Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 203, views: 65.436 •

Samsung zou zijn volgende topmodel Galaxy S III willen uitrusten met de mogelijkheid om draadloos te laden op twee meter afstand van het 'laadstation'. Huidige draadloze laders vereisen dat de telefoon op de lader wordt gelegd.

De technologie die Samsung daarvoor gebruikt, is niet de standaardimplementatie van Qi, maar een eigen gepatenteerde methode, claimt de Koreaanse site DDaily. Het is onduidelijk welke technologie Samsung daarvoor gaat gebruiken, maar het elektronicabedrijf heeft een techniek voor draadloos laden gepatenteerd. Het patent is ingediend in maart 2011.

Met de Samsung-technologie maakt het niet uit waar een toestel wordt gelegd ten opzichte van het laadstation, zolang het maar in de buurt is. De afstand kan maximaal twee meter bedragen. De achterkant van het toestel zou out-of-the-box geschikt zijn voor draadloos laden. Op veel telefoons is het nu nog slechts een optie, waarvoor een aparte achterkant moet worden gekocht. Draadloos laden wordt in de telecommarkt wel gezien als belangrijke nieuwe feature voor smartphones in de komende jaren.

Het toestel dat in het geruchtencircuit bekendstaat als Galaxy S III moet de opvolger zijn van de Galaxy S II, de succesvolste smartphone die Samsung ooit maakte. De fabrikant verkocht meer dan twintig miljoen exemplaren van het toestel, dat over de hele wereld in diverse varianten is uitgekomen. In het afgelopen weekeinde verscheen een afbeelding waarvan wordt vermoed dat hij de Galaxy S III toont. Het design vertoont veel overeenkomsten met de mediaspeler Galaxy S Wifi 4.2, die speakers boven en onder het scherm heeft.

Vermeende Galaxy S III

Reacties (203)

Reactiefilter:-12030183+190+213+30
1 2 3 ... 7
Hoe moet ik dit zien dan ? draadloos stroom ? Zou wel een ideale uitvinding zijn.

Edit : waarom is dit offtopic gemod ? Zelfs vage antwoorden op mijn vraag zijn nog ontopic gemod ?

[Reactie gewijzigd door bones op 21 maart 2012 08:58]

Met inductie ... Ze zijn hier al langer mee aan het experimenteren.
verder dan met experimenteren zelfs. in je oplaadbare tandenborstel zit al zoiets verwerkt..
En de HP Veer/Touchpad. Als ik me niet vergis is dat ook een soortgelijk systeem. Best handig :)
Ik hoop alleen dat dit een intelligenter systeem is, de lader van de tandenborstel pakt altijd 1.5watt, onafhankelijk ofdat er geladen wordt. Nu is anderhalve watt niet schokkend, maar liever niet natuurlijk :)
Da's een kwestie van implementatie. Een tandenborstel kost een paar tientjes dus dat moet zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. Ieder extra onderdeel is er 1 teveel. Bij een high end smart phone heb je wat meer mogelijkheden.
Inderdaad.

Ik weet niet hoe ik dit voor mij moet zien, want ik weet het fijne niet van dit systeem, maar dit werkt toch net als het draadloos opladen van de Magic Mouse van Apple (heb je zo'n battery pack voor, leg je op een speciaal plateau en dan laadt ie op)? Ik dat geval kun je in het midden van het betreffende plateau een proximity sensor inbouwen en als er niks opligt, kun je dus het hele apparaat, op de proximity sensor na, uitzetten.
Ik vraag me af of het schadelijke straling is voor de mens...?

Daarnaast zijn enkele bedrijven ook bezig geweest door straling uit de lucht van mobiele masten te gebruiken om je telefoon in standby langzaam op te laden. echter was dit zo weinig dat het laden niks af deed.

Als laatste vraag ik me af of dit laad station geen storing veroorzaakt op bestaande signalen zoals wifi en 3G DECT of bluetooth
Dat zou niet hoeven. Zolang het magnetische veld wat die oplader genereert, niet 'kortgesloten' wordt om te laden, zou het verbruik minimaal moeten zijn.
machnetisch veld betekend bye bye opslag data in sd kaart en chip?
Dan zou het magnetisch veld van de aarde ons leven wel erg moeilijk maken..

Het magnetisch veld van deze opladers zal niet sterk genoeg zijn om HDD's te beschadigen en SD kaarten werken sowieso al niet met magnetische velden dus daar zal ook niks mee gebeuren.
Ik vermoed dat ze de lader combineren met NFC, op die manier kan je redelijk makkelijk zien dat het toestel in de buurt is en dan de spanning opvoeren :)
NRC op 2 meter afstand?
Maar dat is volgens mij toch een andere gebruikte techniek. Bij de tandenborstel zitten de beide 'contacten' heel dichtbij elkaar (maar raken elkaar niet aan), bij deze techniek kan je zelfs tot 2 meter verwijderd zijn van de bron.
Nee hoor het is een zelfde idee in een heel eenvoudige uitleg simpel weg twee spoelen die elkaar elkaar agiteren. Als de ene spoel energie gevoerd krijgt wekt deze een magnetisch veld op de andere spoel wordt daar door beinvloed en begint op een zelfde manier te trillen wat in deze spoel er voor zorgt dat er een energie wordt opgewekt.

In de hele simpele uitleg kun je het magnetisch veld simpel weg groot genoeg maken om ook op een afstand van 2 meter het andere spoeltje te laten trillen en dus energie op te wekken. Natuurlijk is het allemaal iets ingewikkelder met richten en zo en geen problemen voor andere spoelen veroorzaken en nog flink wat andere verhalen maar in principe is dat hoe het werkt.

Het beste voorbeeld van wat er in theorie mogelijk is was een test die Tesla ooit uitvoerde waar hij op een enorme afstand 100m of nog meer zelfs een lamp liet branden zonder dat er draden tussen de twee punten zaten. De reden dat we nog steeds niet echt gebruik maken van deze techniek op grote schaal voor draadloze overal is omdat het verlies tussen bron en ontvanger nog al hoog ligt in Tesla's test zat hij al snel op de 75% verlies wat toch wel weg lastig is als je kijkt naar de hoeveelheden energie die we zouden verplaatsen as we dit op grote schaal zouden doen voor zware toepassingen al helemaal.
Wat men met telefoons doet is dat je een relatief laag vermogen nodig hebt om de batterij te laden en daar bij dat je ook nog eens over relatief weinig totale hoeveelheid energie spreekt waardoor het simpel weg mede dankzij de betere technieken al snel verwaarloosbare verliezen zijn ten opzichte van de lader die je op dit moment gebruikt.
Ja maar bij oplaadbare tandenborstels die ik ken moet de oplader fysiek in het apparaat zitten.. Zo draadloos is het dus niet. Contactloos lijkt me een betere benaming

[Reactie gewijzigd door MaZeS op 20 maart 2012 13:34]

Dat is niet meer zo. Bij bijvoorbeeld de Oral B Triumph 5000 kun je de tandenborstel er 'gewoon' boven houden en dan laadt hij al op (hooguit 3 cm, maar daar zit dus geen 'pennetje' o.i.d. meer in.
In de Palm Pre zat dit ook, als optie weliswaar, maar je kon dat toestel ook via inductie opladen. Een Touchstone heette dat volgens mij.
Electrische tandenborstels laden we toch al sinds jaar en dag met inductie?

bron

[Reactie gewijzigd door DarkUnreal op 20 maart 2012 12:50]

op 2m afstand?
Dan heb je bijzonder veel vermogen nodig!
kijk eens naar je tandenborstel!
Dit plaatje laat het idee zien (wel in het engels), en grappig genoeg staat hier ook een afstand van een meter of 2 in :)

[Edit: vrije vertaling toegevoegd]

1. Stroom uit het stopcontact
2. Een spoel die de stroom van 50/60Hz naar 10Mhz opkrikt, en als magnetisch veld uitzend (soort radiogolf)
3. Energie kan tot op 2 meter opgepikt worden (veld is daar nog sterk genoeg)
4. Het magnetisch veld word door de kleine spoel (die precies gevoelig is voor 10Mhz en dus resoneert) opgevangen en weer omgezet in electriciteit.
5. Energie die niet wordt overgedragen (en dus nog in het magnetisch veld zit) word weer terug omgezet in stroom.

Objecten die niet gevoelig zijn voor 10Mhz veld (zoals jij of ik) pikken geen energie op en worden dus niet beinvloed.

[Edit:]
@Iedereen hieronder: Je kan inderdaad moeilijk zeggen dat het stilstaat bij 10Mhz!
Dus ja het zijn inderdaad wisselende electrische en magnetische velden. Ofwel een electromagnetische golf en zelfs 1 op radio golflengte :D
(Beetje lui met snel vertalen)

[Reactie gewijzigd door Pep7777 op 20 maart 2012 16:32]

Denk dat een belangrijk detail is dat het een magnetisch veld is en geen elektrisch veld!
Aangezien het een wisselend veld is (10MHz) is de aanwezigheid van een elektrisch veld een gegeven. Dit twee zijn onlsmakelijk met elkaar verbonden hier.
Oke, wij kunnen tegen de 'straling' van deze lader. Maar kan een harde schijf of een CRT beeldscherm dat ook (om maar wat electronica op te noemen die slecht tegen magnetisme kunnen)?
Harde schijf is een kooi van farraday. CRTs weet ik niet, maar wie heeft die nog?
Klopt, ik heb zo een dergelijk circuit zelf gebouwd voor mijn profielwerkstuk. We hebben (met een veel lagere frequentie) op een afstand van 23cm een efficientie behaald van 50%.

Het circuit wordt een LC-kring genoemd. Het is een spoel, met daaraan een parallel geschakeld condensator. De techniek wordt Magnetisch Gekoppeld Resonantie genoemd. (Magnetic Coupled Resonance)
Slechts 50% efficiëntie, op 23 centimeter. Voor de techniek ongetwijfeld best goed, en met een betere implementatie allicht nog te verbeteren, maar het valt natuurlijk in het niets bij een kabeltje met een connector. Ik blijf het een bizarre ontwikkeling vinden in deze tijd van energiebesparing.
Een profielwerkstuk is op de HAVO, ik vind het best knap gedaan zeker gezien de techniek nog lang niet af is.

Ik snap het wel wanneer er makkelijkere manieren komen om zoiets in een aanrechtblad of tafel te verwerken. Telefoon op tafel en opladen maar. Uiteraard heb je nog steeds een stekker nodig om de tafel dan aan te sluiten.
Hoezo?

Als het stopcontact en de tafel een spoel hebben dan kan de tafel stroom genereren en doorsturen. Gewoon een soort van mega lus tussen alle apparaten.

Of wellicht met nieuwbouw "vloerpunten" voor energie opladen.

[Reactie gewijzigd door ThaDiggah op 20 maart 2012 16:42]

Was je met een directionele of omnidirectionele antenne bezig? Als je een omnidirectionele antenne gebruikt (je kan hem in de in het artikel beschreven implementie overal leggen) daalt de energie die je met eenzelfde omnidirectioneel apparaat kan opvangen met de afstand in het kwadraat... Dit soort opladen is gewoon pure energieverspilling van de bovenste plank. BTW, die 50% lijkt me eerlijk gezegd nog behoorlijk veel. Dat haal je omnidirectioneel op een afstand van 2m nooit
Het was ons niet gelukt om het Omnidirectioneel te maken. Maar je kunt al veel over het techniek op internet vinden, met allemaal demonstraties. Je verstuurd ook alleen maar elektriciteit als er een ontvanger in de buurt is van de verzender-spoel. Het is eigenlijk behoorlijk efficient vergeleken met inductie.
Met dienverstande dat er een wel een onderscheid bestaat tussen het Near-field en Far-field.

Binnen het Near-field kan er wel degelijk een sterk magnetisch veld (H- veld) zijn terwijl elektriche veld (E-veld) vrijwel onderdrukt is.

Binnen één a twee golflengtes (30 - 60 meter in het voorbeeld) jongt de natuur de ontbrekende component er weer bij. Voor de energieoverdracht niet meer relevant.

Als je een magnetisch veld opwekt in een spoel en deze afschermt met een metalen omhulsel is er in de directe omgeving nauwelijks een E component. Het omhulsel moet dan wel een kleine luchtspleet hebben (opnieuw "klein" t.ov. de golflengte) om te voorkomen dat er stromen in gaan lopen en er dus een Kooi van Faraday gecreeerd wordt.
Lezen: er staat in de tekening: electromagnetic waves. Kan ook niet anders, zelfstandige elektrische of magnetische golven bestaan niet.
Elektrische en magnetische velden


Magnetische veldlijnen gevisualiseerd met ijzervijlsel.
Een elektrisch veld (eigenlijk elektrostatisch veld) wordt geproduceerd door niet-bewegende elektrische ladingen en zorgt voor een elektrische kracht op andere ladingen. Een magnetisch veld wordt geproduceerd door de bewegende elektrische ladingen, en wordt daarom ook wel elektrodynamisch veld genoemd. In een magneet bijvoorbeeld wordt het veld veroorzaakt door de bewegingen van de elektronen in het materiaal. Iedere elektrische stroom genereert daarom een magnetisch veld, zoals aangetoond door Ørsted en Ampère.


Een elektrische stroom, met een intensiteit I, stromende door een draad creëert een magnetisch veld B rondom zichzelf.
De term elektromagnetisme geeft aan dat elektrische en magnetische verschijnselen verstrengeld zijn. Zo zal een veranderlijk magnetisch veld een elektrisch veld opwekken en omgekeerd. Dit heet elektromagnetische inductie en vormt de basis voor de werking van dynamo's, elektromotoren en transformatoren.


----

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetisch_veld
Wil je hem ongelijk tonen? Dat lukt je niet. Jij hebt gelijk. Hij heeft ook gelijk.

Simpele uitleg. Velden en golven zijn wat anders. Velden kunnen statisch zijn (veranderen niet in de tijd). Golven zijn velden die wel veranderen in de tijd. Hierdoor ontstaat er bij een wisselend elektrisch veld altijd een wisselend magnetisch veld en vice versa.
Is er een line of sight nodig voor deze techniek?

Het zou toch mooi zijn als het mogelijk was om de telefoon in de broekzak te laten tijdens het laden.

Even naar de anderen, ik kan me niet voorstellen dat Samsung in hun lucratiefste tak hun innovatie niet uitvoerig testen. Ze waren de eerste met een goedwerkend Dual core toestel, en een early adoptor van de zeer dunne smartphones.

Als ze nu de fout maken dat deze techniek schadelijk blijkt te zijn zijn ze nog niet jarig. Aangezien de meeste innoviteiten tot op het laatste moment geheim zijn, worden ze ook nog weleens uitgesteld tot een later product. Kijk maar naar Apple, met hun 'iPhone 5'. Het gaat er vooral om dat het goed werkt in de hoofdzaak, niet dat het nieuwigheid en aardig is.
Het lijkt me nog veel leuker om de oplader van de buurman af te tappen aan de andere kant van de muur.
Of moet je de elektriciteit eerst decrypten? :+

[Reactie gewijzigd door MaZeS op 20 maart 2012 13:41]

wel slopend voor je rendement, zo'n afstand met zo'n frequentie.
En dit is precies hetgeen waar ik bang voor ben. Als je 2 meter verwijdert ben van je oplader, hoe hoog is het rendement ten opzichte van een "normale" bedrade oplader?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat het drastisch verminderd. ik weet alleen een beetje hoe het bij satellieten werkt met magnetische en elektrische straling, ze hebben niet voor niks richt antennes uitgevonden

alleen als je beredeneerd dat (volgens het plaatje) in 360° wordt uitgezonden, en de telefoon niet in 360° om de lader ligt. Dan kan je er vanuit gaan dat je een hoop energie weggooit.

Zelf heb ik met behulp van elektrische straling een weegschaal gebouwd
link
en daar was goed zichtbaar hoeveel energie je nodig had om een object op afstand te houden. (het doorgeven van energie)

ik ben redelijk sceptisch over dit idee, maar laat me verrassen.
wel leuk dat samsung ermee bezig is
Misschien hebben ze wel iets ingebouwd waardoor de energie specifiek gericht wordt..
Dus bijvoorbeeld 6 delen van 60 graden, waarvan er 5 uit staan, en 1 op vol vermogen draait en/of scant naar apparaten.
Na proeven is gebleken dat over een afstand van 2 meter een rendement van 70% te behalen is. Het amerikaanse bedrijf Witricity heeft hier al veel onderzoek naar gedaan, en dit heeft best al wat opgeleverd.

Je moet er trouwens wel vanuit gaan dat 5 bedraade opladers die 24 uur per dag in het stopcontact zitten (wat bij veel mensen het geval is) ook veel standby energie kost in vergelijking met 1 draadloze oplader die 5 apparaten op kan laden.
Objecten die niet gevoelig zijn voor 10Mhz veld (zoals jij of ik) pikken geen energie op en worden dus niet beinvloed.
Nou, doe mijn maar een tegoedbon.

Ik ben zelf niet zo heel erg positief over dit soort manieren van energie verplaatsen. Ook al ben ik niet gevoelig voor 10Mhz, het gaat wel dwars door mij heen als ik in een straal van 2m van het laadstation staat.

Een magnetron, oke heeft veel meer vermogen, wil je ook niet naast staan als je het gaas in het deurtje weg haalt. Dat ga je echt niet fijn vinden. Hier een filmpje van een microwave gun, volgens mij is dit hetzelfde princiepe als dat jij beschrijft, maar dan met veel meer vermogen natuurlijk.

Zoals je merkt, ik ben geen fan van microwave's op mijn lichaam.

[Reactie gewijzigd door Timo002 op 20 maart 2012 13:10]

microgolfoven werkt met microgolfstraling op 2,4GHz en straalt 800W uit, dat is niet vergelijkbaar met enkele Watts op 10MHz.
Kan wel zijn qua frequentie en wattage, maar mensen die de lader 24/7 in het stopcontact hebben naast het bed krijgen zo dagelijks 7 tot 8 uur lang "de volle laag". Werkt de lader alleen als de Galaxy 2m in de buurt is?

Ik heb weliswaar twijfels over de schade die dergelijke straling van DECT, GSM, Wifi en BT kan toebrengen maar ben er wel huiverig voor en zet dergelijke apparatuur thuis uit als ik het niet gebruik. Bespaart ook nog eens stroom. DECT telefonie bijvoorbeeld heb ik nog nooit gebruikt, maar de voorloper CT1 variant hierop.
Objecten die niet gevoelig zijn voor 10Mhz veld (zoals jij of ik) pikken geen energie op en worden dus niet beinvloed.
Um. Ten eerste, objecten die resoneren op 10 MHz koppelen het best, maar dat wil niet zeggen dat er geen dissipatie is in andere objecten. We hebben het hier gewoon over een 10MHz E-M veld dat met een behoorlijk vermogen moet werken om een telefoon (~5Wh) in een zinnige tijdspanne (~uren) op te laden: je zult meerdere watts moeten inkoppelen en dus vele watts moeten uitzenden. Ik zou dit niet dichtbij mij willen hebben in ieder geval.

Daar komt nog bij dat er ongetwijfeld vele objecten zijn die vrolijk meeresoneren. Golflengte is ~30m, dus metalen obnjecten van 15m, 7,5m, 3,75m (wapening huis? Electriciteits- en andere kabels?), 2m (bureau, sierlijsten, etc) en ga zo maar door doen in meer of mindere mate mee. Bovendien zijn er PICs, klokken etc. met kristallen die resoneren op 10MHz. Ben erg benieuwd hoe die hiermee omgaan.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 20 maart 2012 13:24]

Je kunt heel veel van die problemen oplossen door extreem smalbandig je vermogen over te brengen, en aan frequency hopping te doen als de discrepantie tussen verzonden en ontvangen energie te groot wordt. Sterker nog, ook Qi en de vele andere (in ontwikkeling zijnde of reeds bestaande) wireless power-technieken doen dat soort trucjes.
Smalbandig zenden is leuk als je bijvoorbeel dmoet kiezen tussen meerdere ontvangers met elk een smalbandige respons, maar in de praktijk is parasitaire inkoppeling een analoog feestje met een hoop troep in de omgeving die lekker meedoet ook al zijn de golflengtes niet exact wat ze zouden moeten zijn.

Ik geloof er in ieder geval geen barst van dat de door Pep7777 beschreven methode goed genoeg gaat werken, laat staan goedgekeurd zal worden voor import / verkoop hier.
Over de invloed op andere objecten heb ik nog wel mijn bedenkingen. Ik zou die oplader toch niet graag op mijn nachtkastje zetten.

En zoals ook in andere reacties genoemd zal het rendement niet optimaal zijn. Wat is er mis met een stekkertje om op te laden? Deze zender voor draadloos opladen moet tenslotte ook weer gewoon met een snoer in het stopcontact.
Draadloos stroom bestaat al een tijdje, alleen was het tot nu toe naar mijn weten alleen mogelijk over zeer korte afstand waardoor het nodig was om bv. je telefoon op een speciaal plaatje te leggen.

Ik vraag me alleen af of zo'n stralingsbron met een range van 2 meter gezond is...
Zender/ontvanger.....

Indien het draadloos gaat (en niet via inductie) dan heb je een zender nodig die een bepaalde frequentie uitzend en een ontvanger die hier een laadspanning van weet te maken....

De huidige manieren van draadloos laden gaat allemaal via een inductiespoel op de laatplaat en op de achterkant van de telefoon.... Wanneer je de telefoon op de laatplaat legt dan wordt er via de ene spoel via magnetisme een spanning opgewekt in de andere spoel.... welke de telefoon dus laat opladen.

Echter gaat dit via inductie dus moet de afstand klein zijn, anders werkt het niet. Het systeem wat Samsung vermoedelijk gaat gebruiken werkt met een zender/ontvanger waarbij de ontvanger het signaal wat hij ontvangt omzet in een laadspanning.
Kleine correctie, een batterij/accu opladen doe je niet met spanning, maar met een stroom :)
kleine correctie, een batterij laad je op door het aanbieden van een hogere spanning dan de accu spanning, waardoor er een laadstroom gaat lopen die langzaam afneemt. spanning doet er wel degelijk toe

edit:
downmodden? okej! is gewoon zo.

[Reactie gewijzigd door looyenss op 20 maart 2012 13:20]

Gaat er dan niet heel veel energie verloren als de zender z'n energie 360 graden verstuurt en je telefoon pikt daar maar een kleine gedeelte van op?
Ja, echter toont de geschiedenis vrij hard aan dat als de mens het zich gemakkelijker kan maken door externe energiebronnen te versmossen hij het ook niet zal laten, ongeacht de efficientie. Je gaat het energieverlies niet hard genoeg merken om het u aan te trekken dus.
Het zal leuk zijn dat ze dan ook auto's op een gegeven moment tijdens het rijden kunnen opladen, zodat je niet zaols nu 2 uur lang moet wachten voordat je auto helemaal is opgeladen.
Hoe moet ik dit zien dan ? draadloos stroom ? Zou wel een ideale uitvinding zijn.
Ah, nooit een electrische tandenborstel gebruikt merk ik hieruit? :+
Dan weet je ook meteen hoelang het duurt om met inductie een kleine accu van een tandenborstel op te laden.

Bij een tandenborstel heeft opladen via inductie nog nut, omdat de behuizing dan beter waterdicht gemaakt kan worden. Maar een telefoon hoeft van mij niet waterdicht te zijn, dus dan stop ik er liever een stekker in waardoor die 10x sneller opgeladen is.
ja vrije energie noemen we dat

dat bestaat al lang maar de grote energiebedrijven moeten ook geld verdienen he
groot machten
Dat bestaat al zo'n jaar of 100 in theorie/praktijk en wordt al zeker 10 jaar daadwerkelijk "in" producten verkocht.

Dit alles is mogelijk dankzij inductie (otw spoelen).

Denk maar eens aan de Tesla Coils. Nikola Tesla was 1 van de eerste die hiermee exprimenteerde (draadloos vermogen versturen).
Draadloos stroom bestaat al meer dan een eeuw. Nikola Tesla heeft in 1891 al gedemonstreerd dat stroom draadloos verzonden kon worden. 1896 verzond hij stroom over 48 km (30miles) zie: Nikola Tesla On His Work With Alternating Currents and Their Application to Wireless Telegraphy, Telephony and Transmission of Power, pp. 26–29.

zie anders wikipedia:
Nog meer geruchten, wat krijgen we hierna .. "gelaxy s3 krijgt wellicht raketaandrijving"
geruchten komen wel meer op tweakers... Zie ze iedere week langskomen
iedere week?....iedere dag meerdere keren....de '-tekens vliegen je om de oren.
Wat moet je dan doen? Alleen nieuws plaatsen dat 100% klopt en officieel bekend is gemaakt door uitgevers en fabrikanten? Geruchten zijn ook nieuws en genoeg mensen die graag speculeren over de laatste technologische snufjes.
Mooie extra feature, maar voor mij persoonlijk niet echt een noodzaak.
Kan net de doorslag geven, twijfel zelf over de htc one x maar misschien toch maar even wachten. HTC desire connector ging vrij vlot kapot. is op deze manier geen issue.
kritiek over verlies van stroom is niet helemaal terecht. Tenzij je de lader nu ook nooit ontkoppeld, neem ik aan dat je deze oplader ook aansluit op je lichtnet wanneer je het nodig hebt.

edit: beetje meer ontopic.

[Reactie gewijzigd door rRac0on op 20 maart 2012 13:21]

HTC is elk jaar toch minder dan Samsung, ik verwacht dat dat dit jaar weer hetzelfde zal zijn.

Geluk voor HTC is dat ze dit jaar eerder zijn met hun vlaggenschip, altans daar lijkt het op (:
Dit is vrijwel gebasseerd op een mening tussen wat in jou ogen goed of slecht is. Ik vind tot nu toe de bouwkwaliteit een stuk beter en de software een stuk minder kinderachtig van HTC tegenover Samsung.

Ik zat op moment eigenlijk te hopen dat Samsung eens met een concurerend toestel kwamen ten opzichte van HTC maar in mijn ogen is de touchwiz nog steeds te kinderachtig.. De behuizing (mochten de geruchten waar zijn) komt dan wel weer in de buurt:)
De verkoopcijfers onderbouwen mijn mening anders wel. Samsung doet het momenteel gewoon een stuk beter, dit komt niet door de software maar wel door de superieure hardware.

Jij noemt de bouwkwaliteit van HTC toestellen beter, maar de realiteit is dat de Samsung Galaxy S en Samsung Galaxy SII bij veel tests toch beter zijn. Doordat de toestellen zo licht en van plastic zijn, zijn ze haast niet kapot te krijgen. Laat je een zware HTC of iPhone vallen dan is er een grote kans dat je een deuk of kapot scherm hebt.

Als de software de bottleneck is voor jou om geen Samsung te halen, dan stel ik voor als Tweaker een custom rom te installeren zoals Cyanogenmod of MIUI.

Overigens vind ik de HTC One X ook een heel interessant toestel, zeker omdat dit toestel al verkrijgbaar is, waar Samsung nog op zich laat wachten.

[Reactie gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 20 maart 2012 13:34]

Op vlak van bouwkwaliteit en design staat Samsung op eenzame hoogte met hun vlaggenschip, dat klopt. Maar ik moet hem wel gelijk geven dat touchwiz de boel nogal onderuit haalt. Ik werk ook veel liever met sense, en in the end is dat de reden waarom ik nog steeds htc verkies.
ONE X van HTC is oa al verkrijgbaar.
quad core is wel verleidelijk maar ik verwacht dat samsung daar ook mee op de proppen zal komen. Lastig wanneer je abbo 3 maanden voor lancering nieuwe modellen afloopt...
Onzin. Vorig jaar met de S2 inderdaad. het jaar ervoor had HTC de Desire, welke toch betrouwbaarder en beter was dan de Galaxy S1. De Desire was nog eerder uit ook.
Mijn desire connector is ook behoorlijk gammel op moment, het scheelt dat de HTC One X zometeen ook opgeladen kan worden door zijn dock connectors. Hierdoor hoef je niet continu de stekker erin te doen maar kun je hem gewoon op een dock leggen.

Aangezien ik dit een hele mooie uitvinding vind, maar ik het voorlopig toch nog niet op me slaapkamer wil hebben, 2 meter bereik met een inductie veld. Ik ben geen aluhoedje maar het klinkt imho niet echt gezond..
offtopic: Peuter 's met een naald in de connector van je toestel. Daar wil nog wel 's wat stof gaan zitten waardoor het stekkertje er niet meer helemaal vast op kan klikken.
Ja dit is dus draadloos stroom, ze zijn ook al een tijdje bezig met een standaard hiervoor!
Over een paar jaar zal dit op elke telefoon zitten.
wel handig bij je nachtkastje, of ergends op het bureau, was eerst niet zo voor draadloze stroom, (storing en onnodig verlies) maar dit is wel een erg practische implementatie.
De geruchtenmolen blijft draaien. Het begint bijna Apple-esque vormen aan te nemen met de Galaxy SIII en de constante stroom aan berichtgeving hierover. Dat is niet iets slechts overigens.

Het zal zeker een mooi toestel worden, maar stiekem hoop ik dat ze ook de opvolger van de Note gaan aankondigen; daar heb ik al tijden een oogje op.
Inderdaad, alhoewel ik dit interessanter vind dan het gerucht van Apple dat zij hun Pro naamgeving laten vallen voor Macbooks en de dvd-speler eruit slopen.
En toch.... ze hebben het over de efficiency die stukken beter is als die van batterijen... prima maar het is stukken MINDER efficient dan die van inpluggen en huist daar moet het de concurrecntie mee aangaan waarbij je ASLNOG de batterijen heb in het geval van smartfones....
Toch super dat het kan/gaat kunnen voor klein huishoudelijk spul;)
Leuk en aardig, maar maakt dat het idee van de universele micro-usb lader niet geheel overbodig?