaakte ook al zo snel. De verbetering van Apple is dat het stroomverbruik van bv een iMac in sluimerstand nihil is, minder dan PC's die uit staan (maar wel op het lichtnet zijn aangesloten).
Mijn Crhomebook doet er 10 seconden over dus lijkt me erg sterk.
Dan wordt het tijd voor een nieuwe Chrome book, of een MacBook Air, want dat is niet meer van deze tijd!
Heh, nee, vanuit sluimerstand ontwaken is instant bij Chromebook.
Mijn Linux Mint server is ook direct ready to use na sluimerstand, is ecgt niet als enige bij ac os hoor.
Mijn Macbook Pro (zonder SSD) is ready to use in 2 seconden en dan staat Chrome (browser) ook open.
En voor de prijs van een Macbook Pro koop je twee tot drie Chromebooks. Onvergelijkbaar dus.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 24 maart 2012 16:00]

Klopt, ik verwees naar Windows 7 systemen waar je, vind ik, sowieso een betere prijs/kwaliteitsverhouding vind.
Indeed, Chromebooks zijn aan de prijzige kant. Maar nieuw he. En ze zijn al gezakt.
Zie: volledig.

Niet dat ik zie waarom Google hier nodig is als spelers als Canonical en Red Hat al aanwezig zijn.
Nou, je zegt het zelf al: Canonical. Ik heb het plan om langzaam het Linux wereldje, zeker Ubuntu achter mij te laten, juist vanwege Canonical.
Voor mij is ChromeOS volledig. Wat moet ik met een hoop voorgeinstalleerde programma's die ik niet gebruik?
Ik denk dat een groot bedrijf die linux 'standaardiseert' best een toegevoegde waarde zou kunnen hebben. Volgens mij klagen developers over de x server al jaren dat deze van alles niet kan. De audio is ook een zooitje, heb hier op IRC al eens stukje van een paar developers over gelezen die een andere developer voor zijn audio programma linux simpelweg niet te supporten - voor wat hij wilde zou OS X een veel betere keuze zijn.
Ik denk dat een groot bedrijf die linux 'standaardiseert' best een toegevoegde waarde zou kunnen hebben.
Zoals Canonical en Redhat al doen? Het levert alleen maar nog een standaard op, niet meer eenheid.
Microsoft windows is toch ook alleen maar populair geworden door ook hun eigen meegeleverde software?? MS Office.

Zodoende is Android ook populair geworden. Als Google bijvoorbeeld zijn energie stopt in Libreoffice etc. en dat samen laat werken met hun eigen ecosysteem. Dan zou dat ook een klap zijn voor Windows.
Google wil webapplicaties bouwen en geen OS.
Chrome OS en Android zijn beide OS-en!
Inderdaad, mijn verwoording slaat eigenlijk nergens op. Google wil een platform voor zijn webapplicaties :p
Wat biedt Dropbox mij nu wat Google Docs mij niet biedt? Lokale opslag? Die wil ik helemaal niet. Trouwens via de Google Cloud Connector kun je praktisch wat jij wil. CloudTop bindt ook al de cloudtoepassingen aan elkaar (nog in beta). Ontwikkelingen gaan erg hard op het web, geef het een paar jaar en de webtoepassingen zijn zo rijk dat een lokale toepassing niet meer nodig is.

Daarbij heb je met webtoepassingen in één klap afgerekend met het piracyprobleem. Erg interessant.

Google Docs is geen cloud? Ik ken al wel wat bedrijven die hun actieve bestandsarchief gewoon in Google Docs heeft staan, waaronder ikzelf. Dat is écht wel de cloud hoor ;) Het staat daar goed en veilig, veiliger dan ik het zelf zou kunnen opslaan.

En ja, ik denk wél dat het standaard wordt. Weg met die lokale opslag. Daar heb ik het echt mee gehad. Webapplicaties bieden nu al alles wat ík nodig heb, dus het is een kwestie van tijd.
Je mist het hele idee van chrome os.
Google wil dat "Internet" en "Computer" een worden, en Google heten. Vandaar dat Google het meeste in de piepzak zit qua Facebook, en wellicht Apple. Een flitsende Linux distributie, die Google vast zou kunnen maken, is gewoon niet van belang. Google is de nieuwe Microsoft (de meeste wakkere mensen hebben dat al jaren geroepen).
Tijden veranderen, Google is erger dan MS en IBM samen ooit zijn geweest!
Ik mis een beetje de meewaarde achter gentoo met een fullscreen browser die permanent een internet verbinding nodig heeft een blijkbaar geld dat tot nu toe ook voor de rest. Schattig dat Sony en Google het nog proberen maar dit zal het niet gaan worden.
We staan op het punt om Chromebooks op grotere schaal uit te rollen. Vooral omdat de chromebooks niet gebruikergebonden zijn komt het in moderne, flexwerkgebaseerde werkplekken uitzonderlijk goed tot zijn recht.

Reken er maar op, dat dit concept een plek gaat krijgen in de toekomst. Zie het als een return of extra inzet van de 'thin clients' maar dan gebaseerd op het net. Veel betere portabiliteit en de Chromebooks zijn ultiem in beheersbaarheid en kosten.

Uiteraard is een netbookje met ChromeOS mogelijk of inderdaad een linuxdistro met de Chromebrowser (liefst chrome for business), maar dan nog, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Onder de streep scheelt het nauwelijks wat!

Het feit dat Sony het nu in ieder geval overweegt zegt wat van de levensvatbaarheid van een internet-only platform.

En hier, bijna 1 jaar ervaring met een Chromebook als werkdevice: ik wil niet anders meer.

[Reactie gewijzigd door RielN op 24 maart 2012 13:39]

Bantoo,
De gemiddelde netbook gebruiker surft toch alleen maar of zit op een of andere online game/chat/facebook applicatie en heeft echt verder niets nodig dan z'n internet verbinding.

Maar om het even naar jezelf toe te trekken, wanneer heb jij je pc nu niet online dan? Is er werkelijk een moment op de dag waarop je iets doet met je pc zonder dat je verbinding hebt?????

[Reactie gewijzigd door pijltje_hoog op 24 maart 2012 13:41]

Op het moment dat ik buiten het huis ben waarvoor ik dus een laptop gebruik, zo nu en dan verbind ik wel ergens met een wifi netbook maar dat is een uitzondering. Ik vind het ook vrij irritant dat het een Linux distro is met zo veel nadelen, waar is m'n standaard set programmas? Mis alles van textverwerkers tot andere browsers.
naar je goole account, daar heb je je tekstverwerkers, documenten en spreadsheets.
En waarom niet?

Je kan perfect tekst verwerken op google docs, je kan alles wat een officepakket van 400 euro ook kan.
Liberoffice kan ook alles wat een officepakket van 400 euro kan, dus ik vind je beredenering een beetje onzin.

Je kan online ook muziek en video encrypten, je kan vrijwel ALLES met een chromebook, alleen gebeurt dit niet op de Chromebook maar op servers.
Dat scheeld als je alles officieel wilt doen dikke euro's als je alles zoals office, sonyvegas, Dreamweaver tegenover Chromes free pakketten online.

Dat houdt dus in dat jij wordpad en kladblok ook niet ziet als tekstverwerkers want t is geen office?
Ik denk dat niemand "kladblok" als een tekstverwerker zie, het is niet eens een fatsoenlijke editor. Ditto voor Wordpad. Van Notepad ben ik vrij zeker dat het gewoon een gecompileerde demo van code die met Visual C++ meekwam. Het is altijd een magere applicatie geweest die je met wat programmeerwerk zelf in elkaar kan zetten, en met een dag meer werk al een stuk bruikbaarder kan maken. Niet voor niets zijn er bosjes editors voor Windows.

[Reactie gewijzigd door J.J.J. Bokma op 24 maart 2012 19:58]

Ik zie je punt, maar ik wilde gewoon aantonen dat Freeware net zo goed kan functioneren als buyware.
Ik gebruik ShiftEdit.net voor codewerk. Probeer het eens. Prachtige cloud-IDE en ik verkies het zelfs boven de lokale varianten omdat ik met een druk op de knop het bestand op de FTP servers kan bewerken.

Google Docs is redelijk beperkt, maar bijvoorbeeld ZoHo docs is al qua opmaak wat verder, en ook de Office365 applicaties zijn toch geen slechte tekstverwerkers.

Weet je wat het is, mensen denken dat ze office nodig hebben. Het is een goed pakket, maar totale overkill voor 95% van de gebruikers. Google Docs kan een héél scala aan gebruikers voorzien van de tools die ze nodig hebben, en dáár gaat het om.

En Bantoo, uiteraard is een chromebook niet voor iedereen geschikt. Maar kijk naar álle computergebruikers. Er is daar zeker wel plek voor internet-only. En veel plek.

[Reactie gewijzigd door RielN op 24 maart 2012 23:32]

Als jij alles kan met een Chromebook, wel: maak daar dan eens een mooi webdesign op en bouw er natuurlijk ook een website op. Office, Sony Vegas, Adobe CS, etc. hebben natuurlijk wel als voordeel dat je ondersteuning krijgt, een helpdesk. En denk je nu echt dat alles gratis is? Voor jou portomonne wel, maar niet voor jou privacy. Google moet ook geld verdienen met ChromeOS: wat jij doet gebruiken zij om je meer advertenties te geven, sorry, maar geef mij dan maar een betaalt software pakket met echt werkende functies waarbij je niet afhankelijk bent van het internet, laat staan van Google.
Pfff weer een die gaat klagen over google privacy regels.
Kom aub eens met wat orgineels om google niet te gebruiken in plaats van dat privacy gezeik.
Aan het scherm (11,6 inch) en het geheugen (2GB) te zien, is dit eerder een netbook dan een laptop. Ik vind het design niet echt geslaagd. De bruine onderkant doet afbreuk aan het geheel.

@kingzaka: gebaseerd op de prijs van andere Chromebooks waarschijnlijk 300-400 euro.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 24 maart 2012 15:10]

Een chromebook heeft ook geen enorme hoeveelheid RAM nodig. Alles wat je hebt is een browser, alle geheugen intensieve taken draaien hopelijk erg remote op een cloudserver.
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van deze chipset!

Zowel bij het open hebben van meerdere tabbladen, als ook de wat zwaardere webtoepassingen en flash (denk aan pixlr.com/editor of gewoon youtube).

De Samsung series 5 trekt het maar nét maar heeft echt niets over. Wat meer peut is erg wenselijk bij de chromebooks, dus was al vol smart op de celeron aan het wachten.

Ik kan mij slecht voorstellen hoe die Tegra gaat presteren? Ik kan me wel voorstellen dat die 10 uur werktijd zoals de Chromebook nu heeft gehaald wordt...:)
Het voordeel van een Chrome book is dat bewerkingen aan bijvoorbeeld video of foto's niet op je chromebook worden uitgevoerd. Alles gebeurd op de servers van Google. En dan is een Tegra2 prima voor het aansturen. Internetten op een tegra 2 tablet gaat ook prima!
Ja zeker!

Maar een video of een flashapplicatie worden echt wel op mijn chromebook afgespeeld, en dan gaat hij op zijn knieën hoor.

Ook een GOogle Doc met veel afbeeldingen, de toepassingen op chromeexperiments.com etc etc.

Ik begrijp dat op servers veel afgevangen wordt maar veel webpagina's hebben nog lokale processorpower nodig. De Chromebook van Samsung blinkt daar niet in uit (ik gebruik dat ding al lang!). Mijn ervaring is dat de chromebook sneller is dan mijn HTC Sensation.
Leuk en klein apparaat maar de powerbutton zit op de meest onlogische plaats die je kunt bedenken. Zeker gezien er een klein toetsenbordje op zit, mistikken is snel gedaan.
Ik kan je vertellen dat je er helemaal geen last van hebt. Werk nu bijna een jaar op een Chromebook, maar heb die power button nog nooit per ongeluk ingetoetst. Toetsenbord is niet zo klein als je denkt.
Wat wil ik van een laptop: snel, licht, redelijk scherm,goedkoop en overal kunnen gebruiken voor niet slechts internet, maar ook voor mijn foto's. Dat wordt moeilijk als je niet 3G of wifi hebt waar je bent met deze chrome books. Werk via citrix en even inloggen en ik kan ook zo weer verder waar ik was.
Macbook Air wellicht betere keuze?
Die is snel, licht en perfecte scherm en Citrix is daar geen probleem.
Aperture voor al je foto's .... werkt uitstekend.

Deze Chromebook ziet er gewoon lomp uit en ik kan daar echt geen toekomst inzien.
Die is niet goedkoop. Mensen willen een MacBook maar kopen een laptop van de helft van de prijs, 3 jaar later flikkeren ze m weg terwijl mijn 3 jaar oude Mac mini nog voor de helft van de nieuwwaarde verkocht is 3 jaar na dato.
Die is ook niet duur, veel geld is het maar dat is een andere manier van kijken.
Ik gaf alleen aan dat de MBA prima op zijn behoefte kan aansluiten en er veel plezier van kan hebben. Aperture draait er probleemloos op en dat is toch echt een pro foto applicatie. Combineer het met pixelmator en je kan prima resultaten krijgen.

Maar met het design wat ik hier op de foto ziet en ik zou de baas zijn, ik zou em ontslaan die dat bedacht heeft.

Er zijn nog zoveel mooie design mogelijkheden die niet op een lompe laptop lijken en ook niet op een macbook. Helaas benutten die bedrijven het niet ... ik vraag me altijd af of het onwil of onkunde is.
Ben benieuwd wat hij gaat kosten.
Ding gaat zeker net zoveel kosten als een laptop. En dan heb ik zoiets van geef mij die laptop dan maar.
Waar berust je dat op? Als het een klein ARM netbookje is, dan kan dat ding denk ik voor 200 a 250 gaan straks, en dat alleen omdat het Sony is, een ander merk zou volgens mij met gemak een < 200,- chrome-OS ARM netbookje moeten kunnen maken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True