Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties, 39.574 views •

Tijdens de Game Developers Conference in San Francisco hebben de verzamelde ontwikkelaars The Elder Scrolls V: Skyrim uitgeroepen tot beste game van 2011. Ook Portal 2 viel flink in de prijzen, met awards voor geluid, dialoog en ontwerp.

In San Francisco zijn de Game Developers Choice Awards uitgereikt. De game die daarbij de meeste awards in de wacht sleepte was Portal 2, de puzzelgame van Valve. De makers werden beloond omdat Portal 2 volgens de jury de best audio, best narrative en best game design heeft. De hoofdprijs was echter voor ontwikkelaar Bethesda, die The Elder Scrolls V: Skyrim uitgeroepen zag worden tot game of the year.

De game is ook in commercieel opzicht een succes. De rpg van Bethesda verscheen op 11 november voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. De collega's van Valve, die ook het downloadplatform Steam uitbaten, lieten in december al los dat Skyrim de snelst verkopende game in de geschiedenis van Steam is, zonder daarbij overigens cijfers te noemen. Bethesda liet daarbij aantekenen dat er halverwege december al 10 miljoen exemplaren van de rpg verscheept waren. Er is echter ook kritiek. Zo kampt de versie voor de PlayStation 3 met een geheugenprobleem, een euvel dat Bethesda vooraf wel kende, maar niet heeft aangepakt, omdat het er de ernst niet van inzag. Inmiddels heeft de ontwikkelaar patches vrijgegeven die het euvel moeten verhelpen.

Andere games die beloond werden door de verzamelde ontwikkelaars zijn Uncharted 3, wegens best visual arts, en Battlefield 3, vanwege best technology. Bastion werd uitgeroepen tot best downloadable game en Supergiant Games, de maker van de actie-rpg, werd uitgeroepen tot beste debutant. De Game Developers Choice Awards worden uitgereikt door een jury die bestaat uit 500 leden van het International Choice Awards Network, die door de organisatie worden uitgenodigd.

De organisatie maakte al eerder bekend dat Warren Spector de jaarlijkse lifetime achievement award uitgereikt zou krijgen, vanwege zijn werk aan games als System Shock, Thief en Deus Ex.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)

Reacties (141)

Reactiefilter:-11410136+173+28+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Dit blijft toch een eigen mening, voor mij is bijvoorbeeld Assassins creed de beste game van 2011. Ze beoordelen de game dan wel op kwaliteit, geluid en verhaal lijn. Maar mensen kunnen zich inderdaad veel meer
Met minecraft vermaken. Dit blijft een eigen mening en vind ik zulke congressen een beetje overbodig.
Als je GDC overbodig vindt dan snap je het gehele principe was game design ook niet, schat ik. Dit soort conferenties zijn juist van enorm belang, zeker tegenover inhoudsloze spectakels zoals E3.
Ontwikkelaars zien het als beste game?

Dat betwijfel ik toch, als game is hij goed laat daar geen twijfel over zijn.
Maar Bethesda maakt al jaren games die meer bugs hebben dan de spinnenwebben in een verlaten pand. Kijk maar naar pathing, glitches, zwaartekracht enz. Vanuit ontwikkelaarsoogpunt zou ik niet zeggen dat Skyrim de 'beste' game is.
Daarnaast was er weinig vernieuwends aan het spel. Vergeleken met TES3 en TES4 is de praktische complexiteit zelfs achteruit gegaan, terwijl de onderliggende technologie is versimpeld. Ik vind TES5 verre van GotY-waardig.

Een NPC begroet me enthousiast met "hello, my friend" en aan het eind van het gesprek wuift 'ie me weg met "yeah, get outta here", omdat ik 'm ooit heb geholpen en later met 'm heb geknokt (op zijn initiatief). Hetzelfde ben ik op meerdere punten in het spel tegengekomen (goed voorbeeld: het Argonian-koppel dat The Barb And The Bee runt in Riven). Het is jammer om te zien dat het karaktersysteem zo doorzichtig is dat je ziet hoe het werkt.

Sommige vijanden respawnen, wat bloedirritant is bij bepaalde quests die je later wel gaat doen (quest "A Daedra's Best Friend"), anderen despawnen en respawnen nooit meer (de dragon priest Krosis mieterde van een berg af, ik kon 'm daarna niet meer vinden en z'n masker was dus ook definitief kwijt).

Rond level 25 ofzo worden dungeons opeens disproportioneel lastig, waardoor je eerder pathing glitches aan het zoeken bent dan echt aan het vechten, zodat je vijanden lafjes van een afstand kunt afmaken.
Het spel voelt gewoon goed aan. Het is immersive, goed uitgewerkt en ziet er nog leuk uit ook, dat het dan technisch geen hoogstandje is doet er wel iets aan af maar niet veel. Een game kan nog steeds goed zijn ook al draait het niet altijd optimaal.
Overigens vind ik Portal 2 dan zelf beter dan Skyrim, maar het scheelt niet veel.

Overigens leuke foute vertaling in de inleiding van het artikel: narrative != dialoog.. Narrative behelst veel meer dan alleen de dialogen, het is het verhaal van de game dat wordt geuit in onder meer dialogen, cutscenes, backstory, muziek, design etc.

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 8 maart 2012 11:14]

De bugs zijn schandalig. 'Die fixen we achteraf wel' is blijkbaar het idee. Maar als je speelt merk je er wat mij betreft erg weinig van. Eigenlijk helemaal niets. Een doodenkele quest die niet meer kan. Maar er zijn nog zoveel andere ...
Bethesda maakt regelmatig updates en patches voor de Skyrim ,er is inmiddels update 1.6 voor de spel .
En onlangs is nog Creation Kit gereleased door Bethseda http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Creation_Kit
,ik vind zo iets wel prachtig in tegenstelling tot andere ontwikkelaars (kuch DICE)
In begin was de spel buggy as hell ,daar ben ik mee eens . Maar nu loopt alles goed !
Ik heb de laatste tijd de spel voor 45 uur gespeeld ,en geen bug gezien.
Dit een kleine opsomming van fixes van de laatste Januari patch:

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Patches_%28Skyrim%29


Ah ..zo fijn die moderatie systeem van Tnet :(

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 8 maart 2012 14:30]

dat kan iedereen zelf uitzoeken. linkje was genoeg geweest
Maar wat voor reden hebben ze om een spel uit te brengen dat zoals je zegt 'buggy as hell' is? Zelfs als je het minimum aan testing doet voor release, dan vallen die bugs toch op lijkt mij? Conclusie is dus dat ze geen geld hadden of geen geld wilden besteden aan testing. De klant als betatester gebruiken is goedkoper voor ze. En dat wordt dan beste game van 2011?? Het lijkt de Oscar uitrijking wel, één grote farce :/
Ontwikkelaars stemmen over wat voor hun het beste game is.
Skyrim krijgt de meeste stemmen.
Jij betwijfelt dat.

De GDC is Rusland niet hé, Skyrim heeft gewoon de meeste stemmen van ontwikkelaars behaald, dus Skyrim wint, daar valt niets aan te betwijfelen.

En de mening van ontwikkelaars lijkt me zowiezo al belangrijker, aangezien zij waarschijnlijk wèl begrijpen dat het ondoenbaar is een game met zoveel vrijheid te maken zonder dat daar bugs in zitten. Ik ga er gemakkelijkheidshalve van uit dat jij géén game ontwikkelaar bent dus jouw oogpunt is gewoon niet relevant.
Niet eens Dark Souls, wat voor heel veel mensen het hoogtepunt van 2011 was. Misschien omdat het niet Amerikaans is...
....Dark Souls? Aaaaaah console only title.....well there's your problem.

Je kunt Dark Souls niet echt vergelijken met een behemoth game als Skyrim. Daarbij een game die meer dan 100 uur weet te vermaken verdiend zowieso al een award.
De Kwantiteit > Kwaliteit Award?

Skyrim moest het hebben van z'n prachtige wereld, want alles wat binnen die wereld was voelt enorm achterhaald aan. Uiteindelijk was het een spel wat het van de sfeer moest hebben, maar als je daar doorheen kijkt zie je enkel:

- Middelmatige graphics
- Goede soundtrack (dat dan weer wel)
- Houterige animaties
- Nul interactie met de omgeving (op wat zwaartekracht physics na, joepie)
- Op een paar quests na, was alles volstrekt onmemorabel (de enige die me bij staat na 100 uur als écht leuk was de quest waarbij je in een tempel wakker werd na een flink nachtje feesten)

Het is dus vooral jammer dat er sinds Morrowind helemaal niks is veranderd aan interactiviteit en dus in feite aan hoe het speelt. Enkel de graphics zijn opgepoetst. Tel daarbij alle bugs op en dan vraag je je af of er niet iets beters is uitgebracht wat wél vernieuwing bracht.

En juist ook om deze redenen vraag ik me af waarom het vooral ook juist ontwikkelaars zijn die het als game of the year zien. Maar goed, waarschijnlijk komen de fouten niet door de ontwikkelaars, maar door de uitgever :)

Overigens: "Best downloadable game" is een erg aparte titel. Ik zou graag één spel willen zien die niet downloadable is.

[Reactie gewijzigd door Cid Highwind op 8 maart 2012 12:13]

Mooi verwoord.

Ik ben om die redenen ook gestopt met het spel en ik baal daar heel erg van. Ik had al die punten liever sterker gezien dan was ik ongetwijfeld door blijven spelen .

Na 17 uur was de pret voor mij er compleet af, het is een grote cliche binnen het spel.

De kleuren blijven ook hetzelfde, niets maar dan ook NIETS spat van het scherm af, waar je vrolijk van zou kunnen worden. Niet alleen draait alles houterig ook de GPU draait op 99% terwijl het eigenlijk op 5% zou moeten blijven steken (GTX 580).

Tel daar nog de 30 fps bij op en je hebt eigenlijk best een waardeloos spel voor je.
Graphics zijn minder dan Unreal Tournament anno 2004...... dat zegt wat. Ja, serieus! Daar zie je nog scherpte textures als je er recht tegen aan kijkt. Zelfs de graphics mod van Skyrim maakt de game niet veel beter!


En ja, graphics en gameplay vind ik nog steeds de meest belangrijke punten! Dus ook geen 1994 achtige houterige moves. Dat is toch iets om de ogen uit je kop voor voor te schamen als ontwikkelaar, als je daar nog in 2011 mee aan durft te komen.

+ extreem slechte menu's
+ extreem slechte input (muis)
+ sfeer is matig (eentonig)
+ Ai niveau van een 1992 spel?

Dat mensen zo te spreken zijn over het spel blijft me echt de ogen uit mijn kop verbazen.
Je mag best eens kritisch zijn. Nu kun je er vanuit gaan dat het vervolg in 2018 oid weer op hetzelfde concept gaat draaien, met zeer slechte FPS op videokaarten die 12x sneller zijn dan de 7970.

12x de 7970 met 2001 graphics !! Denk daar eens bij na, hoe kun je toch floppen als ontwikkelaar.

Van mij krijgt de game een 1 op schaal van 100. Jammer jongens maar het spel is compleet ruined. Origineel of niet, als het niet gaat werken, werk er dan gewoon 5jaar langer aan!

Vooruitgang is en blijft noodzakelijk... als niemand kritisch is zaten we nog met een ganzenveer en een of ander stuk papier.

[Reactie gewijzigd door A87 op 8 maart 2012 13:00]

TES is gewoon de lego-doos onder de games; voor PC's dan. Waar je steeds meer ziet dat de mod-community wordt buitengesloten, blijft TES heerlijk open en komen er goede tools voor vrij. Hiermee kun je bijna alles doen wat je wilt (of wachten tot anderen het voor je doen).
Maar idd, daar op blijven leunen gaat toch een keer mis, al vind ik nog niet echt dat dat is gebeurt bij Skyrim.
Een aantal van die punten heb je inderdaad gelijk, en de grote boosdoener daarvan is dat dit spel ook nog speelbaar moest zijn op de console. Voornamelijk de graphics en de menu's zijn hierop gesneuveld.

Maar qua spetterende dingen.....toevallig nog buiten de main quest geweest? Ga eens bij shimmermist cavern kijken ofzo, dat raad ik je aan. Genoeg prachtige locaties als je meer dan 17 uurtjes in je spel stopt en niet alleen de main quest doet.
De kleuren blijven ook hetzelfde, niets maar dan ook NIETS spat van het scherm af, waar je vrolijk van zou kunnen worden. Niet alleen draait alles houterig ook de GPU draait op 99% terwijl het eigenlijk op 5% zou moeten blijven steken (GTX 580).
Heb je 17 uur lang rondgedoold in het beginstuk? Er zijn zat stukken die qua kleur en detail van het scherm af spatten, waaronder als je je eerste stappen buiten zet na de beginquest. Misschien dat je liever à la CSI hebt dat je ogen constant worden verkracht met prachtige kinderkleurtjes, maar dat is niet realistisch en erg vermoeiend.
Tel daar nog de 30 fps bij op en je hebt eigenlijk best een waardeloos spel voor je.
Graphics zijn minder dan Unreal Tournament anno 2004...... dat zegt wat. Ja, serieus! Daar zie je nog scherpte textures als je er recht tegen aan kijkt. Zelfs de graphics mod van Skyrim maakt de game niet veel beter!
Lol whut? De 'wereld' (voor zover je daar van kunt spreken) in UT2004 is een speldenprik vergeleken met de wereld die wordt gerenderd in Skyrim, en de effecten zijn ook kinderachtig vergeleken met die in Skyrim.
+ extreem slechte menu's
+ extreem slechte input (muis)
+ sfeer is matig (eentonig)
Ah, ongetwijfeld iemand die ook een kogelbrief naar Microsoft heeft gestuurd bij de eerste screenshots van de ribbon in Office 2007. De menu's zijn anders, maar er is makkelijk aan te wennen. Ik snap niet wat er mis is met de muisinput... het werkt gewoon zoals je zou verwachten. En de sfeer... dat is nou juist wat Skyrim Skyrim maakt. Smaken verschillen.
Dat mensen zo te spreken zijn over het spel blijft me echt de ogen uit mijn kop verbazen.
Dat zal best, maar let's face it, ieder heeft een andere smaak, en waarschijnlijk zijn de meeste spelers minder picky dan jij, die in een idyllische wereld leeft waarin alle games foutloos en met een eindeloos budget, een eindeloos groot team en eindeloos budget kunnen worden geproduceerd. Besef wel dat Skyrim door minder dan 100 man is gebouwd in een aantal jaar tijd.
Had gekund, maar ik moet zeggen hoe leuk het ook allemaal was / leek, ik was er na een uur of 50 toch wel klaar mee.

Wat dat aangaat was het waar voor m'n geld, dat zeker, maar beste game van 2011?
Misschien omdat er niet bijzonder veel andere hele sterke titels waren?

Dé beste game moet naar mijn idee inderdaad multiplatform zijn, anders wordt het al snel beste PC of console game. Skyrim was redelijk goed in elkaar gedraaid, minus de release bugs en PS3 gedoe, waar ik het fijne ook niet van weet eigenlijk.
Ik heb meer tijd in Dark Souls zitten dan in Skyrim ;) En beiden komen boven de 100 uur.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 8 maart 2012 13:08]

De verkoopcijfers liegen er niet om. Dark souls heeft vele malen minder verkocht dan Skyrim. Daarnaast was skyrim ook meer hyped dan Dark Souls. Noem is een quote uit Dark Souls die bekend is geworden? Ik kan er bij skyrim wel tien opnoemen.

OT: Omdat skyrim dit nu gewonnen heeft, betekend dat dan ook dat skyrim over een tijdje een GOTY editie mag uitbrengen met alle DLC die evt. nog uit gaan komen?
GotY is geen beschermd merk. Dus elke game die op een willekeurige website of in een willekeurig blad tot Game of the Year benoemd is mag een GotY-editie op de markt brengen. Sterker nog, het mag zelfs zonder dat ;)
Alle DLC's voor Skyrim zijn tot nu toe gratis toch? Als in, het heeft alleen normale patches gekregen?

Het verbaasd mij eigenlijk dat er nog geen expansions uitgekomen zijn eigenlijk. Die voor Oblivion waren er wel al wat sneller na de release toch?
Patch ≠ DLC. Een patch fixt problemen in het spel, terwijl DLC nieuwe content toevoegt (hence Downloadable Content). Bij Oblivion zijn ze inderdaad sneller met DLC gekomen, maar ik heb liever dat ze wat langer spenderen aan het fixen van problemen dan dat ze onmiddellijk veel tijd gaan besteden aan het ontwikkelen van DLC.
Bethesda had beloofd om beter zijn best te doen betreffende DLC, hier bedoelen ze vooral mee dat ze grotere expansies gaan uitgeven zoals 'Shivering Isles' voor Oblivion. Dat wil zeggen dat ze hun DLC minder frequent en minder in kwantiteit gaan uitbrengen, maar dat deze wel volwaardiger is als expansie, met meer en betere content.
Quote uit Dark souls: jolly corporation ;)

Als je kijkt naar verhouding text in beide games, heeft dark souls er meer ;)
Zo zie je dat een Game als portal met een eigenlijk verouderde engine toch nog een game kan zijn die een winnaar is!
Portal heeft toch ook geen graphics related dingen gewonnen?
Jawel,
Portal 2 volgens de jury de best audio, best narrative en best game design
Dus eigenlijk niet op pure kracht of eye-candy maar wel wat er met de engine ontworpen is en hoe het gebruikt is in de game.
Wikipedia quote:
Game design, a subset of game development, is the process of designing the content and rules of a game in the pre-production stage[1] and design of gameplay, environment, storyline, and characters during production stage. The term is also used to describe both the game design embodied in a game as well as documentation that describes such a design.[citation needed] Game design requires artistic and technical competence as well as writing skills.
Game design is dus niet per definitie grafisch design. Overigens vond ik Portal 2 ook weer een briljante game, dus verdiend dat zij ook wat winnen.
ik lees design toch echt als level design etc.
Als je verder leest zie je dit:
Andere games die beloond werden door de verzamelde ontwikkelaars zijn Uncharted 3, wegens best visual arts,
Dit is meer de graphics related dan best game design.
Nou dat heeft naar mijn weten niet direct te maken met de GFX, maar meer met het spel type en de uitwerking ervan...
Game design != graphics.
Zo zie je dat een Game als portal met een eigenlijk verouderde engine toch nog een game kan zijn die een winnaar is!
Hoezo verouderde engine ? Puur en alleen omdat het Source is blijven heten ?
De Source Engine is modulair opgebouwd en bestaat uit componenten, waarvan er bijna iedere major release van een spel onderdelen herschreven en verbeterd zijn.

Ze hadden het ook gewoon Source 1-2-3-4-5-45843 kunnen noemen en dan had je waarschijnlijk niks gezegd over verouderd...

OT:

Skyrim voor de console GOT ok, voor de PC vind ik dit zeker niet verdiend.
Portal 2 was overigens een geweldig spel.
juist wel voor de pc. aangezien je daar ook mods kan installeren
Hmm waarom wordt The Witcher 2 weer over het hoofd gezien? Niet dat Skyrim en Portal 2 slecht waren, verre van :)
Die 3 games, plus Deus Ex: Human Revolution waren voor mij persoonlijk dé toppers dit jaar, samen met SW: The Old Republic (maar een MMO is altijd een geval apart).
The Witcher 2 vind ik persoonlijk ook veel sterker dan Skyrim.
In Skyrim heb ik de hele tijd het 'net niet' gevoel. Ik word niet echt meegesleept in de wereld en het verhaal. (mede door de vele glitches en bugs)

The Wticher 2 heeft veel betere graphics, en uitdagende gameplay met een meeslepend verhaal!
(let op, deze post kan een mening bevatten)
De betere graphics maakte mij niet veel uit, mijn pc kon dat toch niet draaien. Maar de gameplay van witcher2 is naar mijn mening stukken beter dan skyrim. ik kijk dus echt uit naar een vervolg er van. Skyrim na aantal gespeeld te hebben links laten liggen.
Ik had precies hetzelfde net niet gevoel tijdens het spelen van skyrim. Waarschijnlijk komt dat omdat er nog niet "echte" interactie is met de npcs, bij de witcher krijg je meer het gevoel dat je daadwerkelijk een dialoog aan het houden bent. Verder zijn de graphics idd beter zeker met een heleboel op ultra en high.
Helemaal mee eens ik zag het ook al op andere sites waar gestemd werd daar kwam de Witcher 2 niet eens voor... Ik vind het toch een van de vernieuwende games van 2011 samen met battlefield 3.
Niet verdiend.
Ja, het ziet allemaal mooi uit. Gameplay wise vind ik het een slechte game. Oblivion was veel beter uitgewerkt wat dat betreft.
Bijvoorbeeld als je kijkt hoe de guilds zijn uitgewerkt in Skyrim, een paar quests en dan ben je al leader van de Companions... In Oblivion was dit veel beter, en moest je daadwerkelijk moeite doen om leader van een guild te worden.

Daarnaast ben je de zogenaamde Dragonborn, dat wordt constant weer gezegt, maar hoeveel draken je ook killed, random NPC's zien je nogsteeds als een zwerver ongeveer. Dit had ook veel beter gekund.

En zo zijn er nog veel meer dingen waarom ik dit absoluut niet de beste game vind van 2011.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Solictice op 8 maart 2012 11:42]

Daarnaast ben je de zogenaamde Dragonborn, dat wordt constant weer gezegt, maar hoeveel draken je ook killed, random NPC's zien je nogsteeds als een zwerver ongeveer. Dit had ook veel beter gekund.
Bij Oblivion was het veel irritanter. Als je daar de main quest had afgemaakt hoorde je van NPC's bijna niks anders dan 'hail the Champion'. In Skyrim valt dat wel mee.
Vond Portal eigenlijk wat tegenvallen. Verhaaltje was leuk, maar het was veel te kort. Op een gegeven moment zit je in dat jaren-50 gedeelte (bouwval) en ik zat maar te wachten tot ik daar weer uitkwam en aan daadwerkelijke complexe puzzels in het lab mocht beginnen. Toen ik daar weer was was het al snel game over =|

Portal 2 = MP. SP was kudt.
Ja, 4 uur lange singleplayer (hoelang ik er zelf over deed) is imo geen GOTY. Voor wat het was, was het wel leuk, maar geen Portal 1.
Niet verdiend. The Witcher 2 verdiend het eerder. Heeft een beter verhaal en steekt toch wat beter in elkaar qua gameplay. Er zit ook geen DRM in. Skyrim heeft gewoon die prijs gekregen vanwege de hype erom heen en vanwege dat Bethesda meer vriendjes heeft.
The Witcher 2 werd niet zo gehypet. CdProjekt Red verdient die prijs, al is alleen maar al omdat ze het anders doen dan anderen. Maar ja, het eerste deel viel ook al niet in de prijzen. 't is allemaal vriendjespolitiek. Kom je uit de VS, dan win je. Kom je uit Polen, dan win je als developer niets. En je wint al helemaal niets als je tegen heilige huisjes schopt, zoals CdProjekt dat doet. Bethesda likt braaf de hielen en wordt daarvoor beloond. Bah.
Dat is ook eerste wat ik dacht toen ik het bericht las. The witcher 2 is een geweldige game. Echter vind ik skyrim tegenwoordig ook weer leuk, sinds dat er nogal wat mods zijn uitgekomen.
Skyrim heeft een geweldig mooi jasje, maar de inhoud van TES gaat steeds verder naar beneden sinds Morrowind. Skill trees maken je keuzes juist meer afhankelijk van één tree ipv leuke variatie. Blacksmithing, Enchanting en Alchemy in combinatie maakt je NOG STEEDS super OP en het hele fast travel systeem killt de immersie. Niet verdiende award.

Battlefield 3 zou btw de award voor beste graphics moeten krijgen.
Al jouw issues kun je nog steeds zelf bepalen, daar heb je de vrijheid in.
Je hoeft niet te fast travellen, je hoeft je niet te beperken qua skill-trees en als je dat niet doet wordt je vanzelf veel minder snel OP, zelfs met smithing/enchanting maxed-out.

Dat het niveau naar beneden gaat, komt omdat men ook meer casual gamers wil bereiken en die willen nou eenmaal minder keuzes hoeven te maken en niet alles zelf uitzoeken.
De game verdient het wel, IMO was 2011 erg matig qua games... Daar stak Skyrim toch echt wel bovenuit, veel uren aan verspeeld

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True