Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 170 reacties
Submitter: br men

Blizzard heeft de releasedatum van Diablo III bekendgemaakt. Op 15 mei moet de game op de markt komen. De derde versie in de serie komt met flinke vertraging uit; de aankondiging was in 2008, maar de rpg is al langer in ontwikkeling.

Diablo III boxartBlizzard is donderdag begonnen met de voorverkoop van Diablo III; de adviesprijs van spel is 59,99 euro. Het spel komt uit voor de pc en Mac. Spelers die een jaarlijks World of Warcraft-abonnement nemen, krijgen het spel gratis zodra het uitkomt. Dat zal op 15 mei gebeuren.

Met het bekendmaken van de releasedatum komt een einde aan lang wachten voor fans. Diablo III is lang in ontwikkeling geweest en Blizzard zag zich genoodzaakt om de fantasy- annex horror-rpg meer dan eens uit te stellen. Nog in februari werd duidelijk dat het eerder gemelde 'begin 2012' niet gehaald zou worden en dat de introductie in het tweede kwartaal zou komen.

Blizzard lijkt ook wat concessies gedaan te hebben om de release vroeg in het tweede kwartaal te laten plaatsvinden; het player-versus-player-gedeelte is op het laatste moment losgekoppeld van de rest en verschijnt pas in een patch na release van de rpg. Het ontwikkelteam liet toen al weten 'de dagen af te tellen waarop we de releasedatum van Diablo III kunnen aankondigen'. Blizzard begon al in 2001 aan de ontwikkeling van Diablo III, hoewel de officiële aankondiging in 2008 plaatsvond. 

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (34)

Reacties (170)

Reactiefilter:-11700159+170+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 9
Afgezien van de lovende reviews die er ongetwijfeld gaan komen (een game als Diablo 3 krijgt niet minder dan een 9/10) heb ik op sommige punten mijn bedenkingen.

Het systeem van freespecs brengt met zich mee dat je in principe elke class maar 1 keer hoeft te levelen en dat je op elk moment kan wisselen van speelstijl (+skill items daargelaten). Het vorige systeem van skillgems (runes) liet een speler m.i. veel meer investeren in zijn character dan de huidige runespells. Ik stel niet voor om terug te gaan naar het systeem van Diablo 2, maar wat bijvoorbeeld Grinding Gear Games doet met Path of Exile vind ik veel leuker en innovatiever.

Battle.net 2.0 wordt ingevoerd op dezelfde manier als in Starcraft 2, dus zonder "Diablo III NLD-1/2/..." channels. Dit leidt ertoe dat het minder makkelijk is om mensen op te zoeken om mee samen te spelen. Dit is een verarming.

Op dezelfde voet kan je een public game niet langer een zelfgekozen naam geven. Je zal (waarschijnlijk) kunnen kiezen voor een bepaalde quest en anderen kunnen zoeken op een game met die quest. Jammer, omdat je op deze manier bijvoorbeeld kan oproepen tot mensen met hoge Magic Find (omdat dat tussen een party gedeeld wordt).

Het systeem dat ieder zijn eigen loot heeft en alleen zijn eigen loot ziet is eerlijk, maar wel minder leuk dan FFA. Je wordt wederom in je eigen wereldje gedwongen. Je kan items wel linken (shift+click, net als in WoW), of ze teruggooien (dan worden ze FFA). Ik denk dat een lootsysteem waarbij loot voor een bepaalde tijd exclusief is (bijvoorbeeld 5 seconden, of afhankelijk van de afstand van de character tot de drop), of een FFA systeem beter is.

Het is nu ook al duidelijk dat er uitbreidingen gaan komen voor Diablo 3. Dat is niet zo erg, maar het is wel jammer dat de Mystic (artisan voor item enchantments) tijdens de beta uit het spel is gehaald. Ik vermoed dat we die nog wel terug gaan zien.

Ik kijk na het spelen van de beta wel uit naar Diablo 3, maar minder dan daarvoor. Er zijn ook andere kanshebbers zoals Torchlight II en Path of Exile die beide een andere benadering hebben, maar die zeker niet op voorhand moeten worden afgeschreven.
Ik ben geen fan van het FFA systeem in Diablo 2 en zou deze dus echt niet terug willen zien in Diablo 3. Waarom niet een soort loot systeem zoals in World of Warcraft? Iedereen evenveel kans om een bepaald item te krijgen. Om het toch FFA te houden gooien we het greed/need systeem eruit. Gewoon een automatisch dobbel systeem waarbij je kan aangeven of mee wilt doen of niet?
De discussies over het lootsysteem verbazen mij altijd tot op zekere hoogte. Ik vraag me altijd af waarom mensen in godsnaam willen zien wat anderen krijgen. Wat schiet je ermee op? Het item is van de ander en blijft van de ander, dus wat moet je met die informatie? Een paar gedachten:

De ander krijgt veel betere loot dan jij
=> Leuk nu voel jij je rot, dus wat schiet je ermee op?

Jij krijgt veel betere loot dan een ander
=> De ander voelt zich rot, je kunt de ander gaan jennen, is dat leuk?

De ander krijgt een item dat jij graag wilt
Tja mensen kunnen gaan bedelen om zo'n item, worden we daar blij van?

Kortom, ik zie niet zo de voordelen van het geven van informatie over de loot van anderen. Het is grappig dat mensen zich altijd met anderen willen vergelijken, maar zich niet af lijken te vragen of ze daar nu echt veel wijzer van worden :)

Een FFA systeem leidt tot massaal grieven en de meeste loot voor degene met de minste lag. Dat is helemaal niks. Need / greed systeem is leuk, maar kijk een hoeveel gezeur er is over ninja's op fora van games met zo'n systeem...

Alternatief systeem zou nog zijn dat je wel ziet wat er dropt voor anderen, maar het niet op kunt pakken. Los van het feit dat het scherm dan behoorlijk vol wordt, zie ik daar dus niet echt de voordelen van in.

[Reactie gewijzigd door Morrar op 15 maart 2012 15:25]

Je benadert het wel heel negatief.

De ander krijgt veel betere loot dan jij
=> Jij tegen de ander: Nice man, gefeliciteerd met je item!

Jij krijgt veel betere loot dan een ander
=> De ander tegen jou: Nice man, gefeliciteerd met je item!

De ander krijgt een item dat jij graag wilt
=> Shit happens, volgende keer beter!

Hele andere insteek waarbij je ook bij onbekenden in je groep een hele andere "sfeer" krijgt dan dat je niks van elkaar kan zien.
Sure het zal bij lang niet iedere groep zo werken, maar lang niet iedereen is een begger die een ander z'n loot niet gunt.
Nou is het wel zo dat een hele hoop gamers dat niet kunnen hebben. Op hun tedere zieltjes. En er best vaak gamers zijn die 'oneerlijk' alles oprapen wat ze maar kunnen vinden. En daar kan je dan niets aan doen. Behalve zeuren. Er is een keuze gemaakt.. deal with it.. zou ik zeggen.
Het lootsysteem in World of Warcraft werkt daarentegen wel heel erg goed. Het is ook eerlijk. In diablo 2 ging je gewoon als een malloot met alt ingedrukt op de grond klikken om vervolgens game te leaven. Bij wow "roll" je op een item gebaseerd op rng, hierbij maakt iedereen kans op het item en niet diegene die het snelst klikt (en reken maar dat bij dat snelle klikken exploits en bots gebruikt worden).

En tja, ninjaen bij need/greed. Er wordt nog steeds gerollt op een item en Blizzard kennende kun je gewoon iemand reporten en wordt dit vaak serieus in behandeling genomen (in WoW heb ik vaak genoeg een item gekregen dat een ander had geninjad in een random group).
Ik vind het skill systeem minder storend dan in Diablo 2, waarbij ik steeds enorm baalde als ik weer eens een punt in de verkeerde skill gestopt had (wat dan pas later bleek). Dit maakte het spel soms ook onnodig irritant.

Aan de andere kant stoor ik me wel enorm aan de belachelijke toegankelijkheid van het spel. Alles wordt voorgekauwd; als je terug moet staat er een icoontje op de waypoint welke je moet nemen, alles bliept op je minimap, pijltjes waar je heen moet en zelfs als je een gearslot hebt dat niet gebruikt wordt krijg je een melding met een dikke pijl naar de knop van de inventory.

Ik weet dat het tegenwoordig mode is om je bij het handje te nemen, maar ik voel me soms echt een klein kind als ik dit spel speel.
Ik vind het skill systeem minder storend dan in Diablo 2, waarbij ik steeds enorm baalde als ik weer eens een punt in de verkeerde skill gestopt had (wat dan pas later bleek). Dit maakte het spel soms ook onnodig irritant.
Dat scheidde de noobs van de pros, later hebben ze het om zeep geholpen en kon je eindeloos respeccen, maar het was gewoon belangrijk hoe je je character van de grond af opbouwde... Nu niet meer. Wat wel handig was geweest was een bevestigingsknopje om je skills vast te zetten, ipv dat een misklik je hele char vernachelde.
Aan de andere kant stoor ik me wel enorm aan de belachelijke toegankelijkheid van het spel. Alles wordt voorgekauwd; als je terug moet staat er een icoontje op de waypoint welke je moet nemen, alles bliept op je minimap, pijltjes waar je heen moet en zelfs als je een gearslot hebt dat niet gebruikt wordt krijg je een melding met een dikke pijl naar de knop van de inventory.

Ik weet dat het tegenwoordig mode is om je bij het handje te nemen, maar ik voel me soms echt een klein kind als ik dit spel speel.
Amen

Ik vind veel van de mechanics er niet op verbeterd, ik had liever "Easy to learn, Hard to master" gehad.
Het is nu toch ook "Easy to learn, Hard to master"? Ik heb de Beta gespeeld (Thanks T.net!) en ben er al vrij snel achter gekomen dat het skill systeem je redelijk bij de hand neemt met welke skills je moet kiezen onder de diverse knoppen. Wil je echter DPS maximaliseren en het uiterste uit je char halen, dan zit er niets anders op dan Elective Mode aan te zetten en zelf je skills in te delen. Levert echt een wereld van verschil op!
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt wat er nou zo bijzonder was aan Diablo (2, de enige die ik gespeeld heb). Gewoon een vrij standaard hack&slash game met wat rpg elementen? Vond het niet echt wat je zegt WOW, ook niet slecht ofzo...
Ik spel nu de bèta en denk precies hetzelfde. Ik heb de oude delen nooit gespeeld, dus kan daar niets over zeggen. Ik vind het spel wat te lineair.

Het is en leuke game, maar niet één van de beste games die ik ooit gespeeld heb.

Ook de co op modus heb ik nog niet gespeeld. Dat lijkt me dan weer wel geweldig.

Misschien ben ik nog niet ver genoeg.
Nostalgie denk ik. Ik word gewoon warm van binnen als ik terugdenk aan de tijd dat ik Diablo en Diablo II speelde. Maar zelfde geld voor de eerste Warcraft games, en in mindere mate duke nukem, etc.

Heb de beta ook gespeeld en ben niet echt heel erg onder de indruk. Sterker nog, het gevoel dat ik had word enigszins benaderd, maar net niet helemaal. Heb het idee dat het allemaal net even te makkelijk is gemaakt. En ik wil me door hordes vijanden heen beuken. Nu kom ik maximaal aan 20-25 tegenstanders achter elkaar.
je hebt de beta gespeeld ja, en de meeste weten ook dat op normal mode het idd erg makkelijk is, vooral in de 1e act. Ga maar proberen op inferno mode en dan merk je al snel het verschil in aanvals technieken en andere aspecten die het spel uitdagend maken!!
Je speelt in feite het tutorial deel van het spel, dus ja, dat is makkelijker dan de rest van act 1, die weer makkelijker is dan de rest van de acts, en dan heb je de hogere moeilijkheidsgraden nog.
Je vergeet dan even dat het een standaard hack & slash game is, omdat zij de standard gezét hebben.
Vermoedelijk heb je veel zgn. 'Diablo-kloon' spellen gespeeld die, zoals de naam al zegt, van Diablo zijn afgeleid.
speciaal? eigenlijk niet veel
het verhaal wordt mooi vertelt, maar het uiteindelijke spel is ZEER kort
ik heb mezelf nooit zo ver gekregen om D2 uit te spelen met alles personages (wat bij D1 wel nog lukte)
de sterkte van Diablo zit in de MP, samen tegen de horde :)
ik vraag mij alleen af of Blizzard dat nog steeds beter doet dan de anderen, ten tijde van D2 was de MP vrij uniek, tegenwoordig zijn er massa's MP games met teamplay
Ik zou zo gauw geen goede recente hack en slash rpg met teamplay kunnen bedenken dus volgens mij is er zeker nog wel markt voor.
Is 59,99 ¤ niet wat aan de hoge kant als adviesprijs? Ik dacht dat de norm zo rond de 40 ¤ lag wat betreft PC games, en dat het de consolegames waren die rond de kaap van de 60 ¤ schommelden qua adviesprijs.
Volgens mij geldt voor de bekendere PC releases vaak de adviesprijs van 49,99. De minder bekenden zullen wel 39,99 zijn. Console games zijn vrijwel altijd 59,99 of zelfs 64,99 (vooral PS3 games).

Hoe het ook zij, ik vind 59,99 ook behoorlijk duur.

[Reactie gewijzigd door Therapy777 op 15 maart 2012 15:18]

Vergeet ook niet dat Blizzard ook servers moet laten draaien voor deze game, en dat ze geen abonnementskosten rekenen zoals bij WoW.
Dit rechtvaardigt imo wel de wat hogere prijs.
Ahum... Dat lijkt me nou de reden niet, want er zijn legio andere games die ook dedicated servers draaien, en wel normaal geprijsd zijn...
Blizzard gaat al geld verdienen voor de servers via de RMAH.
Dat betaal je bijna nergens, ik heb hem een paar weken geleden al besteld (pre order) voor 46 euro bij de mycom. Gewoon ff in de pricewatch kijken en er staan genoeg websites waar je hem voor veel minder kunt kopen.
Dat is alleen bij games die ook voor de console uitkomen en waarbij piraterij een issue is.

Beiden is niet het geval hier.
Komt deze uit op steam?
Blizzard games komen nooit uit op steam. Ze hebben hun eigen digitale platform: www.battle.net

[Reactie gewijzigd door Therapy777 op 15 maart 2012 14:51]

Meh. Ben een enorme fan van Diablo 2, maar van wat ik tot nu toe heb gezien slaan ze de plank met deel 3 een beetje mis. Alleen al de artstyle. En dat real money auction house lijkt me ook geen slim idee. Jammer, maar ik kan er niet heel enthousiast meer over worden.
Hoezo is RMAH geen goed idee? Alsof jij daar last van gaat krijgen. Als je er niets mee van doen wilt hebben negeer je het gewoon.
De derde versie in de serie komt met flinke vertraging uit; de aankondiging was in 2008, maar de rpg is al langer in ontwikkeling.
Hoe kan een game vertraagd zijn als er nog nooit een release date is geweest?
Ze hebben Blizzard North, die actief aan dit spel bezig was op de schop gedaan, dat zorgt voor een redelijke vertraging denk ik zo.

bron bron 2

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 15 maart 2012 15:33]

Diablo III has not yet been released. However, upon payment, you can start downloading it in advance.

Klopt dit
Je schijnt de encrypted client te kunnen downloaden (dus niet installeren), en die wordt op de releasedag unlocked. Dan nog een kleine first day patch er op (ze tunen/bugfixen nog verder deze 2 maanden), en gaan met die banaan :)
Waarom is de game 59.99 euros op de website van blizzard als preorder en bij billgames of gamecardwinkel kost de game 45.99 euros. Waarom is het duurder bij blizzard?
Omdat de retail kanalen de uitgever gaan boycotten als ze het scherper dan in de winkel aanbieden.

Dat is het verhaal van de uitgever.

Zelf snap ik dat niet, want ik zou naar de winkel gaan en extra betalen voor een DVD+boekje, om in de boekenkast te kunnen zetten, en niet hoeven downloaden op iets te drukke servers..

Dat zou genoeg voordeel voor het retail kanaal moeten zijn.
Dit verbaasd mij ook enorm. Vooral omdat het toch een flink verschil is.
Ik zou bijna denken dat er een maand 'playtime' bij zit. Maar ik kan ook nergens terugvinden dat dit bij Diablo 3 zo is - wat ik overigens fantastisch vind :)
het moet toch wel een hele goede game worden willen ze al die jaren wachten goed maken.
Hoezo goedmaken? Waarom doen mensen steeds alsof Blizzard ze iets verontschuldigd is? Ik ken geen developer die toekomstige spelers zoveel input geeft, die zoveel tekst en uitleg geeft over de uiteenlopende ontwerpkeuzes. En nooit is het genoeg....

entitlement generation....
Inderdaad. De customer support van Blizzard is FANTASTISCH en een voorbeeld voor de gehele sector. Dan nog presteren mensen het om er op te spugen. Ik vraag me af of deze spelers ooit ergens anders klant zijn geweest.
OffT :Over het volledige bedrijf geef ik je hier wel gelijk op.
Over input. DoTa2 daar heb je nog meer invloed en uitleg dan D3 :)

OT: Sweet dat heeft echt lang geduurd. Ik hoop wel dat ze de runes dan toch nog wijzigen. Diablo is altijd al een farming geweest maar met de huidige runeskills is het echt raar :s ( ja ik heb beta kunnen spelen thx tweakers )
Hoezo goedmaken? Waarom doen mensen steeds alsof Blizzard ze iets verontschuldigd is? Ik ken geen developer die toekomstige spelers zoveel input geeft, die zoveel tekst en uitleg geeft over de uiteenlopende ontwerpkeuzes. En nooit is het genoeg....

entitlement generation....
euh Arena Net ?

ik zit al de dagen af te tellen tot ik GW2 mag preorderen.
D3 is in dit opzicht te laat voor mij, nu er de aankondiging van GW2 is is het puur aftellen daarvoor.
Waren ze een paar maand eerder met releasen hadden ze mij misschien mee gekregen.
Waarom is jaren wachten iets ergs? Blizzard heeft toch nooit beloofd dat Diablo eerder op de markt zou zijn? Natuurlijk, blizzard games zijn geweldig en ik zit zelf met smart op de volgende SC2 te wachten maar het feit dat jij en ik graag een nieuw Blizzard spel willen betekend toch niet dat ze iets goed te maken hebben als het langer duurt dan wij geduld hebben?

Overigens vermoed ik dat Blizzard vind dat het een goede game moet worden <punt>. Dat is immers altijd hun beleid geweest, ze hebben zelfs spellen die nagenoeg af waren geschrapt omdat de kwaliteit niet afdoende was. Dus ik begrijp deze eisende opstelling niet zo

[Reactie gewijzigd door QQ2 op 16 maart 2012 08:48]

sinds wanneer is blizzard verplicht een game te maken of die binnen een bepaalde tijd uit te brengen?
Nee hoor kijk maar naar GT5, het wordt toch wel gekocht :P
het wordt wel verkocht, dat weten ze, maar pvp canceled en blizzard die zelf zecht dat mensen er niet teveel van moeten verwachten?
lekkere insteek is dat zeg, ik sla deze over, of in iedergeval totdat ze fatsoenlijke competitieve pvp geimplementeerd hebben
PVP cancelled? Welnee man! Lezen is ook een vak :)
het player-versus-player-gedeelte is op het laatste moment losgekoppeld van de rest en verschijnt pas in een patch na release van de rpg.
PVP wordt uitgesteld. En daarbij gaat het om het Arena gedeelte. Ik vermoed dat casual world-pvp nog wel kan, maar weet dat niet zeker.
Nergens heeft Blizzard gezegd dat je er niet teveel van moet verwachten. Ze hebben gewoon aangegeven dat de verwachtingen van sommige mensen dusdanig over the top waren, dat het niet meer realistisch werd.

edit: en waarom is dit off-topic/irrelevant?

[Reactie gewijzigd door Kajel op 15 maart 2012 16:40]

Kijk maar naar Duke Nukem Forever :p
Hier te pre orderen voor 39 euro inclusief jaarabonnement PU.
http://m.pu.nl/abonneren
Is het dan 39 euro voor de game en een jaarabonnement of is het 39 euro en de kosten van een jaarabonnement komen daar nog bij?

Dat laatste lijkt mij logischer?
Het is 39 euro voor de game + jaarabonnement. Er komen geen kosten bij. Bron: staat in de PU zelf. Kan er nu geen foto van nemen omdat ik niet thuis zit.
Er komt nog 2,30 bij voor verzendkosten. Dus voor 41,30 heb je diablo 3 en twaalf keer de power unlimited
Liever 30 euro meer en nooit vast te hoeven zitten aan dat blad :P
Ik denk dat ik begrijp waarom:

Ik had besteld, met daaraan een voorwaarde verbonden. Dat ik Diablo III wilde ontvangen binnen 3 dagen na de algemene release datum. Liefst wilde ik acceptgiro pas betalen na ontvangst, of het recht geld in z'n geheel terug te verlangen.

Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

"Wij zijn uitgever van bladen en u zal begrijpen dat onze prioriteit ligt bij de bladen, niet bij het spel.
Wij zullen niet ingaan op uw “voorwaarden” en uw bestelling annuleren, aangezien wij een welkomstgeschenk pas verzenden na ontvangst van de betaling."
In de aanbieding van http://www.pu.nl/abonneren staat:

Word nu abonnee van Power Unlimited en ontvang daarbij Diablo III voor de PC en MAC voor slechts ¤ 39,- *

Diablo III. Het langverwachte vervolg op de erg verslavende hack en slash game van Blizzard Entertainment uit 2000. Deze game zit volgepropt met actie en beschikt over een hoog speltempo waardoor je altijd op het puntje van je stoel zult zitten. In dit derde deel komt er een einde aan de Diablo-trilogie en zul je met een van de vijf helden met verschillende vaardigheden op pad gaan om de laatste twee overgebleven demonen voor eens en voor altijd naar de hel te verbannen. Voor je daar echter aan toekomt, zul je jezelf eerst door hordes duivelsgebroed moeten knokken. Een must have voor elke action RPGs en Blizzard!

Het is nog onduidelijk wanneer de releasedatum is van Diablo III, maar de verwachting is dat de game begin dit jaar verschijnt. Natuurlijk sturen wij jou op de dag van release Diablo III toe. Voorwaarde voor verzending is natuurlijk wel dat wij je betaling op tijd binnen hebben.

LET OP: Deze game is geschikt bevonden voor 16 jaar en ouder.

Ben je onder de 18 jaar? Vraag dan eerst je ouders om toestemming.

*Wij berekenen ¤ 2,30 verzendkosten voor het welkomstgeschenk. Deze aanbieding is alleen mogelijk in Nederland.

Dit abonnement geldt tot wederopzegging.
Prijs Nederland: ¤ 39,00
Verzendkosten Nederland: ¤ 2,30

Het abonnement loopt via Hubstore.nl en ik lees niets over 3 dagen levertijd maar wel in de FAQ:

Vraag: "Wanneer ontvang ik mijn welkomstgeschenk?"
Antwoord: "Heeft u gekozen voor een welkomstgeschenk bij uw abonnement, dan ontvangt u deze doorgaans binnen 1 maand na het afschrijven van het abonnementsgeld. Welkomstgeschenken kunnen niet worden geruild."

Voor deze actie zal het wel goed geregeld zijn lijkt me.
Denk dat je eerder een link om hem te downloaden krijgt voor dat geld + 12 maanden dat blad.
En dan zonder een originele doos !!
Ze rekenen 2,30 euro voor verzenden. Dat is denk ik geen download link.
(Ok, misschien ook geen doos+boekje, maar minstens DVD.)

Ik maak me wel zorgen of ze tijdig kunnen versturen. Zie mijn reactie halve pagina eerder.
Ze gingen niet akkoord met mijn voorwaarde dat ik wilde ontbinden als ze niet binnen 3 dagen na release kunnen leveren.
Hier te pre orderen voor 39 euro inclusief jaarabonnement PU.
http://m.pu.nl/abonneren
Je kan het ook bij Amazon.co.uk bestellen voor 40 euro zonder dat je een abonnement moet kopen.
Jaar terug was hij op amazon 23euro.
Dat is tot nu toe absoluut de laagste prijs geweest.
Verwacht niet dar er nog een keer zo'n actie is.
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Microsoft Windows 10 Home EN

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True