Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 14, views: 6.434 •

Warren Spector werkt voor Disney aan Epic Mickey 2: The Power of Two, dat verschijnt voor de Wii, Xbox 360 en PlayStation 3. Volgens Spector wordt het tweede deel een musical en krijgt Mickey Mouse gezelschap van Oswald the Lucky Rabbit.

Warren Spector, niet alleen geestelijk vader van de eerste Epic Mickey, maar ook van games als Deus Ex en Thief, geeft in een interview met de San Francisco Chronicle toe dat hij spijt heeft van sommige keuzes die hij heeft gemaakt bij het ontwerp van Epic Mickey, dat in 2010 verscheen voor de Wii. Zo vindt Spector, die voor Epic Mickey in de archieven van Walt Disney mocht duiken, dat hij de personages in de game een stem had moeten geven, hoewel de game voornamelijk gebaseerd is op tekenfilms uit het tijdperk van de stomme film.

Dat gaat de producer anders aanpakken in het vervolg, dat de titel Epic Mickey 2: The Power of Two krijgt. De personages in de game krijgen niet alleen een stem, ze zullen ook zingen. Spector ziet de game zelfs als een musical. De muziekstukken voor de game worden gecomponeerd en geschreven door Jim Dooley en Mike Himelstein, die ook werken aan de animatiefilm Dorothy of Oz. Verder zal de nieuwe versie meer kleur bevatten dan de voorganger.

In de nieuwe game is een grotere rol weggelegd voor Oswald the Lucky Rabbit. Het konijn, dat ooit model stond voor Mickey Mouse, wordt in de nieuwe game de vaste sidekick van Mickey. De beroemde muis is weer uitgerust met een kwast en verf, terwijl het konijn elektriciteit kan bedienen. De twee moeten samenwerken om allerlei obstakels te overwinnen. Het spel zal 'drop-in, drop-out'-coop krijgen, waarbij de tweede speler Oswald kan besturen.

Epic Mickey 2: The Power of Two verschijnt niet alleen voor de Wii, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Wanneer de game in de winkel ligt, is niet bekend.

Epic Mickey 2: The Power of Two Epic Mickey 2: The Power of Two Epic Mickey 2: The Power of Two

Reacties (14)

Nou de 1e Epic Mickey was een Epic Fail met veel gameplaybeperkingen en een ronduit belabberde presentatie dus ik hoop dat ze voor de 2e ronde wel een fatsoenlijk iets kunnen opleveren aangezien het idee goed is.
Dat vind jij misschien, maar de meeste game sites vonden hem wel goed, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Mickey
Ik vond hem zeer vermakelijk, alleen was het wel even wennen met de besturing, maar zo belabberd als jij hem omschrijft vond ik hem niet.
Lees het artikel op wiki nou eens goed... Er zijn goede reviews gegeven, maar die waren voornamelijk gericht op verhaal, karakters en een aantal engine elementen zoals het paint/thinner gebeuren. Reviewers die toch meer naar het totaal van de game hebben gekeken waren minder positief, controls werkten niet goed en er was een sterk gevoel van slecht afgeronde elementen in de game. Het was zogezegd een game met hoogtepunten, maar ook dieptepunten.
Ja, maar dat geheel is wat een game maakt, niet alleen maar de controls die niet goed zijn. Zoals gezegd heb ik hem ook gespeeld en ik vond het meevallen. De camera was af en toe wat lastig, maar niet zo vervelend als in andere games (bijv. Prince of Persia).
Het was ronduit matig.

De gameplay-hook was dat je dingen kon maken en verwijderderen met je kwast. Dat was leuk bedacht maar oh zo slecht uitgewerkt. Zo was het ten eerste enorm beperkt aangezien het maar bij bepaalde stukken kon en daarnaast was het heel duidelijk aangegeven wat je wel en niet kon wegdoen/aanmaken. Doordat dit gelijk zichtbaar is blijft er weinig te puzzelen over. Doordat je bijv de omtrek van een platform ziet weet je al dat je daar inkt op moet doen om verder te kunnen. Wat is daar voor leuks aan?

Daarnaast is het jammer dat elke wereld gereset wordt en als je dus bijv een Toontown 'compleet' hebt gemaakt door de missende stukken in te vullen je dat voor niets doet aangezien het de volgende keer dat je er komt het weer in de oorspronkelijke staat is.

Daarnaast was de camera dramatisch en was het ook erg vervelend dat je elke keer dat je een wereld weer wilde bezoeken, opnieuw zo'n 2D-level moet doen. Elke keer. Hetzelfde level.

De graphics waren matig, zelfs voor de Wii en het feit dat er geen stemmen inzaten liet het wel erg pauper afsteken tov Kingdom Hearts, een reeks die 10 jaar geleden al vrijwel de volledige Disneycast de dialogen liet inspreken.
Het is jammer dat dit spel nooit geworden is wat men ervan hoopte. Als ik terugdenk aan de geweldige gameplay van o.a. Kingdom Hearts... Nee, het is te hopen dat deel 2 van dit spel veel beter wordt dan deel 1.

Het zou me echter niet verbazen als de verkoopresultaten 'gewoon goed' waren van dit spel. Zet er Disney op en het verkoopt, hoewel dat ook niet helemaal waar is als je kijkt naar de resultaten van hun nieuwste film die nu draait, waarop maarliefst 250 miljoen dollar verliest gedraaid wordt :(.
Mickey Mouse, is dat niet die muis die vroeger op je TV te zien was, maar waar je de afgelopen 20 jaar alleen reruns en goedkope games van zag?
Ik wil niet af doen aan Mickey, maar Disney heeft wat mij betreft te lang geen aandacht aan deze muis gegeven.
Er is nog steeds de Mickey Mouse Club die kinderen op tv kunnen volgen (in een soort van 3D figuren). Maar dat die kan je alleen zien op de Disney kanalen op de kabel
Je hebt waarschijnlijk geen kinderen, anders wist je wel van Mickey Mouse Clubhouse, en kreeg je dat "Hot Dog!" liedje niet uit je kop. Mickey is alive and kicking...

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 maart 2012 19:02]

Mickey is een interessante muis, vooral zijn geschiedenis. En het spel was niet slecht, maar aanraden zou ik het niet. Er waren nog veel dingen die niet leuk waren of moeilijk werkten, zo heb ik eens 20 minuten besteed aan een onderdeel in een level omdat de besturing niet wilde meewerken en omdat er zoals je in sommige spellen wel ziet ook geen tips verschijnen van welke knoppen je kan gebruiken in dat onderdeel van het spel.

Maar ze mogen best een tweede Epic Mickey maken, en zolang het beter wordt dan het eerste spel, zal ik er naar uit kijken.
Ik wacht wel op de PC versie. Zo'n spel hoor je met de muis te spelen. :+
Jammer dat het spel niet zo werd als die dark mickey concept art drawings die getoond werden. Die waren gaaf!
hehe moet deel 1 nog steeds spelen maar met een omgebouwde wii heb ik zoveel games om te spelen dat het lastig kiezen is en ik ben een graphics man ds verveel me al snel met de graphics van de wii.

hopen dat dolphine snel beter werkt op de pc zodat ik er een mediapctje voor neer kan zetten ipv een wii.
1080p games ziet er zoveel beter uit met dolphin.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Mobiele netwerken Websites en communities Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Games Consoles Besturingssystemen Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013