Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 285 reacties, 41.907 views •

Apple heeft de derde generatie van zijn iPad uitgebracht in Nederland en BelgiŽ. Sommige winkels gingen om middernacht open om geÔnteresseerden zo snel mogelijk te voorzien van de nieuwe tablet. De iPad is elders al een week te koop.

De derdegeneratie-iPad heeft als grootste wijziging ten opzichte van zijn voorganger dat het aantal pixels op het scherm is verviervoudigd. De resolutie is opgehoogd van 1024x768 naar 2048x1536 pixels. Om het nieuwe scherm van stroom te voorzien is de accu vergroot van 25,5Wh naar 42Wh. Ook is het aantal shader-cores van de gpu verdubbeld van twee naar vier. De system-on-a-chip, de A5X, is nog altijd voorzien van twee Cortex A9-processorkernen op 1GHz, terwijl de gpu nog altijd een PowerVR SGX543 is.

Apple kondigde de derdegeneratie-iPad begin deze maand aan. De iPad was al te koop in diverse andere landen, zoals Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Diverse Nederlanders met interesse voor de nieuwe tablet zullen het apparaat daardoor misschien al in huis hebben.

Winkels van diverse ketens openden hun deuren om middernacht, het eerste tijdstip waarop ze de iPad mochten verkopen. Bij de meeste winkels stonden bescheiden rijen van enkele tot enkele tientallen mensen, zo blijkt uit de reacties op een artikel van iPadclub. Veel winkels die niet om middernacht opengingen, zijn vroeger geopend dan normaal bij het begin van de verkoop.

Tweakers.net publiceerde donderdag een uitgebreide review van de nieuwe tablet.

iPad

Reacties (285)

Reactiefilter:-12850258+1117+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik weet niet. Van wat ik gelzen heb waren er niet veel 'die-hard' fanaten. 20 stuks ofzo die de nacht voor de winkeldeur door brachten. Ik verwacht wel veel aanloop vandaag voor de iPad, dat wel.

Het geef echter wel een veranderende mindset aan. Minder mensen die perse eerste moeten zijn om hem zeker te hebben vanaf dag 1 en meer mensen die op dag 1 verschijnen omdat ze hem direct willen hebben.
In principe volgen alle productreeksen van Apple een dergelijke golfpatroon. Productserie I van een nieuw product wordt een groot succes. Productserie 2 een nog groter. En daarna begint het te druppelen. Misschien nog wel meer verkoop maar het duurt wat langer. De golf smeert zich dan uit over meer tijd.

Los daarvan denk ik dat het misschien ook komt omdat eigenlijk de enige echter vernieuwing het scherm is. Alle andere vernieuwingen zoals de betere GPU en Accuduur zijn er om het nieuwe scherm te ondersteunen. Veel mensen met een iPad 2 zullen misschien wachten tot een prijsverlaging of mss wel deze pad skippen.

Neemt natuurlijk niet weg dat het scherm wel degelijk een nieuwe maatstaf voor de concurrenten legt. Ik vraag me alleen af hoe deze iPad zich gaat houden tegen het tablet geweld in kwartaal 3 en 4 van dit jaar.
Hij is al een week in Duitsland te koop, dus als je m graag wou hebben heb je m daar al gehaald.

En een golfpatroon? Waar slaat dat op? Elke lunch is succesvoller dan de vorige! Zelfs de o zo teleurstellende 4s deed het beter dan de 4 en ook deze iPad verkoopt beter dan de 2. Dus helemaal geen teruggang. Of wou je zeggen dat ze er minimaal 10 miljoen moesten verkopen om in jou ogen succesvol genoeg te zijn?
Ik denk dat je zijn bericht nog eens goed moet lezen.

Hij zegt niet dat producten minder succesvol zijn in aantallen verkocht. Hij zegt dat het 1ste product hot is en veel mensen lokt tot het direct kopen van zon apparaat. Door de hype is het 2de apparaat nog gewilder bij launch. De 3de is dan weer minder hot omdat men het wel kent ondertussen en dat er dus niet hele volksstammen voor de deur liggen om hem te kopen.

Dat wil niet zeggen dat ze niet verkocht worden, alleen meer verspreid over de tijd
Ik heb z'n post prima gelezen en hij klopt gewoon niet. Net als jouw post.

Er zijn 3 miljoen iPads verkocht afgelopen weekend. Dan is hij toch vele male gewilder bij launch dan de vorige iPad? (hoewel daar geen cijfers van zijn, maar het is zeker dat deze beduidend lager liggen ivm schaarste). Dus dan is de nieuwe iPad toch nog populairder?

Volgens mij zien jullie populariteit af aan het aantal mensen dat een nacht voor de deur gaat liggen. Dan gaan jullie voorbij aan het feit dat hij in veel landen via preorder op dezelfde dag leverbaar was hij in de winkels te koop was. Een erg groot deel kwam op die manier binnen denk ik.

Er is vooralsnog geen enkele twijfel om aan te nemen dat de gewildheid lager is dan vorig jaar.
Meer verspreid over de tijd?

Apple heeft 3 mln iPads verkocht in 3 dagen. De iPad 2 deed daar 80 dagen over.

Het lijkt erop dat mensen deze launch vergelijken met de launch van een nieuwe iPhone. Daar zie je veel langere rijen. Het grootste verschil is dat sommige winkels maar 5 iPhones kregen, terwijl de meeste APR's nu 100+ iPads hebben gekregen.
Inderdaad, ik durf te weddden dat als Apple dit jaar geen pre-orders aannam en net zoals vorig jaar weer zei "De iPad mag pas vanaf 5 uur 's avonds worden verkocht." dat er nog grotere rijen zouden zijn dan vorig jaar.
Je beschrijft de innovatie curve. Dat is met ieder innovatief product zo. Eerst loop je in 1 keer mijlen ver voorop. Dan maak je nog wat sprongetjes en dan ga je langzaam op in de massa. Het is de kunst om op tijd met wat compleet nieuws te komen.
Toch pijnlijk dat Apple in 3.5 dagen (3 miljoen nieuwe iPads) bijna 2x zoveel tablets verkoopt dan Samsung in 1 jaar (2 miljoen in 2011). En dat aantal van Samsung is niet eens het aantal dat aan consumenten is verkocht, maar enkel aan de winkeliers.

Het perspectief is zo groot dat Samsung zich echt achter de oren moet krabben waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Als dit zo doorgaat, zal Android een zeer marginale speler blijven en zullen developers echt niet gaan investeren in tablet-optimized apps.

Windows 8 kan nog wel eens groter gaan worden dan velen nu denken.
Samsung vind ik 't echt dramatisch en chaotisch doen op de tablet markt, ik had meer visie van ze verwacht.

Ik moet eens zoeken naar de cijfers van Asus, want de Asus Transformer waar ik even mee gespeeld heb vond ik best tof. En de collega van wie dat ding is roept dat het met ICS zowel een compleet nieuwe tablet is geworden.

Asus heeft z'n zaakjes duidelijk een stuk beter voor elkaar dan Samsung op tablet gebied.

En dat zegt iemand die toch echt in het Apple-kamp rondhangt. :)

* arjankoole dus
De transformer is de tablet waar je geen bal van hoort maar wel goed is.
De tablets van Samsung zijn ook alleen maar bekend van de rechtzaken en een beetje reclame.

Apple hoeft geen reclame op TV te hebben, de winkels hebben een soort tempel-opstelling voor deze producten, dergelijke reclame is zelfs beter.

Ik heb nog nooit een tablet van Asus of Samsung in een soortgelijke opstelling zien liggen in een winkel. Misschien wel in het zicht met allerlei accesoires maar niet met verlichting en grote logo's.

Stel dat Asus ineens grote achtergronden voor in de winkelschappen etc aan de winkels zou leveren. Stel dat Asus ook de verlichting voor deze achtergronden regelt om de boel mooi te verlichten. Dan heeft Asus al de helft van het werk gedaan.

Zolang de overige bedrijven zich alleen richten op het product en niet op de marketing zullen zij altijd de underdog blijven waarvan de consument denkt dat de apparaten niet zo goed zijn.

ICS is vaak fantastisch, het tovert veel trage tablets om in tablets die prettig zijn in het gebruik. Een tablet van §70,- is ineens hanteerbaar. Jammer dat het onderbelicht is.

Apple belicht precies datgene wat je van een apparaat wilt zien, de rest is er ook maar bestaat alleen op de achtergrond. :)
Het apparaat zelf is niet het enige dat telt. Apple heeft het qua apps en content veel beter voor elkaar dan de gefragmenteerde Android-wereld.

De Transformer had specs. Zeker voor het geld met het toetsenbord erbij lijkt het een leuk apparaat. Maar tegen het gebruiksgemak en de hoeveelheid en kwaliteit van de speciaal op de iPad aangepaste apps kan het niet op.

Het is bekend dat Android-gebruikers gemiddeld minder uitgegeven aan apps dan voor iOS. Dit zorgt er mede voor dat ontwikkelaars eerder kiezen voor iOS dan Android:
nieuws: IDC: ontwikkelaars verliezen interesse in Android
Over dat gebruikersgemak vind ik echt onzin: mijn schoonouders (die echt geen verstand van computers hebben) kunnen met de ipad2 netzo makkelijk werken als de transformer (en anderoms), zij merken het verschil wat dat betreft niet eens.

En die bron van IDC is maar een bron...... ontwikkelaars kunnen gewoonweg android niet negeren (verhouding nu verkochten android vs ios apparaten 1:2). Die versnippering is inderdaad een minder punt van android.

PS. Shaw's Principle: Build A System That Even A Fool Can Use, And Only A Fool Will Want To Use It
'Veel Nederlanders met interesse...' ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met de interesse van de Nederlanders en de Belgen voor deze iPad van de derde generatie. Verleden week kwam toch naar voor dat er in de Verenigde Staten, Japan, Hongkong,... kortere tot geen rijen stonden om deze in huis te halen?
Omdat hij ook online besteld kon worden. Waarom zou je gaan aanschuiven als ze hem gewoon bij je thuis komen afleveren?

Er werden er 3 miljoen verkocht op 4 dagen. Da's dus 3 keer zoveel interesse als bij de vorige iPad.
De levertijd bij Apple staat nu op 1-2 weken... :( Dan zou ik toch eerder even kijken of een winkel hem toevallig op voorraad heeft.
Omdat je hem dan meteen meekrijgt en de koerier hem niet zomaar voor je deur op de stoep legt!
Vooral omdat die mensen volledig los waren gegaan op de online voorverkoop denk ik ;) 3 miljoen devices in 4 dagen is toch wel een succes te noemen.
-Veel mensen kunnen online pre-orderen.
-In Hong Kong MAG je niet in de rij gaan staan, je wordt ingeloot.
-Veel, heel veel mensen denken dat er weinig verschil is, en gingen voor de iPad2, die al eerder afgeprijst is (die zullen de iPad 3rd gen moeten mijden als Medusa, als ze 1x het nieuwe scherm in werking hebben gezien....)
Heb zelf een Ipad 2, wordt iedere dag veel gebruikt, ik zou zeker de upgrade doen om alleen al van dat enorm lelijke scherm af te zijn! Toen ik mijn Iphone 4s kocht dacht ik bij mijn ipad al |:( Voor de een is dit niet belangrijk (snap zelf niet hoe, want je kan de pixels gewoon zitten tellen als je erop leest/internet) en voor iemand als mij zelf is dit alles waard!

Ik snap alleen niet van die mensen die om 12 uur s'nachts buiten wachten om een ipad te gaan kopen dat is echt niets voor mij, als je echt zo wil hebben had ik hem allang gehaald in duitsland. Lekker dagje uit van maken ipv 's avonds uren buiten te staan wachten :P Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :)

Ik vind het gewoon enorm irritant de mensen die hier posten, en alleen maar lopen te zeiken over apple, of enorm commentaar hebben. Plaats dan gewoon niets, als je gewoon niet objectief of onderbouwde comments kan geven.. Ja elk product heeft zijn voor/nadelen, maar waarom als het om nieuwe apple producten gaat, wordt er altijd zo moeilijk over gedaan? Ja ik ben blij met me iphone&ipad, betekend niet dat ik in alle android berichten ga lopen zeiken om dat het niet me ding is! :?
Een beetje vreemd dat iedereen zeer tevreden was over zijn iPad 2 en superlatieven te kort kwam maar nu er een nieuwe versie is het ineens "een enorm lelijk scherm" heeft.
Haha, is mij ook opgevallen. Ik vond het schermpje van de iPad 2 altijd al mooi qua scherpte en kleur maar nu ik de retina scherm van de nieuwe iPad heb gezien, dat is pas een scherm!
Toen mensen een zwart / wit tv kochten zeiden ze ook dat het het beste was totdat het kleuren scherm uitkwam. Toen vonden ze zwart / wit ook niet mooi.

Zelfde gebeurt hier, zie het nieuwe scherm en je vindt het oude scherm niet meer mooi.
Een site heeft het heel mooi verwoord:
stel je voor dat je nooit een bril hebt gedragen, en dan ga je voor het eerst naar de opticien en krijg je toch een bril aangewezen.
Het is niet zou at hetgeen wat je daarvoor zag niet scherp is volgens jouw percepties. Je wist alleen niet dat het veel scherper kon. Je kan niet geloven dat je ooit zonder bril had kunnen rondlopen.

En dat is nu met de iPad ook het geval.
Een site heeft het heel mooi verwoord:
stel je voor dat je nooit een bril hebt gedragen, en dan ga je voor het eerst naar de opticien en krijg je toch een bril aangewezen.
Het is niet zou at hetgeen wat je daarvoor zag niet scherp is volgens jouw percepties. Je wist alleen niet dat het veel scherper kon. Je kan niet geloven dat je ooit zonder bril had kunnen rondlopen.
Dat is een hele goeie analogie ja. Ik had uit lapswanzigheid een aantal jaar geen bril meer gedragen, maar ik vond 't toch maar eens tijd. Voor de bril dacht ik dat ik blaadjes aan de bomen zag. Met bril kon ik ze opeens echt zien. in superdesuper-HD.

datzelfde effect/gevoel had ik met de switch van m'n iPhone 3G naar de iPhone 4. Wow.
Nee hoor, het geheel was prachtig, IPS scherm voor uitstekende kleurweergave, maar ik vond de resolutie nooit geweldig, zeker niet voor boeken. Dat wilt echter niet zeggendathet geheel verder niet heerlijk was om te gebruiken.
'enorm lelijk' vind ik het scherm van de iPad2 zeker niet. 't Is maar net wat je referentiekader / verwachtingspatroon is. Het is idd. veel minder scherp dan een iphone 4(s), maar ik heb er bij praktisch gebruik (games / browsen / foto / film) weinig last van. Upscalen van iphone apps, dat vind ik dan wel weer ontzettend lelijk op de iPad2.
liever met wat vrienden 30minuten in de rij (Haarlem iCentre) van een dag kwijt en dat je vrienden misschien niet mee kunnen.. zit je dan alleen paar uur in de auto ;)
Ik blijf me er over verbazen dat mensen hiervoor in de rij gaan staan.
Denk dan altijd aan een kudde schapen die door een hond bijeen worden gedreven met apple als herder..

Maja fijn voor hun dat ze ergens naar uit kijken, gezellig zal het wel zijn in de rij met dit weer!
Ik blijf me er over verbazen dat mensen hiervoor in de rij gaan staan.
Ondanks dat ik zelf een Apple fan heeft, blijft het ook mij verbazen: Maar toch denk ik dat je de verkeerde vraag impliceert.

Het zijn namelijk niet de mensen, maar het bedrijf dat iets goed doet.

De vraag is dus: waarom lukt het de competitie niet?

Als de klanten " makke schapen" zijn, dan zou een ander bedrijf toch ook in staat moeten zijn om hetzelfde te bereiken?

Indien het toch een kwestie is van inherente kwaliteit van het product: waarom lukt de concurrentie dat dan weer niet?

Hoe kan het dat 1 techbedrijf zo boven de rest van de sector aan het uitstijgen is? Apple's " market cap" is nu meer waard dan Microsoft en Google samen, de winsten die ze behalen zijn onvergelijkbaar met andere techbedrijven, maar moeten worden vergeleken met die van oliemaatschappijen!
Omdat Apple zijn producten anders in de markt zet. Zij zorgen ervoor dat mensen een bepaald extra gevoel bij hun producten hebben. Bij andere merken is het "slechts een telefoon" of "slechts een tablet". Bij de producten van Apple menen bepaalde mensen iets heel speciaals in handen te hebben. Iets dat ze blijkbaar zo graag willen hebben dat ze er voor in de rij gaan staan. Bij producten van andere merken zien de kopers het product wel nog rationeel en gaan er dus ook niet voor in de rij staan. Je ziet het dagelijks hier op Tweakers dat specs niet zo belangrijk zijn en dat de negatieve punten meteen weggewuifd worden van hun producten.
Die specs worden ook niet benadrukt in de keynotes van Apple. Apple verkoopt een experience, een oplossing, geen technische specs. En daarmee onderscheiden ze zich bv. van Android tablets die wel schermen met werk-geheugen, processor, opslag, aansluitingen enz. waardoor het voor de 'dommere eindgebruiker' al heel snel abracadabra wordt en daarom maar het veilige verhaal van Apple kiest. En ook de slimmere eindgebruiker is vaak gevoelig voor dit verhaal van Apple, met name doordat de Apple oplossingen voldoende goed blijken te werken.
Toch hoor ik Jobs of andere Apple mensen zeggen met de ipad 2 hij is zo dun en bij de ipad 3 hij is vier keer zo snel als Tegra 3, etc. Tevens is de nieuwe ipad gepositioneerd als het scherm met de hoge resolutie, alsof dat deze "domme" mensen wel meteen wat zegt.
Ook dat is marketing.

Dat is precies de reden dat het aantal megapixels op fotocamera's altijd in het zonnetje worden gezet. De kenner weet dat de lens nog belangrijker is dan de sensor maar en zijn niet veel fabrikanten die melding maken van de zorgvuldige manier waarop de lenzen zijn geslepen. :)

Ik zal de laatste zijn die voor een Appleproduct zal kiezen maar toch snap ik precies wat de gebruikers ervaren. Apple legt de nadruk op het product en vertelt in minder woorden wat er in dat product zit. De manier waarop je het product gebruikt is belangrijk in de marketingstrategie van Apple.

En als je dan kijkt naar Asus, Samsung en alle andere fabrikanten van tablets dan zie je dat de top zeer goede specificaties heeft en in een groot deel van de gevallen zelfs sterker zijn dan Apple met zijn iPad maar toch zie je niet dezelfde bewegingen bij de consument.

De hoge resolutie zegt de gemiddelde consument wel degelijk iets. Zij weten vaak wat full HD is en vaak ook wat de resolutie hiervan is. De resolutie van de iPad is hoger (en daar komt het) en dus beter. :)

Grotere (zichtbare) getallen zijn beter, zo hebben de bedrijven de consument opgevoed door dit jarenlang op de voorgrond te zetten. Dat is gewoon slim.

Al is de hardware in de iPad zo bagger als het maar kan wezen. Zo lang deze tijdens normaal gebruik goed reageert en alles er goed uitziet, dan maakt het toch niets uit? :)
Het boeit ook geen zak wat de specs zijn. Niemand vindt het interessant om te weten of er een A5x op 1GHz of een 1,5GHz Tegra 3 in zit, op wat Tweakers na. Is ook totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is of je apparaat soepel, snel en stabiel draait. En dat doet een iPad, imho veel beter dan de concurrentie.
Precies, en wees eerlijk, die andere merken kunnen ook alleen maar aandacht krijgen op basis van specs, want het uitlichten van hun briljante OS software is er bij hen niet bij. Dat zou ook gek zijn want daar hebben ze zelf (bijna) niks aan gedaan en hebben de concurrenten ook.
Het is het verhaal van de basic dozenschuiver en diegene die een totaaloplossing biedt.
Een experience dus.
In feite is Apple hier de dozenschuiver (25 miljoen units op 2 weken lees ik hierboven?). Enkel bekijken mensen het anders omdat ze een totaalpakket bieden waar ze enthousiast over zijn om welke reden dan ook. De perceptie is dus anders, maar het blijft een commercieel bedrijf dat dozen verschuift, en daar dan ook nog is meer marge op pakt dan eender welke tablet/pc leverancier.

Of dat goed/slecht is, dat is subjectief.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Het draait niet om de specificaties van de iPad, het gaat om de hele ervaring die Apple voor je creŽert.
Ditzelfde doet Starbucks ook. In tijden van recessie worden overal nieuwe Starbuckses (wat is eigenlijk het meervoud van Starbucks haha) geopend. Lekker een kopje koffie voor 3 euro terwijl je 5 meter verderop bij een Kiosk voor de helft van de prijs een groter kopje koffie hebt die niet eens zo slecht smaakt.
In de "marketingbijbel" van Kotler staat een mooi artikel over Starbucks en 'the Starbucks-experience': http://books.google.nl/bo...r%20starbucks&f=false

Af en toe ga ik ook eens de discussie aan met Apple fanboys in mijn omgeving. Niet omdat ik anti-Apple ben, maar puur omdat het wel grappig is dat de discussie bijna altijd eindigt met: 'ja, maar iPhone/iPad/etc. werkt gewoon beter!'.

Natuurlijk draait het bij Apple niet alleen maar om de ervaring. Het is een opsomming van een aantal factoren waaronder de ervaring die ze creŽren. Ik denk alleen wel dat dit een fikse bijdrage heeft.
Hoewel ik zeker geen Apple fanboy ben, heb ik een iPhone/iPad en tot op heden zie ik geen reden om over te gaan naar een andere producent. In tegendeel, ik zie alleen maar redenen om niet over te gaan naar een andere producent.

iOS heeft bizar weinig onderhoud nodig, installeren van apps gaat bijzonder eenvoudig en snel.
User experience nij iOS is beter dan dat ik tot op heden heb meegemaakt (voor mobiele devices).
Design is erg goed, ben zelfstandig ondernemer (IT) en jammer genoeg geeft 'bling' je een klein voordeel in de markt.
Vendor lockin voor apps, hoewel een andere tablet wellicht goedkoper is, ben ik meer geld kwijt door opnieuw apps te moeten kopen (als die al beschikbaar zijn).

De 'extra' kosten van een iToy zijn minimaal als je bedenkt wat je uurloon is, hoe vaak je die iToy gaat gebruiken (dagelijks, enkele uren) en wat dat dus per gebruikt uur extra kost...

Dus waarom geen iPhone/iPad?

Duurder? Don't care.
Gelimiteerd in wat je kan installeren? Don't care.
Geen SD lezer? Don't... Ok, annoying, maar met wifi zijn er oplossingen waardoor het geen issue meer is. Maar met het 64GB model verwacht ik dat het minder een issue is dan met het 16GB model.
It's an Apple! Don't care.
It's a mainstream product! Don't care.
Geen SD lezer? Don't... Ok, annoying, maar met wifi zijn er oplossingen waardoor het geen issue meer is.
En als je echt een reader wil: je hebt altijd nog een dockconnector SD kaart.
En als je echt een reader wil: je hebt altijd nog een dockconnector SD kaart.
De grap hier is dat de (meeste) concurrentie geen SD lezer heeft, maar hoogstens microSD. Daar past mijn SD kaart van mijn camera echt niet in...
Tevens: De Samsung Galaxy Tab heeft dezelfde 'externe cardreader' oplossing!
die niet eens zo slecht smaakt.
Je maakte goed argument, tot je dat zei. Ik vind persoonlijk dat spul van de kiosk echt niet te drinken. Maar het is sneller scoren dan Starbucks, waar het doorgaans best druk is . :)
Helemaal met je eens. Het geinige is dat als je wat loopt te stangen (onderbouwd of niet) ze zich PERSOONLIJK aangevallen voelen. Je hebt geen Apple, nee, je bent Apple. Dat vind ik dan wel weer knap, hoe ze zo mensen aan zich weten te binden. Meer dan het produkt zelf rechtvaardigt. Er is ooit een prachtige S2 reclame over geweest waarbij een fanboy niet eens naar iets anders wilde kijken ...."no man i m creative" . Laast wees een onderzoek uit dat het hechten aan apple, sterke overeenkomstenheeft met religie. Je gelooft:' dus in dat merk. Vandaar dat misschien argumenten er helemaal niet meer toe doen......
Specs worden juist altijd benadrukt bij Apple. Zo'n keynote begint altijd met cijfers: hoe vreselijk superieur de verkopen van apple zijn t.o.v. de concurrentie en hoeveel verkopen de app-store nu weer niet heeft gehaald. Daarna gaan ze ook altijd in op bepaalde producteigenschappen, zoals aantal pixels of pixels per inch. Dat wordt altijd tot in het extreme benadrukt en dat vind ik toch wel vallen onder de noemer 'specs'. Verder hoor je ook altijd kreten als dual core, megapixels, oslagcapaciteit et cetera, dus een focus op specs hebben ze wel degelijk. Anders krijgen ze zo'n keynote ook nooit vol natuurlijk. Ze hadden namelijk net zo goed kunnen zeggen dat de nieuwe iPad loopt op geitenpoep, dan had je nog steeds hysterische taferelen in die zaal aangetroffen met al die Apple-geile journalisten.
Tuurlijk wordt er tijdens de keynote op een aantal specs ingezoomd (alhoewel niet allemaal, geheugen wordt nooit genoemd. Ook zie je nooit overdreven buzzwords en grote specificatielijstjes). Maar de keynotes zijn niet voor het normale publiek. Op Apples website staan er veel minder van dit soort specificaties. Ook op de doos en in de winkel zie je dit eigenlijk niet terugkomen. En dat is wat de normale consument ziet.

En dat is ook wat Apple voor veel mensen aantrekkelijk maakt: geen ellenlange specificatielijstjes waar alles in hoofdletters en uitroeptekens staat maar gewoon een witte achtergrond met het product en verder niets.
Dat maakt mensen geÔnteresseerd om het product te proberen, ipv van die overkill die Samsung bijvoorbeeld met z'n widgets laat zien in z'n marketingmateriaal en z'n opsommingstekens.
Het is niet alleen de marketing. Doordat Apple de functionaliteit van hun producten heel duidelijk omkadert kunnen ze een zeer intuitieve interface aanbieden. Dat spreekt heel veel mensen aan. Ik heb zelf een iPad en een Samsung Galaxy S2. Ondanks dat het concept ongeveer gelijk is, is het Apple-product binnen enkele minuten te doorgronden, terwijl bij het Samsung-product nog veel vragen openstaan, zelfs na weken van gebruik.
Voor gewone gebruikers is dat een hele dik pluspunt voor de Apple-producten.
Ik denk daarbij dan klant tevredenheid op een goed niveau bij Apple ligt.
Microsoft daarentegen die heeft zijn imago in de afgelopen jaren zelf verpest ... die krijgt mensen niet meer zover waarbij ze warm van lopen.
Lekker kort door de bocht. Heb je verwijzing naar iets dat dit onderbouwd. Ik zeg niet dst alles wat ms doet goed is, maar ik vind w7 en de office suite goede produkten.
Ik vind Windows 7 ook zeker een goed product, maar Microsoft heeft weldegelijk wat imago problemen. Als Microsoft de iPad 3 (de nieuwe iPad) had uitgebracht, dan zou er (bijna) niemand voor in de rij staan. Bij Apple gebeurt dit wel omdat men weet wat je van Apple kan verwachten en omdat ze simpelweg een beter imago hebben.
Denk dat dit niet waar is. Apple heeft met die iPad heel nieuw publiek weten te bereiken.
Publiek wat nog helemaal geen ervaring had met Apple producten. Maar door een goed product en veel positieve mond-op-mond reclame is er veel nieuw publiek bereikt.
Zelf oma's en opa's die nog nooit een pc hadden gebruikt kunnen er zo mee aan de slag. Geen virussen of gedoe, gewoon gebruiken.
hmm.... ik kan me nog herinneren dat een nieuwe versie van windows tot totale gekte leidde (nog niet eens zo heel lang geleden). Snapte ik eigenlijk ook al niet. Maar goed, je zit dus hoe snel het kan verkeren met een imago......
Ik ken alleen maar zeer tevreden Apple gebruikers die voorheen niks ervan moesten weten omdat men dacht er alleen windows bestond.

W7 vind ik niks anders dan XP: GUI voelt even belabberd aan en software is er absoluut niet goed op elkaar afgestemd. De configuratie scherm is een ramp. Noem maar op.

Zelfs Microsoft office werkt op de Mac een stuk prettiger dan onder windows.
Maar ook dat gebruik ik niet meer omdat ik goedkoper uit ben met iWork's en ook me werk mee kan verrichten.

Maar dit is gewoon mijn ervaring met Microsoft/Apple en jij hebt jou mening erover.
Prima een meningsverschil hoeft niet per definitie een conflict te zijn.

Sterker nog als jij een tevreden Microsoft gebruiker ben dan raad ik je het ook aan om het te blijven gebruiken. Immers heb je niks aan producten waar je niet tevreden over bent.
Bij producten van andere merken zien de kopers het product wel nog rationeel en gaan er dus ook niet voor in de rij staan.
Dat is dus de reden dat Apple vaak als een religie wordt bestempeld. Ze praten over de producten van Apple alsof het niet gewoon een stuk hardware is. Het is altijd iets bijzonders en magisch. Ik vind het altijd een beetje eng.

Zo lees ik hier ook een aantal reacties hierboven:
Ervaaringen uitwisselen.. welke mac producten gebruik jij... apps enz..
en
We hebben gelachen.. Broodjes koffie, limonade koekjes.. gehad... Stond iemand met foto camera, een stilte disco.. geweldig.. iedereen was gezellig en iedereen was aan het vertellen waarom hij/zij een iPhone wilde hebben!!
Ja.. enthousiasme denk ik? Er zijn ook mensen die 1000 euro voor een CPU betalen om er als eerste een te hebben, terwijl het ding een week later voor 750/800 euro beschikbaar is.
Met als klein verschil dat de prijs niet daalt zolang apple zelf geen opvolger heeft uitgebracht. Hiermee gegeven ze ook aan dat hun product superieur is en door niemand kan overtroffen worden, enkel hun eigen toekomstig product kan het overtreffen.
superieur tov hun eigen vorige product kun je alleen maar bedoelen...de i-specs zijn inmiddels allang achterhaald door betere merken....Enige spec die boven andere merken uitsteekt is de functie van schootkachel....
En de schermresolutie, maar ik verwacht dat de concurrentie die dit jaar nog wel in gaat halen.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Wellicht dat concurrenten wel hoge reso's zullen introduceren maar Apple hanteert een 4:3 verhouding die je bij de meeste andere tablets niet hebt. Een breedbeeldverhouding laat zich makkelijker schalen dan een 4:3 verhouding volgens mij en dan ligt een resolutie als deze meer voor de hand.

Dergelijke resoluties vereisen veel van de hardware en dat maakt deze ook duurder uiteindelijk. Dat de concurrenten dit zullen overtreffen acht ik dan ook niet waarschijnlijk maar we zullen zien. :)
Omdat het vrij simpel is samsung heefy de productie van deze nieuwe schermen nog niet helemaal op orde omdat het nieuwe schermen zijn en apple krijgt de eerste bunch. Hiermee kan samsung zijn productie straat op orde krijgen kwa efficiency. Apple profiteerd van het als eerste zijn op de markt met dit soort schermen en samsung pakt de efficiency verbetering voor hun eigen schermen. Zo pakken ze maximale winst.
Als ik kijk naar het totaal pakket: hardware, OS en apps dan moet ik toch in de meeste gevallen voor een iPad kiezen. Helemaal nu er een hoop developers Android laten vallen omdat iOS apps winstgevender zijn. Je kan een hoop dingen zeggen over de iToys, maar ze zijn zeker gebruikers vriendelijk.

En persoonlijk vind ik een hoge resolutie extreem belangrijk en niet te vergeten de kwaliteit van het scherm (IPS), ik gebruik de tablet voornamelijk voor lees werk (zowel epub als pdf).
Ja en daar heb je ook echt een iPad voor nodig met torenhoge resolutie.... Een beetje PDF/epub lezen

Ik kan wel betere dingen bedenken voor dat geld.
Wat een onzin. Apple hoeft helemaal geen rekening te houden met specs van wat jij betere merken noemt. Apple heeft die specs niet nodig omdat ze hun software beter kunnen laten werken met hun hardware dan die zogezegde betere merken ooit kunnen vermits ze bijna zelf geen invloed kunnen uitoefenen op de software. De iPhone heeft al meermaals aangetoond dat specs totaal niets zeggen vermits ze met lagere specs betere resultaten kunnen afleveren dan foons met hogere specs.

Specs zijn enkel belangrijk tussen Android fabrikanten omdat het de enige manier hoe ze elkander kunnen aftroeven.

Wie zich blind staart op specs is echt een idioot.
Het bashen is begonnen... fantastisch
Hoe vaak moet er nog gezegd wordt dat niet alles puur om de specs draait? Responsiveness is imo 10x belangrijker dan specs. Zoiets als gameplay dat boven graphics gaat. Als het lekker speelt/werkt, dan zijn in een keer de graphics/specs van minder belang.
Hoe vaak moet er nog gezegd wordt dat niet alles puur om de specs draait? Responsiveness is imo 10x belangrijker dan specs. Zoiets als gameplay dat boven graphics gaat. Als het lekker speelt/werkt, dan zijn in een keer de graphics/specs van minder belang.
Specs zijn wel belangrijk; ook voor Apple. Als dat niet zo zou zijn dan zou alles nog wel vlot op een iphone 3g draaien.
Precies, maar voor Apple is het niet specs vanwege de specs, maar specs vanwege de betere gebruikerservaring.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 23 maart 2012 13:17]

Als je dat wilt geloven, prima hoor. :) Ondertussen speel ik rustig verder.
Zal ook een enorme flop worden!!!

meanwhile: 25 million iPad 3rd gen has been sold around the globe in 2 weeks.
Apple verlaagd nooit de prijzen van het nieuwste model. Met geen enkel product. Ook niet toen Apple nog een "onbekende" speler was.

Wat ze wel doen, is het huidige product upgraden voor hetzelfde geld. Dat zou je kunnen zijn als een prijsverlaging. Maar als er eenmaal een sticker van bijv. 1149 euro op zit, dan blijft deze erop.

Dat heeft niets met superioriteit te maken.
En de iPad is nog steeds niet overtroffen ... maar het zijn je eigen woorden.
Alleen denk ik het niet alleen met de iPad zo is maar bijna met alle Apple producten.

Misschien komt er ooit een concurrent die ook in hun eigen producten zoals Apple gelooft. Als je dat niet doet kan je beter inpakken en wegwezen!
Ik hoop het samen met jou, maar 10 jaar later is de iPod nog altijd "de beste" (ik weet het, het is subjectief) en meest verkochte MP3 speler...
Je weet niet wat er over 10 jaar is.
Een bedrijf die G-Speak maakt http://www.youtube.com/watch?v=dyMVZqJk8s4

Heeft in de toekomst ook veel potentie en wellicht ook om de markt krachtig te beÔnvloeden. Wie weet wat voor vette dingen ze nog meer hebben maar niet bekend is?
En als het ook nog allemaal samenhangt en goed functioneert en consument vriendelijk is .... dan is er een toekomst weggelegd. En daarna komt vast wel weer iemand met iets geniaals.

Toekomst met robots mogen we ook niet vergeten er zijn nog zoveel potentiŽle markten waar men al op dit moment kan inspelen zodat men voorop loopt in de toekomst.
En dat is denk ik puur hebben van de juiste visie, lef en investeringen.
Wat is er mis met een beetje enthousiasme? Hetzelfde zie je voor Modern Warfare, etc. etc. mooi toch, zijn mensen tenminste nog ergens positief over.
Ik zou er ook niet in de rij voor gaan staan. Maar sommige mensen doen het voor de gezelligheid. Zelfs Steve Wozniak gaat vaak in de rij staan voor nieuwe Apple priducten. Ach een beetje saamhorigheid in de huidige op het individu gerichte samenleving kan geen kwaad aan de andere kant.
Ik blijf me er over verbazen dat mensen hiervoor in de rij gaan staan.
Zelfs Steve Wozniak doet 't (meestal staat ie als eerste in de rij). En die kan makkelijk via Apple direct zo'n ding krijgen. Het schijnt bijzonder gezellig te zijn, aldus een interview wat ik pas met hem zag. (toen hij dus in de rij stond voor de iPad3 launch bij een Apple Store in San Francisco)
Dat vind ik dan wel weer humor van zo'n man.
Die gaat puur voor de gezelligheid in zo'n rij staan, daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen.
Gezelligheid ja, precies, dat is het namelijk vaak ook en wellicht ook een reden.
buiten gezelligheid is het ook een goede kans om met je userbase in contact te komen om zo feedback te krijgen.
En het is ook mooie PR natuurlijk.

Al met al kleine investering en goed rendement :)
Moet je het eens proberen, best leuk hoor, heb het toen ook voor de iPad 2 gedaan (al was het maar een uurtje wachten).
1 sociaal contact... mensen hebben het zelfde idee dus je hebt een gespreks onderwerp. Zelfde intresses..

De 1 is programeur en verteld waarom hij de nieuwe iPad zou willen hebben de andere is Fotograaf en legt uit dat hij op locatie niet meer altijd een macbook hoeft te gebruiken omdat de foto's nu direct op de iPad komen...

Ervaaringen uitwisselen.. welke mac producten gebruik jij... apps enz..

Zelf in 2008 in rotterdam gestaan voor de launch van de iPhone 3g gelijk uit werk (werk was 2 straten verder) om 17:10 was ik daar.. om 2 uur in de nacht had ik mn iPhone 3G officeel Apple T-mobile klant nr103 :)

We hebben gelachen.. Broodjes koffie, limonade koekjes.. gehad... Stond iemand met foto camera, een stilte disco.. geweldig.. iedereen was gezellig en iedereen was aan het vertellen waarom hij/zij een iPhone wilde hebben!!

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 23 maart 2012 12:23]

Wat is nou het nut van een iPad kopen als je er niet over kan opscheppen? Hoe eerder je hem hebt hoe meer je kan opscheppen.

Apple maakt goeie producten, maar die fanboys snap ik niet... De meeste zullen zelfs als een iPad 1 of 2 hebben.
Wie zegt dat men er over opschept? wat ik niet snap men altijd grijpt naar het woordje fanboy. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die wellicht ook zoveel dingen van jou niet snapt, bijv. al om 08:22 op tweakers.net te reageren. :Y)
haha een tweeakters FANBOY ;)

het woord fanboy is al een hele tijd aan de gang helaas. Men vergeet, Linux gebruikers zijn hellemaal gek van Linux, Windows gebruikers.... Nou Nou geen verkeerd woord over windows want ja dan gooien we een window!! MAC gebruikers, die worden dan maar in een fanboy kastje gestopt..

Ben zelf MAC gebruiker en het wordt nu wel vervelend om van Windows gebruikers alleen maar te lezen... Specs zijn niet goed.. De Acer bla bla is 600 euro goedkoper en heeft zelfs een betere video kaart... WHAT THE F... Ik werk met OS X wat ik prettiger vind werken dan windows.. Wil ik upgraden naar een nieuw OS betaal ik 30 euro jij?? uh 150 minimaal.. relatief bespaar ik dan weer 120 euro per release...

Zelfde nu weer met de iPad.. Samsung heeft ze overtroffen.. uhum!! Zo veel van die samsung dingen zie ik niet.. iPad's daar zie ik met regelmaat mensen mee lopen. Zelfs Windows gebruikers lopen er mee!! Laat de mensen gewoon lekker dat ding kopen. en hou op met het zeggen ze zijn fanboy's ja ze hebben liefde voor het product en willen het graag hebben omdat ZIJ vinden dat dit voor HUN de beste keuze is.. wie ben jij om er over te oordelen??
Het maakt me niet uit wat men van Apple vind.

Maar woorden als Fanboy krijg ik altijd de indruk iemand van een jaar of 16 een professionele opmerking probeert te maken.

De afgelopen jaren heb ik al zoveel anti-apple mensen zien overstappen op Apple en niet meer terug willen. Wellicht ze iets te hard hebben geroepen en niet goed doorhadden wat Apple nou precies maakt en hoe het werkelijk werkt en de ervaring ervan is.

Ik ben geen fanboy ... ik ben een tevreden gebruiker en doe dingen met mijn Mac waar je bij windows alleen maar over kan dromen. (en heb al heel wat windows bakjes versleten en in elkaar gemept).
Dus jij houdt ook vast aan je pc of laptop tot deze uit elkaar valt?
Wat is nu je punt precies?
Wat is nu je punt precies?
kwaliteit hoeft niet duur te zijn
Dat zeg ik dus ook niet, ik vond het apart dat je geen nieuwe iPad mocht kopen omdat je nog een goed werkende hebt, er zijn veel meer redenen dit te doen dan degelijkheid, vrijwel nooit wachten consumenten met iets nieuws kopen omdat het oude nog prima werkt en dat hoeft dus ook niet.
heb je met games ook toch ze willen gewoon de eerste zijn met hun ipad review op tweakers :Y)
Ze hebben het overschat met de voorraden.... bij Saturn hier in nieuwegein stonden er vannacht misschien maar 15 a 20 man. dit gaat de run op de ipad2 niet evenaren denk ik
Dat dacht men ook met de launch in Amerika en andere landen van de "new iPad". Toch verkochten ze er ruim 1 miljoen per dag... Hij heeft de run van de iPad 2 al overtroffen!

Het kŠn gewoon nooit goed zijn...:
Scenario 1: "Lange rijen voor introductie iPad". De Apple bashers...: "Schande dat Apple niet genoeg voorraad heeft, is een vervelende marketing strategie om zo vraag te creŽren!"

Scenario 2: "Niet druk voor de verkooppunten bij iPad introdcutie" De Apple bashers..: "Haha, verkoop valt tegen, hype is voorbij!" etc. etc.

Ondertussen worden er wederom verkoop records gebroken en verkoopt de "new iPad" straks in een maand meer aantallen dat bv alle Android modellen doen in twee jaar...
Je punt is? het houdt natuurlijk wel een keer op. Een tablet is straks gewoon niet meer boeiend genoeg om 'exclusief' te zijn zoals Apple dat wel was met de iPad1... en daarbij is er weinig meer aan innovatie terug te vinden bij Apple. puur alleen updates van hun eigen bestaande producten. en de support is ook ver te zoeken.

iPhone4 antenne probleem: 'Je houd hem verkeerd vast'
New iPad: 'Warmteprobleem is binnen de normen'

ook als je seal verbroken is van je ipad, kan je (als je ontevreden bent) hem wel terugbrengen, maar dan met 15% kosten voor je eigen rekening. belachelijk!

ik snap het complete plaatje van Apple wel, alleen de consument niet.
Er is nog genoeg ruimte voor innovatie, dat jij dit niet ziet, betekent niet dat Apple niet innoveert. Zij zetten continu de standaard. Dit retinascherm is een belangrijkere mijlpaal dan je denkt, en is een ware prestatie om dat met dezelfde verkoopprijs aan de man te kunnen brengen. Het is niet voor niets dat Microsoft tabletmakers stimuleert om soortgelijke schermen te gaan gebruiken voor hun Windows 8 tablets. Samsung en andere tabletmakers zullen hier ook ongetwijfeld mee gaan komen voor Android tablets.

Hun nieuwe batterij moet ook niet vergeten worden. Vrijwel dezelfde grote, bijna 2x zoveel vermogen kunnen leveren. Zeker in toekomstige producten als de iPhone 5, de nieuwe Macbooks en de iPad (4), gaan we hier nog veel van profiteren, zeker wanneer de chips efficiŽnter worden.

Sowieso kan Apple nog veel innoveren in hun OS, wat ze ongetwijfeld gaan doen. Daarnaast biedt de tablet-form-factor genoeg ruimte voor innoverende zaken als geavanceerde haptic-feedback en dingen die ik momenteel niet eens kan bedenken :)
En toch blijven er steeds meer consumenten bij Apple komen en verkoopt de ene iPhone nog meer dan zijn voorganger en bij de iPad hetzelfde verhaal.
Mijn punt is? Dat kan ik beter aan jou vragen ;) Wie zegt dat een iPad exclusief moet zijn....? Het is de best verkopende tablet in de markt notabene... Het is een massa product en daar is Apple maar wat blij mee.

Ik heb er net in de Saturn even mee kunnen spelen en alleen de iPhoto app met de mogelijkheden zou voor mij een reden kunnen zijn hem aan te schaffen. We hebben hier in huis al drie Macs dus de meerwaarde zit er nog net niet genoeg in om hem aan te schaffen maar wat een mooi ding is het!
'
ook als je seal verbroken is van je ipad, kan je (als je ontevreden bent) hem wel terugbrengen, maar dan met 15% kosten voor je eigen rekening. belachelijk!
Bron? Dit is namelijk simpelweg niet waar.
1. Volgens mij is de nieuwe iPad al 3x meer verkocht (eerste dagen) dan de iPad 2.
2. Als al die winkels middernacht en s ochtends vroeg open gaan en overal in het land staan plukjes mensen van 10-30man (middernacht en s ochtends), dan verkoop je volgens mij alsnog genoeg / record aantal?
Bij punt 2 heb je ongelijk.... die 'plukjes' waren bij vorige versies van Apple wel grotere plukken hoor. ik heb een vermoeden dat deze versie iPad niet gaat worden wat ervan wordt verwacht.
Vorige keer waren die 'plukjes' groter omdat je niet online vooraf kon bestellen maar pas op het moment dat hij ook in de winkel lag.

Nu mocht je wel vooraf bestellen en was de kans dus groter dat je hem meteen de 1e dag in huis had. De rijen zijn er nog wel alleen deels verplaatst naar het online bestellen.
Vergeet niet dat de geruststellende berichten over de grote voorraden de afgelopen week veel mensen hebben doen besloten om gewoon de volgende dag naar de winkel te gaan (kijk maar bij tweakers zelf [iPad] Levertijden ) :)
Dat is niet waar, ook deze keer waren er geen mogelijkheden voor preorders.
Dat klopt, maar hij is ook in meer landen vanaf dag 1 te kopen, dat scheelt natuurlijk ook
Kom net terug van dezelfde vestiging. Nagenoeg uitgestorven, bakken vol met nieuwe iPads. Heb er maar ťťntje meegenomen ter vervanging van mijn iPad 1. :)
Maar de 'new ipad' is dus in apple store gewoon op te halen maar via de apple shop duurt het 1-2 weken?

Of is tie in Amsterdam al uitverkocht?
Klopt, ik kan wel 1-2 weken wachten hoor, ik bestel altijd veel liever dan dat ik naar een winkel struin.
Ik ben vanochtend hier even de stad in gelopen er stond wel een rij bij een reseller, maar 150mtr verderop bij de Dixons die al open was kon je zonder in de rij te hoeven staan er ťťn mee nemen.
Klopt, ik kan wel 1-2 weken wachten hoor, ik bestel altijd veel liever dan dat ik naar een winkel struin.
Dat heb ik doorgaans ook ja. Het is dat ik zondag bij puur toeval vlakbij de Apple Store in A'dam kom, anders had ik 'm online besteld.
Winkels van diverse ketens openden de deuren om middernacht, het eerste tijdstip waarop ze de iPad mochten verkopen. Bij de meeste winkels stonden bescheiden rijen van enkele tot enkele tientallen mensen
Het blijft een bizar fenomeen, bij de lancering van een tablet van een concurrent zul je niet snel wachtrijen zien. Wat maakt die paar uur wachten nu uit, ik snap ook niet zo goed waarom de winkels hier hun openingtijden voor aanpassen. De echte fans hebben hem al gekocht in het buitenland.
Da's omdat zo'n lancering van de concurrentie niet veel voorstelt natuurlijk. Als je echt als eerste een touchscreen device wil had je wel een iPhone of iPad gekocht.

De mensen die nu staan aan te schuiven doen dat vooral voor de sfeer en al lang niet meer om als eerste een iPad te hebben. Kijk naar Steve Wozniak die kan sowieso al weken op voorhand een iPad gaan halen op het Apple hoofdkwartier maar kiest er voor om voor een Apple winkel te gaan kamperen voor die unieke sfeer.
De mensen die nu staan aan te schuiven doen dat vooral voor de sfeer en al lang niet meer om als eerste een iPad te hebben. Kijk naar Steve Wozniak die kan sowieso al weken op voorhand een iPad gaan halen op het Apple hoofdkwartier maar kiest er voor om voor een Apple winkel te gaan kamperen voor die unieke sfeer.
Wozniak, wat een geschikte gast is dat zeg. Toen hij voor de iPhone 4S in de rij ging staan ook heel droog verslag doen van iemand die op de verkeerde plek ging staan en dus super pissed was dat ie weer achteraan moest aansluiten :')
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de manier waarop Apple de iPad aan de man brengt. Alleen bij specifiek winkels of die van hunzelf.
Vrijwel elk ander tablet is bij de Mediamarkt, Electroworld of zelfs Lidl of Aldi te koop.
De ipad is juist bijna overal te koop. Toen ik naar tablets zocht, had elke electronica zaak wel een ipad, maar genoeg top android tablets lagen er dan niet. Zaken als de aldi of kruidvat verkopen vaak alleen hun eigen tablet.
Het zit hem erin dat de afgelopen paar launches een patroon hebben laten zien van zeer beperkte voorraad en dat degenen die *niet* in de rij gingen staan pas weken later een apparaat konden kopen.

Inmiddels is de productiecapaciteit gelukkig ver genoeg opgeschaald dat dat issue eigenlijk niet meer bestaat. De rijen zullen volgende keer (over een half jaar bij de nieuwe iPhone launch) een stuk korter zijn.
Het is pas erg als je vorig jaar een ipad 2 hebt gekocht en nu gelijk de ipad 3 koopt. Dat is pas geldverspilling! Maarja ieder zijn keus :) ik wacht op de nieuwere versie want als ik de new ipad van mijn broer naast mijn ipad 2 leg vind ik de verschillen te klein, vooral met foto's, films en games vind ik het verschil te klein en juist daar zou een mooi scherm moeten uitblinken! Dit is meer een ipad 2S ofzo

Verder wel een prachtige ipad en goede keus voor als je nog geen ipad hebt!

[Reactie gewijzigd door IJssiej op 23 maart 2012 14:01]

Wie een beetje slim is verkocht zijn iPad net voor de aankondiging zijn iPad 2 en koopt nu een nieuwe iPad voor §100
In Sittard was het bij de Amac inderdaad raak. Iets van ongeveer 100 man stonden om twaalf uur voor de deuren. Jammer genoeg hadden ze niet genoeg voorraad om iedereen te voorzien, maar wat een goede sfeer hing er :) zelfs als je met een HTC allerlei Apple-fans filmt.

On topic: ondanks de kritische (en uitgebreide) review van Tweakers denk ik dat deze iPad nog steeds meer gaat verkopen ondanks de warmte die de tablet af geeft. (Ze gaan als warme iPads over de toonbank :+ ). De voornaamste reden is dat de iPad een goede reputatie heeft (of dat gerechtvaardigt is of niet laat ik in het midden), ik denk dat Apple dit weekend in ieder geval weer aardig wat verkopen realiseert.
Ik ben bij de Dixons iets verderop gegaan, lang niet zo druk (toen ik aan kwam lopen om 20 voor 12 stonden er net 10-12 man)

Ben gewoon rustig naar binnen kunnen lopen en eentje opgepikt.

- Zwaait naar iedereen die met hem in de rij stond -
Ik stond niet in de rij ThaStealth, zo gek ben ik niet :) . Ik was benieuwd of er veel mensen op af zouden komen op de nieuwe iPad. Ik werd niet teleurgesteld.

On topic: dit soort gebeurtenissen laten zien dat de tablet markt nog steeds flink wordt gedomineerd door de iPad, zo erg zelfs dat er mensen voor in de rij staan om 12 uur in de nacht.
ik zie net het tegenovergestelde.

steeds meer mensen zien andere met een tablet van §200,- die hetzelfde en zelfs meer kunnen dan zijzelf met hun ipad.
ook in mijn omgeving is het gros zeer ontevreden over de nieuwe ipad, een nieuw scherm en de upgrades opm dat scherm aan te sturen loopt niet echt iemand warm voor.
daarbij komt dat de uitbreiding van de grafische chip niet bruikbaar is doordat het OS je in alles begrenst.

Maar toch grappig dat er mensen in de rij gaan staan voor een apparaat dat over 1 week massaal te koop is op alle handel websites die er maar zijn.
Ik vind je dan geen fan meer maar verslaafd hoor...
@Denskie

Laten we even voorop stellen dat ik geen Apple-fanboy ben, maar gewoon ben gaan kijken en daar een mededeling kwam dat er niet genoeg iPads waren voor iedereen. Ik ben alles behalve verslaafd, want ik had gedacht dat er misschien maar tien mensen voor de deur zouden staan.

Ik kan me echter niet vinden in je mening dat een tablet van 200 euro (bijvoorbeeld de Archos G9) hetzelfde kan als een iPad of zelfs meer. Aan de ene kant snap ik je argument want een tablet heeft als primaire functie browsen. In dat punt heb je gelijk, dat kan elke tablet. Een tweede argument zou kunnen zijn dat je USB sticks in een 200 euro tablet kan steken, ook dat is een goed punt. Dat jij je niet weg kan maken in het instellingen menu van Apple omdat je dan onoverzichtelijk vind, dat is natuurlijk jouw mening. Veel andere zijn het met je eens en kopen juist een Apple vanwege het gebruikersgemak.

Waar je naar mijn mening de plank mis slaat met het argument dat een tablet van 200 euro net zoveel kan als een iPad of zelfs meer is het scherm. Juist het scherm is alles waarop het gebeurd en deze is bij een tablet van 200 euro echt niet zo goed als bij een iPad of de Transformer Prime. Die reageren doorgaans beter. Daarnaast is de bouwkwaliteiten van zulke tablets ook beter dan eentje van 200 euro waar vaak toch ook vreemde keuzes worden gemaakt (reviews: Archos 101 G9: voor een duppie op de eerste rang?. De conclusie van Tweakers over deze tablet geeft ook al aan dat er toch wel een verschil is tussen een iPad, Transformer Prime en een tablet van 200 euro. Werd er daarnaast niet door Tweakers gezegd dat lezen en browsen veel rustiger voor de ogen is op de nieuwe iPad? Ik denk dat je je standpunt moet nuanceren (naar mijn mening).
Dat je niet snapt dat een generatie dikker wordt en meer stroom verbruikt bij een scherm dat vier keer zoveel pixels bevat zegt misschien iets meer over jouw eigen houding. Zo'n scherm vreet gewoon veel energie, het is jammer dat ze het niet dunner hebben kunnen maken, maar naar mijn mening was de iPad2 al eigenlijk te dun...

Dat veel mensen in je omgeving ontevreden zijn over de nieuwe iPad is apart, hebben ze het apparaat in de handen gehad?
De uitbreiding van de grafische chip is niet echt bruikbaar? Ik denk dat als je vier keer het aantal pixels moet renderen dat de grafische chip aardig bruikbaar is. Wanneer je vervolgens een spel als Infinity Blade: Dungeons hebt dat speciaal is gemaakt voor de nieuwste generatie iPads denk ik dat die grafische chip zeker bruikbaar is ;).

Ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen een tablet van 200 euro tegenover een Transformer Prime of een iPad :)
het is duidelijk dat je niet de moeite hebt genomen om mijn posts volledig te lezen.

ik geef toe dat het scherm vand e ipad mooier is. maar iets minder mooit beeld betekend niet dat het een slecht scherm is!
ook de reactie heeft daar niets mee te maken, die vind ik bij de ipad echt niet beter dan bij een §200,- tab.

ik heb ook nooit gezegd dat ik niet snap dat hij dikker e.d. word.
ik begrijp niet dat ze daarvoor kiezen, hij gaat daardoor op 4 punten gewoon achteruit (dikker, groter stroomverbruik, trager laden en word warmer.)

de software van de nieuwe ipad is niet veranderd. Iets waar er een aantal op gehoopt hadden. letterlijke quote: "Wat moet ik met een super scherm als ik de helft niet kan wat jij doet?" ik gaf hem daar volledig gelijk in :)
Dat zeg ik, de grafische chip is niet bruikbaar, die word al meteen volledig opgeslokt door het scherm.


*offtopic*
wel mooi dat er toch een normaal gediscussieerd kan worden zonder dat ik na 2 berichten 10 man heb die de hele tijd gaan schelden dat ik apple hater e.d. ben.
dat mag ook gemeld worden vind ik ;)

[Reactie gewijzigd door Denskie op 23 maart 2012 11:37]

Zoals het ook mooi is om te kunnen discussieren zonder gelijk voor fanboy uitgescholden te worden puur omdat je blij bent met iets van Apple ;)
Ieder zijn ding toch, dat is het mooie ervan.
De 1 is gek op pizza..de ander neemt liever een patatje..zoveel mensen, zoveel wensen.
Iedereen moet gewoon halen wat ze zelf het lekkerste vinden werken. Ik zelf vind het wel prettig dat bepaalde dingen voor mij al gedaan zijn op de iPhone. En persoonlijk vind ik iOS veel overzichtelijker. Daarnaast vind ik vooral de apps vele malen mooier, stabieler en beter werken dan bij Android. Toch allemaal net ff van een iets beter niveau. Maar dat is dan weer mijn mening. ;)
@Denskie

Het is ook de bedoeling dat er normaal gediscussieerd kan worden over een standpunt :). Daarnaast klopt het dat een minder mooi beeld niet betekent dat het een slecht scherm is ;).

Waarvoor ze hebben gekozen voor het dikkere (waar hebben we het eigenlijk over die 5 mm of wat het ook is?) is dat anders de batterij nog eerder leeg is. Wat heb je aan een tablet als die zeg eens 4 uur helemaal leeg is? Dan denk ik - persoonlijk - dat het beter is wanneer een fabrikant ervoor kiest om een betere accu erin te doen en deze dan maar net een beetje dikker te maken.

Het trager laden komt daarnaast (volgens Tweakers.net) doordat optimilalisatie nodig is. Ik persoonlijk denk dat als je een foto op zulke resoluties gaat weergeven dat zelfs de grafische processor hier gewoon moeite mee heeft om alle details in een swipe meteen te kunnen produceren. Daarvoor heb je waarschijnlijk 6 shadercores voor nodig of zelfs nog meer.

Over de software, dat is een typisch geval van: hate it or love it. Persoonlijk stoor ik me niet echt aan iOS en ik vraag me dan ook af wat de persoon die je citeert dan mist, ik zelf mis net als bij Android een fatsoenlijk multitasking systeem zoals Maemo heeft en voor de rest ben ik eigenlijk vrij tevreden.

Even voor de duidelijkheid:
- Welke tab van 200 euro refereer je eigenlijk naar :)?
- waar wil je dat een grafische chip voor wordt gebruikt in een tablet? (Ik persoonlijk voor een game zoals Infinity Blade).
- Ik zelf gebruik een Prime en een iPad (1), maar echte voor- of nadelen zie ik niet. De Prime is gewoon ideaal met zijn dock, terwijl de iPad gewoon vaak net wat betere apps heeft zoals Inkling, Pages, iTunesU en Infinity Blade t.o.v. de Prime.
5 mm dikker? Het gaat over 0.6 millimeter. Dat ga je niet merken zonder ze direct naast elkaar te leggen of een micrometer. Het gewicht is van 600 naar 650 gram gegaan, nog steeds 100 gram lichter dan de eerste iPad.
Een kleine reactie op dat instellingenscherm. Dat vind ik best wel handig. Maar waar ik echt niet bij kan is dat "back" altijd in de app opgelost moet worden, en dus bij vele apps steeds net iets anders werkt. Die back-knop mis je echt.

Ik heb wel eens gehoord dat jobs himself niet nog een extra knopje wilde ... naar mijn menig echt een misser.
Godzijdank heeft iOS niet die back knop, die soms teruggaat binnen de app en soms van de ene app naar de andere en die nooit goed voorspelbaar is. Back hoort binnen de app te blijven, als je naar een andere app terug wil gebruik je de multitaskng ga maar (4 finger swipe up of doubleclick home).
ik zie net het tegenovergestelde.

steeds meer mensen zien andere met een tablet van §200,- die hetzelfde en zelfs meer kunnen dan zijzelf met hun ipad.
ook in mijn omgeving is het gros zeer ontevreden over de nieuwe ipad, een nieuw scherm en de upgrades opm dat scherm aan te sturen loopt niet echt iemand warm voor.
daarbij komt dat de uitbreiding van de grafische chip niet bruikbaar is doordat het OS je in alles begrenst.
Alles draait om de apps. Android is niet aantrekkelijk als ontwikkelplatform.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 23 maart 2012 12:21]

En hop, dan gaan we weer lekker door de bocht. Waaruit leid JIJ af dat Android geen aantrekkelijk ontwikkelplatform is (link graag). Het is met naar hoe je het bekijkt...

Het is JUIST een heel aantrekkelijk platform:
- gratis sdk, op verschillende omgevingen beschikbaar
- geen ontwikkellicentie nodig
- ontwikkelen in zeer wijd verbreide en geaccepteerde taal: Java (en niet in veel meer specifieke taal )
- makkelijk je app laten plaatsen in de marketstore.

Dit is voor iemand die een gratis app (bijv. voor een non-commerciele organisatie) ter beschikking wil stellen juist heel aantrekkelijk.

Het is MINDER aantrekkelijk omdat je met veel verschillende versies van het OS en onderliggen hardware zit (hoewel je in de manifest heel veel dingen kunt specificieren daarover). Mensen die hun geld ermee willen verdien vinden dat nog wel eens nadeel van Android (begrijpelijk).

Maar, de markt is ondertussen zo groot met Android toestellen ( android:ios, 2:1) dat je die niet meer kunnen laten liggen. En zo denken er 450.000 bouwers er ook over:
http://www.tabletguide.nl...n-geactiveerd/#more-18356

[Reactie gewijzigd door whatevernow op 23 maart 2012 15:04]

Het is natuurlijk flauwekul dat je een tablet van §.200,- kan vergelijken met een iPad.
Als dat zo was zou de iPad al lang weggevaagd zijn. De prestaties van de iPad zijn nog steeds goed, gebruiksgemak erg goed en het aantal apps erg groot. Tot nu toe zie we nog erg weinig concurrentie.

Hoezo worden de mogelijkheden van de grafische chip beperkt door het OS? Daar ben ik benieuwd want volgens mij zijn er recentelijk Apps op de markt gekomen die er toch volop gebruik van maken. Nu vraagt het Retina display natuurlijk veel, maar als ik zie wat er bijvoorbeeld aan Games wordt uitgebracht dan vindt ik het Łberhaupt al knap dat dit kan op zo'n tablet.
euhm, nee hoor.
kwa functies is de ipad al lang ingehaald. het is puur het image wat apple nu nog heeft.
je kunt ze echter prima vergelijk, beide tablet en beide kunnen en doen hetzelfde. de §200,- variant is zelfs nog uitgebreider, heeft meer functies en mogelijkheden.
de prestaties e.d. zijn van veel meer tablets goed en ik vind het gebruiksgemak net niet goed doordat alles een andere plaats heeft dan je normaal gewend bent (wat doen de e-mail instellingen tussen de instellingen van het draadloos bijvoorbeeld?)

Ik zelf speel The sims freeplay op mijn tab. Op de ipad 2 liep dit steeds slechter naarmate je je huis groter maakte.
het feit dat de tab warmer word, dikker word, meer stroom verbruikt om iets beter beeld te geven vind ik niet echt een innovatie hoor...
Ik heb nooit Apple-producten gehad, ben geen onvoorwaardelijke fan van Apple en heb er verder ook helemaal niets mee, maar toen ik een tablet wilde gaan kopen heb ik een eerlijk vergelijk gemaakt tussen de verschillende merken tablets en de iPad kwam voor mij als winnaar uit de bus.
Gelukkig heb jij er echt verstand van. Ik vroeg me al af waarom die miljoenen mensen in de rij staan, maar nu snap ik het. Die gaan naar binnen en maken meteen rechtsomkeert.
Je hele verhaal is crap.
ah kijk weer 1, mensen kopen het puur om het imago. Net of mensen gewoon niet kopen wat schijnbaar goed is en zeer prettig werkt.
Als je puur een mailtje wilt versturen, akkoord dan heb je geen dure tablet nodig. Maar kom er zijn maar weinig tablets die de prestaties van de iPad kunnen evenaren en als ze dat kunnen dan zijn ze zeker geen §.200,-.
De grafische chip is 1 van de of misschien wel de snelste binnen de tablets.
Dat je een probleempje met de Sims hebt gezien zegt niks, is dat dan altijd een probleem van de iPad of zou het ook een software probleem kunnen zijn. Je kan er niet omheen dat er geweldige en grafisch mooie games voor de iPad zijn. Dan kan je moeilijk beweren dat hij grafisch slecht presteert.

Ik ga niet een discussie aan welke beter is, maar serieus een tablet van §.200,- vergelijken met een high-end tablet, dat kan echt niet serieus zijn.

Waar zie jij de Mail instellingen tussen die van Wifi? Oja alle instellingen zitten onder 1 knop " instellingen" en daar heb je sub categorieŽn waar netjes alles gescheiden is. Hoe had je het anders willen hebben, knop op het home screen voor elke instelling?
Zeg niet dat het altijd perfect is, maar je haalt nu iets aan wat niet klopt.

Overigens gaat het gebruiksgemak niet zo zeer over welke instelling je ergens kan vinden. Meestal hoef je maar 1 keer iets te configureren en voor de rest komt de gewone gebruiker er zelden. Het gaat om het totale gebruik van het apparaat. een kind van 2 tot iemand van 90 kan er mee werken en meestal is er niet veel uitleg voor nodig en gezien alles op dezelfde manier reageert is 1 keer uitleg voldoende. Dat is gebruikers gemak.... niet die verrekte instelling panel waarvan sommige tweakers denken dat de gemiddelde mens daar 2 uur per dag mee zit te stoeien.
Fout dus, zo werkt het niet bij alle Apps. Instellingen van alle Apps kan je vinden onder " Instellingen" Kortom als je dat 1 maal weet is het klaar. Altijd 1 manier. Binnen de App ben je afhankelijk van de developper.
Misschien vindt je het zelf niet fijn, maar over het algemeen is er niks onlogisch aan.

Correct je kan bij een andere tablet een foto op een USB stick zetten, voor sommigen een voordeel voor een ander maakt het niks uit. Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen. komt wel binnen via iCloud of een gewone wireless sync. Draadloos foto's op mijn tv bekijken? ook geen issue met Airplay wat erg goed werkt. En gelukkig biedt Apple allemaal connectors die je op een universele Apple aansluiting kan gebruiken.

Kijk je noemt allemaal dingen die jezelf fijn vindt en dus moet je een tablet kopen die bij je past, maakt niet uit wat. Helaas verwar jij en vele tweakers het vaak direct met het in het algemeen niet bruikbaar zijn van apparaten en denken dat de eisen van eigen persoon direct op iedereen van toepassing is. Vervolgens noemen ze dan een apparaat verouderd en nog meer van die slechte argumenten i.p.v. dat de andere tablet misschien met een totaal ander concept werkt.

Maar je oorsprong post om een tablet van §.200 te vergelijken met een iPad is natuurlijk krom. Ik ben benieuwd of jij een tablet kan aanwijzen voor die prijs met dezelfde performance, kwaliteit en mobiliteit/ accu duur. Je zal niet ver komen. Vergelijk dan een Galaxy Tab met een iPad, dan is het reŽel. En dan is het net welke het beste bij de eisen van een persoon aansluit.
bij alle apps staan de instellingen bij de app.
de installingen van de tablet zelf staan onder kop instellingen.
duidelijk gescheiden dus, en instellingen zijn snel aan te passen. (zoals de weegave van e-mails bijvoorbeeld)

Nu geef je zelf ook aan wat jij fijn vind. De meeste gebruikers gebruiken geen wirelerss sync. Die hebben gehoord van icloud maar weten niet wat het doet. Die gaan alle foto's 1 voor 1 mailen, erg omslachtig.

Dit is ook net het probleem. Bij apple heb je overal connectors en apparaten voor nodig.
Ik ga vanaf mijn galaxy tab 10.1, via de linksys wrt320N naar de Sony KDLHX800. en binnen 10 sec staat de foto op het scherm. Zonder extra apparaten, gewoon met wat ik thuis heb staan.

mijn vergelijk is niet gebaseerd op die punten. dat is puur gebaseerd op de functies, daar waar de normale gebruiker ook naar kijkt. oke, die tab start 30sec op ipc 10 sec en het duurt 5sec om een pagina weer te geven ipv 2. de accu gaat 5 uurtjes mee ipv 10(of zoiets?) van de ipad.

Kwaliteit laat ik me niet over uit. als de behuizing stevig in elkaar zit en de knopjes stevig vast zitten vind ik het een kwalitatief goede behuizing.
Of dat dan plasic, metaal of glas is maakt me niet uit. .
Gisteren kreeg ik een usb stick met optreden van klas van dochterlief( van 700mb). Moet ik dan werkelijk gaan vragen vragen of ze het in de cloud willen zetten. Stick was nu binnen 2minuten gekopieerd naar mn tablet.
Foto's zet je op een SD kaartje en deze kan je met Camera connection kit zo inlezen in je iPad. Welterusten verder met die onwijs dikke tablet met een accuduur van 3 a 4 uur. Kom je erg ver mee. Dan laten we het scherm en de ECHTE tablet apps (geen opgeblazen telefoonapps) nog maar even achterwege.

[Reactie gewijzigd door wouter1971 op 23 maart 2012 13:23]

Waarop baseer je dat dat alleen de ipad zo dun is. Lees eens de specs van bijv. de transformer prime na: die is dunner, lichter, langere accuduur en ook nog eens een beter scherm dan de ipad2. Kijk eerst eens een om je heen voordat je wat roept. Zucht....
PS. En die connection kit kun je dan ook alleen fotos van aflezen, en ook alleen als er een DCIM folder aanwezig is....
Waarom snappen jullie niet dat het helemaal niet de bedoeling is om je foto's fysiek op je tablet te hebben. Als ik mijn 22Mpixel foto's op mijn iPad zou zetten dan is 64GB nog lang niet genoeg. De foto's staan op mijn Synology NAS die ik dan kan streamen naar mijn iPad. Als ik foto's zou willen laten zien aan familie of zo dan zet ik ze tijdens het streamen op mijn iPad. Na het tonen wis ik ze gewoon weer.
Een tablet is geen opslagmedium voor grote hoeveelheden data.
Ik heb dus helemaal geen behoefte aan de camera connection kit, hoewel het wel gewoon kan.
@Denskie.
Dat zie jij misschien..en ik zie het weer anders.
Ik zie steeds meer mensen in de omgeving juist wel met een iPad lopen en vooral niet met een goedkopere versie die helemaal niet hetzelfde kan, aangezien ze sowieso niet zo lekker reageren als de iPad..veel minder apps hebben, behuizing stuk minder is..beeldscherm (het belangrijkste lijkt mij op een table) het mooiste is wat er op dit moment te krijgen is.
Heb zelf nog geen tablet, maar ik lees zelfs her en der op internet dat de Android fans ook zeggen dat in elk geval qua tablet de iPad het beste is wat er te krijgen is op tablet-gebied.
het scherm is inderdaad het beste, dat klopt.
er zijn minder apps, maar er zijn meer apps die op een andere manier werkend gemaakt zijn.
OIk kan bijvoorbeeld live tv kijken via ziggo via een website, maar niet via een app.

Het lekker reageren is puut ee mening. Als ik tussen mijn homescreens scrol is er inderdaad een hapering te zien.
aan de andere kant staan er wel een hoop grafische widgets op die de ipad niet eens ondersteund. Hetzelfde met flash. Als ik op een flash website zit reageert de tablet ook niet zo goed meer. Maar dat heb ik liever dan dat ik het helemaal niet kan zien.

Ik zie steeds meer mensen van de ipad1 overstappen naar de asus transformer of de galaxy tab. meer naar de transformer omdat je dan je laptop kunt verkopen. ;)
Maar dat is iets wat jij misschien ziet..maar dat wil totaal niet zeggen dat dat op grote schaal gebeurt..in mijn omgeving zie ik dus juist steeds meer mensen wel een iPad kopen.
Nu helemaal nemen velen de iPad 2 omdat die goedkoper wordt..
Die widgets zijn ff leuk, maar daarvoor neem ik niet een mindere tablet. En mocht je echt widgets ofzo willen kun je in een paar minuten jailbreaken en je kunt er alles mee..
Een iPad 2 is nu § 399 ofzo..voor die prijs/kwaliteit krijg je geen betere tablet..
Ben volgens mij nog nooit op een flash website geweest wat ik nodig had (op mijn iPhone dan).
Dat flashgebeuren is meer een verhaal omdat het kan..dan dat het echt veel voor komt of gebruikt wordt.
Welke sites zou ik moeten missen waar flash op zit en ik dus niks kan?
Maar he..wil je perse out of the box widgets en perse flash..gewoon omdat het kan..dan moet je inderdaad geen iPad nemen.
widgets zijn even leuk?
ik gebruik eigenlijk alleen maar de widgets op mijn telefoon.
iedeaal om alles in 1x te kunnen zien.

hetzelfde geld voor flash, ik kom regelmatig een website met flash tegen die dan lamngzaam laad op mijn telefoon.
gelukkig maar, zo kan ik hem toch bekijken!

het jailbreaken argument is waardeloos, dat gaat een gemiddelde gebruiker niet doen.
teven ook erg jammer, een heel duur apparaat kopen, een hoop handelingen doen om het zelfde te kunnen van een apparaat van §200,- ook kan?
Hier net zo, die widgets zijn geweldig. En flash is ondersteuning is ook goed om te hebben hoewel ik wel hoop dat html5 die rol meer en meer gaat overnemen.
Ik zie het dus ook om me heen gebeuren dat mensen afscheid nemen van hun ipad. Redenen: te traag met ios5, geen filemanager, toch liever een echte ereader. Ondertussen zijn er natuurlijk ook zat alternatieven.
Dat is vreemd. Jij moet zowat de enige zijn, alle statistieken tonen namelijk dat het marktaandeel van iOS op tablets niet afneemt.
Zal allemaal best, ik vertelde puur over m'n eigen ervaringen... of kloppen die ook niet? Echt net nog iemand gesproken die z'n ipad1 wegdoet om ie er niet mee in de zon kan werken ....
Zal best..maar jouw ervaring is alleen maar jouw ervaring..meer niet..wereldwijd worden er dus juist meer iPad's verkocht..dat spreekt dus keihard jouw gevoel tegen dat er minder iPad's verkocht worden.
Het is idd alleen maar mijn waarneming. En het is GEEN gevoel... het is een waarneming. En ik zal helemaal niet dat er minder verkocht worden. Beter LEZEN of niet reageren. Zucht...
Ik ben in het hele jaar dat ik de iPad 2 nu gebruik maar 1 website tegen gekomen waar flash voor nodig was om die te kunnen gebruiken. Dus niet waar flash gebruikt werd voor reclame wat volgens mij 99% van de flash content op internet is. Owja de desbetreffende website was van de lotto :P Ook gebruiken veel creatievelingen flash voor hun portfolio, maar die soort websites heb ik het afgelopen jaar niet bezocht. En sommige kleine bedrijfjes zullen ook nog wel flash gebruiken voor hun filmpjes, een kennis van ons heeft bijvoorbeeld zo'n website waar de filmpjes enkel in flash af te spelen zijn.
Om maar te zwijgen hoe goedkoop (plastic) zo'n tablet van 200 euro aanvoelt..
Ik heb de iPad 2 gehad (en verkocht) maar vond het een geweldig ding.
Ik heb ook de BlackBerry Playbook en een paar andere Android tablets gehad, puur om te testen.

Allemaal voelen ze dik, plastic, goedkoop aan.
De BlackBerry playbook voelde na de iPad het beste aan.
dit vind ik echt een slap argument.

dat werd ook gezegd van de Galaxy S2, dit terwijl dit toestel veel steviger is dan de iphone.
Tevens klagen mensne dat het plastic aanvoelt en kopen vervolgens een acers laptop voor §350,-

mijn galaxy tab voelt totaal niet plastic achtig aan. Ook de transformer voelde niet plastic achtig aan. de tab van de intertoys wel inderdaad. maar wat wil je voor §150,- ...
Dik, wat nou dik. In dezelfde prijsklasse heb je de prime en die is en lichter en dunner dan de ipad2 (laat staan denew ipad). En nee, hij voelt niet plastic aan.
Me maat heeft een tablet van 200 Euro met Android erop .... of je het wil horen of niet (hij zelf praktisch anti-apple) vond de tablet een onding en nu heeft ie alsnog de nieuwe iPad gekocht.

Ik heb ook met dat ding wat gestoeid en ik werd daar echt niet vrolijk van en het scherm was ronduit waardeloos.

Een goed tablet van 200 Euro? die komt er niet omdat het simpelweg niet tegen de productie kosten (en alle kosten die erbij komen het is meer dan ff een productlijn).
Dan gaat men kei hard verlies draaien.

Een product op de markt zetten komt heel wat kosten bij .... denk alleen al maar aan al het personeel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True