Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties, 17.044 views •

Uitgever Electronic Arts heeft drie downloadable-contentpakketten voor Battlefield 3 aangekondigd. De eerste van de 3 dlc-pakketten heet Close Quarters en verschijnt in juni. De andere twee pakketten volgen in de herfst en de winter.

Het Close Quarters-pakket richt zich op gevechten waarin voertuigen geen rol spelen. Het pakket moet spelers uitdagen de infantry-only strijd aan te gaan in een aantal speciaal voor deze manier van vechten ontworpen speelvelden. Daarnaast voegt het dlc-pakket nieuwe wapens, nieuwe uit te voeren taken en een aantal unieke dog tags toe aan Battlefield 3, zo maakte EA woensdag bekend. Het contentpakket zal in juni te downloaden zijn. EA heeft nog niet bekendgemaakt of alle platforms de content tegelijk krijgen en wat de prijs van de dlc zal zijn.

Na het Close Quarters-pakket verschijnt het dlc-pakket Armored Kill. Dit dlc-pakket is de tegenhanger van Close Quarters, want in Armored Kill ligt de nadruk juist op het gebruik van voertuigen. DICE voegt in Armored Kill nieuwe tanks, atv's en mobiele artillerie toe. Ook voegt het contentpakket nieuwe, grote omgevingen toe aan het spel, waaronder de grootste map in de geschiedenis van Battlefield.

In de winter verschijnt ten slotte End Game. Over de inhoud van dit dlc-pakket wil Electronic Arts nog niets kwijt, maar de naam suggereert in elk geval dat End Game het laatste dlc-pakket voor Battlefield 3 zal zijn.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)

Reacties (79)

Reactiefilter:-179078+137+27+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Waarom vergelijken mensen dit (ik doel op "Close Quarters") met CoD (in bovenstaande berichten..)? Ik durf te wedden dat al deze mensen nog nooit BF2 (Battlefield 2, dus niet de BadCompany varianten) online hebben gespeeld?
Destijds waren er 2 grote smaken die online erg veel werden gespeeld.
De "default"-variant met voertuigen en de "infantry-only"-variant.
De "infantry-only"-variant (Strike at Karkand en Road to Jalalabad anyone?) werd zo goed als altijd in dezelfde maps gespeeld, maar dan in een kleiner en beperkter gebied. Het was dan ook niet leuk om in die enorme maps eerst enorme afstanden af te leggen nadat je spawnde om iemand te vinden...
Maar goed ik snap de vergelijking wel, want BF, COD en MOH werden altijd al met elkaar vergeleken.. toen al en dat zal nu ook weinig veranderen....

[Reactie gewijzigd door Tijgertje84 op 8 maart 2012 14:18]

Nou, ondanks wat negatieve reacties links en rechts voel ik me gewoon op mijn wenken bediend :)

Ik vind alle aspecten van BF3 leuk. Close combat, vehicles etc. Ik heb natuurlijk wel mijn voorkeur links en rechts (speel nooit support of recon bijvoorbeeld, en kan ook niet goed vliegen in een vliegtuig).

Dus kom maar op met die DLC. Ik kijk wel het meeste uit naar de DLC met nieuwe tanks e.d. Omdat BF3 al een paar aardige infatry maps kent in de vorm van Grand bazaar en Metro.

En wat betreft de kosten: Ik heb inmiddels weer 72 uur speelplezier gehad aan BF3, over een periode van 4 maanden.... één avondje goed stappen kost me meer dan BF3 met alle toekomstige DLC bij elkaar....
Coddlefield...

Voor mij is er sinds Battlefield 2142 geen battlefield meer geweest die de echte battlefield feeling voor mij terug brengt.

Het is steeds meer gefocussed op snellere gameplay, en een heleboel achterlijke hulpmiddelen om de game te versimpelen (3d spotting, audio spotting, autoheal, autorepair)

De maps zijn ook vergeleken met de oudere battlefields veel kleiner, terwijl beweerd werd vanuit DICE dat dit de grootste battlefield maps ooit zouden zijn.

Sorry maar het aantal leugens dat we krijgen voorgeschoteld vanuit DICE is om te huilen. Voor de release waren ze er nog helemaal vol van dat deze game wel goede e-sport support zou krijgen. Na de release komt de community manager met een reply van: "It was at the time"

Nu nieteens een spectator modus, laat staan battlerecorder.

Gelukkig zag ik dit na BFBC2 al aankomen, ondanks alle geruststellende berichten vanuit DICE heb ik een aantal weken gewacht voordat ik besloot BF3 te kopen. Heb het dus ook uiteindelijk niet gedaan omdat het gewoon niet meer mijn soort game is.

Jammer, maar de battlefield franchise voor mij is gewoon kapot gemaakt door de nieuwe gaming generatie (Yes, im blaming consoles). Alles moet maar simpeler en meer fast paced om maar te kunnen concurreren met COD.
Ben het met je eens dat er teveel focus gelegd wordt op de vergelijking met CoD.

In mijn optiek is de hele Battlefield franchise gewoon niet te vergelijken met CoD tenzij je dus enkel die verschillen en/of gelijkenissen belicht tussen de games. Ik denk dat er meer verschillen zijn dan gelijkheden.

Dan nog de fanboyisme die de boventoon speelt in veel gevallen, men schijnt maar niet te kunnen begrijpen dat er zoveel verschillende games zijn voor zoveel verschillende mensen die uiteindelijk toch datgene spelen wat ze het liefste doen.

Het hele welles-nietes ontgaat mij eigenlijk een beetje, ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen of iemand Battlefield leuker vindt dan Call of Duty, welke versie dan ook. Dan nog het constante vergelijken, dan weer om de 'betere of snellere gameplay, dan weer om de graphics.

Dalijk gaan we ook nog het welles-nietes spelletje spelen waarin League of Legends wordt vergeleken met Skyrim of iets dergelijks. Doet men ook amper en wanneer het erom gaat zal het eerder zijn dat men het heeft over "ik vind dit leuker dan dat". Een vergelijking tussen Carmageddon en een willekeurige F1 game slaat ook als een tang op een varken.

Ik zelf speel liever Battlefield dan Call of Duty. Dat is voor mij strikt persoonlijk uiteraard en er word me wel eens gevraagd waarom ik geen MW3 heb of speel. Na MW2 heb ik het helemaal gehad met de CoD, er waren me teveel dingen die me al snel tegen gingen staan, met name de server connectie problemen maar ook het gecheat de hele game door. Ik heb daarom ook CoD:BO gelaten voor wat het was en toen MW3 werd aangekondigd zag ik de bui al hangen.
Daarnaast ben ik nu eenmaal meer verknocht aan het BF 'gevoel' wat het met zich mee brengt, alsof ik er meer 'in' kan zitten, het is voor mij wat meer beleving zonder al teveel fanboy te spelen. Ik heb beide games geprobeerd maar CoD is gewoon mijn dingetje niet. Het is de hele entourage die het hem doet bij BF.

Maar om even ontopic te komen:

Daarentegen kijk ik wel erg uit naar de expansion packs, ben er best bereid wat voor te betalen en hoop dat het ook de centen waard zal zijn. De tijd zal het leren, ik ga ze in ieder geval kopen, ik heb de game graag compleet ook al zal ik de ene map meer of vaker spelen dan andere.

[Reactie gewijzigd door sleezball op 8 maart 2012 21:50]

Ik ben het met je eens. Beide games zijn een FPS en daar houdt de vergelijking ook op.

Ik heb MW1 veel gespeeld en toen MW2 kwam met die zwaar belachelijke perks en kill streaks, was voor mij de lol eraf. Voor Modern Warfare speelde ik COD en Battlefield ook al. Ik heb 1942, 2142 en BF2 honderden uren gespeeld, net als CS en dus COD.

Ik hou van afwisseling, maar een beetje realisme mag er van mij tegenwoordig wel inzitten. Naar mijn mening is COD tegenwoordig een soort quake met hedendaagse setting en supersnelle gameplay, waarbij BF toch nog enigszins probeert realisme te benaderen, zonder meteen een sim te worden.

Waar ik in het verleden alles op de PC speelde, hang ik tegenwoordig lekker op de bank met de PS3 aan. Ik ben in de loop der jaren ook steeds meer een casual gamer geworden, ipv een clanmember die 40-50uur per week aan het gamen is.
Ben benieuwd hoe duur die DLC wordt. Heb geen zin om er meer dan 5 euro voor te betalen, tenzij het echt veel content is.

BTW vind ik het zelf erg vet dat het infantry only is. Met vehicles is ook tof, maar helaas zijn er niet veel servers die zonder vehicles doen, dus als er dan een DLC voor komt zal het vast meer gespeeld worden
Battlefield 3 Close Quarters highlights:

DLC Price 9.99$
Close quarter, interior combat
New maps, weapons, and Assignments
Improved destruction, called “HD destruction”
New dog tags
Map sizes: 2-16 players
Als dat 10 eu wordt vind ik het een mooie prijs voor de dlc :) B2K was 15 eu volgensmij
inderdaad, voor ¤10 wil ik het nog wel aanschaffen. B2K vond ik wat duur eigenlijk, het is maar dat ik em in de LE gratis kreeg.

De limited edition was wat dat aangaat nog goed geprijsd, dan kan ik van een andere EA game: mass effect 3 niet zeggen.

Wat me alleen wat angst aanjaagt is dat ze er niet bij zetten hoeveel maps en wapens ze toevoegen.

Beter destruction zou wel leuk zijn. Het is nu niet verkeerd vergeleken met wat andere dev's uitbrengen, maar het is allemaal nog wel erg scripted en gelimiteerd (niet bijzonder realistisch).
Vietnam voor BC2 lag na een paar weken voor 3 euro in de aanbieding, dat zal wel gaan lukken lijkt me. Vietnam heeft mij een aantal goede MultiPlayer maps gegeven die ik nog vaak speel.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je per aparte DLC net zoveel als de B2K DLC moet betalen (15$).

Maar er zijn zat servers waarvoor je geen DLC nodig hebt dus je kan altijd kiezen. Dan kan je ook per DLC apart bepalen of het waard vind om aan te schaffen.
Close Quarters???

En de Armored kill komt pas in de herfst uit tot die tijd is de spel al lang dood.
WTF ......Battlefield is all about open fields,vehicles, Air Support en teamwork.
Waar is de teamwork gebleven? geen commander ,geen VOIP,Squadleader orders,arty etz etz .
Welke mafkees is op deze idee gekomen?
Dit is geen BF lijkt mij een kruising tussen COD,BC2 en Crysis 2.
Ik ben grote fan geweest van de BF franchise ,maar dit is echt de laatste voor mij,ik zoek elders.
Misschien wordt de nieuwe CSS GO iets :(
R.I.P Battlefield.

P.S. Laat ze maar eerst met een patch komen en dan pas kunnen wij praten over nieuwe betaalde DLC's.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 8 maart 2012 14:58]

Commander functie bood echt geen meerwaarde op publics, VOIP ingame vind ik persoonlijk overbodig (ik spreek dan over PC), squadleader orders kan je wel geven, ...

Ik vind BF3 net een hele goede battlefield :)
Ze hebben best een goede balans gevonden om de hardcore gamers bezig te houden en toch het toegankelijk te houden voor de gelegenheidsgamer.

Ik kijk alleszinds uit naar de close quarters expansion want is echt wel is een aangename afwisseling op wat je anders speelt plus dan zijn er misschien nog wat extra leuke maps om wars op te spelen die effectief gemaakt zijn om 8v8 te spelen.

Ik kijk er alleszinds toch wel naar uit. En de prijs? Maakt niet echt uit, ik betaal wel met veel plezier nog is 10 euro ofzo. Heb al 215 speeluren online ofzo dus laat ons zeggen dat ik sowieso goede value for money al heb gekregen met BF3 ;)
Ingame voip is echt wel nodig. Dat ze het niet hebben gedaan om micspam tegen te gaan, prima. Maar op squad niveau is geen voip toch echt een gemis, en had er wat mij betreft gewoon in moeten zitten.

Dan die dlc vind ik ook prima, maar ik heb geen Back To Karkand en dus vallen 50% van de servers voor mij af, straks zitten we met 4 dlc pakketten en dan is het nog maar zien welke servers welke uitbreidingen vereisen. Word een wirwar waar je niet lekker van word.

Close Quarters zie ik echt niet zitten, Armored Kill zeker wel, voor ¤10 koop ik hem wel.

[Reactie gewijzigd door lezzmeister op 8 maart 2012 23:53]

Yeah right ,ze zullen echt rauwen als jij niet meer speelt.
Volgens http://www.battlefield.com/battlefield3/1/close-quarters is de 1ste DLC voor 2 tot 16 spelers...
Dat zou toch enorm jammer zijn...
Ze proberen mee te liften op het succes van COD heb ik het idee ipv hun eigen basis aan te houden waar ze groot mee zijn geworden. Namelijk de grote open maps met veel voertuigen en waar van alles gebeurde.
Met Back to Karkand zijn er al een aantal maps bijgekomen voor voertuigen... Maar maps met infantry focus en vooral infantry only zijn nog absoluut in de minderheid.

Jets/Heli:
  • Operation Firestorm
  • Caspian Border
  • Wake Island 2014
  • Noshahr Canals
  • Gulf of Oman
  • Kharg Island
  • Damavand Peak (No Jets)
  • Sharqi Peninsula (No Jets)
Infantry focussed (1 Tank max + Light Armor Vehicles)
  • Strike at Karkand
  • Tehran Highway
  • Grand Bazaar
  • Seine Crossing
Infantry only
  • Operation Métro
Ik vind beide prettig voor de afwisseling... maar ik ben het wel eens met hun keuze van de volgorde. (Al ben ik heel benieuwd naar hun grootste map in de geschiedenis van Battlefield!!)
Ik denk eerder dat ze een bepaalde doelgroep hiermee aan willen spreken; immers, niet elke BF3 speler is gecharmeerd van 64 spelers op een map van 2x2 (Metro). Het mooie van BF3 is dat het veelzijdig is, aan de ene kant heb je de enorme veldslagen met maps van een vierkante kilometer, aan de andere kant heb je close quarters combat in gangetjes en gebouwen. Het schaalt alle kanten op. Hoe meer speelmogelijkheden het spel biedt, hoe beter imho, en hoe meer mensen het aanspreekt.

En de daaropvolgende DLC lijkt just de andere kant op te gaan; nog grotere maps, meer voertuigen, etc.
Ik ben van alle spel modi een fan, maar vooral close combat en dan in de engine van BF3, Frostbyte 2, deze leent zich er uitstekend voor.
BF3 wordt nu een modulaire game, waar het dus niet zo heel veel uitmaakt wat je aan spelmodi toevoegd, de engine kan alles aan, grootse wijde omgevingen met vliegtuigen, tanks jeeps, noem maar op, maar zelfs close combat.

Er is geen game met zoveel graphische pracht en deze spelmodi, ik kan niet wachten!!!

De Co-Op en SP missies laten al goed zien hoe gedetailleerd karakters en de wereld weergegeven kunnen worden, nog mooier dan in de MP.
Als ze nu juist die heerlijke gameplay in CO-OP met een multiplayer combineren dan ben ik super blij!
Die hele f*cking dlc heeft een COD killer wannabe laag eroverheen gekregen. Het is juist die hele infantry only meuk die al die zielige cod lone wolfs en crybabies naar battlefield heeft gekregen en nu gaan ze nog nog meer van die paupers krijgen door een dergelijke dlc.
Ik vind dit heel erg jammer hoe leuk ook de maps evt zijn. Battlefield zou die tweede dlc kneiterhard eerst moeten krijgen.

Ook de data zijn enorm, aggressief dlc beleid, 21 dlc... de eerste dlc was B2k en duurde 3 maanden, tweede dlc komt pas in JUNI. Nee hier maken ze een middelvinger naar de hele veteran community die ze eerst nog geloofde.

Battlefield 3 moet en zal een cod concurrent worden...
Ik denk dat de reactie van YopY dit wel goed uitlegt waarom hiervoor is gekozen.

De spelers van Battlefield kiezen voor dit spel voor de divesiteit. Je kunt enorm veel doen in een potje Battlefield. Daarbij Iedereen kan doen wat hij leuk vind en zich daarin specialiseren. Daarom passen deze twee DLC's ook prima bij het beleid van Battlefield.
Aan de ene kant meer Close Combat aan de andere kant meer Grote Warfare. Voor ieder wat iets wat hij leuk vind.

Daarbij denk ik dat de keuze voor het uitbrengen van de DLC weinig te maken heeft met cod. ik denk dat het gewoon makkelijker is om eerst een DLC uit te brengen met kleine maps en geen voertuigen en daarna een DLC met nieuwe voertuigen en grote maps omdat die laatste gewoon wat meer tijd aan finetuning nodig heeft.

Ik vind ook niet dat ze de Veteran Community in de steek laten ik zie juist dat ze proberen de game een goede balans te geven en te zorgen dat ze zaken goed maken voordat ze uitkomen. Ik heb liever dat een DLC wat langer duurt voordat hij uitkomt en dat er dan nieuwe wapens en mappen en voertuigen inzitten en dat hij goed gemaakt is dan wanneer er net als bij cod een paar opgepoetste mappen in zitten en dat is het.

Daarbij denk ik dat ze niet willen dat cod een concurent wordt en ze zich juist willen onderscheiden door diversiteit en realisme.
Al die ''cod paupers'' van jou brengen EA anders wel geld op. En als je het niet van ze kan winnen in close quarters maar zo nodig in een tank moet zitten, dan speel je die maps toch niet?

En het beeld dat ik krijg van die ''veteran BF community'' van jouw is een stel ouwe zeurzakken die intolerant zijn tegenover de massa's mensen die graag close quarters combat spelen en zichzelf wel heel erg belangrijk vinden. Nou, ik zou zeggen EA, ga vooral voor de grote massa. Daar zit immers het geld.
Wil net zeggen, ik vind COD gruwelijk vervelend. En dat heeft niet eens met de gameplay van COD te maken, maar wel met de arrogantie van de producers met betrekking tot prijs vs innovatie, en ja ik ben een graphics whore.

Ik ben daarnaast een counterstrike speler(niet vanwege de graphics), dus ik vind close quarters heerlijk, ik heb geen zin in de oude meuk van COD voor 60 euro maar wel zin in heftige close quarters battles met destruction en alle pracht en praal.

En don't blame EA voor het maken van infantry only om te concurreren met COD, de engine kan het goed aan, het spel hebben ze al, dus elk bedrijf zou proberen om meer sales te krijgen. Ze moeten immers gewoon zoveel mogelijk winst maken, net als elk ander commercieel bedrijf...
Lekker, ben de maps nu wel een beetje gaar gespeeld.
Alleen "All American Pack" was dus een HOAX.

Infanterie only, zeer nice. Al lijkt het compleet destructive zijn van de map wel moeilijk. Er blijft niks meer over in een 64 player ronde.

Dan Vehicle maps met nieuwe vehicle, awesome.

En daar boven op nog een kerstpakketje. Thank you DICE

[Reactie gewijzigd door Possemaster op 8 maart 2012 13:39]

de "close quarters" infanterie dlc is 16 spelers max, dus 8 tegen 8, even dat je het weet.

battlecod dus.
Idd. Ze lijken niet helemaal te snappen bij DICE dat we best blij zijn met de verbeterde infantry combat, maar dat is niet waar Battlefield om draait.

Zie ook de poll op de BF3 blog: http://blogs.battlefield....expansion-pack-announced/ . De "Armored Kill" DLC is de meest geanticipeerde.
Ik moet zeggen dat ik soms ook wel moe wordt van de vehicles als er weer eens iemand vanuit z'n spawn de hele tijd met een tank blijft schieten =Pp. Wat dat betreft vind ik dit zeker een waardevolle toevoeging: beter zelfs dan de tweede DLC in dit artikel. Is die clip met FreddieW trouwens de officiele trailer voor de DLCs? Ik kende deze namelijk nog niet.
Neen, dat clipje is al even oud. Youtube zegt dat het al dateert van 17 december 2011 :)
http://www.youtube.com/watch?v=Zo5-XpQ5Jkk
BF draait daar ook niet om, mee eens.. Maar helaas denken de meeste gamers daar kennelijk anders over want dat soort gameplay is simpelweg het populairste tegenwoordig, dus ik snap wel dat de developers daar aandacht aan besteden.. Komt waarschijnlijk doordat de game nu ook op de consoles gespeeld wordt, maar ook op de PC spelen heel veel mensen TDM in BF3..

Ik vind het allemaal prima zolang ze ook maar genoeg tijd en aandacht blijven stoppen in echte BF maps en content..
Ik zie het gewoon als 2 games in 1 :)
Zo hoef je niet COD en BF te kopen, maar alleen BF.
Fantastisch juist! Dit verhoort mijn gebeden als echte Bad Company 2 Rush fan. Ik miste het stedelijke element toch wel flink in de maps van Battlefield 3. Echt, de opeenhoping van huisjes in Oasis en Harvest Day, fantastisch. Die ene Bradley die dan het verschil nog probeert te maken in de smalle straatjes.. Ik mis dat!
Daarom hoop ik dat Close Combat toch een beetje variatie kan geven aan de vaak uitgestrekte maps, de enige echte urban map is Seine Crossing en 1 Karkland map. Vaak wordt Seine Crossing verpest door Mortar spam.
Verwijst Endgame niet naar BF2142? Zoals ze dat in bfbc2 met vietnam hebben gedaan... Let maar op :)
BF2142 gaat er zeker komen, zoveel hints. Alleen hoop ik nog op een Dino versie van Wake Island, ver terug in de jura tijd, lol, wat willen ze toch met die Dino's gaan doen anders?
Ha vreemd, als ik in m'n gameskastje ga kijken staat BF2142 er al tussen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2142
Ik geloof dat die die Hoax Spoof over BF 2143 gaat ja. BF BC niet verwarren met BC Before Christ, 2143 BC want dan kom je weer bij de Dino's. BF2142 is met dioe AT AT's en die Battleships, in de toekomst dus.

Ik zie BF3 steeds meer als een opvolgers van BC2, en niet als vervolg op BF2.

[Reactie gewijzigd door LucasAmsterdam op 8 maart 2012 14:44]

BF BC niet verwarren met BC Before Christ, 2143 BC want dan kom je weer bij de Dino's
Volgends mij klopt jouw tijdslijn niet helemaal. _O-

Dinosauriërs waren 65-Miljoen jaar geleden uitgestorven, die liepen ruim 4000 jaar geleden hier echt niet meer rond.
BF2142??
Die is al released in 2006!

http://vgreleases.com/PC/ReleaseDate-22425.aspx

Je bedoelt zeker 2143!
Ben benieuwd naar de Close Quarters DLC voor de PS3. Metro en Seine Crossing zijn mijn twee favoriete maps. De grote open maps met veel voertuigen vind ik een stuk saaier op de PS3 vanwege de maximaal 24 spelers, op de PC lijkt Armored Kill echter wel erg gaaf.

Is er al ergens iets meer bekend over de maps?
Van close quarters zijn al wat filmpjes op het internet.
Ppppfff...
Ik snap ze echt niet hoor..

De community roept al weken om reserved slots op de servers. Vooral clans zijn hier voorstander van. Je wilt natuurlijk je members altijd toegang kunnen tot de server.
Als ze daar nou eerst is tijd en energie in steken en dan verder gaan met maps ontwikkelen.....

Ik snap het echt niet....
Reserved slots kan ik nochtans instellen via Procon?
Dat is alleen voor de idle timeouts volgens mij, de reserved slots, aka kicken van de nieuwste speler als een clanmember binnenkomt, werkt momenteel helaas niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True